هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

2 نظر

قبرس مقصد بسیار مناسبی برای تحصیل می باشد و هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس شمالی و جنوبی با توجه به کیفیت آموزش مناسب در این کشور بسیار مناسب است هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف این کشور در اکثر موارد در رشته های غیر پزشکی بین 3 – 15 هزار یورو متفاوت می باشد. در حین تحصیل در این کشور همراه اجازه ورود و اجازه کار نخواهد داشت و تنها می تواند با یک ویزای توریستی در کنار همسر خود باشد. تحصیل در رشته های پزشکی در کشور قبرس می تواند بدون نیاز به امتحان ورودی باشد. در این مقاله تلاش شده است که هزینه های زندگی و تحصیل در قبرس به صورت کامل و با جزییات تخصصی بررسی گردد و به تمامی نکات اصلی در این خصوص اشاره شود. موسسه ملک پور (MIE) با 15 سال سابقه در خصوص مهاجرت و تحصیل در کشور های سرتاسر جهان همواره تلاش نموده است که برترین مقاصد تحصیل و مهاجرت را به تمامی علاقمندان معرفی نماید. شما عزیزان همواره می توانید با تماس با دفاتر موسسه MIE و یا پر نمودن فرم تماس در وب سایت های موسسه از مشاوره رایگان تلفنی مشاورین مجرب این موسسه بهره مند گردید و شرایط خود و خانواده خود را در انواع روش های مهاجرت بررسی نمایید. در مقاله هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

زیر عنوان هایی به شرح زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • شرایط عمومی تحصیل در قبرس
  • هزینه تحصیل و زندگی در مدارس
  • هزینه تحصیل و زندگی در مقطع کارشناسی
  • هزینه تحصیل و زندگی در مقطع کارشناسی ارشد
  • هزینه تحصیل و زندگی در مقطع دکتری
  • بررسی شرایط بورس تحصیلی قبرس
  • هزینه های زندگی در قبرس
  • شرایط کار دانشجویی و کار پس از تحصیل در قبرس
  • شرایط اخذ ویزای همراه
  • شرایط اخذ اقامت و تابعیت قبرس پس از تحصیل
  • سوالات متداول

تماس با ما

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

شرایط عمومی تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس با توجه به زیبایی های طبیعی و هزینه های مناسب تحصیل مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد و سالانه افراد بسیاری از سرتاسر جهان برای تحصیل به دانشگاه های این کشور می آیند. برخی از دانشگاه های این کشور دارای رنکینگ بالایی بوده و به دلیل کیفیت بالای آموزش مقصد بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان قرار گرفته است. این کشور جزو اتحادیه اروپا بوده ولی جزو کشور های عضو شنگن نمی باشد. در رابطه با مزایا و معایب تحصیل در قبرس، رنج بسیار وسیع رشته هایی است که به زبان انگلیسی و برای دانشجویان خارجی فراهم می باشد. به عنوان نمونه می توان به تحصیل در رشته های مالی و مدیریت، هنر، موسیقی و تمامی زیر شاخه های رشته های پزشکی و پیراپزشکی و بسیاری دیگر از رشته ها اشاره نمود. زبان تحصیل در کشور قبرس می تواند انگلیسی، یونانی و یا ترکی باشد. اما در تمامی رشته ها برای دانشجویان اینترنشنال دوره ها به زبان انگلیسی وجود دارد. شرایط سنی برای تحصیل برای اخذ پذیرش وجود ندارد ولی برای برخی از کشور ها همچون ایران وجود گپ تحصیلی زیاد و سن بالا ممکن است در اخذ ویزا ریسک ایجاد نماید. یکی از نکات بسیار پر اهمیت در خصوص تحصیل در قبرس این است که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیاز نیست دانشجو حتماً در امتحان ورودی دانشگاه شرکت نماید و می تواند با پرداخت هزینه و داشتن نمرات مناسب در این رشته ها با پرداخت هزینه تحصیل و زندگی اقدام نماید. برخی از دانشگاه های این کشور توسط مورد وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران مورد تایید می باشند و دانشجو بعد از فارغ التحصیلی قادر خواهد بود در ایران به عنوان پزشک فعالیت نماید، همچنین شایان ذکر است که اغلب دانشگاههای این کشور مورد تایید کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا نیز هستند. واحد پول در این کشور یورو می باشد و دارای جمعیت 1170125 نفر می باشد.

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

تحصیل در قبرس

هزینه تحصیل و زندگی در مدارس

در کشور قبرس شرایط مناسبی برای تحصیل در مدارس برای افرادی که علاقمند هستند که فرزندانشان در خارج از کشور و در مدارس بین المللی با کیفیت بالا تحصیل نماید، وجود دارد. دانش آموزان می توانند در تمامی مقاطع از جمله دبستان و دبیرستان برای تحصیل اقدام نمایند. در این کشور مدارس بین المللی با کیفیت بسیار خوبی وجود دارد که هزینه های آنها در مقایسه با بسیاری از کشور های اروپایی و کاناداو استرالیا و آمریکا بسیار مناسب تر است. دانش آموزان از سن 3 سالگی الی 18 سالگی می توانند در مدارس بین المللی کشور قبرس اقدام به تحصیل نمایند برخی از معروف ترین مدارس بین المللی کشور قبرس در ادامه نام برده شده اند.

 

ردیف

نام مدرسه

سال تاسیس

1

American Academy Larnaca

1908

2

King Richard School, Cyprus

1958

3

The English School of Nicosia

1900

4

American International School in Cyprus

1987

5

The International School Of Paphos

1987

 

به صورت کلی برای ورود به این مدارس اکثراً آزمون های ورودی دارند و زبان این آزمون های ورودی ترکی، یونانی و انگلیسی می باشد. شایان ذکر است در آزمون ورودی مدارس به زبان انگلیسی می باشد و در این آزمون سطح زبان یونانی و ترکی نیز از دانش آموزان امتحان گرفته می شود.دلیل طراحی این آزمون و تست کردن دیگر زبان آنها این است که در مدارس قبرس به دانش آموزان درس زبان های ترکی و یونانی نیز وجود خواهد داشت. به صورت کلی هزینه تحصیل در مدارس بین المللی سالانه در حدود 5 تا 8 هزار یورو می باشد. هزینه ذکر شده تنها برای هزینه های تحصیل است و هزینه های زندگی و خوابگاه و هزینه های جانبی تحصیل از جمله کتب و لوازم تحصیل و هزینه به این مبلغ اضافه می گردد.

یکی از نکات پر اهمیت در خصوص شرایط تحصیل مدارس در قبرس این است که دوره های تحصیل دانش آموزی در این کشور شامل ویزای همراه نمی شود و پدر و مادر اقامت این کشور را حتی با تحصیل فرزندانشان بدست نمی آورند. اما این شرایط برای اولیا وجود دارد که در حین تحصیل فرزندانشان با دعوتنامه مدارس برای اخذ ویزای توریستی 90 روزه اقدام نمایند.

هزینه تحصیل و زندگی در مقطع کارشناسی

در این زیر عنوان هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس شمالی و جنوبی در مقطع کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرند. همانطور که اشاره گردید در کشور قبرس رشته های بسیاری با تنوع فراوان در کشور قبرس ارائه می گردد. دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور قبرس به صورت معمول ۴ سال می باشد و به صورت کلی دانشجویان باید در این بازه زمانی حداقل تعداد ۲۵۰ واحد را پشت سر می گذارند. برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس در کشور قبرس متقاضی باید نمره زبان آیلتس 5.5 یا 6 را ارائه نماید البته شرایطی وجود دارد که با داشتن سطح زبان کمتر از عدد ذکر شده با گذراندن دوره زبان قبل از شروع تحصیل برای اخذ پذیرش اقدام نمود. هزینه دوره های زبان برای هر ترم در حدود 3-6 هزار یورو می باشد. در این موارد تنها نیاز است که از طریق مصاحبه با دانشگاه مقصد تعیین سطح زبان انجام گیرد و با توجه به سطح زبان متقاضی، برای وی پیش از شروع دوره تحصیل دانشگاهی دوره زبان تایین می گردد، که البته هزینه مجزا خواهد داشت. هزینه های تحصیل در دوره های لیسانس با توجه به دانشگاه و شهر و رشته می تواند متغیر باشد. هزینه های تحصیل در دوره لیسانس به صورت معمول بین 3 هزار تا 9 هزار یورو هزینه خواهد داشت و در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این هزینه بیشتر بوده و در حدود 15-25 هزار یورو خواهد بود دوره های پزشکی در این کشور معمولاً 6 ساله هستند.

هزینه تحصیل و زندگی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی و هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس در این زیر عنوان مورد بررسی قرار می گیرد. در مقطع فوق لیسانس دانشجویان بین المللی گزینه های بسیار متفاوتی جهت تحصیل در این کشور خواهند داشت. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از منابع معتبر، حدود 30 درصد از دانشجویان دانشگاه های قبرس را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور قبرس همانند بسیاری از کشور ها 1.5 – 2 سال به طول می انجامد و حداقل نیاز به مدرک زبان در حد آیلتس 6 دارد. برخی از دانشگاه های کشور قبرس با توجه به شرایط اخیر پیش آمده مدرک آزمون زبان جدید دولینگو را نیز مورد قبول قرار می دهند. البته همانطور که در زیر عنوان قبلی اشاره شد به صورت کلی به صورت مشروط بدون مدرک زبان نیز می توان برای تحصیل در این کشور اقدام نمود و قبل از تحصیل حداکثر تا یکسال به تحصیل زبان انگلیسی البته با داشتن پذیرش از دانشگاه پرداخت. توصیه می شود که فرد متقاضی تحصیل در قبرس سطح متوسطی از زبان مثلاً در حد آیلتس 5-5.5 داشته باشد. هزینه تحصیل در کشور قبرس در مقطع فوق لیسانس در حدود 3 تا ۱۳ هزار یورو بوده که با توجه به رشته و دانشگاه می تواند متفاوت باشد. اکثر دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می گردند ولی دوره هایی نیز وجود دارد که به زبان ترکی و یا به زبان یونانی ارائه می گردند.

هزینه تحصیل و زندگی در مقطع دکتری

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس در مقطع دکترا در این زیر عنوان مورد بررسی قرار می گیرد. پروسه تحصیل در مقطع دکتری در کشور قبرس به دو روش انجام می پذیرد. در روش اول شخص جهت تحصیل مقطع می تواند با پرداخت هزینه های تحصیل به صورت شخصی مشغول به تحصیل شود. در روش دوم متقاضی تحصیل دکتری می تواند یک درخواست از یک استاد راهنما دریافت نماید و با داشتن تاییدیه از ایشان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه اقدام نماید. در روش دوم معمولاً استاد با توجه به پروژه ای که دانشجو روی آن مطالعه و پژوهش می نماید به وی حقوق می دهد و معمولاً تحصیل در این روش رایگان می باشد. تحصیل در قبرس در مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور همانند اکثر دانشگاه های جهان به صورت تحقیق و پژوهش انجام می شود و در برخی از موارد به سفارش کمپانی های مختلف کار پژوهشی طراحی و انجام می پذیرد. معمولا برای تحصیل در دوره دکتری آیلتس بالای 6.5 نیاز می باشد و فرد باید مهارت مناسبی در بخش رایتینگ داشته باشد. دوره تحصیل در مقطع دکتری معمولاً سه الی پنج ساله می باشد. در روش اول تحصیل در مقطع دکتری هزینه های تحصیل را می توان در حدود ۱۳ هزار یورو تا ۱۵ هزار یورو در سال در نظر گرفت. جهت اخذ پذیرش در مقطع دکتری فرد به صورت قطع باید مدارک تحصیلی پیشین خود از جمله مدرک تحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را ارائه نماید.

بررسی شرایط بورس تحصیلی قبرس

شرایط اخذ بورس تحصیلی قبرس از چندین مسیر امکان پذیر است. شرایط مختلفی برای اخذ بورسیه های تحصیلی وجود دارد و به غیر از بورسیه هایی که در سراسر کشور یا منطقه خاصی وجود دارد بسیاری از دانشگاه تخفیف ها و بورسیه هایی را برای دانشجویان خود قرار می دهند. در برخی از دانشگاه های قبرس شرایطی وجود دارد که اگر شخص معدل بالای و سطح زبان خوبی داشته باشد می تواند نامه ای ارائه نماید که در آن بتواند به دانشگاه نشان دهد که به علت نیاز شخص و شرایط مالی خاصی نیاز به بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دارد و بتواند تا 50 درصد از هزینه دانشگاه خود را تخفیف بگیرد. همچنین برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان برتر خود مبالغی را به عنوان بورسیه اعطا می نمایند که می تواند در دانشگاه های مختلف شرایط متفاوتی داشته باشد. همچنین در مقاطع بالاتر از کارشناسی فرد می تواند به عنوان همکار استاد (TA) و یا همکار پژوهشی (RA) فعالیت نماید و از دانشگاه و استاد حقوق دریافت نماید. علاوه بر شرایط ذکر شده بورسیه های زیادی جهت تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی موجود است که بر اساس شرایط این بورسیه ها بخشی یا در شرایط خاصی کل هزینه های تحصیل در این را بر طرف خواهد کرد.. برخی از بورسیه های تحصیلی کشور قبرس در ادامه نام برده شده اند.

  • بورسیه تحصیلی بنیاد امید
  • بورسیه تحصیلی ایدوفا Edoofa
  • بورسیه تحصیلی بولک Bolc
  • بورسیه تحصیلی نووس بیلوژیکالز Novus biologicals

هزینه های زندگی در قبرس

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس نیز مانند دیگر کشور ها با توجه به سبک زندگی و دانشگاه و رشته مورد نظر می تواند بسیار متفاوت باشد. هزینه های تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در رشته های غیر پزشکی در بازه بین 3 الی 15 هزار یورو می باشد. میانگین هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی معمولاً از رشته های دیگر بالاتر است و به صورت میانگین می توان در حدود 22 هزار یورو در نظر گرفت. هزینه خوابگاه را با توجه به شهر محل اقامت و نوع خوابگاه می توان در بازه بین 3 الی 6 هزار یورو در سال در نظر گرفت. به صورت کلی می توان گفت جدا از هزینه های تحصیل در این کشور فرد می تواند با حدود 500 الی 750 یورو در ماه هزینه های خوابگاه و زندگی خود را تامین نماید و زندگی دانشجویی مناسبی داشته باشد. در جدول زیر میانگین برخی از اساسی ترین هزینه های زندگی در کشور قبرس ارائه گردیده است.

 

هزینه ها در ماه

قیمت به یورو

یک وعده غذا در رستوران ارزان

12

یک وعده غذای کومبو در مک دونالد

6

12 عدد تخم مرغ

2.64

یک کیلو برنج

1.61

یک کیلو سیب زمینی

0.96

یک کیلو پیاز

0.96

عضویت یک ماهه حمل نقل عمومی

40

عضویت یک ماهه در باشگاه ورزشی

53.07

 

در جدول زیر هزینه اجاره ملک به صورت میانگین در کشور قبرس ارائه شده است.

 

هزینه ها در ماه

قیمت به یورو

هزینه اجاره یک واحد یک خوابه در مرکز شهر

574

هزینه اجاره یک واحد سه خوابه در مرکز شهر

1035

هزینه اجاره یک واحد یک خوابه در خارج از شهر

473

هزینه اجاره یک واحد سه خوابه در خارج از شهر

806

شرایط کار دانشجویی و کار پس از تحصیل در قبرس

همواره یکی از اصلی ترین نکات در بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس و دیگر کشور ها شرایط کار دانشجویی و شرایط کار پس از تحصیل می باشد. در کشور قبرس دانشجویان در کنار تحصیل در قبرمی توانند با انجام کار دانشجویی بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین نمایند. دانشجویان مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دارند و دانشجویان مقاطع بالاتر می توانند تا 20 ساعت در هفته کار پاره وقت نمایند. دانشجویان در تعطیلات دانشگاه ها می توانند به صورت تمام وقت کار نمایند. فارغ التحصیلان دانشگاه های قبرس می توانند در بسیاری از شرکت های بزرگ، بانک ها، فروشگاه ها، هتل ها و دیگر مشاغل مشغول به کار شوند و با یافتن کار و داشتن پیشنهاد شغلی می توانند ویزای تحصیلی خود را به اقامت کاری تغییر دهند. صاحبان مشاغل در این کشور برای جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه های قبرس به صورت مستقل، برای دریافت اقامت دانشجویان اقدام کرده و از سوی فارغ التحصیل درخواست داده تا اجازه های مورد نظر را از دولت قبرس اخذ نمایند. در این شرایط متقاضی می تواند در این شرکت ها شروع به فعالیت نماید. به صورت کلی اغلب دانشگاه های این کشور واحد های درسی کاربردی را ارائه می نمایند تا دانشجویان را هرچه بیشتر برای ورود به بازار کار آماده نمایند. این موضوع یکی از اصلی ترین علت هایی می باشد که فارغ التحصیلان دانشگاه های بلافاصله در مدت سه ماه پس از پایان تحصیل در قبرس استخدام شده و مشغول به کار می گردند. تا زمانی که فرد در قبرس پیشنهاد شغلی داشته باشد قادر خواهد بود اقامت کاری خود را تمدید نماید. در نمودار زیر نرخ بیکاری در چند سال گذشته در کشور قبرس را مشاهده می فرمایید. در کشور قبرس با توجه به توریستی بودن این کشور در برخی از فصول به دلیل وجود توریست مشاغل زیادی ایجاد می گردد که در پایان فصل تعطیلات بسیاری از آنها دیگر وجود نخواهند داشت.

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

شرایط اخذ ویزای همراه در قبرس

از اصلی ترین نکات در خصوص تحصیل در خارج از کشور شرایط ویزای همراه می باشد. از اصلی ترین نقاط ضعف تحصیل در قبرس در کنار تمامی نقاط شرایط مناسب آن این است که همراه فرد دانشجو اجازه ورود به این کشور ندارد که قطعاً می تواند در تصمیم گیری علاقمندان و دانشجویان بین المللی بسیار تاثیر گذار باشد. مقاله هزینه های زندگی و تحصیل در قبرس توسط تیم پژوهشی موسسه ملک پور گردآوری و تهیه گردیده و هرگونه کپی برداری از متن این مقاله بدون اجازه و ذکر منبع شرعاً حرام و غیر قانونی می باشد. اگر فرد متاهل اقدام به تحصیل در قبرس نماید و تمایل داشته باشد که همسر وی در طول تحصیل در قبرس حضور داشته باشد باید برای همراه خود ویزای توریستی اخذ نموده و در طول دوره تحصیل خود اقدام به تمدید این ویزای توریستی نماید. برای بررسی بهتر و اطلاع کامل از تمامی روش های تحصیلی و اقامتی پیش روی خود می توانید به محصول گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت رجوع نمایید که با تلاش جناب استاد ملک پور تهیه شده است و تمامی روش های مهاجرتی در این محصول فوق العاده به صورت کامل تحلیل شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این محصول می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس

راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت

برای انتخاب مقصد مهاجرت برای افراد متاهل بهتر است کشور هایی انتخاب شود که علاوه بر شرایط کار مناسب در کشور مقصد شرایط ویزای همراه را نیز بررسی نمایید و کشور هایی را انتخاب نمایید که به همراه اجازه حضور و اجازه کار داده شود. از برترین مقاصد که شرایط مناسبی را برای همراه قائل می شود کشور های کانادا، هلند و دانمارک و دیگر کشور های حوزه اسکاندیناوی از لحاظ شرایط کاری و شرایط همراه بسیار مناسب می باشند. برای کسب اطلاعات جامع در خصوص تحصیل در کشور ها ذکر شده می توانید به مقالات زیر رجوع نمایید.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت قبرس پس از تحصیل

شرایط کار پس از تحصیل و ورود به بازار کار و اخذ اقامت دائم و پاسپورت همواره از نکات تاثیر گذار در انتخاب مقصد مهاجرت می باشد. در کشور قبرس شرایط ورود به بازار کار و اخذ اقامت برای فارغ التحصیلان در رشته هایی مانند خدمات مالی و بانکداری، گردشگری و هتلداری و رشته های مرتبط به IT نسبت به سایر رشته های دیگر بسیار بالاتر است. شخصی برای ورود به بازار کار باید در حین تحصیل کار پیدا نماید و پس از تحصیل قادر خواهد بود اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نماید و از این طریق در این کشور بماند. متقاضی پس از پایان تحصیل قادر خواهد بود از دسته ویزای E و D جهت دریافت اقامت قبرس اقدام نمایند

ویزاهای تایپ E شامل افرادی می شود که در مشاغل تخصصی و یا حرفه ای که در کشور قبرس مورد نیاز است، تخصص و تحصیلات دارد و پشتوانه مالی کافی به منظور پروسه خود اشتغالی داشته باشد.

 ویزای تایپ D برای افرادی است که پیشنهاد شغلی (Job offer) از یک کارفرما یا شرکت قبرسی اخذ نموده باشند که در این پیشنهاد شغلی، مدت قرارداد محدود نباشد.

برای رسیدن به اقامت دائم و پاسپورت کشور قبرس متقاضی باید از طریق یافتن کار یا خوداشتغالی یا سرمایه گذاری پس از تحصیل خود اقدام نماید با 5 سال زندگی و کار در کشور قبرس فرد می تواند اقامت دائم را بدست آورد و برای رسیدن به شهروندی و پاسپورت قبرس شخص باید اقامت دائم داشته و سال آخر را در این کشور زندگی کرده و اثبات نماید که از 7 سال گذشته حداقل 4 سال در قبرس زندگی کرده است.

سوالات متداول

✔️ آیا برای تحصیل فرزندان در قبرس اجازه همراه وجود دارد؟

خیر، برای ویزای دانش آموزی در قبرس اجازه همراه وجود ندارد.

✔️ آیا در هنگام تحصیل در قبرس همراه فرد دانشجو اجازه کار دارد؟

خیر، همراه دانشجو تنها می تواند با ویزای توریستی اقدام نماید و این ویزا را در طول تحصیل فرد اصلی تمدید نماید.

✔️ هزینه های تحصیل در دانشگاه های قبرس در رشته های غیرپزشکی چقدر است؟

هزینه های تحصیل در کشور قبرس در رشته های غیر پزشکی در بازه 3-15 هزار یورو می تواند متغیر باشد.

✔️ آیا در قبرس می توان به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل نمود؟

بله در قبرس دوره های تحصیلی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می گردند.

 

_____________سخن پایانی _____________

همانطور که در این مقاله مطالعه فرمودید کشور قبرس مقصد بسیار مناسبی برای تحصیل می باشد و هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به کیفیت آموزش مناسب در این کشور بسیار مناسب است هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف این کشور در اکثر موارد در رشته های غیر پزشکی بین 3 – 15 هزار یورو متفاوت می باشد. در حین تحصیل در این کشور همراه اجازه ورود و اجازه کار نخواهد داشت و تنها می تواند با یک ویزای توریستی در کنار همسر خود باشد. در انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرت باید عدم امکان وجود ویزای همراه و شرایط کاری نه چندان مناسب در این کشور را مدنظر داشته باشید. برای بررسی بهتر شرایط تحصیلی توصیه می شود که دیگر کشور ها همچون کانادا، اتریش، سوئیس، هلند، دانمارک و غیره را نیز بررسی نمایید و با شرایط و هزینه های تحصیل در این کشور ها نیز آشنا شوید. اگر سوال و نکته ابهامی در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس شمالی و جنوبی برایتان پیش آمد می توانید در بخش پایانی مقاله آن را طرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند. شما عزیزان همواره می توانید با تماس با شماره تلفن های موسسه MIE و یا پر نمودن فرم تماس در وب سایت های موسسه، از مشاوره رایگان تلفنی مشاورین مجرب این موسسه بهره مند گردید و شرایط خود و خانواده خود را در انواع روش های مهاجرت بررسی نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 7 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
واعظ
ضمن عرض سلام و تشکر از اینکه به موضوع هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس پرداختین. هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس شمالی و جنوبی با هم دیگه متفاوت است؟ آیا اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های آن هم با هم متفاوت هست؟ ممنون میشم درمورد شرایط تحصیل و زندگی در این مناطق، یه توضیح کلی بفرمایین.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی کشور قبرس جنوبی جز اتحادیه اروپا بوده و دارای اعتبار بیشتری نسبت به قبرس شمالی است. از لحاظ هزینه و کیفیت زندگی و تحصیل هم قبرس جنوبی بالاتر است. موفق باشید.
اناهیتا
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 30 ساله هستم و میخوام در کشور قبرس پزشکی بخونم به صورت تقریبی هزینه تحصیل و زندگی رو سالیانه بهم میفرمایید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز هزینه تحصیل پزشکی در این کشور را سالانه حدود 15000 یورو در نظر بگیرید و هزینه زندگی نیز براساس سبک زندگی هر شخص متغیر می باشد ولی حدود ۱۰ هزار الی ۱۲ هزار یورو می باشد. سپاس
مشاوره رایگان