معرفی دانشگاه چالمرز سوئد

بدون نظر

دانشگاه چالمرز سوئد با رتبه 103 سه مقطع را ارائه می دهد. شرایط لازم برای ورود به دانشگاه در مقاطع مختلف، و بورسیه دانشگاه چالمرز سوئد و... را بررسی خواهیم کرد. تمامی اطلاعات ارائه شده در این مقاله از سایت دانشگاه چالمرز سوئد جمع آوری شده، در صورت تمایل برای افزایش آگاهی خود در زمینه میزان و نحوه ارائه خدمات موسسه ملک پور و همچنین دریافت پاسخ سوالات می توانید با موسسه MIE تماس بگیرید و ضمن دریافت پاسخ سوالات خود، به صورت کاملا رایگان مشاوره اولیه ای را از مشاوران ما دریافت کنید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

  •  

پردیس دانشگاه چالمرز سوئد

معرفی دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology)

دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) یکی از دانشگاه های سوئد است که در سال 1829 و در شهر بسیار زیبای گوتنبرگ شروع به فعالیت نموده. نام این دانشگاه از نام یک مدیر موفق در هند شرقی به نام ویلیام چالمرز گرفته شده است. حدود 11000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تعداد کارمندان مشغول به فعالیت در آن نیز حدود 3000 نفر است. بیشترین فعالیت دانشگاه صنعتی چالمرز در سوئد در زمینه علوم طبیعی و فناوری می باشد. مدارک این دانشگاه برای ایرانیان داوطلب مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. در نتیجه بعد از اتمام تحصیلات خود می توانند به ایران بازگشته و با مدرک فارغ التحصیلی خود در ایران مشغول به کار شوند.

ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه تحصیل در سوئد، فنلاند و نروژ


رتبه دانشگاه چالمرز سوئد در سازمان های رده بندی

دانشگاه چالمرز (Chalmers University of Technology) در بین برترین دانشگاه های مهندسی جهان قرار دارد. رتبه اخذ شده توسط دانشگاه فناوری چالمرز نشان دهنده سطح بالای این دانشگاه می باشد. رتبه دانشگاه چالمرز سوئد در جدول ذیل گردآوری شده:

سازمان رنکینگ

رتبه دانشگاه چالمرز سوئد

QS

103

شانگهای

301

تایمز

201

معرفی دانشکده های Chalmers University of Technology

دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) از دانشکده های مختلفی تشکیل شده است. دانشکده های مختلف در این دانشگاه خدمات تحصیلی خود را در رشته های متنوع و مقاطع مختلف به دانشجویان ارائه می کنند. در لیست زیر به معرفی دانشکده های Chalmers University of Technology می پردازیم:

  • معماری و مهندسی عمران
  • علوم ریاضی
  • زیست شناسی و مهندسی زیستی
  • شیمی و مهندسی شیمی
  • ارتباطات و یادگیری علوم
  • علوم کامپیوتر و مهندسی
  • مهندسی برق
  • علوم صنعتی و مهندسی مواد
  • مکانیک و علوم دریایی
  • میکرو تکنولوژی و علوم نانو
  • فضا، زمین و محیط
  • فیزیک
  • مدیریت فناوری و اقتصاد

لیست مهمترین رشته های دانشگاه چالمرز سوئد در مقاطع مختلف

در جدول زیر لیست مهمترین رشته های دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) در مقاطع مختلف را که موفق به اخذ رتبه های برتر جهانی شده اند به همراه رنکینگ آن ها برای شما بیان می کنیم:

مهندسی شیمی

مهندسی الکترونیک

حسابداری

مهندسی عمران

کامپیوتر

تربیت بدنی

مهندسی منابع

مدیریت

فیزیک

زمین شناسی

علوم نجوم

علوم بالینی و مراقبت

آمار و ریاضیات

مهندسی برق

علوم کسب و کار

مهندسی ارتباطات و فناوری

 

دانشگاه گوتنبرگ سوئد

این مقاله را از دست ندهید: دانشگاه گوتنبرگ سوئد

در این مقاله ما جوانب تحصیل در دانشگاه گوتنبرگ سوئد را به شما خواهیم آموخت.

مراحل اپلای در دانشگاه چالمرز سوئد

دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) نیز همانند سایر دانشگاه ها نیازمند طی کردن مراحل اپلای جهت پذیرش می باشد و برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

  • در اولین مرحله از اپلای جهت ورود به دانشگاه فناوری چالمرز باید رشته و مقطع تحصیلی خود را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد باید مدارک تعیین شده توسط دانشگاه را تهیه کرده و آن ها را در پرتال خود جهت بررسی قرار دهید. مدارک را باید به صورت دقیق و بدون کاستی تهیه نمایید زیرا ممکن است روند بررسی مدارک شما را با اختلال ایجاد کند.
  • پس از تهیه مدارک درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کنید. توجه داشته باشید که ارسال درخواست به صورت دو زبان سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است و همچنین امکان ارسال درخواست به چهار دانشکده به صورت همزمان وجود دارد.
  • در هنگام تشکیل اکانت برای خود، فایل پشتیبانی برای شما ارسال خواهد شد که باید در هنگام ارائه مدارک آن را نیز ارسال کنید.
  • در صورت پذیرش برای شما ایمیلی مبنی بر قولی در دانشگاه ارسال می شود که پس از آن می توانید برای ویزای تحصیلی و خوابگاه های دانشجویی درخواست دهید.

شرایط تحصیل در دانشگاه فناوری چالمرز سوئد در دوره لیسانس

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل لیسانس در سوئد در دانشگاه فناوری چالمرز این است که دانشجو تنها می تواند به زبان سوئدی تحصیلات خود را آغاز کند و امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود ندارد، به همین سبب جهت ورود به این مقطع دانشجو به مدرک زبان سوئدی نیاز دارد. طول دوره کارشناسی در دانشگاه چالمرز یک دوره سه ساله است.

شرایط پذیرش در دانشگاه چالمرز سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

یکی از مهم ترین شرایط پذیرش در دانشگاه چالمرز سوئد برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد این است که دانشجو می تواند به زبان انگلیسی تحصیلات خود را آغاز کند. اکثر رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی می باشند و کمتر رشته ای است که به زبان سوئدی به دانشجویان ارائه شود. مدت زمان فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه چالمرز معمولا دو سال زمان نیاز دارد و در آخرین مرحله دانشجو موظف به ارائه پایان نامه است که باید در حضور تعدادی از اساتید بتواند از آن دفاع کند و نمره قابل قبول دریافت نماید.

شرایط تحصیل دکترا در دانشگاه چالمرز سوئد

دوره دکترا آخرین مرحله تحصیلی برای هر دانشجو جهت تحصیل در دانشگاه فناوری چالمرز می باشد. از مهمترین شرایط تحصیل دکترا در سوئد در دانشگاه چالمرز این است که فرد به صورت موقت در این دانشگاه استخدام می شود و این امر باعث دریافت حقوق از دانشگاه خواهد شد. حداکثر مدت زمانی که برای فارغ التحصیلی در این مقطع نیاز می باشد 5 سال است. در مقطع دکترا بیشتر فعالیت دانشجویان در زمینه کارهای پژوهشی و ارائه مقالات علمی می باشد و تمامی امور مربوطه زیر نظر استاد راهنما انجام خواهد گرفت.

مدارک مورد نیاز جهت ورود به Chalmers University of Technology

  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی
  • مدارک هویتی فرد به همراه عکس مورد تایید
  • مدرک فارغ التحصیلی مقاطع گذشته همراه با ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک تمکن مالی
  • مدرک زبان سوئدی مورد نیاز در این مقطع
  • تکمیل فرم های پذیرش

نمرات مدارک زبان مورد نیاز اپلای در دانشگاه فناوری چالمرز

دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) خدمات تحصیل خود را به صورت دو زبان انگلیسی و سوئدی به دانشجویان ارائه می کند. خدمات تحصیلی ارائه شده در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان این کشور یعنی سوئدی می باشد که این امر نیازمند ارائه مدرک زبان سوئدی است. در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز از خدمات تحصیلی دانشگاه بهره مند شوند که جهت این امر باید مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز در این مقاطع را ارائه دهند. نمرات مدارک زبان مورد نیاز اپلای در دانشگاه فناوری چالمرز به صورت مختصر در زیر بیان شده است:

مدرک مورد نیاز

حداقل نمره درخواستی

زبان سوئدی

سطح B3

آیلتس

6.5

تافل

90

Pte

62

CAE/APE

سطح C1

 نمایی ازدانشگاه چالمرز سوئد

ددلاین ترم های تحصیلی دانشگاه چالمرز سوئد برای دانشجویان بین المللی

در صورت عقب ماندن از تاریخ های تعیین شده توسط دانشگاه صنعتی چالمرز در سوئد باید تا زمان بعدی اعلام شده منتظر بمانید که این امر ممکن است افراد را از تحصیل در یک ترم تحصیلی دور کند. در جدول زیر تارخ های مهم و ددلاین ترم های تحصیلی دانشگاه چالمرز سوئد برای دانشجویان بین المللی بیان شده است:

ترم تحصیلی

تاریخ تعیین شده

ترم پاییز

29 جولای

ترم بهار

7 دسامبر

درخواست پذیرش در مقطع فوق لیسانس

15 ژانویه

هزینه تحصیل در دانشگاه چالمرز سوئد در دوره های مختلف

هزینه تحصیل در دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) در دوره های مختلف به مقطع تحصیلی و رشته متقاضیان وابسته است اما به صورت کلی تحصیل در این دانشگاه سوئدی مبلغی در حدود 70 هزار کرون در هر ترم نیاز دارد. در برخی رشته ها مانند معماری به نسبت سایر رشته ها هزینه پرداختی جهت شهریه بالاتر می باشد و مبلغ آن حدود 95 هزار کرون در هر ترم می باشد. دانشجویان برای ورود به دانشگاه فناوری چالمرز باید شهریه ترم اول را پرداخت کنند. به این نکته توجه کنید در صورتی که پذیرش دانشگاه را به دست آورید و مبلغ شهریه ترم اول را پرداخت کنید اما از تحصیل در دانشگاه انصراف دهید، تمامی هزینه به افراد برگشت داده می شود.

هزینه زندگی دانشجویان Chalmers University of Technology

معمولا دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) برای اجاره خانه در این شهر مبلغی در حدود 5500 کرون در هر ماه نیاز دارند. دیگر هزینه های زندگی در سوئد که در شهر گوتنبرگ باید در نظر گرفت مبلغی در حدود 1600 کرون سوئد می باشد. به طور کلی هزینه زندگی دانشجویان Chalmers University of Technology به صورت زیر می باشد:

عنوان هزینه

هزینه مورد نیاز

هزینه مورد نیاز جهت اقامت یک ماهه

3000 تا 6500 کرون

مواد غذایی

2500 کرون

تلفن و اینترنت

300 کرون تا 400 کرون

بیمه و بهداشت

1000 کرون

حمل و نقل عمومی

450 کرون تا 600 کرون

کتاب و لوازم التحریر

1000 کرون

 

دانشگاه لینشوپینگ سوئد

این مقاله را از دست ندهید: دانشگاه لینشوپینگ سوئد

در این مقاله ما جوانب تحصیل در دانشگاه لینشوپینگ سوئد را به شما خواهیم آموخت.

معرفی بورسیه دانشگاه چالمرز سوئد

یکی از راه های کاهش هزینه های زندگی و شهریه دریافت بورسیه دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) است. متقاضیان می توانند در تمامی مقاطع از این بورسیه تحصیلی در سوئد از دانشگاه بهره مند شوند. در زیر به معرفی بورسیه دانشگاه چالمرز سوئد به صورت مختصر می پردازیم:

  • بورسیه تحصیلی یاد بود GERHARD HOBOHMS: دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و رشته مواد ساختمانی مشغول به تحصیل هستند می توانند از این بورسیه بهره مند شوند. معمولا این بورسیه برای پایان نامه فرد ارائه می شود. مبلغ بورسیه تحصیلی یاد بود در مقطع کارشناسی ارشد حدود 25000 کرون می باشد.
  • بورسیه تحصیلی SVEN STEEN: دانشجویان محصل در رشته ساخت و ساز می توانند از این بورسیه تحصیلی به مبلغ 14500 کرون استفاده کنند.
  • بورسیه تحصیلی EDITH AND EGON: این بورسیه از دیگر بورسیه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه جهت دانشجویان رشته معماری می باشد. معمولا هزینه بورسیه صرف سفرهای تحقیقاتی دانشجویان خواهد شد.

امکانات رفاهی و خوابگاه های دانشگاه فناوری چالمرز سوئد

امکانات رفاهی و خوابگاه های دانشگاه فناوری چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) به صورت مستقیم به دانشجویان ارائه نمی شود، اما امکان اسکان دانشجویان را در مسکن های دانشجویی فراهم کرده است. افراد می توانند پس از ثبت نام برای حضور در این خوابگاه ها درخواست دهند. این خوابگاه ها شامل امکانات مختلفی از جمله اتاق های تک نفره به همراه امکانات بهداشتی خصوصی یا مشترک، آشپزخانه، اینترنت و ... می باشد. از دیگر راه هایی که دانشجویان می توانند از طریق آن شرایط اسکان خود را فراهم کنند، آژانس های مسکن موجود در این شهر می باشد. از دیگر امکانات رفاهی که توسط دانشگاه چالمرز برای دانشجویان فراهم شده است کتابه های مجهز و پیشرفته، پارک علوم دانشگاه فناوری چالمرز، سالن مطالعه، سالن غذا خوری، رستوران های مختلف، کافه ها، امکانات ورزشی مانند زمین های فوتبال، سالن های ورزشی، کلاس شنا، آموزش یوگا و... است.

شرایط اخذ ویزا و اقامت پس از تحصیل در سوئد در دانشگاه چالمرز

شرایط اخذ ویزا و اقامت پس از تحصیل در سوئد در دانشگاه چالمرز (Chalmers University of Technology) منوط به یافتن کار و فعالیت در این کشور و دریافت ویزای کاری می باشد. دانشجویان دانشگاه چالمرز سوئد می توانند پس از اتمام تحصیلات خود به مدت 6 ماه در این کشور بمانند و برای دریافت شغل مورد نظر اقدام کنند. در این مدت اگر موفق به یافتن شغل مورد نظر خود شوند و یا از سوی کارفرمای سوئدی درخواست شغل داشته باشند، می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و به این صورت در کشور سوئد اقامت داشته باشند.

با توجه به آمارهای به دست آمده طبق آخرین داده های سازمان های معتبر نرخ بیکاری در کشور سوئد در حدود 6.4 است. این عدد به معنی نرخ بیکاری پایین در این کشور است که نشان دهنده شرایط آسان افراد جهت کاریابی است. آخرین تصویر از نمودار نرخ بیکاری در کشور سوئد را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

نمودار نرخ بیکاری سوئد

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر و ورود به سایت دانشگاه چالمرز سوئد هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


سوالات متداول

✔️ تحصیل در دانشگاه چالمرز سوئد به چه زبانی می باشد؟

در مقطع کارشناسی به زبان سوئدی و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی

✔️ شهریه مورد نیاز برای دانشجویان بین المللی در دانشگاهChalmers سوئد چقدر می باشد؟

تقریبا در بیشتر رشته های تحصیلی دانشگاه چالمرز باید مبلغی در حدود 70000 کرون به عنوان شهریه پرداخت شود فقط در برخی رشته ها مانند معماری مبلغی در حدود 95000 کرون نیاز است.

✔️ آیا برای ورود به دانشگاه چالمرز سوئد نیاز به شرکت در آزمون ورودی می باشد؟

خیر برای ورود نیازی به شرکت آزمون ورودی نمی باشد.

✔️ آیا دانشجویان دانشگاه چالمرز سوئد در حین تحصیل می توانند به کار مشغول شوند؟

دانشجویان دانشگاه فناوری چالمرز جهت انجام فعالیت و کار در حین تحصیل آزاد هستند.

سخن پایانی

دانشگاه چالمرز سوئد (Chalmers University of Technology) یکی از بهترین دانشگاه های سوئدی و جهانی می باشد که تحصیل در آن می تواند سر انجام به اخذ اقامت در این کشور ختم شود. این دانشگاه سوئدی بهترین امکانات را در کنار سطح آموزش بالا در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. دانشجویان متقاضی ورود و تحصیل در دانشگاه فناوری چالمرز نیاز به آگاهی از مسائل مختلفی در زمینه این دانشگاه دارند. از جمله اطلاعاتی که با مطالعه مقاله فوق در اختیار متقاضیان این دانشگاه قرار خواهد گرفت عبارتند از چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه صنعتی چالمرز در سوئد، مراحل اپلای در این دانشگاه، هزینه ها و بورسیه دانشگاه چالمرز سوئد، دانشکده ها و رشته های دانشگاه چالمرز سوئد، رنکینگ و رتبه دانشگاه چالمرز سوئد و... . اخذ مشاوره از یک موسسه معتبر مهاجرتی به افراد در این مسیر کمک های فراوانی خواهد کرد. موسسه ملک پور با سال ها تلاش توانسته به افراد بسیاری در این زمینه کمک کند. در صورتی که پس از مطالعه مقاله فوق سوال و ابهامی برای شما وجود داشت می توانید با شماره های قرار گرفته در وب سایت موسسه MIE تماس برقرار کرده و ضمن دریافت پاسخ سوالات و پرسش های خود از مشاوره اولیه کاملا رایگانی که مشاوران موسسه ما در اختیار شما قرار می دهند بهره مند شوید.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان