هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

2 نظر

هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی واقع در جنوبی ترین قسمت قاره آفریقا است. تحصیل در آفریقای جنوبی تجربه زندگی در یکی از متنوع ترین کشورهای جهان را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. از سال ۱۹۹۰ به تبع تصویب قوانینی در خصوص منع تبعیض نژادی، آفریقای جنوبی پیشرفت چشمگیری در زمینه توسعه یک جامعه دموکراتیک داشته است. به طوری که امروزه می توان گفت تنوع‌، بخش عمده ای از هویت ملی این کشور را تشکیل می دهد. به عنوان مثال ۱۱ زبان رسمی در این کشور وجود دارد و بولیویایی و هندی تعداد بیشتری را تشکیل می دهند. به طور کلی این کشور به عنوان ملت رنگین کمان مشهور است. در خصوص انتخاب این کشور به عنوان مقصدی برای تحصیل و در ارتباط با مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی، علی رغم وجود طبیعت چشمگیر می بایست به این نکته نیز توجه داشت که به طور کلی هنوز مشکلات عدیده ای در این کشور وجود دارد که نیاز به کنترل بیشتر دارند. از جمله این مشکلات می توان به شاخص بالای جرم و جنایت، فقر و بالا بودن نرخ برخی از بیماری ها اشاره کرد. در ادامه مطالب به بررسی میزان هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی پرداخته ایم تا پاسخگوی سؤالات شما عزیزان در این خصوص باشیم. با توجه به سوالات بسیار داوطلبان تحصیل در خارج از کشور پیرامون بورس و ویزای تحصیلی، این امکان برای شما عزیزان فراهم شده است تا با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. در غیر این صورت می توانید فرم تماس را بر روی وب سایت موسسه کامل کرده و برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، درخواست دهید.

عناوینی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط عمومی تحصیل در آفریقای جنوبی
  • هزینه تحصیل در مدارس آفریقای جنوبی
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در آفریقای جنوبی
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی
  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری در آفریقای جنوبی
  • بررسی بورسیه تحصیلی و فاند دانشگاه های آفریقای جنوبی
  • هزینه زندگی در آفریقای جنوبی
  • شرایط کار دانشجویی در آفریقای جنوبی
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی
  • سوالات متداول راجع به هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی
  • نکات پایانی هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبیشرایط عمومی تحصیل در آفریقای جنوبی

وجود فرهنگ غنی و نیز سطح نسبتاً قابل قبول نظام آموزشی در آفریقای جنوبی، سالانه تعدادی از دانشجویان بین المللی در سراسر جهان را جذب تحصیل در این کشور می کند. تقریباً اکثر مؤسسات آموزش عالی در این کشور خدماتی را در خصوص اقامت حین تحصیل به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی می توان گفت که هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی و همچنین هزینه زندگی در این کشور، نسبت به بسیاری از کشورها پایین است. هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی، بسته به رشته و مقطع تحصیلی و همچنین محل دانشگاه متفاوت است. هزینه زندگی نیز بستگی به کیفیت زندگی در آفریقای جنوبی دارد. به طور کلی هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی، در مناطق شهری گران تر از سایر مناطق می باشد. تحصیل در آفریقای جنوبی در مقطع لیسانس ۳ تا ۴ سال و در مقطع فوق لیسانس ۲ سال به طول می انجامد. سال تحصیلی در آفریقای جنوبی به ۲ ترم تقسیم می شود: ترم اول از اوایل فوریه تا اوایل جون و ترم دوم از اواسط جولای تا اواخر نوامبر. در ادامه در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی در مقاطع مختلف، بورس تحصیلی آفریقای جنوبی، مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی و نیز نحوه دریافت پذیرش و ویزای این کشور، مطالبی را گردآوری کرده ایم تا شما همراهان عزیز موسسه ملک پور را در پاسخ به سؤالات یاری نماییم.

هزینه تحصیل در مدارس آفریقای جنوبی

متقاضیان تحصیل در مدارس آفریقای جنوبی، با طیف وسیعی از انواع گزینه های موجود در سیستم آموزش و پرورش این کشور رو به رو هستند. طیف وسیعی که از مدارس دولتی تا مدارس خصوصی و بین المللی را در بر می گیرد. بهتر است به این نکته اشاره کنیم که آفریقای جنوبی گزینه مناسبی برای انتخاب به عنوان مقصدی برای تحصیل کودکان محسوب نمی شود. اما با این حال در صورت انتخاب این کشور برای تحصیل فرزندان باید تحقیقات کامل در این زمینه انجام شود. چرا که کیفیت آموزشی، امکانات و هزینه ها به طرز چشمگیری در مدارس آفریقای جنوبی متفاوت هستند. تحصیل در آفریقای جنوبی نیز مانند اکثر کشورها به چند دوره آموزش ابتدایی، متوسطه، آموزش عالی و دانشگاه تقسیم می شود. در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی در مقطع مدارس می توان گفت که مدارس دولتی بودجه خود را از دولت تأمین می کنند و مدارس خصوصی شبانه روزی به طور میانگین شهریه ۵۰ هزار یورو در سال را شامل می شوند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در آفریقای جنوبی

همانطور که گفته شد تحصیل در مقطع کارشناسی در آفریقای جنوبی نیز مانند اکثر کشورها در حدود ۳ الی ۴ سال زمان می برد. تحصیل در مقطع کارشناسی در آفریقای جنوبی در رشته های گوناگون از جمله مدیریت، مهندسی، علوم پایه، هنر و... امکان پذیر است. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در این کشور داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ و دیپلم ۱۲ ساله الزامی است. همچنین در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی در مقطع کارشناسی می توان گفت شهریه دانشگاه ها در این مقطع رنج ۳۴۰۰ إلی ۴۶۰۰ دلار در سال را در بر می‌گیرد اما لازم به ذکر است که هزینه های هر دانشگاه و هر رشته در این کشور متفاوت بوده و بعضاً می تواند رنج بالاتری را نیز شامل شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در آفریقای جنوبی به لینک زیر مراجعه نمایید:

هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی نیز مانند سایر کشورها ۱ إلی ۲ سال به طول می انجامد. دانشگاه های کیپ تاون، یوهانسبورگ و دوربان در رده ی دانشگاه های معتبر بین المللی قرار دارند و آفریقای جنوبی را به عنوان مقصدی برای تحصیل برای دانشجویان کارشناسی ارشد خارج از کشور به مقصدی جذاب تر تبدیل کرده اند. همچنین آموزش دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه ها، تحصیل در این کشور را برای دانشجویان بین المللی هموار تر ساخته است. در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد باید بگوییم که شهریه دانشگاه ها در این مقطع به نسبت بسیاری از کشور ها بسیار ارزان بوده و رنج هزینه میانگین ۳ هزار دلار در سال را شامل می شود. به منظور اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی داشتن مدرک لیسانس و نیز مدرک زبان آیلتس ۶. ۵ الزامی است.

هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل در مقطع دکتری در آفریقای جنوبی

تحصیل در مقطع دکتری در آفریقای جنوبی به صورت تمام وقت بین ۲ تا ۳ سال و به صورت نیمه وقت در حدود ۴ سال به طول می انجامد. دوره دکترا در آفریقای جنوبی به طور کلی از الگویی مشابه با برنامه های اروپایی و آمریکایی پیروی می کنند. برنامه دکترا عمدتاً از پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی تشکیل می شود و دانشجویان این دوره بیشتر وقت خود را صرف کار کردن بر روی پایان نامه خود متمرکز می کنند. متقاضیان تحصیل در دوره دکتری در آفریقای جنوبی نیاز به مکاتبه و یافتن یک سوپروایزر برای انجام پروژه خود تحت نظارت وی دارند. همچنین لازم به ذکر است که دانشجویان برای ورود به دوره دکتری ملزم به داشتن مدرک زبان آیلتس ۷، مقالات بین المللی، معدل خوب و مدرک فوق لیسانس هستند. در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی در مقطع دکتری نیز باید اشاره کنیم که شهریه دوره های دکتری بسیار ارزان بوده و رنج ۲ إلی ۳ هزار دلار در سال را شامل می شود. همچنین در برخی موارد دانشجویان مبلغی را به عنوان حقوق در طول دوره دکتری دریافت می نمایند.

بررسی بورسیه تحصیلی و فاند دانشگاه های آفریقای جنوبی

حمایت های مالی ممکن است تحت عناوین متفاوتی و بر اساس نیازها و شایستگی های خاصی، به دانشجویان و متقاضیان تحصیل در آفریقای جنوبی اعطا شوند. دریافت بورس تحصیلی آفریقای جنوبی نیاز به شرایطی از جمله رزومه تحصیلی عالی، نمره زبان بالا و تألیفات علمی مانند مقالات معتبر و... دارد. دریافت هر یک از انواع بورس تحصیلی آفریقای جنوبی با توجه به شرایط دانشجو مانند مقطع تحصیلی، رشته، سطح علمی و... انجام می گیرد. افراد بسیاری به دنبال دریافت بورس تحصیلی آفریقای جنوبی برای پوشش برخی هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور هستند. برخی از این کمک هزینه ها عبارتند از:

 

                 مقطع

              بورسیه تحصیلی

کارشناسی ارشد

Queen Elizabeth commonwealth scholarships

کارشناسی ارشد و دکتری

DRD scholarships

کارشناسی و کارشناسی ارشد

MasterCard Foundation scholarship

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی افراد کیفیت زندگی در آفریقای جنوبی می تواند مبالغ متفاوتی را شامل شود. در صورت انتخاب بهترین شهر آفریقای جنوبی برای زندگی، هزینه مورد نیاز نیز افزایش می یابد. به طور کلی آفریقای جنوبی یکی از ارزان ترین مقاصد برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. به طور میانگین می توان گفت ماهانه در حدود ۱۴۰ دلار برای غذا، ۳۵ تا ۷۰ دلار برای رفت و آمد و ۳۴۵ دلار برای تهیه کتاب و جزوات آموزشی برای دانشجویان بین المللی در آفریقای جنوبی نیاز است. همچنین در جدول زیر اطلاعات کامل تری را در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی مشاهده می فرمایید:

 

هزینه (دلار)

مواد غذایی

7.05

یک وعده غذا در رستوران

0.33

یک بطری آب

0.93

یک لیتر شیر

1.29

یک کیلوگرم برنج

1.81

۱۲ عدد تخم مرغ

1.42

یک کیلوگرم سیب

1.20

یک کیلوگرم موز

1.17

یک کیلوگرم گوجه فرنگی

1.01

یک کیلوگرم سیب زمینی

هزینه (دلار)

حمل و نقل

1.18

بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی

0.71

1 کیلومتر تاکسی

هزینه ماهانه (دلار)

اجاره آپارتمان

430.13

آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

360.16

آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر

شرایط کار دانشجویی در آفریقای جنوبی

هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

یکی از دغدغه های مهم برای دانشجویان بین المللی در خارج از کشور، داشتن مجوز برای کار در طول تحصیل و پوشش بخشی از هزینه ها است. ویزای دانشجویی به دانش آموزان اجازه می دهد که با داشتن اجازه کار ضمن تحصیل در آفریقای جنوبی، به صورت نیمه وقت (۲۰ ساعت در هفته) و به منظور پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی کار کنند. یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر کاریابی در خارج از کشور، میزان نرخ بیکاری در کشور مورد نظر است. هرجه این نرخ پایین تر باشد امکان کاریابی برای افراد بالاتر است. در نمودار روبرو میزان نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی را مشاهده می فرمایید. از دیگر نکات مهم برای کاریابی در این کشور، توجه به لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی در سال 2020 می باشد. لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی را می توان از سایت های معتبر دریافت کرد که هر ساله توسط دولت این کشور، بروزرسانی می شود. همچنین شما عزیزان می توانید به منظور دریافت خدمات در خصوص کاریابی در خارج از کشور محصول ویدئویی گام به گام تا کار در خارج از کشور با تدریس مدیر موسسه ملک پور استفاده نمایید.

هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آفریقای جنوبی و سپس اقدام برای اخذ ویزای این کشور نیازمند پیش روی بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده بوده و متقاضیان می بایست بر طبق زمانبندی مناسب اقدام به تهیه مدارک مورد نیاز نمایند. لیست مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی به شرح زیر می باشد:

  • ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • مدرک زبان
  • نامه سلامت
  • نامه تمکن مالی
  • رزومه و انگیزه نامه
  • توصیه نامه (برای مقاطع فوق لیسانس و دکتری)

سوالات متداول راجع به هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

✅ تحصیل در آفریقای جنوبی چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی عبارتست از: تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های پایین تحصیل و زندگی و وجود دانشگاه های معتبر در این کشور.

میانگین هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی چقدر است؟

به طور میانگین می توان گفت ماهیانه در حدود ۱۴۰ دلار برای غذا، ۳۵ تا ۷۰ دلار برای رفت و آمد و ۳۴۵ دلار برای تهیه کتاب و جزوات آموزشی برای دانشجویان بین المللی در آفریقای جنوبی نیاز است.

✅ آیا امکان کار در طول تحصیل در آفریقای جنوبی وجود دارد؟

بله؛ دانشجویان بین المللی اجازه دارند به مدت ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار باشند.

✅ تحصیل در آفریقای جنوبی به چه زبانی انجام می گیرد؟

تحصیل به زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است.

 

_____________نکات پایانی هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی_____________

همان گونه که گفته شد آفریقای جنوبی از جمله کشورهای غنی بوده و دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی است. تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی و شرایط مناسب دریافت بورس و ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی موجب شده است تا برخی دانشجویان در سراسر دنیا این کشور را به عنوان مقصدی برای تحصیل انتخاب نمایند. به طور کلی با وجود تعدادی از دانشگاه های معتبر در سطح بین المللی در آفریقای جنوبی و نیز تمامی نکات مثبت ذکر شده، بالا بودن نرخ جرم و جنایت و برخی بیماری ها در این کشور، انتخاب آن به عنوان مقصدی برای زندگی توصیه نمی شود و شاید بهتر باشد از آن به عنوان پلی برای ورود به کشورهای تاپ سراسر دنیا استفاده نمود. امید است توانسته باشیم سؤالات شما عزیزان را در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی و نیز نحوه اخذ ویزای تحصیلی این کشور پاسخ گوییم. شما عزیزان می توانید سؤالات خود را در پایان همین بخش در "ثبت پرسش" مطرح نمایید تا کارشناسان متخصص موسسه ملک پور در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما همراهان گرامی باشند. همچنین به منظور دریافت مشاوره رایگان تلفنی در رابطه با تحصیل در آفریقای جنوبی و نیز مهاجرت به سایر کشورها می توانید با تلفن های موسسه تماس حاصل نموده و یا از طریق تکمیل فرم تماس، با مشاورین و کارشناسان متخصص در امر مهاجرت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز 3.89 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
زرنگار
سلام عرض می کنم. خسته نباشید بابت نگارش مقاله هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی. مدرک تحصیلی آفریقای جنوبی برای چه کشورهایی معتبر هست و با این مدرک در چه کشورهایی می توانیم کار پیدا کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز با توجه به اینکه اکثر دوره های تحصیلی و زبان آفریقای جنوبی انگلیسی است و خیلی از اساتید مراکز آموزشی هم از کشور انگلستان هستند، عموم مدارک کشور آفریقای جنوبی اعتبار مناسبی دارند، برای اینکه بهتر و بیشتر راهنمایی تان کنیم پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
سینا آرزو
سلام ممنون بابت مقاله خوبتون در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی خیلی از سوالاتم را پاسخ گرفتم و الانم تصمیم گرفتم برای اتریش یا آلمان اقدام کنم بنظرم خیلی بهتر هست از کجا باید شروع کنم میخوام سریع شروع کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب با توجه به اینکه برای راهنمایی بهتر باید اطلاعات کاملی در مورد سن. وضعیت تاهل، تحصیلات، سطح زبان و تمکن مالی داشته باشیم تا بتوانیم به طور کامل راهنمایی کنیم. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. سپاس
مشاوره رایگان