مشاغل مورد نیاز سوئد

بدون نظر

مشاغل مورد نیاز سوئد

مشاغل مورد نیاز سوئد، در این مقاله قصد داریم مشاغل مورد نیاز سوئد را مورد بررسی و تحلیل علمی قرار دهیم. سوئد کشوری است که شاغلین مانند بسیاری از کشورهای اروپایی حقوق بالایی دارند و از سطح کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند. بسیاری از افراد تقاضا دارند از طریق کار به سوئد مهاجرت کنند و در سوئد مشغول به کار شوند زیرا شاغلین در کشور سوئد که داراری فرزند هستند از نظر گرفتن مرخصی بسیار راحت هستند و در ضمن در سوئد برابری جنسیتی در بحث حقوق و مزایا به صورت سرسخت رعایت می شود. برخی مشاغل نیرویی را جذب می کنند که به زبان سوئدی تسلط کامل داشته باشند، با این حال برخی مشاغل در شرکت های بزرگ بین المللی تنها با زبان انگلیسی نیروی کار جذب می کنند، البته افرادی که دانش زبان سوئدی داشته باشند ارجحیت دارند. بیشترین مشاغلی که در سوئد نیاز به نیروی کار دارد عبارتند از: رشته های فنی مهندسی، معلمان حرفه ای، پزشک، دندانپزشک و پرستار در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد کار و مشاغل مورد نیاز سوئد بدست آورید. همراه گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت موسسه ملک پور مراجعه کنید و یا از طریق برقراری تماس تلفنی با مشاورین خبره موسسه ملک پور، از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

  • شرایط عمومی کار در سوئد
  • ویزای کار سوئد
  • لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021
  • میزان حقوق و درآمد در سوئد
  • اخذ اقامت و تابعیت با کار در سوئد
  • سوالات رایج درباره مشاغل مورد نیاز سوئد
  • سخن پایانی در باب لیست مشاغل مورد نیاز سوئد

کار تحصیل انگلستانشرایط عمومی کار در سوئد

کار در سوئد

پیدا کردن مشاغل مورد نیاز سوئد برای مهاجران خارجی کاری سخت می باشد اما در نهایت، یافتن شغل پاداشی بسیار برایشان به همراه دارد. کار در سوئد دارای شرایطی اعم از: استاندارد های کاری بالا، رقابت سخت، فرهنگ کار مشارکتی بسیار خوب و حقوق بالا می باشد. افرادی که قصد دارند از طریق کار در سوئد مهاجرت کنند می بایست بدانند که دانستن زبان سوئدی آن ها را از سایر متقاضیان برجسته می کند و شانسشان را بالا می برد چرا که کارفرمایان به دلیل اینکه در فرهنگ سوئدی اعتقاد شدیدی به کار گروهی و مشترک می باشد، کارفرمایان تمایل دارند کارکنانشان با یکدیگر معاشرت کنند همچنین برای بسیاری از مشاغل می بایست به زبان سوئدی تسلط کامل داشته باشند. کارفرما برای استخدام نیروی بین المللی می بایست دلایل و مدارک مهمی ارائه دهد و چندین بار آگهی استخدام در سوئد را به چاپ رسانده باشد تا بتواند نیروی خارجی را استخدام کند، کسی که قصد دارد در سوئد استخدام شود داشتن حداقل مدرک دانشگاهی و تجربه کاری چند ساله می تواند برایش مفید باشد. مهمترین نکته در بحث کار در کشورهای مختلف میزان نرخ بیکاری در کشور مقصد می باشد. نرخ بیکاری در یک نمودار نمایش داده می شود و مربوط به افراد بدون شغل در یک جامعه به جزء کودکان و بازنشستگان می باشد. در تصویر روبرو نرخ بیکاری کشور سوئد را مشاهده می کنید، هر چقدر میزان نمودار به عدد 5 نزدیک باشد یا کمتر از 5 باشد نشان از نرخ بیکاری پایین آن کشور است.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سوئد از طریق کار

ویزای کار سوئد

نحوه دریافت ویزای کاری سوال همیشگی افرادی است که علاقمند به مهاجرت از طریق کار می باشند. در این قسمت از مقاله به اخذ ویزای سوئد و مدارک لازم جهت دریافت ویزای سوئد می پردازیم. مهاجرانی که شهروند شمال اروپا هستند می توانند آزادانه به سوئد سفر کنند و تا 1 سال نیازی به اجازه اقامت ندارند. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا در صورتی که توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود را داشته باشند می توانند به مدت 3 ماه بدون اجازه اقامت، در سوئد اقامت داشته باشند. شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می بایست جهت اقامت خود در سوئد درخواست اجازه اقامت را اخذ کنند و در مشاغل مورد نیاز سوئد مشغول به کار شوند.

جهت گرفتن مجوز و ویزای کار در سوئد به مدارک زیر نیاز می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • می بایست تمکن مالی داشته باشید تا بتوانید هزینه های خود را پرداخت کنید. میزان حقوق 13000 کرون می تواند حداقل هزینه های زندگی را پرداخت کند.
  • شغل پیشنهادی به متقاضی شامل بیمه درمانی، بیمه زندگی باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

ویزای کار سوئد

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021

هر ساله کشور سوئد لیستی از مشاغل مورد نیازش را منتشر می کند. مهاجران علاقه مند می توانند در لیست ارائه شده یا در آگهی استخدام در سوئد حرفه خود را جستجو کنند تا از وضعیت حرفه خود و میزان نیاز کشور سوئد آگاه شوند. لیست مشاغل مورد نیاز کشور سوئد به زبان سوئدی منتشر می شود. در زیر برخی از مشاغل مورد نیاز سوئد در سال 2021 آورده شده است:

  • داروساز
  • معلم دبیرستان
  • مهندسین عمران
  • مهندسین برق
  • مهندسین مکانیک
  • شیمی دانان
  • معلمان حرفه ای
  • توسعه دهندگان نرم افزار و سیستم
  • دندانپزشکان، پزشکان و پرستاران
  • اساتید دانشگاه

مصاحبه های کاری در سوئد با حداکثر رسمیت برگزار می شود. ممکن است فردی که از متقاضی مصاحبه می کند با لباس های غیر رسمی در جلسه حاضر شود ولی متقاضیان می بایست با لباسانی زیبا و رسمی در جلسه مصاحبه حاضر شوند.

میزان حقوق و درآمد در سوئد

با وجود اینکه دستمزد در کشور سوئد بالا می باشد اما به دلیل اینکه کشور سوئد کشوری گران از نظر هزینه های زندگی به شمار می آید، مهاجران نمی توانند درآمد کافی برای زندگی راحت را داشته باشند و ممکن است نتوانند مبلغ زیادی را پس انداز کنند. ایرانیانی که قصد دارند از طریق کار به کشور سوئد مهاجرت کنند می بایست توجه کنند که یافتن کار در سوئد برای ایرانیان ممکن است کمی سخت باشد. سوئد یکی از محدود کشورهای اروپایی است که حداقل دستمزد مشخصی ندارد. حداقل حقوق ماهانه در حدود 6.400 کرون (660 دلار)، متوسط حقوق در سوئد ماهانه حدود 46.000 کرون (4700دلار آمریکا)، و حداکثر حقوق ماهانه در شغل های پردرآمد در سوئد در حدود 210.300 کرون (21.600 دلار) می باشد. افرادی که در کارهای خدماتی مشغول به کار هستند، دستمزدشان به صورت ساعتی محاسبه می شود که در هر ساعت حدود 100 الی 110 کرون (10 دلار آمریکا) می باشد. در جدول زیر حقوق و دستمزد برخی مشاغل را مشاهده می کنید:

 

شغل

دستمزد به کرون

دستمزد به دلارآمریکا

معلم

30.000-37.000

3.00-3.800

پرستار

37.000

3.800

مهندس نرم افزار

38.000

3.900

معمار

39.900

4.100

 

ساعات کاری در سوئد از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 17:00 می باشد همچنین بحث اضافه کار در فرهنگ کاری سوئد امری عادی نمی باشد.

اخذ اقامت و تابعیت با کار در سوئد

یکی از روش هایی که متقاضیان تمایل دارند از طریق آن به کشورهای مختلف مهاجرت کنند، مهاجرت از طریق کار می باشد. افراد بعد از یافتن شغل مناسب خود از لیست مشاغل مورد نیاز سوئد می توانند به میزان قرارداد کاری خود اقامت موقت سوئد را کسب کنند. اخذ تابعیت در کشورهای مختلف متفاوت می باشد و کشورها بر اساس قوانین خود، تابعیت را به مهاجران اعطاء می کنند. مهاجران جهت اخذ پاسپورت سوئد و شهروند شدن در کشور سوئد باید مدت زمان مشخصی را در سوئد اقامت داشته باشند. مدت اقامت مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت متفاوت می باشد. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و گردآوری شده است، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد. به طور معمول می بایست به مدت 5 سال در سوئد اقامت بدون وقفه داشته باشند. مدت زمان اقامت از زمان ورود به سوئد محاسبه می شود. اگر متقاضی قبل از اقامت کاری خود، مدتی در سوئد اقامت موقت داشته باشد مانند اقامت برای بازدید و یا اقامت تحصیلی، این مدت به عنوان دوره اقامت جهت اخذ پاسپورت حساب نمی شود.

همراه گرامی محصولی بسیار عالی در موسسه ملک پور به نام راهنمای گام به گام اخذ اقامت وجود دارد، در این پکیج اطلاعات لازم درخصوص مهاجرت توضیح داده شده است این مجموعه بسیار ارزشمند می تواند اطلاعات مفیدی به شما در زمینه مهاجرت بدهد.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول راجع به مشاغل مورد نیاز سوئد

✅ درآمد ماهانه در سوئد چقدر می باشد؟

متوسط حقوق ماهانه در سوئد حدود 46.000 کرون (4700 دلار آمریکا) می باشد و شغل های پردرآمد در سوئد در حدود 210.300 کرون (21.600 دلار) می باشد.

✅ آیا می توان از طریق کار در سوئد به پاسپورت سوئد دست یافت؟

بله. متقاضیان با داشتن اقامت کاری و اقامت 5 ساله بدون وقفه می توانند پاسپورت سوئد را اخذ کنند.

✅ آیا با حقوق دریافتی در کشور سوئد می توان زندگی راحتی داشت؟

کشور سوئد، کشوری گران از نظر هزینه های زندگی به شمار می آید. مهاجران ممکن است نتوانند زندگی راحت با پس انداز مالی داشته باشند.

✅ نرخ بیکاری در کشور سوئد چگونه است؟

کشور سوئد از نظر نیروی کار متخصص در سال گذشته با کاهش نرخ بیکاری رو به رو بوده است.


_____________سخن پایانی در باب مشاغل مورد نیاز سوئد____________

در این مقاله قصد داشتیم در مورد شرایط کار در سوئد برای ایرانیان و مشاغل مورد نیاز سوئد برای متقاضیان کار در کشور سوئد، اطلاعاتی خدمت شما همراهان گرامی ارائه دهیم. مشاغل مختلفی سالانه در لیست مشاغل مورد نیاز از طرف کشور سوئد اعلام می شود که در میان آن ها رشته های فنی و مهندسی، معلمان دبیرستان، پزشک، دندانپزشک و پرستار می باشد. کشور سوئد از نظر اقتصادی دارای شرایطی توسعه یافته می باشد. متقاضیان برای کار در مشاغل مورد نیاز سوئد می بایست به زبان سوئدی تسلط کامل داشته باشند. از آنجایی که دریافت ویزای کاری سوئد برای شهروندان غیر از اتحادیه اروپا کمی سخت می باشد، بهتر است متقاضیان از طریق اخذ ویزای تحصیلی وارد کشور سوئد شوند تا بتوانند زبان خود را تقویت کرده و نیز بعد از تحصیل خود فرصت داشته باشند تا کار مناسب خود را پیدا کنند سپس اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تغییر دهند و تا زمان قرارداد کاری، اجازه اقامت سوئد را اخذ کنند و سپس می توانند بعد از گذشت 5 سال اقامت متوالی در سوئد پاسپورت کشور سوئد را نیز اخذ کنند. همراه گرامی به دلیل سخت بودن مسیر یافتن شغل مناسب در سوئد به شما پیشنهاد می کنیم در وب سایت موسسه ملک پور مقاله مشاغل مورد نیاز آلمان را نیز مطالعه نمایید. در ضمن می توانید در انتهای مقاله سوالات و پیشنهادات خود را ثبت و برای ما ارسال کنید تا در اولین فرصت به سوالاتتان پاسخ داده شود.

امتیاز 5 از 5 ( 3 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان