هزینه زندگی در دومینیکا

2 نظر

هزینه زندگی در دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا، درآمد مشاغل مختلف در کشور دومینیکا و میزان اجاره بها در دومینیکا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. دومینیکا یکی از کشورهایی می باشد که اخیراً افراد زیادی علاقه مند مهاجرت به این کشور شده اند و لذا بررسی هزینه های زندگی در دومینیکا و شرایط مهاجرت به دومینیکا می تواند راهنمای بسیار مناسبی برای متقاضیان و علاقه مندان مهاجرت به این کشور باشد. در واقع می توان بیان نمود که داشتن اطلاعات و آگاهی در خصوص هزینه های زندگی در یک کشور می تواند راه و ابزاری جهت ارزیابی کیفیت و شرایط زندگی در آن کشور باشد. مقدار زیادی از بودجه دولت کشور دومینیکا که از کشورهای حوزه کارائیب است از سرمایه گذاری و دریافت تابعیت این کشور تامین می گردد و به همین خاطر این کشور هر سال از خارجیان زیادی جهت زندگی در این کشور استقبال می نماید. در کل باید توجه داشت که اگرچه هزینه ها و قیمت ها در این کشور چندان بالا نبوده و در سطح پایینی قرار دارند، اما در کل هزینه زندگی در دومینیکا در وابستگی به عادات، سبک و استایل زندگی مهاجران می باشد. در صورت تمایل به دریافت هرگونه اطلاعات درخصوص این موضوع و یا هزینه زندگی در سایر کشورهای دنیا، می توانید به صورت رایگان از مشاوره تلفنی با مشاورین مطلع و آگاه موسسه ملک پور بهره مند گردید. در ادامه به بررسی و تشریح عناوین موجود در زیر خواهیم پرداخت:

  • شرایط زندگی در دومینیکا
  • هزینه اجاره مسکن در کشور دومینیکا
  • هزینه های زندگی روزمره در دومینیکا
  • مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف دومینیکا
  • درآمد شغل های مختلف در دومینیکا
  • سخن پایانی

تحصیل در مدارس کاناداشرایط زندگی در دومینیکا

دومینیکا جزیره ای واقع در حوزه کارائیب می باشد که در سال 1978 از استعمار انگلستان خارج و استقلال خود را با عنوان کشور مشترک المنافع دومینیکا بدست آورد. مساحت دومینکا حدود 750 کیلومتر بوده و دارای جمعیتی بیش از 71293 نفر می باشد. پایتخت این کشور روسو و واحد پول آن دلار کارائیب شرقی است. اقتصاد کشور دومینیکا در وابستگی بسیار به صنعت گردشگری، صنعت کشاورزی و دریافت مالیات های سنگین می باشد. رتبه مربوط به کیفیت زندگی در کشور دومینیکا رتبه 66 در میان کشورهای جهان است.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد پاسپورت جزایر کارائیب

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد پاسپورت جزایر کارائیب

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد پاسپورت جزایر کارائیب

 

راه های مختلفی جهت دریافت اقامت کشور دومینیکا وجود دارد و افرادی که تمایل به دریافت اقامت این کشور دارند باید درخواست خود را به وزارت امور خارجه دومینیکا تحویل دهند و برنامه اقامتی خود را به صورت کامل تشریح نمایند. در صورت پذیرفته شدن درخواست، در ابتدا یک مجوز اقامت یک سال برای متقاضیان صادر می گردد. در واقع دریافت اقامت دومینیکا باید بر اساس یکی از موارد ذکر شده در بخش زیرین باشد تا شانس افراد جهت دریافت اقامت افزایش پیدا نماید:

  • داشتن یک ریشه دومینیکایی و یا اصل خاک
  • سرمایه گذاری در کشور دومینیکا
  • ازدواج با فرد دارای تبعه دومینیکایی
  • دریافت اقامت کشور دومینیکا از طریق تولد فرزند
  • کاریابی و اشتغال به کار در دومینیکا

دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص روش ها و شرایط مهاجرت به دومینیکا و اخذ پاسپورت این کشور، از طریق مراجعه به این صفحه امکان پذیر است.

هزینه اجاره مسکن در کشور دومینیکا

بخشی از هزینه زندگی در هر کشوری از جمله هزینه زندگی در دومینیکا، هزینه مربوط به اجاره و خرید مسکن در آن کشور است. در کشور دومینیکا همانند دیگر کشورهای جهان، هزینه مربوط به اجاره و خرید ملک در بخش روستایی و حاشیه ای در سطح پایینتری نسبت به بخش های شهری و مرکزی قرار دارد. اما در کل ذکر این نکته ضروری است که قیمت زمین در کشور دومینیکا در کل ارزانتر از دیگر کشورهای حوزه کارائیب می باشد. با توجه به پیشرفت سرمایه گذاری ها در این کشور، پیش بینی می گردد که قیمت زمین و ملک در دومینیکا افزایش پیدا نماید. قیمت های مربوط به اجاره خانه در این کشور با توجه به مکان ملک متغیر است و با توجه به نوع، متراژ، قدمت و تعداد اتاق ها مشخص می گردد. تهیه، نگارش و تنظیم تمامی بخش های مقاله هزینه زندگی در دومینیکا توسط کارشناسان مطلع موسسه ملک پور انجام شده است و کپی برداری از مقاله موجود شرعاً و قانوناً حرام می باشد. در جدول زیر می توانیم هزینه های مربوط به اجاره و همچنین خرید ملک در مراکز شهری و در خارج از مراکز شهری کشور دومینیکا را مشاهده نماییم:

 

موارد

هزینه بر اساس دلار

اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر

333

اجاره آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر

215

اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

1233

اجاره آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر

869

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

120

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز

46

هزینه های زندگی روزمره در دومینیکا

بخشی از هزینه های زندگی در دومینیکا مربوط به هزینه های زندگی روزمره در این کشور شامل خدمات، برق، آب، مواد خوراکی، پوشاک، حمل و نقل، درمان، آموزش و غیره می باشند. همانگونه که بیان نمودیم هزینه های زندگی در کشور دومینیکا نسبت به دیگر کشورهای حوزه کارائیب در سطح مناسبتری قرار دارند. خدمات درمانی و خدمات بهداشتی در کشور دومینیکا کاملاً رایگان می باشد، اگرچه این کشور دارای خدمات درمانی تخصص محدودی می باشد. حمل و نقل در کشور دومینیکا زیر نظر بخش خصوصی می باشد، اما با این وجود هزینه های مربوط به حمل و نقل در دومینیکا مناسب است و خدمات مربوط به آن به خوبی در کل سطح جزیره ارائه می گردند. اما باید توجه داشت که هزینه خرید خودرو در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. در کل کیفیت زندگی برای تمام مردم در این کشور، با وجود پایین بودن هزینه زندگی در دومینیکا، در سطح مطلوبی قرار دارد. در جداول موجود در زیر می توان هزینه های مربوط به زندگی روزمره در دومینیکا را مشاهده نمود:

 

مواد غذایی

هزینه بر اساس دلار آمریکا

یک وعده غذا در رستوران معمولی

4.44

یک کیلوگرم مرغ

4.63

یک لیتر شیر

2.50

12 عدد تخم مرغ بزرگ

4.07

یک کیلوگرم گوجه فرنگی

6.66

یک کیلوگرم پنیر محلی

7.96

یک کیلوگرم سیب

8.30

یک کیلوگرم سیب زمینی

3.98

آب یک و نیم لیتری

1.85

یک کیلوگرم گوشت قرمز

8.14

یک پاکت سیگار

6.29

یک کیلوگرم موز

2.96

 

لباس

هزینه بر اساس دلار آمریکا

شلوار جین

61

یک دست لباس تابستانی

40

یک جفت کفش ورزشی نایک یا آدیداس

135

یک جفت کفش چرم مردانه

148

 

حمل و نقل

هزینه بر اساس دلار آمریکا

بلیط حمل و نقل یک طرفه

1.20

حمل و نقل ماهانه

18.50

هزینه نرمال تاکسی

هر یک کیلومتر 2.30

یک لیتر بنزین

1.13

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف دومینیکا

شهر وسو به عنوان پایتخت کشور دومینیکا یکی از شهرهای بسیار مهم آن تلقی می گردد و با توجه به وجود رنگ ها و زیبایی های بسیار دارای جذابیت فراون برای مهاجرین و گردشگران شده است، با توجه به وجود امکانات رفاهی کافی در این شهر، هزینه زندگی در آن نیز نسبت به دیگر شهرهای کشور دومینیکا در سطح بالاتری قرار دارد. شهر پورتسموث به عنوان دومین شهر مهم کشور دومینیکا یک شهر بندری می باشد که بسیار مورد توجه افراد علاقه مند به قایقرانی و غواصی می باشد و همانند شهر وسو دارای امکانات رفاهی عالی است در نتیجه هزینه های زندگی در این شهر نیز نسبت به شهرهای حاشیه ای در کشور دومینیکا در سطح بالاتری قرار دارد. یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی این کشور شهر کالیبیشی است که دارای صخره های بسیار معروف و جنگل های محصور کننده می باشد و از نظر هزینه زندگی پس از شهرهای وسو و پورتسموث قرار می گیرد. 

درآمد شغل های مختلف در دومینیکا

کشور دومینیکا یکی از کشورهایی می باشد که شرایط بازار کار آن در زمینه هایی نظیر گردشگری، خدمات، امور مدیریتی ومالی و فناوری های نوین در حال پیشرفت و رونق روزافزون می باشد. به صورت معمول کارفرماهایی که در این حوزه ها مشغول به فعالیت می باشند به دنبال جذب نیروی کاری ماهر و متخصص در این امور می باشند که علاوه بر داشتن سابقه کاری لازم به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشند. در حال حاضر میزان حداقل درآمد و دستمزد در کشور دومینیکا معادل 162 دلار در هفته است. البته در کل در کشور دومینیکا نیز همانند دیگر کشورهای جهان میزان درآمد اشخاص با توجه به مهارت، رشته، سابقه کار و سابقه تحصیلی متفاوت می باشد. میزان حقوق در کشور دومینیکا در حال حاضر حدود 4.05 دلار در هر ساعت است. بر اساس آمار حاصل میزان درآمدزایی در کشور دومینیکا بالاخص برای افراد دارای کسب و کار مختص به خود در سطح مطلوبی قرار دارد. در جدول زیر می توان میزان حقوق و درآمد برخی از مشاغل در کشور دومنیکا را مشاهده نمود:

 

شغلی

متوسط درآمد به دلار کارائیب

خلبان

1090

استاد دانشگاه

1310

دندان پزشک

1470

حسابدار

2220

اقتصاد دان

2440

مدیر مالی

2390

مدیر عامل

2590

مدیر اجرایی

2700

معمار

1780

طراح

2400

معلم

1780

مهندس برق

2000

مدیر هتل

2670

مدیر رستوران

1800

رزرواسیون اتاق هتل

1780

جراح

64

 


سوالات متداول راجع به هزینه زندگی در دومینیکا

✅میانگین حداقل حقوق در کشور دومینیکا چقدر است؟

میانگین حداقل حقوق در کشور دومینیکا 162 دلار در هفته است.

✅قیمت هر متر مربع خانه در مرکز شهر در کشور دومینیکا چقدر است؟

قیمت هر متر مربع خانه در مرکز شهر در کشور دومینیکا 120 دلار است.

✅کیفیت زندگی در کشور دومینیکا به چه صورت است؟

کیفیت زندگی در کشور دومینیکا در سطح مطلوبی قرار دارد و از این نظر کشور دومینیکا در رتبه 66 در میان دیگر کشورهای جهان قرار دارد.

✅آیا سرمایه گذاری در کشور دومینیکا باعث اخذ اقامت دائم این کشور می شود؟

بله سرمایه گذاری در دومینیکا باعث اخذ اقامت دائم کشور دومینیکا می شود.


_____________سخن پایانی__________

در این مقاله ما تلاش نمودیم تا هزینه زندگی در دومینیکا را مورد بررسی قرار دهیم و هزینه های رایج در شهرهای مختلف این کشور را با یکدیگر مقایسه نماییم. کشور دومینیکا که از کشورهای حوزه کارائیب است دارای کیفیت زندگی مطلوبی است و راه های مختلفی جهت مهاجرت به این کشور وجود دارد. همانگونه که بیان نمودیم هزینه های زندگی در دومینیکا و هزینه های مربوط به خرید و اجاره ملک در این کشور نسبت به دیگر کشورهای حوزه کارائیب در سطح مناسب و مقرون به صرفه ای برای مهاجران قرار دارد. هزینه های مربوط به خدمات مختلف بهداشتی و درمانی در این کشور برای همگان رایگان می باشند. در حال حاضر قیمت خرید ملک و اجاره مسکن در دومینیکا مناسب است اما با توجه به افزایش سرمایه گذاری ها در این کشور پیش بینی می گردد که قیمت خرید و اجاره ملک در این کشور افزایش پیدا نماید. در صورت تمایل به دریافت هرگونه اطلاعات تکمیلی در ارتباط با هزینه زندگی در دومینیکا و همچنین روشهای مختلف مهاجرت به این کشور می توانید از مشاوره با کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه ملک پور بهره مند شوید و یا در ادامه سوالاتی که در ذهن شما ایجاد شده است را در قسمت "ثبت پرسش" پایین همین مقاله مطرح نمایید تا سریعاً جواب دقیق آن ها را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

امتیاز 3.55 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
ابوالقاسم نوکاریزی
ایا فردی که ساکن ایران است میتواند ملک در دومینیکا خریداری نماید وسند منتقل میشود ؟ وباچقدر خریدملک میتوان اقامت گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست گرامی، امکان خرید ملک در یک سری پروژه ها برای شما وجود دارد و شما با خرید ملک در حدود 200 هزار دلار می توانید برای دریافت پاسپورت دومنیکا اقدام داشته باشید.
خلیل الله نوری
۱ :- آیا امکان تحصیل در کشور دومنیکا وجوددارد ۲ :- چطور میتوانم به این کشور با سرمایه حداقل‌ 15000$ مسافرت نمایم .
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بله امکان تحصیل وجود دارد. اگر قصد سفر دارید باید ویزای توریستی اخذ نمایید.
مشاوره رایگان