مهاجرت همراه به کانادا

7 نظر

مهاجرت همراه به کانادا، شرایط ویزای همراه و اخذ اقامت همراه در کانادا در این مقاله به صورت علمی و تخصصی، مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفته است. شرایط مهاجرت همراه به کانادا چیست؟ مدارک لازم جهت اقدام به مهاجرت همراه به کانادا کدامند؟ تا چه مدت می توان از طریق ویزای همراه، در کشور کانادا اقامت کرد؟ تسهیلات و امکاناتی که کشور کانادا برای همراهان در نظر گرفته است، کدامند؟ بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کار، تحصیل و... دارند، در تکاپوی بررسی شرایط مهاجرت همراه به کانادا و اخذ ویزا برای آنان می باشند. با توجه به تعریف قانون کانادا از همراه، می توان برابر با مدت زمان اقامت موقت فرد اصلی، برای همراهان نیز اقامت موقت کانادا دریافت کرد. در صورت مطالعه کامل مقاله پیش رو می توانید مهم ترین نکات در خصوص مهاجرت همراه به کانادا را دریافت نمایید. چنانچه با سوالات جدیدی روبرو شده و ابهاماتی در ذهن شما شکل گرفت، توصیه می شود که با موسسه ملک پور (MIE) تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. در غیر این صورت می توانید فرم تماس را کامل کرده و در اسرع وقت از سوی مشاورین موسسه ملک پور، تماس و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید. در مقاله مهاجرت همراه به کانادا، موضوعات زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد مهاجرت همراه به کانادا

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد مهاجرت همراه به کانادا

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با مامهاجرت همراه به کانادا

زندگی در کانادا

کشور کانادا بستر مهاجرت از طرق مختلف را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور فراهم کرده است. از جمله این روش ها می توان به مهاجرت از طریق کار و تحصیل اشاره کرد. اما یکی از مهم ترین عوامل جهت بررسی شرایط عمومی کشور مقصد جهت مهاجرت، بررسی شرایط همراه است. مهاجرت همراه به کانادا، در قوانین مهاجرتی این کشور در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب افراد می توانند با خیال آسوده از بابت شرایط مهاجرت همراه به کانادا، برای مقاصد مهاجرتی خود اقدام نمایند.

کشور کانادا با استقرار در آمریکای شمالی و قرار گیری در شمال کشور آمریکا، یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی در طی سال های اخیر بوده است. این کشور به علت وسعت زیاد و موقعیت قرارگیری خود، دارای آب و هوای متنوعی در بخش شمالی و جنوبی خود می باشد. بدین ترتیب که بخش های شمالی این کشور دارای آب و هوای بسیار سرد و حتی در برخی از نقاط یخ بندان است و مناطق جنوبی آن، از آب و هوای متعدل تری برخوردار است. زبان رسمی مردم کانادا انگلیسی است و در برخی از ایالت های آن مانند کبک، زبان فرانسوی نیز مرسوم می باشد.

مهاجرت همراه به کانادا

 

مشخصات فرد متقاضی ویزای همراه چیست

مشخصات فرد متقاضی ویزای همراه، به شرایطی که وابسته به فردی که قبلا مجوز اقامت در کانادا را کسب کرده و به واسطه وی، به شخص دیگری ویزای اقامت در کانادا داده خواهد شد، می باشد. پس اولین ویژگی مشخصات فرد متقاضی ویزای همراه، وجود شخصی از نزدیکان وی بوده که دارای مجوز اقامت در کانادا است. این اقامت می تواند از راه تحصیل یا کار باشد. برای مثال شخصی که برای تحصیل و یا کار به کانادا آمده می تواند به دلیل دوری از خانواده و مشکلاتی که پیرامون این موضوع وجود دارد، اقدام به درخواست اخذ اقامت برای خانواده خود کند. ویزای الحاق به خانواده می تواند بسیار جذاب باشد، زیرا امکان زندگی همه اعضای خانواده را در کشوری مانند کانادا میسر می کند و این قابلیت را برای اشخاص ایجاد می کند که بدون داشتن پیشنهاد کاری و تحصیلی، قدم به خاک کانادا بگذراند.

انواع ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا در چندین مورد خلاصه می شود. ویزای همراه دانش آموزی کانادا، ویزای همراه دانشجویی کانادا و ویزای همسر دانشجو کانادا، انواع ویزای همراه کانادا را تشکیل می دهد که به وسیله آنها می توان مجوز زندگی در کشور کانادا را به عنوان همسر و یا فرزند شخصی که قبلا موفق به گرفتن اقامت کانادا شده را اخذ کرد. برای موفقیت در کسب هر کدام از این نوع ویزاها، عبور از مراحلی الزامی است که شرح دقیقی از این مراحل، در ادامه آمده است.

  • ویزای همراه دانش آموزی کانادا:

یکی از راه های ویزای الحاق به خانواده کانادا، اقدام از طریق ویزای همراه دانش آموزی کانادا است و افرادی که تلاش خود را برای گرفتن ویزای دانش آموزی فرزندشان به کار بسته اند می توانند در همین حین، اقدام به کسب ویزای همراه در قالب ویزای توریستی، برای خود کنند.

  • ویزای همراه دانشجویی:

فرق این نوع ویزای الحاق به خانواه کانادا با نوع دانش آموزی این است که این بار فرزندان به دلیل اقامت پدر و مادر خود در کانادا، موفق به مهاجرت و اقامت به این کشور می شوند و در خواست این نوع ویزای همراه، میبایست با درخواست ویزای تحصیلی افراد، همزمان باشد. قالب ویزای همراه دانشجویی این اجازه را به فرزندان بالای 6 سال خواهد داد که بعد از مهاجرت به کشور کانادا، مجوز تحصیل گرفته و مشغول به تحصیل شوند.

  • ویزای همسر دانشجو:

عضوی دیگر از فامیل درجه یک فردی که اقامت کانادا دارد، همسر وی بوده که می تواند در قالب ویزای همراه، همسر خود را در کشور کانادا همراهی نماید. همچنین اینگونه افراد بعد از حضور در کشور کانادا می توانند اقدام به یافتن شغل کرده و از این طریق، ویزای کاری نیز دریافت کنند و حتی اگر موفق به یافتن شغل هم نشدند، جای نگرانی نیست زیرا همسر وی بعد از اتمام تحصیل قادر به اخذ ویزای کاری بوده و به دنبال آن، ویزای کاری برای همراه نیز صادر خواهد شد.

ویزای همراه توریستی کانادا

افرادی که به عنوان همراه می خواهند در کنار عزیزان خود باشند، ضروری است که از طریق ویزای همراه به خواسته و هدف خود برسند. دولت کانادا برای اینگونه افراد نوعی ویزا که ویزای توریستی نامیده می شود صادر کرده تا همراهان مهاجرین به کانادا با دلایلی همچون تحصیل و کار، بدون دغدغه به رشد و پیشرفت خود و در نهایت رشد روز افزون در کانادا فکر کنند. تنها اثبات بازگشت به کشور مقصد در این نوع ویزا اهمیت به سزایی خواهد داشت.

ویزای همراه کاری کانادا

قطعا همه ما دلبستگی و تعلقاتی داریم که زندگی بدون آنها برایمان سخت و مشکل می شود و یکی از این تعلقات، نزدیکان و اعضای خانواده می باشد. مهاجرت یکی از سخت ترین تصمیمات زندگی بوده که اگر به تنهایی انجام شود، سختی دوچندانی را در پی خواهد داشت. دولت کانادا با آگاهی از همه این دغدغه ها، شرایطی را برای مهاجرین خود ایجاد کرده که به وسیله آن، دیگر به تنهایی مهاجرت نکنند و در زمان تحصیل و یا کار، در کنار خانوده لذت ببرند. همراهان افرادی که در کانادا اقامت دارند، حتی بدون داشتن جاب آفر کانادا قادر به اخذ مجوز اقامت در کانادا خواهند بود.

انواع ویزای همراه دانشجویی کانادا

یکی از انواع ویزاهای همراه، ویزای دانشجویی می باشد که به دو دسته ویزای همراه همسر دانشجو در کانادا و ویزای همراه فرزندان دانشجو در کانادا تقسیم می شود. دسته اول در جهت سیاست نظارت و همراهی خانواده ها در کنار فرزندان خود و بخش دوم برای از بین رفتن دغدغه های فکری افراد مشغول به تحصیل در کانادا، بوجود آمده است.

همانگونه که پیش تر بیان شد؛ همسر و فرزندان فرد دارای اقامت کانادا، از دو طریقِ ویزای توریستی یا ویزای همراه کاری، درخواست خود را برای همراهی خانواده خود در کانادا ارسال و موفق به اخذ مجوز اقامت خواهند شد. مزیت های اخذ ویزای همراه همسر دانشجو در کانادا متعدد می باشد که شامل:

  • امکان دریافت پیشنهاد شغلی و مشغول به کار شدن
  • در صورت دریافت پیشنهاد شغلی، امکان اخذ ویزای کاری به وجود می آید
  • امکان کار تمام وقت در کانادا با ویزای همراه همسر دانشجو در کانادا

نحوه درخواست ویزای همراه دانشجویی کانادا برای همسر

نکته مهمی که در این قسمت از مقاله ویزای همراه کانادا بخصوص ویزای همراه دانشجویی کانادا باید بیان کرد این است که اگر هر دو شخص متقاضی تحصیل در کانادا باشند، هیچکدام واجد شرایط اخذ ویزای همراه کانادا نبوده و هرکدام برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. اما اگر تنها یکی از افراد قصد تحصیل در کانادا را دارد، نحوه درخواست فرد مقابل، به این صورت است که وی درخواست ویزای همراه داده و با ارائه سند ازدواج که اثبات کند این دو شخص ازدواج صوری ندارند. با ارسال مدارکی همچون موارد زیر مجوز اقامت کانادا را خواهند گرفت:

  • پاسپورت
  • دعوتنامه (که توسط همسر به وجود می آید)
  • تکمیل فرم درخواست
  • کپی مجوز تحصیل شخص متقاضی
  • معاینات پزشکی
  • مدارک اثبات واقعی بودن ازدواج

مراحل اخذ ویزای همراه تحصیلی برای فرزندان

متقاضیان تحصیل در کانادا که متاهل و دارای فرزند می باشند می توانند از طریق ویزای همراه کانادا، در کنار فرزندان خود، به تحصیلاتشان ادامه دهند. درخواست اخذ ویزای همراه تحصیلی برای فرزندان دارای شرایط زیر است:

  • شرط تمکن مالی برای فرزندان زیر سن قانونی وجود نداشته و بعد از ورود به کانادا می توانند تحصیلات خود را آغاز نمایند.
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی
  • اسنادی که نشان دهنده تمکن مالی باشد.
  • ارائه مجوز پذیرش از دانشگاه های کانادا

آیا امکان اخذ ویزای همراه کانادا برای والدین وجود دارد؟

در جواب به این سوال که قطعا جواب خیلی از پدر و مادرهایی که فرزندشان قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارند، باید گفت که دولت کانادا این مجوز را به والدین محصل در کانادا می دهد که در قالب ویزای همراه موقت کانادا، به فرزند خود بپیوندند.

تمکن مالی ویزای همراه کانادا

یکی از شرایطی که در راه اخذ ویزای همراه کانادا وجود دارد، تمکن مالی می باشد که برای موفقیت اخذ اقامت، اجرای مواردی که در جدول زیر آمده ضروری است.

شرایط

توضیحات

ارائه تمکن مالی

گردش حساب 4 ماهه اخیر

سند املاک همسر دانشجو

مختص افرد متاهل می باشد

اخذ مجوز تحصیلی از دانشگاه کانادا و ارائه آن

-

ارائه چک بانکی

میبایست به دلار آمریکایی قابل تبدیل باشد

باز کردن حساب بانکی در کانادا

 

داشتن سرمایه 10000 دلار برای فرد متقاضی تحصیل

4000 دلار برای همسر

3000 دلار برای فرزند

 

هزینه ویزای همراه کانادا

همانطور که می دانید ویزای همراه کانادا به چند دسته تقسیم شد و به همین دلیل هر نوع، دارای هزینه متفاوتی می باشد.

  • هزینه ویزای توریستی

ویزای توریستی که با نام ویزای 5 ساله نیز شناخته می شود، مجوز حضور افراد در کانادا به مدت شش ماه در سال را حتمی می کند که این ویزا همانگونه که از نامش پیدا است، تا 5 سال اعتبار خواهد داشت. هزینه ای که برای درخواست این نوع ویزا باید پرداخت شود، مبلغ 100.00 دلار کانادایی می باشد که 100 دلار برای تمدید آن نیز باید به این مبلغ اضافه گردد.

  • هزینه ویزای همراه کاری

همسر متقاضی تحصیل در کانادا می تواند با پرداخت 155.00 دلار کانادا، در کنار رعایت دیگر شرایط اخذ مجوز اقامت ویزای همراه کاری، با همسر خود در کشور کانادا سکونت گزیند.

بهترین زمان درخواست ویزای همراهان کانادا

ویزای همراه کانادا مزایای بسیاری را برای علاقه مندان به سکونت در کانادا به همراه دارد و موجب می شود تا متقاضیان مهاجرت، با دردسرهای کمتری و دوری از قوانین گاها پیچیده مهاجرت، اقامت خود را در کانادا تضمین کنند. اما اگر درخواست برای ویزای همراهی کانادا هم طبق اصول و قوانین پیش نرود حتما با عدم موفقیت روبرو خواهد شد، پس بسیار مهم است که متقاضی ویزای همراه در کانادا، درخواست خود را در زمانی درست ارسال کند. درخواست ویزای همراه کانادا باید حین تکمیل پرونده اخذ ویزای اصلی انجام پذیرد. برای مثال زوجی که خواهان سکونت در کانادا می باشند و متقاضی تحصیل یا کار، در تلاش برای اخذ ویزا است، در همان زمان برای اخذ ویزای همراه نیز باید اقدام کنند.

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا

بعد از تکمیل درخواست اخذ ویزای همراه کانادا و ارسال کامل مدارک، تقریبا 12 ماه طول خواهد کشید تا شرایط و مدارک ارسالی متقاضی مهاجرت، بررسی و براساس شرایط و وضعیت، نتیجه درخواست به وی اطلاق خواهد شد. همچنین افراد بعد از ثبت نام و ثبت درخواست با دریافت لینکی از اداره مهاجرت کانادا، قادر به بررسی وضعیت پرونده خود در تمامی مراحل خواهند بود.

شرایط تمدید ویزای همراه کانادا

همراهان افرادی که اقامت کانادا را دارا می باشند و در این کشور مشغول به تحصیل و یا کار هستند باید به مدت زمان اقامت خود توجه داشته و حداقل 3 ماه قبل از به اتمام رسیدن انقضای مجوز اقامتشان، برای تمدید آن اقدام کنند و همراهان براساس سیاست کانادا تا زمانی که طرف مقابلشان اجازه تحصیل و کار در کانادا را دارد، می توانند برای تمدید اقامت همراهی خود آسوده خاطر و مطمئن باشند.

دلایل ریجکتی ویزای همراه دانشجویی کانادا

بنا به دلایل زیر امکان ریجکت شدن ویزای همراه کانادا وجود دارذ:

  • ابهام در دلیل سفر برای دولت کانادا
  • وجود نداشتن انگیزه بازگشت به کشور مبداء (اگر افسران مهاجرت کانادا به این نتیجه برسند که متقاضی اخذ ویزای همراه کانادا، قصد بازگشت به کشور خود را ندارند، خط قرمزی روی درخواست ویزای همراه وی خواهند کشید)
  • سفر نکردن به خارج از مرزهای کشور مبدا می تواند دلیل دیگری برای ریجکت باشد.
  • وابستگی سیاسی به کشور مبداء
  • عدم برخورداری از تمکن مالی
  • ابهام در وضعیت تحصیل یا کاری

اخذ اقامت کانادا برای دارنده ویزای همراه

کشور کانادا شرایط مهاجرت همراه به کانادا را نیز فراهم کرده است. افرادی که برای مقاصدی نظیر تحصیل و یا کار، تصمیم به مهاجرت به کانادا می گیرند،  می توانند با ارائه مدارک  لازم و رعایت شرایط مورد نیاز، همراهان خود را نیز در کنار خود داشته باشند. مهاجرت همراه به کانادا و قوانین ان شامل همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال می شود. بنابراین دقت داشته باشید که پدر و مادر و یا سایر اعضای خانواده، شامل قوانین مهاجرت همراه به کانادا نمی شوند. فرد اصلی که با استفاده از یکی از طرق قانونی، اقدام به مهاجرت کرده است، اقامت موقت کانادا را برای مدت مشخصی دریافت کرده است. همراهان وی نیز می توانند به کانادا مهاجرت کرده و برابر با مدت اقامت فرد اصلی، از اقامت موقت کانادا برخوردار باشند. مهاجرت همراه به کانادا می تواند به صورت ویزای توریستی انجام گیرد و یا به صورت ویزای کاری باز (Open Work Permit) اقدام کرد. در خصوص ویزای کاری باز همراه، در بخش های بعدی مقاله بیشتر توضیح داده می شود. در صورت تبدیل اقامت موقت فرد اصلی به اقامت دائم، مهاجرت همراه به کانادا نیز تبدیل به اقامت دائم این کشور می شود.

ویزای گاردین کانادا

این مقاله را از دست ندهید: ویزای گاردین کانادا

در این مقاله ما تمام جوانب ویزای گاردین کانادا را به شما خواهیم آموخت.

اخذ ویزای کار کانادا برای دارنده ویزای همراه

مهاجرت همراه به کانادا

مهاجرت همراه به کانادا دارای فرصت ها و نقاط مثبتی نیز می باشد که از آن جمله می توان به صدور ویزای کاری باز یا بدون محدودیت برای همراهان اشاره کرد. همسر فرد اصلی با در اختیار داشتن این ویزا می تواند در شهرها و ایالت های مختلف کانادا (به جز ایالت کبک) و برای کارفرمایان گوناگون مشغول به کار گردد. توجه به این نکته الزامی است که با استفاده از این ویزا نمی توان در ایالت کبک کانادا مشغول به کار شد. چرا که قوانین این ایالت متفاوت از قوانین سایر ایالات  و شهرهای کانادا در این زمینه می باشد. گفتنیست در صورتی که همسر فرد اصلی بتواند پیشنهاد کاری دریافت کرده و یا از امتیاز لازم برخوردار باشد، می تواند از طریق اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker) اقدام کرده و در صورت کسب امتیاز و خروج از سیستم اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry)، اقامت دائم کانادا را دریافت کند. بدین ترتیب مهاجرت همراه به کانادا از نوع توریستی و اقامت همراه به اقامت کاری و یا اقامت دائم (PR) تبدیل می شود.

در بسیاری از برنامه های مهاجرتی کانادا (مانند کارآفرینی) که در ابتدا به فرد متقاضی مهاجرت، ویزای کار کانادا اعطا می شود؛ این فرصت برای همسر و همراه وی نیز فراهم است که اجازه کاری باز داشته باشد و به صورت همزمان با وی وارد کانادا گردد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای دارنده ویزای همراه

مهاجرت همراه به کانادا

افرادی که به عنوان همراه، اقدام به مهاجرت به کانادا می نمایند، از تسهیلات و  امکاناتی در این کشور برخوردار می باشند. از جمله این امکانات می توان به اجازه تحصیل در کانادا اشاره کرد. در صورت تکمیل مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دانشگاهی یا مقطع تحصیلی مورد نظر، همسر فرد اصلی می تواند به تحصیل در این کشور بپردازد. مهاجرت همراه به کانادا و برخورداری از حق تحصیل، برای فرزندان نیز امکان پذیر است. این مقاله در موسسه ملک پور تهیه شده و به نگارش درآمده است. چنانچه بدون اجازه و ذکر منبع، اقدام به کپی برداری از آن شود، عملی حرام و غیر قانونی صورت گرفته که مشمول پیگرد قانونی می باشد. بر اساس قوانین کانادا، فرزندان افرادی که اقامت موقت این کشور را دریافت می کنند، از حق تحصیل در مدارس کانادا برخوردار می باشند. با توجه به سطح بالای کیفیت مدارس کانادا توصیه می شود که اطلاعات بیشتر در این زمینه را از لینک ذیل به دست آورید. لازم به ذکر است که تحصیل همسر در کانادا، در افزایش شانس وی برای دریافت پیشنهاد کاری و اخذ اقامت از این طریق بسیار مؤثر است.

مدت زمان اقامت و اعتبار ویزای همراه کانادا

مهاجرت همراه به کانادا

همان طور که در بخش های قبل نیز اشاره شد، مهاجرت همراه به کانادا از نوع توریستی می باشد. با توجه به روش مهاجرت و مدت زمان اقامت فرد اصلی که از روش تحصیل یا کار و ... اقدام کرده است، مدت زمان اقامت موقت همراه در کشور کانادا و اعتبار ویزای وی مشخص می شود. یکی از مهم ترین موضوعات در خصوص مهاجرت همراه به کانادا، فاصله زمانی درخواست ویزای کانادا و ورود به خاک این کشور، نسبت به زمان درخواست ویزای فرد اصلی می باشد. با توجه به سخت گیری های انجام شده به ویژه در سال های گذشته، احتمال صدور ویزای همزمان برای فرد اصلی و همراهان وی با ریسک بسیاری همراه است. بنابراین توصیه می شود که ارائه درخواست ویزا برای فرد اصلی و مهاجرت همراه به کانادا به صورت همزمان نباشد و در فاصله زمانی مناسبی انجام شود. البته در صورت ارائه مدارک کافی به ویژه مدارک دال بر علقه و وابستگی به کشور مبدأ، احتمال جلب نظر آفسر ویزا و پذیریش همزمان درخواست ویزای فرد و همراهان افزایش می یابد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای همراه کانادا

جهت مهاجرت همراه به کانادا، حداقل نیازمندی هایی تعریف نشده است و افراد می توانند بدون نیاز به ارائه مدرک تحصیلی و یا مدرک زبان خاصی، اقدام به اخذ ویزای همراه جهت مهاجرت به کانادا نمایند. اما چنانچه قبلاً نیز گفته شد در سال های اخیر، کشور کانادا سخت گیری های بسیاری در خصوص شرایط ویزای توریستی کانادا به ویژه برای ایرانیان اعمال کرده است. با توجه به شرایط موجود، در صورتی که همراه بتواند مدارک مناسبی ارائه نماید که وابستگی وی به وطن خود را نشان داده و یا دال بر تحصیلات و سابقه کاری وی در کشور مبدأ باشد، می توان از ریسک رد ویزا جلوگیری کرد. بنابراین ارائه مدارک ذیل توسط همراه، به منظور تسهیل و تضمین پروسه مهاجرت همراه به کانادا و اخذ ویزا توصیه می شود:

  • ارائه علقه و مدارک کافی مبنی بر وابستگی فرد از نظر عاطفی، کاری، مالی و ... به کشور خود
  • ارائه مدرک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان (حتی در پایین ترین سطح)
  • ارائه سوابق کاری

گفتنی انواع ویزای کانادا و شرایط و مدارک مورد نیاز هر یک که به منظور مهاجرت و ورود به این کشور صادر می شود.

اخذ پاسپورت کانادا برای دارنده ویزای همراه

مهاجرت همراه به کانادا

مهاجرت همراه به کانادا و ویزای دریافت شده توسط وی، به صورت موقت می باشد و فرد همراه باید پس از پایان اقامت موقت فرد اصلی، به همراه وی به کشور خود برگردد. اما بسیاری از افراد که به تحصیل در کانادا و یا کار در این کشور می پردازند، قصد ماندن در کانادا و اخذ اقامت دائم آن را دارند. بنابراین اغلب پس از ورود به این کشور، در جستجوی راهی برای تبدیل اقامت موقت خود به دائم می باشند. در صورتی که در تصمیم خود موفق بوده و بتوانند اقامت موقت خود را تمدید کرده و یا به اقامت دائم تبدیل نمایند، مهاجرت همراه به کانادا و ویزای وی نیز به اقامت کانادا به صورت دائم تبدیل می شود.

اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا، مشروط به اخذ اقامت دائم و برخورداری از چند ویژگی نظیر هماهنگی با فرهنگ جامعه کانادایی و آشنایی با تاریخ این کشور، تسلط بر زبان کشور کانادا و قبولی در آزمون شهروندی این کشور می باشد. جهت اطلاع از کلیه روش های مهاجرتی به کانادا و شرایط اخذ اقامت موقت، دائم و تابعیت این کشور، توصیه می شود که ویدئوی راهنمای گام به گام اخذ اقامت را تهیه کرده و مشاهده نمایید. این ویدئو علاوه بر ارائه نکات مهم مهاجرت به کانادا، به بررسی شرایط مهاجرت اکثر کشورهای دیگر به ویژه کشورهای معتبر و برتر جهانی نیز پرداخته است.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول

آیا در قوانین مهاجرت کشور کانادا، شرایط مهاجرت همراه به این کشور لحاظ شده است؟

بله؛ با توجه به تنوع روش های مهاجرتی به کانادا، بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت با خانواده دارند و کشور کانادا، شرایط مهاجرت همراه به کانادا را علاوه بر مهاجرت فرد اصلی در نظر گرفته است.

در قوانین مهاجرت، همراه به چه افرادی اطلاق می شود؟

به طور کلی در قوانین مهاجرت، همراه به همسر یا شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال و مجرد فرد اصلی گفته می شود. برای صدور ویزای همراه به فرزندان بالاتر از 18 سال، بایستی مدارک دال بر وابستگی فرزند به والدین ارائه شده و مورد تأیید اداره مهاجرت قرار گیرد.

شرایط اقامت همراه در کانادا چگونه است؟

مادامی که متقاضی اصلی دارای اقامت موقت در کانادا باشد، همراهان وی نیز می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. در صورت تبدیل اقامت موقت فرد اصلی به اقامت دائم، اقامت همراهان نیز به اقامت دائم تبدیل می شود.

امتیازات و مزایای مهاجرت همراه به کانادا چیست؟

فرزندان متقاضی اصلی می توانند از شرایط تحصیل در کانادا استفاده کرده و از نظام آموزشی این کشور بهره مند گردند. همچنین برای همسر فرد اصلی نیز می تواند ویزای کاری باز یا بدون محدودیت در کانادا (به جز ایالت کبک) صادر شده و اقامت وی به اقامت کاری کانادا تغییر کند و یا با شرکت در اکسپرس اینتری کانادا و کسب امتیاز کافی، اقامت دائم این کشور را به دست آورد.

سخن پایانی

مهاجرت همراه به کانادا، شرایط اخذ ویزای همراه در کانادا و اقامت موقت همراه در کانادا در این مقاله مورد بررسی علمی و تخصصی قرار گرفته است. شرایط مساعد کشور کانادا برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و زندگی، افراد بسیاری را ترغیب به مهاجرت به این کشور کرده است. در صورتی که فرد اصلی بتواند از یکی از طرق قانونی، اقامت موقت کانادا را دریافت کند؛ مبحث مهاجرت همراه به کانادا مطرح می شود. چرا که بسیاری از این افراد، دارای همسر و فرزند بوده و خواستار زندگی در کنار خانواده خود در مدت اقامت در کانادا می باشند. مهاجرت همراه به کانادا تابع قوانینی می باشد که از جمله آن می توان به روابط خانوادگی و افراد مشمول همراه، اجازه کار و تحصیل همراه در کشور کانادا و ... اشاره کرد. موسسه ملک پور علاوه بر فعالیت در زمینه اخذ ویزا از طرق قانونی برای افراد، در خصوص مهاجرت همراه به کانادا نیز فعالیت داشته و آماده ارائه خدمات و یاری رسانی به شما همراهان عزیز می باشد. شما می توانید از طریق تکمیل فرم تماس و یا تماس با موسسه ملک پور، جهت رفع ابهامات خود و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کرده و بدین منظور از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند گردید. همپنین در پایان این مقاله نیز بخش "ثبت پرسش" تعبیه شده است تا بستری برای بیان سوالات شما و پاسخگویی مشاورین کارآزموده موسسه ملک پور به آن ها باشد.

امتیاز 4.47 از 5 ( 25 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
محمد کلایی
سلام و هرض ادب . وقت بخیر من مقاله مهاجرت همراه با کانادا را مطالعه کردم. سوالم این است که ایا اگر بنده از طریق خانمم مهاجرت تحصیلی کنم و من همراه ایشون باشم علاوه بر همسرم خوده من هم اجازه کار دارم یا خیر ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض احترام خدمت شما. از مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا، اجازه کار بدون محدودیت همراه هست. در صورتی که موفق به یافتن شغل مناسب در این کشور و دریافت پیشنهاد کاری شوید، می توانید درخواست اقامت کاری کشور کانادا را بدهید. در صورت تماس با مشاورین مؤسسه، شرایط شما و همسرتان برای مهاجرت به صورت دقیق بررسی خواهد شد. "پیروز باشید"
محمد گلستانی
سلام. عرض ادب. بنده پذیرش دوره کو اپ کانادا رو میخوام بگیرم. ایا تو این دوره امکان بردن همراه وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی کشور کانادا برای دانشجویان ویزا همراه هم صادر می کند منتها بسته به قوی بودن پروند ه یا ضعیف ممکن است فاصله ای هم بین نفر اصلی و همراه بیفتد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا راهنمایی بیشتری دریافت نمایید. موفق باشید.
احمد عزتی
سلام بنده در حال اقدام برای تحصیل در کانادا هستم و متاهل بوده و یک فرزند 3 ساله دارم. می خواستم بدانم که همسرو فرزندم بنده چه زمانی می توانند به بنده ملحق شوند؟ هزینه های اخذ ویزای همراه چه قدر است و آیا می توان برای ایشان اجازه کار گرفت؟ خیلی ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز پرونده و شرایط شما بطور دقیق توسط وکیل مهاجرت باید بررسی شود و نمی توان در یک کامنت پاسخ جامعی ارائه داد. اما بهتر این است که بعد صدور کارت اقامت خود برای ویزای همراه اقدام نمایید اگر همسر شما دارای مدرک لیسانس و دانش زبان مناسبی باشند می تواند بلی برای ایشان اقامت همراه با اجازه کار هم گرفت. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
فرشیدی
سلام ممنون از زحماتتون برای ویزای سرمایه گذاری کانادا چقدر طول می کشه تا همراه یعنی خانواده فرد هم با اون بیان؟ آیا همزمان با هم می تونن برن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز در عموم ویزا های کارآفرینی و سرمایه گذاری همزمان برای خانواده می توانید اقدام نمایید، معمولاً این ویزاهای کارآفرینی کانادا ماهیت کاری دارند و همراه با همراه می باشند. موفق باشید.
الهام
سلام،وقت بخیر،همسر من قصد مهاجرت از طریق اسکیل ورکر دارند.ایا من بعد گرفتن ویزای همراه میتوانم تحصیل دندانپزشکی داشته باشم و ایا دانشگاه ها محدودیت سنی برای افرادی که ویزای همراه دارند ندارند؟من ۲۸ سالمه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام دوست عزیز شما به عنوان همراه اجازه تحصیل خواهید داشت تحصیل دندان پزشکی در کشور کانادا به دلیل نظام پزشکی این کشور متفاوت هست بهتر بود رسته تحصیلی خود را میفرمودین که در چه رشته ای فارغ التحصیل شدین اما شما میتوانید با داشتن سطح زبان و شرایط ... ادامه تحصیل دهید
Elham
سلام و عرض ادب، اینجانب مجرد هستم و ۳۲ سالمه ارشد حقوق بین الملل با معدل بالای۱۸چند مقاله معتبر و آیلتس۸ و مسلط به زبان فرانسه هستم در کل رزومه قوی دارم قصد تحصیل در مقطع دکترا و گذراندن دوره وکالت دارم، اما میخوام پدر و مادر و خواهر۱۵ ساله ام رو با خودم‌همراه کنم. آیا این امکان‌وجود داره که خانوادم هم با من به کانادا مهاجرت کنند؟ یا اینکه حداقل چند وقت بعد بتونن کنارم باشن؟ پدرم بازنشسته هستن‌مادرم خانه دار و خواهرم دانش آموز با سطح علمی قوی. و در صورت امکان همراهی اگه من بعد از پایان تحصیل ویزای تحصیلیم رو‌به ویزای کاری تبدیل کردم باز هم خانوادم میتونن کنارم باشن؟ یعنی مهاجرتشون موقت نیست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز برای بعدها پدر و مادرتان میتوانند از طریق شما اقدام کنند و یا چون خواهر شما سن زیر ۱۸ سال دارند میتوانید در کنار خود برای خواهرتان ویزای تحصیلی دریافت کنید و پدر و مادر به خاطر شرایط سنی خواهرتان ویزای توریستی دریافت کنند با مشاوران موسسه ملکپور تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند
پریس
سلام عرض ادب صدور ویزای همراه چقد زمان میبره طبق تجربتون؟ همسر من کانادا مشغول تحصیل هست و منم درخواست ویزای همراه بصورت اپن ورک پرمیت دادم و الان 4ماه و نیم هست که از تاریخ بایو میگذره و هنوز خبری نشده متاسفانه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بستگی به شلوغی سفارت دارند ولی گاهاً تا 6 ماه هم طول می کشد.
مشاوره رایگان