هزینه های تحصیل اسپانیا - هزینه های زندگی دانشجویی و تحصیل در مقاطع مختلف

4 نظر

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در اسپانیا، با توجه به دوره تحصیلی و شهر های انتخابی برای تحصیل متغییر می باشد که در حالت کلی می توان بیان داشت:

  • هزینه تحصیل در اسپانیا برای دوره لیسانس بین 800 الی 4000 یورو می باشد.
  • هزینه تحصیل برای دوره کارشناسی ارشد در اسپانیا بین 1000 الی 6000 یورو می باشد.
  • هزینه تحصیل دوره دکترا نیز بین 1000 الی 6000 یورو می توان براورد داشت.
  • هزینه اجاره مسکن و خوابگاه برای دانشجویان بین 300 الی 1000 یورو می باشد
  • هزینه زندگی و خورد و خوراک نیز بین 600 الی 1200 یورو در ماه می توان برآورد داشت.

با توجه به موارد ذکر شده می توان اسپانیا را یکی از مقاصد کم هزینه برای تحصیل دانشجویان در نظر داشت. موسسه MIE با سابقه درخشان در امور مهاجرت می تواند در بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا به شما عزیزان مشاوره دهد و در این مسیر همراه شما باشد. شما می توانید با برقراری تماس تلفنی با موسسه و یا پر کردن فرم تماس، شرایط خود را با مشاورین مجرب و کارآزموده ما در میان گذاشته و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید.

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط ویژه تحصیل در اسپانیا


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا می تواند از رایگان تا بسیار گران متغیر باشد، بسته به نوع مؤسسه آموزشی و وضعیت دانشجو. به طور کلی:

  • دانشگاه های دولتی: برای دانشجویان اتحادیه اروپا تقریباً رایگان یا شهریه بسیار پایینی در حدود 750 تا 2100 یورو در سال دارند. اما برای دانشجویان غیراروپایی 3،000 تا 12،000 هزار یورو در سال هزینه دارد.
  • دانشگاه های خصوصی: شهریه بسیار بالایی بین 5,000 تا 20,000 یورو در سال دریافت می کنند.
  • دوره های زبان: هزینه متوسط بین 150 تا 400 یورو در ماه است.
  • مراکز آموزش فنی و حرفه ای: در مقایسه با دانشگاه ها ارزان ترهستند و هزینه آن ها از 360 تا 5,400 یورو در سال متغیر است بسته به رشته تحصیلی.

علاوه بر این، هزینه های زندگی در اسپانیا بویژه در شهرهای بزرگ باید نیز در نظر گرفته شود. بنابراین دانشجویان باید منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی داشته باشند.

هزینه های تحصیل در مدارس اسپانیا

همانگونه که در مطالب بالا گفته شد تحصیل در مدارس اسپانیا در مدارس خصوصی، دولتی و نیمه دولتی امکان پذیر می باشد. قابل ذکر است که بیش از 65 درصد دانش آموزان اسپانیا در مدارس دولتی، نزدیک به 30 درصد در مدارس نیمه دولتی و بیش از 5 درصد در مدارس خصوصی تحصیل می کنند.

مدارس نیمه دولتی مدارسی هستند که توسط دولت ساخته شده اند اما بخش خصوصی مدیریت آن را بر عهده دارد. دانش آموزانی که در مدارس دولتی و نیمه دولتی تحصیل می کنند هزینه ای بابت تحصیل نمی پردازند و تحصیل آن ها رایگان است.

مدارس بین المللی در اسپانیا مستقل هستند و معمولاً برنامه های درسی یک کشور دیگر را دنبال می کنند، علاوه بر مدارس آمریکایی و انگلیسی، مدارس فرانسوی، آلمانی، سوئدی و سایر مدارس زبان انگلیسی در اسپانیا نیز وجود دارد. طبق قانون اسپانیا، کلیه مدارس خارجی باید توسط سفارت کشورشان در اسپانیا تأیید شوند. شرایط سنی تحصیل در اسپانیا در برخی مدارس بین المللی این کشور، از سه تا 18 سالگی می باشد.

هزینه مدارس بین المللی در اسپانیا بسته به کیفیت، امتیاز و موقعیت یک مدرسه متفاوت است؛ اما به طور کلی در مقایسه با هزینه های آموزش خصوصی در دیگر کشورهای تاپ اروپایی کمتر است. البته جای تعجب نیست که، مدارس واقع در مادرید و بارسلونا جزو گرانترین مدارس باشند.

به طور میانگین هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا در مدارس بین المللی از 6000 یورو شروع می شود و تا 28000 یورو ادامه دارد.

تحصیل در دبیرستان های اسپانیا، شرایط ورود به دانشگاه های دولتی این کشور را فراهم کرده و همچنین با توجه به وجود مدارس متنوع آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، المانی و... در اسپانیا، سطح زبان دانش آموزان در محیط تقویت شده و با بهره مندی از نظام آموزش اروپایی، امکان حضور آن ها در دانشگاه های برتر اروپا مهیا می گردد.

هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع کارشناسی

هزینه های تحصیل و زندگی در دانشگاه های اسپانیا بسته به مقطع تحصیل و شهر محل سکونت بسیار متفاوت می باشد.

طول دوره کارشناسی در اسپانیا 3 ساله می باشد که گاهاً تا 4 سال هم ادامه دارد. دولت کشور اسپانیا تعیین کننده میزان شهریه برای دانشگاه های این کشور می باشد که نسبت به دیگر کشور های اروپا پایین تر می باشد. متقاضیان به تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم 12 ساله داشته باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اسپانیا به زبان اسپانیایی می باشد و هزینه تحصیل در این دانشگاه ها برای یک سال به صورت میانگین از 600 یورو تا 1200 یورو متغیر است.

همچنین در دانشگاه های خصوصی نیز در اسپانیا امکان پذیر می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در اسپانیا بین  3000 یورو تا 5000 یورو متغیر است که تحصیل به 2 زبان اسپانیایی و انگلیسی می باشد و داشتن مدرک زبان الزامی نمی باشد و دانشجویانی که سطح زبان پایینی دارند باید قبل از شروع دوره تحصیل یک ترم کلاس زبان را پشت سر بگذارند که هزینه این دوره نزدیک به 2000 یورو می باشد. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در اسپانیا را دارند می توانند در رشته هایی چون رشته های مهندسی، حقوق اجتماعی، رشته های حقوق تجارت و علوم انسانی و هنر و علوم طبیعی تحصیل نمایند.

در این قسمت جدولی از برترین دانشگاه های اسپانیا همراه با رتبه آن ها را برای شما قرار داده ایم:

 

نام دانشگاه

رتبه در اسپانیا

رتبه جهانی

هزینه تحصیل در سال (یورو)

Universitat de Barcelona

1

94

1,600 تا 4,000 €

Universidad Complutense de Madrid

2

130

1,600 تا 4,000 €

Universitat de València

3

158

1,500 تا 3,500 €

Universidad de Granada

4

177

1,000 تا 3,000 €

Universitat Autónoma de Barcelona

5

218

1,600 تا 4,000 €

Universidad Politécnica de Madrid

6

245

1,600 تا 4,000 €

Universidad de Sevilla

7

275

1,000 تا 3,000 €

Universidad de La Rioja

8

277

1,000 تا 3,000 €

Universidad Politécnica de València

9

280

1,600 تا 4,000 €

Universidad de Alicante

10

287

1,000 تا 3,000 €

هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که موفق به فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی می شوند می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا اقدام نمایند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا 2 سال می باشد.

بر خلاف دیگر کشور های اروپا هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پایین تر از هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد. هزینه های تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور 2000 یورو تا 3000 یورو می باشد.

یکی از نکات مثبت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دراسپانیا داشتن دوره های زبان اسپانیایی قبل از شروع کلاس ها می باشد که دانشجویانی که سطح زبان آن ها ضعیف است در این دوره ها به آموزش زبان اسپانیایی می نشینند. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی ملک پور تهیه و تدوین شده است و هر گونه کپی از آن بدون استفاده و ذکر نام منبع خلاف مقررات می باشد. شروع کلاس ها در مقطع کارشناسی ارشد در سال فوریه و ژانویه می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا

به طور کلی هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا در مقطع دکترا نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی کمتر است، شهریه اسپانیا نسبتاً مقرون به صرفه است و منابع مختلفی برای بودجه دکترا در دسترس است.

سیستم آموزش عالی اسپانیا به دانشگاه های دولتی و خصوصی و مؤسسات دانشگاهی تقسیم می شود. که تمامی این دانشگاه ها و مؤسسات در وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش به ثبت رسیده اند. 50 مورد از این مؤسسات دولتی و 34 مورد از آن ها خصوصی می باشند. طول دوره دکتری در اسپانیا 3 سال می باشد. برنامه های دکترا توسط دانشکده دکتری یا در انستیتوی تحقیقاتی دانشگاه ارائه می شوند.

از آن جایی که بیشتر ساعت های تحصیل در مقطع دکتری در سال اول انجام می شود، هزینه تحصیل در سال اول به صورت میانگین 1500 تا 2500 یورو می باشد که در سال های بعد به مبلغ 200 تا 600 یورو در سال کاهش می یابد.

تحصیل دکترا در اسپانیا در دو بخش صورت میگیرد که در بخش اول به صورت تئوری همراه با 60 واحد درسی می باشد و بخش دوم به صورت تحقیقاتی می باشد. از الزامات ورود به مقطع دکتری در اسپانیا داشتن استاد راهنما یا سوپروایزر است. بیشتر دوره های دکتری در اسپانیا به زبان انگلیسی تدریس می شود و داشتن سطح زبان بالا (آیلتس 7) از نیاز های تحصیل در مقطع دکترا به شمار می رود، همچنین داشتن رزومه ای قوی و نمرات بالا در مقاطع قبل از مواردی است که برای تحصیل در این مقطع مورد نیاز است.

شرایط بورسیه تحصیلی در اسپانیا

امروزه متقاضیان بسیاری خواهان اخذ بورسیه تحصیلی در بهترین کشور های اروپا می باشند، که در این بین کشور اسپانیا مورد توجه بسیاری از این افراد قرار دارد. 

با توجه به پایین بودن هزینه های تحصیل در اسپانیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی دارای شرایط خاصی می باشد. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به مراتب بیشتر از اخذ بورسیه در مقطه کارشناسی می باشد. دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا باید خودشان اقدام نمایند و این امر نمی تواند از سمت مؤسسات صورت بگیرد.

دانشجویانی که دارای رزومه های تحصیلی قوی باشند می توانند شانس خود را برای اخذ بورسیه تحصیلی این کشور امتحان نمایند. داشتن سطح زبان بالا، داشتن مقالات معتبر، تالیف کتاب و ارائه نمرات قوی از مواردی می باشد که دانشجویان برتر باید برای دریافت بورسیه های تحصیلی داشته باشند.

در ادامه نام تعدادی از بورس های تحصیلی اسپانیا را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

 

نوع بورسیه

مقطع

بورسیه تحصیلی ICMAB Severo Ochoa

مقطع دکتری

بورسیه تحصیلی IED

کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه کاتانیا در اسپانیا 

کارشناسی ارشد

بورس پژوهشی Predoctoral در دانشگاه Rovira i Virgili در اسپانیا

دکتری

بررسی هزینه های زندگی در اسپانیا

بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا از مهم ترین مواردی می باشد که هر متقاضی برای مهاجرت به اسپانیا باید به آن توجه بسیاری نماید.

آیا این کشور می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت ما باشد؟

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد تحصیل در اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی هزینه های پایین تری دارد و این می تواند نقطه مثبتی برای متقاضیان مهاجرت به اسپانیا باشد.

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا بسته به مقطع تحصیلی از سالی 2000 یورو شروع می شود و تا 8000 یورو ادامه دارد.

تجربه زندگی در اسپانیا در شهرهای مختلف، دارای هزینه های متفاوتی می باشد. تجربه زندگی دانشجویی در اسپانیا با توجه به شهر محل تحصیل و بدون در نظر گرفتن هزینه تحصیل به صورت میانگین برای یک ماه بین 500 تا 700 یورو هزینه دارد. به طور قطع، بهترین شهر اسپانیا برای زندگی، دارای هزینه های بیشتری نسبت به سایر شهرها خواهد بود.

در ادامه به بررسی هزینه بعضی از اقلام مورد نیاز زندگی در شهر مادرید پایتخت اسپانیا می پردازیم:

 

قیمت اجاره و خرید آپارتمان در شهر مادرید(یورو)

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

985 €

اجاره آپارتمان 3خوابه در مرکز شهر

1,724 €

اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج مرکز شهر

732 €

اجاره آپارتمان 3خوابه درخارج از مرکز شهر

1,206 €

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

5,193 €

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر

3,168 €

 

علاوه بر هزینه های فوق، قیمت برخی اجناس و خدمات در اسپانیا نیز در قالب جدول ارائه شده است که قابل مقایسه با کشورهای دیگر می باشد.

 

کالا

مقدار

قیمت (یورو)

گوشت

1 کیلو

11 €

مرغ

1 کیلو

6.24 €

پنیر

1 کیلو

11.77 €

تخم مرغ

12 عدد

2.11 €

برنج

1 کیلو

1.12 €

نان

500 گرم

1.04 €

شیر

1 لیتر

0.84 €

سیب

1 کیلو

1.77 €

موز

1 کیلو

1.78 €

پرتغال

1 کیلو

1.61 €

گوجه

1 کیلو

1.87 €

سیب زمینی

1 کیلو

1.18 €

پیاز

1 کیلو

 1.40 €

کاهو

1 کیلو

1.02 €

آب معدنی

1.5 لیتر

0.79 €

سیگار

20 عدد

5.00 €

هزینه های قبوض(برق، گاز،آب) آپارتمان 80 متری

1 ماه

131.89 €

هزینه های زندگی دانشجویی در اسپانیا

برای دانشجویان خارجی در اسپانیا، هزینه های کلی به شرح زیر است:

هزینه خوابگاه:

  •  دانشگاه های دولتی: حدود 350-700 یورو در ماه
  •  دانشگاه های خصوصی: معمولا گران تر، حدود 600-1200 یورو در ماه

بیمه دانشجویی:

  •  دانشجویان اتحادیه اروپا: تقریبا رایگان با کارت درمانی اروپایی
  •  دانشجویان غیراروپایی: حدود 50-60 یورو در ماه

شهریه دانشگاه:

  •  دانشگاه های دولتی: برای دانشجویان اروپایی 750-2100 یورو در سال، برای غیراروپایی ها 3000-12000 یورو در سال
  •  دانشگاه های خصوصی: 8000-25000 یورو در سال، بسیاری از رشته ها بیش از 15000 یورو

هزینه زندگی دیگر مانند خوراک، حمل و نقل، تفریحات و... نیز باید در نظر گرفته شود که حدود 600-1000 یورو در ماه برآورد می شود.

لازم به ذکر است که هزینه ها در شهرهای بزرگ مانند مادرید و بارسلونا بالاتر خواهد بود. همچنین بسیاری از دانشگاه ها بورسیه ها و تخفیفاتی را برای کاهش هزینه ها ارائه می کنند.

درآمد کار دانشجویی در اسپانیا

درآمد کار دانشجویی در اسپانیا معمولاً بر اساس نوع کار و ساعات کاری متغیر است.

به طور کلی، حداکثر ساعات کار برای دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا معمولاً محدود به 20 ساعت در هفته در طول ترم و 40 ساعت در هفته در زمان های تعطیلات بین ترم است. معمولاً دستمزد حداقل برای ساعت کاری در اسپانیا تعیین شده است. این مقدار ممکن است در مقداری حدود 7 تا 10 یورو در ساعت باشد، اما در برخی از شهرها مانند بارسلونا یا مادرید ممکن است بالاتر باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا ممکن است بسیار متغیر باشد و بستگی به دانشگاه، نوع برنامه، و سطح تحصیلات داوطلب داشته باشد. رشته پزشکی اغلب از نظر هزینه‌ها نسبت به رشته‌های دیگر گران‌تر است. جدول زیر برخی از هزینه‌های تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا آورده شده است:

 

موارد

هزینه (یورو)

شهریه

 12,000 (سالانه)

هزینه‌های زندگی

 800 تا 1,200 (ماهانه)

کتب و جزوات

 100 تا 300 (سالانه)

اخذ ویزای همراه در اقامت تحصیلی اسپانیا

پس از بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا از دیگر مواردی که برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اسپانیا بسیار حائز اهمیت می باشد اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا و اخذ ویزای همراه می باشد. در علم مهاجرت همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال شخص متقاضی گفته می شوند.

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در اسپانیا را دارند باید به این نکته توجه بسیاری داشته باشند که اخذ ویزای همراه در اسپانیا در مقاطع مختلف امکان پذیر می باشد اما به صورت همزمان نمی باشد و به این صورت می باشد که در ابتدا شخص اصلی به کشور اسپانیا سفر می کند و بعد از شروع تحصیل می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود در خواست ویزای الحاق خانواده دهد.

در این قسمت مدارک مورد مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • اصل و کپی گذرنامه شخصی
  • کپی گذرنامه های اعضای خانواده
  • کپی اجازه اقامت شخص اصلی
  • اثبات روابط خانوادگی (گواهی ازدواج، شناسنامه)؛
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • اثبات ابزار مالی برای حمایت از خانواده.
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات اسکان برای شما و خانواده (قرارداد اجاره، گواهی خرید ملک

بررسی شرایط اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

متقاضیانی که از پس هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا بر آیند می توانند برای اخذ اقامت پس از تحصیل در اسپانیا و در نهایت پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

اسپانیا یکی از کشورهای سطح اول و زیبا و با تمدن جهان می باشد که هر ساله متقاضیان بسیاری از روش های تحصیل، کار در اسپانیا، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی به این کشور مهاجرت می نمایند.

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در اسپانیا با روش های گوناگونی فراهم شده است. دانشجویان با اتمام تحصیل در صورتی که بتوانند وارد بازار کار شوند و در شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند می توانند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند، یا در اسپانیا سرمایه گذاری نمایند و یا با یک تبعه اسپانیایی ازدواج کنند می توانند اقامت اسپانیا را به دست آورند. افراد در صورتی که با یکی از روش های گفته شده اقامت این کشور را به دست آورند با گذشت 5 سال کار و زندگی در اسپانیا می توانند اقامت دائم اسپانیا را به دست آورند.

یکی از مزایای اصلی اخذ اقامت دائم در اسپانیا این است که شما می توانید تحت همان حقوق و شرایطی که شهروندان اسپانیایی دارند در این کشور زندگی و کار کنید. این بدان معنی است که شما می توانید به طور نامحدود در کشور بمانید، مشاغل را تغییر دهید و مانند سایر کشورها به مناطق دیگر بروید.

شما به عنوان اقامت دائم، ضمن داشتن بهره مندی از مزایای زندگی و کار آزادانه در اسپانیا، می توانید تابعیت و گذرنامه اصلی خود را حفظ کنید. افرادی که اقامت دائم اسپانیا را اخذ نموده اند می توانند در صورتی که به زبان اسپانیایی مسلط باشند و در پرداخت مالیات خود مشکلی نداشته باشند و با فرهنگ و جامعه این کشور ادغام شده باشند بعد از گذشت 10 سال برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

سوالات متداول

✔️ هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسپانیا چه مقدار است؟

هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است و بسته به مقطع و شهر و دانشگاه محل تحصیل به صورت میانگین از 3000 یورو تا 10000 یورو متغیر است.

✔️ آیا امکان بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال هنگام تحصیل در اسپانیا وجود دارد؟

بله؛ دانشجویان پس از ورود به دانشگاه می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود در خواست ویزای همراه بدهند.

✔️ آیا امکان اخذ تابعیت اسپانیا از طریق تحصیل در این کشور وجود دارد و مدت زمان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور چند سال است؟

امکان اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تحصیل به طور مستقیم امکان پذیر نیست و در صورتی که دانشجو پس از اتمام تحصیل بتواند وارد بازار کار شود می تواند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نماید. در صورتی که شخص 5 سال در اسپانیا زندگی کند و مالیات بپردازد می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ و با گذشت 10 سال برای اخذ پاسپورت اقدام کند.

✔️ دانشجویان با چه شرایطی امکان اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا را خواهند داشت؟

شانس اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی است که دارای رزومه عالی همراه با نمرات خوب، مقالات معتبر و مدرک آیلتس با نمره زبان بالا باشند.

_____________ سخن پایانی_____________

هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا، بررسی هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در کشور اسپانیا، شرایط اخذ ویزای همراه و اقامت دائم و تابعیت اسپانیا و غیره را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. با بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا به این نتیجه رسیدیم که دانشجویان این امکان را دارند که در کشوری با سطح علمی بالا به تحصیل با هزینه های نسبتاً پایین بپردازند. تجربه زندگی دانشجویی در اسپانیا بدون در نظر گرفتن هزینه تحصیل، به صورت میانگین برای یک ماه حدود 500 تا 700 یورو هزینه دارد و هزینه های تحصیل با توجه به نوع دانشگاه و رشته متغیر می باشد ولیه به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا از 3,000 تا 12,000 هزار یورو می باشد.به طور کلی هزینه ی زندگی دانشجویی با شهریه و هزینه زندگی در اسپانیا 600 تا 1000 یورو در ماه است.

موسسه ملک پور با سالیان سال تجربه در امور مهاجرت می تواند در بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا و مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل به شما عزیزان کمک نموده و در این راه، همراه شما عزیزان باشد. شما می توانید با برقراری تماس با موسسه ملک پور و همچنین پر کردن فرم تماس، در یک مشاوره تلفنی رایگان، شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین ما در میان بگذارید تا بهترین روش مهاجرتی مناسب به شما عزیزان پیشنهاد گردد. شما می توانید در صورت وجود هر گونه سوال در قسمت "ثبت پرسش" مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده شود.

امتیاز 5 از 5 ( 12 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
چمران
با سلام. آیا تحصیل به زبان اسپانیای رایگان هست؟ چه مدرک زبانی را باید ارائه بدیم تا بتوانیم برای تحصیل رایگان یا ارزان فوق لیسانس اسپانیا اقدام کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیر بلی تحصیل به زبان اسپانیایی هزینه ای خیلی پاینی دارد و صرفاً دانشجو هزینه ثبت نام و بیمه خود را می پردازد. درخصوص اینکه شانس دارید یا نه باید اطلاعات بیشتری داشته باشیم و پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
سجاد صمد بیگی
عرض ارادت با توجه به فرمایشات اقای دکتر که همیشه صحبت از نرخ بیکاری کشورها میکنند ... و با توجه به هزینه های پایین تحصیل اسپانیا که به باعث میشه به عنوان یک گزینه ادم روش فکر کنه ... و در نهایت با توجه به این که با تحصیل نمیشه اقامت دائم گرفت و صرفا کار کردن میتونه منجر به دریافت اقامت دائم بشه اگر نرخ بیکاری اسپانیا بالاست پس نمیشه توی این کشور کار پیدا کرد بعد از تحصیل و نمیشه اقامت دائم گرفت آیا با توجه به مواردی که گفتم شما اسپانیا رو گزینه ی مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می بینین ؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب اسپانیا می توانید یکی از گزینه های شما برای تحصیل باشد و با توجه به اینکه عضو شینگن می باشد شما می توانید در سایر کشورهای اروپایی هم دنبال کار باشید این کشور هم مثل اکثر کشورها به شما اجازه می دهد بعد از تحصیل دنبال کار باشید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید.
یاسمین
سلام. ممنون از ارائه کامل و جامع اطلاعات لازم و از مقاله ی خوبتون، یک ساوال داشتم کا برای تمکن مالی تحصیل در اسپانیا امکانش هست که برای منبع ملی وام گرفت یا اسناد بانکی وام را نشان داد یا خیر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. امکان نشان داد مبلغ به این صورت وجود دارد اما برای اطمینان خاطر بهتر است از وکیل مهاجرتی پرسش شود.
Sonya
سلام برای تحصیل در اسپانیا، از نظر هزینه ها کدام شهر اسپانیا ارزان تر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز از جمله شهرهای ارزان اسپانیا می توان به سویل، گرانادا، آلیکانته ، لاکرونیا و ... اشاره کرد.
مشاوره رایگان