سرمایه گذاری در دومینیکا - روش های مبتنی بر سرمایه و هزینه های لازم 2024

بدون نظر

از جمله روش های سرمایه گذاری در دومینیکا میتوان به خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و استارتاپ اشاره کرد. دومینیکا حدودا با بیش از 50 کشور جهان قرارداد تجاری دارد. متقاضیانی که شرایط سرمایه گذاری در دومینیکا را دارند میتوانند برای اقامت و شهروندی این کشور را دریافت کنند. دومینیکا علاوه بر اقامت پاسپورت دوم نیز به شما میدهد که پاسپورت این کشور از اعتبار خوبی برخوردار است. یکی از بهترین و آسان ترین روش های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت و دریافت پاسپورت دومینیکا خرید ملک در این کشور است. با خرید ملک به ارزش حداقل 200.000 دلار می تواند برای خود و خانواده خود پاسپورت دومینیکا دریافت نماید. چنانچه پس از مطالعه این مقاله سوالی در خصوص سرمایه گذاری دومینیکا یا و دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری داشته باشید می توانید با مشاورین مجرب موسسه (MIE) تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده نمایید.

 

پاسپورت جزایر کارائیب در 30 ثانیه

 

مباحثی که در این نوشتار مورد بررسی قرار میگیرد:

تماس با ما

سرمایه گذاری در دومینیکا

شرایط سرمایه گذاری در دومینیکا

برای شروع مطالب در خصوص سرمایه گذاری در دومینیکا بهتر است کمی در خصوص این کشور بدانیم. این کشور در دریای کارائیب با جمعیتی کمتر از 100.000 نفر واقع شده است. شهر روسو پایتخت این کشور کوچک است که بندر اصلی این کشور نیز به حساب می آید. مردم این کشور به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند و اقتصاد آن وابسته به گردشگری، کشاورزی و البته مالیات است. دومینیکا از این نظر برای سرمایه گذاران جذابیت دارد که این کشور شرایط خاصی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است که افراد بتوانند تابعیت این کشور را بدست آورند و تابعیت چندگانه داشته باشند.در واقع سرمایه گذاران کشورهایی که ارزش پاسپورت آنها پایین تر از دومینیکا است می توانند از این موقعیت استفاده نموده و پاسپورت معتبرتری بدست آورند. البته برای سرمایه گذاری روش های مختلفی در این کشور وجود دارد که در ادامه به بررسی دقیق تر هر یک از آنها می پردازیم.

 

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه پاسپورت جزایر کارائیب


سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از روش هایی است که بسیاری از سرمایه دارانی که به دنبال دریافت اقامت یا پاسپورت کشورهای دیگر هستند از آن استقبال می کنند. کشور دومینیکا نیز با توجه به شرایط اقتصادی که دارد این امکان را فراهم آورده است که افرادی که قصد سرمایه گذاری در دومینیکا و خرید ملک در دومینیکا را دارند بتوانند تابعیت این کشور را نیز بدست آورند. به طور کلی شرایط سختی برای این امر وجود ندارد و شخص با خرید ملک به ارزش حداقل 200.000 دلار می تواند برای خود و خانواده اش پاسپورت دومینیکا دریافت نماید و در واقع این روش یکی از معدود روش های اقامت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری به شمار می رود. البته هزینه های دریافت پاسپورت بسته به تعداد اعضای خانواده متغیر بوده و از این مبلغ جدا است. متقاضی تا 3 سال نباید ملک خریداری شده را به فروش برساند و جالب است بدانید که در صورت فروش ملک پس از 5 سال، خریدار بعدی نیز می تواند از آثار اقامتی بهره مند گردد.

سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی دیگر از روش هایی است که افراد زیادی تمایل دارند تا به وسیله آن در کشورهای مختلف اقامت بدست آورند. این امکان در برخی کشورها همچون کانادا، برزیل، اتریش، پرتغال، سوئد و ... وجود دارد اما آیا امکان دریافت اقامت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت نیز فراهم است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این امر امکان پذیر نمی باشد و صرف ثبت شرکت منجر به دریافت اقامت برای متقاضی و خانواده وی نمی شود. این مقاله توسط تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور تهیه و تنظیم شده است و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع غیر قانونی و غیر شرعی می باشد. با توجه به مطالب ذکر شده می توانیم نتیجه بگیریم که این کشور مقصد مناسبی برای ثبت شرکت نیست و گزینه های بهتری برای ثبت شرکت و یا حتی سرمایه گذاری های دیگر می تواند مد نظر متقاضیان سرمایه گذاری در دومینیکا قرار بگیرد.

در صورتی که قصد مهاجرت دارید و تمایل دارید تا قبل از هر گونه اقدامی ابتدا تمام روش های مهاجرتی را آموزش ببینید پیشنهاد می کنیم تا محصول مسیر سبز مهاجرت را تهیه نموده و از آن استفاده نمایید.

سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق  کارآفرینی

کارآفرینان در سراسر دنیا مورد استقبال دولت قرار می گیرند زیرا ضمن وارد کردن سرمایه به کشورشان، مشاغل جدیدی ایجاد می نمایند که بسیار مطلوب است. از این روش کشور دومینیکا نیز به افرادی که قصد کارآفرینی در این کشور را دارند اقامت و بعد از مدتی تابعیت اعطا می کند. به طور کلی 2 حالت برای کارآفرینان وجود دارد که بتوانند از آن طریق اقدام به کارآفرینی نموده و اقامت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری را بدست آورند.

  • سرمایه گذاری حداقل 50.000 دلار در صندوق سرمایه گذاری دولت با تایید دولت.
  • سرمایه گذاری به عنوان سرمایه گذار سهام در بخش دولتی مورد تایید دولت یا یک بخش خصوصی.

افرادی که یکی از این 2 روش را انتخاب کنند از ابتدا اقامت موقت دریافت می کنند که در هر سال باید 3 ماه را در خاک این کشور سپری نمایند و پس از 2 سال و با رعایت حداقل شرایط می توانند برای پاسپورت دومینیکا اقدام داشته باشند.

سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق استارت آپ

استارتاپ یکی از روش هایی است که شما میتوانید برای اخذ اقامت در بسیاری از کشورهای دنیا از طریق این روش اقدام کنید. شما با داشتن یک ایده خلاقانه میتوانید برای اقامت درخواست دهید. در این روش معمولا از همان ابتدا اقامت دائم داده میشود و دولت ها از نوآفرینی حمایت میکنند. در روش کارآفرینی شما باید از خودتان سرمایه داشته باشید و بر روی یک بیزنس سرمایه گذاری کنید تا به سود دهی برسید ولی در روش استارتاپ داشتن یک ایده خلاقانه هم کافیست و سرمایه اولیه چندانی نیاز ندارد و شما پس از راه اندازی کسب وکار میتوانید مابقی هزینه ها را انجام دهید. در دومینیکا حداقل سرمایه گذاری 100.000 دلار در یک استارت آپ است. که در این روش حداقل 3 نفر به صورت تمام وقت باید استخدام شوند. 

مدارک لازم برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

برای دریافت اقامت دومینیکا از طریق روش سرمایه گذاری به طور کلی مدارک زیر مورد نیاز است:

  • ویزای سرمایه گذاری 
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • 4 قطعه عکس 
  • گواهی تایید سرمایه گذاری در دومینیکا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه نامه
  • مدارک معاینات پزشکی 
  • در صورت داشتن همسر داشتن سند ازدواج

شاخص و استانداردهای اقتصادی تأثیرگذار بر سرمایه گذاری در دومینیکا

متقاضیان سرمایه گذاری در دومینیکا قبل از هر گونه اقدام برای سرمایه گذاری در این کشور باید برخی فاکتورها، شاخص ها و استانداردهای اقتصادی تاثیرگذار در این کشور را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. شخص باید ابتدا از حفظ سرمایه های اولیه خود اطمینان حاصل نماید و بعد به فکر سود بردن از سرمایه گذاری خود باشد. برای این منظور باید قوانین این کشور را با کمک وکیل مجرب بررسی نماید و استانداردهایی همچون نرخ مصادره اموال، شاخص کیفیت نظارتی، کنترل فساد اداری و ... را بررسی کند.

در بررسی این مبحث می توانیم به مستنداتی که از آمار های بین المللی بدست آمده است رجوع نموده و از برخی از نمودارهای حاصل از این داده ها استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. نرخ مصادره اموال در چند سال گذشته در دومینیکا نرخ 2 از 7 را داشته است که تقریباً نرخ پایینی است و خطر زیادی را از باب مصادره اموال برای سرمایه گذار به همراه ندارد. اما در بررسی قانون دو شاخص کنترل کیفیت نظارتی و کنترل فساد اداری را داریم که از منفی تا مثبت 2.5 امتیازبندی می شود و هر دوی این موارد کمی بالاتر از صفر می باشند یعنی کنترل کیفیت نظارتی مثبت 0.28 و کنترل فساد اداری مثبت 0.58 می باشد. اگر چه این عدد با وضعیت ایده آلی که در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهایی مانند اتریش، پرتغال، فرانسه، اسپانیا، کانادا و ... فاصله دارد اما به طور کلی عدد نامطمئنی نیز به شمار نمی روند. در زیر نمودار مربوط به این شاخص ها را مشاهده می نمایید.

سرمایه گذاری در دومینیکا

نمودار شاخص کیفیت نظارتی در دومینیکا

 

سرمایه گذاری در دومینیکا

نمودار شاخص کنترل فساد در دومینیکا

 

پس از بررسی موضوع استانداردهای سرمایه گذاری باید شاخص های اقتصادی تاثیرگذار بر سرمایه گذاری در دومینیکا را مورد تحلیل قرار دهیم. در این مبحث نیز موضوعات متعددی وجود دارد که متقاضی باید بسته به نوع سرمایه گذاری که می خواهد انجام دهد باید آن را بررسی نماید. از جمله مهم ترین این موارد می توانیم به تولید ناخالص داخلی و تورم اشاره داشته باشیم که معیارهای مهمی برای اقتصاد یک کشور و سطح قیمت ها در کشور دارد. با توجه به اینکه کشور دومینیکا از صنایع و به طور کلی اقتصاد خیلی قوی برخوردار نیست GDP این کشور در سال 2021 حدود 16.96 و در سال 2022 حدود 16.55 است این آمار طبق آخرین آمار داده شده توسط سایت theglobaleconomy است. البته نرخ تورم هم میتواند در شاخص های اقتصادی تاثیر گذار باشد که در سال 2022 تا 2023 طبق آخرین آمار داده شده در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته:

سرمایه گذاری در دومینیکا

شاخص تولید ناخالص داخلی در دومینیکا

 

سرمایه گذاری در دومینیکا

شاخص تورم در دومینیکا

 

مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا

تمام کسانی که می خواهند مسیری را برای سرمایه گذاری یا سایر فعالیت های خود انتخاب نمایند ابتدا مزایا و اهداف خود را مشخص می کنند تا ببینند آیا مسیر انتخابی اهداف آنها را پوشش می دهد یا خیر. در امر سرمایه گذاری در دومینیکا نیز این موضوع نقش مهمی دارد و متقاضی باید ابتدا از مزایای کار متوجه شده و سپس با خیال راحت در مسیر مهاجرتی خود قدم بردارد. از این رو ما سعی نمودیم تا برخی از مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا را برای شما به صورت تیتروار عنوان نماییم.

  • امکان دریافت پاسپورت دومینیکا از ابتدا
  • پذیرش تابعیت مضاعف
  • پایین بودن نرخ جرم و جنایت
  • عدم پرداخت مالیات برای شهروندان غیر مقیم
  • پذیرفتن تابعیت مضاعف
  • عدم نیاز به شرط حضور در صورت دریافت پاسپورت
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی و سایر مدارک
  • معتبر بودن پاسپورت
  • عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به شینگن
  • پذیرش فرزندان با سنین بالا در پرونده مهاجرتی
  • امکان پذیرش برادر و خواهر متقاضی اصلی
  • سریع بودن پروسه انجام کار اقامت و تابعیت

اخذ اقامت و تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

ما و شما می دانیم که در واقع هدف اصلی متقاضیات سرمایه گذاری در دومینیکا در واقع دریافت اقامت و در نهایت پاسپورت دومینیکا است. با توجه به تمام مطالبی که ذکر شد می بینیم که این کشور شرایط راحتی را برای متقاضیان سرمایه گذاری در دومینیکا قرار داده است تا با انتقال سرمایه بتوانند اقامت و تابعیت کسب کنند. برخی از موارد مانند خرید ملک از همان ابتدای کار شخص می تواند پاسپورت دریافت نماید و در برخی دیگر از روش ها مانند کارآفرینی شخص اقامت کوتاه مدت دریافت می نماید و بعد از 2 سال پاسپورت دومینیکا را اخذ می نماید. البته متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند تا در مشکلی در پروسه دریافت  پاسپورت دومینیکا ایجاد نشود که از جمله مهم ترین آنها می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم.

  • حداقل سن متقاضی اصلی باید 21 سال باشد.
  • متقاضیان باید فاقد سوابق کیفری باشند.

البته روش دیگری نیز برای دریافت پاسپورت دومینیکا وجود دارد که متقاضی می تواند با پرداخت مبلغی این پاسپورت را برای خود و اعضای خانواده خود خریداری نماید. این مبالغ بسته به تعداد اعضای خانواده با هم متفاوت می باشد و حداقل از 175.000 دلار آغاز می گردد و با افزایش تعداد اعضای خانواده این مبلغ افزایش پیدا می کند که یکی از معایب پاسپورت دومینیکا است.


 

پادکست پرسش و پاسخ با موسسه MIE

پرسش: آیا با پاسپورت دومینیکایی راحت از ایرانی می شود ویزای تحصیلی آمریکا گرفت؟

 


 

پادکست پرسش و پاسخ با موسسه MIE

پرسش: آیا در حال حاضر امکان اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق کار و تحصیل وجود دارد؟ یا تنها با سرمایه گذاری می توان این گذرنامه را گرفت؟

 


سوالات متداول 

✔️ آیا هزینه لازم برای خرید پاسپورت دومینیکا برای یک نفر با هزینه ها برای نفرات بیشتر یکسان است؟

خیر، این مبالغ بسته به تعداد اعضای خانواده متغیر است و هرچه تعداد اعضا بیشتر باشند مبلغ پرداختی نیز بیشتر می شود.

✔️ حداقل هزینه ای که با خرید ملک در دومینیکا می توان پاسپورت این کشور را بدست آورد چقدر است؟

متقاضی باید مبلغ حداقلی 200.000 دلار را برای خرید ملک در دومینیکا پرداخت نماید.

✔️ آیا ایرانیان نیز می توانند برای دریافت اقامت از طریق خرید پاسپورت دومینیکا اقدام داشته باشند؟

دوست عزیز توصیه می کنیم قبل از اقدام برای دومینیکا، شما اقامت کشور دیگری را کسب نمایید و پس از آن برای خرید پاسپورت اقدام داشته باشید.

✔️ با پاسپورت دومینیکا به چه مناطقی می توان بدون ویزا سفر کرد؟

از جمله مهم ترین نقاطی که با پاسپورت دومینیکا نیازی به ویزا ندارید می توانیم به حوزه شنگن، کشورهای آمریکای لاتین، برخی کشورهای آفریقا و آسیا اشاره داشته باشیم.


_____________سخن پایانی ___________

ما در این مقاله تلاش نمودیم تا شما را با سرمایه گذاری در دومینیکا و سایر موضوعات وابسته به آن مانند اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری آشنا نماییم. از جمله اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است می توانیم روش های خرید ملک، کارآفرینی و ... اشاره نماییم که موجبات اقامت و یا پاسپورت دومینیکا را برای متقاضی فراهم می نماید. در واقع دومینیکا در حال حاضر یکی از معدود کشورهایی است که امکان فروش پاسپورت برای ایرانیان را تحت شرایطی فراهم آورده است. البته همانطور که گفته شد اگر هدف شما صرفاً دریافت اقامت باشد، می توانید کشورهایی همچون اتریش، پرتغال، کانادا، فرانسه و ... را انتخاب نمایید. مقاله حاضر توسط تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور تهیه شده است تا پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشد. شما می توانید برای بررسی شرایط خود با مشاورین ارشد مجموعه مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید و پاسخ سوالاتتان را دریافت نمایید. امکان ارسال سوالات از طریق یادداشت آن ها در بخش "ثبت پرسش" در ذیل این مقاله وجود دارد و همکاران ما در اولین فرصت پاسخگو خواهند بود.


ثبت پرسش
مشاوره رایگان