دانشگاه دامپزشکی مجارستان

4 نظر

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) که در بوداپست واقع شده است یکی از قدیمی ترین و پیشروترین دانشگاه ها در زمینه دامپزشکی در قاره اروپا و حتی در دنیا به حساب می آید. این دانشگاه هر ساله میزبان دانشجویانی از حدود 50 کشور دنیاست که دامپزشکی را به 3 زبان مجارستانی، انگلیسی و آلمانی به آنها می آموزند. دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) شامل مجموعه ای مجهز از دانشکده ها، کلینیک ها و... برای آموزش و پژوهش دانشجویان است. این دانشگاه از سال 1787 میلادی آغاز به کار نموده و با بیش از دو قرن فعالیت آموزشی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا نیز به حساب می آید. با توجه به درخواست بالای دوستداران این رشته تصمیم گرفتیم تا شما را با دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) بیشتر آشنا نماییم. گروه تحقیقاتی موسسه ملک پور این مقاله را به نگارش در آورده است تا ضمن معرفی این دانشگاه، راهنمایی جهت ورود به تحصیل دامپزشکی در مجارستان باشد. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پرسشی در خصوص موضوعات مختلف مطرح شده داشته باشید می توانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل کرده و یا با پر کردن فرم تماس، ضمن دریافت مشاوره رایگان تلفنی، سوالات خود را نیز مطرح نمایید.

  • دوره ها و دروس تحصیلی دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine)
  • هزینه تحصیل در دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine)
  • هزینه زندگی در مجارستان
  • اخذ بورسیه تحصیلی در مجارستان
  • هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی
  • مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان
  • کار پس از تحصیل در مجارستان
  • سوالات متداول راجع به دانشگاه دامپزشکی مجارستان
  • سخن پایانی

دانشگاه دامپزشکی مجارستاندوره ها و دروس تحصیلی دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine)

همانطور که عرض شد، دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا در زمینه دامپزشکی است. دانشجویان برای اپلای دانشگاه دامپزشکی مجارستان باید بدانند که در آینده به چه رشته هایی می توانند ورود پیدا کنند. دانشجویان در این دانشگاه می توانند برای دوره های پیش پزشکی، دوره های اصلی و حتی دوره های تخصصی اقدام نمایند و بسته به سن و تحصیل خود در هر کدام از این دوره ها پذیرش دریافت کنند. برای پذیرش در این دانشگاه بهتر است دانشجو از سطح زبانی در حدود آیلتس 5.5 تا 6 برخوردار باشد ولی داشتن مدرک برای پذیرش الزامی نیست. دانشجویان دروس متعددی را طی 11 ترم تحصیل در این دانشگاه باید پشت سر بگذارند تا از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند. از جمله دروسی که دانشجویان برای تحصیل در دامپزشکی باید طی نمایند عبارتند از: آناتومی، سم شناسی، انگل شناسی، تغذیه، دارو، جراحی، انگل شناسی، بافت شناسی، گیاه شناسی، شیمی، جانور شناسی، بیوشیمی، فیزیولوژی، ژنتیک، دامپروری، بهداشت، جنین شناسی، دامپروری، زیست شناسی و.... این دروس می توانند به صورت تئوری و عملی باشند که در طول هفته و مطابق برنامه به دانشجویان آموزش داده شود.

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

وب سایت دانشگاه دامپزشکی مجارستان

هزینه تحصیل در دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine)

دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های مختلف بودجه خود برای تحصیل را در نظر می گیرند. حال سوالی که برای علاقمندان برای اپلای دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) پیش می آید این است که هزینه و شهریه این دانشگاه چقدر است؟ هزینه ای که دانشجویان برای شرکت در دوره های این دانشگاه باید برای خود در نظر بگیرند در حدود 13,000 یورو در سال است که شامل شهریه 2 ترم دانشگاه، هزینه های ثبت نام، هزینه آزمون ورودی و... است. این هزینه ها برای دانشجویان نسبت به پذیرش در برخی دیگر از رشته های پزشکی مقرون به صرفه تر می باشد و دانشجو پس از فارغ التحصیلی شانس بالایی برای کار خواهد داشت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان

فاکتور تاثیرگذار دیگر در مبحث مهاجرت این است که دانشجو باید بداند چه بودجه ای برای زندگی خود در کشور مقصد در نظر بگیرد. این هزینه ها به همراه هزینه های تحصیل عمده مواردی است که متقاضی بودجه خود را صرف آن می نماید. یکی از موارد مثبتی که کشور مجارستان نسبت به سایر کشورهای همسایه خود دارد این است که هزینه های زندگی در آن در حدود 30 تا 40 درصد ارزان تر است. به عنوان مثال اگر فردی برای زندگی در خیلی از کشورهای اروپایی حدود 1,000 تا 1,200 یورو هزینه داشته باشد، در مجارستان با 700 الی 800 یورو می تواند به راحتی هزینه های خود را پرداخت نماید. البته لازم به ذکر است که این هزینه ها برای افراد مختلف با شرایط زندگی متفاوت تفاوت هایی دارد. حال برای درک بهتر هزینه ها میانگین برخی از هزینه های روزمره زندگی در مجارستان را در جدول ذیل ارائه می نماییم.

 

میانگین هزینه های زندگی در مجارستان

شرح

هزینه (یورو)

 

شرح

هزینه (یورو)

غذا در رستوران معمولی

5.21

بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی)

1.01

آب معدنی (0.33 لیتر)

0.71

تاکسی (1 کیلومتر)

0.87

شیر (1 لیتری)

0.64

گازوئیل (1 لیتر)

1.13

برنج (1 کیلو)

0.93

هزینه باشگاه (ماهیانه)

31.92

نان سفید (500 گرم)

0.63

هزینه انرژی (آب، برق و...)

144.39

تخم مرغ (12 عدد)

1.46

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

368.04

سیب (1 کیلو)

1

اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر

283.27

سیب زمینی (1 کیلو)

0.72

اینترنت

12.78

مک دونالد

4.63

سینما

5.07

کاپوچینو

1.20

شهریه مهدکودک خصوصی

243.45

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان

اخذ بورسیه تحصیلی در مجارستان

یکی از مواردی که دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های خود برای آن اقدام نمایند دریافت بورسیه تحصیلی است. بورسیه های تحصیلی عموماً بخشی یا کل هزینه های تحصیل، زندگی، بیمه و... است. بورسیه مجارستان برای دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) نیز وجود دارد و دانشجویان با توجه به شرایطشان می توانند از آن استفاده نمایند. این نوشتار توسط موسسه ملک پور به نگارش در آمده است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع از آن شرعاً حرام بوده و امکان پیگرد قانونی دارد. Stipendium Hungaricum یکی از بورسیه هایی است که دانشجویان می توانند برای دریافت آن اقدام کرده و شرایط خود را ارائه نمایند. نهاد مربوطه با بررسی شرایط افرادی که اطلاعاتشان را دریافت نموده اند به متقاضیان به میزان مشخصی بورسیه اعطا می کنند و یا حتی ممکن است شرایطشان مورد تایید قرار نگرفته و بورسیه مجارستان را دریافت نکنند. داشتن رزومه تحصیلی خوب، نمره زبان بالا، مقالات علمی و... از جمله عواملی هستند که به دانشجویان در دریافت بورسیه کمک می کنند.

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

بورسیه تحصیلی در مجارستان

هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

متقاضیان زیادی تمایل دارند تا با ورود به دانشگاه، شرایط اسکان آنها نیز فراهم بوده و در خوابگاه دانشجویی اسکان یابند. این امر باعث می شود تا دانشجویان ضمن سهولت در استفاده از برخی امکانات، در هزینه های دانشجویی خود نیز صرفه جویی نموده و علاوه بر این موارد با دانشجویان دیگر آشنایی بیشتری پیدا کنند. دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) دارای خوابگاه مجهز و در محیطی آرام است که دسترسی های عالی دارد و دانشجویان می توانند با انواع وسایل نقلیه به محل دانشگاه رفت و آمد نمایند. اتاق های این خوابگاه معمولاً 3 نفره و دارای امکانات متعددی از جمله حمام و سرویس مجزا و wifi به ازای هر نفر و... می باشد. دانشجویانی که تمایل به استفاده از خدمات خوابگاهی دارند می توانند درخواست خود را به دانشگاه ارائه نمایند. هزینه های اسکان در مجارستان در حدود 300 الی 400 یورو در ماه است که دانشجویان باید آن را برای اقامت خود در نظر بگیرند.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان

ارائه مدارک یکی از مراحل حساس و حیاتی در امر پذیرش و ویزای متقاضیان تحصیل دامپزشکی در مجارستان است. در صورتی که دانشجو در هر مرحله ذره ای با نقص مدارک مواجه شود می تواند شرایط مهاجرتی وی با مشکلاتی همراه شود. در خصوص پذیرش دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) باید به این نکته اشاره کنیم که دانشجویان با ارائه مدرک دیپلم 12 ساله و ارائه سطح زبان خوب و قبولی در یک آزمون ورودی آسان می توانند برای این دانشگاه پذیرش شوند. البته دانشجو باید تمام ریز نمرات خود به همراه توصیه نامه از اساتید قبلی خود را نیز به دانشگاه ارائه نماید. پس از دریافت پذیرش شخص می تواند برای ویزای تحصیلی مجارستان اقدام نماید. توصیه ما این است که در زمان اقدام افراد گپ تحصیلی بالایی نداشته باشند تا شانس بالاتری برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان داشته باشند. اگر بخواهیم برخی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای این پروسه را نام ببریم عبارتند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی با ریز نمرات
  • مدرک زبان در صورت امکان
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی و علمی
  • توصیه نامه
  • عکس پاسپورتی

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

ویزای تحصیلی مجارستان

دانشجویانی که تمایل دارند تا به سطح مطلوبی از زبان انگلیسی دست پیدا کنند می توانند دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC) را تهیه نموده و دانش زبان خود را بهبود ببخشند.

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

کار پس از تحصیل در مجارستان

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

از جمله موضوعاتی که برای دانشجویان در خصوص آینده کاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است شرایط کار پس از تحصیل است. آنها بررسی می نمایند که چقدر شانس دارند تا پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند و میزان درآمدشان چقدر خواهد بود؟ افرادی که وارد این دانشگاه می شوند به خوبی می دانند که این دانشگاه از اعتبار بالایی برخوردار است و مدرک آن در سراسر اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا معتبر است. از طرفی هم کشوری مانند مجارستان، هلند، دانمارک و... قطب های دامپروری دنیا به حساب می آیند و به نوعی آینده شغلی شخص تضمین شده است. دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه شانس بالایی برای کار در مجارستان و یا حتی سایر کشورها خواهند داشت. آنها این امکان را دارند تا حقوقی در حدود 50,000 یورو در سال را در مجارستان بدست بیاورند و حتی اگر فراتر از مرزهای این کشور بتوانند شغلی را کسب کنند ممکن است تا 100,000 یورو در سال درآمد کسب کنند.

دانشگاه دامپزشکی مجارستان

کار در مجارستان

سوالات متداول راجع به تحصیل در دانشگاه دامپزشکی مجارستان

✅ طول دوره دامپزشکی در دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) چقدر می باشد؟

دوره های تحصیلی در این دانشگاه برای دانشجویان دامپزشکی در حدود 11 ترم و در واقع 5.5 سال به طول خواهد انجامید.

✅ هزینه های تحصیل در این دانشگاه به چه صورت است؟

هزینه های دانشگاه شامل موارد متعددی همچون شهریه، هزینه ثبت نام، تکمیل فرم و... است که در مجموع حدود 13,000 یورو در سال خواهد بود.

✅ تحصیل دوره های دامپزشکی به چه زبانی صورت می گیرد؟

در این دانشگاه تحصیل به 3 زبان انگلیسی، آلمانی و مجارستانی صورت می پذیرد که اغلب دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی تحصیل می کنند.

✅ آیا داشتن مدرک زبان برای پذیرش یا ویزا الزامی است؟

خیر، اما دانشجو باید بتواند در حد مناسبی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. البته ارائه مدرک زبان در حد 5.5 یا 6 نیز می تواند نقش مهمی در ویزا شدن شخص باشد.

✅ آیا مدرک تحصیلی این دانشگاه برای سایر کشورهای دنیا نیز معتبر است؟

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه ها در زمینه دامپزشکی است و مدرک آن در تمام اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر همچون کانادا، آمریکا و... معتبر می باشد.

 

_____________سخن پایانی_____________

در این مقاله، دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) را که یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در زمینه دامپزشکی در اروپا و حتی در جهان می باشد، مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم و با شرایط آن آشنا شدیم. همانطور که مشاهده شد شرایط ورود به این دانشگاه تنها داشتن مدرک دیپلم 12 ساله و داشتن اطلاعات زبان خوب است و کسی که به رشته دامپزشکی علاقه داشته باشد می تواند از دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) پذیرش دریافت نماید. دانشجویان این دانشگاه ضمن پرداخت هزینه کمتر نسبت به برخی رشته های دیگر، شانس بالایی برای یافتن شغل با درآمد مطلوب را دارند. این مقاله به همت گروه تحقیقاتی موسسه ملک پور تهیه و تنظیم شده است تا شما را با شرایط این دانشگاه آشنا نماید. در صورتی که پس از مطالعه این نوشتار سوالی در خصوص دانشگاه دامپزشکی مجارستان (University of Veterinary Medicine) داشتید می توانید با مشاورین موسسه تماس حاص نموده و یا ضمن پر کردن فرم تماس، مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. البته شما این امکان را نیز دارید که سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها یادداشت نموده و پاسخ خود را در زمانی کوتاه به دست آورید.

امتیاز 4.87 از 5 ( 26 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
علیرضا فیاضی
سلام و احترام، ممنون از مقاله کاملتون، یک سوال خیلی مهم داشتم. آیا پس از تحصیل دانشگاه کمک می کند که وارد بازار کار شویم؟ چند وقت بعد از تحصیل فرصت برای کاریابی داریم؟ متشکرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب بله دانشگاه به شما کمک می کند و حدود یک سال بعد تحصیل هم اجازه خواهید داشت دنبال کار بگردید .
جمیلی
سلام و ارادت بنده تمایل به تحصیل دامپزشکی در مجارستان دارم...۳۵سالمه و لیسانس بیوشیمی دارم...زبانم خوبه.میتونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله امکان اقدام دارید. برای بررسی دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید
سارا دهدشتی
سلام من 27 سالمه و در ایران لیسانس میکروبیولوژی خوندم. سطح زبانم خوب هست و با هزینه هایی که شما برای تحصیل در دانشگاه دامپزشکی مجارستان در مقاله اشاره کردید مشکلی ندارم. خواستم بدونم شرایط سنی من مشکلی برای دریافت پذیرش و ویزا ایجاد نمیکنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای دریافت مشاوره باتوجه به شرایطتون با مشاورین تماس بگیرید
مهیار رادرضوان
با سلام و عرض ادب. بنده در ایران در حال تحصیل دامپزشکی هستم. میخوام انصراف بدم و درواقع با مدرک دیپلم برای تحصییل در همین رشته دامپزشکی مهاجرت کنم. آیا میتونم فاند بگیرم؟ چون اکثرا به مهاجرین با دیپلم فاند تعلق نمیگیره ظاهرا. و اینکه اگر با دیپلم بخوام مهاجرت کنم توصیه نامه اساتید همچنان نیازه؟ از کجا باید توصیه نامه بیارم اگر با دیپلم مهاجرت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز این امکان برای شما وجود دارد و میتوانید اقدام نمایید پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شما را کامل راهنمایی کنند
مشاوره رایگان