کانادا به لحاظ امنیت اجتماعی و تنوع فرهنگی، انتخابی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. همچنین در كانادا مطابق با سایر كشورها مانند انگلستان و آمریكا سیستم آموزشی بسیار خوبی وجود دارد. استانداردهای زندگی در کانادا بالا است و این کشور برای مخاطبین، جذابیت های زیادی در زمینه های مختلف دارد. فرانسوی و انگلیسی زبان های ملی کانادا هستند و از اهمیت و اعتبار یکسانی برخوردار هستند. تحصیل در کانادا می تواند برای تقویت مهارت های زبان های انگلیسی و فرانسه هم ثمربخش باشد. کانادا کشوری بزرگ و مدرن است و از نظر مساحت دومین کشور جهان است که از جنوب با ایالات متحده همسایه است. به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، شاید یکی از جذاب ترین گزینه ها برای کسانی است که مایلند در یک کشور مدرن، به تحصیل رشته حقوق در کانادا بپردازند. علاوه بر این که بازار کار رشته حقوق در کانادا مناسب است، این کشور فرصت های زیادی را برای متقاضیان تحصیل رشته حقوق در کانادا فراهم می کند که قصد دارند افق دید خود را گسترش دهند و به درجات بالا برسند. بنابراین مهاجرت با رشته حقوق به کانادا می تواند گزینه مناسبی برای متقاضیان مهاجرت باشد. در صورت تماس با  موسسه ملک پور مشاوره تلفنی رایگان در خصوص شرایط مهاجرتی خود و چگونگی وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران دریافت خواهید کرد.

در ادامه این بخش مطالب بیشتری را در مورد رشته حقوق در کانادا عنوان خواهیم کرد که عبارتند از:

تماس با ما

رشته حقوق در کانادا

روش های مهاجرت با رشته حقوق در کانادا

بهترین روش مهاجرت برای رشته حقوق در کانادا روش های مختلفی وجود دارد. افراد در صورت احراز شرایط هر یک از روش ها، می توانند شانس خود را برای مهاجرت به این کشور امتحان کنند. سالانه متقاضیان زیادی برای کار یا تحصیل و حتی سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می کنند و طرح های اقامتی این کشور از جذابیت های مناسبی برخوردار است. از طرف دیگر دولت کانادا سیاست های خارجی خود را مبنی بر جذب مهاجرین مستعد و توانمند سایر کشورها قرار داده است. در این راستا برای رشته حقوق در کانادا شرایط مختلفی وجود دارد که افراد برای کار، تحصیل و.... می توانند برای آن اقدام نمایند.

بنابراین عوامل عنوان شده باعث شده است که کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا لقب بگیرد و اپلای رشته حقوق در کانادا در بین متقاضیان این رشته، از جذابیت برخوردار بوده است.

 روش های مهاجرت به این کشور به طور کلی می تواند در قالب یکی از روش های زیر دسته بندی گردد:

شرایط بازار کار رشته حقوق در کانادا

بازار کار حقوق در کانادا برای کاریابی می تواند مناسب ارزیابی گردد. برای این که فرصت های کاریابی در رشته حقوق در کانادا را بیابید می توانید با اندکی تحقیق و جستجو به این منظور اقدام نمایید. به عنوان مثال با جستجو در سایت مشاغل حقوقی اختصاصی به آدرس Legaljobs.ca فقط مشاغل حقوقی پیدا خواهید کرد. خواه یک وکیل تجاری باشید یا کیفری یا دفاتر اسناد رسمی. پیشنهادات شغلی موجود در این سایت به طور مداوم به روز می شوند تا شانس یافتن شغل قانونی متناسب با شما را به حداکثر برساند. 

هنگام برنامه ریزی برای کار به عنوان یک وکیل یا وکیل دفتر اسناد رسمی در استان کبک، صرف نظر از اینکه از دانشگاه های خارج از کانادا یا داخل کانادا فارغ التحصیل شده اید، شما باید عضو یکی از انجمن های حقوقی کانادا شده باشید. هر استان کانادا حداقل یک جامعه حقوقی دارد. اگر در نظر دارید به عنوان یک فارغ التحصیل حقوق، به کار اشتغال یابید، باید در انجمن حقوقی آن استان عضو بوده و از آن طریق مدیریت گردد. به طور کلی 14 انجمن حقوقی استانی و سرزمینی در کانادا وجود دارد. چشم انداز مورد انتظار برای شغل مرتبط با حقوق درکانادا برای هر استان، نسبتاً خوب در نظر گرفته می شود. در سال 2018، به طور کلی 106600 وکیل در کانادا کار می کنند که از بین فارغ التحصیلان حقوق ملی و بین المللی بودند.

طبق پیش بینی های عرضه و تقاضای نیروی کار توسط وبسایت Jobbank.gc.ca، به میزان چهل و شش هزار شغل جدید برای فارغ التحصیلان رشته حقوق در کانادا در بازه زمانی 2019-2028 ایجاد خواهد شد. بنابراین شما هم فرصت لازم برای جایگزینی بازنشسته ها در این رشته ها خواهید یافت و هم مشاغل جدید نیز در زمینه رشته حقوق در کانادا ایجاد خواهد شد.

چگونه در کانادا وکیل شویم؟

برای تبدیل شدن به وکیل مدافع در کانادا لازم است، گام های زیر را طی نمایید:

  • برای رزرو صندلی در دانشکده های حقوق کانادا برای آزمون LSAT اقدام کنید.
  • از یک دانشکده معتبر حقوقی در کانادا، فارغ التحصیل شوید.
  • دوره پذیرش وکالت استان را تکمیل کنید.
  • دوره های پذیرش وکالت مرکز کانادایی آموزش حقوقی حرفه ای (CPLED) را بگذرانید و امتحان پذیرش وکالت را قبول شوید.

در این صورت شما واجد شرایط عضویت در انجمن های حقوقی هستند.

در صورتی که تحصیلات خود را در رشته حقوق مؤسسه آموزشی خارج از کانادا به پایان رسانده باشید، باید تحصیلات خود را به کمیته ملی اعتبار سنجی (NCA) ارائه دهید و ارزیابی شوید. پس از ارزیابی، شما باید برای امتحان NCA خود را آماده نمایید و در این امتحان شرکت کنید. در صورت قبولی آزمون NCA شما می توانید گواهینامه درخواست دهید که برای ورود به روند پذیرش وکالت، مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت.

متوسط حقوق وکیل در کانادا 103،428 دلار در سال یا 53.04 دلار در ساعت است و بیشترین نرخ درآمد برای افراد با تجربه سالانه برابر با 142،676 دلار است. مهاجرت با رشته حقوق به کانادا برای کار می تواند گزینه مناسبی برای متقاضیان این رشته باشد.

پیشنهاد می گردد محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور را تهیه نمایید:

کار در خارج از کشور

وکالت در کانادا و اخذ پروانه وکالت  کانادا

متقاضیانی که قصد دارند برای ادامه کار وکالت در کانادا مشغول به فعالیت شوند باید به این نکته توجه داشته باشند که باید به صورت کلی دوره های تکمیلی استان مورد نظر خود را در کشور کانادا پشت سر بگذارند. متقاضیان باید در این مرحله آزمون UBE را برای دریافت پروانه وکالت این کشور پشت سر بگذارند که شامل مواردی از جمله قانون اساسی، خانواده، قانون دادرسی کیفری و غیره می باشد؛ پس از قبولی فر در این آزمون می تواند برای وکالت در کانادا اقدام کرده و موفق به اخذ پروانه وکالت در کانادا می گردد. ضمنا باید به این نکته توجه داشته باشید، که شما قبل از اقدام بهتر است با مشاورین و متخصصین موسسه ملک پور در تماس باشید، تا بتوانید با خیالی آسوده موفق به دریافت پروانه وکالت کانادا شوید.

شرایط رشته حقوق در کانادا برای سرمایه گذاری

یکی از راه های مهاجرت به کانادا، از روش های سرمایه گذاری میسر می باشد. سرمایه گذاری در کانادا یک روش مطمئن برای صاحبان سرمایه و مشاغل است که به کمک آن می توان برای کل خانواده نیز اقامت کانادا را اخذ نمود. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد. به عنوان مثال برای طرح های استارت آپ، نیاز به ایده ای نو و خلاقانه وجود دارد که بتوان بر اساس آن طرح تجاری مناسبی تهیه نمود و از این طریق اقامت دائم کانادا را اخذ کرد. برای رشته حقوق در کانادا به نظر نمی رسد این روش مناسبت زیادی داشته باشد. یا مثلاٌ در روش های کارآفرینی، نیاز به احراز برخی شرایط از جمله سابقه مدیریتی در سطوح عالی یا سابقه اداره کردن تجارت خود، می باشد. در این روش ها در استان های مختلف باید به راه اندازی تجارت خود بپردازید و پس از مدت معینی با اثبات سودده بودن طرح، اقامت دائم کانادا اخذ گردد. برای رشته حقوق در کانادا این روش نیز پر طرفدار نیست.

از جمله روش های دیگر برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت است. در این روش باید یک شرکت در کانادا با نام خود ثبت نمایید. همچنین مبلغی در حساب استان به صورت سپرده قرار می گیرد تا پس از آن که کسب و کار مورد نظر شما ایجاد شد، گزارش های لازم برای اداره مهاجرت ارسال گردد و روال سرمایه گذاری طی گردد.

هزینه زندگی در کانادا

مهاجرت به کانادا مانند بسیاری دیگر از کشورها، مشمول پرداخت هزینه های متنوعی از جمله هزینه های زندگی در کانادا است. برای مهاجرت به کانادا برای متقاضیان رشته حقوق در کانادا، براساس میزان درآمد حاصل از کاریابی و میزان هزینه های زندگی، می توان برنامه ریزی لازم را داشت. این مقاله در خصوص رشته حقوق در کانادا، توسط موسسه ملک پور نگارش شده است و کپی برداری و استفاده از آن بدون اجازه صاحب اثر، شرعاً حرام و غیرقانونی است. از جمله هزینه های لازم می توان به هزینه های اسکان، خورد و خوراک، هزینه های تحصیل در صورت اشتغال به تحصیل، حمل و نقل و جابجایی، امکانات لازم زندگی از جمله دسترسی به اینترنت، خدمات اجتماعی، درمان و... نام برد. در جدول زیر برخی از هزینه های ضروری زندگی در کانادا، نمایش داده شده است.

 

ردیف

عنوان هزینه

هزینه (دلار کانادا)

ردیف

عنوان هزینه

هزینه (دلار کانادا)

1

صرف غذا در رستوان ارزان

17

6

یک کیلومتر استفاده از تاکسی

2

2

بطری 330 میلی لیتری آب

1.84

7

اجاره ماهانه آپارتمان1 خواب مرکز شهر

1319

3

یک لیتر شیر

2.49

8

اجاره ماهانه آپارتمان1 خواب حومه شهر

1096

4

یک کیلو برنج

3.75

9

اجاره ماهانه آپارتمان3 خواب مرکز شهر

2151

5

یک کیلو انواع میوه

حدود 3

10

اجاره ماهانه آپارتمان3 خواب حومه شهر

1790

برای دانشجویانی که به تحصیل رشته حقوق درکانادا می پردازند، هزینه تحصیل رشته حقوق در کانادا در دانشگاه های مختلف متفاوت است که به صورت متوسط در بازه حدود 8 الی 36 هزار دلار کانادا است. همچنین دانشجویان رشته حقوق در کانادا، می توانند از امکانات خوابگاه های دانشجویی براساس شرایط هر دانشگاه، استفاده نمایند.


سوالات متداول راجع به رشته حقوق در کانادا

تحصیل رشته حقوق در کانادا چند سال به طول می انجامد؟

به طور متوسط تحصیل در این رشته در مقطع لیسانس 2 الی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد، حدود 1 سال و در مقطع دکترا، حدود 3 سال به طول می انجامد.

متوسط درآمد فارغ التحصیلان حقوق در کانادا چقدر است؟

پس از کسب الزامات لازم برای کاریابی، متوسط درآمد در حدود 104 هزار دلار کانادا است.

آزمون LSAT برای رشته حقوق در کانادا به چه منظوری انجام می گردد؟

این آزمون برای رساندن دانشجویان به درک کامل از مولفه های قانون کانادا طراحی شده است.

مناسب ترین برای سرمایه گذاری فارغ التحصیلان رشته حقوق در کانادا چیست؟

کاملاً به طرح مورد نظر برای سرمایه گذاری بستگی دارد، اما ثبت شرکت می تواند روشی مناسب باشد.


_____________________سخن پایانی درباره رشته حقوق در کانادا_____________________

شرایط تحصیل، کار و سرمایه گذاری برای فارغ التحصیلان رشته حقوق در کانادا و همچنین شرایط کار وکالت در کانادا با پروانه وکالت ایران و هزینه های لازم در این زمینه به صورت مفصل در این مقاله علمی مورد تحلیل قرار گرفت. کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است و شرایط رشته حقوق در کانادا در سال های آتی به لحاظ موقعیت های شغلی، مناسب پیش بینی شده است. بنابراین این کشور می تواند مقصد مناسبی برای متقاضیان مهاجرت باشد. همچنین آثار اقامتی خوب این کشور و امکان الحاق خانواده به نفر اصلی، از دیگر مزایای مهاجرت متقاضیان رشته حقوق در کانادا است. شما همچنین می توانید با مطالعه شرایط کشورهای دیگر از جمله انگلستان، فرانسه و.... به مقایسه شرایط این کشورها بپردازید. شما می تواند برای آگاهی بیشتر با کارشناسان موسسه ملک پور تماس تلفنی برقرار نموده و در خصوص روش های مهاجرت به کانادا و سایر کشورها، مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. نظرات و پیشنهادات ارزنده خود را در خصوص رشته حقوق در کانادا در قسمت ثبت پرسش وارد نمایید.

امتیاز 2 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان