دانشگاه های آمریکا

10 نظر

در سال 2022 تعداد 27 دانشگاه آمریکا در میان 100 دانشگاه اول دنیا جای گرفته اند. تعداد بالای بهترین دانشگاه های آمریکا هدفی والا برای داوطلبان تحصیل در خارج از کشور در کنار مزایای حقوقی در کشور آمریکا ساخته است. با بررسی رتبه دانشگاه های آمریکا و دو رقمی بودن اکثر رنکینگ ها در میان 50 دانشگاه اول آمریکا می توان نتیجه گرفت که این کشور رقابت تحصیلی بالایی برای اپلای آمریکا دارد. افراد با داشتن نمرات خوب و مدارک آزمون های SAT و ACT و GRE و GMAT عموما بسته به مقطع واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی یا مصاحبه دانشگاه های آمریکا هستند. موسسه مشاوره ای MIE با بررسی سایت دانشگاه های آمریکا محتوای ذیل را تهیه و تنظیم نموده است. لیست دانشگاه های آمریکا به همراه معرفی 10 بهترین دانشگاه آمریکا در ادامه عنوان می شود. اگر نیاز به خدمات موسسه دارید می توانید با تماس رایگان از میزان آن اطلاع یابید و مشاوره رایگان تلفنی برای تحصیل در آمریکا و دانشگاه هایش بگیرید.

ویدئو دانشگاه های آمریکا - توضیحات موسسه MIE در مورد شرایط تحصیل در آمریکا و انگلستان

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

پردیس یکی از دانشگاه های آمریکا

شرایط تحصیل در دانشگاه های آمریکا

قبل از اینکه به موضوع دانشگاه های آمریکا بپردازیم بهتر است تا با نظام آموزشی آمریکا آشنا شده و بدانیم برای ورود به دانشگاه های آمریکا چه کاری باید انجام شود و چه شرایطی مورد نیاز است. آمریکا در بین کشورهای دنیا یکی از برترین نظام های آموزشی آکادمیک را داشته و بسیاری از برترین دانشگاه های دنیا در این کشور قرار دارند و حتی برخی از آنها شعباتی در سایر کشورهای دنیا دارند. البته اینکه زبان این کشور انگلیسی است و دانشجویان بین المللی نیازی به یادگیری زبان دیگری ندارند را نیز می توان یکی از دلایل پر متقاضی بودن این کشور دانست. افراد می توانند تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم برای ورود به دانشگاه های آمریکا داشته باشند و در مقطع لیسانس پذیرش دریافت کرده و پس از آن نیز می توانند برای مقاطع بالاتر از جمله فوق لیسانس و دکترا اقدام نمایند.

سوال مهمی که برای بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در آمریکا وجود دارد این است که برای دریافت پذیرش دانشگاه های آمریکا چه شرایطی باید داشته باشند و چه مواردی را فراهم کنند؟ و البته نکته مهم این است که چطور می توان ویزای تحصیلی آمریکا دریافت کرد؟ دانشجویان بین المللی برای تحصیل باید مواردی از جمله مدرک زبان، مدارک تحصیلی و... تهیه نمایند و متناسب با خواسته دانشگاه به آنها ارائه نمایند. متقاضیان برای پذیرش دانشگاه های آمریکا حداقل باید مدرک زبان در حد آیلتس 6 یا بالاتر دریافت نماید. نکته مهم دیگر این است که تحصیل در این کشور برای دانشجویان هزینه هایی دارد که بسته به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی به طور میانگین در حدود 15,000 تا 20,000 دلار می باشد. ضمن اینکه دانشجویان برای اینکه از شانس بالاتری برای ویزا برخوردار باشند باید توجه داشته باشند که بهتر است گپ تحصیلی بالایی نداشته باشند، زیرا در صورت وجود گپ تحصیلی بالا افسر ویزا شما را به عنوان یک دانشجوی واقعی نمی پذیرد احتمال ریجکتی ویزا وجود دارد.

رنکینگ دانشگاه های آمریکا (رتبه بندی دانشگاه های آمریکا)

دانشگاه های آمریکا به دلیل دارا بودن همه استانداردهای بالایی که مدنظر متقاضیان تحصیل می باشد، از شهرت و طرفداران بی شماری در سراسر جهان برخوردار است. یکی از این دلایل شهرت، به دلیل اعتبار بالای و کسب رتبه های برتر جهانی می باشد. رنکینگ دانشگاه های آمریکا نشان می هد که سیستم آموزشی و دانشی که به افراد منتقل می شود، در بالاترین سطح خود قرار دارد. اگر شما نیز علاقه مند به کسب اطلاعات پیرامون رتبه بهترین دانشگاه های آمریکا 2022-2023 می باشید، جدول زیر را مطالعه فرمایید:

لیست دانشگاه های آمریکا

رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022)

رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای

رتبه بندی دانشگاه های برتر (2022)

رتبه بندی اخبار و گزارش جهانی ایالات متحده

آدرس سایت دانشگاه های آمریکا

Harvard University

2

1

5

1

www.harvard.edu

Stanford University

4

2

3

3

www.stanford.edu

Massachusetts Institute of Technology (MIT)

5

4

1

2

www.mit.edu

Princeton University

7

6

20

11

www.princeton

University of California, Berkeley

8

5

32

4

www.berkeley.edu

Yale University

9

11

14

11

www.yale.edu

University of Chicago

10

10

10

15

www.uchicago.edu

Columbia University

11

8

19

6

www.columbia.edu

Johns Hopkins University

13

16

25

10

www.jhu.edu

University of Pennsylvania

13

15

13

14

www.upenn.edu

University of California, Los Angeles

20

14

40

13

www.ucla.edu  (UCLA)

دانشگاه کرنل

22

12

21

22

www.cornell.edu

Duke University

23

601

52

23

duke.edu

Northwestern University

24

34

30

24

www.northwestern.edu

University of Michigan

24

26

23

17

umich.edu

New York University

26

27

42

29

www.nyu.edu

Carnegie Mellon University

28

97

53

94

www.cmu.edu

University of Washington

29

19

85

8

www.washington.edu

University of California, San Diego

34

18

48

21

ucsd.edu

Georgia Institute of Technology

45

101

88

66

www.gatech.edu

University of Texas at Austin

47

41

67

38

www.utexas.edu

University of Illinois at Urbana Champaign

48

55

82

60

illinois.edu

Washington University in St. Louis

51

23

107

33

wustl.edu

University of North Carolina Chapel Hill

52

29

100

36

www.unc.edu

University of Wisconsin Madison

58

31

75

41

www.wisc.edu

Boston University

62

95

112

57

www.bu.edu

University of Southern California

63

61

112

70

www.usc.edu

Brown University

64

101

60

101

www.brown.edu

University of California, Davis

67

100

138

66

www.ucdavis.edu

University of California, Santa Barbara

68

57

146

56

www.ucsb.edu

Emory University

82

101

160

71

www.emory.edu

The Ohio State University

85

101

120

45

www.osu.edu

University of Minnesota

86

40

-

47

twin-cities.umn.edu

Michigan State University

93

101

157

100

msu.edu

University of California, Irvine (UCI)

98

70

232

78

uci.edu

Dartmouth College

99

301

191

226

home.dartmouth.edu

Purdue University

105

86

116

114

www.purdue.edu

Vanderbilt University

113

65

218

72

www.vanderbilt.edu

بهترین دانشگاه های آمریکا 

کشور آمریکا در بین کشورهایی که بهترین سیستم آموزشی را ارائه می دهد سرآمد می باشد و مشهور ترین دانشگاه های جهان در این کشور قرار دارد. معیار بهترین بودن از طریق سنجش با توجه به پارامترهای مختلف و استاندارد های جهانی مشخص می شود. به طور کل نام چندین دانشگاه آمریکا را باید در لیست بهترین دانشگاه های آمریکا و جهان قرار داد که شرایط ویژه را برای افرادی که راه به این دانشگاه‌ها پیدا می‌کنند به وجود خواهند آورد. قطعاً افراد با تلاش های متمادی و برآورده سازی خواسته ها و مدارک مورد نیاز این دانشگاه ها می توانند آینده و سرنوشت تحصیلی خود را درخشان رقم بزنند در ادامه به معرفی برخی از این دانشگاه ها خواهیم پرداخت.

دانشگاه MIT (Massachusetts Institute of Technology)

یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا متعلق به دانشگاه MIT (Massachusetts Institute of Technology) موسسه فناوری ماساچوست با نام اختصاری MIT می باشد. این دانشگاه خصوصی متعلق به سال ۱۸۶۱ میلادی است و جز پنج بهترین دانشگاه آمریکا به شمار می‌رود که از نظر موسسه qs رتبه اول را در میان دانشگاههای آمریکا به دست آورده است. ۱۱ هزار دانشجو این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نموده اند. رشته های پرطرفداری همچون: روانشناسی، زیست شناسی، ریاضیات، دانش مهندسی، مدیریت، علوم انسانی، آی تی و هنر در این دانشگاه تدریس داده می شود. مقاطعی که دانشجویان می توانند به آن ورود کنند: لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد.

دانشگاه PSL پاریس

 

این دانشگاه از امکانات خوابگاهی در خود دانشگاه برخوردار بوده و انتخاب بیشتر دانشجویان نخبه در سراسر جهان می باشد چرا که تا به اکنون ۹۷ جایزه نوبل به دانشجویان دانشگاه ماساچوست تعلق گرفته است. از مهمترین شرایط برای ورود به این دانشگاه دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نامه ۷ و قبولی در تافل با نمره ۹۰ می باشد. همچنین فیلتر دیگری برای پذیرش دانشجویان به این دانشگاه وجود دارد که آن هم آزمون SAT می باشد که قبولی در این آزمون به معنای مجوز ورود به دانشگاه مورد نظر است. ارسال مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه مورد نظر شامل: رزومه تحصیلی، توصیه‌ نامه، مدرک زبان انگیزه نامه و ریز نمرات بالا می باشد.

این دانشگاه دارای کمپس دانشجویی در ایالات ماساچوست و در کنار رودخانه چارلز می باشد که مجموعه‌ ای به هم پیوسته همراه با خوابگاه دارای اکثر امکانات در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. تاریخ ددلاین دانشگاه برای رشته و مقاطع تحصیلی مختلف می باشد و به طور معمول پرتکرارترین تاریخ ددلاین این دانشگاه در ماه دسامبر و فوریه است.

دانشگاه هاروارد (Harvard University)

دانشگاه هاروارد (Harvard University) یکی از دانشگاه های آمریکا بوده که بسیار نام آور و مشهور در بین متقاضیان در سراسر جهان می باشد و با فیلتر آزمون ACT و SAT دانشجویان خود را انتخاب می کند. با توجه به میزان بالای رقابت در این دانشگاه آمریکا، دانشجویی می تواند وارد دانشگاه هاروارد شود که نمره بالاتری نسبت به رقیب خود کسب کرده باشد. از دیگر مدارک و شرایط مورد نیاز برای ورود به دانشگاه هاروارد می توان به دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره 7.5به بالا و قبولی در مصاحبه آنلاین اشاره نمود.  همچنین آزمون تافل تعیین کننده برای ورود به دانشگاه هاروارد می باشد که افراد باید حداقل نمره 100 را اخذ نمایند.

پردیس دانشگاه هاروارد

 

دانشکده های مختلف دانشگاه هاروارد شامل: دانشکده هنر که هر کدام دارای رشته های متعدد می باشد، دانشکده مهندسی، علوم پایه، علوم اجتماعی و علوم پزشکی می باشد. مشهور ترین و پرطرفدارترین رشته ها یعنی دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی برق، مهندسی آی تی و غیره در دانشگاه هاروارد ارائه می شود. رشته پزشکی شامل زیرشاخه‌ها و تخصص های متفاوتی است که همه آنها نیز در دانشگاه هاروارد وجود دارد.

از جمله مدارک مهم برای ورود به دانشگاه هاروارد می توان به ریز نمرات، مدرک زبان، انگیزه نامه، توصیه نامه و رزومه علمی قوی اشاره نمود. این دانشگاه حدود ۱۲ خوابگاه را برای دانشجویان در نظر گرفته است که بعضی از آنها در محوطه دانشگاه و برخی دیگر در نزدیکی دانشگاه قرار دارد. افراد برای کم کردن هزینه های تحصیل در این دانشگاه می توانند با توجه به دارا بودن شرایط، از بورسیه های تحصیلی آمریکا دانشگاه هاروارد استفاده نمایند. تاریخ ددلاین این دانشگاه در ماه آوریل و ژوئن خلاصه شده است.

دانشگاه استنفورد (Stanford University)

دانشگاه استنفورد (Stanford University) دانشجویان خود را برای تحصیل در هفت دانشکده علوم و محیط، کسب و کار، آموزش، مهندسی، علوم انسانی، حقوق و پزشکی برمی‌گزیند. این دانشگاه دارای ۱۸ موسسه تحقیقاتی و ۲۰ کتابخانه می باشد که کتابخانه مشهور دانشگاه با نه میلیون جلد کتاب مرجع بسیار بالایی در این زمینه می باشد.

پردیس دانشگاه استنفورد

 

افراد برای ورود به مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه آمریکا باید اول از همه نمره قبولی را در آزمون SAT یا ACT کسب نمایند. تاریخ ددلاین دانشگاه برای ترم پاییز ماه اکتبر و نوامبر در مقطع کارشناسی، ماه های ژانویه، مارس جولای و سپتامبر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به دانشگاه استنفورد حداقل نمره هفت آیلتس و 100 تافل می باشد. دانشگاه استنفورد ۸۰ خوابگاه را برای دانشجویان خود در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته است.

دانشگاه Caltech (California Institute of Technology)

دانشگاه Caltech (California Institute of Technology) از سال ۱۸۹۱ میلادی مشغول به فعالیت می باشد. این دانشگاه که در لیست دانشگاه های خصوصی آمریکا قرار دارد و محل قرارگیری آن، ایالت کالیفرنیا می باشد. ارائه آموزش در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می پذیرد و مهمترین دانشکده های این موسسه: دانشکده فیزیک، زیست شناسی، علوم انسانی، زمین شناسی و علوم و مهندسی می باشد. بر اساس رتبه بندی qs در جایگاه پنجم قرار گرفته است و معیار ورود به این دانشگاه آمریکا، شرکت در آزمون ورودی SAT و یا ACT و دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره ۷ و تافل با نمره ۱۰۰ می باشد. تاریخ ددلاین این دانشگاه در ۱ نوامبر، دسامبر، ژوئن و مارس می باشد.

پردیس دانشگاه تکنولوژی کالیفرنیا

 

رسید پرداخت شهریه، قبولی در آزمون، ارائه مدارک و ریز نمرات، رزومه علمی و توصیه نامه، افراد را به این دانشگاه می رساند. از جمله شاخص ترین رشته های دانشگاه انستیتو، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر، مهندسی عمران، زمین شناسی، شیمی و غیره است. همچنین دانشگاه مذکور، تعداد زیادی بورسیه را برای ارائه به دانشجویان در نظر گرفته است. در رابطه با خوابگاه هایی که در دانشگاه وجود دارد این است که افراد با پرداخت هزینه هایی به صورت ماهیانه می توانند از خدمات خوابگاهی که هم برای افراد مجرد و هم برای افراد متاهل وجود دارد استفاده کنند. اکثر خوابگاه ها در بیرون از محوطه دانشگاه البته در نزدیکی آن قرار گرفته است.

دانشگاه پرینستون (Princeton University)

محل قرارگیری دانشگاه پرینستون (Princeton University) ایالت نیوجرسی می باشد. افراد برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند این دانشگاه که در لیست بهترین دانشگاه های آمریکا قرار گرفته است، انتخاب کنند زیرا تا به اکنون ۳۵ جایزه نوبل را در کارنامه افتخارات خود حک کرده است. مقطع دکترا تنها برای تحصیل در رشته معماری مهندسی و مدیریت مالی در این دانشگاه آمریکا وجود دارد اما در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اکثر رشته ها را در بر می گیرد.

پردیس دانشگاه پرینستون

 

این دانشگاه خصوصی در سال ۱۸۴۶ میلادی تا به اکنون مشغول به فعالیت می باشد و در حال حاضر دارای ۸۱۸۱ دانشجو در دو مقطع نامبرده در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌پردازند. رتبه دانشگاه بر اساس رتبه بندی qs در جایگاه بیستم قرار گرفته است و مهم‌ترین دانشکده های آن مربوط به دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علوم اجتماعی، دانشکده پزشکی و دانشکده مهندسی می باشد. پذیرش در دانشگاه پرینستون از قواعد پیچیده ای پیروی می کند که این به دلیل رقابت بالا و علاقه بسیار زیاد افراد در سراسر دنیا برای ورود به دانشگاه پرینستون است.

افراد موظف در شرکت در آزمون ورودی و همچنین مصاحبه حضوری می باشند. همچنین مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه مورد نظر: آیلتس با حداقل نمره ۷ و تافل با نمره ۱۰۰ به همراه انگیزه نامه، رزومه تحصیلی، توصیه‌نامه نامه، تمکن مالی، مدارک تحصیلات پیشین و غیره می باشد. دپارتمان های مختلف دانشگاه آمریکایی تاریخ ددلاین متفاوتی را نیز دارند که مهمترین آن مربوط به ماه دسامبر و ژوئن می باشد. امکانات خوابگاهی این دانشگاه آمریکا نیز در ازای پرداخت شهریه های موجود در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

دانشگاه های ارزان قیمت آمریکا

این مقاله را از دست ندهید: دانشگاه های ارزان آمریکا

در این مقاله ما جوانب دانشگاه های ارزان آمریکا را به شما خواهیم آموخت.

دانشگاه برکلی کالیفرنیا (University of California, Berkeley)

دانشگاه برکلی کالیفرنیا (University of California, Berkeley) یکی از دانشگاه های دولتی آمریکا بوده که در بین ۱۴ عضو موسس انجمن دانشگاه های آمریکا نیز قرار گرفته است و معمولاً افرادی که می خواهند به منظور انجام پروژه های تحقیقاتی وارد دانشگاه آمریکا می شوند، دانشگاه برکلی را انتخاب می نمایند چرا که مرکز این اتفاقات در برکلی رقم می خورد. اکثر پژوهش‌ها و تحقیقات، پیرامون علوم ریاضی و آزمایشگاه و همچنین علوم فضایی می باشد. همین امر موجب به ارمغان آوردن ۹۹ جایزه نوبل برای دانشگاه برکلی کالیفرنیا شده است. این دانشگاه شامل یک پردیس می‌شود که در خلیج سان‌فرانسیسکو قرار گرفته است. ۴۰۰۰۰ دانشجو از سراسر دنیا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نموده اند چرا که هم اعتبار بالایی علمی و هم امکانات متعدد از جمله خوابگاه های مسکونی برای آن ها فراهم می باشد. از جمله مهم ترین دانشکده های دانشگاه کالیفرنیا می توان به دانشکده مهندسی، شیمی، محیط زیست، ادبیات، منابع طبیعی، معماری، علوم کامپیوتر، حقوق و ریاضیات اشاره نمود.

پردیس دانشگاه برکلی

 

افرادی که می خواهند وارد این دانشگاه آمریکا شوند باید حداقل معدل آنها در مقطع تحصیلی پیشینGPA  بالا باشد. همچنین رسیدن به امتیاز ۲۱۷۱ در آزمون SAT آمریکا و یا کسب امتیاز ۳۳ در آزمون ACT کلید ورود به دانشگاه مورد بحث می باشد. البته این پایان راه نبوده بلکه ارائه مدرک آیلتس با حداقل نامه ۷، تافل با نمره 80 انگیزه نامه، رزومه تحصیلی و دارا بودن افتخارات علمی پژوهشی، تکمیل فرم های درخواست، ریز نمرات بالا در مقطع های پیشین، شرط حضور در این دانشگاه می باشد. برای برخورداری از امکانات خوابگاه دانشجویی این دانشگاه باید سالیانه ده هزار دلار افراد بپردازند. تاریخ ددلاین دانشگاه برای پذیرش دانشجو در ماه مارس و آوریل و مه قرار گرفته است.

دانشگاه ییل (Yale University)

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکا، دانشگاه ییل (Yale University) می باشد که قدمت آن مربوط به سال ۱۳۴۰ میلادی است. در حال حاضر دانشجویانی می توانند وارد دانشگاه ییل شوند که دارای انگیزه نامه، توصیه نامه، مدرک آیلتس 6.5 برای مقطع لیسانس، قبولی در آزمون SAT، پرداخت شهریه، دارا بودن گذرنامه و غیره می باشد. این فرصت برای دانشجویان دانشگاه ییل وجود دارد که از بورسیه های متعدد تحصیلی استفاده کرده و هزینه های زندگی و تحصیلی خود را به صفر برسانند.

پردیس دانشگاه ییل

 

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه آمریکا ضروری است که تاریخ های مهم ددلاین را افراد بدانند که این تاریخ برای ترم بهار ماه آوریل و برای ترم پاییز ماه اوت می باشد. مهمترین دانشکده های دانشگاه ییل، دانشکده معماری، هنر، الهیات، مهندسی، محیط زیست، حقوق، پزشکی، موسیقی، پرستاری و بهداشت عمومی تشکیل داده است. رشته های پرطرفداری همچون پزشکی، هنر و شیمی در این دانشگاه تدریس داده می شود. امکانات رفاهی متنوعی در دسترس دانشجویان دانشگاه قرار گرفته است که مهمترین آن که در دسترس بسیاری از دانشجویان بین‌المللی می باشد. خوابگاه های دانشجویی نیز در محوطه دانشگاه واقع شده و شامل اتاق های یک الی دو نفره است.

دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)

دانشگاه شیکاگو (University of Chicago) در سال ۱۸۹۱ راه‌اندازی شده است و محل قرارگیری آن، ایالت ایلنوی شهر شیکاگو می باشد. در حال حاضر ۱۴۰۲۲۱ دانشجو این دانشگاه را برای مسیر تحصیلی خود انتخاب نموده اند. از جمله مهمترین دانشکده های دانشگاه شیکاگو شامل: دانشکده الهیات، تجارت، پزشکی، حقوق و علوم اجتماعی می شود.

پردیس دانشگاه شیکاگو

 

افراد علاقمند به تحصیل در این دانشگاه آمریکا باید درخواست خود را در ۱ نوامبر به دانشگاه ارسال نمایند. تحصیل در این دانشگاه رایگان نبوده اما بورسیه های متعددی می توانند تحصیل در این دانشگاه را به صفر برسانند. شرکت در آزمون ورودی، ارائه مدرک تافل با نمره صد و یا مدرک آیلتس با نمره ۷ برای دانشجویان ضروری می باشد. خوابگاه های موجود در دانشگاه دغدغه دانشجویان بین المللی را از نظر اسکان برطرف نموده است. البته این خوابگاه با پرداخت هزینه در دسترس قرار دارد.

دانشگاه کلمبیا (Columbia University)

این دانشگاه قدیمی با ۲۵۰ سال قدمت در ایالت نیویورک قرار گرفته است. ۲۷ هزار دانشجو در دانشگاه کلمبیا (Columbia University) مشغول به تحصیل می باشند که از دانشگاه های آمریکا - تحقیقاتی به شمار می رود و دانشجویان این دانشگاه تا به حال 82 جایزه نوبل نیز کسب نموده است. علاقه مندان به رشته پزشکی، دندانپزشکی، کسب و کار، پرستاری، علوم بهداشت هنر و غیره می توانند این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نماید. همچنین رشته های متعددی در مقطع کارشناسی ارشد مانند بیوتکنولوژی اقتصاد، علوم سیاسی، زبان فرانسه و زبان آلمانی قابل ارائه می باشد از مهمترین مدارکی که افراد را به این دانشگاه می رساند می‌توان به پرداخت هزینه‌های مرتبط، ارائه ریز نمرات، توصیه نامه از 3 استاد، انگیزه نامه، مدرک زبان انگلیسی تافل و آیلتس با ۷ اشاره نمود.

پردیس دانشگاه کلمبیا

 

ماه سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا می مهمترین تاریخ های ددلاین در ترم پاییز و بهار دانشگاه کلمبیا هستند البته لازم به ذکر است که تاریخ ددلاین هر دانشکده با دیگری متفاوت می باشد. افراد با ارائه درخواست پس از پذیرش می توانند از امکانات خوابگاهی دانشگاه کلمبیا نیز بهره مند شوند که این خوابگاه‌ها به صورت اتاق های یک الی دو نفره به دانشجویان مجرد و متاهل ارائه می شود. دانشجویان در ازای بهره‌مندی از خدمات خوابگاهی باید به طور میانگین دو هزار دلار را پرداخت نمایند. از جمله مشاهیر معروف که از این دانشگاه آمریکا فارغ التحصیل شده اند، می توان به رئیس جمهور پیشین آمریکا یعنی باراک اوباما اشاره نمود.

دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania)

دانشگاه پنسیلوانیا یا upen (University of Pennsylvania) از سال 1742 میلادی مشغول ارائه خدمات آموزشی می باشد. از همین رو در بین با قدمت ترین دانشگاه های آمریکا سرآمد است. این دانشگاه در شهر فیلادلفیا واقع شده است. به دلیل ارائه خدمات آموزشی در بالاترین سطح خود دانشجویان پر افتخاری را تربیت کرده است که نتیجه آن اخذ ده ها جایزه نوبل شده است. دانشکده های دانشگاه مورد بحث را دانشکده هنر و معماری، ارتباطات ، دندانپزشکی، مهندسی، پرستاری، حقوق و علوم سیاسی، دامپزشکی و تجارت تشکیل می دهد و همه رشته های مربوط به این دانشکده ها را می توان در دانشگاه پنسیلوانیا یافت.

پردیس دانشگاه پنسلوانیا

 

دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا برای پذیرش دانشجو امتحان تافل بانمره 100 را در مدارک مورد نیاز و زبان، ملاک قرار داده است. اما آزمون جایگزین آن آیلتس با حداقل نمره ۷ می باشد. نمرات مقطع پیشین، انگیزه نامه و موفقیت در مصاحبه حضوری علاوه بر آزمون ورودی تعیین کننده این است که چه افرادی می‌توانند به این دانشگاه آمریکا قدم بگذارند. تاریخ ددلاین دانشگاه پنسیلوانیا برای ترم بهار در ماه دسامبر، برای ترم تابستانی و همچنین در پاییز ۱۵ آگوست قرار داده شده است. مهمترین خدمات رفاهی دانشگاه پنسیلوانیا خوابگاه های دانشجویی آن می باشد که عدد آن به ۱۲ خوابگاه می رسد و تقریباً همه دانشجویان را تحت پوشش قرار می دهد، افراد با ارسال ایمیل و درخواست می توانند خوابگاه دانشجویی را برای خود رزرو نمایند.

لیست دانشگاه های معروف آمریکا

 تعداد بی شماری از دانشگاه‌های ایالت متحده را باید در لیست دانشگاه های معروف آمریکا قرار داد. انتخاب این دانشگاه بر اساس اعتباری که از طریق جوایز کسب شده، فعالیت های پژوهشی و علمی، رتبه بندی های معتبر جهانی و غیره تعیین می نماید. در ادامه شما را به مطالعه جدول لیست دانشگاه های معروف آمریکا دعوت می نماییم:

موسسه فناوری ماساچوست

Stanford University

Harvard University

Cornell University

University of Pennsylvania

Princeton University

Yale University

Columbia University

UCLA

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی

 

دانشگاه های ارزان قیمت آمریکا

این مقاله را از دست ندهید: دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آمریکا

در این مقاله ما جوانب دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آمریکا را به شما خواهیم آموخت.

لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته

افرادی که کشور آمریکا را برای تحصیل انتخاب می کنند، رشته مورد علاقه شان را انتخاب کرده و می خواهند آن را در بالاترین اعتبار و سطح علمی جهانی آموزش ببینند، از همین رو برایشان مهم است که رشته مورد علاقه آنها در کدام دانشگاه بهتر ارائه می شود. در همین راستا لیست دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته را تهیه نموده ایم.

نام دانشگاه

رشته شاخص آن

دانشگاه هاروارد

علوم پزشکی

دانشگاه نیویورک 

علوم پزشکی

دانشگاه واشنگتن

علوم پزشکی

دانشگاه کالیفرنیا

مهندسی عمران

دانشگاه پوردو

مهندسی برق

موسسه تکنولوژی ماساچوست

مهندسی برق، مکانیک

دانشگاه استنفورد 

علوم انسانی

دانشکده پومونا

علوم انسانی

دانشگاه شیکاگو

حقوق

بهترین دانشگاه های پزشکی آمریکا

هیچ کس نمی تواند محبوبیت و جایگاه رشته پزشکی را کتمان کند و علاقمندان به رشته پزشکی این رویا را در سر دارند که تخصص این رشته را در بهترین دانشگاه های جهان به دست آورند. قطعاً گزینه ای بالاتر از چندین دانشگاه آمریکا برای رسیدن به تخصص پزشکی نیست. با توجه به دانشگاه‌های متعدد آمریکا که علوم پزشکی را در بالاترین حد خود آموزش می دهند وجود ندارد. جایگاه و ارزش برخی از دانشگاه های آمریکا به دلیل ارائه با استاندارد ترین خدمات آموزشی در همین رشته می باشد که نام این دانشگاه ها تحت عنوان بهترین دانشگاه های پزشکی آمریکا در لیست زیر آمده است:

دانشگاه هاروارد

دانشگاه شیکاگو

 دانشگاه نیویورک

دانشگاه استنفورد

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه واشنگتن

دانشگاه دوک

دانشگاه وندربیلت

دانشگاه ییل

دانشگاه بوفالو آمریکا

 

بیشتر بدانید: تحصیل پزشکی در آمریکا

لیست دانشگاه های مهندسی آمریکا

یکی از پرتکرار ترین هدف های مهاجرت تحصیلی مربوط به رشته های مهندسی می باشد که دانشگاه آمریکا نیز در این زمینه حرف اول را می زند. امکانات پژوهشی و تحصیلی، اساتید برجسته و غیره آماده است تا افراد را به بالاترین سطح در رشته های مهندسی که جایگاه ویژه ای در پیشرفت چرخ های تکنولوژی دارد، برساند. دانشگاه هایی که می توان قطب رشته مهندسی در کشور آمریکا به شمار آورد در لیست دانشگاه های مهندسی آمریکا در ادامه ذکر شده است.

دانشگاه ام ای تی

دانشگاه استنفورد

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کالیفرنیا

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

 دانشگاه ایلینوی

دانشگاه نورث وسترن

دانشگاه میشیگان آمریکا

دانشگاه مریلند - کالج پارک

دانشگاه پوردو

دانشگاه تگزاس - آستین

 

برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه تگزاس در دالاس آمریکا مطالب سایت را بخوانید.

بهترین دانشگاه های علوم انسانی در آمریکا

این فرصت استثنایی برای علاقمندان به رشته های علوم انسانی وجود دارد تا با قدم گذاشتن به کشور آمریکا، دانشگاه هایی را انتخاب کنند که منحصراً این رشته ها را در بالاترین سطح آموزش می دهند. رشته های علوم انسانی به دلیل اهمیت و جایگاهی که در جای جای جهان دارد مورد توجه کشور آمریکا نیز قرار گرفته است و دانشگاه های زیر بهترین دانشگاه های علوم انسانی در آمریکا بوده که رشته ها علوم انسانی را در بالاترین سطح علمی خود برای دانشجویان در نظر گرفته اند.

دانشگاه دوک

دانشگاه پنسیلوانیا

 کالج داتموث

دانشگاه استنفورد 

دانشگاه نوتردام

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه جورج تاون

دانشکده واسار 

دانشکده پومونا

دانشگاه وندربیلت

 

برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه آریزونا آمریکا مطالب سایت را بخوانید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا

درست است که موفقیت در اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه های کشور آمریکا حرف اول را می زند اما در این قدم افراد باید بتوانند از پس هزینه های مالی این دانشگاه برآیند چرا که در صورت دارا بودن شرایط اخذ پذیرش اگر از تمکن مالی مورد نیاز برای ورود به دانشگاه آمریکایی برخوردار نباشند در این زمینه موفق عمل نخواهند کرد. لازم به ذکر است که در همین ابتدا باید بگوییم که دانشگاه‌ های آمریکا رایگان نبوده و دانشجویان برای ورود به سیستم آموزشی این کشور در مقطع دانشگاه متحمل هزینه‌های می شوند که تنها در صورت بهره مندی از بورسیه قادر به صفر کردن هزینه های تحصیل در آمریکا هستند. در ادامه به جزئیات دقیقی پیرامون هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا با ذکر شهریه دانشگاههای مشهور این کشور پرداخته ایم:

نام دانشگاه

میزان شهریه(دلار) سالیانه

دانشگاه ماساچوست

15100 الی 30950

دانشگاه پنسیلوانیا

18150الی 24900

دانشگاه کلیولند

16800

دانشگاه فلوریدا

23300

دانشگاه کالیفرنیا

16500

دانشگاه هاروارد

65000 الی 70000

دانشگاه شیکاگو

55.422

 

برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه لوئیزیانا آمریکا مطالب سایت را بخوانید.

مدارک مورد نیاز دانشگاه های آمریکا برای اپلای

ورود به دانشگاه های آمریکا زمانی به واقعیت می پیوندد که افراد پاسخ چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیرند؟ را دانسته و بتواند از مراحل و پروسه پیچیده این خواسته با موفقیت بیرون می آیند. مهمترین مراحل، مربوط به ارائه مدارک برای اپلای در این دانشگاه ها می باشد. این مدارک برای هر مقطع تحصیلی که شامل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می شود متفاوت است. برای مثال علاقمندان ورود به مقطع لیسانس باید مدارکی همچون موارد زیر را ارائه دهند؛

مدارک اپلای دانشگاه آمریکا در مقطع لیسانس

  • دیپلم ۱۲ ساله
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶
  • مدرک تافل با حداقل نمره ۸۰
  • رزومه تحصیلی
  • نامه تمکن مالی
  • ریزنمرات اطلاعات دوره دبیرستان
  • قبولی در آزمون SAT یا ACT

مدارک اپلای دانشگاه آمریکا در مقطع فوق لیسانس

  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶.۵
  • مدرک تافل ۸۰
  • مدرک لیسانس
  • رزومه تحصیلی
  • ۲ توصیه نامه
  • آزمون GRE یا GMAT
  • توانایی پرداخت شهریه

مدارک اپلای دانشگاه آمریکا در مقطع دکترا

  • مدرک زبان آیلتس حداقل ۷
  • قبولی در آزمون GMAT
  • قبولی در مصاحبه حضوری
  • دارا بودن پژوهشهای علمی و مقالات در سطح بالای علمی
  • توصیه نامه

برای اطلاع از شرایط سنی تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری مقاله مربوطه به شما کمک خواهد کرد.


سوالات متداول در زمینه دانشگاه های آمریکا

بهترین دانشگاه آمریکا در سال 2023 چه دانشگاهی است؟

بهترین دانشگاه آمریکا 2023 در سازمان QS دانشگاه ام آی تی می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه های آمریکا با چه مدارکی امکان پذیر است؟

افراد با توجه به مقطع تحصیلی خود پس از قبولی در آزمون SAT یا ACT یا GRE باید مدارکی از جمله ریز نمرات، مدرک مقطع تحصیلی پیشین، توصیه‌نامه، مدرک زبان و موارد این چنینی را به دانشگاه ارائه دهند.

✅ شهریه در بهترین دانشگاه های آمریکا چه مبلغی دارد؟

میانگین در دانشگاه هاروارد 5500 تا 33000، در پرینستون 44000، در ییل 22000 تا 46000 و در کلمبیا 23000 تا 59000 دلار سالانه

✅ بهترین دانشگاه پزشکی امریکا چه نام دارد؟

دانشگاه هاروارد بهترین دانشگاه پزشکی امریکا است.

✅ آیا برای ورود به دانشگاه آمریکا باید در کنکور شرکت کنیم؟

اغلب دانشگاه‌ ها در آمریکا اقدام به برگزاری آزمون ورودی کرده و قبولی در آن به منزله ورود به دانشگاه های این کشور می باشد.

✅ مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به دانشگاه آمریکا چیست؟

اصلی ترین مدرک زبان برای برای ورود به دانشگاه های دولتی آمریکا یا خصوصی، ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ تا 7 و تافل با حداقل نمره ۷۰ تا 90 می باشد.


_____________سخن پایانی در باب دانشگاه های آمریکا____________

در این مقاله تلاش نمودیم تا شما را با دانشگاه های آمریکا و موضوعات متعددی حول این محور همچون رتبه بندی و پذیرش بهترین دانشگاه های آمریکا، بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل، هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا و بسیاری از موضوعات دیگر آشنا نماییم. همانطور که مشاهده شد آمریکا را می توان قطب علمی دنیا نامید و بسیاری از برترین دانشگاه های دنیا در این کشور قرار دارند. تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است و دانشجویان بین المللی به شرط تامین هزینه های تحصیل و زندگی می توانند برای دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت نمایند. البته باید به موضوع دریافت ویزا دقت نمایید که در حال حاضر دریافت ویزا برای دانشجویان ایرانی با ریسک همراه است اما امکان پذیر می باشد. البته کشورهایی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا و برخی کشورهای دیگر از ریسک ویزای کمتری برخوردار هستند. این مقاله به همت تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور نگارش شده است تا شما عزیزان را با دانشگاه های آمریکا آشنا نموده و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد. شما می توانید بعد از مطالعه این نوشتار با مشاورین مجموعه تماس حاصل کرده و طی مشاوره رایگان تلفنی شرایط خود را بررسی فرمایید و یا حتی می توانید سوالات خود را در ذیل این مقاله یادداشت نمایید و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

امتیاز 4.74 از 5 ( 14 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
علیپور
سلام مقاله بسیار جذابی بود و لینک های خیلی خوبی هم داشت. ممنونم از زحمات شما. فقط اینکه آیا با شرایط سیاسی موجود ایرانی ها شانسی برای ویزا شدن در آمریکا دارند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله بسته به نوع ویزا قوانین متفاوت است برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید
محمدمهدی
با سلام. من با سن ۳۰ سال ارشد مهندسی مکانیک با معدل ۱۷ و سطح زبان در حد ۶ میتونم برای بورسیه تحصیلی امریکا اقدام کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای دریافت پذیرش بهتر است تا سطح زبان خود را ارتقا دهید و برای دریافت بورسیه نمی توان به صورت قطعی اظهار نظر کرد زیرا امری رقابتی است و بسته به شرایط متقاضیان دارد.
مهدی آریا
با سلام. خیلی ممنونم از اطلاعات جامع و کامل که داخل سایت قرار دادید. یک سوال به نظرتون با گپ تحصیلی ۵ سال (با سن ۳۵ سال) شانسی برای ارشد مجدد تو امریکا دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی بهتر است برای کشورهایی اقدام کنید که گپ تحصیلی و شرایط سنی از اهمیت کمتری برخوردار باشند. مانند اتریش فنلاند هلند سوئد و ...
Shiron
سلام برای کارشناسی چه آیلتسی نیازه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب ایلتس ۶ مورد نیاز می باشد.
ابهری
سلام. من 28 سالمه و لیسانس مکانیک از دانشگاه خوبی در ایران گرفتم. سربازی رو رفتم و الان از دانشگاه دوک هم پذیرش دریافت کردم ولی شنیدم که چون خدمت سربازیم سپاه بوده احتمالا ریجکتیم بالا میره، خواستم ببینم همچین موضوعی صحت داره؟ برای کانادا هم این موضوع مهمه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز این موضوع در حال حاضر برای امریکا کمی ریسک دارد. اما برای کشور کانادا می‌توانید اقدام نمایید‌
مهیار
سلام من 24 ساله و لیسانس مدیریت دارم از دانشگاه تهران یک مقاله علمی دارم و آیلتس 7 آیا با این شرایط می تونم برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آمریکا اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، در حال حاضر موسسه MIE برای دریافت بورسیه از دانشگاه های آمریکا به شما کمک میکند و شانس شما برای دریافت آن مناسب است.
Hamid
سلام وقت بخیر برای تحصیل در دانشگاه های امریکا باید سالانه چقدر شهریه بدیم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شهریه با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است. حداقل ۱۲ هزار دلار شهریه یک سال را در نظر بگیرید.
احسان
سلام. خسته نباشید. دانشگاه های آمریکا مدرک تافل هم برای زبان قبول میکنن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز بعضی از دانشگاه‌ها مدرک تافل را نیز تایید می‌کند شما بایستی وب سایت دانشگاه مورد نظرتان را چک کنید
Mina
سلام خسته نباشید برای دریافت بورسیه از دانشگاه هاروارد باید چه شرایط داشته باشیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بهتر است وب سایت دانشگاه را مطالعه نمائید تا لیست بورسیه ها را مشاهده کنید.
Mina
سلام خسته نباشيد براي تحصيل در رشته هوش مصنوعي دانشگاه های امريكا مناسب هستند و ايا شرايطي براي دريافت بورسيه از ان دانشگاه وجود دارد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، دانشگاه های متعددی برای این رشته وجود دارند و در صورتی که دانشجوی خوبی باشید و سوابق مناسبی داشته باشید میتوانید بورسیه دریافت نمایید.
مشاوره رایگان