مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

1 نظر

کشور ترکیه به لحاظ جغرافیایی و فرهنگی، از نزدیکی قابل توجهی نسبت به ایران برخوردار است. این کشور با دارا بودن آب و هوای مناسب، سیستم آموزشی نسبتاً قوی، ارائه بورسیه های تحصیلی متنوع و هزینه های مقرون به صرفه از جمله کشورهای محبوب در میان متقاضیان می باشد. شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل، گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه، اخذ اقامت تحصیلی ترکیه، چگونگی دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، شرایط ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه و به طور کلی سیستم آموزش ترکیه در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته شد. شما همراهان گرامی و عزیز موسسه ملک پور می توانید برای دریافت مشاوره به صورت رایگان با شماره تلفن های مؤسسه تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در 30 ثانیه

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در مدارس
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در مقطع دکترا
  • مهاجرت به ترکبه از طریق تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و مدارک لازم
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و اخذ ویزای همراه
  • معرفی دانشگاه های برتر ترکیه
  • هزینه های زندگی و تحصیل در کشور ترکیه
  • شرایط کار صمن تحصیل در ترکیه
  • شرایط کار پس از تحصیل در ترکیه
  • اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در ترکیه
  • خدمات موسسه MIE در زمینه مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
  • سوالات متداول

تماس با ما

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

به طور کلی، همه دانش آموزان کشورهای خارج از ترکیه در صورتی که قصد اقامت بیش از سه ماه در این کشور را دارند، می بایست دارای مجوز اقامت تحصیلی ترکیه باشند.

همچنین دانشجویان بین المللی باید به دقت بررسی نمایند که با توجه به شرایط خود آیا برای ورود به ترکیه به ویزای تحصیلی ترکیه نیاز دارند یا خیر. به طور کلی ویزا مدرکی است که برای ورود به هر کشوری ضروری می باشد و متقاضی می بایست قبل از خروج از کشور برای دریافت آن درخواست دهد. ویزای تحصیلی ترکیه به صورت یک برچسب در گذرنامه قرار می گیرد که توسط سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه صادر می شود. در کشور ترکیه تعداد بسیاری مدرسه و نیز بیش از حدود 200 دانشگاه وجود دارد که بیشتر آنها توسط دولت اداره می گردند. به طور معمول دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه عضو توافق نامه بولونیا هستند و مدارک تحصیلی منطبق با استانداردهای اروپا را صادر می کنند. همچنین بسیاری از دانشگاه های ترکیه در برنامه اراسموس که از مبادلات بین المللی دانشجویان حمایت می کند، شرکت می نمایند. لازم به ذکر است در آخرین ویرایش رتبه بندی قدرت سیستم آموزش عالی QS، سیستم آموزش ترکیه در رتبه 43 جهان قرار گرفت.

در این عکس اطلاعاتی کلی از کشور ترکیه را مشاهده می کنید

 

 

ویدیو موسسه MIE در مورد اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید باید این نکات را بدانید


مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در مدارس

کودکان در سن شش یا هفت سالگی در ترکیه ملزم به ورود به مدارس هستند. آموزش ابتدایی و متوسطه در ترکیه به مدت هشت سال به طول می انجامد و طول دوره دبیرستان سه یا چهار سال می باشد. دروس گوناگونی همچون زبان های خارجی، ریاضیات، زیست، شیمی، هنر و. . . در مدارس های کشور ترکیه به دانش آموزان آموزش داده می شود. میزان شهریه سالانه مدارس ترکیه بسته به نوع مدرسه کاملاً متفاوت بوده  و به طور معمول شهریه مدارس دولتی در حدود سالانه ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار و شهریه مدارس خصوصی این کشور به طور میانگین در حدود ۲۰۰۰۰ دلار می باشد. لازم به ذکر است فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضیانی که برای اخذ اقامت ترکیه اقدام می نمایند می توانند از امکانات تحصیل در مدارس دولتی این کشور برخوردار باشند.

مدارس و دبیرستان های ترکیه

?مدارس و دبیرستان های ترکیه?

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

کشور ترکیه که در گذشته یکی از قدرتمند ترین امپراتوری های تاریخ بوده است، امروزه از جایگاه ارزشمندی از لحاظ فرهنگی برخوردار است. ترکیه به دلیل موقعیت مناسب خود از نظر جغرافیایی و بین قاره ای بودن، ترکیبی از قومیت و فرهنگ منحصر به فرد در زمینه های گوناگون است. به طور کلی محیط فرهنگی این کشور شرایط مناسبی را برای علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور فراهم آورده است. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های ترکیه در رشته های گوناگون شرایط خاص خود را دارد. به عنوان مثال در اکثر موارد برای ورود به رشته های پزشکی قبولی آزمون های ورودی دانشگاه مورد نیاز است. همچنین دانشجویان برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه و شرکت در دوره های انگلیسی زبان ملزم به ارائه مدرک آیلتس ۶ می باشند.

تحصیل در ترکیه

?تحصیل در ترکیه?

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

کشور ترکیه که به لحاظ جغرافیایی در تقاطع اروپا و آسیا واقع شده است، مطمئناً یکی از مقاصد عجیب و غریب و هیجان انگیز برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در جهان است.  در واقع، این کشور همیشه نقش مهمی در تبادل افکار شرقی و غربی ایفا نموده است.

همه ساله تعداد بسیار زیادی از برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه به زبان های انگلیسی و یا ترکی در این کشور ارائه می گردد. طول این دوره ها معمولاً ۲ سال بوده و شهریه دانشگاه های ترکیه در این مقطع در حدود ۵۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار به صورت سالانه می باشد. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه به زبان انگلیسی در اکثر مواقع ملزم به ارائه مدرک زبان معادل آیلتس ۶,۵ می باشند.

اعزام دانشجو به ترکیه

?اعزام دانشجو به ترکیه?

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های ترکیه هر سال مورد توجه بسیاری از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی از ایران و یا کشورهای دیگر قرار می گیرد. طول دوره دکتری در ترکیه معمولاً ۴ سال و دانشجویان دکتری در بسیاری از موارد به جای پرداخت شهریه به دانشگاه در پروژه های تحقیقاتی دانشگاه فعالیت می نمایند. دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه نیاز به ارائه مدارک گوناگونی همچون مدرک زبان انگلیسی معادل آیلتس ۷، مقالات بین المللی و به طور کلی رزومه آکادمیک قوی دارند. همچنین تأیید یک استاد راهنما و یا سوپروایزر برای ارائه درخواست و گرفتن پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در دانشگاه های ترکیه مورد نیاز می باشد. بر این اساس متقاضیان می بایست قبل از ارائه درخواست پذیرش از سمت دانشگاه، به مکاتبه با اساتید مربوطه بپردازند.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی

بورسیه های گوناگونی در ترکیه برای دانشجویانی که می خواهند به همراه بورسیه تحصیلی و به صورت ارزان یا رایگان در ترکیه تحصیل نمایند، توسط دولت و دانشگاه ها ارائه می شوند. این بورسیه ها شامل بورسیه های ارائه شده توسط جمهوری ترکیه، بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط کشورهای خود دانشجویان، بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط موسسات و سازمان های مختلف ملی و بین المللی، بورسیه های اعلام شده از سوی دانشگاه ها می شود. شرایط و مبالغ ارائه شده توسط موسسات بورس تحصیلی متفاوت است. برخی از این موسسات هزینه حمل و نقل از کشور مبدأ به ترکیه را نیز پوشش می دهند. بنابراین ترکیه فرصت های بسیاری را برای تحصیل رایگان و ارزان قیمت در مقاطع و رشته های گوناگون به زبان های ترکی و یا انگلیسی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

بورسیه تحصیلی ترکیه

?بورسیه تحصیلی ترکیه?

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و مدارک لازم

دانشگاه های ترکیه برای صدور نامه پذیرش دارای سیستم خاص خود هستند که معمولاً در وب سایت دانشگاه قرار داده شده است که به دانشجویان اجازه می دهد برای برنامه های تحصیلی خود درخواست دهند و ثبت نام کنند.

در این بهش برخی از الزامات اساسی مورد نیاز برای هر برنامه ذکر شده است:

  • اسکن مدارک تحصیلی در مقاطع قبلی
  • اسکن پاسپورت
  • رزومه
  • ریز نمرات
  • توصیه نامه (در صورت لزوم)
  • مدرک زبان
  • قبولی آزمون ورودی

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل و اخذ ویزای همراه

یکی از مزایای تحصیل در ترکیه، امکان اخذ ویزای همراه این کشور برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال فرد متقاضی است. این مقاله به دست کارشناسان متخصص موسسه ملک پور نوشته شده است و هر نوع کپی برداری از آن شرعاً حرام بوده و پیگرد قانونی دارد. این ویزا با ارائه مدارکی همچون مدارک اثبات کننده وابستگی مثل مدرک ازدواج و گواهی تولد، نامه تمکن مالی (به ازای هر نفر ۵۰۰۰ لیر)، مدارک تحصیلی، پاسپورت ترکیه و. . . برای همراهان متقاضی قابل دریافت است. نکته بسیار مهم در ارتباط با ویزای همراه دانشجویی ترکیه این است که فرد همراه با داشتن این ویزا اجازه کار ندارد و می بایست از طریق دیگری مانند دریافت جاب آفر برای اخذ اجازه کار اقدام نماید. همچنین تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی ترکیه با داشتن ویزای همراه برای فرزندان دانشجویان امکان پذیر می باشد.

معرفی دانشگاه های برتر ترکیه

یکی از فاکتورهای مهم و اساسی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور اعتبار و رتبه دانشگاه مقصد در سطح جهانی است. امروزه بسیاری از دانشگاه های ترکیه بر اساس استاندارد های سیستم آموزشی اروپا و یا آمریکا رفتار می نمایند و از سیستم آموزشی نسبتاً قوی برخوردار هستند. بر اساس رتبه بندی QS، تعدادی از دانشگاه های برتر ترکیه عبارتند از:

نام دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه بیلکنت

۴۱۱-۴۲۰

دانشگاه سابانچی

۴۴۱-۴۵۰

دانشگاه کوچ

۴۵۱-۴۶۰

دانشگاه فنی خاورمیانه

۴۷۱-۴۸۰

دانشگاه بقازیچی

۴۷۱-۴۸۰

دانشگاه فنی استانبول

۶۵۱-۷۰۰

هزینه های زندگی و تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه، به خصوص در دانشگاه های دولتی این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی و یا آمریکا مقرون به صرفه می باشد. دانشجویان بین المللی در ترکیه معمولاً بین 100 تا 5000 دلار در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. رشته هایی مانند پزشکی یا مهندسی نیز می توانند گران تر باشند. متقاضیان تحصیل در ترکیه باید توجه داشته باشند که در رابطه با میزان هزینه های زندگی در این کشور می توانند با توجه به سبک زندگی خود تا حدودی تعیین کننده مقدار هزینه ها باشند. اما به طور معمول هزینه زندگی در ترکیه برای دانشجویان در حدود ماهانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار تخمین زده می شود. در جدول زیر برخی از هزینه های زندگی در ترکیه را مشاهده می فرمایید:

اقلام

هزینه ها به دلار

یک وعده غذا در رستوران

4. 05

یک بطری آب

0. 22

یک لیتر شیر

0. 68

یک کیلوگرم برنج

1. 49

یک کیلوگرم سیب زمینی

0. 34

یک کیلوگرم گوجه

0. 66

۱۲ عدد تخم مرغ

1. 70

یک کیلوگرم سیب

0. 84

یک کیلوگرم موز

1. 70

یک کیلوگرم پرتقال

0. 91

اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر

254. 06

اجاره آپارتمان ۱ خوابه خارج از مرکز شهر

157. 28

رفت و آمد ماهیانه

25. 00

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه

?هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه?

شرایط کار ضمن تحصیل در ترکیه

به طور کلی، دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری در ترکیه درس می خوانند، می توانند به عنوان محقق در پروژه های علمی مرتبط با کار خود برای تأمین هزینه تحصیلات تکمیلی خود کار کنند. برخی از دانشگاه های خصوصی نیز دانشجوی کارشناسی ارشد و یا دکتری را با بورسیه کامل می پذیرند و دانشجو می تواند در ازای این بورسیه، در پروژه های علمی پژوهشی مشغول به کار شوند. همچنین در حالت کلی دانشجویان مشغول به تحصیل در ترکیه می توانند به صورت پاره وقت و ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.

شرایط کار پس از تحصیل در ترکیه

در رابطه با شرایط کار پس از تحصیل در ترکیه می بایست به این موضوع اشاره نماییم که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه می بایست خاک این کشور را ترک نمایند، مگر اینکه نوع اقامت خود را به اقامت کاری و یا سرمایه گذاری تغییر دهند. بر این اساس می توان گفت یکی از روش های اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه یافتن شغل مناسب و اخذ اقامت کاری این کشور می باشد. از روش های کاریابی در ترکیه می توان به یاری گرفتن از مؤسسات و یا سازمان های کاریابی ترکیه اشاره نمود. چنین سازمان هایی با دریافت رزومه متقاضیان، موقعیت شغلی مناسب برای آن ها پیدا می نمایند. در بسیاری از موارد نیز دانشجویان پس از فارغ التحصیلی اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت تحصیلی ترکیه می نمایند.

کار در ترکیه

?کار در ترکیه?

اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در ترکیه

به طور کلی با دارندگان پاسپورت ترکیه امکان سفر به ۱۱۱ کشور بدون ویزا را خواهند داشت. برای دریافت پاسپورت این کشور متقاضیان می بایست به مدت ۵ سال اقامت موقت از روش کار و یا تحصیل در این کشور زندگی کرده باشید و بدین ترتیب این امکان برای شما وجود خواهد داشت که در اقامت دائم ترکیه را به دست آورده و برای دریافت پاسپورت ترکیه و شهروندی این کشور اقدام نمایید. یکی دیگر از مزیت های اخذ اقامت از روش کار پس از تحصیل این است که لازم نیست که شما تابعیت اصلی خود را باطل کنید زیرا این کشور ملیت دوگانه را پذیرا می باشد.

خدمات موسسه MIE در زمینه مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

موسسه مهاجرتی ملک پور با استفاده از بهترین مشاوران مهاجرت به ترکیه به منظور پیشبرد هرچه بهتر و سریعتر امور مهاجرتی شما عزیزان اقدام می نماید و بدیهی است که با دارا بودن سابقه ای بیش از ۱۵ سال بهترین و با کیفیت ترین خدمات در امر مهاجرت به متقاضیان ارائه می گردد. خدمات اولیه موسسه ملک پور در زمینه مشاوره مهاجرتی کاملاً به صورت رایگان ارائه می شود و کارشناسان مؤسسه با در نظر گرفتن تمامی شرایط شما اعم از سن، مدارک تحصیلی، وضعیت تاهل، سابقه کار، میزان سرمایه و. . . موثر ترین و بهترین روش های اقامتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند. شما عزیزان می توانید برای گرفتن مشاوره مهاجرتی در خصوص موضوع اقامت تحصیلی ترکیه و یا مهاجرت به هر کجای دنیا اعم از کشور های اروپایی، آمریکایی، آسیایی و حتی کشور های عرب زبان و با هر روشی با تلفن های مؤسسه تماس حاصل فرمایید.

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


سوالات متداول

✔️ شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه چقدر است؟

شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به صورت سالانه در حدود ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار به صورت سالانه می باشد.

✔️ شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه چقدر است؟

شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه به صورت سالانه در حدود ۴۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار به صورت سالانه می باشد.

✔️ هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه چه میزان است؟

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه در حدود ماهانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار می باشد.

✔️ امکان کار دانشجویی همراه با تحصیل در ترکیه وجود دارد؟

بله، دانشجویان در حین تحصیل می توانند به صورت پاره وقت به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.


_____________سخن پایانی __________

در این مقاله تحصیل در مقاطع گوناگون در ترکیه را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. کشور ترکیه به دلایلی همچون نزدیکی به ایران، آسان بودن روند اخذ اقامت تحصیلی این کشور برای ایرانیان، نظام آموزشی قابل قبول، هزینه های مقرون به صرفه و. . . همواره مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور قرار می گیرد. با وجود تمامی این مزایا باید توجه داشت که بهتر است متقاضیان قبل از هرگونه تصمیم گیری در ارتباط با انتخاب مقصدی مناسب برای مهاجرت تحصیلی تحقیقات لازم را انجام دهند. چرا که تحصیل در کشورهای تاپ دنیا اعم از کشورهای اروپایی و آمریکایی در بسیاری از موارد گزینه مناسب تری برای علاقه مندان می باشد. بر این اساس شما عزیزان می توانید به منظور اخذ مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص، با شماره تلفن های موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید. علاوه بر آن می توانید پرسش ها و سؤالات خود را در پایان همین بخش مطرح فرمایید تا در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
رجبی
ایا با کارشناسی رشته شیمی کاربردی میتوان در دانشگاه های دولتی ترکیه برا ارشد مهندسی شیمی خواند
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام در صورت داشتن تسلط به زبان ترکی می توانید اقدام به اخذ پذیرش نمایید.
مشاوره رایگان