سرمایه گذاری در استان منیتوبا کانادا

2 نظر

سرمایه گذاری در استان منیتوبا، موارد اصلی کسب امتیاز، شرایط آب و هوایی و جزییات سرمایه گذاری در استان منیتوبا در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین شاخص های اصلی سرمایه گذاری در کشور کانادا با جزییات در ادامه این مقاله بررسی خواهد شد. در این مقاله تلاش شده است که برای مقایسه بهتر شما روش های مختلف کارآفرینی در کانادا به عنوان مثال سرمایه گذاری در بیریتیش کلمبیا و نیوبرانزویک ارائه شده است. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این استان 150 هزار دلار کانادا می باشد و برنامه های کارآفرینی در این استان نیاز به افرادی دارد که سابقه کار مدیریتی و یا مدیریت بیزینس داشته باشند. موسسه ملک پور با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه های مختلف سرمایه گذاری بین المللی و اقامت در تمامی کشور ها با وکلای محلی همکاری می کند، این همکاری به خصوص کشور کانادا می تواند راهنمای شما در انجام پروسه های سرمایه گذاری شما باشد. شما عزیزان همواره می توانید با پر کردن فرم تماس در وب سایت های موسسه و یا تماس مستقیم با موسسه MIE در سرتاسر جهان از مشاوره تلفنی رایگان مشاورین مجرب این موسسه در انتخاب مسیر مهاجرتی خود و خانوادتان بهره مند گردید. در ادامه این مقاله به زیر عنوان هایی به شرح زیر در خصوص سرمایه گذاری در استان منیتوبا پرداخته خواهد شد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد استارتاپ یا سرمایه گذاری کانادا


 

تماس با ما
سرمایه گذاری در استان منیتوبا

شرایط سرمایه گذاری در ایالت مانیتوبا

شرایط عمومی سرمایه گذاری در استان منیتوبا در این زیر عنوان بررسی می گردد. یکی از برنامه های اصلی مهاجرت به کانادا برنامه های سرمایه گذاری و به خصوص برنامه های کار آفرینی می باشد. کشور کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو می باشد که هر یک زیر نظر دولت فدرال این کشور اداره می شوند ولی با توجه به شرایط مختلف حاکم بر این ایالت ها قوانین متفاوتی دارند. بزرگترین شهر این ایالت شهر ویپینگ می باشد که 749,534 نفر جمعیت دارد. به صورت کلی ایالت های مختلف کانادا این اجازه را دارند که تحت شرایطی برنامه های مهاجرتی را طراحی نمایند و برای جذب مهاجران مورد نیاز خود در ایالت برنامه ریزی نمایند. تقریباً اکثر ایالت های کانادا برنامه های مهاجرتی را برای جذب کارآفرینان و جذب سرمایه گذاران به ایالت خود دارند. این برنامه ها اکثراً به نام برنامه های کارآفرینی شناخته می شوند. ایالت منیتوبا نیز شرایط خاصی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی و کار آفرینان ایجاد نموده است که به نام برنامه کارآفرینی استان منیتوبا شناخته می شود. برنامه کار آفرینی استان منیتوبا دارای دو روش اصلی می باشد. روش اول به صورت کلی در خصوص کارافرینان در گرایش های مختلف می باشد و برنامه دیگری در خصوص کارآفرینی در زمینه کشاورزی می باشد. در ادامه مقاله شرایط و جزییات هر یک از این روش ها بررسی می گردد. توصیه می شود برای مقایسه بهتر برنامه کارآفرینی این استان به مقالات زیر در خصوص کار آفرینی استان نیوبرانزویک، بهترین سرمایه گذاری در ونکوور، سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا و به صورت کلی سرمایه گذاری در کانادا به مقاله مرتبط در همین سایت مراجعه نمایید.

آب و هوای استان منیتوبا می تواند در انتخاب این منطقه به عنوان مقصد مهاجرت بسیار پر اهمیت باشد. استان منیتوبا در بخش مرکزی کشور کانادا قرار دارد و با توجه به این که از رشته کوه های بلند و دریا فاصله مناسبی دارد، در اکثر بخش ها به صورت زمین نسبتاً همواری می باشد. این ایالت در طول سال آب و هوا های بسیار متفاوتی را تجربه می نماید که از جمله آن ها می توان به توده های هوایی با فشار زیاد که قطب شمال و بخش شمال غربی که معمولاً در ماههای ژانویه و فوریه در این ایالت مستقر می شوند و همچنین توده های هوایی که غالباً از جنوب ایالات متحده آمریکا در تابستان وارد این ایالت می شوند اشاره نمود. به صورت آب و هوای ایالت منیتوبا آفتابی است و در آخرین آمار رتبه اول پاک ترین آب و هوا را در میان ایالت های کانادا کسب نموده است. این کشور فصل یخبندان نسبتاً طولانی دارد که در حدود 120 – 140 روز در دره رودخانه سرخ به طول می انجامد. شایان ذکر است در فصل تابستان برخی از مناطق این ایالت دمای 53 درجه سانتیگراد را تجربه می نماید و در این شرایط مستعد بالاترین درصد رطوبت در کانادا می باشد.

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری در استان منیتوبا

یکی از مهمترین و اصولی ترین اقدامات در سرمایه گذاری خارجی، اقدام هوشمندانه و بررسی دقیق شرایط اقتصادی کشور مقصد می باشد. بهتر است قبل از انتخاب شرایط سرمایه گذاری در استان منیتوبا و به صورت کلی کشور کانادا را مورد بررسی قرار دهید. به صورت کلی هدف از سرمایه گذاری خارجی دریافت سود می باشد و میزان اصل سرمایه نباید از دست برود و این امر بایستی با آگاهی کامل صورت پذیرد. افراد متقاضی سرمایه گذاری در کشورهای مختلف باید با سنجش و اگاهی کامل استانداردها و شرایط کشور مورد نظر اقدامات لازم در راستای سرمایه گذاری را انجام دهند. در ادامه در مورد شرایط و استانداردهای سرمایه گذاری در کشور کانادا به اختصار توضیحاتی را برای افراد متقاضی سرمایه گذاری در استان مانیتوبا ارائه نموده ایم. این موارد شامل داشتن استانداردهای متفاوتی می باشد، که در این مقاله به بررسی و ارزیابی برخی از اصولیترین و مهمترین آن ها پرداخته ایم و تحلیل این موارد بر اساس بررسی دقیق آمارهای بین المللی می باشد که در ادامه به تحلیل ان ها می پردازیم.برخی از اصلی ترین این استاندارد ها همچون نرخ ریسک مصادره اموال، شاخص کنترل فساد اداری و شاخص کیفیت نظارتی در کانادا می باشند که در بخش های ذیل، به شرح کامل این عنوانین پرداخته ایم.

  • نرخ ریسک مصادره اموال

برای شرح دقیق نرخ ریسک مصادره اموال در کانادا ابتدا بهتر است تا توضیح مخنصری در مورد این استاندارد سرمایه گذاری ارائه بنماییم. تمامی اقدامات دولت کشور مقصد در خصوص سرمایه گذاران خارجی و یا تفاوت بین سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام می گیرد و باعث خسارت دیدن و از دست دادن سرمایه سرمایه گذاران خارجی می شود، تعیین کننده این معیار است. از برخی عوامل تاثیر گذار در افزایش این ریسک می توان به تحریم دولت ها و همچنین تغییر و تحول در سیستم حکومتی و رژیم کشورها اشاره نمود. سنجش این شاخص با عددی در بازه 1 تا 7 مشخص می گردد و عدد 1 نشانگر امنیت بالا و عدالت دستگاه قضایی آن کشور و افزایش این عدد به معنی کاهش امنیت سرمایه گذاری در کشور مقصد می باشد. در نمودار زیر نرخ ریسک مصادره اموال در کشور کانادا در بازه سال های 2014 الی 2019 نشان داده شده است که بیانگر امن بودن این کشور به عنوان مقصد سرمایه گذاری از لحاظ عملکرد دولت می باشد.

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

  • کنترل فساد اداری

از دیگر شاخص هایی که سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند شرایط فساد اداری و قضایی آن کشور می باشد. این معیار با عددی در بازه بین مثبت و منفی 2.5 نمایش داده می شود و هر چقدر این عدد به عدد مثبت 2.5 نزدیک تر باشد میزان تخلفات مالی و اداری، قانون گریزی مدیران و سیاستمداران در آن کشور کمتر خواهد بود. در نمودار زیر میزان این شاخص در بازه سال های 2009 تا 2019 نمایش داشته است. همانطور که می بینید این عدد در کشور کانادا همواره بالاتر از عدد 1.8 بوده است. شایان ذکر است این کشور در کنترل فساد اداری، همواره جزو برترین کشور های دنیا قرار داشته است.

 

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

  • شاخص کیفیت نظارتی

این شاخص یکی دیگر از شاخص مهم در انتخاب مقصد سرمایه گذاری می باشد که می تواند آینده سرمایه گذاری شما را تحت تاثیر قرار دهد. شاخص کیفیت نظارتی توانایی دولت کشور مقصد را در اداره و مدیریت اقتصاد، به ویژه تأثیر مثبت آن بر شرایط اقتصادی بخش خصوصی را بررسی می نماید. این شاخص نیز مانند شاخص کنترل فساد اداری عددی در بازه 2.5+ و 2.5- می باشد. تأثیرات مثبت دولت در اقتصاد کشور بهتر بوده و شاخص کیفیت نظارتی از قدرت بیشتری برخوردار است. در نمودار زیر شاخص کیفیت نظارتی در کشور کانادا در بازه 2009 تا 2019 نمایش داده شده است.

 

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

بررسی شاخص های اقتصادی تأثیرگذار سرمایه گذاری در استان منیتوبا

در این زیر عنوان به بررسی برخی از اصلی ترین شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در انتخاب مقصد مهاجرت و سرمایه گذاری در استان مانیتوبا و به صورت کلی کشور کانادا بررسی خواهد شد.

  • سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP)

معیار تولید ناخالص داخلی نمادی از رشد اقتصادی یک کشور را نشان می دهد که به پارامترهای مختلفی در آن کشور ارتباط دارد. میزان سرانه تولید ناخالص داخلی در کشورهای معمولاً به ارقام بالاتر از 35 هزار می باشد. در نمودار زیر روند تغییرات سرانه تولید ناخالص داخلی در کشور کانادا در سال های اخیر نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می فرمایید در اکثر موارد این معیار در کشور کانادا در 20 سال اخیر در حال رشد بوده و در آخرین آمار به عدد 49 هزار رسیده است.

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

  • نرخ تورم

نرخ تورم از ملموس ترین و مهم ترین شاخص ها انتخاب مقصد مهاجرت و سرمایه گذاری می باشد. در واقع نرخ تورم یعنی اختلاف قیمت یک کالا در مقایسه با سال قبل تقسیم بر قیمت اولیه کالا. افراد مختلف معمولاً در تصمیم گیری های خود برای پیش بینی های کسب و کار خود و حتی زندگی روزمره این معیار را در نظر می گیرند. در نمودار زیر نرخ تورم در کشور کانادا در 10 سال گذشته نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می نمایید در دهه گذشته این نرخ همواره زیر 4 درصد بوده است.

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

  • نرخ مالیات

در بررسی شرایط سرمایه گذاری نرخ مالیات همواره یکی از موارد اصلی می باشد. سرمایه گذاران باید بدانند که از سود شرکت خود باید چه میزان را به دولت کشور مقصد سرمایه گذاریشان پرداخت نمایند. در نمودار زیر نرخ مالیات در کشور کانادا نمایش داده شده است. البته در ایالت های مختلف ممکن است نرخ مالیات کمی متفاوت باشد.

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

سرمایه گذاری تجاری در منیتوبا

حتما می دانید که یکی از راه های مهاجرت به کانادا سرمایه گذاری است. از طریق برنامه استانی منیتوبا  (MPNPB) می توان فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در مانیتوبا را شناسایی کرده و در آنجا کسب و کاری نیز ایجاد کرد. منیوتابا دارای مزایای زیادی برای سرمایه گذاری است. این استان ار سرزمین و اقلیمی مناسب، نور کار کافی، زندگی با کیفیت، هزینه های مناسب، حمل و نقل اسان و... است. سرمایه گذاری در کشاورزی ، نوآفرینی و کارافرینی در مانیتوبا از راه های سرمایه گذاری در این استان هستند. تفاوت های کارآفرینی و نوآفرینی در این است که در کارآفرینی شما خود یک بیزینس راه اندازی کرده و باید با سرمایه خودتان این کار ار انجام دهید و به شود برسید، ولی در نوآفرینی یک ایده جدید و خلاقانه ارائه میدهید و نیاز به سرمایه زیادی ندارد و در صورت پذیرش ایده شما از شما حمایت میکنند و امکاناتی را در اختیار شما قرار میدهند. برای سرمایه گذاران بین المللی در مانیتوبا که واجد شرایط هستن مجوز موقتی برای کار در استان صادر شده و باید پس از دو سال امکان شروع و ایجاد کسب و کاری داشته باشند. گفتنی است در صورتی که از امتیازی کافی برخوردار باشند می توانند از اقامت دائم برخوردار باشند. برای این منظور حداقل 60 امتیاز لازم است.

مراحل کارآفرینی در مانیتوبا کانادا

کارافرینی در مانیتوبا یک برنامه Entrepreneur Pathway برای کارافرینان و سرمایه گذاران است که اغلب صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران مخاطب آن هستند. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، متقاضیان کارافرینی در مانیتوبا باید در مدت دو سال پس از در یافت ویزای کار، کارافرینی موفقی داشته و کسب و کاری سود ده داشته باشند. از دیگر مراحل روند کارافرینی در مانیتوبا کانادا مصاحبه با افسر مهاجرت MPNP، ارائه مدرک زبان و اقامت در این استان است.

مدارک مورد نیاز سرمایه گذاری استان مانیتوبا

در این معیارهای واجد شرایط بودن برای MPNP و مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری استان مانیتوبا آمده است که عبارتند از:

  • دارایی حدود 350 هزاردلار کانادا
  • تجربه مدیریت در سطح اجرایی
  • حداقل 3 سال سابقه به عنوان مدیر ارشد
  • حداقل 60 امتیاز در سیستم امتیازدهی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

هزینه های لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در مانیتوبا

برای سرمایه گذاری در این دولت باید به میزان 150 تا 800 هزار دلار کانادا ارائه شود تا پس از مدتی به توان اقامت دائم گرفته شود. گفتنی است که هنگام ارائه درخواست نیز هزینه ای حدود 2500 دلار باید پرداخت شود. سرمایه گذاری وینپیگ پایتخت مانیتوبا حدود 150 هزار دلاراست و همچنین حداقل سرمایه شخصی برای این منظور باید 500 هزار دلار باشد.

کسب و کارهای مناسب برنامه کارآفرینی مانیتوبا کانادا

مانیتوبا استانی در مرکز کانادا است که دسترسی فوق العاده ای به سایر استان و ایالت های کانادا دارد. مانیتوبا از فضای طبیعی، معادن، جنگل ها و زمین های زراعی، اب کافی، رودخانه و دریاچه های متعددی برخور دار است. مشاغل مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی از بهترین فرصت های کاری در این استان به شمار می روند. در منیتوبا  بیزنس پلن ها و کسب و کارهای مختلفی به سرعت رشد و توسعه پیدا میکنند.

در جدول چند نمونه فرصت شغلی و کسب و کار مناسب در مانیتوبا آمده است.

کسب و کارهای مناسب برنامه کارآفرینی مانیتوبا کانادا

انتشارات

شرکت تولید بیودیزل

تاسیس استودیوی انیمیشن

کسب و کار استخراج بیت کوین

تاکسی رانی

کلینیک بوتاکس

نمایندگی و تعمیرگاه دوچرخه

کارخانه مونتاژ خودرو

 شرکت تولیدی کیسه های پلاستیکی زیست تخریب پذیر

کسب و کار سفارشی سازی و تعمیر خودرو

زمان لازم برای اقامت کارآفرینی و سرمایه گذاری مانیتوبا

پیش تر به روند درخواست و شرکت در برنامه استانی (MPNPB) اشاره کردیم. برای این منظور باید درخواست داده و هزینه کافی برای نامزد شدن در این برنامه را بپردازید. علاوه بر این باید از ویژگی های واجد شرایط نیز برخوردار باشید. پس از درخواست به مدت دو سال به سرمایه گذار یا کارافرین فرصت داده می شود تا به کسب و کاری سوده و سرمایه گذاری مفید دست یابد. در صورت دستیابی به این موفقیت امکان اقامت دائم نیز فراهم خواهد شد.

شرایط اخذ اقامت کانادا در برنامه کارآفرینی استان منیتوبا

در این زیر عنوان شرایط سرمایه گذاری در منیتوبا بررسی خواهد شد. در برنامه کارآفرینی استان منیتوبا همانند دیگر برنامه های سرمایه گذاری در کانادا یکی از اصلی ترین عوامل داشتن سابقه کاری مدیریت یک بیزینس و یا سمت مدیریتی در سطوح بالا می باشد. در برنامه های کارآفرینی متقاضی نشان می دهد که از شرایط مالی مناسب و مورد نیاز این ایالت برخوردار است و قصد دارد با بخشی از سرمایه خود یک کسب و کار جدید در این ایالت ایجاد نماید و یا یک کسب و کار موجود در این ایالت را خریداری نموده و با سرمایه گذاری در آن و ایجاد برخی تغییرات آن کسب و کار را رونق دهد. سرمایه گذاری در استان منیتوبا از طریق کار آفرینی همانند دیگر برنامه های کار آفرینی در کانادا به صورت محاسبه امتیاز می باشد و متقاضی از هر بخش امتیازاتی را کسب می نماید و با داشتن امتیاز مناسب برای وی و خانواده اش دعوتنامه ای دریافت می نماید تا وارد این استان شود و کسب و کاری را که بیزینس پلان آن را ارائه نموده است راه اندازی نماید. در برنامه کار آفرینی استان منیتوبا بر خلاف کار آفرینی استان نیوبرانزویک فرد قبل از ورود نباید سرمایه ای را وارد این کشور نماید و پروسه انتقال سرمایه هم زمان با ورود متقاضی به کانادا انجام می شود. متقاضی سرمایه گذاری و خانواده وی یک ویزای 2 ساله دریافت می نمایند که به وسیله آن وارد خاک این کشور شده و شروع به سرمایه گذاری می نمایند و پس از گذشت حدود 1.5 سال با نشان دادن اینکه بیزینس گفته شده را راه اندازی کرده و برخی از موارد اصلی ارائه شده در بیزینس پلان را انجام داده است می تواند با ارائه گزارشی از کسب و کار خود برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید.

در استان مانیتوبا و در زیر مجموعه برنامه های سرمایه گذاری این استان برنامه کار آفرینی در کشاورزی وجود دارد. این روش اقامت از طریق سرمایه گذاری در استان منیتوبا برای افرادی طراحی شده است که در زمینه کشاورزی در گذشته فعالیت داشته و تجربه و مهارت دارند و قصد دارند در همین زمینه در استان منیتوبا سرمایه گذاری نموده و در همین زمینه به فعالیت بپردازند. جزییات کاملتر و مشخصات جزیی تر این روش در ادامه این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. متقاضیانی که در این برنامه امتیاز لازم را کسب می نمایند و پذیرفته می شوند باید در مناطق حومه منیتوبا به تولید محصولات اولیه کشاورزی که منطبق با معیارهای صنعت کشاورزی استان است مشغول شوند. در حقیقت نوع کار باید در همبستگی با معیارهای رسمی تعیین شده از سوی استان و در تطابق با صنعت کشاورزی استان باشد.

سیستم امتیازبندی در برنامه سرمایه گذاری استان منیتوبا

در این زیر عنوان به بررسی موارد اصلی در برنامه کارآفرینی و برنامه سرمایه گذاری در کشاورزی در استان منیتوبا پرداخته می شود و عواملی که در هر یک از این روش ها مورد نیاز است و فرد می تواند به وسیله آنها امتیاز کسب نماید به صورت خلاصه معرفی می گردد. البته شایان ذکر است که برای برخی از افراد ممکن است برنامه های سرمایه گذاری منیتوبا مناسب نباشند و بخواهند از مسیر های کاری مانند برنامه مهاجرت استانی منیتوبا (MPNP) اقدام نماید که می توانند جزییات بیشتر در خصوص برنامه های کاری این استان و دیگر استان ها و برنامه اسکیل ورکر را در محصول ویدئویی آموزش اقامت کاری کانادا (اسکیل ورکر کانادا) به صورت کامل بررسی نمایید.

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

آموزش جامع برنامه اقامت کاری فدرال کانادا

  • عوامل اصلی برنامه کار آفرینی در استان منیتوبا

در جدول زیر اصلی ترین عوامل کسب امتیاز در برنامه کارافرینی استان منیتوبا اشاره شده است. فرد با کسب امتیاز در هر بخش می تواند امتیاز خود را افزایش دهد تا بتواند واجد شرایط شروع این برنامه در استان منیتوبا گردد. در جدول زیر به برخی از حداقل های مورد نیاز اشاره شده است و داشتن سطوح بالاتر می تواند باعث افزایش امتیاز اخذ شده در آن بخش گردد. ماکزیمم امتیاز در این برنامه مهاجرتی 150 امتیاز می باشد.

ردیف

معیار

حداقل ملزومات

ماکزیمم امتیاز

1

پیشینه کاری

حداقل 3 سال بطور تمام وقت در 5 سال گذشته که در آن یا کسب و کاری را دارا بوده است و یا در کسب و کار موفقی سمت مدیریتی سطح بالا داشته است.

اشخاصی که صاحب کسب و کار بوده اند در قیاس با مدیران سطح بالا امتیاز بیشتری دارند.

11 سال و به بالا صاحب بیزینس (30 امتیاز)

سابقه کار مدیریتی 7 سال و به بالا (10 امتیاز)

2

مهارت زبان

CLB/NCLC 5

CLB/NCLC 8 به بالا (25 امتیاز)

3

سطح تحصیلات

دیپلم 12 ساله

 

4

سن

محدودیت سنی در این برنامه وجو ندارد منتها سنین 25 تا

49 سال برای رده بندی امتیاز دریافت می کنند. بالای 50 سال و زیر 25 سال از این بخش امتیازی دریافت نمی کنند.

36-45 سال (10 امتیاز)

5

مبلغ سرمایه گذاری در کسب و کار

برای سرمایه گذاری در مرکز منیتوبا حداقل 250 هزار دلار

برای سرمایه گذاری در حومه منیتوبا حداقل 150 هزار دلار

کسب و کار باید بر اساس معیارهای برنامه کلان صلاحیت » مهاجرت و فرصت های اقتصادی منیتوبا « داشته باشد.

در کسب و کار حداقل یک شهروند و یا مقیم دائم کانادا باید استخدام شوند.(غیر از خویشاوندان و یا افرادی که صاحب کسب و کار هستند)

900 هزار دلار و بالاتر (15 امتیاز)

6

بازدید تحقیقاتی برای کسب و کار

برای این برنامه ارائه طرح تجاری لازم و بخشی جداناپذیر از درخواست است.

بازدید تجاری به متقاضی این امکان را می دهد که به تحقیقات گسترده تر از آینده کسب و کاری که برای آن طرح نوشته بپردازد. بازدید نباید کمتر از 1 سال از ارسال درخواست صورت گیرد.

ماکزیمم (20 امتیاز)

 

تطبیق پذیری

به این موارد امتیاز داده می شود:

• همسر دارای سطح زبان CLB5/NCLC به بالا باشد.

• خود و یا همسر دارای سطح زبان CLB5/NCL به بالاتر در زبان فرانسوی باشد.

• خود و یا همسر خویشاوندان نزدیک در منیتوبا داشته باشند که حداقل در یک سال اخیر در آنجا ساکن بوده باشد.

• فرزند متقاضی در یکی از مراکز معتبر آموزشی منیتوبا در دوره های آکادمیک، فنی یا حرفه ای

حداقل 6 ماه پیش از تقدیم درخواست متقاضی اصلی بصورت تمام وقت تحصیل کرده باشد.

• خود و یا همسر فارغ التحصیل از دانشگاهی در منیتوبا باشند که پس از 17 سالگی با داشتن اجازه تحصیل در آن استان تحصیل کرده کرده اند یا

• خود و یا همسر برای مدت حداقل 6 ماه تمام وقت در منیتوبا کار کرده باشند(ارائه رونوشت قرارداد کاری و اجازه کار الزامی است)

ماکزیمم (25 امتیاز)

 

میزان دارایی

حداقل 500 هزار دلار کانادا

ارزیابی دارایی توسط شخص ثالث منتخب از سوی دولت

انجام می شود. سند این ارزیابی باید ظرف مدت 120 روز از اجازه دسترسی به ویرایش درخواست، بارگذاری شود

بالای 3 میلیون دلار کانادا (10 امتیاز)

 

موافقتنامه اجرای کسب و کار

پس از تأیید شدن درخواست، موافقت نامه اجرای کسب و کار باید پیش از صدور نامه پشتیبانی برای درخواست اجازه کار، امضا و منعقد شود.

 

 

  • عوامل اصلی برنامه کشاورزی در استان منیتوبا

12 درصد از زمین های کشاورزی در کشور کانادا در ایالت منیتوبا واقع شده است و محل اصلی تامین محصولات کشاورزی این کشور می باشد. در جدول زیر حداقل های اصلی ترین عوامل مورد نظر در شروع برنامه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان مانیتوبا ارائه شده است.

 

ردیف

معیار

حداقل ملزومات

1

پیشینه کار کشاورزی

ارائه اسناد دال بر حداقل 3 سال مزرعه داری و تولید محصول

2

الزامات زبان

دانستن هریک از زبان های انگلیسی و یا فرانسوی برای بنا نهادن کسب و کار کشاورزی الزامی است و به متقاضی کمک بسیاری می کند.

چنانچه متقاضی برای مصاحبه دعوت شد باید بتواند مصاحبه را به یکی از زبان های رسمی پیش ببرد.

5

مبلغ سرمایه گذاری در کسب و کار

حداقل 300 هزار دلار در حومه منیتوبا سرمایه گذاری باید در اموال ملموس و واجد شرایط تعیین شده از سوی دولت صورت گیرد.

طرح تجاری کشاورزی بخش جدایی ناپذیر از درخواست است.

سرمایه گذاری در کشاورزی چنانچه با هدف دستیابی به درآمد منفعل و دریافت سود صرف باشد صلاحیت تأسیس ندارد.

6

بازدید تحقیقاتی برای کسب و کار

برای تحقیقات بیشتر در سرمایه گذاری باید از مناطق استان بازدید به عمل آورد.

 

فعالیت کشاورزی

کسب و کار کشاورزی باید فعالیتی مداوم و مکرر را در مناطق حومه منیتوبا دربرگیرد.

سرمایه گذار باید در نزدیکی زمین کشاورزی زندگی کند و از پایگاهی در آن نزدیکی کسب و کار کشاورزی خود را مدیریت کند.

کشاورزی باید برای تولید محصولات اولیه و کسبی با دوام باشد.

 

 

تطبیق پذیری

تطبیق پذیری باید در مهارت های عملی کشاورزی، دانش فنی و تجربه کار با فناوری های کشاورزی صورت گیرد که همگی باید به صنعت کشاورزی منیتوبا مستقیماً وارد شوند.

 

میزان دارایی

حداقل 500 هزار دلار کانادا

ارزیابی اموال توسط شخص ثالث تعیین شده توسط دولت خواهد بود.

شرایط ویزای همراه در برنامه سرمایه گذاری استان منیتوبا

در برنامه سرمایه گذاری استان منیتوبا همانند اکثر برنامه های مهاجرتی به کانادا همراه همسر و فرزندان زیر 22 سال می باشد. در این برنامه مهاجرتی از بدو ورود به کانادا برای مهاجرت همراه به کانادا کل خانواده می توانند با هم اقدام نمایند و همزمان وارد کانادا شوند. برای فرزندان بزرگتر از 22 سال می توان از برنامه های دیگر مهاجرتی مانند تحصیل یا کار و غیره استفاده نمود. در این برنامه مهاجرتی فرزندان می توانند از تحصیل رایگان در مدارس استفاده نمایند و همسر فرد اصلی به صورت تمام وقت اجازه کار خواهد داشت. در این برنامه های کارآفرینی هم مانند دیگر برنامه های کار آفرینی فرد باید همواره بالای سر بیزینس خود باشد و آن را به صورت تمام وقت مدیریت نماید. (Active management) شایان ذکر است فرد پس از گذشت 1.5 سال از شروع سرمایه گذاری و نشان دادن پیشرفت در پروسه ایجاد کسب و کار خود و نشان دادن انجام شدن برخی از عناصر ذکر شده در بیزینس پلان فرد می تواند ارائه گزارش به اداره مهاجرت استان جهت اخذ اقامت دائم برای خود و خانواده خود اقدام نماید.

سرمایه گذاری در استان منیتوبا

مزایای و معایب سرمایه گذاری در استان منیتوبا

از اصلی مزایای برنامه های سرمایه گذاری در استان منیتوبا و یا دیگر استان های کانادا این است که در تقریباً اکثر برنامه ها نیازی به انتقال سرمایه به کانادا قبل از دریافت دعوتنامه نمی باشد و شما همزمان باید با ورود خود مبالغ سرمایه گذاری را وارد نمایید. یکی از شرایط بسیار مناسب برنامه های سرمایه گذاری استان منیتوبا شرایط سرمایه گذاری در کشاورزی است که بسیار مورد استقبال این استان بوده و نیاز به مدارک بسیار کمی دارد و می تواند بسیار کم ریسک و سوده باشد. شرایط اقلیمی استان منیتوبا برای شرایط کشاورزی بسیار مناسب است. از اصلی ترین معایب استان منیتوبا این است که نسبت به استان هایی مانند بیریتیش کلمبیا سرد تر است و جمعیت کمتری از این استان دارد. همچنین بسیاری از مردم علاقه دارند که در شهر های معروف کانادا مانند ونکوور و تورنتو و مونترال سرمایه گذاری نمایند و خیلی در خصوص استان منیتوبا اطلاع ندارند. شایان ذکر است شانس برنامه های کار آفرینی در شهر های معروف کانادا مانند تورنتو و ونکوور به علت رقابتی بودن برنامه های کار آفرینی و تقاضای زیاد برای این شهر ها بسیار کمتر است و شاید نیاز به سرمایه گذاری با مبالغ بسیار زیاد باشد.

برخی از مزایای این برنامه مهاجرتی به شرح زیر است:

  • عدم وجود بهره گیری از اعضای خانواده به عنوان نیروی کار در کسب و کار ایجاد شده
  • طولانی بودن پروسه راه اندازی بیزنس
  • اجباری بودن حضور سرمایه گذار در محیط
  • الزامی بودن سفر برای بررسی شرایط استان

برخی از اصلی ترین مزایای سرمایه گذاری در منیتوبا به شرح زیر است:

  • امکان الحاق فرزندان تا سن 22 سال
  • اجازه کار تمام وقت به همسر فرد اصلی
  • امنیت بالای سرمایه گذاری
  • کیفیت بالای زندگی در کانادا (در سال 2019 رتبه یک در جهان)
  • بستر مناسب برای بازگشت سرمایه
  • دسترسی مناسب به بازارهای جهانی و به خصوص امریکا
  • وجود سیستم امتیازبندی و Objective بودن ویزا
  • روند رو به رشد تولید ناخالص داخلی

افرادی که ممکن است شرایط فوق را احراز ننمایند و یا نمی خواهند اقامت از طریق سرمایه گذاری در استان منیتوبا را دریافت نمایند، برنامه مهاجرت استانی منیتوبا (MPNP) مسیر مناسبی باشد. به صورت کلی پروسه سرمایه گذاری خارجی پروسه پیچیده و نیاز به اطلاعات تخصصی و آشنایی با انواع روش ها دارد. می توانید برای کسب آشنایی بیشتر با انواع روش های مهاجرت و سرمایه گذاری و کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مقاصد مهاجرتی در جهان به محصول بی نظیر ویدئویی گام به گام تا اخذ اقامت مراجعه نمایید و با مشاهده و بررسی این سری ویدئویی خود کارشناس خود باشید.

گام به گام تا اخذ اقامت


مهاجرت به کانادا

پرسش: سلام و احترام فراوان و ممنون از مقاله کاملتون. یک سوال در مورد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان مانیتوبا دارم. من اینجا تجربه انجام یک گلخانه داشته ام و تحصیلاتم لیسانس کشاورزی است. خدا رو شکر در ایران نسبتا بیزینس موفقی داشته ام ایا می توانم از برنامه سرمایه گذاری در کشاورزی این استان استفاده نمایم و اقامت دائم بگیرم.

پاسخ:


سوالات متداول

آیا با سرمایه گذاری در استان منیتوبا می توان به اقامت منیتوبا به طور دائم رسید؟

بله، ولی این پروسه پس از ورود به کانادا و انجام سرمایه گذاری با احراز شرایط امکان پذیر است.

آیا برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در استان منیتوبا باید حتماً مدرک دانشگاهی داشته باشیم؟

به صورت کلی خیر و داشتن مدرک دیپلم کافی است. البته داشتن مدارک دانشگاهی باعث افزایش امتیاز فرد خواهد شد.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در استان منیتوبا چقدر است؟

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این استان برای اخذ اقامت 150 هزار دلار کانادا می باشد.

آیا در برنامه سرمایه گذاری استان منیتوبا همراه اجازه کار خواهد داشت؟

بله، همسر فرد اصلی می تواند به صورت تمام وقت کار انجام دهد.

سخن پایانی

در مقاله سرمایه گذاری در استان منیتوبا به بررسی اصلی ترین شرایط سرمایه گذاری در این ایالت و آب و هوای استان منیتوبا و همچنین شاخص های اصلی سرمایه گذاری در کانادا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و سعی گردید منابعی برای مقایسه این برنامه مهاجرتی با برنامه های سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا و سرمایه گذاری در نیوبرانزویک ارائه شود. همانطور که مطالعه فرمودید میزان حداقل سرمایه گذاری در برنامه های کارافرینی استان منیتوبا 150 هزار دلار است و فرد متقاضی این برنامه های مهاجرتی باید بتواند حداقل نشان دهد که 500 هزار دلار کانادا سرمایه دارد. فرد باید برای واجد شرایط بودن در این برنامه های مهاجرتی حداقل 3 سال بطور تمام وقت در 5 سال گذشته که در آن یا کسب و کاری را دارا بوده است و یا در کسب و کار موفقی سمت مدیریتی سطح بالا داشته است. استان منیتوبا یک برنامه مهاجرتی خاص برای کشاورزی دارد که می تواند برای کسانی که در کشور خودشان سابقه کار کشاورزی داشته اند بسیار مناسب و پر سود باشد. موسسه ملک پور با تیم مشاوران بسیار قدرتمند در کانادا و سابقه 15 ساله فعالیت در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری در کشور های مختلف این امکان را برای انواع برنامه های سرمایه گذاری در کانادا فراهم نموده است و می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید.. اگر طی مطالعه این مقاله برای شما سوال یا نکته مبهمی به وجود آمد به سادگی می توانید آن را در بخش پرسش و پاسخ در انتهای همین مقاله مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند. شما عزیزان همواره می توانید با پر کردن فرم تماس در وب سایت های موسسه و یا تماس مستقیم با دفاتر موسسه MIE در سرتاسر جهان از مشاوره تلفنی رایگان مشاورین مجرب این موسسه در انتخاب مسیر مهاجرتی خود و خانوادتان بهره مند گردید.

امتیاز 5 از 5 ( 16 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
حسن فتحی زاده
سلام و احترام فراوان و ممنون از مقاله کاملتون یک سوال در مورد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان مانیتوبا دارم. من اینجا تجربه انجام یک گلخانه داشته ام وتحصیلاتم لیسانس کشاورزی است. خدا رو شکر در ایران نسبتا بیزینس موفقی داشته ام ایا می توانم از برنامه سرمایه گذاری در کشاورزی این استان استفاده نمایم و اقامت دائم بگیرم. ممنون میشم پاسخ دهید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب اگر بیزینس پلن ارائه دهید و امتیاز شما برسد که شامل سن - تحصیلات و سابقه کار و میزان سرمایه می باشد اگر امتیاز بگیرید میتوانید اقامت دریافت نمایید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید .
anahita31
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 49 ساله هستم و در ایران کارخانه دارم میخواستم اقامت کانادا رو بگیرم اما مدرک تحصیلی و زبان ندارم از چه طریقی میتونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت شما برای دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در برخی از استان های کانادا شانس دارید ولی داشتن سطح زبانی در حد CLB5 در بیشتر استان ها مورد نیاز است. ضمن اینکه احتمال اقدام از طریق برنامه استارت آپ نیز ممکن است برای شما وجود داشته باشد. برای بررسی دقیق شرایط خود می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل نمایید.
مشاوره رایگان