هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه

10 نظر

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه، قوانین و شرایط اقامت از طریق تحصیل در ترکیه، تحصیل در دانشگاه ها و مدارس و دیگر موارد مرتبط با تحصیل در کشور ترکیه را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. کشور ترکیه با استراتژی و موقعیت خاص جغرافیایی، کشوری اوراسیایی می باشد که قسمت بزرگی از آن در آسیا و قسمتی از آن در اروپا واقع گردیده است. هر ساله متقاضیان زیادی خواهان مهاجرت از روش های تحصیل، کار و سرمایه گذاری به ترکیه می باشند که بیشتر این متقاضیان نیز از کشورهای همسایه به خصوص ایران هستند. یکی از علت های تقاضای زیاد برای مهاجرت به ترکیه، هزینه های مقرون به صرفه آن و سطح علمی نسبتاً بالای ترکیه نسبت به دیگر کشورهای آسیا می باشد که ما در ادامه به بررسی این هزینه ها پرداخته ایم. موسسه ملک پور با سابقه درخشان در امور مهاجرت می تواند شما عزیزان را در زمینه بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه راهنمایی نماید و در این مسیر یار شما باشد. شما می توانید با برقراری تماس تلفنی با موسسه و یا پر کردن فرم تماس بر روی وب سایت، درخواست خود را برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان اعلام نمایید. عناوینی که در ادامه به بررسی و مطالعه آن ها می پردازیم شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه های تحصیل در مدارس ترکیه
  • هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع لیسانس
  • شرایط و هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع فوق لیسانس
  • شرایط تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه
  • شرایط بورسیه تحصیلی در ترکیه
  • بررسی هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه
  • شرایط اخذ ویزای همراه در اقامت تحصیلی
  • بررسی شرایط اقامت در ترکیه از طریق تحصیل
  • سوالات متداول

تماس با ما

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیههزینه های تحصیل در مدارس ترکیه

به طور کلی تحصیل در مدارس ترکیه و بر اساس نظام آموزشی این کشور، از 3 بخش ابتدایی، متوسطه و دبیرستان تشکیل گردیده است که طول دوره در هر 3 مقطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان 4 سال بوده و کل دوره تحصیل دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه 12 سال است. کودکان از 5 سالگی تحصیل خود را آغاز می کنند، در مقطع ابتدایی به تحصیل می پردازند، تا 9 سالگی در این مقطع به آموزش و یادگیری دروس می پردازند و با پایان این مقطع، دوران متوسطه و سپس دبیرستان را می گذرانند. تحصیل از 5 سالگی برای تمامی کودکان اجباری می باشد. تحصیل در این کشور با زبان ترکی می باشد و از شروع دوران متوسطه، زبان انگلیسی نیز به دانش آموزان یاد داده می شود. تحصیل در مدارس بین المللی برای دانش آموزان خارجی با زبان انگلیسی می باشد و زبان ترکی نیز به عنوان زبان دوم به آن ها آموزش داده می شود. متقاضیان خارجی که تمایل به تحصیل در مدارس بین المللی دارند باید در ابتدا اقامت ترکیه را کسب نمایند. هزینه های تحصیل در ترکیه در مدارس بین المللی از 6000 هزار دلار شروع شده و تا 28000 دلار در سال ادامه دارد. در ادامه با بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید با خرید محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت و مشاهده این محصول، بهترین راه مهاجرت را برای خود انتخاب نمایید.

کار در ترکیه

 

در ادامه نام برخی از مدارس بین المللی ترکیه را برای شما عزیزان لیست کرده ایم:

 

ردیف

مدرسه در ترکیه

توضیحات

1

مدرسه بین المللی Safir، Bağcğlar

این مدرسه مشهورترین مدرسه برای شهروندان عرب است.

2

مدرسه بین المللی آلفایز، باچیلار

مدرسه بین المللی آلفایز در ژوئیه سال 2015 تأسیس شد.

3

مدرسه جامعه بین المللی استانبول Büyükçekmece

این یکی از مهمترین مدارس بین المللی استانبول است. فقط اتباع خارجی در این مدرسه تحصیل می کنند. زبان آموزش فقط انگلیسی است.

4

مدرسه بین المللی mef

یک مدرسه روز تعلیمی پیش دبستانی تا کلاس 12 است. این مدرسه بیش از 57 ملیت دانش آموز دارد. 

5

مدرسه بین المللی انگلیسی، سارایر

این مدرسه یکی از مراکز آموزش خصوصی و برجسته در ترکیه است

هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع لیسانس

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه با توجه به نوع زندگی و مقطع تحصیل برای هر شخص متغیر می باشد. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در مقطع لیسانس در کشور ترکیه را دارند، برای اقدام و تحصیل در این مقطع بایستی دیپلم 12 سال را ارائه کرده و سپس در آزمون ورودی که از سمت دانشگاه برگزار می شود شرکت نمایند و نمره قبولی را کسب کنند. طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس، 4 سال است و زبان تحصیل در این مقطع زبان ترکی می باشد. برای دانشجویانی که با زبان ترکی آشنا نبوده و یا تسلط کافی ندارند دوره زبان برگزار می شود. دانشجویان با قبولی در آزمون ورودی می توانند در رشته های مختلف به تحصیل به پردازند. طول دوره برای تحصیل پزشکی در ترکیه 6 سال می باشد که متقاضیان بسته به معدل دوران دبیرستان و نتیجه آزمون ورودی می توانند در این رشته ها به تحصیل بپردازند. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه دارند، هزینه تحصیلی بسیار اندکی خواهند داشت که سالیانه 100 تا 300 دلار خواهد بود. اما تحصیل در دانشگاه های بین المللی متفاوت است؛ برای تحصیل در این مقطع در دانشگاه های بین المللی ارائه آیلتس 6 الزامی است. هزینه تحصیل در این نوع دانشگاه ها به صورت میانگین بسته به امتیاز دانشگاه و رشته تحصیلی از 8000 دلار شروع می شود و گاهاً تا 25000 دلار ادامه دارد. دانشجویان مقطع لیسانس می توانند برای مدت 10 ساعت در هفته به کار بپردازند. در ادامه با بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه در سایر مقاطع با ما همراه باشید.

شرایط و هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع فوق لیسانس

علاوه بر تحصیل در مقطع لیسانس، دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه امکان تحصیل در مقطع فوق لیسانس را نیز دارند. برای ورود در مقطع فوق لیسانس نیازی به شرکت در آزمون ورودی نمی باشد و در طول سال تحصیلی هر دانشگاه برای رشته هایی که نیاز دارد آزمون ورودی برگزار می کند. سال تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در دو ترم برگزار می گردد؛ ترم اول از ماه اکتبر تا ماه ژانویه و ترم دوم از ماه فوریه تا جولای ادامه دارد. طول دوره کارشناسی ارشد در ترکیه 2 سال می باشد. در این مقطع دانشجو برای فارغ التحصیلی موظف به ارائه پایان نامه می باشد. لازم به ذکر است در بعضی از رشته ها در دانشگاه های ترکیه نیاز به ارائه پایان نامه به صورت کتبی نمی باشد و ارائه پروژه عملی جایگزین پایان نامه می شود. هزینه های تحصیل در مقطع فوق لیسانس با توجه به رشته، امتیاز دانشگاه و شهر متغیر است؛ اما به صورت کلی می توان انتظار داشت که هزینه های دانشگاه های دولتی به مراتب پایین تر از دانشگاه های خصوصی و بین المللی می باشد. هزینه تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی این کشور و برای دانشجویان بین المللی، سالانه 600 تا 1500 دلار است و هزینه تحصیل در دانشگاه های بین المللی با زبان انگلیسی 1000 تا 3000 دلار در سال می باشد. هزینه دانشگاه های خصوصی که در آن ها تحصیل با زبان انگلیسی می باشد، نسبت به رشته و امتیاز دانشگاه از 5000 دلار شروع می شود و هزینه تحصیل در ترکیه پزشکی و دندان پزشکی تا 25000 دلار نیز ادامه دارد. با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه به دانشجویان در مقطع فوق لیسانس در ترکیه اجازه 20 ساعت کار در هفته داده می شود.

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه

دانشجویانی که موفق به فارغ التحصیلی در مقطع فوق لیسانس شده اند، در صورت تمایل به تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه باید از سمت دانشگاهی که مد نظرشان هست پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری باید از سطح زبان بالایی برخوردار بوده و مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 به بالا را ارائه نمایند. همچنین داشتن معدل و نمرات خوب و ارائه مقالاتISI، تألیف کتاب از مواردیست که در اخذ پذیرش و تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه بسیار مهم و الزامی می باشد. متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در ابتدا باید برای اساتید در دانشگاه مورد نظر پروپوزال و رزومه خود را ارسال نماید. دانشگاه و اساتید با بررسی رزومه دانشجو و در صورت تأیید پروپوزال و رزومه متقاضی، پذیرش را برای آن دانشجو صادر می نمایند. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری چهار سال می باشد که دو سال اول به صورت تئوری و با حضور در کلاس انجام شده و در دو سال آخر بیشتر به صورت تحقیقاتی و کارهای عملی انجام می شود و دانشجویان بر روی موضوعات پایان نامه خود کار می نمایند. در این مقطع نیز با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه به دانشجویان مقطع دکتری اجازه 30 ساعت کار در هفته داده می شود. هزینه تحصیل در مقطع دکتری با زبان ترکی بین 200 تا 500 دلار برای یک سال تحصیل می باشد؛ اما هزینه های تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی از 5000 دلار تا 17500 دلار در سال متغیر است.

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه

تحصیل در ترکیه

شرایط بورسیه تحصیلی در ترکیه

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه همانند کشورهای دیگر باید از شرایط خاصی برخوردار باشند. این شرایط شامل داشتن معدل و نمرات و رزومه تحصیلی عالی می باشد. همچنین داشتن مدارک تحصیلی از مؤسسات معتبر، از جمله مواردیست که به دانشجویان برای اخذ بورسیه کمک می کند. داشتن مدرک آیلتس با نمره 7 به بالا نیز از ملزومات اخذ بورسیه تحصیلی می باشد. بورسیه های تحصیلی در این کشور انواع مختلفی دارد و شامل هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه به صورت کامل و جزیی می شود. بعضی از بورسیه ها تمام هزینه های زندگی را پوشش می دهند که شامل امکاناتی چون خوابگاه رایگان، بیمه درمانی و هزینه های سفر دانشجو می شوند. بورس های تحصیل در کشور ترکیه عموماً در مقطع دکتراً و گاهاً در مقطع فوق لیسانس به دانشجویان برتر تعلق می گیرد. آمریکا،آلمان، ایسلند، میانمار، پاکستان، امارات متحده عربی کشور های می باشند که دانشجویان آن ها اولویت اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه را دارند. در ادامه، تعدادی از بورس های تحصیلی در کشور ترکیه را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

 

بورسیه تحصیلی KATIPبرای مقامات رسمی

 برای عموم آزاد نیست و شامل حقوق ماهیانه و خوابگاه می شود.

برنامه بورس تحصیلی موفقیت

این برنامه فقط حقوق ماهیانه را شامل می شود

برنامه بورس تحصیلی پژوهش

3 تا 12 ماه می باشد و فقط حقوق ماهیانه را شامل می شود.

 

بورس تحصیلی İbni Haldun Social Sciences Scholarship

بورسیه برای مقاطع کارشناس ارشد و دکتری

بورس تحصیلی Ali Kuşçu Science and Technology Scholarship

بورسیه برای مقاطع کارشناس ارشد و دکتری برای رشته های علوم پایه و رشته های مهندسی

بورسیه تحصیل Harran Scholarship Program

برای مقطه کارشناسی و رشته های پزشکی و زبان و ادبیات ترکی ارائه می شود

بورسیه تحصیل Research Scholarships

برای مقطع دکتری و دانشجویانی که پذیرش داشته باشند ارائه می شود

بررسی هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه

یکی از مورادی که متقاضیان مهاجرت از طرق تحصیل در ترکیه باید به آن توجه بسیاری داشته و قبل از هر گونه اقدام به بررسی آن بپردازند، هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه می باشد. هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در ترکیه در هر شهر متفاوت است. هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه با توجه به محل اسکان دانشجو متفاوت است. یک دانشجوی بین المللی در کشور ترکیه برای هر ماه 400 تا 500 دلار هزینه بابت غذا، پوشاک، اقامت، حمل و نقل، سرگرمی دارد. هزینه های کتاب و هزینه های اداری تقریباً بین 100 تا 150 دلار در ماه می باشد. البته باید در نظر داشت که این ارقام به نوع زندگی شما بسیار بستگی دارد. ما در این قسمت بعضی از هزینه های زندگی مانند هزینه مسکن و بعضی از هزینه های مصرفی زندگی در شهر استانبول را برای شما عزیزان بررسی کرده ایم:

 

قیمت

واحد اندازه گیری

اقلام

0.67 یورو

1 لیتر

شیر

0.33 یورو

500 گرم

نان

1.36 یورو

1 کیلو

برنج

1.36 یورو

12 عدد

تخم مرغ

5.01 یورو

1 کیلو

پنیر

2.81 یورو

1 کیلو

مرغ

8.37 یورو

1 کیلو

گوشت

0.81 یورو

1 کیلو

سیب

1.69 یورو

1 کیلو

موز

0.78 یورو

1 کیلو

پرتقال

0.74 یورو

1 کیلو

گوجه

0.48 یورو

1 کیلو

سیب زمینی

0.42 یورو

1 کیلو

پیاز

0.29 یورو

1.5 لیتر

آب معدنی

 

یکی از مهمترین مسائل یرای زندگی در کشور ترکیه، اطلاع از هزینه های خرید و اجاره ملک می باشد. ما در این قسمت میانگین هزینه های خرید و اجاره ملک در استانبول را برای شما عزیزان به صورت جدول نمایش داده ایم.

 

مبلغ

شرایط

اجاره و خرید ملک

1400 تا 2000 یورو

1 خوابه

اجاره آپارتمان در مر کز شهر

1000 تا 1800 یورو

1 خوابه

اجاره آپارتمان خارج از مرکز شهر

2400 تا 4000 یورو

3 خوابه

اجاره آپارتمان در مر کز شهر

1800 تا 3000 یورو

3 خوابه

اجاره آپارتمان خارج از مرکز شهر

1.186 یورو

--

خرید هر متر مربع در مرکز شهر

594 یورو

--

خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر

شرایط اخذ ویزای همراه در اقامت تحصیلی

علاوه بر هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه، یکی دیگر از مواردی که متقاضیان توجه بسیار زیادی به آن دارند و در اولویت است، دریافت ویزای همراه می باشد. در امر مهاجرت، همراه به فرزندان زیر 18 سال و همسر شخص اطلاق می شود. دانشجویانی که تمایل به زندگی و تحصیل در ترکیه دارند باید بتوانند از پس هزینه های زندگی خود و خانواده برآیند. به صورت میانگین هزینه زندگی در ترکیه برای یک خانواده 3 نفره برای هر ماه 1200 تا 1400 یورو می باشد. همراهان شخص اصلی این امکان را دارند که با ویزای 3 ماهه توریستی، به همراه شخص اصلی وارد کشور ترکیه شوند و در این کشور برای اخذ ویزای بلند مدت خود درخواست دهند. مدت زمان اقامت همراهان به طول دوره تحصیل شخص اصلی بستگی دارد اما معمولاً به همراهان اقامت 2 ساله اعطا می گردد.

بررسی شرایط اقامت در ترکیه از طریق تحصیل

پس از بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه، به بررسی اثار اقامتی این کشور می پردازیم. متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت و در نهایت پاسپورت این کشور را دارند، باید به این مساله آگاه باشند که تنها تحصیل در ترکیه منجر به اقامت دائم و در نهایت تابعیت نمی گردد. از نظر قانونی و مقررات ترکیه، مدت زمانی که دانشجو در حال تحصیل در کشور ترکیه می باشد جزو سال های اقامتی وی محسوب نمی شود. دانشجویان پس از پایان و اتمام تحصیل در صورتی که بتوانند وارد بازار کار شده و یا با یک شهروند ترک ازدواج نمایند و یا در کشور ترکیه سرمایه گذاری نمایند می توانند پس از 8 سال، اقامت دائم کشور ترکیه را اخذ نمایند. سپس با گذشت 10 سال از اخذ اقامت، به تابعیت و گذرنامه ترکیه دست یابند. پاسپورت کشور ترکیه در رتبه 38 ام در جهان قرار دارد و کسانی که پاسپورت این کشور را دارند این امکان را دارند که بدون ویزا و تنها با داشتن پاسپورت به 71 کشور جهان سفر نمایند. اما به طور کل پاسپورت کشور ترکیه نسبت به برترین کشور های جهان در سطح پایین تری قرار گرفته است. همچنین کشور ترکیه تابعیت دوم یا دو تابعیتی را در قوانین خود پذیرفته است.


سوالات متداول راجع به هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه

✅ آیا تحصیل در ترکیه به صورت رایگان امکان پذیر است؟

خیر؛ تحصیل در ترکیه رایگان نمی باشد، اما تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات دولتی هزینه های بسیار پایینی دارد و دانشجویان نمونه می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده نمایند.

✅ آیا تحصیل در ترکیه منجر به اخذ اقامت دائم در ترکیه می گردد؟

 خیر؛ صرف تحصیل در ترکیه منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود و برای دستیابی به اقامت دائم بایستی در این کشور مشغول به کار شده و بیمه و مالیات پرداخت کرد.

✅ هزینه های ماهیانه زندگی در ترکیه برای یک نفر چقدر است؟

هزینه زندگی در ترکیه بسته به شهر و سبک زندگی متفاوت است؛ اما به صورت میانگین هزینه زندگی معمولی بین 300 تا 700 دلار در هر ماه می باشد.

✅ شرایط تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی چیست؟

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ترکیه دارند می توانند با قبولی در آزمون پزشکی و ارائه سطح زبان بالا به تحصیل در این رشته ها بپردازند.

✅ میانگین هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه چه مقدار است؟

هزینه های تحصیل در ترکیه در دانشگاه های دولتی تقریباً رایگان بوده و مبلغ آن بین 700 تا 1500 دلار در سال می باشد؛ اما میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های بین المللی این کشور، سالیانه 5000 تا 25000 دلار است. همچنین هزینه های زندگی در این کشور بسته به سبک و شهر محل زندگی متفاوت است؛ اما به صورت میانگین برای یک زندگی متوسط بین 300 تا 400 دلار برای هر نفر در هر ماه می باشد.


_____________سخن پایانی در باب هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه_____________

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه و سایر مسائل مربوط به این موضوع را در این مقاله برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم. ترکیه کشوری آسیایی -اروپایی است که به دلیل نزدیکی به ایران، همه ساله مورد استقبال افراد زیادی برای ادامه تحصیل و زندگی قرار می گیرد. بنابراین اطلاع از هزینه های جاری در این کشور امری مهم و حیاتی برای متقاضیان مهاجرت به ترکیه و تحصیل در آن محسوب می شود. هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه بالا نیست و تقریباً دانشجویانی که توان مالی زیاد برای ادامه تحصیل در اروپا ندارند، ترکیه را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می کنند. به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های بین المللی در ترکیه بسته به رشته و نوع دانشگاه از 5000 دلار شروع می شود و گاهاً در بعضی از رشته ها تا 25000 دلار نیز می رسد. موسسه ملک پور با داشتن تجربه ای طولانی در امور مهاجرت و داشتن چندین وب سایت رسمی در این زمینه، می تواند اطلاعات مربوط به هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما می توانید با عضویت در فضای مجازی موسسه مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و... از به روزترین روش های مهاجرت مطلع شوید. همچنین با تکمیل فرم تماس و یا برقراری تماس تلفنی با موسسه ملک پور می توانید با دریافت مشاوره تلفنی رایگان، شرایط مهاجرتی خود را بررسی نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در مورد هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه در قسمت "ثبت پرسش" مطرح فرمایید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده شود.

امتیاز 5 از 5 ( 20 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
حاتمی زاده
سلام.‌ ممنونم از مقاله خوبی که در مورد هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه نوشتین. ایران مدرک پزشکی ترکیه رو برای کار تایید می‌کنه ؟ با این مدرک میشه در کشورهای اروپایی هم کار کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر دانشگاهی که شما در ترکیه تحصیل می کنید مورد تائید وزارت بهداشت ایران باشد بلی اگر نه باید در ایران مدرک شما معادلسازی شود. برای کشورهای اروپایی هم به همین صورت ولی بصورت کلی نمی توان گفت که در همه کشورهای اروپایی بطور مستقیم مدرک ترکیه مورد تایید است. موفق باشید.
مهدی جعفری
سلام، ممنون از شما بابت مقاله خوبتون، خواستم بدونم برای جبران هزینه های تحصیل و زندکی در ترکیه آیا میشه بیش از تایمی که برای کار دانشجویان مشخص شده در ترکیه کار کرد؟ چون شنیدم که میشه کارهای متفرفه انجام داد و نظارتی روی دانشجو نیست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز در حین دانشجویی اگر شما کار تمام وقت پیدا کنید می توانید حتی ویزای خود را هم تغییر به کاری بدهید ولی اینکه هم دانشجو باشید هم اجازه کار تمام وقت خیر. موفق باشید.
سامان شریعتی
سلام عرض ادب . ایا هنگام تحصیل در ترکیه امکان این هست که دانشجو بتونه در حین تحصیل کار کنه تا بتونه قسمتی از هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه رو پوشش بده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی امکان کار دانشجویی برای دانشجویان فراهم است. موفق باشید.
فرشید جوادی
سلام من تو سال میتونم حدود 200 میلیون هزینه کنم برای تحصیل مقطع لیسانس به نظرتون اروپا شانسم خوبه یا همین ترکیه اقدام کنم بهتره؟ من یکم تحقیق کردم اروپا خیلی پولم لب مرز هست ولی ترکیه راحت میشه با این پول هزینه تحصیل و زندگی رو پرداخت کرد از اون طرف اروپا جای پیشرفت بیشتری داره کدوم به نظرتون بهتره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. برای مهاجرت باید خیلی تحقیق کنید و اگر بودجه صرفاً مورد ملاک باشد کشوری مثل ترکیه مناسب است. اما پیشنهاد می کنم قبل هر اقدامی یک تماس با موسسه بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
محمد جواد قاسمی
سلام روزتان بخیر آیا به زبان انگلیسی می توان در ترکیه تحصیل کرد؟ آیا شما ترکیه را به عنوان مقصد تحصیل توصیه می نمایید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی شما با زبان انگلیسی هم می توانید در این کشور تحصیل نمایید. اینکه ما توصیه میکنیم باید شرایط شما بطور دقیق بررسی شود اگر شرایط کشورهای تراز اول دنیا را داشته باشید قطعا ترکیه اقدام نکنید بهتر است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
کامران تقوی
با سلام و عرض ادب ممنون از مطالب مفیدتون. من ۱۹ ساله هستم و مایل به تحصیل در رشته پزشکی هستم. آیا با سرمایه ای در حدود ۳۰۰ میلیون تومان در سال قادر به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه خواهم بود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به شرایطی که می فرمایید بلی این امکان برای شما وجود دارد و تحصیل پزشکی در کشور ترکیه بجز در برخی از دانشگاه های خصوصی که سالی تا 18000 دلار آمریکا می باشد، در اکثر دانشگاه ها پایین می باشد. البته باتوجه اعتبار علمی و کار در کشورهای اروپایی کشور ترکیه چندان پیشنهاد نمی شود. شما می توانید در کشورهایی مثل فرانسه، اسپانیا با هزینه های برابر با ترکیه تحصیل نمایید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید
anahita31
سلام من پسر 14 ساله دارم میخوام برای مدرسه بفرستمش ترکیه میخواستم بدونم هزینه مدرسه و زندگی در ترکیه حدودا چقدر میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز در کشور ترکیه مدارس زیادی وجود دارد و عموماً دولتی، خصوصی و چند مدرسه ایرانی هم هست. در مدارس دولتی عموماً زبان به ترکی است و هزینه ای به جز ثبت نام و بیمه که بین 300تا لیر در سال متغییر است. در مدارس خصوصی زبان انگلیسی هم تدریس می شود که هزینه های آن متغییر بوده و میانگین 13 تا 30 هزار لیر است. مدارس ایرانی هم که در ترکیه وجود دارند اکثرا مطابق بانظام آموزش و پرورش ایران و هزینه هایی بین 500 تا 1000 دلار آمریکا متغییر است. موفق باشید.
مهسا
سلام و عرض ادب آيا با كار پاره وقت در تركيه ميتوان هزينه هاي تحصيل و زندگي را كاور كرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز درست است که دانشجو حین تحصیل اجازه کارد دارد ولی این بدین معنی نیست که بتوان همه هزینه ها را با کار نیمه وقت پوشش داد. بهتر است که برای دوران دانشجویی پشتوانه مالی مناسبی داشته باشید. موفق باشید.
مریم احمدی
سلام عرض ادب هزینه های ترکیه اینطور که من بررسی کردم در حال حاضر به خصوص دانشگاه های دولتی سطح بالاش اصلا کم نیست الان دو ساله که به شدت مبالغ شهریه های این کشور بالا رفته. اونایی که لیر بودن به دلار شدن و اون هایی که مبلغشون پایین بود ... به طور مثال از 3 4 هزار لیر رفته روی 50 40 هزار لیر. سوال من این هست که آیا میشه دانشگاه معتبری پیدا کرد که هزینه های تحصیلش کمتر باشه به خصوص برای رشته پزشکی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل پزشکی در کشور ترکیه اگر به زبان ترکی تحصیل بکنید بلی این امکان وجود دارد با هزینه های خیلی کم تحصیل نمایید. اگر به دنبال تحصیل پزشکی با هزینه های پایین هستید کشور فرانسه تحصیل پزشکی رایگان است یا کشور اسپانیا می تواند گزینه خوبی باشد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نوشین محمودی
با سلام و تشکر از مقاله خوبتون در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه می شه توضیح بفرمایید که آیا این هزینه ها یا انجام کارهای دانشجویی در ترکیه قابل پوشش هست یا خیر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه خیلی بالا نیست و شما با کار دانشجویی بخشی از این هزینه های را می توانید جبران نمایید .
مشاوره رایگان