مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری

25 نظر

سرمایه گذاری در سوئیس به طرق مختلف امکان پذیر است. سوئیس رقابتی ترین مرکز تجاری در دنیا محسوب می شود. دلایل خوبی برای سرمایه گذاری در سوئیس وجود دارد که می توان به مواردی همچون نوآوری و فناوری سطح بالا، سیستم اقتصادی لیبرال، ثبات سیاسی، پیوند نزدیک با بازار های بین المللی زیرساخت‌های برجسته، استاندارد بالای زندگی و یک سیستم مالیاتی رقابتی اشاره کرد. روش های سرمایه گذاری در سوئیس با در نظر گرفتن مالیات در دسترس است:

  • خود حمایتی: این برنامه مستلزم پرداخت 200000 فرانک فرانک (حدود 203000 دلار آمریکا) به عنوان مالیات مقطوع به کانتون سوئیس است که در آن سکونت دارند. این مبلغ ممکن است بسته به کانتون سالانه به 600000 فرانک فرانک (CHF) برسد. تحت این برنامه مالیاتی با مبلغ مقطوع سوئیس، شما مجاز به کار نیستید.
  • ثبت شرکت: این برنامه به عنوان مسیری به پاسپورت سوئیس کمی محبوب تر است. دارنده ویزا باید یک شرکت سوئیسی جدید برای ایجاد فرصت های شغلی یا سرمایه گذاری در یک شرکت سوئیسی موجود با حداقل 1 میلیون فرانک در سال تشکیل دهد. اجازه اقامت اولیه سوئیس موقت خواهد بود و متقاضی باید حداقل 10 سال قبل از درخواست اقامت دائم در این کشور زندگی کند. برای برخورداری از آزادی شهروندی سوئیس باید 12 سال به عنوان مقیم دائم زندگی کنید.
  • خرید ملک

در حال حاضر هیچ طرح سرمایه گذاری وجود ندارد که سرمایه گذاران را قادر به اخذ تابعیت از طریق تملک دارایی در سوئیس کند. همانطور که می توانید بخوانید، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا شما و خانواده تان شهروند سوئیس شوید. این تنها از طریق تابعیت از طریق ادغام در جامعه سوئیس است. در طول این مدت، شما همچنین باید تمام سرمایه گذاری های خود را حفظ کنید.

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت سوئیس برای اشخاص متمول


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

سرمایه گذاری در سوئیس

شرایط اخذ اقامت در گلدن ویزای سوئیس

شرایط اخذ اقامت در گلدن ویزای سوئیس برای مهاجران که تابعیت غیر اروپایی دارند از نقاط عطف مهاجرت به سوئیس است تا جایکه افرادی که از یک کشور ثالث می تواند در این طرح سرمایه گذاری شرکت کند و تا زمانی که در سوئیس اقامت داشته باشد به سفر، کار و تحصیل در سوئیس اشتغال داشته باشد. سرمایه گذاران خارجی اغلب از برنامه های محبوب ویزای طلایی در اروپا برای زندگی، کار و سفر بدون ویزا در منطقه شنگن بهره می برند.

گزینه های مختلف سرمایه گذاری و نحوه درخواست برنامه ویزای طلایی سوئیس در ادامه مرور شده اند:

اقامت سوئیس به طور فزاینده ای در بین سرمایه گذاران محبوب است. سوئیس به دلیل اقتصاد قوی و سبک زندگی مسالمت آمیزش به عنوان سومین کشور برتر جهان برای زندگی رتبه بندی شد و جای تعجب نیست که مردم را از سراسر جهان به خود جذب کند. برنامه ویزای طلایی سوئیس چند گزینه سرمایه گذاری متفاوت را ارائه می کند، از کمک های مالیاتی یکجا گرفته تا سرمایه گذاری های شرکت همگی آفر هایی از این نوع ویزا هستند. در حالی که سوئیس از طریق این طرح وضعیت اقامت دائم و شهروندی سوئیس را به متقاضیان مذکور ارائه می کند. سرمایه گذاران باید در این کشور زندگی کنند و شرط حضور الزامی است؛ این در حالی است که کشورهای دیگر، مانند مالت یا پرتغال، نیاز سرمایه گذاری بسیار بالاست و تمهیدات سختگیرانه ای اعمال می شود. استفاده از این طرح مزایای نیز به همراه دارد. دارندگان ویزای طلایی در سوئیس از مزایای منحصر به فردی به عنوان انگیزه ای برای جذب سرمایه گذاری خارجی برخوردار می شوند. در اینجا برخی از مزایای برنامه اقامت سوئیس آورده شده است:

  • کار و تحصیل در سوئیس با گلدن ویزا رایگان است.
  • سفر بدون ویزا به سایر کشورهای شینگن امکان پذیر است.
  • دسترسی به آموزش و مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا با داشتن گلدن ویزا امکان پذیراست.
  • همراهی اعضای خانواده فرد دارنده گلدن ویزا امکان پذیر است

معیارهای برای واجد شرایط بودن گلدن ویزا از طریق سرمایه گذاری عنوان شده شامل موارد زیر است:

  • متقاضی باید از یک کشور غیر اتحادیه اروپا درخواست خود را مطرح کند
  • سن فرد می بایست بالاتر تر از 18 و کمتر از 55 سال باشد
  • فرد متقاضی سابقه کیفری نداشته باشد
  • متقاضی می بایست در سلامت کامل باشد.
  • اثبات منبع درآمد قانونی با ارائه اسناد معتبر
  • اجاره یا خرید ملکی در سوئیس

مدارک و الزامات درخواست ویزای طلایی سوئیس

مدارک و الزامات درخواست ویزای طلایی سوئیس شامل:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گذرنامه معتبر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا
  • اظهارنامه منابع مالی مبنی بر نحوه اخذ وجوه سرمایه گذاری
  • بیمه سلامت
  • اثبات عدم سابقه کیفری
  • اثبات خویشاوندی اعضای خانواده مانند شناسنامه فرزندان

شرایط سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس می تواند انواع و اقسام مختلفی داشته باشد. روش هایی از قبیل ثبت شرکت،خرید ملک، خرید امتیاز انحصاری رستوران های زنجیره ای (Franchise) و سرمایه گذاری مستقیم که توسط اتباع خارجی انجام می شود، در خصوص سرمایه گذاری در سوئیس قابل اقدام است. در مورد ثبت اختراع (Start-up) نیز در این مقاله بحث شده است. مبلغ سرمایه گذاری در سوئیس، بسته به نوع و روش سرمایه گذاری، متفاوت است. افراد برای اقدام از طریق سرمایه گذاری در سوئیس بایستی طرح تجاری مناسب داشته باشند. بدین گونه که روش سرمایه گذاری که برای کشور سوئیس در نظر گرفتند، باید به رشد اقتصادی و سوددهی کشور کمک کند. راه اندازی کسب و کار در سوئیس به علت زمینه های اقتصادی و رشد تجاری در منطقه می تواند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه داران و افراد متقاضی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس باشد. موسسه ملک پور در این زمینه می تواند پشتیبان و راهنمای شما باشد. در این خصوص می توانید با کارشناسان ارشد و وکلای مهاجرتی موسسه به صورت رایگان مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر، از مشاوره آنلاین و دیگر اطلاعات در خصوص سرمایه گذاری در سوئیس نیز استفاده لازم را ببرید.

سرمایه گذاری در سوئیس و اخذ اقامت و تابعیت این کشور

سرمایه گذاری در سوئیس، در شرایطی می تواند موجب اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور شود. اما قبل از اینکه یک شخص خارجی برای دریافت تابعیت کشور سوئیس اقدام کند، باید برای چند سال اقامت دائم این کشور را دارا باشد. اتباع خارجی ممکن است از چند طریق اقامت دائم سوئیس را دریافت کنند، مثل ثبت شرکت و یا ویزای کار و... که در این مقاله، به صورت مختصر و انتخابی، بررسی و تحلیل خواهد شد. شما با اقامت بلند مدت در کشور سوئیس و پرداخت مالیات، می توانید اقامت دائم سوئیس را نیز دریافت کنید. افراد می توانند با داشتن یک ویزای معتبر، اقدام به سرمایه گذاری در سوئیس کنند. این روند در صورتی که برای کشور سوئیس سودآور و مفید باشد هر ساله برای متقاضی تمدید ویزا را در بر خواهد داشت.

اما صرف نظر از چگونگی دریافت اقامت دائم توسط افراد، متقاضیان دریافت تابعیت در کشور سوئیس، باید به مدت 12 سال در این کشور حضور داشته باشند. این حضور باید بدون وقفه و به صورت قانونی باشد. در طول پروسه ارزیابی پرونده، سازمان مهاجرتی فدرال، شرایط فرد را در خصوص چگونگی برخورد شخص با فرهنگ سوئیس و سبک زندگی فرد بررسی و ارزیابی می کند. به طور مثال اینکه با آداب و رسوم سوئیس آشنا باشد یا خیر. همچنین دولت کشور سوئیس، این را تصدیق و تایید می کند که شخص با تمام شرایط دولتی و کشوری موافق بوده و هیچ گونه تهدید و خطری برای کشور ندارد. دانستن قواعد کلی و قانون اساسی و همچنین چگونگی شکل گیری کشور سوئیس از ملزومات دریافت تابعیت کشور سوئیس می باشد.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک وسوسه انگیز به نظر می رسد، اما به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری بسیار دشوار است؛ چرا که اولاً، قیمت املاک و مستغلات در سوئیس بسیار گران است. اگر فرد توانایی خرید ملک در سوئیس را دارا باشد، به احتمال زیاد بخش زیادی از سرمایه فرد را شامل می شود. این بدان معنی است که در واقع فرد بخش اعظم سرمایه خود را دربه ازای یک فرایند سرمایه گذاری راکد و بلوکه می کند چرا که اصطلاحا نقد کردن پول در صورت نیاز دشوار خواهد بود. قیمت مسکن سوئیس در ماه مارس 2023 به دنبال افزایش 3.9 درصدی سالانه در سه ماهه قبل، 1.8 درصد سالانه افزایش داشته است. قیمت خانه در سوئیس بسیار بالابوده و همواره در حال افزایش است. قیمت ها تنها در سه ماهه دوم سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش یافته است. شهرهایی مانند زوریخ، ژنو و لوزان دارای بالاترین قیمت ها و رقابتی ترین بازارهای املاک محسوب می شوند. این بدان معناست که ممکن است افراد هنگام جستجوی ملک برای سرمایه گذاری با رقابت قابل توجهی روبرو خواهد شد. سوئیس قوانین سختگیرانه ای را برای خرید ملک توسط خارجی ها وضع کرده است برای واجد شرایط بودن می بایست معیار های زیر رعایت شود:

  • تابعیت اتحادیه اروپا یا EFTA با دارا بودن مجوز اقامت سوئیس
  • مقیم دائم با مجوز C سوئیس
  • اقامت موقت دارای ویزای کار

لازم به ذکر است که اگر فرد دارای ویزای موقت یا مجوز B باشد ، مجاز به خرید ملک سرمایه گذاری نخواهد بود . به عبارت دیگر، فرد می بایست در ملکی که خریداری کرده زندگی کند.

در صورتی که شرایط زیر را دارا باشید، شما نیازی به دریافت اجازه خاص برای خرید ملک و یا ترمیم و بازسازی ملک خود را نخواهید داشت:

  • داشتن اجازه اقامت معتبر؛ برای اتباع خارجی داشتن اجازه اقامتی نوع B لازم است.
    • اجازه اقامتی نوع B شامل اجازه اقامت کاری برای اتباع خارجی ست که از طریق دریافت پیشنهاد کاری اعمال می شود.
  • برای ساخت و ساز در زمینی که خریداری کرده اید، باید ظرف 1 سال کار های ساخت و ساز تمام شود.

به طور کلی خرید ملک در کشور سوئیس در چهار مرحله انجام می شود:

  1. پیش پرداخت خود را مدیریت کنید
  2. آنچه که می توانید بخرید را محاسبه کنید
  3. هزینه های مالی خود را حساب کنید
  4. درآمد خود را حساب کنید.

نکته مهمی که برای خرید ملک در کشور سوئیس می توانید در نظر بگیرید این هست که شما می توانید با پرداخت 20 درصد از هزینه های کلی ملک، صاحب ملک شوید و الباقی را به صورت اقساط پرداخت کنید. از دیگر نکات قابل توجه در این زمینه، عدم امکان اخذ اقامت سوئیس از طریق خرید ملک در این کشور است. در صورت نیاز می توانید با مراجعه به لینک زیر، اطلاعات خود را در سطح یک وکیل مهاجرتی در خصوص مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک افزایش دهید. همچنین در صورتی که تمایل به اخذ اقامت کشور اروپایی از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک دارید پیشنهاد می کنیم که به مقالات خرید ملک در اسپانیا و پرتغال مراجعه فرمایید.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت

سوئیس دارای چارچوب قانونی باثبات و شفاف است. قوانین این کشور برای مهاجرت به سوئیس ازطریق ثبت شرکت و کسب و کار سازگار بوده و از سرمایه گذاری قوی و حقوق مالکیت معنوی حمایت بعمل می آورد. سیستم مالیاتی سوئیس نیز سیستمی به روز و فعال است، با نرخ های مالیاتی رقابتی و قراردادهای مالیات مضاعف با بسیاری از کشورها همسو است. سرمایه گذاری در سوئیس از طریق ثبت شرکت شامل شش مرحله است. که در صورت ارائه صحیح کلیه مدارک و واریز سرمایه لازم به حساب بانکی قبل از ثبت نام، طی چند روز انجام می شود. شرایط به شرح زیر است:

  • سرمایه گذاران خارجی هیچ محدودیتی برای افتتاح یک شرکت سوئیسی ندارد
  • سرماایه گذاری بدون حضور بنیانگذاران و با حضور وکلای سوئیسی امکان پذیر است
  • شراکت سوئیس فقط می تواند توسط اشخاص حقیقی (حداقل دو نفر) با رعایت رویه هایی که در قوانین قانونی سوئیس تعیین شده است منعقد شود
  • سرمایه گذاران خارجی مجاز به ثبت هر یک از فرم های شرکت سوئیسی خواهند بود ؛ تاجران انحصاری، شرکت های سهامی خاص و تضامنی، شرکت های با مسئولیت محدود ، شرکت های سهامی عام، شعب یا شرکت های تابعه.
  • شرکت سوئیسی (یا شرکت سهامی) به منظور مرتفع کردن نیازهای شرکت های بزرگ طراحی شده است. این می تواند توسط سرمایه گذاران خارجی تشکیل شود، اما باید حداقل یک نفر از مدیران شرکت دارای اقامت دائم سوئیس باشد.
  • این فرم تجاری برای شرکت های بزرگ است و به همین دلیل است که مبلغ سرمایه گذاری در سوئیس از این طریق 100000 فرانک است. لازم است حداقل 50% سرمایه شرکت در زمان تاسیس سپرده شود و مابقی باید پس از تاسیس در مدت زمان معین سپرده شود. برای افتتاح یک شرکت در سوئیس به عنوان یک شرکت سهامی حدود 2 تا 4 هفته زمان لازم است.

در کشور سوئیس انواع شرکت های خارجی به شرح ذیل می باشد:

  • مالکیت یگانه: اغلب شرکت هایی که در کشور سوئیس به صورت کسب و کار نوپا راه اندازی می شود، در قالب همین نوع می باشد. چرا که کوچکترین و ارزان ترین راه برای راه اندازی کسب و کار می باشد. سپس می توان این شرکت را در قالب شرکت با مسئولیت محدود تبدیل کرد. شرایط این شرکت ها بدین نحو است که در سال اول بیش از 2300 فرانک سوئیس کسب درآمد داشته باشید و مشتریان خود را داشته باشید (هرچند کم). سپس می توانید برای ثبت بیمه اجتماعی و ثبت کسب و کار خود به صورت رسمی اقدام کنید. بدین معنی که بعد از سال اول که 2300 فرانک سوئیس درآمد داشتید، موظف به پرداخت بیمه اجتماعی خود از درآمد های خود می باشید. مدارک لازمی که برای این امر مورد نیاز می باشد، طرح تجاری موفق، پیشنهادات به مشتریان، اجاره نامه ملک، ما یحتاج کسب و کار، قرارداد های مشتریان و قرارداد عرضه کنندگان محصولات، می باشد.
  • شرکت با مسئولیت محدود: اگر افراد متقاضی، قصد سرمایه گذاری در سوئیس را داشته باشند و سرمایه اولیه آن ها 20000 فرانک سوئیس باشد، سپس مجاز به ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار خود را دارند. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در کشور سوئیس بدین صورت می باشد که اول از همه نیاز به تاییدیه بانک مبنی بر پرداخت سهام خود می باشد. سپس اساسنامه شرکت باید توسط دفتر اسناد رسمی مهر و امضا شود. همچنین مهر و امضای مدارک تاسیس شرکت نیز توسط دفتر اسناد رسمی نیاز است.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق کارآفرینی چگونه است؟

سوئیس دارای یک محیط سیاسی و اقتصادی با ثبات است که امکان چشم اندازاقتصادی امنی را فراهم می کند، که بسیار مورد استقبال کارآفرینان برای سرمایه گذاری در سوئیس قرار می گیرد. زیبایی طبیعی و محیط امن آن بسیار مورد توجه است و بازار مالی سوئیس بسیار قوی و تأثیرگذار است. طبق گزارش رقابت پذیری جهانی ، سوئیس دارای شرایط عالی برای کارآفرینی است و به عنوان رقابتی ترین کشور جهان رتبه بندی شده است. با وجود این، پتانسیل شرکت های جوان برای ایجاد مشاغل جدید در کوتاه مدت محدود است. متقاضیان خارجی می توانند کسب و کار خود را در سوئیس راه اندازی کنند. با این حال، تنها کسانی که شرایط خاصی را برآورده می کنند، حق قانونی راه اندازی یک کسب و کار را دارند. اتباع اتحادیه اروپا یا EFTA می توانند با سهولت نسبی سرمایه گذاری در سوئیس از طریق کارآفرینی را تجربه نمایند. صندوق کارآفرینان سوئیس فقط در شرکت‌های نوپا و SME در مرحله رشد (بین‌ المللی‌ سازی) با نیاز مالی بین 5 تا 20 میلیون فرانک سرمایه‌ گذاری می‌کند. درصد استارت آپ هایی که در سال های اول خود در سوئیس شکست می خورند بیش از 65 درصد است. به عبارتی میزان موفقیت حدود 35 درصد خواهد بود. اخذ ویزای کارآفرینی در سوئیس پس از تشکیل کسب و کار در سوئیس امکان پذیر است و به عبارتی اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری در کار افرینی منعقد می شود. مدارک درخواستی مورد نیاز برای این مهم عبارتند از:

  • مدرکی مبنی بر تشکیل کسب و کار در سوئیس
  • تعین محل دفتر شرکت
  • گواهی بیمه حوادث برای شرکت
  • موجودی بانک شخصی و بانک شرکتی
  • طرح تجاری

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خودحمایتی و تمکن مالی

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خود حمایتی پس از سپری شدن 10 سال می توند به دریافت اقامت دائم منتهی شود. بعد از دو سال شرایط برای برای اخذ پاسپورت و شهروندی کشور سوئیس نیز فراهم می شود. سرمایه گذاری خود حمایتی که تحت نیز شناخته می شود به دو روش منعقد می شود. بازنشستگان بخش اعظم سرمایه گذاری خود حمایتی سوئیس را به خود اختصاص داده اند.

  • برای مسن و با سن بالاتر از 55 سال: برای سنین کمتر از این رنج می توانند با اثبات تمکن مالی بسیارخوب و تضمین ساختن زندگی خوب در سوئیس برای خود و افراد تحت پوشش می توانند که این امر مستلزم نمایاندن پشتوانه و تمکن مالی بسیار خوب است تا جایی که نیازی به اشتغال به کار حس نشود و فرصت ها و موقعیت های شغلی به این افراد داده نشود. افراد مسن تر این تا 87 سال مشمول اثبات تمکن مالی پلکانی با تعرفه مشخص خواهند شد.
  • دسته بعدی اقامت خودحمایتی سوئیس که برای افراد جوانتر با سن کمتر و اغلب جوان در دسترس است: عملا فرد با واریز مالیات به دولت سوئیس امکان فراهم نمودن ویزای کار را هم مرتفع می سازد در این روش فرد تنها با اثبات خود حمایتی از مدرسه رایگان برای فرزندان در دسترس است . اثبات دریافت درآمد ماهاته 400 فراک بسیار اهمیت خواهد داشت.

در این صورت به شما اقامت سوئیس از طریق تمکن مالی و به صورت موقتی اعطا می شود که با تمدید سالیانه آن، پس از چند سال می توانید آن را به اقامت دائم تبدیل کرده و سپس مقدمات اخذ پاسپورت سوئیس را فراهم نمایید. توجه فرمایید که تعداد پذیرش متقاضیان از این روش، محدود است و برای این روش بایستی در بازه زمانی تعیین شده اقدام کرد.

شرایط اقامت در سوئیس از طریق تمکن مالی و پرداخت مالیات

سوئیس با اقتصاد پایدار و فرهنگ تجاری قوی می تواند مکانی عالی برای سرمایه گذاری باشد . انواع مختلفی از سرمایه گذاری در سوئیس امکان پذیر است که تمکن مالی به عنوان بخش مهمی از سرمایه گذاری ها محسوب می شود و اثبات آن در اخذ ویزا هم اهمیت دارد؛ بعلاوه مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری را امکان پذیر می کند. با این حال شرایط اقامت تمکن مالی سوئیس و پرداخت مالیات نیز به خودی خود قابل تعمل است. سوئیس یکی از بیش از 100 کشوری است که برای سیستم تبادل خودکار اطلاعات (AEOI) داوطلب شده است و نام آن به ثبت رسیده هدف از این پروسه ممانعت از فرار مالیاتی فرامرزی عنوان شده است. مالیات بر درآمد در سوئیس توسط دولت فدرال و کانتون فرد متقاضی گرفته می شود. این بدان معناست که محاسبه مالیات فرد متقاضی در سوئیس تلفیقی از نرخ تعیین شده توسط دولت سوئیس و نرخ مالیات در کشور مبدا خواهد بود. قوانین مالیاتی در سوئیس بر اساس خانواده ها در نظر می گیرد. اگر فرد متقاضی متاهل باشد باید یک اظهارنامه مالیاتی مشترک را تکمیل کند و محاسبه او بر اساس مجموع درآمد فرد و همسر وی خواهد بود. اگر فرزند زیر 18 سال شاغل عضو خانواده باشد نیز می بایست در اظهارنامه مالیاتی خانواده اعلام شود. مالیات بر دارایی در تمکن مالی که به عنوان مالیات زمین یا مالیات بر املاک نیز از آن یاد می شود، یک مالیات کانتونی بر زمین و ساختمان می باشد. این مبلغ توسط مالکان یا استفاده کنندگان ثبت شده ملک مورد نظر در ثبت زمین قابل پرداخت خواهد بود و مشمول مالیات بر دارایی ارزش کامل ملک محاسبه خواهد شد. هیچ بدهی یا وام مسکن در این رابطه در نظر گرفته نمی شود املاک فرد در کشور مبدا، صرف نظر از محل زندگی مالک نیز، مشمول مالیات خواهند شد.

مالیات سرمایه گذاری در سوئیس

همانگونه که گفته شد به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی اخذ مالیات به صورت یکپارچه و بین المللی از مهاجران نیز در جریان است تا جای که مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری هم مشمول واریز مالیات خواهد بود در ادامه انواع مالیات را بررسی کرده ایم:

  • مالیات بر درآمد: ساکنان سوئیس و مقیمان موقت و مهاجر شاغل در سوئیس باید مالیات بر درآمد خود را در سراسر جهان بپردازند. مهاجران اگر بیش از 90 روز (یا 30 روز در صورت کار) در سوئیس ماندگار شوند، برای اهداف مالیاتی به عنوان مقیم سوئیس در نظر گرفته خواهند شد. مادامی که دولت سوئیس فرد مهاجر را به عنوان مقیم به حساب نیاورد؛ فرد تنها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خود خواهد بود.
  • مالیات بر سرمایه گذاری در ملک: متقاضی در صورت سرمایه گذاری در ملک، ممکن است نیاز به پرداخت مالیات بر دارایی داشته باشد. نرخ ها برای اخذ مالیات متفاوت است اما معمولاً حدود 0.1٪ تا 0.15٪ ارزش ملک عنوان شده است. همچنین فرد می بایست مالیات بر ارزش اجاره ای ملک را بپردازد. در نهایت، مالیات بر ثروت و مالیات بر عایدی سرمایه (که هنگام فروش ملک قابل پرداخت خواهد بود) نیز ممکن است در نظر گرفته شود. صاحبان املاک همچنین باید مالیات بر درآمد را برای ارزش اجاره ای ملک را هم پرداخت نمایند؛ این مورد بر اساس مبلغی است که در صورت اجاره ملک فرد باید بپردازد. ارزش اجاره به طور کلی بر اساس 60 تا 70 درصد اجاره بازار تعریف می شود. فرد می تواند پرداخت های بهره وام مسکن و هزینه های نگهداری را از درآمد مشمول مالیات خود کم کند.
  • مالیات برسود سهام شرکت: سود سرمایه‌ ای در دارایی‌ هایی مانند سهام شرکت معمولاً تا زمانی که متقاضی به عنوان یک فرد و نه به عنوان یک فروشنده حرفه‌ ای معامله می کند، مشمول معافیت از مالیات خواهد بود. با این حال، لازم به ذکر است که درآمد سود سهام حاصل از سرمایه گذاری ها مطابق با سایر درآمدها مشمول اخذ مالیات می شود. به این ترتیب، سود سهام شرکت ها از منابع سوئیسی مشمول مالیات 35٪ خواهد بود.
  • مالیات بر دارایی و تمکن مالی: مهاجرانی که دارای اموال یا دارایی های دیگر در کشور سوئیس هستند نیز ممکن است مشمول پرداخت مالیات بر ثروت شوند. هر شخصی که مالک آپارتمان یا خانه است باید آن را به عنوان دارایی در اظهارنامه مالیاتی خود اعلام خواهد کرد. مالیات بر ثروت بر اساس ثروت خالص فرد محاسبه می شود، اما بدهی های ثابت شده (مانند وام مسکن) را می توان از آن کسر کرد. مالیات بر ثروت بین کشور های مختلف متفاوت است و حداکثر نرخ ها از حدود 0.13٪ تا 1.1٪ متغیر خواهد بود.

مزایای و معایب سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس دارای نقاط مثبت و منفی ای می باشد که باید ابتدا تمام این مراتب را در نظر گرفت.

نقاط مثبت سرمایه گذاری در سوئیس به شرح ذیل می باشد:

  • سطح جهانی زیرساخت ها
  • نیروی کار ماهر
  • نرخ پایین بیکاری
  • محیط کاملا قانونی و نظارتی که سرمایه گذاری در سوئیس را جذاب می کند
  • موقعیت جغرافیایی مناسب و استراتژیک منطقه ای
  • زیربنای حمل و نقل بسیار عالی و دسترسی به بازارهای اروپایی و خاورمیانه
  • ثبات سیاسی و اجتماعی و روابط نزدیک با اروپا
  • بازار تجاری با کیفیت
  • بی طرفی نسبی سیاسی نسبت به مسائل روز جهان

نقاط منفی سرمایه گذاری در سوئیس به شرح ذیل است:

  • اقتصاد نسبتا کوچک در کشور حکم فرماست
  • اقتصاد این کشور بسیار به تجارت و خدمات مالی وابسته است
  • شرکت ها با قوانین و مقررات بسیار دقیق رو به رو هستند
  • ارزش بالای فرانس سوئیس باعث شده که افراد برای سرمایه گذاری در سوئیس حساس تر شوند.

بررسی استانداردهای لازم برای اقامت سرمایه گذاری سوئیس

استاندارد های سرمایه گذاری در سوئیس، بر اساس امنیت بانک ها و سیستم قضایی و قانون گذاری کشور مشخص می شود. سیستم بانک داری کشور سوئیس، به قرن 18 میلادی باز میگردد. بدین صورت که افراد قدرتمند و دیکتاتورهای دولت های پیشین، سعی بر نگهداری پول های خود در بانک های کشور سوئیس داشتند. حتی مردم خارجی از کشورهای بی ثبات و مناطق بحرانی، سعی بر نگهداری پول های خود در بانک های امن کشور سوئیس داشتند. پس مقامات مسئول این کشور برای تثبیت تحولات قیمت در بازار جهانی در سال 2018، شاخص بهره بانکی را به پایین ترین حد ممکن حفظ نمود. این شاخص حتی پایین تر از صفر بوده و بانک های سوئیس برای حفظ سرمایه و جلوگیری از تورم، مبلغی را هم از سپرده گذاران دریافت می کند. این شاخص در مارس سال 2020 به منفی 0.4 درصد رسیده است.

نمودار نرخ بهره بانکی در سوئیس2023

همچنین میزان دریافت مالیات بر درآمد در این کشور طی سال های اخیر ثابت مانده است. نرخ مالیات بر درآمد برای افرادی که در کشور سوئیس زندگی می کنند همچنان نرخ 28.9 درصد می باشد. نرخ ثابت مالیات می تواند به بهبود اوضاع اقتصادی کشور کمک به سزایی کند.

نمودار نرخ مالیات در سوئیس2023

همچنین میزان ریسک مصادره اموال توسط دولت برای اتباع خارجی از میانگین نمرات 1 تا 7 که نشان دهنده کمترین و بیشتر مقدار ریسک می باشد، در کشور سوئیس نمره 1 را دریافت کرده است که بدین معنا می باشد که مقدار ریسک مصادره اموال برای اتباع خارجی در کمترین مقدار ممکن می باشد و این کشور از نظر سرمایه گذاری، می تواند گزینه امنی برای مهاجرین اقتصادی باشد.

نمودار نرخ مصادره اموال سوئیس

شاخص های اقتصادی تأثیرگذار بر سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس همواره گزینه مناسبی برای تجار و سرمایه داران بوده است. در این انتخاب، چندین عامل می تواند تاثیر گذار باشد. عواملی همچون مالیات ها، نرخ رشد اقتصادی، نرخ تولید ناخالص ملی و دیگر موارد می تواند تاثیر گذار باشد. در این بخش به نرخ سرمایه گذاری های خارجی و رشد تولید ناخالص ملی خواهیم پرداخت.

نرخ تولید ناخالص ملی در هر کشوری بیانگر این عامل می باشد که آیا آن کشور رشد اقتصادی داشته است یا خیر. همچنین برای روند سرمایه گذاری های خارجی نیز می توان آمار دقیقی از تزریق سرمایه و بازدهی آن در کشور دریافت. تولید ناخالص ملی در کشور سوئیس، از سال 2000 تا کنون سیر صعودی زیادی داشته است. به گونه ای که این کشور در این مقیاس در جایگاه بالاتری از کشورهای سوئد و اتریش می باشد.

نرخ تولید ناخالص داخلی

بر اساس گزارش سالانه بانک جهانی، سوئیس سی و سومین کشوری است که از لحاظ سهولت سرمایه گذاری سهولت خاصی را برای سرمایه داران و متقاضیان سرمایه گذاری در سوئیس فراهم کرده است. سرمایه گذاری مستقیم در سوئیس در سال2023 و قبل از آن در نمودار زیر مشخص است.

سرمایه گذاری در سوئیس

سوالات متداول

✔️ روش های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس کدامند؟

روش های متعددی جهت مهاجرت به کشور سوئیس از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؛ از جمله ثبت شرکت ، تمکن مالی و خودحمایتی، کارآفرینی و...

✔️ حداقل سرمایه برای مهاجرت به سوئیس چقدر باید باشد؟

فرد می بایست دست کم 150000 فرانک را به اقتصاد سوئیس وارد کند.

✔️ بهترین روش سرمایه گذاری در سوئیس کدام است؟

بهترین روش سرمایه گذاری در سوئیس بسته به شرایط افراد مانند سن، تمکن مالی و سوابق کاری و ... متغیر است.

✔️ آیا با سرمایه گذاری در سوئیس می توان به اقامت و تابعیت این کشور دست یافت؟

در برخی از روش های سرمایه گذاری در سوئیس مانند ثبت شرکت و کارآفرینی و یا خودحمایتی و تمکن مالی می توان به اقامت و سپس تابعیت این کشور دست یافت.

✔️ آیا خرید ملک در سوئیس، سبب اخذ اقامت این کشور می گردد؟

خیر؛ خرید ملک در کشور سوئیس، صرفاً یک سرمایه گذاری سودده است که منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در سوئیس، راه های مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری و بهترین اقامت سرمایه گذاری در سوییس در این مقاله به صورت اختصاصی و علمی بررسی شد. این مقاله توسط گروه موسسه ملک پور تهیه شده است و هر گونه کپی و رونوشت از این مقاله شرعا حرام است. به طور کلی سرمایه گذاری در سوئیس در روش های محدودی منجر به اقامت دائم و دریافت تابعیت خواهد شد. اما این را هم باید در نظر گرفت که با توجه به شرایط و اوضاع و احوال کنونی در خصوص روابط بین الملل با ایران، برای سرمایه گذاری در سوئیس چندین عامل را باید در نظر گرفت. عواملی همچون قراردادهای رفتار تجاری متقابل (BIT) و هچنین پتانسیل سرمایه گذاری های بین المللی توسط اتباع ایرانی در این خصوص باید بررسی شود. اما به طور کلی با تمرکز بر روی کشورهای همسایه مثل اتریش و آلمان می توان گزینه های بهتری را با در نظر گرفتن عضویت در حوزه شنگن انتخاب کرد. سرمایه گذاری های منطقه غربی اروپا مثل آلمان و اتریش و هلند، می تواند به سادگی و در مدت زمان کمتر و همچنین با هزینه های کمتر منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشورها شود. همچنین دریافت تابعیت در این کشور ها می تواند 1 سال بعد از دریافت کارت اقامت دائم، بررسی شود. این مقاله در خصوص سرمایه گذاری در سوئیس توسط گروه موسسه ملک پور نوشته شد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ماهر و زبده موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهرمند شوید و اطلاعات خود را در سطح یک وکیل مهاجرتی افزایش دهید.

امتیاز 4.12 از 5 ( 35 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
انا
سلام و عرض ادب من و همسرم 60 ساله هستیم و کل داراییمون حدود 9 میلیارد میشه و ماهیانه 20 میلیون درامد داریم میخواستم بدونم راهی وجود داره به کشور سوییس بریم ؟ خیلی ممنون بابت اطلاعات خوبی که در اختیار ما میذارید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه بهتر راهنمایی تان کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم ما باتوجه به رزومه ای که می فرمایید گزینه خود حمایتی سوئیس برای شما مناسب می باشد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما توسط کارشناسان ما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
رضاپور
سلام و عرض ادب ممنون از مقاله ها و سایت خوبتون و خدا قوت به همه عزیزان در مجموعه موسسه ملک پور بنده و همسرم ماه آینده با جناب دکتر ملک پور وقت مشاوره داریم در حال حاضر بنده روی گزینه خود حمایتی اتریش متمرکز هستم. سوال بنده این هست که میون گزینه های خود حمایتی پرتغال، سوییس، فرانسه و اتریش... مزایا یا معایب خود حمایتی سوییس چه مواردی هست؟ ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان یکی از نکات بارز و تفاوت در خودحمایتی کشور سوئیس این است که شرط سن دارد و برای افراد بالای 55 سال مناسب است. یا خود حمایتی پرتغال جالب است بدانید که فرد اجازه کار هم دارد. البته چون شما می فرمایید با استاد ملکپور وقت مشاوره دارید پیشنهاد می کنم حتماً ویدیوی راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت را قبل از جلسه مشاهده بفرمایید.موفق باشید.
فرزام
اقامت سوئيس از طريق خودحمايتي هم امكان پذير هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی کشور سوئیس هم برنامه خودحمایتی دارد و تقریبا شرایط آن مثل خود حمایتی اتریش است با این تفاوت که کشور سوئیس شرط سن دارد و برای افراد بالای 55 سال مناسب است، اما از نظر کوتا و ظرفیت بیشتر از اتریش است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
ناصری
با سلام خدمت شما از طریق ثبت شرکت آیا میتوان در سوئیس به تابعیت دست پیدا کرد یا فقط اقامت اعطا میشود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب از طریق ثبت شرکت در ابتدا اقامت و بعد از ده سال پاسپورت تعلق می گیرد. برای کسب اطلاعات کامل و دقیقتر با توجه به رزومه شما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان استفاده نمایید.
Adel alavi
سلام آیا خودحمایتی و پرداخت مالیات با هم تفاوت دارند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت باید مالیات پرداخت کنید، ولی برای بعضی از پلنهای سرمایه گذاری مالیات کمتری پرداخت می شود. برای سوئیس از طریق دو روش می توانید سرمایه گذاری کنید که یکی از روشها سرمایه گذاری بوده و روش دیگر از طریق ثبت شرکت می باشد. با توجه به اینکه برای راهنمایی بهتر باید اطلاعات دقیق در مورد متقاضی داشته باشیم، شما می توانید با موسسه تماس گرفته و با توضیح کامل شرایط خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.
جاوید توسلی
با سلام و درود حداقل مبلغی که میشه در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کرد چقدر هست و سودی که تعلق می گیره چقدر هست؟ تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام فقط برخی سرمایه گذاری ها تبعات اقامتی دارند. برای بررسی دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید
anahita31
سلام و عرض ادب وقت بخیر من محدودیت مالی ندارم از چه طیقی میتونم اقامت سوئیس بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت در صورت داشتن یک بیزنس پلن عالی و سرمایه بالا می توانید از طریق ایجاد یک بیزنس و ثبت شرکت اقامت این کشور را بدست آورید. برای بررسی شرایط خود می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان ارشد مجموعه استفاده نمایید.
الناز
سلام وقتتون به خیر میخواستم بدونم فردی که در یونان یا پرتغال خرید ملک انجام میده با توجه به اینکه اقامت اروپا رو دریافت میکنه امکان خرید فرنچایز هارو به طور مثال در سوئیس و اتریش دارند و اینکه هزینه تقریبی اخذ برند سابوی و در مقابل سود ماهانشون چقدر هست و اینکه اقامتی که از طریق خرید ملک داشتند محفوظ میمونه؟ ممنون از پاسخگوییتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست گرامی، شما می توانید از این روش ها سرمایه گذاری نمایید و محدودیتی ندارید اما طبق این مثال شما اقامت سوئیس و اتریش بدست نمی آورید.
محمدشیخ زفره
سلام من ۴۸ سال سن دارم بازنشسته هستم ویک شرکت بازرگانی دارم که خودمم هم مدیرعامل هستم .تخصص من نساجی وپوشاک هست.آیا میتونم دراین این زمینه میشه در سوئیس یاهرکشوری دیگه فعالیت تولیدی یا بازرگانی کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را درست راهنمایی بکنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما باتوجه رزومه تان در کشورهایی چون استرالیا و کانادا شانس خوبی برای مهاجرت دارید.
علی صانعی
عرض ارادت خدمت شما عزیزان بنده اقامت فرانسه را دارم و 60 سال سن دارم اگر بیزنس آماده شده را در کشور سوییس خریداری کنم از طریق ویزای سرمایه گذاری می توانم اقامت این کشور را به دست آورم؟ با سپاس از همکاری شما
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز این امکان وجود دارد.
محمد رضا
وقت بخیر ایا از طریق ویزا تحصیلی میتونیم وارد سوییس بشیم و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، شما میتوانید ویزای تحصیلی خود را به سرمایه گذاری نیز تغییر دهید.
محمدجواد لرستانی
سلام آیا امکان سرمایه گذاری با رمز ارز های اینترنتی وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شما می توانید از طریق روش خودحمایتی اقامت این کشور را اخذ نمایید و سپس سرمایه گذاری انجام دهید.
عماد عباسی
سلام عرض ادب من ۴۸ ساله هستم و لیسانس فیزیک قصد سرمایه گذاری در سوییس رو دارم که بتونم به همراه خانواده ام اقامت بگیرم چه بیزینسی میتونم تو سوییس داشته باشم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. ممنون میشم در خصوص سوابق بیزنس و میزان سرمایه خودتان نیز اطلاعاتی را بفرمایید تا اطلاعات مناسب ارائه شود. می توانید شرایط خود را از طریق مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه نیز در میان بگذارید.
علیرضا
سلام خسته نباشید می خواستم در مورد روش پرداخت مالیات بانرخ ثابت برای کشور سوییس که برای افراد ثروتمند هست سوال کنم میخواستم بدونم پروسه اخذ ویزا برای ورود به سوییس چقدرطول میکشه و اینکه نیاز نیست مالیات ب در امد بدیم به دولت سوییس وقتی در انجا اقامت داریم و اینکه مدرک زبان می خواد یا خیر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای کسب اطلاعات در این زمینه بهتر است با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید.
دانیال
سلام وقت بخیر امکان خرید فرنچایز برای ایرانیا توی سوییس وجود داره مثلا احداث کافه یا رستوران؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور کلی همیشه توصیه میکنیم که شما ابتدا اقامت خود را دریافت نمایید و سپس اقدام به خرید بیزنس و یا فرنچایز نمایید.
Hamid
سلام روز بخیر. خرید ملک در سوئیس اقامت طولانی مدت میده؟ در این شرایط بچهه های من میتونن اونحا مدرسه برند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شما در صورتی می‌توانید با خرید ملک در سوئیس به اقامت این کشور اخذ یابید که اقامت اروپا را داشته باشید‌.
آقای حیدری
سلام بنده 65 سالمه و متاهل هستم دو فرزند 25 ساله و18 ساله دارم تمکن بالای 100 میلیارد هست و درآمد ماهانه 400 میلیون دارم برای سوئیس چه روش اقامتی به بنده میخوره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما می توانید برای روش خودحمایتی در سوئیس اقدام داشته باشید و با اثبات تمکن مالی اقامت دریافت نمایید.
قادری
سلام. من با خرید یک ملک 500 هزار یورویی در سوئیس میتونم برای خودم و خانوادم اقامت دریافت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر، امکان دریافت اقامت سوئیس از طریق خرید ملک به هر قیمتی امکان پذیر نمی باشد.
سارا
سلام وقت بخیر کدوم یک از روش های سرمایه گذاری در سوییس مارو زودتر به اقامت دائم میرسونه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط شما بایستی بررسی گردد تا بهترین گزینه به شما پیشنهاد شود. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.
زهره
سلام وقت بخیر من و همسرم دوست داریم برای سوئیس اقدام کنیم. من ۴۳ سالمه ایشون 50 درآمدی که برای خود حمایتی سوئیس باید نشون بدیم چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. با توجه به شرایط سنی شما امکان اقدام برای این روش را نخواهید داشت و بهتر است روش و یا کشور خود را تغییر دهید.
حمید عابدینی
سلام عرض ارادت من رستوران دارم در ایران و چندین ملک هم دارم و سرمایه نقدیم حدودا 15 میلیارد هست 2 فرزند دارم و همسرم پزشک عمومی هستن بهترین روش برای سرمایه گذاری در سوییس کدوم روش هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی با جزئیات بیشتری بررسی گردد. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
فرهاد
سلام بنده 65 سالمه و همسرم 60سالشونه بازنشسته هستیم و تمکن مالی بالای 100 میلیارد رو داریم ممنون میشم باتوجه به شرایط بنده ایا امکان دریافت اقامت سوئیس رو داریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، شما میتوانید برای خودحمایتی کشور سوئیس اقدام داشته باشید.
الهام
در خودحمایتی سوئیس چند ساله پاسپورت میگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام پس از ۱۰ سال
صادقی
سلام بنده 68 سالمه و همسرم 62 سالشونه دارایی ما حدود 90میلیارد هست و میخواستیم یک ملکی رو در سوئیس خریداری کنیم ایا از طریق خرید ملک ما تونیم اقامت این کشور رو دریافت کنیم یا روش دیگه ایی هست که به شرایط ما بخوره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز کشور سوئیس از طریق خرید ملک اقامت نمی‌دهد شما می‌توانید از طریق روش خود حمایتی اقامت این کشور را دریافت نمایید و سپس در محیط ملک مورد نظر خود را خریداری کنید.
مشاوره رایگان