دانشگاه استراسبورگ فرانسه

3 نظر

دانشگاه استراسبورگ فرانسه، هزینه ها و شهریه مربوط به تحصیل در دانشگاه استراسبورگ و رشته های تحصیلی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. کشور فرانسه با توجه به نظام آموزشی عالی و با کیفیت و همچنین وجود بهترین دانشگاه ها در این کشور، به عنوان یکی از بهترین مقاصد جهت ادامه تحصیل دانشجویان مختلف سراسر جهان شناخته می شود. University of Strasbourg که در ایالت آلزاس واقع گردیده است یکی از بزرگترین و بهترین دانشگاه های دولتی در کشور فرانسه است که در سال 1538 تاسیس گردید. در حال حاضر تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل در رشته های مختلف در این دانشگاه حدود 43 هزار نفر است. تاکنون حدود 19 جایزه نوبل توسط این دانشگاه دریافت گردیده است. در کل حدود بیست درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. هر سال تعداد بسیار زیادی از دانشجویان از نقاط مختلف جهان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه استراسبورگ فرانسه اقدام و درخواست می دهند. خوابگاه های دانشگاه استراسبورگ نیز برای اسکان و اقامت دانشجویان بین المللی و داخلی طراحی گردیده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه استراسبورگ فرانسه و اعزام دانشجو به فرانسه می توانید از مشاوره تلفنی رایگان مؤسسه ملک پور بهره مند گردید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

 

تحصیل در کانادا

تصویری از پردیس دانشگاه استراسبورگ فرانسهو شهر پاریس

معرفی دانشگاه استراسبورگ فرانسه

دانشگاه استراسبورگ فرانسه از 37 بخش مختلف آموزشی و مؤسسات آموزشی و همچنین 72 واحد تحقیقاتی و پژوهشی تشکیل شده است. این دانشگاه دارای طیف وسیع، گسترده و متنوعی از دوره ها و رشته های مختلف تحصیلی است. تحقیقات و آمار مختلف نشان می دهند که این دانشگاه مباحث درسی و علمی گوناگون در زمینه آموزش عالی را با استفاده از آخرین متدها و اکتشافات علمی فراهم می نماید. University of Strasbourg همچنین متعهد به تضمین بهترین شرایط و فرصت های شغلی برای دانشجویان فارغ التحصیل شده از خود این دانشگاه است و آموزش های مختلفی را برای تمامی سطوح آموزشی از جمله فارغ التحصیلان دبیرستان، دانشجویان، دانش آموزان بالغ و بزرگسال و افراد کارآموز در حال ادامه تحصیل و حتی افراد فاقد دیپلم متوسطه ارائه می نماید. نگارش، تهیه و تنظیم این مقاله جامع توسط موسسه ملک پور انجام شده است و کپی برداری از هر یک از بخش ها از نظر شرعی و قانونی حرام است. برخی از رشته های بسیار پرطرفدار جهت ادامه تحصیل در استراسبورگ فرانسه عبارتند از: رشته حقوق، رشته اقتصاد، رشته مدیریت، رشته علوم سیاسی، رشته هنر، رشته ادبیات، رشته علوم انسانی، رشته های مختلف علوم پزشکی و رشته علوم و فنون.

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

 

پردیس های دانشگاه استراسبورگ

University of Strasbourg را باید یک دانشگاه تحقیقاتی دانست که دارای 37 دانشکده، پردیس و انستیتو می باشد و همگی در راستای خط مشی تعیین شده از سوی دانشگاه استراسبورگ که حرکت رو به جلو در تحقیق و پژوهش می باشد، حرکت می کنند. پردیس های تحقیقاتی دانشگاه برای تحصیل در استراسبورگ فرانسه، دارای 73 آزمایشگاه پیشرفته تحقیقاتی می باشد.

رنکینگ دانشگاه استراسبورگ

در میان برترین دانشگاه های فرانسه نام University of Strasbourg خیلی پررنگ به چشم می خورد. این دانشگاه در بالاترین سطح علمی قرار دارد و در رتبه بندی های مختلف جهانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. دانشگاه استراسبورگ براساس استانداردهای جهانی دارای رتبه های مختلفی می باشد که به معرفی مهم ترین آنها پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر از اعتبار و جایگاه این دانشگاه به جدول رنکینگ زیر توجه فرمایید:

رتبه بندی براساس QS

303

THE

351-400

USNWR

187

ARWU

101-150

رتبه ملی

9

 

دانشکده های University of Strasbourg

به طور کلی همه علاقه مندان به تحصیل در حوزه هنر، زبان، ادبیات، حقوق، اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی و سیاسی، علوم انسانی، علوم پایه، سلامت و بهداشت و غیره... می توانند در استراسبورگ فرانسه به تحصیل بپردازند. اگر بخواهیم به طور دقیق به دانشکده های دانشگاه استراسبورگ بپردازیم، به موارد زیر بر خواهیم خورد:

هنرهای زیبا

جغرافیا

فلسفه

علوم انسانی

الهیات کاتولیک

پزشکی

فرهنگ و زبان خارجه

پروتستان

داروسازی

زبان و ادبیات فرانسه

الهیات

دندانپزشکی

حقوق و علوم سیاسی

علوم ورزشی

مهندسی

مدیریت

دبیری و آموزش

فیزیک

اقتصاد

روانشناسی

ریاضیات

مطالعات زبان

تاریخ

فناوری

روزنامه‌نگاری

علوم اجتماعی

علوم زیستی

کسب و کار

علوم زمین

بیوتکنولوژی

دانشکده مرکز

شیمی

مطالعات سیاسی

 

رشته های دانشگاه استراسبورگ

 تعداد رشته هایی که در University of Strasbourg آموزش داده می‌شود بسیار زیاد و متنوع می باشد و طیف وسیعی از دانشجویان را با علاقه مندی های متفاوت در بر می گیرد. اکثر رشته های دانشگاه استراسبورگ در زمینه ادبیات و زبان، علوم پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی، علوم پایه، تکنولوژی، علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی و علوم اجتماعی خلاصه می شود. هر کدام از این رشته های نامبرده شده خود دارای زیر مجموعه های بی شماری می باشد که همه این زیرمجموعه ها ارائه می گردد. برای مثال: رشته حقوق دارای گرایش های همچون جرم شناسی، مدیریت عمومی و غیره است که برای تحصیل در استراسبورگ فرانسه وجود دارد و یا رشته پزشکی که شامل زیر شاخه های دیگری همچون داروسازی، فیزیوتراپی و... می گردد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه استراسبورگ

یکی از رشته های پرطرفدار University of Strasbourg را پزشکی تشکیل می دهد. دانشکده علوم پزشکی دانشگاه استراسبورگ، دارای رشته هایی از مجموعه پزشکی و پیراپزشکی می باشد. دانشکده پزشکی استراسبورگ که یکی از قدیمی ترین هاست، شامل مدرسه عالی انستیتو بیولوژی سلولی و مولکولی، انستیتو بیولوژی سلولی، مولکولی و ژنتیک، می گردد. طول تحصیل پزشکی در فرانسه در دانشگاه استراسبورگ، 9 سال و به طور پیوسته از ابتدا تا اخذ تخصص پیش می رود که 3 سال از آن مربوط به کاروزی در بیمارستان های این کشور می باشد. 5100 دانشجو در دانشکده پزشکی استراسبورگ، مشغول به تحصیل می باشند.

دانشکده پزشکی دانشگاه برای تحصیل در استراسبورگ فرانسه دارای رتبه 201 تا 250 در بین دانشکده های برتر پزشکی جهان می باشد که انتخاب مناسبی برای رسیدن به تخصص پزشکی و کسب این علم کاربردی می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه استراسبورگ

تحصیل در دانشگاه معتبر استراسبورگ در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صورت می پذیرد. مدت زبان تحصیل در فرانسه و استراسبورگ مقطع کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و تحصیل دکترا در فرانسه نیز 2 تا4 سال می باشد. افراد برای حضور در دانشگاه استراسبورگ، میبایست شهریه پرداخت نمایند. میزان شهریه در مقطع لیسانس 174 یورو، مقطع کارشناسی ارشد 256 یورو و برای مقطع دکتری نیز 391 یورو در سال درنظر گرفته شده است. زبان تحصیل در دانشگاه استراسبورگ، انگلیسی و فرانسوی می باشد. به همین دلیل دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و B1 زبان فرانسوی، ضروری می باشد.

شرایط و مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی دانشگاه استراسبورگ فرانسه

دانشجویان بین المللی سراسر جهان که علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه استراسبورگ فرانسه می باشند باید جهت دریافت پذیرش از این دانشگاه، فرم مربوط به دریافت پذیرش را به صورت آنلاین تکمیل نموده و همراه با مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش برای این دانشگاه ارسال نمایند. مدارک مورد نیاز جهت دریافت پذیرش از این دانشگاه عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه تمامی ریز نمرات
  • توصیه نامه از جانب اساتید پیشین
  • انگیزه نامه قوی
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام
  • مدرک B1 زبان فرانسه

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه استراسبورگ فرانسه، دانشجویان باید جهت دریافت ویزای تحصیلی از طریق سفارت این کشور اقدام نمایند. ویزای دانشجویی فرانسه که یک نوع اقامت طولانی مدت در این کشور است تحت عنوان ویزای VLS-TS شناخته می شود. مدارک ضروری و لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه جهت تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • دو قطعه عکس
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه پذیرش University of Strasbourg
  • انگیزه نامه
  • سی وی
  • فیش پرداخت شهریه ترم اول دانشگاه
  • مدرک زبان فرانسه در صورت تحصیل در دانشگاه به این زبان

مدرک زبان مورد نیاز اپلای دانشگاه استراسبورگ

دارا بودن چندین شرط، دست به دست هم می دهد تا مهیای ورود افراد به دانشگاه University of Strasbourg فرانسه شود که یکی از آنها ارائه مدارک مربوط به مهارت زبان می باشد. همه متقاضیان تحصیل در دانشگاه استراسبورگ میبایست از قوانین مربوط به مدرک زبان، پیروی کنند.

این قانون اینگونه طراحی شده است که افراد جهت ورود به دانشگاه Strasbourg فرانسه، دارای مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و B1 زبان فرانسوی می باشد. البته سطح مورد نیاز مدرک زبان برای بعضی از رشته ها تغییر خواهد کرد. برای مثال: متقاضیان ورود به رشته پزشکی میبایست دارای سطح c1 زبان فرانسوی باشند تا به آنها اجازه ورود داده شود.

ددلاین اپلای دانشگاه استراسبورگ

علاقه مندانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه Strasbourg می باشند، مهم است که از تاریخ های مهمی همچون تاریخ ددلاین این دانشگاه، آگاه باشند چرا که در غیر این صورت حتی با دارا بودن همه شرایط و مدارک، شانس حضور در دانشگاه Strasbourg را از دست خواهند داد.

متقاضیان اخذ پذیرش دانشگاه استراسبورگ باید در ماه فوریه و آوریل برای ددلاین این دانشگاه اقدام کنند. بدیهی است که در تاریخ های دیگر، به درخواست آنان پاسخ داده نخواهد شد و این دسته از افراد، فرصت بهره مندی از مزایای تحصیل در این دانشگاه را از دست خواهند داد. محتوای جدول زیر برای افزایش معلومات تقویم تحصیلی این دانشگاه است:

شروع سال تحصیلی

ماه سپتامبر

پایان سال تحصیلی

ژوئن

ددلاین سال تحصیلی

فوریه و آوریل

هزینه تحصیل در دانشگاه استراسبورگ فرانسه

همانگونه که می دانیم ادامه تحصیل در کشور فرانسه در رشته های مختلف تحصیلی و به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی این کشور برای تمامی دانشجویان داخلی و بین المللی رایگان می باشد. هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور فرانسه و به زبان فرانسوی برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های مختلف در فرانسه تنها حدود 600 یورو در سال می باشد که این مبلغ برای تمامی دانشجویان یکسان است. نظام آموزش عمومی موجود در کشور فرانسه دارای تعهد نسبت به گسترش و پیشبرد آموزش عالی برای تمامی اقشار مردم در جامعه فرانسه است. میزان شهریه ها و هزینه دریافت شده از دانشجویان داخلی و بین المللی در کل به نفع خود محصلان و دانشجویان بوده و به ندرت این اتفاق خواهد افتاد که میزان شهریه هر سال تحصیلی در دانشگاه های دولتی فرانسه بیش از 600 یورو شود. اما در کل باید به این نکته توجه داشته باشیم که هزینه های تحصیل در فرانسه دانشگاه های خصوصی و دولتی با توجه به شرایط و خدمات ارائه شده در هر یک از دانشگاه ها متفاوت است. هزینه ها و شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور فرانسه نیز مبلغی بین 3 الی 20 هزار یورو و گاهی 30 هزار یورو در سال می باشد. گاهی لازم خواهد بود تا دانشجویان بین المللی از دوره های زبان فرانسوی استفاده نمایند تا به سطح زبان مورد نظر برسند. دوره زبان فرانسه برگزار شده در دانشگاه استراسبورگ فرانسه دارای هزینه ای حدود 6 الی 8 هزار یورو هستند.

هزینه زندگی دانشجویی در University of Strasbourg

با توجه به این که هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه دولتی استراسبورگ فرانسه رایگان می باشد و دانشجویان تنها مبلغی حدود 600 یورو پرداخت می نمایند، دانشجویان بین المللی سراسر جهان که علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های مختلف در فرانسه می باشند، باید هزینه های مربوط به زندگی در کشور فرانسه و هزینه زندگی برای تحصیل در استراسبورگ فرانسه را مورد بررسی و توجه قرار دهند. دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در این کشور با امکان اشتغال به کار دانشجویی به صورت پاره وقت و دریافت حدود 7 الی 10 یورو در هر ساعت، تا حدودی می توانند هزینه های زندگی در فرانسه را پوشش دهند. در بررسی هزینه های مختلف زندگی در کشور فرانسه، بیشترین و اساسی ترین ترین قسمت هزینه ها مربوط به بخش مسکن و اجاره ملک است. هزینه های یک زندگی دانشجویی در کشور فرانسه و هزینه زندگی در استراسبورگ فرانسه حدود پانصد یورو در ماه است که با توجه به نحوه زندگی دانشجو ممکن است بیشتر نیز باشد. دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه استراسبورگ فرانسه باید توجه داشته باشند که هنگام دریافت ویزای تحصیلی باید تمکن مالی به میزان یک سال هزینه زندگی در کشور فرانسه را با ارائه پرینت بانکی اثبات نمایند. هزینه برخی از اقلام ضروری زندگی و اقلام مصرفی و همچنین هزینه اجاره و خرید مسکن در فرانسه در جداول زیر قابل مشاهده می باشند:

اسکان خوابگاه

420 الی 730 یورو

اقامت در آپارتمان مستقل

570 الی 1.068 یورو

غذا

میانگین 150 ماهیانه

حمل و نقل

30 یورو ماهیانه

خدمات اینترنت و شارژ تلفن

25 یورو ماهیانه

بیمه دانشجویی

64 یورو در سال

جانبی(تفریحی)

80 یورو ماهیانه

 

بورسیه دانشگاه استراسبورگ فرانسه

یکی از مزایای ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف کشور فرانسه علاوه بر امکان تحصیل با هزینه های اندک در این کشور، امکان دریافت بورسیه های مختلف و کمک هزینه های تحصیلی است. دانشجویان بین المللی در حال ادامه تحصیل در کشور فرانسه، با دریافت بورسیه و کمک هزینه های مختلف تحصیلی می توانند به شرایط و امکانات تحصیل رایگان در این کشور دست پیدا نمایند. دانشگاه استراسبورگ فرانسه نیز همانند دیگر دانشگاه های موجود در این کشور دارای چهار نوع بورسیه تحصیلی است که در قسمت زیر مشخص گردیده اند.

بورسیه تحصیلی CROUS: این نوع بورسیه تحصیلی که دارای مبنای نیاز محور می باشد، بر اساس میزان درآمد والدین به دانشجویان دارای صلاحیت اعطاء می گردد. این بورسیه به صورت اقساط ده ماهه به دانشجویانی اعطاء می گردد که حداقل 2 سال ساکن کشور فرانسه باشند.

صندوق اجاره خانه دانشجوئی: این نوع کمک هزینه جهت اجاره منزل و یا خوابگاه در کشور فرانسه به متقاضیان اعطا می گردد و متقاضیان جهت دریافت این نوع کمک هزینه باید دارای یک ضامن معتبر باشند. اگر متقاضیان فاقد ضامن معتبر اروپایی باشند، تحت شرایط خاص می توانند از صندوق اجاره خانه دانشجویی استفاده نمایند.

کمک هزینه مسکن: با توجه به میزان درآمد خانواده ها، University of Strasbourg مبلغی را به عنوان کمک هزینه مسکن به دانشجویان جهت اقامت در خوابگاه ها و یا منازل استیجاری اعطا می نماید.

بورسیه های تحصیلی فرانسه: این نوع بورسیه شامل بورسیه های اعطایی از جانب دولت فرانسه و بورسیه های ایفل است. امکان دریافت این نوع بورسیه برای دانشجویان ایرانی دارای صلاحیت امکان پذیر است. پیشنهاد می شود مقاله بورسیه تحصیلی در فرانسه را مطالعه بفرمایید.

هزینه اسکان و اقامت در خوابگاه های دانشجویی کشور فرانسه

یکی از دغدغه های دانشجویان بین المللی علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه استراسبورگ فرانسه و دیگر دانشگاه های این کشور، تهیه و اسکان و اقامت در خوابگاه دانشجویی است. سازمانی که مسئولیت خوابگاه های موجود در کشور فرانسه را بر عهده دارد، سازمان Crous می باشد. خوابگاه دانشگاه استراسبورگ و خوابگاه های مختلفی با هزینه های مختلف با توجه به شرایط مالی دانشگاه ها طراحی گردیده اند. خدمات خوابگاهی مختلفی در فرانسه ارائه می گردد که شامل موارد موجود در زیر است.

خدمات مسکن CROUS: این سازمان ارائه دهنده خدمات مسکن دارای 5309 اتاق، استودیو های فلت و اتاق های تک خوابه و یا چند تخته برای دانشجویان بین المللی است. قیمت هر یک از این خوابگاه ها از 164 یورو در ماه شروع می گردند.

خدمات اقامت بیمه های دانشجویی: بیمه های سلامت دانشجویی در کشور فرانسه، خدمات مربوط به اقامت دانشجویان را ارائه می نمایند.

اقامتگاه دانشجویی: اقامتگاه های خصوصی دانشجویی، مسکن هایی با امکانات متوسط یا کامل را به دانشجویان بین المللی ارائه می نمایند. اجاره بهای اتاق ها از 205 تا 400 یورو در ماه متغیر می باشد.

شرایط کار پس از تحصیل در دانشگاه استراسبورگ فرانسه

کاریابی از روش های مختلف و امکان اشتغال به کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یکی از دلایل بسیار مهم مهاجرت به فرانسه با تحصیل برای اتباع سایر کشورها می باشد. در واقع دانشجویان در حال ادامه تحصیل در رشته های مختلف در University of Strasbourg که تمایل دارند که شانس و امکان یافتن کار پس از فراغت از تحصیل در فرانسه را ارزیابی نمایند باید به این نکته توجه داشته باشند که این دانشگاه در واقع دارای نوعی تضمین جهت اشتغال به کار در این کشور است. یکی از شاخص های بسیار مهم و اساسی در زمینه ارزیابی شرایط کاری کشور فرانسه، نرخ بیکاری است. نرخ بیکاری در این کشور در حال حاضر حدود 8.8 است که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در سطح بالایی قرار دارد. افراد در حال تحصیل در دانشگاه استراسبورگ فرانسه می توانند یک سال پس از اتمام تحصیلات خود و فراغت از تحصیل در این کشور باقی مانده و به جستجوی کار بپردازند. در صورت یافتن کار از طرق مختلف، دانشجویان بین المللی می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای نوع کاری تغییر دهند و از این طریق موفق به دریافت اقامت و سپس تابعیت کشور فرانسه شوند. پس از 5 سال زندگی در فرانسه می توان به اقامت دائم این کشور و پس از آن به تابعیت و پاسپورت فرانسه دست پیدا نمود. با توجه به این که یکی از اصلی ترین راه های اشتغال در فرانسه کاریابی می باشد پیشنهاد می شود محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور را تهیه و مشاهده بفرمایید.

کار در جمهوری چک

مشاهیر دانشگاه استراسبورگ

  • پیر ژول اتزل: نویسنده مشهور فرانسوی
  • اتمار تسایدلر: شیمیدان اتریشی
  • جیمز آلفرد برادوس: سیاست مدار
  • پاول ناترپ: فیلسوف آلمانی
  • مایکل دی بیکی: جراح قلب آمریکایی
  • مهدی زارع: زلزله شناس ایرانی
  • آدریان سدلو: بازیکن فوتبال آلمانی
  • هرمان هومل: شیمیدان و سیاستمدار آلمانی

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر و ورود به سایت دانشگاه استراسبورگ فرانسه هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس جناب استاد ملک پور است استفاده نموده و در حد یک وکیل مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بنر گام به گام اخذ اقامت


سوالات متداول

تحصیل در دانشگاه استراسبورگ بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

خیر، شرط ورود به دانشگاه Strasbourg فرانسه، دارا بودن مدرک آیلتس و فرانسه می باشد.

✅ دانشگاه استراسبورگ دارای چه مقاطعی است؟

علاقه مندان به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، قادر به انتخاب این دانشگاه برای تحصیل می باشند.

✅ آیا رشته پزشکی در دانشگاه Strasbourg وجود دارد؟

بله رشته پزشکی، پیرا پزشکی و دندانپزشکی از رشته های پرمتقاضی این دانشگاه می باشد.

✅ امکان تحصیل رایگان در دانشگاه استراسبورگ وجود دارد؟

خیر تنها با بهره مندی از بورسیه تحصیلی است که هزینه تحصیل در دانشگاه Strasbourg رایگان خواهد شد و غیر از این افراد ملزم به پرداخت شهریه می باشند.

 

_____________سخن پایانی__________

تحصیل در دانشگاه استراسبورگ فرانسه، شرایط پذیرش و رشته های تحصیل در استراسبورگ فرانسه، بورسیه تحصیلی و شرایط دریافت بورسیه در فرانسه و رتبه دانشگاه های مختلف کشور فرانسه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. University of Strasbourg واقع در شهر استراسبورگ فرانسه یک دانشگاه دولتی بسیار معتبر است که هزینه و شهریه تحصیل در این دانشگاه به زبان فرانسوی تنها حدود 600 یورو در سال است. امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه های مختلف تحصیلی از این دانشگاه نیز که بیشتر مشمول کمک هزینه مسکن می شود برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه استراسبورگ کشور فرانسه می توانند از خوابگاه های دانشجویی که با توجه به امکانات خود دارای هزینه ای حدود 164 الی 400 یورو در ماه است استفاده نمایند. اکثر رشته ها و دوره های تحصیلی مختلف در این دانشگاه ارائه می گردند. پس از اتمام تحصیلات در مقاطع مختلف، دانشجویان می توانند یک سال در فرانسه به زندگی خود ادامه داده و به جستجوی کار بپردازند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه استراسبورگ فرانسه و دیگر دانشگاه های سراسر جهان از مشاوره های تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند گردید و یا سوالات خود را در قسمت زیر مطرح نمایید تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم.


مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
عرفان95
سلام وقتتون بخیر یک سوال اینکه پذیرش در دانشگاه استراسبورگ اسانتر از دانشگاه سوربون برای مقطع کارشناسی است یا خیر؟؟؟بسیار سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز دریافت پذیرش بسته به شرایط تحصیلی، رشته شما، سطح زبانتان و موارد متعدد دیگر شرایط خاص خود را خواهد داشت و نمیتوان به صورت کلی گفت که پذیرش دانشگاهی آسان تر یا سخت تر است.
مهراد
با سلام.من دارای مدرک کارشناسی رشته ی مدیریت بازرگانی با معدل ۱۶/۴۱ از دانشگاه علم و فرهنگ هستم.امکان تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه استراسبورگ برای من وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام شما می بایست شرایط مورد نیاز را در وبسایت رسمی دانشگاه مطالعه نمایید.
یسنا
سلام وقتتون بخیر یه سوال میشه فقط با داشتن مدرک زبان فرانسه پذیرش دانشگاه استراسبورگ رو گرفت ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز لطفا به سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجه نمایید و شرایط اخذ پذیرش را مورد مطالعه قرار دهید.
مشاوره رایگان