سرمایه گذاری در یونان- روش ها، شرایط و هزینه ها 2024

38 نظر

سرمایه گذاری در یونان، از مهم ترین و اصلی ترین روش های است که کشور یونان برای متقاضیان قرار داده است. سرمایه گذاری در یونان از روش های مختلفی امکان پذیر می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری از طریق روش ثبت شرکت، سرمایه گذاری از روش کار آفرینی و خودحمایتی اشاره نمود. شرایط سرمایه گذاری در یونان می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله سیاست های اقتصادی، محیط نظارتی، مشوق های مالیاتی و شرایط بازار و دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد کجا ملک بخریم


 

راهنمای سرمایه گذاری در یونان توسط KPMG اطلاعات مختصری در مورد موضوعات مهم برای کسانی که قصد سرمایه گذاری یا انجام تجارت در یونان را دارند ارائه می دهد. متقاضیانی که تمایل به سرمایه گذاری در یونان را دارند باید قبل از هر گونه اقدام برای سرمایه گذاری، به مسائلی همچون بررسی استاندارد های سرمایه گذاری و شاخصه های تاثیرگذار در سرمایه گذاری بپردازند. موسسه MIE با سابقه و تجربه بیش از 15 سال فعالیت در زمینه مهاجرت، می تواند شما عزیزان متقاضی به اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری را راهنمایی نماید و در این راه شما را همراهی کند. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل با موسسه MIE تماس حاصل فرمایید و شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین با تجربه و حرفه ای ما در میان بگذارید تا این عزیزان با بررسی شرایط شما و ارائه مشاوره تلفنی رایکان، بهترین روش و نوع مهاجرت را به شما پیشنهاد دهند.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

 

سرمایه گذاری در یونان

چرا سرمایه‌ گذاری در یونان؟

سرمایه‌ گذاری در یونان برای بسیاری از افراد توصیه می‌شود به دلیل مزایای زیر:

  • برنامه سرمایه‌گذاری طلایی: دولت یونان برنامه‌ای به نام "برنامه سرمایه‌گ ذاری طلایی یا همان گلدن ویزای یونان" را اجرا کرده است که به سرمایه‌گذاران غیراتباع یونانی اجازه می‌دهد با خرید ملک به ارزش 250 هزار یورو می توانید اقامت دائم  در این کشور را دریافت کنند.
  • قیمت مناسب ملک: قیمت ملک‌ها در یونان معمولاً نسبت به سایر کشورهای اروپایی منطقی‌تر است و به علت نوسازی ملک‌ها در دهه اخیر، انتظار می‌رود قیمت‌ها در آینده افزایش یابد.
  • موقعیت جغرافیایی: یونان به عنوان یک کشور با موقعیت جغرافیایی استراتژیک در قاره اروپا شناخته می‌شود و دسترسی آسان به کشورهای اروپایی دیگر و سواحل زیبایی که این کشور دارد، جذابیت بیشتری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.
  • زندگی راحت: یونان با فرهنگ و زندگی آرام و طبیعت زیبای خود، برای افرادی که به دنبال یک زندگی آرام و آسوده هستند، مقصدی ایده‌آل است.

به طور کلی، خرید ملک در یونان به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری جذاب به دلیل مزایای مالی، قانونی و فرهنگی مطرح می‌شود که باعث جذب سرمایه‌ گذاران خارجی به این کشور شده است.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد خرید ملک در اروپا


مدارک لازم برای سرمایه گذاری در یونان

مدارک لازم برای سرمایه‌گذاری در کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی همسر و فرزندان
  • دریافت تاییدیه مالی از بانک مرکزی یونان
  • مدارک مربوط به خرید ملک 
  • سند ملک خریداری شده (در صورت اقدام از طریق گلدن ویزا)
  • تمکن مالی متقاضی
  • مدارک مربوط به تامین سرمایه از از راه‌های قانونی
  • پرداخت مالیات
  • گواهی سلامت فرد و پرداخت بیمه در یونان
  • ارسال رزومه کاری و ارائه سوابق تحصیلی برای روش هایی مانند استارناپ و ثبت شرکت

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه قبرس جنوبی و یونان


معرفی انواع روش های سرمایه گذری در یونان

روش های سرمایه گذاری در یونان متنوع بوده و به همین دلیل دایره گسترده ای از افراد، واجد شرایط سرمایه گذاری در این کشور می شوند. هدف و میزان سرمایه متقاضیان است که آنها را وارد مسیر متفاوتی برای اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری می کند. انواع روش های سرمایه گذاری در یونان دارای شرایط به خصوصی می باشد که اجرای همه این شرایط در مسیر سرمایه گذاری برای حصول به نتیجه و موفقیت، مهم و ضروری است. این روش ها در ادامه نام برده شده اند:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق برنامه خود حمایتی یونان
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در یونان
  • سرمایه گذاری از طریق راه اندازی بیزنس و استارتاپ
  • سرمایه گذری از طریق خرید اوراق قرضه

 

ویدئو موسسه MIE در مورد اقامت طلایی یونان


سرمایه گذاری از روش خرید ملک در یونان

کشور یونان به واسطه حضور در اتحادیه اروپا به یکی از کشورهای محبوب برای سرمایه گذاران در سراسر دنیا تبدیل شده است. زیرا با سرمایه گذاری و اخذ اقامت کشور یونان افراد اجازه حضور در کشورهای اتحادیه اروپا را خواهند داشت. یکی از اصلی ترین روش های سرمایه گذاری در کشور یونان که منجر به اقامت این کشور نیز می شود سرمایه گذاری از طریق خرید ملک می باشد. متقاضیان ویزای سرمایه گذاری یونان می توانند با خرید ملک در این کشور با ارزش حداقل 250000 یورو اقامت این کشور را به دست آورند، با خرید ملک در یونان علاوه بر شخص سرمایه گذار به همسر و فرزندان تا سن 21 سالگی اقامت داده می شود. فرزندان بالای 21 سال در صورتی که بتوانند نشان دهند به خانواده خود وابستگی دارند می توانند در پرونده قرار گیرند. اعطا اقامت در کشور یونان علاوه بر همسر و فرزندان، به پدر و مادر شخص سرمایه گذار و پدر و مادر همسر او نیز در صورتی که بتوانند وابستگی آن ها را اثبات نمایند تعلق خواهد گرفت. یکی از نکات مثبت سرمایه گذاری از روش خرید ملک در یونان شرایط شرط حضور در این کشور می باشد که تنها 7 روز می باشد. مدت زمان پروسه اخذ اقامت از روش خرید ملک و سرمایه گذاری در یونان تقریباً 40 روز می باشد. متقاضیان با خرید ملک در کشور یونان در صورتی که تمایل به زندگی در آن کشور را داشته باشند می توانند  کسب و کار در یونان راه اندازی نمایند.

سرمایه گذاری از روش ثبت شرکت در یونان

از دیگر روش های سرمایه گذاری در یونان ثبت شرکت می باشد. ثبت شرکت در کشور یونان منجر به اقامت نمی گردد و تنها سرمایه گذاری به شمار می رود. ثبت شرکت در یونان از چندین نوع قابل انجام است که عبارت می باشند از:

شرکت محدود شده توسط سهام AE

شرکت محدود شده توسط سهام در یونان مطلوب ترین شکل تجارت از روش ثبت شرکت در یونان است. حداقل سرمایه سهام برای این نوع شرکت 60.000 یورو می باشد و باید از همان ابتدا به طور کامل پرداخت شود، و سرمایه شخصی در سهام با ارزش اسمی از 0.30 یورو تا 100 یورو می باشد. مقدار سهامی که توسط افراد سرمایه گذاری می شود مسئولیت هر سهامدار را مشخص می نماید.

شرکت با مسئولیت محدود EPE

شرکت با مسئولیت محدود در یونان به دلیل کمترین سرمایه سهام مورد نیاز (4500 یورو) و تشریفات کمتری که برای تأسیس آن وجود دارد، توسط شرکت های کوچک و متوسط ترجیح داده می شود. مانند شرکت محدود شده توسط سهام، مسئولیت سهامداران با توجه به میزان سرمایه سرمایه گذاری شده تعیین می شود.

اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری با روش کارآفرینی

کشور یونان با توجه به سیاست های خود از افرادی که می خواهند ایده هایشان در جهت راه اندازی کسب و کار که موجب اشتغال بسیاری می شود، استقبال می کند و به همین دلیل این روش مهاجرتی را، کشور یونان پی ریزی کرده است. همه متقاضیانی که دارای یک بیزنس پلن جدید و خلاقانه می باشند و توانایی مقابله با موانع و سختی های موجود در مسیر سرمایه گذاری در کشور غریبه  را دارند اگر قدم در این راه بگذارند، قطعا روز به روز شاهد موفقیت و سوددهی بالایی خواهند بود. بیزنس پلن هایی  که می توان در کشور یونان اجرا و پیاده سازی کرد در توصیفات زیر خلاصه شوند:

  • طرح دقیق و جامعی از بیزنس پلن ارائه شود
  • هدف معینی پشت بیزنس پلن باشد
  • برنامه مدونی برای بازاریابی ارائه شود
  • شناسایی رقبا
  • دارا بودن هزینه مورد نیاز
  • برنامه برای مدیریت کسب و کار
  • در نظر گرفتن نیاز یونان در زمان اجرای ایده کسب و کار

ویدیو موسسه MIE در مورد خودحمایتی یونان


سرمایه گذاری در یونان از طریق استارت آپ

سرمایه گذاری در یونان از طریق استارت آپ یکی دیگر از روش هایی است که دولت با انجام آن قصد ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری و با رشد آن ایجاد اشتغال و کارآفرینی را دارد. همانطور که می دانید ماهیت استارت آپ باید شامل یک ایده جدید، خلاقانه و نوآورانه باشد که بتواند تغییرات مثبتی در شرایط فعلی ایجاد کند که اغلب استارت آپ ها در حوزه دیجیتال هستند تا ضمن تسریع امور، کارها را آسان تر نمایند. ایده های مطرح شده ضمن جدید بودن باید قابلیت اجرایی شدن داشته باشند و در صورتی که غیر قابل اجرا باشد قطعاً توسط دولت پذیرفته نمی شود. در حال حاضر کشور کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که پذیرای استارت آپ ها بوده و به افرادی که قصد راه اندازی یک استارت آپ داشته باشند از ابتدا اقامت دائم نیز ارائه می نماید و مورد استقبال بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این کشور به حساب می آید.

سرمایه گذاری از روش تمکن مالی در یونان

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت از برنامه سرمایه گذاری در یونان روش تمکن مالی یا خودحمایتی می باشد. در این روش اجازه اقامت کشور یونان برای اتباع خارجی صادر می شود که از نظر مالی مستقل باشند و نشان دهند که در کشورشان درآمدی ماهیانه بیش از 2000 یورو دارند. این نوع اقامت به جزو شخص اصلی برای همراهان او نیز صادر می شود. در علم مهاجرت همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال تلقی می شود. در صورتی که فرد متقاضی تمایل داشته باشد برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست اقامت دهد به ازای همسر 25 درصد و به ازای هر فرزند 15 درصد به میزان درآمدی که باید نشان دهند افزوده خواهد شد. این نوع اقامت برای اشخاص به مدت دو سال صادر می گردد و پس از آن دارندگان می توانند هر سه سال یک بار آن را تمدید نمایند. افرادی که اقامت یونان از طریق تمکن مالی یا خودحمایتی را دریافت می کنند باید در نظر داشته باشند که حداقل 6 ماه از سال را باید در این کشور حضور داشته باشند تا در زمان تمدید اقامت خود با مشکلی مواجه نشوند. کل پروسه خذ ویزا 10 تا 14 هفته به طول می انجامد. برای دریافت اجازه اقامت یونان از روش تمکن مالی متقاضیان باید:

  • برای اخذ ویزای نوع D یونان اقدام نمایند: ویزای یونان یه شکل ویزای بلند مدت نوع D یونان هنگام درخواست اقامت لازم است. هزینه آن 180 یورو است و صدور آن معمولاً 15-20 روز طول می کشد.
  • شماره شناسایی مالیاتی یونان را دریافت نمایند: شماره شناسایی مالیات در یونان صادر می شود. این کار را می توان به طور مستقل یا از طریق وکیل (که از قبل وکالت نامه به وی اعطا می شود) انجام داد. متقاضی به کمک حقوقی نیاز خواهد داشت و وکیل یونانی به عنوان ضامن وی عمل خواهد کرد.
  • افتتاح حساب در یک بانک در یونان: پس از افتتاح حساب بانکی، متقاضی باید حداقل 24000 یورو برای خود و وجوه اضافی برای خانواده واریز کند.
  • اقدام برای اخذ اقامت: مدارک لازم برای اخذ اقامت شخصاً یا از طریق مشاوران مهاجرتی به خدمات مهاجرت یونان ارسال می شود. بررسی سند 2-3 ماه طول می کشد.
  • ارسال اثر انگشت: اثر انگشت را می توان در همان روز ارسال اسناد یا حداکثر 30 روز پس از آن ارسال کرد. زمان تحویل برنامه از روز ارسال اثر انگشت محاسبه می شود.

خرید اوراق قرضه دولتی در یونان

هدف از خرید اوراق قرضه دولتی در یونان کسب منبع درآمد ثابت، حفظ سرمایه، تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری و ایمنی و ثبات سرمایه می باشد. تنها راه خرید اوراق قرضه دولتی یونان از طریق یک بانک یا کارگزار یا از طریق صندوق تامینی است که ددارای مجوز و نظارت است. نکاتی که در خرید اوراق قراضه دولتی در یونان باید دقت کنید عبارت اند از:

  • حداقل خرید مورد نیاز: به دلیل نقدینگی بسیار پایین در بازار، حداقل خرید مورد نیاز 100000 یورو است.
  • بازدهی: شاخص اوراق قرضه مستقل S&P یونان بازدهی یک ساله 12.47 درصدی را از جولای 2020 به دست آورده است. طی پنج سال گذشته، این شاخص سالانه 19.83 درصد بازدهی داشته است.
  • در مورد اوراق قرضه دولتی یونان که در حال حاضر در بازار موجود است تحقیق کنید. اوراق قرضه با سررسیدهای متفاوتی (به عنوان مثال، 5 ساله، 10 ساله، 30 ساله)، بازدهی و مدت ارائه می شوند.
  • بانک پیرائوس: برای سرمایه گذاری در اوراق خزانه با بازده ثابت، به شعبه بانک پیرائوس مراجعه کنید. در آنجا از شما خواسته می شود که یک قرارداد MiFID امضا کنید و یک حساب باز کنید.
  • یونان پیشنهاد مبادله، خرید اوراق قرضه دولتی معوقه را می دهد: یونان پیشنهاد خرید نقدی یا مبادله اوراق قرضه دولتی معوق را که در سال 2023 تا 2042 منقضی می شود، با انتشار جدید، بدهی خود را ارائه کرده است.
  • منحنی بازده: اوراق قرضه دولتی یونان 10Y دارای بازدهی 3.999% است. اسپرد اوراق قرضه 10 ساله در مقابل 2 ساله 49bp است.

هزینه سرمایه گذاری در یونان

هزینه های سرمایه گذاری در یونان، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، بسته به نوع سرمایه گذاری انتخابی شما و محصولات یا خدمات مالی خاص شما می تواند متفاوت باشد. در اینجا برخی از هزینه های سرمایه گذاری رایج در یونان آورده شده است:

  • کارمزد کارگزاری: اگر سهام، اوراق قرضه یا سایر اوراق بهادار را از طریق یک حساب کارگزاری خرید و فروش می کنید، معمولاً هزینه های کارگزاری را متحمل می شوید. این کارمزدها ممکن است شامل کمیسیون، اسپرد و سایر هزینه های تراکنش باشد.
  • کارمزد مدیریت: اگر در صندوق های سرمایه گذاری مشترک، صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) یا سایر محصولات سرمایه گذاری مدیریت شده سرمایه گذاری کنید، هزینه های مدیریت را پرداخت خواهید کرد. این هزینه ها معمولاً به عنوان درصد سالانه دارایی های تحت مدیریت شما (AUM) بیان می شود. آنها هزینه های مدیریت حرفه ای و اداره صندوق را پوشش می دهند.
  • هزینه خرید ملک: هزینه های خریدار برای خرید ملک در یونان تقریباً 10 درصد ارزش واقعی ملک است و به مقدار پول سرمایه گذاری شده بستگی دارد. قیمت املاک و مستغلات یونان کاملاً جذاب است، با قیمت معمولی املاک برای یک آپارتمان در مرکز شهر بین 1500 تا 4000 یورو می باشد.
  • هزینه های نگهداری: برخی از حساب های سرمایه گذاری ممکن است هزینه های نگهداری را دریافت کنند، به خصوص اگر دارایی های فیزیکی مانند طلا یا سایر فلزات گرانبها را در یک حساب نگهداری نگهداری کنید.
  • کارمزدهای بارگذاری اولیه یا پشتیبان: برخی از صندوق های سرمایه گذاری مشترک کارمزد جلویی (بار فروش) یا پشتیبان (بار خروج) را دریافت می کنند. هنگام خرید صندوق، بارهای جلویی کسر می شود، در حالی که هنگام فروش، بارهای پشتیبان اعمال می شود.
  • مالیات: سود سرمایه گذاری ممکن است مشمول مالیات در یونان باشد. شما باید پیامدهای مالیاتی سرمایه گذاری های خود را درک کنید، از جمله مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر سود سهام، و هرگونه معافیت یا کسر موجود برای سرمایه گذاران.
  • هزینه های مبادله ارز: اگر در دارایی های خارجی یا وجوهی که به ارز دیگری تقسیم می شوند سرمایه گذاری می کنید، ممکن است هزینه های مبادله ارز و نرخ های مبادله ای نامطلوب را متحمل شوید.

بررسی دقیق و درک ساختار هزینه های مرتبط با سرمایه گذاری های خود در یونان بسیار مهم است. موسسات مالی مختلف و محصولات سرمایه گذاری ممکن است سطوح کارمزد متفاوتی داشته باشند، بنابراین توصیه می شود هزینه ها را مقایسه کنید و در نظر بگیرید که چگونه ممکن است بر بازده کلی شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، کار با یک مشاور یا مشاور مالی را در نظر بگیرید که می تواند به شما کمک کند تا در چشم انداز سرمایه گذاری در یونان حرکت کنید و بر اساس اهداف مالی و تحمل ریسک خود تصمیمات آگاهانه بگیرید.

مالیات سرمایه گذاری در یونان چقدر است؟

مالیات را باید موضوع مهمی در پروسه سرمایه گذاری یونان دانست که همه فعالان در این حوزه با آن سروکار دارند. مالیات سرمایه گذاری در یونان به افرادی تعلق می گیرد که اقامت این کشور را اخذ نکرده و فقط با هدف سرمایه گذاری، قدم به کشور یونان گذاشته اند. مالیاتی که این دسته از افراد باید پرداخت نمایند، مالیات بردرآمد بوده که از 22 درصد به بالا می باشد. متقاضیانی که بعد از خرید ملک، اقدام به اجاره آن می کنند نیز مشمول پرداخت مالیات شده و 11 الی 33 درصد از اجاره که پرداخت می نمایند را باید به عنوان مالیات به کشور یونان بدهند. یکی دیگر از بخش هایی که شامل مالیات می شود، سود سرمایه بوده که درصد این مالیات به 15 می رسد. لازم به ذکر است که این میزان نرخ مالیات تنها برای افرادی می باشد که تصمیم به اخذ اقامت یونان ندارند و از طریق ویزای توریستی وارد این کشور شده تا به هدف خود که سرمایه گذاری می باشد، برسند.

مزایای سرمایه گذاری در یونان

مهاجرت و سرمایه گذاری یونان مانند دیگر کشورها دارای معایب و مزایایی می باشد که در این قسمت به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. این مقاله توسط بخش تحقیق و پژوهش موسسه ملک پور تهیه و تدوین گردیده است و هر گونه استفاده از آن پیگرد قانونی دارد.

مزایای سرمایه گذاری در یونان

  • عضویت و حضور یونان در حوزه شنگن این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند تا پس از اخذ اقامت به صورت آزادانه در اتحادیه اروپا به رفت و آمد بپردازند.
  • با توجه به پایین بودن هزینه های سرمایه گذاری در یونان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، این شرایط برای افرادی که تمایل به مهاجرت به اروپا را دارند ولی تمایل به سرمایه گذاری های کلان را ندارند مفید می باشد.
  • بر اساس موقعیت جغرافیای یونان و محل قرارگیری این کشور که در پیوند 3 قاره آسیا، آفریقا و اروپا قرار دارد باعث گردیده که متقاضیان بتوانند در کمترین زمان به این 3 قاره سفر نمایند.

بررسی ریسک سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در هر کشوری به دلیل وجود نوسان ها، با ریسک های بسیاری همراه است و اوضاع در کشور یونان نیز به همین شکل پیش می رود. هر چه ثبات اقتصادی کشور ها بیشتر باشد، به همان میزان درصد ریسک سرمایه گذاری هم کاهش می یابد. ریسک سرمایه گذاری در یونان در مواردی همچون مصادره اموال معنا پیدا می کند و در صورت ناآگاهی از شرایط و قوانین کشور یونان و روش های سرمایه گذاری، خطرات جدی افراد سرمایه گذار را تهدید می کند و ممکن است که در این راه همه سرمایه خود را از دست بدهند. بهترین راه برای نجات از این پیشامد، کسب اطلاعات کافی از قوانین موجود در کشور یونان و برقراری ارتباط با مردم این کشور برای دریافت راهنمایی و اطلاعات کاربردی در جهت سرمایه گذاری کم ریسک می باشد.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری در یونان

فرصت های سرمایه گذاری در یونان قابل اجرا در بخش های مختلفی است. به دلیل وجود صنعت های متعدد در این کشورکه بسیاری از آنها دارای رونق بسیار خوبی است، شرایط ایده آلی را برای سرمایه گذاری به وجودآمده است. بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • راه اندازی شرکت داروسازی
  • راهنمای گردشگری
  • راه اندازی سردخانه میوه و مواد غذایی از جمله مرغ، ماهی و بوقلمون
  • را اندازی خشک شویی و شرکت خدماتی
  • اداره باشگاه ورزشی
  • تاسیس مشاغل آنلاین
  • تاسیس رستوران و کافه
  • سرمایه گذاری در حوزه انرژی
  • راه اندازی اقامتگاه و هتل ها
  • راه اندازی کارخانه سنگ (نیازی به اخذ مجوز ندارد و دارای سود بالایی است)
  • خرید کشتی یا قایق کروز برای حمل و نقل بار دریایی و توریست
  • راه اندازی فروشگاه پوشاک

اخذ اقامت دائم و تابعیت یونان از روش سرمایه گذاری

همانگونه که در مطالب بالا گفته شد متقاضیان برای اخذ اقامت می توانند از روش ویزای سرمایه گذاری یونان اقدام نمایند. یونان به دلیل بحران و ضعف اقتصادی برنامه های بسیاری برای جذب سرمایه گذار قرار داده است. یونان هم به مانند کشورهای دیگر اروپا مانند فرانسه، اسپانیا، اتریش و.. جزو کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود و کسانی که دارای پاسپورت یونان هستند این شرایط برای آن ها فراهم می شود تا آزادانه در اروپا رفت و آمد داشته باشند. همان گونه که گفته شد افراد از راه های گلدن ویزا یونان با سرمایه گذاری حداقلی 250 هزار یورو می توانند پاسپورت یونان را دریافت نمایند که این اخذ پاسپورت به معنی داشتن اقامت اروپا می باشد. افرادی که در یونان اقامت دارند می توانند پس از هفت سال زندگی برای اخذ تابعیت و گذرنامه یونان اقدام نمایند. هنگامی که متقاضیان تابعیت را دریافت می کنند این شرایط برای آن ها فراهم می شود و می توانند سرمایه خود را خارج نمایند.

هزینه زندگی در یونان

به طور کلی هزینه زندگی در یونان خیلی زیاد نیست. بودجه ای بالغ بر 5000 یورو در سال می تواند برای شما در طول سال کافی باشد. اما این هزینه های محل اقامت را پوشش نمی دهد. رستوران ها انواع مختلفی دارند که می توان غذاهای مناسب با توجه به فرهنگ و مذهب را با قیمت مناسب تهیه کرد. قیمت برخی از محصولات ضروری برای زندگی در یونان، در جدول زیر آورده شده است:

عنوان

هزینه

غذا، رستوران ارزان قیمت

12.00 یورو

غذا برای 2 نفر، رستوران متوسط، سه وعده

40.00 یورو

آب

0.50 یورو

شیر (1 لیتری)

1.36 یورو

قرص نان تازه سفید

1.03 یورو

برنج (1 کیلوگرم)

1.89 یورو

تخم مرغ (12 عدد)

3.46 یورو

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

9.62 یورو

فیله مرغ (1 کیلوگرم)

7.59 یورو

گوشت گاو (1 کیلوگرم)

10.04 یورو

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)

1.20 یورو

اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

407.52 یورو

اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز

344.75 یورو

اجاره آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

704.64 یورو

اجاره آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز

643.42 یورو

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری دریونان

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد، متقاضیانی که تمایل به سرمایه گذاری در کشور یونان را دارند باید قبل از هر گونه اقدام به بررسی استانداردهای سرمایه گذاری، بپردازند، زیرا با بررسی این موضوع می توان به این مهم دست یافت که آیا کشور یونان می تواند مقصد مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد؟ رعایت و حفظ استانداردهای سرمایه گذاری اصلی ترین قسمت سرمایه گذاری می باشد که موجب ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران خارجی می شود.، از مهم ترین نکات که متقاضی باید برای سرمایه گذاری به آن توجه نماید میزان نرخ مصادره اموال عمومی در یونان می باشد که از شماره 1 تا شماره 7 تقسیم بندی می گردد و هر چه این عدد به سمت بالا برود میزان امنیت سرمایه برای سرمایه گذاران خارجی کاهش می یابد. در نمودار زیر نرخ مصادره اموال در کشور یونان را مشاهده می نمایید که نشان می دهد نرخ مصادره اموال در سال 2019 عدد 1 است که نشان دهنده شرایط بسیار عالی امنیت اموال سرمایه گذاران خارجی می باشد و می توان به این نتیجه رسید که کشور یونان بستر ایده آل و امنی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده است.

نرخ مصادره اموال

نرخ مصادره اموال یونان

بررسی شاخصه های اقتصادی تاثیرگذار در سرمایه گذاری یونان

از دیگر مواردی که سرمایه گذاران باید قبل از هر گونه اقدام برای سرمایه گذاری در یونان به آن توجه بسیاری داشته باشند و به بررسی آن بپردازند، شاخصه های تاثیرگذار اقتصادی در یونان می باشد که می توان از مهم ترین این شاخصه ها به نرخ تورم، نرخ بیکاری، نرخ تولید ناخالص داخلی، نرخ مالیات و.. اشاره نمود. متقاضیان باید به این موضوع توجه نمایند که این شاخصه ها را باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهند، با بررسی نرخ تولید ناخالص داخلی می توانند متوجه وجود صنایعی که در یونان تاثیرگذار هستند شوند، با بررسی نرخ بیکاری، میزان نیروهای کار حرفه ای و متخصص در یونان را متوجه می شوند و با بررسی نرخ مالیات در کشور یونان به این مهم دست می یابند که میزان مالیات بر درآمد در سرمایه گذاری مورد نظر به چه مقدار می باشد. در این قسمت برای شما عزیزان نمودار نرخ بیکاری و نمودار تولید ناخالص داخلی کشور یونان را قرار داده ایم:

نرخ بیکاری یونان

نرخ بیکاری یونان 2024

تولید ناخالص داخلی

از مهم ترین موارد تاثیرگذار در امر اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری بررسی میزان و مقدار سرانه تولیدات داخلی یونان و میزان سود از تولیدات داخلی می باشد. بر اساس داده های رسمی بانک جهانی، تولیدات ناخالص داخلی در یونان در سال 2019 به 209.85 میلیارد دلار آمریکا رسیده است. ارزش تولید ناخالص داخلی یونان 0.18 درصد از اقتصاد جهان را نشان می دهد.

نرخ بیکاری2022 یونان

نحوه دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری در یونان

برای دریافت پاسپورت ابتدا نیاز است که اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. پس از ۵ سال زندگی در یونان می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. پس از آن باید به مدت دو سال دیگر در یونان زندگی کنید یعنی جمعاً به مدت ۷ سال در یونان زندگی کرده باشید که در این مدت تنها سه ماه می توانید از یونان خارج شده باشید تا  بتوانید برای دریافت پاسپورت یونان اقدام نمایید. همچنین شرکت در امتحان شهروندی یونان و قبولی در آن ضروری می‌باشد. برای اینکه بتوانید در امتحان شهروندی یونان قبول شوید باید به زبان یونانی در حد c1 تسلط داشته باشید و با فرهنگ عامه جامعه یونان ادغام شده باشید، تا در این امتحان پذیرفته شوید و موفق به اخذ پاسپورت یونان شوید


⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب سرمایه گذاری در یونان هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


پرسش های متداول

✔️ روش خرید ملک در یونان به چه میزان سرمایه نیاز دارد؟

خرید ملک در یونان با قیمت ۲۵۰ هزار یورو امکان پذیر است که منجر به اخذ اقامت کشور یونان برای شخص اصلی و خانواده وی (همسر و فرزندان تا ۲۲ سال)، پدر و مادر خود و پدر و مادر همسر وی می شود.

✔️ شرط حضور در روش خودحمایتی در یونان چند ماه در سال است؟

در روش خودحمایتی یونان فرد می تواند در تمام سال در یونان زندگی کند یا به طور کل در این کشور نباشد. حضور 7 روز در سال در کشور یونان در روش خودحمایتی کافی می باشد.

✔️ آیا یونان کشور مطمئنی برای خرید اوراق قرضه و اخذ اقامت است؟

یونان به دلیل ضعیف بودن اقتصاد به طور کلی کشور مناسبی برای مهاجرت از نوع سرمایه گذاری نمی باشد. کشورهای اتریش، پرتغال، سوئیس و... کشورهای مناسب تری برای سرمایه گذاری می باشند.

✔️ آیا خودحمایتی و خرید ملک یونان شرط حضور دارد؟

در هر دو روش مذکور،‌ متقاضی ملزم به رعایت شرط حضور نیست و می تواند در کشورهای حوزه شنگن به راحتی رفت و آمد و زندگی کند.

سخن پایانی

استانداردهای سرمایه گذاری در یونان، روش های اصلی مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری اعم از ثبت شرکت، اقامت یونان از طریق خرید ملک و تمکن مالی و گلدن ویزای یونان در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده شد. سرمایه گذاری یکی از روش های اصلی مهاجرت به یونان به شمار می رود. به دلیل حضور یونان در اتحادیه اروپا و به دلیل نیاز این کشور به سرمایه گذار خارجی، مهاجرت به اروپا از طریق این کشور یک راه آسان و مطمئن به شمار می رود. اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری از روش های مختلف امکان پذیر می باشد که اصلی ترین آن ها روش خودحمایتی یونان و خرید ملک در یونان می باشد. در روش خودحمایتی شخص با اثبات میزان دارایی و تمکن مالی مناسب می تواند اقامت این کشور را به دست آورد. در روش خرید ملک متقاضی با خرید حداقل 250 هزار یورو ملک در یونان می تواند در این کشور سرمایه گذاری را انجام دهد و اقامت یونان را اخذ نماید. موسسه MIE با سال ها تجربه در امور مهاجرت از جمله سرمایه گذاری می تواند به شما متقاضیان سرمایه گذاری در یونان و دیگر کشورها، کمک نماید تا مهاجرتی با کیفیت داشته باشید. همچنین می توانید مقالاتی مرتبط با سرمایه گذاری در یونان را در سایت های موسسه مطالعه نمایید. با برقرای تماس با موسسه می توانید با دریافت مشاوره تلفنی رایگان، شرایط مهاجرتی خود در مورد مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری را با مشاورین با تجربه موسسه ملک پور در میان بگذارید تا آن ها با بررسی بهترین روش و نوع مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد دهند. همچنین با تکمیل فرم تماس نیز مشاوره تلفنی رایگان به شما عزیزان ارائه می گردد. در صورت وجود هر گونه سوال یا پیشنهاد می توانید در قسمت "ثبت پرسش" مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت به آن پاسخ داده شود.

امتیاز 4.54 از 5 ( 21 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
کاظمیان
سلام و وقت بخیر ممنون از مقاله خیلی خوبتون. راستش با توجه به شاخص ها و استانداردهای سرمایه گذاری در یونان فعلا نمیخوام سرمایه خودم رو به این کشور منتقل کنم. خواستم بدونم آیا می تونم با خودحمایتی وارد این کشور بشم و بعد از مدتی ثبت شرکت کنم و درآمد کسب کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز، در صورتی که بتوانید تمکن مالی خود را اثبات نمایید این امکان برای شما وجود دارد تا با برنامه خودحمایتی وارد این کشور شوید. برای اثبات تمکن مالی شما باید دارایی های نقد و غیر نقد ارائه کنید و درآمد ثابت نشان دهید.
زیبا
گلدن ویزای یونان رو چطوری میشه دریافت کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با خرید خانه به ارزش حداقل 250 هزار یورو می توانید گلدن ویزای یونان را دریافت کنید.
مصطفی رضوانی
سلام دوتا سوال داشتم یک اینکه اون قسمت که نوشته شد با 95 هزار یورو میتونیم پاسپورت یونان را بخریم به چه گونه هست و چقدر زمان میبره. دوم اینکه تو شرایط خود تامین حتما باید درآمدی از کشور مبدا باشه؟ مثلا نمیشه با پول نقد خود تامینی رو انجام داد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از سوال بسیار خوبتان درمورد خرید پاسپورت اون اطلاعات اصلاح شد و درست نبودند که به 95 هزار یورو پاسپورت یک کشور اروپایی که در شنگن هم هست را بخرید. در مورد خودحمایتی بلی شما باید در کشور مبدا درآمد غیرفعال داشته باشید در کنار پول نقدی که در حساب نشان می دهید. موفق باشید.
محمد جواد کشاورز
سلام من 40 ساله و سرمایه ای حدود 180 هزار یورو دارم میخواستم از طریق سرمایه گذاری پاسپورت بگیرم امکان پذیره؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این کشور و گرفتن پاسپورت، مبلغ 250 هزار یورو است.
سپهر
سلام من به نبال ثبت نوعی شرکت در یونان هستم که شرکت محدود شده به وسیله سهام هست میخواستم بدونم حداقل سهامی ک باید داشته باشم چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب حداقل سرمایه سهام برای این نوع شرکت 60.000 یورو می باشد و سرمایه شخصی در سهام با ارزش اسمی از 0.30 یورو تا 100 یورو است.
مهدی صادقی
سلام از چه راهایی میشه داخل یونان سرمایه گذاری کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب به طور کلی شما می توانید از طریق یکی از راه های زیر اقدام به سرمایه گذاری در کشور یونان کنید: از طریق خرید ملک از طریق برنامه خودحمایتی از طریق ثبت شرکت از طریق کارآفرینی از طریق راه اندازی بیزنس و استارتاپ از طریق خرید اوراق قرضه
مرتضی
میخواستم بدونم سرمایه گذاری در چه کشوری بسیار سود و مزایای بالایی برای متقاضی خواهد داشت
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام اینکه چه مبلغی را برای سرمایه گذاری موجود داشته باشید بسیار مهم است اما اگر سرمایه سرمایه محدودی دارید با مبلغ250 هزار یورو و خرید ملک در یونان می توانید به گلدن ویزای این کشور دست پیدا کنید.
سجاد
خرید ملک هم راه گرفتن اقامت کشور یونان به حساب میاد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله با خرید ملکی که ارزش آن حداقل 250 هزار یورو باشد می توانید اقامت این کشور را برای خود و خانواده تان را به دست آورید.
آوا دارابی
برای دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی لازم است چقدر درآمد داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
لازم است ثابت کنید که در ماه2000 یورو درآمد خواهید داشت.
نسیم حسینی
هزینه های زندگی در یونان چقدر می باشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
هزینه های زندکی در یونان بالا نیست به عبارتی با داشتن مبلغ5000 یورو می توانید هزینه های معمول زندگی بغیر از مسکن را تامین کنید.
یعقوب لاهیجانی
امکانش هست از طریق خرید مغازه یا فروشگاه اقامت این کشور رو گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز خرید ملک باید در پروژه هایی صورت بپذیر که مورد تایید دولت باشد. و حداقل مبلغ هم 250.000 یورو است
Nahid
در سرمایه گذاری ازروش ستارتاپ چه ریسک هایی وجود دارن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز استارت آپ چون براساس ایده های نو است این امکان وجود دارد که این برنامه ها به سود دهی نرسند یا حتی طرح و ایده شما از همان ابتدا پذیرفته نشوند.
معینی
سلام بابت مقاله خوبتون تشکر میکنم آیا امکان بازگشت سود بعد از چند سال در هر یک از این روش ها وجود دارد ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز معمولاً در پروسه اقامت کشورها پازل را طوری می چینند که همان ابتدا و سود و اقامت باهم نیست. اما اگر شما اول اقامت بگیرید و سپس بیایید مثلا در مک دونالد و... فرانچایز بکنید قاعدتا سود های خوبی را می توانید دریافت بکنید.
محمد ترابی
سلام میخواستم از طریق گلدن ویزای یونان به این کشور مهاجرت کنم به طور کلی هزینه های زندگی در یونان چطوری هست آیا هزینه های زندگی بالاست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام به طور کلی هزینه های زندگی در یونان نسبت به سایر کشور های عضو شنگن بسیار مناسب بوده و از کشور های ارزان برای زندگی در اروپا محسوب می گردد.
مسعود رحمتی
سلام میشه بفرمایید در روش خودحمایتی سوئیس چه مدت از سال رو باید در این کشور حضور داشته باشند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام نیاز است که حداقل7 روز از سال را در این کشور حضور داشته باشید.
بهرام
سلام وقت بخیر آیا برای سرملیه گذاری در کشور یونان محدودیت سنی وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز با حداقل سن 18 سال برای عموم سرمایه گذاری ها می توانید اقدام نمایید مخصوصا پروسه های خرید ملک.
شیوا هدایت
سلام روزتون بخیر روش خود حمایتی شرط حضور هم داره؟ چه مدت باید توی این کشور باشیم تا برای اقامت به مشکل نخوریم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای روش خود حمایتی 7 روز از سال را باید در این کشور حضور داشته باشید.
شهاب منصوری
سلام من میخواستم بدونم نرخ مالیات برای سرمایه گذاری در یونان چقدر هست؟ من شنیدم نرخ مالیات این کشور خیلی زیاده
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با درود بله نرخ مالیات در این کشور کمی بالاست و بستگی به نوع سرمایه گذاری شما بین 9 تا 33% و یا 15 درصد متغیر می باشد.
نیما
سلام روز بخیر میشه در مورد مالیات توی یونان توضیح بدید کن شنیدم نرخ مالیات در این کشور خیلی بالاست درسته؟ اگه یه ملک بخریم و اجازه بدیم از اجاره دریافتی باید مالیات بدیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام دوست عزیز نرخ مالیات بر درآمد 22% هست و اگر ملکی برای اجاره بدهید 11 الی33 % اجاره آن بستگی به نوع ملک به عنوان مالیات خواهد بود.
mina
با سلام و درود میخواستم با ثبت شرکت در یونان برای دریافت اقامت اقدام کنم میشه بیشتر راهنمایی کنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز ثبت شرکت در این کشور منجر به اقامت نمی گردد و تنها سرمایه گذاری به شمار می رود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های موسسه در ارتباط باشید.
hamid
حداقل مبلغی که با خرید ملک میشه به اقامت یونان رسید چقدر است ؟ چه کسانی رو می تونیم با خودمون همراه ببریم؟چه مدت طول میکشه تا بشه از این طریق به ویزا برسیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری 250 هزار یورو است. با خرید ملک در یونان علاوه بر شخص اصلی همسر و فرزندان تا سن 21 سالگی نیز اقامت دریافت می کنند. فرزندان بالای 21 سال در صورتی که بتوانند نشان دهند به خانواده خود وابستگی دارند می توانند اقامت دریافت کنند معمولا فرایند درخواست اقامت40 روزه است.
در پروسه سرمایه گذاری در یونان حداقل چقدر سرمايه نقد نياز هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام در حال حاضر با حداقل ۵۰۰ هزار یورو می توانید ملک خریداری نمایید. البته از روش های مبتنی بر سرمایه مانند خودحمایتی نیز می توانید اقدام نمایید.
Shiron
سلام برای سرمایه گذاری حداقل چه مبلغی لازمه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام حداقل ۵۰۰ هزار یورو برای دریافت گلدن ویزا لازم است.
ابوالفضلی
با توجه به تغییر قوانین یونان، هنوزم میشه با 250 هزار یورو ملک خرید و اقامت گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله، این امکان کماکان وجود دارد اما اگر قصد اقدام برای این موضوع را دارید بهتر است سریع تر اقدام نمایید.
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون من 45 سالمه کارخونه تولید پلاستیک دارم و حدودا 500 هزار یورو سرمایه دارم و یک خانواده 4 نفره هستیم میخواستم بپرسم بانتوجه به شرایطم امکان سرمایه گذاری در یونان رو دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورت تمایل می توانید برای خرید ملک در این کشور اقدام داشته باشید و یا در صورت تمایل برای انجام بیزنس می توانید برای کشورهای انگلستان و یا کانادا و استرالیا نیز اقدام داشته باشید.
ساعدی
سلام وقتتون بخیر در مورد ثبت شرکت و کارآفرینی می‌شود به اقامت دائم و پاسپورت منجر بشود همراه تا چند سال در پرونده خانواده اش قرار میگیرد؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز این اقامت در نهایت منجربه پاسپورت می گردد. فرزندان تا ۲۲ سال در پرونده پدر و مادر قرار میگیرند.
سلیمیان
سلام. من دیدم که دو روش خودحمایتی و گلدن ویزا وجود داره که میشه اقامت یونان رو گرفت. با توجه به اینکه من بیزنسم در ایران فعال هست و مطمئن نیستم بتونم حداقل 6 ماه رو در یونان بمونم، خواستم ببینم میشه با خودحمایتی در یونان اقامت بگیرم؟ اگر گلدن ویزا بخوام بگیرم حداقل با همون 250 هزار یورو امکان خرید ملک وجود داره کماکان؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. در صورتی که امکان حضور حداقل 6 ماه از سال را در کشور یونان ندارید پیشنهاد میکنیم از طریق گلدن ویزا اقدام داشته باشید زیرا در روش خودحمایتی یونان شما باید حتما شرط حضور را رعایت نمایید. در حال حاضر هم امکان خرید ملک با مبلغ 250 هزار یورو وجود دارد.
ضحی
سلام وقتتون بخیر برای خود حمایتی یعنی فقط کافیه نشون بدیم ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو ماهانه وارد حساب ما می‌شود؟؟ ملک و تمکن مالی نیاز نیست نشان دهیم ؟؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید نشان دهید که به ازای تعداد اعضای خانواده مبلغی را به صورت نقد در حساب خود دارید و علاوه بر آن باید درآمد ماهانه نشان دهید و داشتن ملک برای ارائه درآمد ثابت می تواند به شما کمک کند.
رویان
سلام و عرض ادب برای ثبت شرکت که نوشتید فرزند زیر ۲۱ سال من یک دختر ۲۳ ساله دارم برای یونان میتونم به صورت جداگانه براش اقدام کنم مثلا از طریق تحصیل و خودم و همسرم از طریق ثبت شرکت ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد.
مینا
سلام بنده 60 سالمه وهمسرم 65 سال هستن دارایی بالای 50 میلیارد دارم و درآمد ماهانه حدود 100 میلیون هست برای چه روشی شرایط بنده میخوره ممنون میشم راهنمایی کنین؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما میتوانید برای روش های خودحمایتی و یا حتی روش گلدن ویزا در یونان اقدام داشته باشید.
اسکندری
سلام وقت بخیر مادرم ۶۳ سالشونه و سطح زبانشون خوب نیست می تونیم از طریق سرمایه گذاری در خرید املاک براشون اقامت بگیریم؟ یه خواهر مجرد هم دارم ایشون هن می تونن تو پرونده قرار بگیرن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله امکان دریافت اقامت از این طریق وجود دارد و خواهر شما به شرط وابستگی امکان دریافت اقامت دارد.
شیوا پاکزاد
سلام. سوال من این هست آیا میشه به عنوان دانشجو وارد شد، و بعد سرمایه گذاری انجام داد؟ مرسی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله این امکان وجود دارد.
Tina
سلام در مقاله فرموديد كه يكي از بهترين روش ها خريد ملك هست و مبلغ ٢٥٠ هزار يورو ميخواستم بدونم من الان ملك خودم رو بفروشم ميتونم اونجا ملك بخرم و مشغول به كار بشم و اقامت بگيرم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله با خرید ملک با حداقل 250 هزار یورو میتوانید اقامت دریافت نموده و پس از آن برای بیزنس در این کشور اقدام داشته باشید.
نرگس
سلام وقت بخیر حداقل سرمایه گذاری در یونان چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در خرید ملک کشور یونان 250 هزار یورو می باشد.
بهروز خلیلی
درود بر شما آیا با هزینه ای بین 150 تا 200 هزار یورو امکان سرمایه گذاری در یونان وجود داره؟ شرایطش به چه صورت است؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. حداقل مبلغ برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در یونان 250 هزار یورو است اما اگر شرایط مالی مناسبی دارید و نمیخواهید 250 هزار یورو هزینه کنید میتوانید از طریق روش خودحمایتی برای اقامت این کشور اقدام نمایید.
مهرزین
سلام برای سرمایه گذاری امن یونان چه روشی بهترین روش سرمایه گذاریش اش میتونه باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با یلام با توجه به شرایطتان می توانید از روش های خرید ملک یا خودحمایتی افدام نمایید.
کاوه
سلام وقت بخیر ببخشید ایا حداقل سرمایه گزاری در یونان امسال تغییری داشته است ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در حال حاضر با حداقل ۲۵۰ هزار یورو می توانید ملک خریداری کنید.
سحر کرمی
سلام وقت بخیر ببخشید حداقل سرمایه گذاری در یونان جهت خرید ملک چقدر است؟ک بشه پاس گرفت
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام در حال حاضر ۲۵۰ هزار یورو
مشاوره رایگان