ده شهر برتر جهان برای زندگی

بدون نظر

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ده شهر برتر جهان برای زندگی کدامند و ملاک های این انتخاب چیست؟ قطعاً اسامی کشورهای مختلفی را به خاطر می آورید که از جهات مختلفی مانند کیفیت زندگی، نظام آموزشی، بازار کار، آبادانی و خدمات اجتماعی و... در سطح جهان سرآمد و شناخته شده می باشند. چگونه می توان با جمع بندی اطلاعات گردآوری شده پیرامون کشورهای مختلف، به برآیند مناسبی دست یافت و برترین شهرهای جهان را برای زندگی شناسایی کرد. سازمان های مختلفی هر ساله با در نظر گرفتن معیارهای مختلف و سنجش آن ها در کشورهای مختلف، به مقایسه شرایط زندگی در کشورها و شهرهای مختلف پرداخته و لیست ده شهر برتر جهان برای زندگی را ارائه می نمایند. در این مقاله قصد داریم که به معرفی مختصری از این معیارها پرداخته و سپس بر اساس آن ها، ده شهر برتر جهان برای زندگی را معرفی نماییم که توسط سازمان های معتبر جهانی تعیین شده اند. جهت اطلاع از روش های مهاجرت و اخذ اقامت در این شهرها می توانید با موسسه ملک پور تماس گرفته و در باب شرایط زندگی و اخذ اقامت بهترین شهرهای جهان، مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید. همچنین با تکمیل فرم تماس می توانید درخواست دریافت مشاوره تلفنی رایگان را ثبت بفرمایید.

مباحثی که در این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرد:

  • معیارهای انتخاب بهترین شهرهای جهان
  • معرفی ده شهر برتر جهان برای زندگی
  • روش های اخذ اقامت ده شهر برتر جهان
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

تماس با ما

ده شهر برتر جهان برای زندگی

معیارهای انتخاب بهترین شهرهای جهان

شهرها بستر جریان زندگی، وقوع حوادث و اتفاقات و رقم خوردن سرنوشت و خاطرات هستند و بدون شک، زندگی در برترین شهرها می تواند بر کیفیت زندگی هر شخصی تأثیر داشته باشد. عواملی که در انتخاب بهترین شهرها برای زندگی مؤثرند، متعدد و متفاوت هستند. از جمله این عوامل می توان به کیفیت، امنیت، آرامش، آب و هوا و سرسبزی و... اشاره کرد. توجه داشته باشید که این مقاله توسط موسسه ملک پور به نگارش درآمده است و بر همین اساس، کپی برداری از محتوای آن بدون نام بردن از منبع و نویسنده، از نظر قانونی خلاف و از نظر شرعی حرام است.

هر ساله نشریات شناحته شده ای چون INDEPENDENT، TRAVEL MAGAZINE و Marseille بهترین شهرهای دنیا را به مخاطبین معرفی می کنند. برای مثال در سال های گذشته نشریه مرسل (Marseille) شهرهایی را به عنوان برترین شهرهای جهان معرفی کرد که امسال، حتی در فهرست ده شهر برتر جهان نیز قرار ندارند. با توجه به تفاوت معیارها در انتخاب ده شهر برتر جهان برای زندگی که توسط سازمان انجام می شود؛ در این بخش از مقاله اطلاعات نشریه ایندیپندنت (INDEPENDENT) را به عنوان مبنا در معرفی ده شهر برتر جهان برای زندگی قرار داده و به معرفی مختصری از این شهرها و روش های اخذ اقامت آن ها می پردازیم.

معرفی ده شهر برترین جهان برای زندگی

  • شهر دهم: سیدنی

سیدنی یکی از بزرگترین شهرهای کشور استرالیا محسوب می شود که برای ایرانیان و مردم سایر کشورهای دیگر شناخته شده است؛ سالن اپرای بادبانی شکل این شهر، تصویر به یادماندنی از استرالیا را در اذهان بسیاری از افراد به جای گذاشته است. جمعیت ساکن در این شهر، حدود 5 میلیون نفر می باشند. آب و هوای مناسب و زیبایی های شهری برای اقامت استرالیا و طبیعی سیدنی، از جمله مهم ترین عوامل کسب امتیاز توسط این شهر و قرارگیری در لیست ده شهر برتر جهان برای زندگی بوده اند.

  • شهر نهم: بازل

شهر بازل که در کشور سوئیس و در نزدیکی مرز آلمان و فرانسه قرار گرفته است، دارای بیش از نیم میلیون نفر جمعیت می باشد و آرامگاه دانشمند برجسته اراسموس را در خود جای داده است. از دیگر عوامل شهرت این شهر، زیبایی چشمگیر آن می باشد. علاوه بر این، در سال های گذشته لقب پایتخت فرهنگ در سطح اروپا نیز به این کشور تعلق گرفته است.

  • شهر هشتم: ژنو

از دیگر شهرهای مطرح سوئیس که در فهرست ده شهر برتر جهان برای زندگی قرار گرفته اند، شهر ژنو است. این شهر را می توان به عنوان مرکز دیپلماسی و بانکداری جهان معرفی کرد که موقعیت جغرافیایی قرارگیری آن، در جنوب دریاچه ژنو می باشد. جمعیت حدودی این شهر، 600 تا 700 هزار نفر است و فاکتورهایی که سبب ساز کسب رتبه هشتم از ده شهر برتر جهان برای زندگی را در ژنو رقم زده اند، عبارتند از امنیت، زیبایی و کیفیت بالای زندگی.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت سوئیس

  • شهر هفتم: کپنهاگن

کشور دانمارک نیز با در بر داشتن شهر کپنهاگن، میزبان یکی از ده شهر برتر جهان برای زندگی می باشد. این شهر یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر جمعیت دارد و عوامل انسانی و انسان ساخت بسیاری، زیبایی این شهر را چندبرابر کرده اند. از جمله این عوامل، تردد اکثریت مردم با  دوچرخه است که در کیفیت هوای این شهر نیز تأثیر شگرفی داشته است. از دیگر عوامل می توان به قصرهای سلطنتی زیبایی اشاره کرد که قرارگیری و تعدد آن ها در فضای شهری، احساس قدم برداشتن در یک موزه گسترده را به مخاطب القا می نماید. علاوه بر این، این شهر دارای طولانی ترین پیاده راه برای خرید و گذران اوقات فراغت می باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

زندگی در دانمارک

  • شهر شش: فرانکفورت

شهر فرانکفورت از جمله شهرهای آلمان با جمعیت 700 تا یک میلیون نفر است و محل زندگی افراد مشهوری چون گوته بوده است. امنیت این شهر در سطح بالایی قرار دارد و امکانات بسیار مناسبی در اختیار افراد ساکن در این شهر قرار گرفته است. به علت قرارگیری بانک مرکزی اتحادیه اروپا در این شهر، فرانکفورت به عنوان اقتصادی ترین شهر اروپا شناخته می شود. همچنین موقعیت مناسب قرارگیری و جغرافیایی این شهر، فرانکفورت را به منطقه ای مهم برای حمل و نقل جهانی تبدیل کرده است.

  • شهر پنجم: آوکلند و دوسلدورف

این دو شهر در رقابتی نزدیک به هم، مشترکاً جایگاه پنجم ده شهر برتر جهان برای زندگی را به خود اختصاص داده اند. شهر آوکلند در کشور نیوزلند با جمعیت یک میلیون و ششصد هزار نفر با دو بندر زیبا و قایق های تفریحی بسیار. و شهر دوسلدورف در آلمان که ششصد و سی و پنج هزار نفر جمعیت داشته و با رودخانه راین به دو بخش تقسیم شده است. این شهر، مرکز مد و فشن دنیا شناخته می شود و دارنده پیشرفته ترین صنایع آلمان می باشد.

  • شهر چهارم: مونیخ

این شهر نیز در کشور آلمان واقع شده است و حدود یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار نفر جمعیت دارد. صنایع متعددی در این کشور فعالیت دارند که این شهر را به یکی از صنعتی ترین شهرهای آلمان تبدیل کرده است و به همین جهت، بستر مناسبی برای کاریابی می باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آلمان

  • شهر سوم: ونکوور

ایالت بریتیش کلمبیای کانادا، شهر ونکوور را با جمعیت حدودی دو میلیون و ششصد هزار نفر در خود جای داده است. زبان رایج در این شهر، زبان انگلیسی است. آب و هوای مناسب این شهر، تفاوت چشمگیری با سایر شهرهای کشور کانادا دارد. علاوه بر آب و هوا، وجود دانشگاه UBS در شهر ونکوور، به ارتقای سطح علمی این شهر و شهرت آن افزوده است. همان طور که می دانید این دانشگاه، در صدر برترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته است.

شهر ونکوور دارای مرکز مشترک با کشور آمریکا می باشد و بسیاری از مردم این شهر، خریدهای خود را در شهرهای مرزی کشور آمریکا انجام می دهند.

  • شهر دوم: زوریخ

یکی از زیباترین و امن ترین شهرهای جهان را می توان در کشور سوئیس یافت. این شهر که به نام زوریخ شهریت دارد، دارای یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار نفر است و می توان لقب زیباترین شهر را به آن نسبت داد. از جمله زیبایی های چشمگیر این شهر، دریاچه طبیعی آن است.

  • شهر اول: وین

شهر زیبای وین در کشور اتریش واقع گردیده است. این شهر را در سطوح مختلفی از جمله زیبایی، هنری و همچنین سیستم درمانی بایستی در صدر ده شهر برتر جهان برای زندگی قرار داد. زیگموند فروید، بتهوون، موتزارت و ویکتور فرانکل دوران زندگی خود را در این شهر گذرانده اند. جمعیت ساکن این شهر، حدود دو میلیون نفر می باشند.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت اتریش

روش های اخذ اقامت ده شهر برتر جهان

همان طور که در مطالب بخش قبل اشاره شد با بررسی فاکتورهای مختلف، کشورهای اتریش، سوئیس، کانادا، آلمان، دانمارک و استرالیا، میزبان ده شهر برتر جهان برای زندگی شناخته شده اند. کشورهای یاد شده روش های مختلف مهاجرتی و اخذ اقامت را برای متقاضیان بین المللی فراهم نموده اند که از جمله آن ها می توان به سرمایه گذاری (شامل ثبت شرکت، خود اتکایی، تمکن مالی و...)، تحصیل و کار اشاره کرد. روش های اخذ اقامت در هر یک از این شهرها و کشورها متعدد است و متناسب با شرایط افراد می توان روش های قانونی مختلفی را پیشنهاد کرد.


سوالات متداول

✔️ معیارهای انتخاب ده شهر برتر جهان برای زندگی کدامند؟

کیفیت، امنیت، آرامش، سرسبزی، آب وهوا و...

✔️ ده شهر برتر جهان برای زندگی در چه کشورهایی قرار دارند؟

اتریش، سوئیس، کانادا، آلمان، دانمارک، استرالیا و نیوزلند

✔️ برترین شهرهای جهان کدامتد؟

در حال حاضر وین، زوریخ و ونکوور سه شهر برتر جهان برای زندگی شناخته شده اند.

✔️ روش های مهاجرت و اخذ اقامت در برترین شهرهای جهان کدامند؟

روش های متفاوتی مانند کار، تحصیل و سرمایه گذاری که شرایط آن در کشورهای مختلف متفاوت است و انتخاب بهترین روش، بستگی به شرایط فرد دارد.


_____________سخن پایانی___________

شناخت ده شهر برتر جهان برای زندگی از جذابیت قابل توجهی برای افراد به ویژه برای متقاضیان مهاجرت برخوردار است. با اطلاع از معیارها و شرایط ده شهر برتر جهان برای زندگی قطعاً انتخاب آگاهانه تری در انتخاب مقصد خود برای مهاجرت و زندگی خواهید داشت. شهر وین که در کشور اتریش واقع شده است، اخیراً و برای چندمین مرتبه در طی بیش از ده سال گذشته، در صدر ده شهر برتر جهان برای زندگی قرار گرفته است و عنوان بهترین شهر جهان را به خود اختصاص داده است. از دیگر کشورهایی که دارنده بهترین شهرهای جهان برای زندگی و ارائه کننده بهترین خدمات و کیفیت زندگی هستند، سوئیس، آلمان و کانادا می باشند. شرایط خود جهت اقامت بهترین شهرهای جهان را می توانید با برقراری تماس تلفنی با موسسه ملک پور و یا تکمیل فرم تماس و دریافت مشاوره تلفنی رایگان به دست آورید. همچنین چنانچه سوالات خود را در پایان مقاله مطرح نمایید، در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده می شود.

امتیاز 3.01 از 5 ( 17 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مشاوره رایگان