هزینه تحصیل در استرالیا

1 نظر

هزینه تحصیل در استرالیا بر اساس نوع دوره، رشته تحصیلی، شهر محل تحصیل متفاوت است. به طور کلی هزینه تحصیل در استرالیا از 20000 تا 45000 دلار استرالیایی در سال می باشد. و هزینه زندگی دانشجویی ماهانه 1400 تا 2500 دلار استرالیایی است که تمام هزینه های اقامت ، خورد و خوراک و تفریح را پوشش می دهد. باید توجه کرد هزینه های زندگی در شهرهای سیدنی، ملبورن و بریزبن نسبت به شهرهای کوچک، بیشتر است. موسسه ملک پور در این مقاله هزینه تحصیل در استرالیا را به طور کامل بررسی می نماید تا دانشجویانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند از هزینه های تحصیل در استرالیا به طور کامل اطلاع و آگاهی داشته باشند. در صورت تماس با موسسه ملک پور و یا پر کردن فرم تماس، اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت خواهید کرد.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا

شرایط عمومی تحصیل در استرالیا

قبل از اینکه به موضوع مهم هزینه تحصیل در استرالیا بپردازیم، در این بخش قصد داریم تا شرایط تحصیل در استرالیا را به طور مختصر بیان نماییم. در مورد تحصیل در استرالیا و اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید گفت که محدودیت سنی وجود دارد و اشخاصی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید دارای شرایط مناسب و مطلوب برای تحصیل در این کشور باشند تا بتوانند پذیرش و ویزای خود را اخذ کنند. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس در این کشور را دارند بهتر است سنی کمتر از 23 سال داشته باشند تا بتوانند با شانس بالاتری پذیرش و ویزای تحصیلی خود را بدست آورند همچنین برای ورود به مقطع فوق لیسانس در کشور استرالیا بهتر است دانشجویان کمتر از 33 سال را داشته باشند. نکته بسیار مهمی که در مورد تحصیل در استرالیا باید بدانید این است که دانشجویانی که برای تحصیل در این کشور اقدام می نمایند نباید گپ تحصیلی طولانی مدت داشته باشند در این صورت ممکن است با ردی ویزا مواجه شوند.یکی از مواردی که برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است همراهی اعضای خانواده است. کشور استرالیا از جمله کشورهایی است که این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند اما اخذ ویزای همراه شرایط خاصی دارد و برای افراد زیر 18 سال و بالای 18 سال متفاوت است. به این گونه که افرادی زیر 18 سال می توانند برای یکی از والدین خود ویزای همراه درخواست کنند والدین دیگر هم می تواند با فاصله ی کوتاهی برای اخذ ویزای همراه استرالیا اقدام کند. افراد بالای 18 سال که متاهال هستند می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه درخواست کنند. همره در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی و رزومه قوی می تواند مسغول به کار شود.

تحصیل دبیرستان در استرالیا

تحصیل دبیرستان در استرالیا یکی از مقاطع پر طرفدار برای دانش آموزان و والدین آنها می باشد. بسیاری از دانش آموزان قصد تحصیل دبیرستان در استرالیا را دارند به همین دلیل شرایط تحصیل در این مقطع را بررسی می نماییم. استرالیا کشوری است که دارای نظام آموزشی مناسب و سازمان یافته می باشد. دانش آموزان برای تحصیل در مدارس استرالیا باید از سن 5 یا 6 سالگی تحصیل خود را آغاز نمایند. تحصیل در این کشور در ابتدا از مقطع پیش دبستانی آغاز می شود اما بهتر است بدانید که تحصیل در این مقطع اجباری نمی باشد. پس از گذراندن دوره پیش دبستانی دانش آموزان باید وارد مقطع ابتدایی شوند. تحصیل در این مقطع از سن 6 سالگی آغاز و تا سن 15 سالگی ادامه می یابد. مدارس در کشور استرالیا شامل 2 نوع مدارس دولتی و خصوصی خواهد بود. دانش آموزانی که در این کشور به تحصیل می پردازند باید از سن 6 تا 12 سالگی در مقطع ابتدایی و یا primary تحصیل نمایند و سپس وارد مقطع دبیرستان خواهند شد. تحصیل دبیرستان در استرالیا از سن 12 تا 16 می باشد که در این سن دانش آموزان وارد مقطع Junior secondary می شوند و پس از آن در سن 16 تا 18 سال وارد مقطع senior secondary خواهند شد که پس از گذراندن این دوره می توانند دیپلم 12 ساله خود را اخذ نمایند. اگر قصد تحصیل دبیرستان در استرالیا را دارید باید بدانید که هزینه تحصیل در این مقطع از 18000 دلار استرالیا تا 25000 دلار استرالیا متغیر خواهد بود و دانش آموزان برای تحصیل در این کشور باید هزینه تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی استرالیا

جدول زیر محدوده هزینه های مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشجویان بین الملل در استرالیا را نشان می دهد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که این هزینه ها شامل هزینه های تحصیل پزشکی و دامپزشکی در استرالیا نمی شود.

مقطع

شهریه سالانه

 لیسانس

20000 تا 45000 دلار استرالیا

کارشناسی ارشد   

22000 تا 50000

دکترا

18000 تا 42000

آموزش و پرورش حرفه ای     

4000 تا 22000

مطالعات زبان انگلیسی        

300 دلار استرالیایی در هفته

هزینه کالج در استرالیا

شرایط مناسب تحصیلی در استرالیا نه تنها برای دانشجویان بلکه قبل از ورود افراد به دانشگاه نیز مهیا شده است. کالج های استرالیایی که از موسسات معتبر آموزشی این کشور می باشد، افراد بعد از اتمام دوره نهم خود می توانند وارد آنها شوند. یکی از مزایای چشمگیر تحصیل در کالج برای دانشجویان بین المللی این است که تا سن ۱۸ سالگی می توانند از همراهی والدین خود نیز بهره مند شود. کالج کشور استرالیا به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود که آموزش را در جنبه های مختلف تحصیلی به دانش آموزان ارائه می دهند. کالج استرالیا، بهترین فرصت برای آمادگی افراد جهت ورود به دانشگاه های با کیفیت کشور استرالیا و دیگر دانشگاه ها در سراسر جهان می باشد. مبلغی که افراد باید برای ورود به کالج های استرالیا خرج نمایند و جزء هزینه تحصیل در استرالیا به شمار می رود، عددی بین ۱۸ تا ۲۵ هزار دلار است. این هزینه تنها مربوط به شهریه و خدمات آموزشی می باشد و برای زندگی در کشور استرالیا نیز افراد باید هزینه بین ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار را در نظر بگیرند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا

دانستن هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا یکی از مهمترین موارد برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در این مقطع را دارند، می باشند. جالب است که بدانید دوره های آموزش عالی در این کشور در دانشگاه ها و کالج های خصوصی و یا حتی مؤسسات فنی و حرفه ای ارائه می شود که به نام Technical and further education معروف است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند باید بدانند که تحصیل در مقطع لیسانس در استرالیا معمولاً 3 ساله می باشد اما در تحصیل در این مقطع و در برخی از رشته ها 4 ساله نیز خواهد بود. دانشجویان برای اینکه بتوانند در مقطع لیسانس جهت تحصیل در استرالیا با مدرک دیپلم اقدام کنند باید دارای دیپلم 12 ساله باشند. اگر قصد تحصیل در این مقطع را دارید باید بدانید که هزینه تحصیل در مقطع لیسانس بر اساس رشته تحصیلی هر فرد و دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل می باشد متفاوت است. به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا از حدود 15000 دلار استرالیا تا 33000 دلار استرالیا متغیر خواهد بود. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید بتوانند حداقل IELTS 6 را نیز ارائه نمایند البته مهم است که بدانید دانشجویان بجز مدرک IELTS می توانند مدرک TOEFL و یا حتی PTE را نیز ارائه نمایند.

شهریه دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی

نام دانشگاه

هزینه

دانشگاه ساحل افتاب

23000 دلار الی 28000 دلار استرالیا

دانشگاه کوینزلند

19000 الی 29000 دلار

دانشگاه فدراسیون

21000 -25000 دلار

دانشگاه صلیب جنوبی

25000- 30000 دلار

دانشگاه آدلاید

23000_30000 دلار

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

بسیاری از دانشجویان با اطلاع از هزینه تحصیل در استرالیا همچنان به دلیل اعتبار و شهرت بالای دانشگاه های استرالیا قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید باید بدانید که امکان تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیز فراهم است و با دانستن شرایط تحصیل و همچنین هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد می توانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید. دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا را دارند باید مدرک لیسانس خود را از دانشگاه معتبر اخذ کرده باشند تا بتوانند از دانشگاه های استرالیا در مقطع فوق لیسانس پذیرش تحصیلی خود را اخذ نمایند. تحصیل در این مقطع در حدود 2 سال می باشد و در برخی از رشته ها امکان تحصیل در طول 1 سال نیز وجود دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید بتوانید حداقل IELTS 6.5 را ارائه نمایید. در مورد هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد باید گفت که همانطور که می دانید هزینه تحصیل در هر دانشگاهی و با توجه به رشته ای که در آن مشغول به تحصیل هستید متفاوت است اما به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا از حدود 15100 دلار تا 35000 دلار استرالیا متغیر می باشد.

شهریه دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

نام دانشگاه

میزان شهریه

دانشگاه ملی استرالیا

40,000 – 42,000دلار استرالیا

دانشگاه فلیندرز

35000 – 74000 دلار اسپانیا

دانشگاه SA

30000- 40000 دلار استرالیا

دانشگاه ساحل آفتاب

25000- 27000 دلار استرالیا

دانشگاه ادیت کوان

26000- 31.850 دلار استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا یکی از مقاطع پر طرفدار برای دانشجویان به شمار می رود. دانستن هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا یکی از مهمترین موارد برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، می باشد. در مورد تحصیل در مقطع دکترا در این کشور باید بدانید، دانشجویانی که قصد تحصیل دکترا در استرالیا را دارند باید در ابتدا تایید سوپروایزر و یا همان استاد راهنما را داشته باشند تا بتوانند پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های این کشور اخذ نمایند، همچنین دانشجویان برای اینکه بتوانند در مقطع دکترا تحصیلات خود را ادامه دهند علاوه بر داشتن سوپروایزر باید مقالات علمی متعدد مانند مقالات داخلی و مقالات ISI نیز داشته باشند علاوه بر این موارد داشتن مدرک زبان در سطح IELTS 7 نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا در حدود 3 سال می باشد اما تحصیل در این مقطع و در برخی از رشته ها در حدود 5 سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل در این مقطع از حدود سالی 14000 دلار تا 37000 دلار استرالیا متغیر می باشد.

شهریه دانشگاه های استرالیا در مقطع دکترا

نام دانشگاه

میزان شهریه

دانشگاه ملی استرالیا

40.000- 45000 دلار استرالیا

دانشگاه سیدنی

30000-32000 دلار استرالیا

دانشگاه کوئینزلند

26000-28000 دلار استرالیا

دانشگاه موناش

30000-32000 دلار استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا

26000-28000 دلار استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا در رشته‌های مختلف

در رشته های مختلف تحصیلی، هزینه تحصیل در استرالیا شامل موارد گوناگونی می شود. مهمترین شرایط برای ورود به سیستم آموزشی کشور استرالیا، پرداخت هزینه های مربوط به ارائه این خدمات از جانب دانشجویان می باشد. آموزش در کشور استرالیا در هیچ مقطع تحصیلی به‌خصوص برای دانشجویان بین المللی رایگان نمی باشد. در واقع تنها شهروندان استرالیایی هستند که می توانند از مزایای خدمات رایگان آموزشی در کشور استرالیا بهره مند شوند. برای آگاهی شما عزیزان با میزان شهریه در مقاطع مختلف تحصیلی استرالیا، جدول زیر را طراحی نموده ایم:

رشته تحصیلی

هزینه

پزشکی

45000- 70000 دلار استرالیا

تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

45000- 70000 دلار استرالیا

داروسازی

20000 – 40000 دلار استرالیا

علوم مهندسی

20000- 50000 دلار استرالیا

رشته حقوق در استرالیا

15000- 37000 دلار استرالیا

هزینه تحصیل در ارزانترین شهرهای مختلف استرالیا

باتوجه به هزینه بالا تحصیلی در استرالیا، شما برای دریافت ویزای دانشجویی، باید نشان دهید که برای هزینه های زندگی، حداقل 20209 دلار استرالیایی در سال را دارا هستید، که تقریباً معادل با 13900 دلار آمریکا است. و یا مدرکی مبنی بر اینکه همسر یا والدینتان می توانند از شما حمایت کنند را نشان دهید.

در این بخش شش شهراسترالیا که جزء 100 شهر برتر جهان برای تحصیل دانشجو مطرح شده است به همراه با هزینه تحصیل ذکر شده است.

نام شهر

شهریه سالانه (دلار)

گلدکوست

20600 

کانبرا:

22400

آدلاید

24.500

ملبورن

24.500 

کانبرا

22400 

بریزبن

25.600 

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

مهاجران که با هدف تحصیل، به کشور استرالیا قدم می گذارند، متحمل هزینه های متفاوتی می شوند که همان هزینه تحصیل در استرالیا بوده و شامل شهریه، غذا، هزینه کتاب، محل اسکان، حمل و نقل، پوشاک و... می شود. به طور متوسط هر دانشجویی که به کشور استرالیا مهاجرت کرده و تحصیل در دانشگاه های این کشور را آغاز می‌کند، ماهیانه به ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار استرالیا برای پرداخت تمام هزینه های مربوط به محل اسکان، غذا، فعالیت های اجتماعی، خرید کتاب و غیره نیازمند است. میانگین مبالغ مورد نیاز برای شهر های محبوب دانشجویی استرالیا در جدول زیر ذکر شده است.

نام شهر

متوسط هزینه

سیدنی

شروع از 1900 دلار در ماه

آدلاید

شروع از 1300 دلار در ماه

بریزبن

شروع از 1400 دلار در ماه

ملبورن

شروع از 1500 دلار در ماه

کانبرا

شروع از 1400 دلار در ماه

هزینه اجاره خانه یا خوابگاه دانشجویی در استرالیا

از آنجایی که تعداد خوابگاه های اکثر دانشگاه استرالیا جوابگوی همه دانشجویان به خصوص دانشجویان بین المللی نمی باشد، افراد به ناچار باید به اجاره یک خانه مستقل و یا زندگی در خانه های مشترک بیااندیشند. هر کدام از این اقامت ها نوع متفاوتی از قیمت ها را برای افراد به دنبال دارد. برای مثال: افراد برای اجاره خانه مستقل باید ماهیانه ۴۵۰ تا ۲۲۰۰ دلار را بپردازند. این هزینه برای اقامت در سالن ها و خوابگاه های دانشجویی استرالیا ۴۴۰تا ۱۳۰۰ دلار می باشد. اجاره آپارتمان نیز ۷۵۰ تا ۱۷۰۰ دلار تخمین زده شده است. قیمت خانه های مشترک برای یک ماه سکونت، ۳۸۰ تا ۸۵۰ دلار استرالیا می باشد. پس می توان نتیجه گرفت که بهترین گزینه و مقرون به صرفه ترین آن ها اقامت در سالن های دانشجویی می باشد. لازم به ذکر است، علاوه بر پرداخت اجاره بها و شهریه مربوط به اقامت، متقاضیان باید برای خدمات اضافی که در خانه و یا سالن های اقامتی دانشگاه ها به آنان ارائه می شود، در ماه حدود ۲۰۰ دلار استرالیایی بپردازند. برای خدمات اینترنت نیز متحمل هزینه ۷۰ تا ۱۲۰ دلار می شوند.

تحصیل رایگان در دانشگاه های استرالیا

برای تحصیل رایگان در استرالیا، باید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید. در قدم اول باید شرایط پذیرش بورسیه تحصیلی در استرالیا فراهم کنید. در صورتی که تمام حداقل شرایط مورد نیاز را دارا هستید برای اخذ بورسیه بدون پرداخت هیچ هزینه ای درخواست دهید. از طریق  بورسیه این دانشگاه ها می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید.

  • بورسیه برنامه آموزشی تحقیقاتی دولت استرالیا (کارشناسی ارشد)

مبلغ بورسیه: پوشش کامل شهریه، بعلاوه مبلغ 29000 دلار استرالیا (معادل 20800 دلار آمریکا) جهت کمک هزینه زندگی سالانه پرداخت می شود.

  • بورسیه تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن (کارشناسی ارشد)

مبلغ بورسیه: پوشش کامل شهریه، بعلاوه مبلغ 110,000 دلار استرالیا (معادل 79,000 دلار آمریکا) جهت کمک هزینه زندگی اهدا می شود.

  • بورسیه تحصیلی تحقیقاتی دانشگاه ملبورن (Ph.D.)

مبلغ بورسیه: پوشش کامل شهریه، بعلاوه مبلغ 110,000 دلار استرالیا (معادل 79,000 دلار آمریکا) جهت کمک هزینه زندگی

  • بورسیه تحصیلی AGRTP برای دانشجویان دکتری

مبلغ بورسیه: پوشش کامل شهریه، بعلاوه مبلغ 29000 دلار استرالیا (معادل 20800 دلار آمریکا) جهت کمک هزینه زندگی سالانه

بررسی بورسیه تحصیلی و فاند دانشگاه های استرالیا

علاوه بر دانستن هزینه تحصیل در استرالیا یکی از مواردی که برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت می باشد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی و فاند دانشگاه های استرالیا نیز هست که در این بخش به صورت کامل به شرایط بورسیه تحصیلی و فاند در این کشور می پردازیم. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند این امکان را دارند تا از فاند تحصیلی که دانشگاه های استرالیا ارائه می نمایند استفاده کنند و هزینه های تحصیل و زندگی خود را به حداقل برسانند. جالب است که بدانید بسیاری از دانشگاه ها در استرالیا بورسیه تحصیلی و یا فاند کامل را به دانشجویان ارائه می نمایند که در این صورت دانشجویان می توانند هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را پرداخت نمایند. در جدول ذیل به برخی از بورسیه های تحصیلی در استرالیا می پردازیم.

بورسیه تحصیلی

شرایط

بورسیه تحصیلی دانشگاه سیدنی

دانشجویان می توانند در مقطع فوق لیسانس و دکترا این بورسیه را به صورت کامل دریافت کنند و تمام هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.

 

Australia Awards Scholarships for International Students         

این بورسیه در مقطع فوق لیسانس و در بسیاری از رشته ها اخذ می شود. این نوع بورسیه به صورت کامل هزینه های تحصیل و زندگی را تامین می نماید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آدلاید         

این نوع بورسیه در مقطع فوق لیسانس و دکترا به دانشجویان دارای شرایط اعطا می شود و می تواند هزینه های تحصیل و زندگی را به صورت کامل تامین نماید.

بورسیه تحصیلی کالج ANU در رشته حقوق       

این نوع بورسیه بیشتر به دانشجویان در مقطع فوق لیسانس و دکترا اعطا می شود. مبلغ این نوع بورسیه 10.000 دلار می باشد.

شرایط کار دانشجویی در استرالیا

متقاضیان مهاجرت تحصیلی استرالیا عموما مایل هستند در کنار هزینه تحصیل در استرالیا از شرایط کار دانشجویی نیز اطلاع داشته باشند.  دانشجویانی که برای ادامه تحصیل خود به این کشور مهاجرت می نمایند باید بدانند که در هنگام تحصیل امکان کار دانشجویی را خواهند داشت اما همانطور که می دانید کار دانشجویی شامل کار نیمه وقت خواهد شد و به تبع حقوق دریافتی به طور کامل هزینه های زندگی و تحصیل را تامین نماید. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور جمع آوری و نوشته شده است. هرگونه کپی برداری از آن شرعا و قانونا حرام می باشد.دانشحویانی که مایل به کار دانشجویی هستند باید ازقوانین کار ضمن تحصیل استرالیا پیروی کنند. طبق قوانین ثبت شده دانشحویان مقطع کارشناسی ارشد در طول دو هفته حداکثر 48 ساعت می توانند کار کنند در حالیکه دانشجویان دکترا محدودیت زمانی ندارند. لازم به ذکر است در صورت عدم رعایت قوانین کار ضمن تحصیل استرالیا امکان باطل شدن ویزای تحصیلی وجود دارد. همچنین دانشجویان بعد از شروع دوره تحصیلی می تواندد برای کار پاره وقت اقدام کنند. اگر قصد مهاجرت به استرالیا و حتی کشورهای دیگر را دارید برای اینکه بتوانید از قوانین مهاجرت به خوبی اطلاع داشته باشید پیشنهاد می کنیم ویدئو راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت را تهیه و مشاهده نمایید تا بتوانید با آگاهی کامل از قوانین کشورها برای مهاجرت درست و قانونی اقدام داشته باشید.

شغل

شهر

درآمد

فروشندگی در سوپرمارکت و فروشگاه های بزرگ

کانبرا

3000 دلار بصورت ماهیانه

مراقبت از سالمندان

ویکتوریا

2400 دلار بصورت ماهیانه

تدریس خصوصی

ملبورن

3000- 3500 دلار بصورت ماهیانه

با تهیه محصول زیر می توانید شخصاً نسبت به اخذ ویزای کار در کشورهای مطرح اروپایی، کانادا و استرالیا اقدام نمایید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در خارج از کشور، نحوه ارسال رزومه کاری و اخذ پیشنهاد کاری بدست آورید.

کار در جمهوری چک

هزینه بیمه دانشجویی در استرالیا

ورود به دانشگاه های استرالیا و شروع به تحصیل در این کشور، دارای قانون و قواعد خاصی می باشد که یکی از آنها، بهره مندی از بیمه می باشد و همه دانشجویان باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. شرکت های بسیاری در کشور استرالیا این کار را برای دانشجویان انجام می دهند که تعداد قابل توجهی از آنها در خود دانشگاه ها قرار دارند.  بخشی از هزینه تحصیل در استرالیا را باید به پرداخت هزینه به منظور اخذ بیمه دانشجویی اختصاص داد که قطعا اطلاع از میزان هزینه های آن، یکی از سوالات متقاضیان مهاجرت تحصیلی به استرالیا می باشد. به همین منظور در ادامه به شرح این جزییات، پرداخته ایم:

  • میانگین هزینه بیمه دانشجویی در مدت زمان 2 سال برای متقاضی مجرد: ۱۱۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.
  • میانگین هزینه بیمه دانشجویی در مدت زمان 2 سال برای متقاضیان متاهل: ۶۰۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.
  • میانگین هزینه بیمه دانشجویی در مدت زمان 1 سال برای خانواده دارای یک فرزند: ۱۱۰۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه ویزای دانشجویی استرالیا بسته به شرایط شما متفاوت است. اگر برای اولین ویزای دانشجویی خود درخواست می دهید، وزارت امور داخلی استرالیا 710 دلار استرالیا  از شما دریافت می کند. و اگر برای دومین بار یا بیشتر، تصمیم به تمدید ویزای دانشجویی خود دارید، هزینه ویزای دانشجویی استرالیا شما بیشتر خواهد بود. برای هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا ممکن است هزینه های اضافی دیگری از جمله هزینه های مربوط به گواهی پزشکی، گواهی پلیس و اثر انگشت را بپردازید.

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا شامل متقاضی اصلی، همراه متقاضی اصلی بالای 18 سال و همراه متقاضی زیر 18 سال می شود که هر سه گروه موظف به پرداخت هزینه هایی جهت صدور ویزایشان می باشند. این مبالغ در ادامه ذکر شده است:

  • هزینه ویزای متقاضی اصلی:710 دلار استرالیا
  • هزینه ویزای همراه بالای ۱۸ سال: ۴۷۰ دلار استرالیا
  • هزینه ویزای همراه پایین ۱۸ سال: ۱۵۵ دلار استرالیا

سوالات متداول 

✔️ آیا با تحصیل در استرالیا می توان اقامت استرالیا و تابعیت این کشور را اخذ کرد؟

خیر؛ صرف تحصیل در استرالیا منجر به اخذ اقامت نخواهد شد و شخص متقاضی باید پس از تحصیل وارد بازار کار تمام وقت شده و بتواند مالیات خود را پبردازد در این صورت می تواند اقامت و سپس تابعیت را اخذ نماید.

✔️ هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا چقدر است؟

دولت استرالیا قیمت درخواست ویزای دانشجویی را از اول ژوئیه 2023 به 710 دلار استرالیا افزایش داده است.

✔️ آیا دانشجویان در هنگام تحصیل در استرالیا می توانند به کار دانشجویی بپردازند؟

بله دانشجویان در هنگام تحصیل امکان کار دانشجویی به مدت 48 ساعت در هر 2 هفته را دارندو ولی دانشجویان مقاطع بالاتر ارشد و دکترا محدودیتی برای کار دانشجویی ندارند.

✔️ آیا از هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا اطلاع دارید؟

هزینه های تحصیل در استرالیا با توجه به دانشگاهی که شخص دانشجو در آن مشغول به تحصیل می باشد و همچنین رشته تحصیلی فرد متقاضی متفاوت می باشد اما به طور میانگین هزینه تحصیل در این کشور از سالی 15000 تا 40000 دلار متغیر خواهد بود.

سخن پایانی

همانطور که می دانید برای دانشجویانی که قصد مهاجرت و تحصیل در استرالیا را دارند اطلاع از هزینه تحصیل در استرالیا یکی از مهمترین موارد به شمار می رود که باید قبل از اقدام برای مهاجرت از آن اطلاع داشته باشند به همین دلیل در این مقاله شرایط کامل تحصیل و همچنین هزینه تحصیل در استرالیا را بررسی کردیم تا با اطلاعات کامل در این مسیر گام بردارید. همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد استرالیا کشوری است که هزینه های تحصیل و زندگی بالایی به نسبت برخی از کشورها دارد بنابراین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند باید بتوانند هزینه های تحصیل را که در حدود 15000 تا 40000 دلار استرالیا می باشد و همچنین هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمایند هر چند امکان اخذ بورسیه تحصیلی و فاند دانشجویی وجود دارد اما دریافت بورسیه تحصیلی به شرایط شخص دانشجو نیز بستگی خواهد داشت. موسسه ملک پور اتریش آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه تحصیل در استرالیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تحصیل در استرالیا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی رایگان استفاده نمایید. همچنین اگر سوالات متعددی در رابطه با هزینه تحصیل در استرالیا دارید می توانید در بخش پرسش و پاسخ سوالات خود را مطرح کنید.

امتیاز 5 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
طهوری
سلام هزینه زندگی و تحصیل در استرالیا آیا از کانادا بیشتر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب خیلی فرق چندانی ندارند . بستگی به جایی که شما زندگی میکنید هزینه ها متغیر است .
مشاوره رایگان