شرایط زندگی در اوکراین

1 نظر

شرایط زندگی در اوکراین

ممکن است، عده ای از مهاجرین در میان کشورهایی چون اتریش، آلمان، انگلستان و غیره کشور اوکراین را برای ادامه زندگی و مهاجرت در الویت قرار دهند. اوکراین، از لحاظ درجه و رنک در لیست ۱۸۵ کشور جهانی، در رتبه ۸۸ قرار دارد. البته این رتبه را سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ بیان نموده است. اوکراین، واقع در اروپای شرقی می باشد و از لحاظ اقتصادی شرایط بسیار خوبی ندارد و اکثر ساکنین این کشور از لحاظ مالی و سطح کیفیت زندگی شرایط دشواری را تحمل می‌ کنند. موسسه مشاوره ای و مهاجرتی ام آی اتریش مزایا و معایب زندگی در اوکراین را به منظور پرداختن به جزئیات شرایط زندگی در اوکراین با تلاش های فراوان، به نگارش درآورده است و جزئی ترین نکات تخصصی را راجع به هزینه های زندگی در شهرهای متنوع اوکراین  قرار داده است، تا شما عزیزان بتوانید با یک برنامه‌ ریزی درست به کشور مقصد و مدنظر مهاجرت نمایید. اگر در مورد مهاجرت به اوکراین مردد هستید و یا اگر دوست دارید از تمامی شرایط زندگی در اوکراین با خبر شوید، می‌ توانید با کارشناسان همیشه آماده موسسه مهاجرتی و مشاوره ای ملک پور تماس گرفته و از آنان بخواهید که نیاز اطلاعاتی شما را برطرف سازند. مشاورین ما در ازای ارائه اطلاعات هیچ گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. در واقع شما رایگان مشاوره می شوید.

در نوشتار شرایط زندگی در اوکراین ، موضوعات زیر مورد آنالیز جامع قرار خواهند گرفت.

  • شرایط کلی زندگی در اوکراین
  • هزینه های زندگی در اوکراین
  • هزینه زندگی دانشجویی در اوکراین
  • مزایای زندگی در اوکراین
  • مشکلات زندگی در اوکراین
  • توصیه های مهمم درخصوص شرایط زندگی در اوکراین
  • شرایط اخذ اقامت اوکراین
  • سخن پایانی راجع به شرایط زندگی در اوکراین
  • پاسخ به سوالات رایج در رابطه با شرایط زندگی در اوکراین

شرایط کلی زندگی در اوکراین

اوکراین، یکی از کشورهایی است که در کنار برخی دیگر از کشورها در اروپای شرقی قرار گرفته است. در واقع، اوکراین مسئله مورد بحث مقاله پیش رو می باشد. این کشور در همسایگی کشورهای با سطح کیفیت متوسطی چون: روسیه، لهستان، رومانی، مجارستان و اسلووکی قرار دارد. زبان اوکراینی و روسی زبانی می باشد که ساکنین کشور اوکراین بدان ها مسلط هستند. در حال حاضر، مردمان بسیار زیادی در کی اف زندگی می‌ کنند. کی اف پایتخت اوکراین است. همانطور که می دانید معمولاً اکثر مردم، پایتخت کشور مقصد را برای زندگی خود برمی‌ گزینند. متاسفانه، این کشور اقتصاد قوی و چشمگیری ندارد و به عبارت دقیق‌ تر نمره این کشور از لحاظ اقتصادی ۵۴.۹ می باشد. آب و هوای اوکراین در اکثر روزهای سال، معتدل است. نرخ بیکاری در کشور اوکراین بالا می باشد، به گونه‌ای که اگر مایلید مهاجرت شما به این کشور کاری باشد، توصیه می کنیم از مهاجرت خود دست بکشید. چون تعداد بیشماری از شهروندان این کشور بیکار می باشند. بعلاوه کارفرمایان دستمزد بسیار زیادی را به کارمندان استخدامی خود اعطا نمی کنند. در زیر این متن، نمودار نرخ بیکاری اوکراین را ترسیم نموده ایم. قطعا، شما با مشاهده آن، به طور دقیق از درصد نرخ بیکاری در سال های مختلف، آگاه خواهیدشد. در ادامه تصمیم داریم؛ به صورت کاملا تخصصی مطالب جامعی را در باب مسئله هزینه ها ارائه دهیم.

هزینه های زندگی در اوکراین

ارزان بودن کشور اوکراین یکی از نکات مثبت به شمار می‌ آید. مهاجرینی که قصدشان ازمهاجرت مطالعه کردن یکی از گرایش های دانشگاه های اوکراین است، توجه نمایند که، دانشگاه های موجود در اوکراین در ازای ارائه دوره های متعدد و بسیار متنوع از شما می خواهند که شرایط بسیار کمی را متقبل شوید. شما با ارائه شهریه کم می توانید به دانشگاه های اوکراین وارد شوید. ممکن است از خود بپرسید که آیا هزینه زندگی در شهرهای متنوع اوکراین نیز کم می باشد؟ در پاسخ به سوال یاد شده در یک جمله کوتاه و مفید می‌ توان گفت که هزینه زندگی در اوکراین و شهرهای آن نیز بسیار ناچیز است. پایین بودن هزینه‌ های زندگی یکی از دلایل عمده سفر فراگیران و دیگر مهاجرین به اوکراین می باشد.

منظور از ناچیز بودن هزینه‌ های زندگی این است که شما سالانه تنها به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو نیاز دارید. ولی اگر می‌ خواهید درباره کیفیت زندگی در اوکراین بدانید باید در نظر داشته باشید که تمامی شهرهای این کشور از سطح کیفیت پایین تری به نسبت سایر کشورهای اروپایی بلاخص آلمان، اتریش، دانمارک و غیره برخوردار می باشند. در خصوص ارزانترین و گرانترین شهرهای اوکراینی نیز می‌ توان گفت که، هزینه اقلام واجب و یا اجاره آپارتمان در اودسا و کی اف گران است و هزینه اقلام مورد نیاز روزانه در شهرهایی چون خارکوف و دنیپروپتروفک ارزان است. در واقع شهرهای یاد شده ارزانترین شهرهای اوکراین برای ساختن یک زندگی معمولی می باشند. در حالت کلی اجاره مسکن در اوکراین از ۷۰ الی ۱۵۰ دلار متغیر است. از لحاظ حمل و نقل تنها کافیست هر بار که سوار اتوبوس و یا دیگر وسایل حمل و نقل می شوید به راننده مبلغ۰.۴ الی ۰.۷ دلار بپردازید. هزینه دیگر اقلام واجب را در قالب یک جدول خدمت شما عزیزان ارائه داده ایم.

هزینه های زندگی در اوکراین

قیمت به دلار

سیب زمینی 1 کیلو گرم

0.4 الی 1

تخم مرغ 10 عدد

0.9 الی 1

شیر 1 لیتر

0.5 الی 0.9

نان سفید

0.35 الی 0.5

شلوارجین

10 الی 20

 

هزینه زندگی دانشجویی در اوکراین

امکان مهاجرت از طریق تحصیل بدون محاسبه هزینه زندگی دانشجویی در اوکراین وجود ندارد. بدان معنا که تمامی فراگیران قبل از مهاجرت به اوکراین با دقت بسیار بالا شهریه تحصیل و هزینه‌های مربوط به خوراک، پوشاک حمل و نقل، کتاب و غیره را محاسبه می کنند. در بخش قبلی به جز هزینه های تحصیل دیگر هزینه های ضروری زندگی و اجاره مسکن را ذکر نمودیم. در زیر این متن هزینه زندگی دانشجویی در اوکراین را آورده ایم. کپی برداری از نکات و مطالب تخصصی آورده شده در تمامی موضوعات مقاله شرایط زندگی در اوکراین، جایز نیست. زیرا مقاله شرایط زندگی در اوکراین در انحصار موسسه مهاجرتی mie اتریش می باشد.

  • هزینه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی:

 

رشته های تحصیلی

هزینه تحصیل به دلار

پزشکی

4200

علوم کامپیوتر

2300

تجارت و امور مالی

2000

دوره های مهندسی

2300

 

  • هزینه لوازم آموزشی:

کتاب های موردنیاز برای خواندن گرایش مورد نظر در کتابخانه دانشگاه مدنظر موجود است.

بابت مجموعه ای از مقالات می بایست به طور معمول 2 دلار بپردازید.

مزایای زندگی در اوکراین

در این قسمت از مقاله به بررسی مزایا و معایب زندگی در اوکراین خواهیم پرداخت. درست است، که معایب کشور اوکراین بسیار پرواضح است. ولی این کشور مزایایی نیز دارد. در این میان اشخاصی که برای تحصیل به این کشور می‌ آیند، از مزایایی که در زیر آمده است، بهره‌ مند می‌ شوند.

  • دسترسی به برنامه‌ های متنوع با سطح کیفی نسبتا خوب
  • پرداخت شهریه بسیار ناچیز و دسترسی آسان به خدمات دولت اوکراینسرمایه گذاری در استرالیا
  • هزینه زندگی و اجاره آپارتمان کوچک در اوکراین و در شهر برگزیده شما، نیز بسیار کم است

 حال در ادامه مقاله شرایط زندگی در اوکراین، به شرح مزایای کلی زندگی در این کشور پرداخته ایم.

  • شما زندگی در کنار مردمان دلسوز را تجربه خواهید کرد
  • قطعاً اگر مدتی در میان شهروندان بمانید، زبان جدید اوکراینی و یا روسی را یاد می گیرید
  • طعم غذاهای اوکراین فوق العاده عالی است
  • هزینه‌ های زندگی بسیار کم است

مشکلات زندگی در اوکراین

پیش تر، هزینه های زندگی در اوکراین عنوان شد و سطح معلومات شما راجع به کیفیت زندگی در اوکراین و زندگی دانشجویی در اوکراین تقویت شد. در این بخش به بارزترین معایب کشور اوکراین خواهیم پرداخت. اگر به عنوان یک مهاجر اقدام به خرید وسایل نقلیه و اقدام به خرید فن آوری کنید، هزینه های مربوط به زندگی شما افزایش می یابد. در خصوص فناوری به این مسئله توجه کنید که، برای خرید فناوری موظفید در کنار قیمت اصلی، هزینه مالیات نیز بپردازید. بنابرین می‌ توان گفت قیمت آیفون در اوکراین و آمریکا تقریبا با یکدیگر برابر می باشند. پوشاکی که مغازه‌ های موجود در اوکراین عرضه می کنند، به نسبت کیفیت لباس‌ هایی که در دیگر کشورهای اروپایی عرضه می‌ شود، بسیار پایین است. وسایل نقلیه از جمله اتوبوس‌ های کشور اوکراین در بیشتر مواقع پر از مسافر می باشند. بنابراین شما باید برای استفاده از وسایل نقلیه سر و صدای بسیار زیادی را تحمل کنید. چندی پیش، فساد اداری و وجود افراد بی بند و بار در این کشور به وضوح دیده شده است.

توصیه های مهمم درخصوص شرایط زندگی در اوکراین

قبل از مهاجرت به اوکراین درباره کیفیت زندگی در ارزانترین شهرهای اوکراین و گرانترین شهرهای اوکراین تحقیق کنید و بدون تحقیق قدم در مسیری نگذارید که ممکن است، کوچکترین خطا شما را از مسیر اصلی مهاجرتی دور کند. در این بخش از مقاله شرایط زندگی در اوکراین عالی ترین توصیه ما به شما مهاجرین این است که:

  • از شهرهایی چون کی اف و فودسا که مکان گردشگری نیز محسوب می‌ شوند، دیدن نمایید.
  • برنامه خرید خود را برای روز یکشنبه تنظیم کنید. زیرا یکشنبه تعطیلات اروپایی می باشد و شما با خیالی آسوده در کنار خانواده می توانید به خرید مایحتاج زندگی خود بروید.
  •  خامه ترش پنکیک پنیری و کمپوت غلیظ نوشیدنی های محلی کشور اوکراین می باشند که توصیه می‌ کنیم، حتماً آنان را سرو کنید.
  • به هیچ عنوان مستقیم از آب لوله برای نوشیدن استفاده نکنید زیرا کلر موجود در آب کشور اوکراین بسیار زیاد است.

شرایط اخذ اقامت اوکراین

برای اخذ اقامت اوکراین ابتدا بایستی به مسیر برگزیده خود توجه کنید. زیرا اخذ اقامت اوکراین به روش انتخابی شما بستگی دارد. ممکن است، مسیری که برگزیده اید، شما را در نهایت به کارت اقامت اوکراین نزدیک کند و حتی ممکن است مسیر انتخابی شما آثار اقامتی برایتان نداشته باشد. در ذیل این متن به بررسی مسیرهای اصلی اقامتی همچون کاری، سرمایه گذاری و تحصیلی پرداخته ایم.

  • مهاجرت کاری به اوکراین:

مهاجرینی که تمایل دارند توسط یک کارفرمای اوکراینی استخدام شوند، می بایست از یک سری شرایط برخوردار باشند. در واقع اگر رزومه شما مورد قبول کارفرمای اوکراینی واقع شود، وی با پیشنهاد مبلغی به عنوان حقوق ماهانه شما را  استخدام می نماید. البته اگر حقوقی که کارفرما تعیین می‌ کند را قبول نداشته باشید، می توانید به دنبال کارفرمای دیگری باشید. در حالت کلی کارفرما اوکراینی زمانی اجازه دارد، شما را استخدام کند و برایتان دعوتنامه ارسال نماید، که از قبل به مدت سه ماه برای شغل مورد نظر در نقاط مختلف اوکراین آگهی منتشر کرده باشد. اگر هدف اصلی شما مهاجرت کاری به اوکراین می باشد توصیه می‌ کنیم، به مطالعه دیگر مقالات ما در این رابطه بپردازید.

  • مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری:

اگر شما ۱۰۰ هزار دلار از پتانسیل مالی خود را صرف ثبت‌ شرکتی در اوکراین نمایید، مجوز اقامت برای شما صادر می‌ شود و در کنار شما اعضای خانواده نیز برای ساختن آینده خود می‌ توانند به اوکراین سفر کنند. در روش ثبت شرکت استخدام چند نفر از شهروندان اوکراینی از الزامات اخذ اقامت می باشد.

  • مهاجرت تحصیلی به اوکراین:

تحصیل در دانشگاه های اوکراین غیر مستقیم منجر به اخذ اقامت می شود. بدان معنا که اگر پس از پایان دوره در محیط اوکراین بمانید و مشغول به کار شوید، پس از چند سال به اقامت اوکراین می‌ رسید. لازم به ذکر است که دانشگاه های اوکراین هر ساله با آغوش باز برای محصلان بین المللی نامه پذیرش صادر می‌ کنند. محصلان می توانند تحصیلات خود را در هر سه مقطع دانشگاهی ادامه دهند.

 

⬅️ چنانچه علاقمند به مطالعه جامع تری درباره شرایط زندگی در اکراین هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

انتخاب دفتر مهاجرتی

نظرات موکلین

پیشنهاد می گردد جهت اطلاع از روش های قانونی مهاجرت جهت اتخاذ تصمیمات صحیح در این زمینه محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت ارائه شده توسط استاد ملک پور را مشاهده نمایید و با آگاهی کامل جهت مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


پاسخ به سوالات رایج در رابطه با شرایط زندگی در اوکراین

نکات مثبت زندگی در شهرهای مختلف اوکراین چیست؟

دلسوزی مردم، یادگیری زبان و پایین بودن هزینه ها

هزینه اقلام واجب در اوکراین سالانه تقریباً چه میزان است؟

 ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار

ارزان ترین شهرهای اوکراین برای زندگی کدامند؟

خارکوف و دنیپروپتروفک

شهریه سالانه یک دانشجوی خارجی در اوکراین چقدر است؟

شهریه تحصیلی، به دانشگاه برگزیده شما و نوع گرایشی که در آن ثبت نام می کنید، بستگی دارد


_____________سخن پایانی راجع به شرایط زندگی در اوکراین__________

ما در مقاله شرایط زندگی در اوکراین، نکاتی را قرار دادیم تا مهاجرین با آنالیز آنان و محاسبه هزینه زندگی در شهرهای متنوع اوکراین، دقیقاً بدانند که آیا این کشور برای ساختن یک زندگی رویایی مناسب می باشد، یا خیر. با توجه تمامی  نکات تخصصی قرارداد شده در  موضوعات بالایی مقاله، خلاصه وار می توان گفت که، شما با مهاجرت به این کشور به طور قطع  نمی‌ توانید آن طور که باب میل تان است، زندگی خود را بسازید. معمولاً مهاجرین به دلیل نارضایتی از کشور مبدا خود مهاجرت می‌ نمایند. متاسفانه، اوکراین کشوری نمی باشد که در آن بتوانید یک زندگی سطح بالا را تجربه کنید. بنابراین شما می توانید برای زندگی به کشورهای دیگر اروپایی که به نوبه خود در سطح جهانی مطرح و شماره یک هستند، بروید. اگر ابهامی در رابطه با شرایط زندگی در اوکراین و مزایا و معایب زندگی در اوکراین دارید، پیشنهاد فوق العاده عالی ما به شما متقاضیان محترم و گرامی این می باشد که با مشاورین ارشد موسسه ملک پور در کوتاه‌ ترین زمان ممکن تماس بگیرید. نیازی نیست به منظور مشاوره با کارشناسان ارشد هزینه بپردازید. در واقع، مشاوره شما رایگان انجام می شود. اگر مایلید، به صورت کتبی ابهامات ذهنی خود را رفع نمایید،  می توانید از بخش پایانی مقاله استفاده کنید و سوالات خود را در دیدگاه مقاله به ثبت برسانید. ما بدون فوت وقت ابهامات شما را رفع خواهیم کرد. اگر از مقاله شرایط زندگی در اوکراین راضی هستید و نکات قرار داده شده در این مقاله برای تان مفید بوده است، ستاره های زیر را روشن نمایید.

امتیاز 3.68 از 5 ( 186 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
خسرو کارخیران خوزانی
عرض سلام و ادب، اینجانب بیش از چهار دهه در آلمان سکونت داشته و در آلمان فوق لیسانس برق از دانشگاه شهر گیرند گرفته ام. در ایران در رشته مطالعات کشورهای آلمانی زبان در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و در رشته روابط بین الملل از دانشگاه اصفهان مدرک دکترا را دارم. بنده ۶۷ سال سن دارم. سوال بنده این است که به دلیل تسلط کامل به زبان آلمانی آیا میتوانم در اوکراین در دانشگاه در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل کار کنم یا خیر با تشکر کارخیران
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باید با دانشگاه مورد نظرتان در کشور اوکراین ارتباط بگیرید و ببینید باتوجه به رزومه تان به شما چه پاسخی می دهند.
مشاوره رایگان