معادلسازی مدرک تحصیلی

41 نظر

معادلسازی مدرک تحصیلی

در هنگام مهاجرت به کشورهای خارجی از روش های مختلف، متقاضیان مهاجرت باید مدارکی را جهت ارائه به دانشگاه ها، کارفرماها و دولت کشور مبدا با توجه به روش انتخابی خود آماده نمایند. با توجه به تفاوت نظام های آموزشی در کشورهای مختلف و آشنا نبودن بعضی از کشورها با مدارک ارائه شده در کشوری نظیر ایران و همچنین عدم اطمینان آنان به مدارک مذکور، برخی از کشورهای اروپایی، آمریکایی، استرالیایی و غیره ممکن است از متقاضیان تحصیل و یا کار در کشور خود، بالاخص نیروهای کاری ماهر و متخصص، درخواست معادلسازی مدرک تحصیلی نمایند تا بتوانند میزان تجربه علمی و مهارت های وی را سنجیده و بر اساس این اطلاعات مشخص نمایند که آیا متقاضی نیاز به گذراندن دوره های بیشتری در کشور مقصد دارد و یا خیر. لذا متقاضیان مهاجرت علاقه مند به تحصیل و یا کار در کشورهای خارجی باید مدارک تحصیلی خود را همراه با ترجمه آنان به زبان مورد نظر کشور مقصد همراه داشته باشند تا بتوانند پروسه معادلسازی مدرک تحصیلی را به انجام برسانند. لازم به ذکر است که این پروسه در کشورهای مختلف چندین ماه بطول می انجامد و در این مدت زمان شخص اجازه کار کردن در رشته و حرفه ای که در حال معادل سازی مدرک آن می باشد را ندارد. در این مقاله ما به بررسی چگونگی معادلسازی مدرک تحصیلی و شرایط و هزینه های آن می پردازیم. چنانچه پس از خواندن مقاله تمایل به دریافت توضیحات بیشتری در این زمینه داشتید می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند گردید و یا فرم تماس را کامل کنید. در ادامه با یکدیگر به بررسی عناوین زیر خواهیم پرداخت:

  • معادلسازی مدرک تحصیلی چیست؟
  • رشته های مشمول معادلسازی مدرک تحصیلی
  • نحوه معادلسازی مدرک تحصیلی
  • هزینه معادلسازی مدرک تحصیلی
  • سوالات متداول راجع به معادل سازی مدرک تحصیلی
  • سخن پایانی در خصوص معادلسازی مدرک تحصیلی

اقامت ترکیه از طریق خرید ملکمعادلسازی مدرک تحصیلی چیست؟

همانگونه که در بخش مقدمه بیان نمودیم با توجه به عدم شناخت کافی از مدارک دانشگاهی و یا فنی حرفه ای ارائه شده توسط وزارت علوم و تحقیقات و فناوری کشورهای مختلف از جمله ایران در کشورهای دیگر، برخی از افراد جهت مهاجرت تحصیلی و کاری باید به معادل سازی مدرک تحصیلی خود بپردازند. معادلسازی مدرک تحصیلی به معنای ارزیابی تمامی مدارک و تمامی دروس و ریز نمرات به صورت تک تک جهت بررسی این مورد است که آیا مدرک موجود با استانداردهای آموزشی مورد نظر کشور مقصد همخوانی دارد، آیا لازم است که دروس و مهارت های دیگری توسط متقاضی گذرانده شود تا بتوانند دروس و سوابق را همسطح سازی و مدرک وی را معادلسازی نمایند. تمامی مدارک و ریز نمرات همراه با ترجمه آن ها باید به سایت ها و یا شرکت های معروف و مشخص شده در هر کشور جهت انجام معادلسازی مدرک تحصیلی ارسال گردند، تا آن ها با بررسی دقیق و تحلیل تمامی مدارک نتیجه را اعلام نمایند. این ارزیابی جهت معادلسازی مدارک تحصیلی برای ویزاهای موجود در زیر محقق می گردد:

  • ویزای ورود سریع یا Express Entry
  • ویزای نیروی متخصص Skilled Worker
  • ویزای کار Work permit
  • برخی از ویزاهای تحصیلی نظیر ویزای تحصیلی کانادا

این ارزیابی ها و بررسی به متقاضیان کمک می نمایند تا مشاهده نمایند که آیا مدرک تحصیلی آن ها برابر با استانداردهای کاری کشور مقصد در رشته آن ها می باشد و آیا نیازی به آموزش بیشتر، گذراندن دروس بیشتر و کسب تخصص در رشته کار مورد نظر آن ها وجود دارد. معادل سازی مدرک تحصیلی همچنین به متقاضیان کمک می نماید تا بتوانند از شغلی که با توجه به مدرک بررسی شده می توانند در کشور مورد نظر داشته باشند، آگاهی پیدا نمایند. این مورد همچنین می تواند به کارفرمایان کمک نماید تا تخصص متقاضی را درک نمایند.

رشته های مشمول معادلسازی مدرک تحصیلی

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و یا دریافت ویزای نیروهای کاری ماهر و متخصص را دارند و یا اینکه از روش های مختلف دیگری وارد کشور مورد نظر خود شده و تمایل دارند تا در آن کشور با توجه به رشته خود به کار مشغول گردند باید بدانند که چه رشته هایی در صورت مهاجرت نیاز به معادل سازی دارند تا از قبل مدارک مورد نیاز را جهت انجام پروسه آماده نمایند. البته این نکته نباید فراموش گردد که متقاضیان باید رشته های مشخص شده جهت معادل سازی در کشور مورد نظر خود را بررسی نمایند، زیرا این رشته ها ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. اما آنچه که تاکنون مشاهده شده است اکثر رشته های فنی و مهندسی، علوم و رشته های پزشکی و دندان پزشکی نیاز به معادل سازی دارند. معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا نیز انجام می شود. زیرا این رشته ها اکثرا" رشته های مربوط به نیروهای ماهر و متخصص هستند و لذا میزان توانایی آن ها در رشته مورد نظر با توجه به استانداردهای کشور مقصد باید مشخص گردد. معادل هر یک از مقاطع تحصیلی در کشور ایران در کشورهای دیگر در زیر نشان داده شده است:

  • پیش دانشگاهی: Diploma
  • کاردانی: Associate’s degree
  • کارشناسی :Undergraduate’s degree یا bachelor’s degree
  • کارشناسی ارشد : graduate’s degree یا master’s degree
  • دکتری / پزشک عمومی :PhD
  • پزشک متخصص :Postdoc

در مقاله زیر می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص مهاجرت پزشکان به دانمارک از طریق معادل سازی مدارک تحصیلی به دست ‌آورید:

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت پزشکان به دانمارک

نحوه معادلسازی مدرک تحصیلی

با توجه به این مورد که متقاضی تمایل به مهاجرت و یا تحصیل و کار در کدام کشور را داشته باشد، ممکن است شرایط معادلسازی مدرک تحصیلی در ایران و سایر کشورها تا حدودی متفاوت گردد اما به صورت کلی نحوه انجام این کار در اکثر کشورها مشابه می باشد. در ابتدا لازم است که متقاضیان از تمامی مدارک تحصیلی و تخصصی خود همراه با ریز نمرات کپی گرفته و آن ها را به زبان مورد نظر کشور مقصد ترجمه نمایند. گاهی مواقع ممکن است متقاضی تمایل داشته باشد که پس از ورود به کشور مقصد به معادلسازی مدرک تحصیلی بپردازد که برای این کار مراکز و سایت های معتبر و مشخص شده ای در هر کشور قرار دارند که با مراجعه به آن ها و پرداخت هزینه از طریق کردیت کارت می تواند اقدام به انجام گروسه نمود. گاهی مواقع نیز متقاضی همزمان با طی نمودن پروسه مهاجرت از طریق سایت اقدام به معادل سازی می نماید تا روند کاری خود را سرعت بخشد. بهرحال در هر دو حالت بهترین کار کمک گرفتن از یک کارشناس و مشاور مجرب در زمینه مهاجرت است. هر یک از این شرکت ها و سایت ها دارای تیم خود جهت بررسی ریز به ریز تمامی مدارک، ریز نمرات و دروس با توجه به استانداردهای آموزشی و کاری کشور مربوطه می باشند. برخی از سایت های معروف در کشور کانادا جهت انجام این کار عبارتند از:cici، British columbia، Alberta و غیره. یکی از سایت های بسیار معروف جهت معادلسازی مدرک تحصیلی سایت WES می باشد. دارندگان مدرک سایر رشته های علوم پزشکی ممکن است لازم باشد که مدارک خود را جهت بررسی و معادلسازی به مراکز علوم پزشکی مشخص شده توسط هر کشور ارسال نمایند. مدارک معادل سازی شده دارای 5 سال اعتبار می باشند و پس از 5 سال متقاضی باید مجددا" جهت معادل سازی اقدام نماید. شما عزیزان می توانید با مشاهده محصول کامل گام به گام تا اخذ اقامت به صورت کامل با روش های مختلف مهاجرتی در کشورهای متفاوت آشنا شوید.

گام به گام تا اخذ اقامت

هزینه معادلسازی مدرک تحصیلی

یکی از موضوعاتی که متقاضیان مهاجرت جهت معادلسازی مدرک تحصیلی خود ممکن است مورد توجه قرار دهند، هزینه مربوط به معادلسازی است. هزینه این فرایند ممکن است در کشورهای مختلف و یا حتی شهرها و ایالات مختلف یک کشور متفاوت باشد. اما به صورت کلی و تقریبی هزینه معادلسازی مدرک تحصیلی در ایران و همچنین سایر کشورها در اکثر کشورها حدود 200 یورو است. تهیه، تنظیم و نگارش این مقاله توسط موسسه ملک پور صورت پذیرفته است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاْ قانوناْ حرام می باشد. امکان پرداخت هزینه از طریق کردیت کارت برای تمامی افراد وجود دارد. پس از مشخص شدن نتیجه معادل سازی، در صورتی که متقاضی نیازمند گذراندن دروس و دوره های بیشتری باشد، هزینه هایی نیز جهت گذراندن این دوره ها و دروس به هزینه های دیگر متقاضی اضافه می گردد که با توجه به رشته و مهارت و همچنین کشور مقصد محل مهاجرت متقاضی این هزینه ها ممکن است متفاوت باشد. علاوه بر این هزینه ها، هزینه های دیگری از قبیل هزینه های زندگی نیز در دانمارک وجود دارد که لازم است از آن ها آگاهی داشته باشید. به همین منظور پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک


سوالات متداول راجع به معادلسازی مدرک تحصیلی

✅ به صورت معمول چه رشته هایی نیازمند معادل سازی مدرک تحصیلی هستند؟

معمولاً رشته هایی نظیر فنی و مهندسی، علوم و رشته های علوم پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نیازمند معادلسازی مدرک تحصیلی هستند.

✅ هزینه تقریبی پروسه معادلسازی مدرک تحصیلی چقدر است؟

هزینه تقریبی پروسه معادلسازی مدرک تحصیلی 200 یورو است که در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد.

✅ مدرک تحصیلی معادلسازی شده دارای چند سال اعتبار است؟

مدرک تحصیلی معادلسازی شده دارای 5 سال اعتبار است.

✅ آیا ارائه ریزنمرات نیز جهت طی نمودن پروسه معادلسازی مدرک تحصیلی ضروری است؟

بله ارائه ریزنمرات همراه با مدرک تحصیلی که همگی به زبان مورد نظر کشور مقصد ترجمه شده اند، ضروری است.


_____________سخن پایانی در خصوص معادلسازی مدرک تحصیلی____________

معادلسازی مدرک تحصیلی، هزینه معادلسازی و نحوه معادلسازی مدرک تحصیلی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به این که اکثر کشورها با مدارک تحصیلی صادر شده در برخی از کشورها از جمله ایران آشنایی ندارند، لذا جهت اعطای پذیرش تحصیلی و یا اعطای ویزای کار نیروی ماهر و متخصص ممکن است از متقاضی درخواست معادلسازی مدرک تحصیلی را نمایند. با بررسی مدرک تحصیلی بر اساس استانداردهای آموزشی کشور مقصد، ممکن است مشخص گردد که فرد برای دریافت مدرک معادل نیازمند گذراندن دروس و دوره های بیشتری می باشد و یا خیر. مدارک معادل سازی شده دارای اعتبار 5 سال می باشند و پس از این مد شخص دوباره باید جهت معادلسازی مدرک خود اقدام نماید. هزینه معادلسازی مدرک تحصیلی در کشورهای مختلف متفاوت است اما هزینه تقریبی این فرایند حدود 200 یورو است. در صورت تمایل به آشنایی با جزئیات بیشتر در این رابطه از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند شوید و یا سوالات خود را در بخش زیرین این مقاله مطرح نموده و پاسخ آن ها را در اسرع وقت از ما دریافت نمایید.

امتیاز 3.6 از 5 ( 21 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مهدی پارسامنش
سلام با توجه به مقاله خوبتون باید برای رشته پرستاری کار معادلسازی مدرک تحصیلی رو انجام بدم، خواستم بدونم الان کدوم کشور شرایط کاری خوبی برای پرستاران داره و شانس معادلسازیم بالا هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز نیاز به نیروی کار پرستار در بسیاری از کشورها وجود دارد اما تنها برخی از کشورها شرایط برای معادلسازی مدرک پرستاری را فراهم نموده اند که در حال حاضر کشورهای آلمان، سوئد، دانمارک و نروژ جزو آن کشورها هستند. حال با توجه به شرایط خود می توانید برای معادلسازی در این کشورها اقدام نمایید اما با توجه به نیاز مبرم آلمان به نیروی کار پرستار، شاید این گزینه شرایط بهتری را برای شما فراهم نماید.
یلدا مردانی
سلام خسته نباشید ، میخواستم بدونم با داشتن مدرک کارشناسی ارشد رشته پرستاری شانسی برای مهاجرت به کره جنوبی دارم ؟ و امکان معادلسازی مدرک پرستاری برای این کشور وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز شما برای کار در رشته پرستاری در کره جنوبی باید به زبان این کشور مسلط شوید. البته کشور کره جنوبی برای این منظور ویزایی به شما نخواهد داد و نمیتوانید برای معادلسازی به این کشور ورود پیدا کنید. اما کشورهایی وجود دارند که شما بتوانید برای معادلسازی ورود پیدا کنید که از بهترین این کشورها می توانیم به آلمان، سوئد، دانمارک و نروژ اشاره نماییم.
سمیرا قادری
باسلام من دارای مدرک کارشناسی رادیولوِِِِژی هستم با5 سال سابقه کار باویزای ازدواج میخوام بیام امریکا. درطی چه پروسه ای می تونم مدرکم رو معادل کنم؟ آیا مدرک زبان هم لازمه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت شما برای معادلسازی مدرک خود در امریکا باید سطح بالایی از زبان انگلیسی را بدانید و این یکی از الزامات اولیه است. علاوه بر این شما باید آزمون USMLE را پشت سر بگذارید تا بتوانید به عنوان نیروی کار در امریکا مشغول به کار شوید.
ابراهیم
سلام من لاتاری برنده شدم و ارشد عمران از دانشگاه آزاد را دارم آیا مدرک من در آمریکا معادل سازی میشود و اگر معادل سازی شود چطوری با این مدرک در آمریکا می توانم کار پیدا کنم پون سابقه کار ندارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز شما می توانید برای تحصیل در کشور آمریکا اقدام داشته باشید اما برای این امر باید مدرک زبان خوبی هم ارائه نمایید. ضمن اینکه همانطور که خودتان اشاره فرمودید برای کار در زمینه امور عمرانی باید مدرکتان را در این کشور معادلسازی نمایید.
اعظم
سلام .‌من با ویزای ازدواج در امریکا اقامت دارم. دارای مدرک کارشناس پرستاری و سابقه کار در ایران هستم . اگر ممکن درباره مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در امریکا توضیح دهید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز شما باید به سطح بالایی از زبان انگلیسی دست پیدا کنید و پس از آن در آزمون های مربوطه شرکت کنید و در صورت قبولی اجازه کار در کشور آمریکا به عنوان پرستار را خواهید داشت.
پدرام هژبری منش
سلام. آیا مدرک دکترای دامپزشکی در کشور کانادا معادل سازی میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله آقای دکتر اما توجه داشته باشید که به منظور معادلسازی مدرک ویزایی به شما تعلق نخواهد گرفت. شما باید به طریقی وارد این کشور شده و آزمون ها و دوره های مربوطه را در این کشور سپری نمایید.
محمد تالشی
سلام،میتونم مدرک دکتری عمومی دامپزشکیم رو در کشور کویت یا عمان معادل سازی کنم؟ و بعدش از طریق کارفرما و یا کاریابی ویزای کاری و تاسیس کلینیک بگیرم؟ لطفا راهنمایی کنین خیلی برام مهمه. با نهایت تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت بعد شما می توانید ابتدا آزمونهای مربوط به معادل سازی در کشور هایی که فرمودید را پشت سر بگذارید و پس از آن بتوانید مشغول به کار شوید. در زمان حضور خود در کشوری مثل عمان این اجازه به شما داده می‌شود تا ثبت شرکت نمایید و در آنجا بتوانید کار کنید.
ناهید
سلام وقتتون بخیر برای رشته فناوری اطلاعات هم معادل سازی لازمه؟ برای ترکیه و کانادا
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست عزیز، برای رشته ای که فرمودید داشتن سابقه کار بسیار مهم است و می تواند به کاریابی شما کمک کند.
فاطمه حقی
سلام ینی ب هیچ عنوان نمیشه با مدرک پرستاری ب کره جنوبی مهاجرت کرد؟ نوشتن ک پرستار نیاز دارن ینی فقط از ایران پذیرش ندارن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، شما برای کار در کره جنوبی باید بتوانید ویزا دریافت نموده و آنجا مدرک خود را معادلسازی نمایید که در حال حاضر ویزایی برای این امر برای ایرانیان صادر نمی گردد.
امین طباطبایی
سلام ایا برای کار در کانادا گواهی موسسه بین المللی رهاوران دانش که بر اساس سابقه کاری صادر میشه مورد تاییده یا باید حتما مدرک دانشگاهی باشه ؟ تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز سوال شما بسیار کلی است و شما شرایط سنی و سطح زبان و... را مشخص نکرده اید لطفا با شماره های موسسه تماس بگیرید تا مشاوران شرایط شما را کامل بررسی کنند با تشکر
*
سلام ببخشید من دانشجوی MBBS در یکی از بهترین دانشگاه های چین هستم میخواستم بدونم بعد از فارغ التحصیلی میتونم مدرک را در کره جنوبی معادل سازی کنم ؟ یه زبان کره ای تسلط کامل دارم topik6 و مایل آدمیِه عنوان پزشک در کره کار کنم و آدمه تحصیل بدم ممکنه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز شما میتوانید برای معادلسازی اقدام نمایید
Fatemeh
درود رشته نقشه کشی شاختمان نیاز به معادل سازی دارد و حالا اگر نیاز به معادل سازی بود باید چند سال در یک کشور دیگر درس خواند
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط و قوانین در کشورهای مختلف متفاوت است پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه تماس بگیرید تا شرایط سنی و سطح زبان و میزان تمکن مالی شما را بررسی کنند و در مورد کشورهای مختلف راهنمایی کنند
طیبه موسی زاده
سلام من کارشناسی ارشد دارم ولی در رشته رادیولوژی ۱۲ ساله دارم کار میکنم که مدرکشو ندارم ،این مدارک معادل سازی با سابقه کاری میتونه قابل قبول باشه مثلا برا آلمان قابلیت معادل سازی مدرک رو داره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما بایستی مدرک تحصیلی مربوط به رادیولوژی را داشته باشید.
علی
سلام کاردانی پرستار دیالیز شهریور امسال از ترکیه اخذ کردم چگونه و در چه رشته ای میتونم مدرکم را معادل سازی کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز بهتر بود شرایط سنی و میزان پشتوانه مالی خود را میفرمودین با تقویت زبان میتوانید برای کشورهای دانمارک، سوئد، آلمان و.. اقدام نمایید پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شما را کامل راهنمایی کنند
مانلی
سلام من و همسرم هر دو لیسانس داریم،زیر سی و چهار ساله هستیم.یک دختر۲ساله داریم.سرمایه حدود پونصد میلیون.من الان دانشجویه ارشد مشاوره خانواده هستم.مدرک آیلتس هم داریم میگیریم.آیا شانسی برای گرفتن ویزایه کاری برای مهاجرت به استرالیا داریم؟؟؟؟؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز چون قصد دارید با خانواده مهاجرت کنید، بهتر هست که تمکن مالی خود را افزایش دهید با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند
مهاجر
سلام ببخشید من لیسانس پرستاری از دانشگاه آزاد سنندج با معدل 15.60 دارم و 26 سالمه اگر بخوام واسه فوق لیسانس پرستاری با هزینه شخصی در مقطع ارشد پرستاری در کانادا تحصیل کنم باید مدرکم معادلسازی بشه و قبل از ورد به لیسانس یکی دوسال دیگم اونجا تجدید دوره بخونم یا مستقیم می تون وارد ارشد بشم و اونجا ارشد بخونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب امکان اقدام دارید و میتوانید پذیرش بگیرید با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند
محمدی
سلام. لیسانس معماری از دانشگاه ازاد دارم. دایی بنده شرکت ایمنی و معماری تو انگلستان دارند و قصد دارن که جاب آفر برای من بفرستند. من سال ۱۳۹۹ فارغ التحصیل شدم و مدرکم رو پاییز ۱۴۰۰ گرفتم... ایلتس ۶/۵ دارم... و دو سال پاره وقت تو شرکت معماری مشغول کار بودم و بیمه رد نشد برام. و شش ماه تو شرکت معماری دیگری تمام وقت کار کردم و بازم بیمه رد نشده .... ایا نیاز به معادلسازی دارم اول ؟؟؟ و ایا دایی من میتونن تو سایت های کاریابی اقدام به فرستادن جاب افر بکنن برای من یا فکر میکنید ک شرایط لازم رو ندارم چون معادلسازی هم نمیدونم نیاز داره رشته ام یا خیر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت اینکه کارفرما تاییدیه های لازم را اخذ نماید امکان اخذ جاب افر وجود دارد.
غزل
سلام من مدرک پزشکی ام رو از دانشگاه ازاد تهران گرفتم ایا میتوانم برای مهاجرت کاری به امریکا معادل سازی کنم یا اینکه فرایند معادل سازی مدرک پزشکی برای دانشگاه ازاد قابل قبول نیست؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز مدارک شما بایستی توسط کارشناسان بررسی گردد.
نازگل حسنی
سلام من حدود60واحددانشگاه پیام نور رشته حقوق با معدل19خوندم ولی اومدم دانشگاه آزاد از من هزینه معادل سازی حدود یک میلیون وچهارصد میخان بگیرن میخام ببینم معادلسازی هزینه باید بدم؟ توروخدا زود جواب بدید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز سوال شما مبهم هست معادلسازی در کجا؟
مهتاب رهبر
سلام من مي خوام مدرك پزشكي عموميم رو روبراي ارشد پرستاري معادل سازي كنم چيكار كنم براي امريكاست ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز اطلاعات دریافتی کامل نیست لطفا با مشاورین موسسه تماس حاصل نمایید و در مورد شرایط سنی مدرک زبان و پشتوانه مالی اطلاعات را در اختیار مشاوران قرار دهید
دنیا مؤید
سلام و عرض احترام. من از طریق همسرم ویزای اقامت در هلند گرفتم. رشته ی حقوق در ایران خوندم. میخواستم بپرسم از شما که برای معادل سازی نیازی به مدرک زبان آیلتس یا تافل هست هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل یا کار باید سطح زبان خوبی داشته باشید
غلامحسین کوچک
سلام من پزشک عمومی هستم و الان با گرین کارت ساکن امریکا هستم چطور میتونم معادلسازی مدرک انجام بدم و برای انجام کار پرستاری در امریکا اقدام کنم آیا با مراجعه به سایت خاصی باید این کار انجام بشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی شما می توانید با شرکت در آزمون های مربوطه مدرک خود را معادلسازی کنید و مشغول به کار گردید
فرشاد
باسلام بنده دارای کارشناسی ارشد مکانیک هستم و برای مهاجرت کاری قصد اپلای دارم برای معادلسازی باید مدرک لیسانس و ارشد را معادلسازی کنم یا فقط مدرک ارشد کافی است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به اینکه مدرک شما مهندسی مکانیک هست احتمال اینکه نیاز به معادلسازی داشته باشید کم است. چون می توانید مستقیم با مدرکی که دارید برای آلمان و اتریش و کانادا اقدام نمایید. برای کار هم می توانید از لینک زیر استفاده بکنید و هم پیشنها می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود. https://officialmalekpour.net/%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1
امیری
ببخشید من لیسانس حقوق دارم ایا میتونم با این رشته تو کشورهای دیگه شاغل بشم؟ با معادل سازی امکانش هست یا باید اونجا ارشد بخونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی رشته حقوق نیازمند به معادلسازی است و به صرف داشتن مدرک حقوق ایران نمی توانید مشغول به کار شوید.
فتانه فلاح
سلام خسته نباشید آیا دکتری بیوتکنولوژی برای مهاجرت به دانمارک باید مدرک را معادل سازی کند؟ شرایط این رشته در دانمارک جهت مهاجرت چطور هست ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز وقتی شما دکتری رشته ای را دارید که غیر از پزشکی، دندان و پرستاری است بهترین حالت گرفتن برنامه های فرصت مطالعاتی است. کشور دانمارک به غیر از سه رشته ای که نام برده شد برای بقیه رشته ها برنامه ای را اعلام نکرده هرچند در حال حاضر پروسه طولانی تری هم در پیش داره و پروسه اش بالای 22 ماه طول می کشد. موفق باشید
ثریا عظیمی
سلام میشه بپرسم با مدرک لیسانس مهندسی پزشکی ایران و اقامت الحاق به همسر در بلژیک کار کرد در بیمارستان یا حتما نیاز به سابقه کار دارن و مدرک تحصیلی؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر اجازه کار داشته باشید و مدرک شما مورد قبول باشد بلی می توانید مشغول به کار شوید.
حسین
با سلام من متخصص قلب و عروق از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم و پنج سال سابقه کار در بیمارستان های کرج رو داشتم.در معادل سازی مدارک من میخواستم ببینم که بنده در دانشگاه جزو دانشجو های ممتاز بودم ولی معدل دیپلم تجربی من۱۶هستش تنها سوال من اینه که وضعیت دیپلم من در انجام پروسه معادل سازی مدارک پزشکی من و اخذ ویزای کار پزشکی در آلمان یا ایالات متحده و در نهایت گرفتن اقامت داعم مشکل ایجاد خواهد کرد و مانع میشود؟ تمام شرایط مدرک زبان سن مناسب تمکن مالی و سوابق شغلی مناسب رو برای گرفتن ویزای کاری رو دارم فقط این سوال دغدغه ذهنی من هستش که مشکل ایجاد میکنه یا نه؟ لطفا جواب بدید باتشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز خیر معدل دیپلم شما خیلی ملاک نیست و فقط باید فرآیند معادلسازی مدارکتون را شما باید طی کنید تا بتوانید در کشور مقصد مشغول به کار شوید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت کامل بررسی شود.
عطا کریم زاده
سلام و درود بنده دیپلم ترکیه دارم چه مدت طول میکشد این مدرک معادل سازی شود در عرض یه یا دو روز؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز دیپلم چه رشته ای را دارید و می خواهید در کجا معادلسازی نمایید؟
نور
سلام من دارای مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی هستم با معدل ۱۷/۵ و ۴ سال سابقه کار درصورت اقدام برای معادل سازی مدرک در کدام کشور امکان پیدا کردن کار هست؟کار علوم آزمایشگاهی به صورت دولتی یا خصوصی است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز کار معادلسازی عموماً برای رشته هایی مثل پرستاری و مامایی در گروه پیراپزشکی آسان تره و کشورها روی این رشته درخواست می دهند. برای شما باید شرایط تان بصورت کامل بررسی شود تا مسیرهایی مثل تحصیلی یا اسکیل ورکر کانادا را در پیش بگیریم. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
سهیل
با سلام و احترام داشتن ارزشیابی wes برای کشورهای اروپایی قابل قبول هست یا خیر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز معتبر بودن این ارزشیابی بسته به دانشگاه مقصد متفاوت می باشد. این مورد را شما می بایست از دانشگاه موردنظرتان استعلام بگیرید .
علیرضا لطف الهی
سلام و عرض ادب. درمورد معادلسازی لیسانس حقوق در کشور انگلستان چه اقداماتی باید انجام بدم؟ آیا نیاز به گذراندن دوره خاصی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز شما می توانید در دوره های یک ساله فوق لیسانس پذیرش بگیرید و سپس در ازمون bar شرکت نمایید و مدرک خود را معادل سازی نمایید.
Shahram sajedi almas
سلان و وقت بخیر.من تکنسین برق هستم و ۱۷ سال سابقه دارم که ۴ سالش در ترکیه بوده ولی به دلیل شرایط ترکیه بدون اجازه کار کار کردم. تصمیم گرفتم برم یک کشور دیگه. به نظر شما کدوم کشور برم و اینکه چطوری و کجا این مدرک دیپلم و گواهی مهارت فنی حرفه ایم رو معادل سازی کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز رزومه شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه تماس حاصل نمایید
عاطفه محبی
با سلام من دارای مدرک کارشناسی رادیولوژی از افغانستان می باشم و در حال حاضر با توجه به اینکه شوهرم ایرانی هستن تابعیت ایران را دارم چطوری میتوانم با این مدرک کارشناسی در ایران ادامه تحصیل بدم و بتونم وارد بازار کار بشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز مدرک شما بایستی معادلسازی شود تا بتوانید مجوز کار را کسب نمایید.
فاطمه روشن
سلام. من لیسانس مهندسی معماری دارم و میخواستم بعد از تحصیل در مقطع ارشد ویزای کاری آلمان بگیرم. بعد از کمی تحقیق متوجه شدم که در خارج از کشور مهندسی معماری و خود رشته ی معماری متفاوت هستند و ظاهرا مهندسی معماری پروژه های طراحی رو بعهده نداره ولی در ایران همه ی کارها رو ما مهندسین معمار میکنیم. میخواستم بدونم برای مهاجرت مدرک من بعنوان architecture ثبت میشه یا architectural engineering و چطوری میتونم کار بگیرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز اخذ ویزای کاری در رشته شما کار چندان راحتی نمی باشد. بهترین مسیر اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع ارشد می باشد. که در کنار تحصیل شما اجازه کار پاره وقت خواهید داشت.
فاطمه بختیاری
سلام خسته نباشید من مدرک کارشناسی ارشد هوشبری از دانشگاه ایران با معدل 18 و مدرک آیلتس 7 دارم و 27 سالمه ایا میتونم برای معادل سازی مدرکم در امریکا اقدام کنم و امکان پذیرش خواهم داشت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای معادلسازی مدرک خود نیاز به حضور در امریکا دارید. به همین دلیل شما بایستی از راه دیگری برای ورود به خاک امریکا اقدام نمایید. یکی از راه های ورود اخذ پذیرش تحصیلی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.
مهدی سید منیر
سلام وقت بخیر .یسوالی در مورد رشته حقوق داشتم اینکه من میخوام امسال تو دانشگاه دولتی بخونم و بعد گرفتن مدرک لیسانس این امکانش هستش آزمون وکالت کشور امارات رو بدم و اونجا مشغول به کار شم؟! و اینکه شرایطش چطوری هستش؟!
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد.
Nasi
سلام وقت بخیر اگه یک سال تو کشور روسیه پزشکی بخونیم و نمرات عالی داشته باشیم همچنین ایتلس بالا و تمکن مالی کافی میتونیم با معادل‌ سازی تو انگلیس ادامه بدیم ؟ نیاز نیس دیگه a level امتحان بدیم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بستگی به دانشگاه مبدا و مقصد دارد. باید استعلام بگیرید که ایا دانشگاه مبدا مورد تایید دانشگاه مقصد هست یا نه. اما با توجه به سیستم اموزشی متفاوت انگلستان احتمال تایید شدن پایین است.
نرگس موسوی
سلام من دیپلم انسانی رو دارم میخواستم بپرسم اصن میشه ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را داشته باشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله، شما با داشتن سطح زبان مناسب و شرایط مالی خوب می توانید برای تحصیل اقدام داشته باشید.
فاطمه به افتاده
باسلام من دارای مدرک دکتری میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد هستم و۱۹سال سابقه کارمرتبط دارم بهترین کشوری که میتونم اقدام کنم چه هست و آیا می‌شود معادلسازی مدرک کرد؟ترجیحا جهت کار مایل به مهاجرت هستم ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب گرامی رزومه شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.
مهلا سلطانی
سلام وقت بخیر. برای معادلسازی مدرک معماری باید از کجا شروع کنم؟ سایتی هست که بهم معرفی کنین؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز سوال شما کلی می باشد. کشور و روشی که قصد اقدام دارید ذکر نشده است. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید.
پریسا مرادی
سلام و وقت به خیر من کارشناس ناپیوسته پرستاری دارم و کاردان هوشبری بودم رسمی و ۱۶ سال سابقه کار دارم برای دانمارک قصد مهاجرت دارم معادل سازی مدرکم با این شرایط چطور انجام میشه و چیکار باید بکنم ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد اما در نظر داشته باشید . در حال حاضر پروسه پذیرش دانمارک بسیار طولانی می‌باشد و بهتر است برای کشورهای نظیر آلمان اتریش و یا انگلستان اقدام نمایید.
مشاوره رایگان