مشاغل مورد نیاز دانمارک

بدون نظر

دانمارک یکی از بهترین کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که سالانه متقاضیان زیادی تقاضای مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و... را به این کشور دارند. از جمله روش های محبوب برای مهاجرین روش کاری است که اغلب می خواهند بدانند لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک شامل چه گزینه هاییست یا اصلاً کاریابی در دانمارک به چه صورت است. ما در این مقاله به بررسی مشاغل مورد نیاز دانمارک و موضوعات مختلفی از جمله شرایط ویزای کار دانمارک، میزان حقوق و درآمد در دانمارک، شرایط دریافت اقامت و تابعیت و... در این کشور می پردازیم. در واقع تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور این مقاله را برای پاسخگویی به سوالات شما در مورد مشاغل مورد نیاز دانمارک تهیه و تنظیم کرده است و امید است تا با مطالعه آن پاسخ بسیاری از سوالات خود را کسب نمایید. اما چنانچه تمایل داشتید تا شرایط خود را به صورت دقیق تری مورد بررسی قرار دهید می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین مجموعه استفاده نموده و پاسخ خود را دریافت نمایید.

مباحثی که در این نوشتار مورد بررسی قرار میگیرد:

تماس با ما

مشاغل مورد نیاز دانمارک

شرایط عمومی کار در دانمارک

قبل از بررسی مشاغل مورد نیاز دانمارک بهتر است تا کمی با شرایط عمومی بازار کار در این کشور آشنا شویم. بدانیم که آیا اصلاً این کشور نیازی به نیروی کار خارجی دارد یا خیر؟ برای پاسخگویی به این سوال می توانیم دو فاکتور مهم در خصوص شرایط اقتصادی و کار در این کشور برای 10 سال گذشته را در کنار هم قرار داده و به نتیجه برسیم. یکی از معیارهای مهم اقتصاد هر کشوری میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) آن کشور است که با توجه به نمودار می توانیم روند رشد اقتصادی این کشور در سالیان گذشته را مشاهده کنیم که نشان از اقتصادی پویا و قوی است و این پویایی باعث جذب سرمایه و البته به کار گیری نیروی کار بیشتر می باشد.

در سمت دیگر بررسی اقتصاد کشور، نرخ بیکاری کشور دانمارک نیز نکته جالبی را به ما نشان می دهد و آن اثبات ادعایی است که در قسمت قبل و در مورد استفاده از نیروی کار گفته شد. همانطور که می بینید هر ساله نرخ بیکاری در دانمارک با کاهش محسوسی مواجه بوده و نرخ بیکاری 4.85 نرخ خوبی برای یک کشور محسوب می شود. در نتیجه با ادغام دو نمودار می توانیم پیش بینی کنیم که این کشور در سالیان آینده نیز با روندی که دارد می تواند نیروی کار بیشتری را به سمت خود جذب کرده و مشغول به کار کند. امکان کار برای نیروی کار خارجی نیز در دانمارک وجود دارد و افراد با داشتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) می توانند برای کار در کشور دانمارک اقدام داشته باشند.

ویزای کار دانمارک

دریافت ویزای کار یکی از مهم ترین مراحل اقامت کاری برای افرادی است که قصد دارند تا برای کار به کشور دانمارک مهاجرت داشته باشند. یکی از سوالات مهم این است که شرایط کار در دانمارک به چه صورت است و در واقع یک نیروی کار خارجی به چه صورت می تواند ویزای کار دانمارک را دریافت کند. در پاسخ به این سوال باید به این موضوع اشاره کنیم که نیروی کار برای دریافت ویزای کار در کشور دانمارک باید ابتدا یک کارفرما پیدا کند که به او پیشنهاد شغلی (Job Offer) با حداقل شرایط حقوقی ارائه بدهد که بتواند به وسیله آن به سفارت مراجعه کرده و ویزای کار کشور دانمارک را اخذ نماید. برای دریافت پیشنهاد شغلی افراد باید برای کاریابی در دانمارک اقدام کنند که افراد این کار را هم از طریق مؤسسات کاریابی می توانند پیش ببرند و هم اینکه خودشان با تکمیل و ارسال رزومه خود برای کاریابی در دانمارک اقدام نمایند. البته افراد واجد شرایط می توانند برای ویزای جستجوی کار در کشورهایی مانند آلمان و اتریش نیز اقدام داشته باشند و ابتدا وارد محیط شده و سپس کارفرما را پیدا کرده و قرارداد کاری منعقد نمایند.

در صورتی که تمایل دارید تا خودتان برای کاریابی اقدام داشته باشید می توانید تمام مراحل انجام کار را با تهیه محصول راهنمای گام به گام تا کار در خارج از کشور با تدریس استاد ملکپور فرا گرفته و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

محصول گام به گام کاریابی موسسه mie

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک

بعد از آشنا شدن با شرایط کار در دانمارک و نحوه دریافت ویزای کار این کشور خوب است تا با مشاغل مورد نیاز دانمارک در سال 2024 بیشتر آشنا شویم. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در دانمارک پایین است افراد با تخصص های متعددی می توانند شانس خود را برای کار در کشور دانمارک امتحان کنند. اما کدام مشاغل ایرانیان دانمارک را می پذیرد؟ با توجه به توسعه و اهمیت بهداشت و درمان رشته های پزشکی شانس بالایی برای کار در این کشور خواهند داشت و هر ساله ایرانیان زیادی برای معادلسازی مدرک پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری در دانمارک اقدام می نمایند. علاوه بر این رشته ها، رشته های مهندسی از جمله مهندسی کامپیوتر، برق، IT، مکانیک و... نیز جزو مشاغلی هستند که تقاضای کار بالایی دارند. حال با توجه به توضیحات ذکر شده لیستی از برخی از مشاغل مورد نیاز دانمارک در سال 2024 را در جدول زیر مشاهده می نمایید.

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در سال 2024

پزشک

دندانپزشک

پرستار عمومی

مهندس مکانیک

مهندس نرم افزار

مهندس ساختمان

مهندس انرژی

مهندس IT

روان شناس

مدیر مالی

مهندس محیط زیست

پرستار بیهوشی

پرستار جراحی

نقشه بردار

مشاور حقوقی

مدیر بیزنس

مهندس کشاورزی

حسابدار

میزان حقوق و درآمد در دانمارک

همان طور که می دانید کشورهای اسکاندیناوی از جمله دانمارک از سطح حقوق و دستمزد بالایی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر در قاره اروپا برخوردار هستند. البته هزینه های زندگی نیز قدری بیشتر از سایز کشورهاست. همین حقوق بالا یکی از شاخصه های رفاه بالای مردم کشور دانمارک است که می توانند راحت زندگی کنند. حقوق و درآمد بسته به نوع شغل و سطح کار افراد تفاوت های بسیاری دارد و این نه تنها در دانمارک بلکه در تمام نقاط دنیا صادق است. مطالب این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه شده است و کپی برداری از آن غیرقانونی و غیر شرعی می باشد. اگر به طور کلی بخواهیم میانگین حقوق مشاغل دانمارک را بیان کنیم می توانیم بگوییم که 40.800 کرون دانمارک در ماه می باشد. برای اطلاع از حقوق برخی مشاغل می توانید جدول زیر را مشاهده نمایید:

موقعیت شغلی

میانگین درآمد ماهیانه (کرون)

حسابدار

28.500

تحلیلگر مالی

51.200

مدیر مالی

75.700

طراح گرافیک

24.700

مهندس هوافضا

53.300

خلبان

68.300

معمار

49.800

مدیر شعبه بانک

70.300

معلم

30.000

مهندس عمران

38.500

مهندس برق

37.900

مدیر پروژه

43.100

دندانپزشک

99.000

پرستار

31.800

مدیر IT

66.900

وکیل

78.300

داروساز

53.200

اخذ اقامت و تابعیت با کار در دانمارک

یکی از مهم ترین اهداف مهاجرین دریافت اقامت و در نهایت تابعیت کشورهاست. بهتر است بررسی کنیم که آیا کشور دانمارک نیز به مهاجرینی که برای کار به این کشور وارد شده اند امکان دریافت اقامت و یا تابعیت را می دهد؟ باید بگوییم بله این امکان برای مهاجرین وجود دارد اما افراد برای این کار باید مدت مشخصی در این کشور کار کنند و قوانین مربوطه را رعایت کنند. در صورتی نیروی کار خارجی 5 سال در دانمارک کار کند و بیمه و مالیات پرداخت کند می تواند اقامت دائم این کشور را بدست آورد. حال پس از دریافت اقامت دائم شخص باید برای دریافت پاسپورت اقدام کند که برای این کار باید به زبان دانمارکی تسلط داشته و با فرهنگ این کشور ادغام شده باشد و در آزمون دریافت تابعیت نمره قبولی را کسب نماید. البته شخص مهاجر نباید پیشینه کیفری در مدت حضور در این کشور داشته باشد تا کار او طبق روال انجام شود. اغلب متقاضیان بعد از حداقل 8 سال حضور در دانمارک می توانند برای تابعیت و پاسپورت دانمارک اقدام نمایند.


سوالات متداول

✔️ بهترین مشاغل ایرانیان دانمارک کدام مشاغل هستند؟

مشاغل پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری و... از جمله مهم ترین و پر طرفدارترین مشاغلی هستند که با توجه به بستر موجود ایرانیان برای دانمارک اقدام می نمایند.

✔️ میانگین حقوق ماهیانه نیروی کار در کشور دانمارک چقدر است؟

میانگین حقوق در این کشور 40.800 کرون در ماه می باشد که مشاغل زیادی بالاتر از این مبلغ نیز حقوق دریافت می کنند.

✔️ آیا امکان دریافت اقامت دائم و یا تابعیت برای افرادی که برای کار به کشور دانمارک مهاجرت می کنند وجود دارد؟

بله، مهاجرین بعد از گذشت 5 سال می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نموده و بعد از گذشت حداقل 8 سال تابعیت دانمارک را بدست آورند.

✔️ آیا امکان دریافت ویزای جستجوی کار برای کشور دانمارک وجود دارد؟

خیر، این ویزا در حال حاضر در کشورهای آلمان و اتریش برای ایرانیان صادر می گردد.


_____________سخن پایانی ____________

در این مقاله مطالب متعددی در خصوص مشاغل مورد نیاز دانمارک مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت و جزئیاتی در مورد لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک، میزان حقوق مشاغل، شرایط اقامت و تابعیت مهاجرین و... ارائه گردید. با توجه به موضوعات مطرح شده می توان گفت که دریافت اقامت برای نیروی کار وجود دارد اما افراد باید بتوانند پیشنهاد شغلی از کارفرما دریافت کنند. البته پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران می توانند ویزایی جهت معادلسازی مدرک خود دریافت نمایند و به این کشور وارد شده و پس از معادلسازی مدرک خود بتوانند مشغول به کار شوند. تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور این مقاله را در مورد مشاغل مورد نیاز دانمارک به نگارش در آورده است تا پاسخگوی سوالات شما در این خصوص باشد. بعد از مطالعه این مقاله می توانید سوالات خود را در زیر این مقاله در قسمت دیدگاه ها یادداشت نمایید و یا از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین مهاجرتی موسسه استفاده نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان