سرمایه گذاری در بلغارستان

2 نظر

سرمایه گذاری در بلغارستان

بلغارستان کشوری زیبا واقع در جنوب شرقی قاره سبز و با جمعیتی حدود 7 میلیون و 400 هزار نفر یکی از کشورهای عضو در اتحادیه اروپا می باشد. پایتخت این کشور شهر باستانی صوفیه می باشد. بلغارستان به دلایلی از جمله جمعیت کم، نرخ پایین بیکاری و پایین بودن هزینه زندگی در این کشور مورد توجه برخی افراد به منظور مهاجرت قرار گرفته است. روش های متعددی جهت مهاجرت به بلغارستان وجود دارد. اصلی ترین روش ها تولد، ازدواج، پناهندگی، کار در بلغارستان، تحصیل و سرمایه گذاری در بلغارستان می باشد. در این مقاله به دنبال بررسی شرایط کلی سرمایه گذاری در بلغارستان می باشیم. در راستای سرمایه گذاری در بلغارستان روش هایی مانند ثبت شرکت، کارآفرینی و همچنین خرید ملک به منظور اخذ اقامت بلغارستان برای ایرانیان پیشنهاد می گردد. شما عزیزان می توانید پاسخ سوالات بیشتر خود را در خصوص بلغارستان و روش های اقامت در این کشور اروپایی از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان موسسه ملک پور (MIE) به صورت مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. در صورت کامل کردن فرم تماس نیز این امکان در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

  • شرایط عمومی سرمایه گذاری در بلغارستان
  • اقامت بلغارستان با سرمایه گذاری
  • استانداردهای سرمایه گذاری در بلغارستان
  • شاخص های اقتصادی تاثیرگذار
  • اقامت بلغارستان از طریق خرید ملک
  • کارآفرینی و ثبت شرکت در بلغارستان
  • خرید اوراق قرضه دولتی در بلغارستان
  • پاسخ به سوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در بلغارستان
  • سخن پایانی

سرمایه گذاری در بلغارستانشرایط عمومی سرمایه گذاری در بلغارستان

یکی از اصلی ترین روش های کسب اقامت بلغارستان برای ایرانیان سرمایه گذاری در این کشور اروپایی می باشد. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد و نزدیکی به ایران مورد توجه هموطنان ما قرار گرفته است. روش های متفاوتی جهت سرمایه گذاری در بلغارستان وجود دارد. خرید ملک در بلغارستان، ثبت شرکت و کارآفرینی در این کشور و خرید اوراق قرضه دولتی از اصلی ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور می باشند. در ادامه علاوه بر بررسی این روش ها، به بررسی موضوعات مهمی از قبیل استانداردهای بین المللی سرمایه گذاری و همچنین شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در بلغارستان می پردازیم. به این موضوع اشاره خواهد شد که بلغارستان از آن دسته کشورها به شمار می آید که از طریق خرید ملک و همچنین خرید اوراق قرضه دولتی می توانید به اقامت بلغارستان دست یابید. پیشنهاد می گردد جهت آگاهی از روش های متفاوت اقامتی در کلیه کشورها از محصول کامل گام به گام تا اخذ اقامت استفاده کنید. با توجه به شرایط اقتصادی موجود در این کشور که در ادامه ارزیابی می گردد کشورهای دیگری در اتحادیه اروپا وجود دارند که سرمایه گذاری در آن ها شرایط بهتر و امتیازات بیشتری را به سرمایه گذاران خارجی می دهند. البته در این کشور برخی روش ها که منجر به پاسپورت می شوند، روش های مناسبی جهت اقامت و زندگی در اتحادیه اروپا می باشند.

اقامت بلغارستان با سرمایه گذاری

همان گونه که در بخش های قبل به صورت مختصر اشاره شد، جهت کسب اقامت بلغارستان شش روش اصلی وجود دارد. این شش روش تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری در بلغارستان می باشند. افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستند، علاوه به استفاده از مزایایی که به سرمایه گذاران خارجی داده می شود به دنبال استفاده از شرایط اقامتی در بلغارستان نیز می باشند. افرادی که موفق به دریافت تابعیت بلغارستان می گردند، می توانند از مزایای نهمین پاسپورت قدرتمند جهان برخوردار شوند. افرادی که دارای شهروندی بلغارستان می باشند، می توانند به 120 کشور سفر کنند که از بین این 120 کشور می توانند بدون نیاز به ویزا به 84 کشور دنیا سفر داشته باشند. لازم به ذکر است در بلغارستان روشی مانند خرید ملک تحت شرایط خاصی که در ادامه بیان می گردد، منجر به اقامت این کشور می شود. همچنین با خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش 512000 یورو می توانید اقامت بلغارستان را به دست آورید. در بخش های بعد به این موضوعات پرداخته می شود. در مقاله زیر اطلاعات کلی در خصوص روش های دست یابی به پاسپورت بلغارستان ارائه شده است.

سرمایه گذاری در بلغارستان

پاسپورت بلغارستان

استانداردهای سرمایه گذاری در بلغارستان

زمانی که یک سرمایه گذار خارجی به دنبال انتقال سرمایه و سرمایه گذاری در کشوری دیگر می باشد، یکی از مهم ترین موضوعاتی که بررسی آن الزامی می باشد استانداردهای بین المللی سرمایه گذاری می باشد. این استانداردها نشان دهنده میزان امنیت سرمایه گذاری و همچنین میزان حمایت دولت میزبان از سرمایه گذار خارجی می باشد. اولین استاندارد سرمایه گذاری در بلغارستان که به بررسی آن می پردازیم نرخ ریسک مصادره اموال می باشد. این نمودار نشان دهنده احتمال مصادره اموال از سوی دولت بلغارستان می باشد. عدد 7 نشان دهنده بالاترین احتمال و عدد یک نشان دهنده پایین نرخ ریسک مصادره اموال می باشد. می بینیم که در بلغارستان در 5 سال گذشته این نمودار عدد یک را نشان می دهد که وضعیت مناسبی را نوید می دهد.

سرمایه گذاری در بلغارستان

استاندارد سرمایه گذاری دیگری که ارزیابی می گردد نرخ کنترل فساد در بلغارستان است. این نرخ نشان دهنده کنترل موجود از سوی دولت و نظام قضایی در کنترل فساد سیستماتیک و فساد اداری در یک کشور می باشد. در نمودار زیر پایین ترین نرخ کنترل با عدد -2.5 و بالاترین نرخ کنترل فساد با عدد +2.5 نشان داده می شود. می بینیم که در بلغارستان این عدد در ده سال گذشته حدود -0.2 بوده است.

سرمایه گذاری در بلغارستان

جهت آشنایی با کشورهایی که شاخص های اقتصادی بسیار عالی دارند پیشنهاد می شود مقاله زیر در خصوص سرمایه گذاری در سوئیس مطالعه بفرمایید.

سرمایه گذاری در بلغارستان

سرمایه گذاری در سوئيس

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

جهت سرمایه گذاری در بلغارستان و هر کشور خارجی دیگر، به عنوان یک سرمایه گذاری خارجی بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار بسیار حائز اهمیت می باشد. شاخص های بسیار فراوانی در تصمیم گیری نهایی جهت مشخص کردن مقصد نهایی سرمایه گذاری تاثیرگذار خواهند بود. از میان این شاخص ها، یکی از مهم ترین آن ها نرخ بیکاری می باشد. در نمودار زیر می بینیم که در سال های گذشته نرخ بیکاری در کشور بلغارستان رو به کاهش بوده است. این کاهش محسوس، نشان دهنده سیاست های اقتصادی صحیح دولت در جذب سرمایه خارجی، راه اندازی تولید و صنایع مهم و همچنین مراودات تجاری با دیگر کشورها می باشد.

سرمایه گذاری در بلغارستان

شاخص اقتصادی تاثیرگذار دیگری که جهت سرمایه گذاری در بلغارستان بررسی آن می تواند مهم باشد میزان مالیات در بلغارستان می باشد. در نمودار زیر می توانید نرخ مالیات به ازای درآمد در کشور بلغارستان را در طی چند سال گذشته مشاهده نمایید. نرخ مالیات دریافتی بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، یک نرخ میانه و متوسط محسوب می شود.

سرمایه گذاری در بلغارستان

شاخص اقتصادی مهم دیگری که بررسی آن بسیار تاثیرگذار می باشد شاخص میزان تولید ناخالص داخلی می باشد. میزان تولید ناخالص داخلی در یک کشور نشان دهنده اقتصاد فعال و همچنین تولید پررونق و حمایت دولتی از تولیدکنندگان و کارآفرینان می باشد. در نمودار زیر مشاهده می کنیم که تولید ناخالص داخلی در بلغارستان در ده سال گذشته به چه ترتیب رو به افزایش بوده است.

سرمایه گذاری در بلغارستان

اقامت بلغارستان از طریق خرید ملک

یکی از راه های انتقال سرمایه به کشورهای اروپایی و همچنین سرمایه گذاری در این کشورها، خرید ملک می باشد. خرید ملک در بلغارستان یک روش سرمایه گذاری بسیار ایمن محسوب می گردد. در بررسی اقامت بلغارستان برای ایرانیان، بیان این موضوع مهم می باشد که خرید ملک برای ایرانیانی که اقامت بلغارستان را ندارند ممکن می باشد. این خرید ملک در بلغارستان به تنهایی منجر به اقامت بلغارستان نمی گردد. شخص متقاضی باید ثابت بکند که این خرید ملک و املاک را به هدف فعالیت تجاری انجام می دهد. در جدول زیر هزینه خرید خانه در بلغارستان و همچنین اجاره خانه در بلغارستان به یورو بیان شده است:

 

هر مترمربع خرید آپارتمان در مرکز شهر

1146.03 یورو

هر متر مربع خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر

766.64 یورو

اجاره خانه 3 خوابه در مرکز شهر

462.66 یورو

اجاره خانه 1 خوابه در مرکز شهر

237.86 یورو

اجاره خانه 3 خوابه خارج از مرکز شهر

345.85 یورو

اجاره خانه 1 خوابه خارج از مرکز شهر

204.66 یورو

 

در صورتی که به دنبال کسب اقامت اروپا از طریق خرید ملک به صورت مستقیم می باشید پیشنهاد می باشد مقاله زیر را در خصوص خرید ملک در اسپانیا را مشاهده بفرمایید.

سرمایه گذاری در بلغارستان

خرید ملک در اسپانیا

کارآفرینی و ثبت شرکت در بلغارستان

یکی از معمول ترین راه های سرمایه گذاری در بلغارستان همانند سایر کشورهای جهان ثبت شرکت و کارآفرینی در بلغارستان می باشد. افرادی که به هدف آغاز یک فعالیت تجاری خاص وارد بلغارستان می شوند می بایست از طریق ثبت شرکت در بلغارستان این فعالیت خود را شروع کنند. یکی از مهم ترین شرایطی که یک شخص جهت ثبت شرکت در بلغارستان می بایست داشته باشد، ارائه یک طرح تجاری مفید می باشد. طرح تجاری و یا بیزنس پلن (BUSINESS PLAN) در واقع نشان دهنده نحوه آغاز فعالیت شرکت، راه های درآمدی شرکت مورد نظر، چگونگی تاثیر فعالیت تجاری مورد نظر در اقتصاد بلغارستان و همچنین هدف نهایی آن شرکت می باشد. پس از تایید طرح تجاری توسط ارگان های مربوطه در بلغارستان متقاضی اصلی باید حدود 50.000 لوا (BGN) معادل حدوداً 25 هزار یورو به عنوان سرمایه اولیه وارد شرکت خود بنماید. در این روش که می بایست کارآفرینی داشته باشد، متقاضی اصلی پس از 5 سال اقامت دائم بلغارستان را به دست می آورد. شخصی که اقامت دائم بلغارستان را دارد، پس از گذشت 5 سال از زندگی او در بلغارستان می تواند درخواست تابعیت بلغارستان را بدهد. با توجه به دشواری های موجود در تایید طرح تجاری پیشنهاد می گردد مقاله زیر در خصوص سرمایه گذاری در کانادا را مطالعه بفرمایید.

سرمایه گذاری در بلغارستان

سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در بلغارستان

خرید اوراق قرضه دولتی در بلغارستان

بلغارستان یکی از معدود کشورهایی می باشد که همچنان در ازای خرید اوراق قرضه دولتی اقامت و تابعیت خود را به متقاضیان از سرتاسر جهان و از جمله ایران اعطا می کند. کسب اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی به دو روش انجام می شود. روش اول به این صورت می باشد که متقاضی می بایست اوراقی دولتی به ارزش 1.000.000 لوا (واحد پول بلغارستان) که معادل 512.000 یورو می باشد را خریداری نماید. در ازای این مبلغ دولت بلغارستان به وی اقامت موقت شش ماهه می دهد. این اقامت پس از گذشت 6 ماه به اقامت دائم و پس از پنج سال تبدیل به تابعیت بلغارستان می گردد. حالت دوم سرمایه گذاری در بلغارستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی مانند روش اول می باشد، با این تفاوت که پس از گذشت شش ماه، متقاضی اصلی می بایست 1.000.000 لوای دیگر معادل 512.000 یورو در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کند. این مرحله دوم باعث می شود که وی به همراه همراهانش شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال، پس از گذشت حدود هجده ماه به تابعیت بلغارستان دست پیدا کنند. این روش یکی از مناسب ترین و کم ریسک ترین روش های سرمایه گذاری در بلغارستان می باشد. لازم به ذکر این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور تهیه و گردآوری شده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع از نظر حقوقی و قانونی صحیح نمی باشد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بلغارستان

پس از بررسی همه شرایط سرمایه گذاری در بلغارستان و کسب اقامت در این کشور از طریق سرمایه گذاری، در صورتی که به دنبال مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری می باشید، آگاهی از مزایا و معایب این روش می تواند بسیار مهم باشد. یکی از بزرگترین مزایای سرمایه گذاری در بلغارستان، روش خرید اوراق قرضه دولتی می باشد که با گذشت 6 ماه منجر به اقامت دائم یک کشور اروپایی می شود. در روش سریع مربوط به این فرآیند، متقاضی اصلی می تواند در مدت یک سال و نیم به تابعیت بلغارستان برسد. از جمله معایب موجود در این کشور لزوم دانستن زبان بلغاری، نرخ نامساعد کنترل فساد در این کشور و همچنین عدم حضور در حوزه شنگن می باشند. در صورتی که به دنبال سرمایه گذاری در کشوری در حوزه شنگن می باشید پیشنهاد می گردد مقاله زیر را در خصوص سرمایه گذاری در اروپا مطالعه بفرمایید.

سرمایه گذاری در بلغارستان

سرمایه گذاری در اروپا

سوالات متداول راجع به سرمایه گذاری در بلغارستان

✅ آیا خرید ملک در بلغارستان منجر به اقامت این کشور می گردد؟

خرید ملک در بلغارستان در صورتی که در قالب یک فعالیت تجاری انجام شود می تواند منجر به اقامت این کشور شود.

✅ آیا روش خود حمایتی در کشور بلغارستان نیز ارائه می گردد؟

روش اقامتی خود حمایتی در بلغارستان وجود ندارد و می بایست از روش های دیگری مانند خرید اوراق قرضه اقدام بنمایید.

✅ بهترین روش سرمایه گذاری در بلغارستان کدام یک می باشد؟

در حال حاضر کم خطر ترین و بهترین روش جهت سرمایه گذاری در بلغارستان خرید اوراق قرضه دولتی می باشد که به دو روش سریع و عادی ارائه می گردد.

✅ آیا اقامت بلغارستان که از طریق سرمایه گذاری به دست می آید قابلیت تبدیل به تابعیت را دارد؟

بله؛ در بعضی از روش ها در ابتدا اقامت موقت و سپس اقامت دائم ارائه می شود. در برخی روش ها از ابتدا اقامت دائم ارائه می گردد. در مجموع شخصی که اقامت دائم بلغارستان را داشته باشد پس از 5 سال کار و فعالیت و زندگی در بلغارستان می تواند پاسپورت بلغارستان را به دست آورد.

 

_____________________ کلام آخر در باب سرمایه گذاری در بلغارستان_____________________

بلغارستان از نظر وسعت، یکی از کشورهای بزرگ اروپا محسوب می شود. این کشور که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد یکی از نزدیک ترین کشورهای اتحادیه اروپا به ایران می باشد. بنابراین اقامت بلغارستان برای ایرانیان می تواند مهم باشد. البته بلغارستان جزئی از منطقه شنگن محسوب نمی شود ولی پاسپورت بلغارستان این امکان را فراهم می کند که در تمام اتحادیه اروپا امکان کار و زندگی به وجود بیاید. یکی از راه های مهاجرت به بلغارستان، سرمایه گذاری در بلغارستان می باشد که در این مقاله به تفصیل در مورد روش های گوناگون آن پرداخته شد. خرید ملک در بلغارستان، ثبت شرکت در بلغارستان و همچنین خرید اوراق قرضه دولتی از روش های معمول سرمایه گذاری در بلغارستان می باشند. یکی از بهترین و سریع ترین روش های کسب یک تابعیت اروپایی، خرید اوراق قرضه دولتی در بلغارستان به ارزش 1.024.000 یورو است. در صورتی که به دنبال خرید ملک در یک کشور اروپایی می باشید، کشورهایی مانند پرتغال و اسپانیا پیشنهاد می گردند. همچنین کشورهای برتری مانند اتریش و سوئیس شرایط مناسب تری را جهت ثبت شرکت در اروپا فراهم می کنند. شما عزیزان می توانید سوالات دیگر خود در خصوص سرمایه گذاری در بلغارستان را در بخش دیدگاه انتهای همین صفحه مطرح بنمایید. همچنین می توانید از طریق روش های پیشنهادی در بخش ارتباط با ما به صورت رایگان با کارشناسان موسسه ملک پور ارتباط گرفته و یا با کامل کردن فرم تماس، مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید.

امتیاز 5 از 5 ( 7 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
قنبری
با سلام. چطوری می تونیم با سرمایه گذاری در بلغارستان از راه خرید ملک به اقامت برسیم؟ سود این سرمایه گذاری مناسب هست یا به صرفه هست که این هزینه رو در کشور دیگه ای داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب سرمایه گذاری از طریق خرید ملک منجر به اقامت بلغارستان نمی شود. و خرید ملک در کشورهایی مثل پرتغال، یونان و قبرس منجر به اقامت دائم و پاسپورت می شود. برای اخذ اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم با موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان در این زمینه دریافت بفرمایید. سپاس
نازیلا غفاری
سلام. وقتتون بخیر. برای سرمایه گذاری در بلغارستان اگر تمامی شرایط مورد نیاز رو داشته باشیم آیا در حال حاضر میتوان اقدام کرد؟ در مورد زمان پروسه شما اطلاعاتی دارید؟ چقدر طول میکشه تا بتونیم از طریق سرمایه گذاری در بلغارستان مهاجرت کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ارادت روش های متفاوتی جهت سرمایه گذاری در بلغارستان وجود دارد. خرید ملک در بلغارستان، ثبت شرکت و کارآفرینی در این کشور و خرید اوراق قرضه دولتی از اصلی ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور می باشند.هر کدام از این روشها شرایط و زمان بندی مختص به خود را دارند. توصیه میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تلفنی و تخصصی رایگان روی خطوط موسسه تماس حاصل نمایید.موفق باشید.
مشاوره رایگان