تحصیل پزشکی در کانادا

21 نظر

تحصیل پزشکی در کانادا یک فرآیند بسیار رقابتی و سخت است. کانادا 17 دانشکده پزشکی دارد که در بین 100 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی ها قرار دارد. برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا، شرایط کلی تحصیل پزشکی به شرح زیر است:

  • گذراندن دوره پیش نیاز در حوزه های مربوطه
  • معدل 15 و بالاتر برای شانس قبولی بیشتر
  • حداقل سن 18 برای تحصیل با مدرک دیپلم
  • نمره زبان آیلس 6.5 و بالاتر 
  • قبولی در آزمون MCAT 

دارا بودن معدل بالا و رزومه تحصیلی خوب از مواردیست که در اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در کانادا اهمیت زیادی دارد. برنامه های پزشکی در کانادا به طور معمول چهار سال طول می کشد که منجر به دریافت مدرک M.D. می شود. برای دانش آموزانی که مستقیماً از دبیرستان وارد می شوند، شش تا هفت سال طول می کشد، از جمله یک سال پیش نیاز پزشکی و خود برنامه پزشکی. فارغ التحصیلان پس از اتمام دانشکده پزشکی به دوره های رزیدنتی می روند که بسته به تخصص می تواند از دو تا هفت سال متغیر باشد. شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا در مقاطع مختلف، محدود است؛ به این صورت متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا در مقطع کارشناسی نهایتاً می توانند تا سن 22 سالگی اقدام نمایند. به منظور تحصیل تخصص پزشکی در کانادا متقاضیان بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره لیسانس بایستی در آزمون ویژه ای شرکت کرده و سپس وارد دوره تخصص شوند. در این مقاله سعی شده است تا موارد مختلفی از موضوع تحصیل پزشکی در کانادا مانند شرایط سنی تحصیل پزشکی کانادا، لیست دانشگاه های علوم پزشکی کانادا، تحصیل پزشکی در کانادا با دیپلم و... بررسی شود. امید است با مطالعه مقاله پیش رو که با کوشش موسسه ملک پور (MIE) به رشته تحریر درآمده است، اطلاعات مفید و مورد نیاز خود را به دست آورید. در صورت برقراری تماس با موسسه MIE و یا پر کردن فرم تماس نیز می توانید مشاوره تلفنی رایگان در این زمینه دریافت کنید.

عناوینی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛

تماس با ما

تحصیل پزشکی در کانادا

مراحل تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا یک سفر پربار اما سخت است. در اینجا مراحل تحصیل در رشته پزشکی در کانادا آورده شده است:

  1. کسب مدرک دیپلم دبیرستان و لیسانس: تحصیل در مقطع لیسانس در یک رشته مرتبط مانند زیست شناسی، شیمی یا علوم زیستی کسب معدل بالا، زیرا پذیرش در دانشکده پزشکی بسیار رقابتی است.
  2. انتخاب دانشکده پزشکی: 17 دانشکده پزشکی در کانادا وجود دارد که هر کدام معیارهای پذیرش و برنامه درسی منحصر به فرد خود را دارند. 
  3.  شرکت در آزمون پیش نیاز MCAT: برای ارزیابی دانش و مهارت های شما را در زمینه های مرتبط با رشته پزشک خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنید.
  4. درخواست از طریق خدمات درخواست دانشکده پزشکی انتاریو (OMSAS): اگر قصد دارید برای دانشکده های پزشکی در انتاریو درخواست دهید، از سیستم OMSAS برای درخواست خود استفاده کنید.
  5. پرداخت هزینه های درخواست
  6. شرکت در مصاحبه: اگر برای مصاحبه انتخاب شده اید، کاملا آماده شوید. قالب‌های مصاحبه ممکن است متفاوت باشد، از جمله مصاحبه‌های کوتاه چندگانه (MMI) و مصاحبه‌های پانل سنتی.
  7. پذیرش و ثبت نام: اگر پیشنهاد پذیرش دریافت کردید، آن را بپذیرید و مراحل ثبت نام مورد نیاز را تکمیل کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این روند ممکن است بسته به دانشکده پزشکی و استانی که انتخاب می‌کنید کمی متفاوت باشد. حتماً شرایط پذیرش و مهلت‌ های هر مؤسسه مورد علاقه خود را بررسی کنید، زیرا ممکن است معیارها و فرآیندهای درخواست منحصر به فرد داشته باشند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل داروسازی در کانادا


 

مدارک پذیرش در رشته پزشکی در کانادا

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در رشته پزشکی در کانادا به شرح زیر است:

  • مدرک کارشناسی با معدل بالای 15
  • ریز نمرات رسمی ترجمه شده
  • مدرک زبان آیلتس بالای 6.5
  • نمرات آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)
  • سه توصیه نامه
  • انگیزه نامه (ABS)
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدرک مبتنی بر تمکن مالی
  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر

شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل پزشکی مونترال، وسترن، بریتیش کلمبیا، مک گیل، تورنتو و.. است. این دانشگاه دارای رتبه برتر علمی در جهان نیز می باشند. دانشجویان پس از فراغت از تحصیل می توانند در مراکز درمانی نظیر بیمارستان ها و کلینیک ها و... مشغول به کار شوند. شرایط سنی برای پذیرش تحصیلی در این دانشگاه ها بیانگر سن کمتر از 25 سال است. گفتنی است که با بالا بودن سن امکان پذیرش از این دانشگاه ها کمتر می شود. همانطور که پیشتر به آن نیز اشاره شد دارا بودن مدرک لیسانس در علوم پایه برای پذیرش در برخی دانشگاه های ضروری است.

مدت تحصیل پزشکی در کانادا

مدت تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا به طور معمول 4 تا 6 سال زمان بر خواهد بود با این حال در دانشگاه های مختلف این کشور زمان تحصیل می تواند متفاوت باشد. برای این منظور باید یک دوره 3 تا 4 ساله در یکی از رشته های علوم پایه مرتبط با پزشکی گذارنده و در آزمون MCAT شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت کنید. دانشگاه های اتاوا، آلبرتا، مک مستر و کوئینز و.. از دیگر دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل پزشکی هستند.

هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا

دانشگاه ها در کانادا هزینه های خود را تعیین می کنند و تعیین هزینه به چندین عامل بستگی دارد: در چه رشته و مقطعی قصد تحصیل دارید؟شهریه کانادا به طور متوسط 5. 3 درصد برای دانشجویان داخلی مقطع کارشناسی کاهش یافته و برای دانشجویان بین المللی حدود 7. 6 درصد در سال 2019 و 2020 افزایش یافته است. بر اساس آمار کانادا، میانگین شهریه دانشجویان بین المللی کارشناسی در سال 2019 و 2020 برابر با 29 هزار دلار کانادا در سال است. هزینه های تحصیل در دوره های علوم انسانی ارزانتر امی باشد و تحصیل پزشکی در کانادا و همچنین دندانپزشکی 11 هزار دلار کانادا هزینه دارد. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارید، شهریه کمتری باید پرداخت کنید که بسته به رشته شما متغیر است. اما به طور کلی می توان گفت که هزینه تحصیل در کانادا بین 15 تا 20 الی 25 هزار دلار کانادا متغیر می باشد.

آزمون MCAT

ام کت (MCAT: Megeedical College TEST) آزمون ورود به دانشگاه و تحصیل پزشکی در کانادا است. این آزمون 5 ساعت زمان بر بوده و علوم زیستی شامل زیست و شیمی آلی، علوم طبیعی شامل شیمی و فیزیک، درک مفاهیم برای فهم و ارزیابی اطلاعات، انشا و... مورد سوال قرار می گیرد. گفتنی است آزمون پزشکی MCAT بیست و پنج بار در سال بر گزار می شود. توصیه نامه تحصیلی و دارا بودن معدل بالای 16 نقش مهمی در موفقیت دراین ازمون دارند.

معرفی دانشگاه های پزشکی کانادا

دوره پزشکی در کانادا بین 4 تا 6 سال طول می کشد و این بستگی به شرایط دانشگاه و دانشجو دارد. سال اول، آماده سازی دانشجویان برای لیسانس و دروس پایه است. همانطور که گفته شد لیست دانشگاه های علوم پزشکی در کانادا در فهرست برترین دانشگاه های جهانی قرار دارد و از رتبه بالایی برخوردارند. در ادامه به معرفی تعدادی از این دانشگاه ها می پردازیم.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا از برترین دانشگاه های جهان است. این یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی می باشد و از 19 بخش، سه مدرسه و بیست و سه مرکز تحقیقاتی و انستیتو تشکیل شده است. شهریه تحصیل پزشکی در این دانشگاه حدوداً 39 هزار دلار در سال می باشد.

  • دانشگاه آلبرتا

یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که علاوه بر فرصت های تحقیقاتی، خدمات آموزش استاندارد و خدمات درمانی را نیز ارائه می دهد. شهریه حدودی تحصیل پزشکی در این دانشگاه، سالیانه 20 هزار دلار می باشد.

  • دانشکده پزشکی کامینم، دانشگاه کلگری

این دانشکده یکی از دانشکده های فعال در زمینه پزشکی است که بیشتر بر روی مغز، سلامت روان، بیماری های مزمن و علوم قلبی- عروقی تمرکز می کنند. هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه، حدود 13 هزار دلار در سال می باشد.

  • دانشکده پزشکی در دانشگاه ساسکاچوان

این دانشگاه با چشم انداز پیشرو در بهبود سلامت و رفاه مردم ساسکاچوان و جهان، دانشگاهیست با محوریت تحقیق و آموزش و مهارتهای اجتماعی پزشکان و دانشمندان ماهر و تولید کننده. شهریه تحصیل در این دانشگاه، سالیانه حدود 18 هزار دلار می باشد.

  • دانشگاه منیتوبا

در دانشگاه منیتوبا به دلیل نتایج Rady دانشکده بهداشتی، به عنوان دانشکده برجسته در تحقیقات پزشکی ذکر شده است. هدف دانشجویان این دانشگاه، تولید حرفه های پیشرو در زمینه های پزشکی در سراسر جهان برای بهبود سلامت مردم است و یکی از بهترین کالج های پزشکی در کانادا می باشد که سالیانه حدود 15 هزار دلار هزینه برای تحصیل دارد.

دانشکده پزشکی شمال آنتاریو، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی شولیچ، دانشگاه مک مستر، دانشگاه تورنتو، اتاوا، و... از دیگر دانشگاه های مطرح پزشکی کانادا می باشند.

تحصیل رایگان پزشکی در کانادا

مخارج و هزینه ها و به طور کلی بخش اقتصادی یک مهاجرت نقش مهم و اثر گذاری در تصمیم به مهاجرت و موفقیت در این زمینه دارد. مهاجرت از طریق تحصیل نیز مزایا وهزینه های خود را دارد. دانشگاه های کانادا از محبوب ترین خواستگاه های تحصیل پزشکی است که امکان تحصیل رایگان در آن نیز در دانشگاه های آن امکان پذیر است. دلیل این امر رتبه علمی و کیفیت تدریس در دانشگاه های این کشور است. بنابراین تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا به صورت رایگان و کم هزینه امکان پذیر بوده و باید به این اشاره کنیم که این موضوع اغلب از طریق دریافت بورسیه تحصیلی امکان پذیر است. BURSARIES  و  GRANTS و... برخی از بورسیه های تحصیل پزشکی در کانادا به شمار می روند.

بورسیه پزشکی کانادا

متقاضیانی که در حال تحصیل پزشکی در کشور کانادا هستند، در صورتی که شرایط خاصی را از نظر سطح علمی داشته باشند می توانند، مشمول بورسیه پزشکی کانادا شده و به راحتی هزینه های تحصیلی خود با استفاده از بورسیه پزشکی کانادا فراهم نمایند. فراموش نکنید که بورسیه پزشکی کانادا بسیار محدود هستند و بر اساس شایستگی دانشجویان، به آن ها اعطا می شود.. در ادامه شما را با برخی از بورسیه های پزشکی در این کشور بیشتر آشنا می کنیم.

  • بورسیه های بین المللی:

دانشگاه تورنتو در نظر دارد که دانشجویان بین المللی را که نشان از پیشرفت تحصیلی و خلاقیت استثنایی دارند به عنوان رهبر مدرسه خود شناخته و بورسیه هایی را برای تأمین هزینه های تحصیلی شامل شهریه، کتاب ها و هزینه های حوادث ناگهانی و پشتیبانی کامل اقامت در اختیار دانشجویان قرار دهد که به مدت 4 سال هزینه ها را پوشش می دهد.

  • بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی دانشگاه یورک:

دانشجویان بین المللی که سابقه عالی دانشگاهی دارند و در دانشگاه یورک پذیرفته شدند می توانند برای بورس های تحصیلی به ارزش 60 تا 100 هزار دلار برای یک برنامه چهار ساله تحصیل کنند.

  • بورسیه های دانشگاه کلمبیا در بریتانیا برای دانشجویان بین المللی:

سالیانه جوایز، بورس های تحصیلی و سایرکمک های مالی برای دانشجویان کارشناسی بین المللی برای پیشرفت تحصیلی تعلق می گیرد که به ارزش بیش از 10 میلیون دلار کانادا می باشد.

رشته های علوم پایه پزشکی در کانادا

دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، پزشکی، چشم پزشکی، پرستاری، مامایی، هوشبری و... از جمله رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند. تحصیل در این رشته ها از بهترین انتخاب های افراد است که روحیه فعالیت در این زمینه شغلی را داشته و علاوه بر این دانش و بالایی دارند. معدل با نمره بالای 15 و حداکثر سن 25 سال از الزامات تحصیل در رشته های علوم پایه پزشکی در کانادا است. لازم به ذکر است برخی دانشگاههای کانادا برای پذیرش، نیاز به مدرک لیسانس متقاضی در یکی از رشته های علوم پایه دارند.

شرایط تحصیل و مهاجرت دانشجوی پزشکی به کانادا

برای تحصیل پزشکی در کانادا و همچنین سایر رشته های علوم پزشکی مانند داروسازی و دندانپزشکی که بسیار پرطرفدار هستند، لازم است که شرایط مهاجرت دانشجویی پزشکی به کانادا را داشته باشید؛ که شامل طول دوره تحصیل، هزینه تحصیل و مهارت ها و مدارک لازم می باشد. در این بخش از مقاله به طور اجمالی، مهم ترین نکات را در خصوص تحصیل رشته های علوم پزشکی در کانادا از جمله داروسازی، پرستاری و دندانپزشکی شرح می دهیم.

  • داروسازی

برای اینکه به یک داروساز در کانادا تبدیل شوید نیاز دارید که لیسانس یا دکترای داروسازی را از یکی از ده دانشگاه هایی که رشته داروسازی را ارائه می دهد دریافت کرده و سپس در آزمون برد تخصصی داروسازی پذیرفته شوید. تسلط کافی به زبان انگلیسی و فرانسوی و تجربه عملی از نکات مهم ادامه تحصیل داروسازی در کانادا می باشد. برای تحصیل داروسازی در کانادا، ابتدا وارد دوره عمومی شده و دروس پایه مانند شیمی، ریاضی و زبان و. . . را با نمره بالا می گذرانید. پس از آن در آزمون ورودی رشته داروسازی شرکت کرده و در صورت قبولی می توانید وارد دانشگاه شوید. طول دوره برای تحصیل داروسازی در کانادا حداقل 4 سال می باشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی باید علوم پایه را سپری کنند. پس از فارغ التحصیلی با نمره خوب، با به عضویت درآمدن در انجمن داروسازان، گذراندن دوره عملی و تسلط به زبان (آیتلس 6. 5- 7) و گذراندن آزمون می توانید به عنوان داروساز مشغول به کار شوید.

هزینه های تحصیل داروسازی در کانادا بسته به دانشگاه و شهر متغیر است؛ اما به طور کلی سالانه بیش از 20 هزار دلار کانادا می باشد.

  • دندانپزشکی

دندانپزشکی حرفه ای بسیار با ارزشیست. دندانپزشکان خدمات درمانی ارزشمندی را از طریق تشخیص، درمان و آموزش به عموم مردم ارائه می دهند. کار دندانپزشک امروزه بسیار گسترده تر از گذشته است؛ آنها مهارت های لازم برای سلامت دهان و دندان بیمار خود را دارند. یک دندانپزشک معمولی مسئولیت مدیریت و تشخیص مشکلات دهان، بهبود زیبایی، تصحیح و ترمیم، عمل جراحی، بازسازی و جلوگیری را بر عهده دارد. این شغل درآمد بسیار بالایی دارد. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بعد از اتمام دبیرستان فرد باید لیسانس 4 ساله را دریافت کند. تحصیل دندانپزشکی در کانادا 4 تا 5 سال طول می کشد. حداقل مدرک زبان 6. 5 می باشد و هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا سالیانه بین 41 هزار تا 220 هزار دلار کانادا می باشد که مقدار دقیق آن بستگی به دانشگاه و ایالت دارد.

  • پرستاری

به منظور تحصیل پرستاری در کانادا ارائه مدرک آیلتس اکادمیک 6 برای دوره لیسانس و آیلتس آکادمیک 6. 5 برای فوق لیسانس نیاز می باشد. مجموعه ای از دوره های کار و تحصیل برای پرستاران در کانادا در نظر گرفته شده است. پرستاری در کانادا بازار کار بسیار قوی دارد که البته شرایط ورود راحتی ندارد. نکته قابل توجه این است که پرستاران در کانادا بر اساس رتبه، مدرک تحصیلی و سابقه کاری، هر کدام وظیفه خاصی دارند. هزینه تحصیل پرستاری در کانادا بستگی به دانشگاه از 15 هزار دلار کانادا تا 30 هزار دلار متغیر می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی پزشکی در کانادا

شما برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و به منظور تحصیل پزشکی در کانادا در مقطع کارشناسی بایستی دیپلم 12 ساله را دارا باشید، معدل و ریز نمرات شما خوب باشد و مدرک زبان آیلتس 6 برای لیسانس و 6. 5 هم برای مقطع فوق لیسانس ارائه دهید. به منظور اخذ ویزا نیز تهیه و تحویل مدارک کامل تحصیلی و ریز نمرات به همراه ترجمه و مدرک زبان، عکس، ترجمه رسمی شناسنامه و پذیرش دانشگاه الزامی می باشد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور نوشته شده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع و کسب اجازه، از لحاظ شرعی و قانونی خلاف قوانین می باشد.

برای دریافت ویزای تحصیل پزشکی در کانادا باید مجموعه ای از مدارک که گاهی در دانشگاه های مختلف، متفاوت است، ارائه داد. با این حال مدرک زبان ایلتس با نمره بالای 5، انگیزه نامه و توصیه نامه تحصیلی، نامه تمکن مالی، نامه پذیرش از دانشگاه مقصد، مدرک قبولی در آزمون MCAT کانادا در همه این دانشگاه ها مشترک است. پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که برخی دانشگاه های کانادا برای پذیرش تحصیلی نیاز به مدرک لیسانس دانشجو دریکی از علوم های پایه مرتبط با پزشکی دارند.

ویزای همراه برای تحصیل پزشکی در کانادا

ویزای همراه فراهم کردن شرایط مهاجرت برای خانواده افرادی است که به سبب تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کرده اند. برخورداری از این ویزا سبب می شود که در طول مدت تحصیل به توان در کنار اعضای خانواده بود و با آسودگی خیال و آرامش به تحصیل پرداخت. در یافت این ویزا برای خانواده های دانشجویان و داشن آموزان امکان پذیر است. برای در یافت ویزای همراه باید اعضای خانواده که قصد استفاده از این ویزا را دارند باید بدانند که ابتدا فرد دانشجو باید ویزای تحصیلی دریافت کند. سپس ویزای همراه برای تحصیل پزشکی در کانادا، به خانواده فرد دانشجو که می تواند شامل فرزند زیر 18 سال و همسر فرد و باید تحت تکفل ایشان باشند داده می شود.

مزایای تحصیل پزشکی در کانادا

تدریس و آموزش حرفه ای پزشکی و پیراپزشکی از مهمترین اعتبارات دانشگاه های کانادا محسوب می شود. علاوه بر این هزینه کم تحصیل در این دانشگاه ها نسبت به بسیار ی از دانشگاه های آمریکایی از مزایای دانشگاه های کانادا به شمار می آید. امکان دریافت بورسیه تحصیلی و اقامت دائم پس از تحصیل نیز از دیگر مزیت های این دانشگاه ها است. برخورداری از خوابگاه در برخی دانشگاه ها و همچنین امکانات دیگری نظیر حمل ونقل رایگان شهری ضمن تحصیل و... سبب شده تا تحصیل پزشکی در این کشور از محبوبیت بیشتری برخودار باشد.

اقامت پس از تحصیل پزشکی در کانادا

برخورداری از بازار کار خوب وشرایط زندگی مناسب در کشور کانادا سبب می شود تا بسیاری از افراد پس از تحصیل، تمایل به اقامت در این کشور را داشته باشند. دانشجویان پس از گذراندن دوره تحصیل خود می توانند در زمینه تحصیلی خود مشغول به کار شوند و اقامت از طریق کار داشته باشند. گفتنی است که امکان اقامت دائم و تابعیت کانادا نیز برای فارغ التحصیلان پزشکی در کانادا به راحتی امکان پذیر است. معمولا به مدت 6 ماه دانشجویان فارغ التحصیل زمان دارند تا اقامت کاری خود را دریافت کنند.

هزینه های زندگی در کانادا

در جدول زیر به بخشی از هزینه زندگی در کانادا می پردازیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شود. به طور کلی می توان گفت که میانگین هزینه های زندگی در کانادا برای دانشجوبان 1200 تا 1400 دلار کاناداست.

اقلام

قیمت

وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت

11. 99 $

هزینه صرف غذا برای 2 نفر در یک رستوران متوسط (3 وعده غذایی)

52. 46 $

مک دونالد

7. 49 $

شروع قیمت تاکسی (تعرفه نرمال)

3 $

سیستم (گرمایش-برق- خنک کننده- آب-زباله) برای آپارتمان

119 $

بنزین 1 لیتر

3. 25 $

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

1000. 73 $

متوسط حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات)

2. 368 $

آب (یک و نیم لیتر)

1. 67 $

 

کار پس از تحصیل در کانادا

بعد از اتمام تحصیل در کانادا برای شما گزینه های زیادی وجود دارد. شما می توانید تحصیلات خود را در کانادا ادامه داده و مدرک پیشرفته دریافت کنید و یا با مدرک تحصیلی خود به کشور خود بازگردید. مدرک تحصیلی صادر شده از دانشگاه های کانادا در سراسر جهان معتبر شناخته می شود. فارغ التحصیلان از دانشگاه های کانادا این فرصت را دارند که بعد از فارغ التحصیلی حضور داشته و به دنبال کار پس از تحصیل در کانادا باشند. در صورت بستن قرارداد کاری نیز مجوز کاری کانادا را دریافت کرده و با تغییر اقامت خود به کاری، برای اخذ اقامت دائم کانادا در پنج سال آینده تلاش کنید. شرایط کار در کانادا مساعد می باشند و نیاز به نیروهای متخصص و کادر درمانی در این کشور احساس می شود.

تحصیل پزشکی در کانادا

 


مهاجرت به کانادا

 

پرسش: سلام من میخوام درباره تحصیل دامپزشکی در کانادا بدون مدرک زبان و از دیپلم بدونم. ممنون میشم راهنمایی کنید.


سوالات متداول

✔️ آیا دانشجویان پس از تحصیل اجازه کار را در کانادا دارند؟

بله دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در صورتی که وارد بازار کار شوند و کار پیدا کنند این امکان را دارند که برای اقامت دائم اقدام کنند.

✔️ آیا در کانادا می توان تحصیل رایگان داشت؟

خیر، تحصیل در کانادا برای دانشجوبان بین المللی شهریه دارد.

✔️ هزینه های زندگی برای یک دانشجو در کانادا چه مقدار است؟

هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا بین 1000 تا 1500 دلار است.

✔️ آیا با تحصیل پزشکی در کانادا امکان کار کردن در بیمارستان وجود دارد؟

بله، بعد از پایان دوره تحصیلی با شرکت در دوره های کار آموزی، دانشجویان می توانند با گذراندن یک سری آزمون ها به عنوان پزشک مشغول به کار شوند.

✔️ هزینه تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و پرستاری در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی و رشته های علوم پزشکی سالیانه حدود 20 تا 30 هزار دلار کاناداست و مقدار آن بستگی به رشته و دانشگاه دارد.

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه فرمودید در رابطه با تحصیل پزشکی درکانادا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. هزینه تحصیل پزشکی در کانادا سالانه از 20 هزار دلار کانادا شروع می شود. به منظور تحصیل پزشکی در کانادا لازم است که مدرک زبان آیتلس حداقل 6. 5 ارائه دهید. دانشجویان بسیاری کشور کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می نمایند؛ زیرا در حین تحصیل اجازه کار پاره وقت داشته و پس از تحصیل نیز این فرصت را دارید که دنبال کار بگردید و اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. در این مقاله درباره شرایط سنی تحصیل پزشکی کانادا، لیست دانشگاه های علوم پزشکی کانادا، تحصیل پزشکی در کانادا با دیپلم و...  صحبت شد. اگر قصد دارید که اطلاعات بیشتر و تکمیلی در خصوص تحصیل پزشکی در کانادا به دست آورید، پیشنهاد می کنیم که با موسسه ملک پور تماس تلفنی گرفته و یا فرم تماس را پر کنید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید. در صورت وجود سوال نیز می توانید سوالات خود را در بخش "ثبت پرسش" مطرح کنید تا در مدت زمان کوتاهی، مشاورین ما به آن ها پاسخ دهند.

امتیاز 5 از 5 ( 17 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
سارا صالحی
سلام ممنون خیلی مقاله کامل و خوبی بود ایا داروسازی در کانادا ازمون ورودی دارد و تحصیل سالانه چه میزان میباشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب 4 شرط اصلی دارد 1- لیسانس علوم پایه داشته باشید 2- لیسانس داروسازی 3- یک سال کاراموزی در موسسات مورد تایید دولت کانادا 4- قبولی در ازمون سراسری کانادا شهریه سالانه 20 تا 30 هزار دلار می باشد .
...
سلام.اگه معدلمون بالای ۱۹.۸۰ باشه و آیلتس 7.5 داشته باشیم میتونیم برای بورسیه لیسانس اقدام کنیم؟(همون علوم پایه)
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام بله در برخی کشورها امکان دارد
..
یعنی برای کانادا ممکن نیس؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای دریافت مشاوره باتوجه به شرایطتون با مشاورین تماس بگیرید
..
یعنی برای کانادا ممکن نیس؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای دریافت مشاوره باتوجه به شرایطتون با مشاورین تماس بگیرید
امیر سبحان
با سلام مطالب خیلی کامل بود عالی بود فقط یه سوال داشتم برای یافتن کار در کانادا آیا دولت کانادا برای ما زمان تعیین میکند؟یا مثلا اگر فارغ التخصیل شدیم برگردیم ایران و بعد از 1 یا 2 سال بریم کانادا برای کار آیا مشکلی نداره؟؟ ممنون میشم کامل جواب بدید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام شما باید بلافاصله بعد از اتمام تحصیل کار پیدا کنید و یکسال وقت دارید . اگر از کانادا خارج شوید دیگر نمیتوانید از قانون کار پس از تحصیل استفاده کنید
محمد گلزار
سلام خسته نباشید بنده 38 سالمه دارای مدرک پزشکی عمومی و سابقه ی یکسال کار در بیمارستان مجرد نمره ی آیلتس 7 همچنین دارای کارت پایان خدمت هستم. آیا من میتونم برای دوره ی تخصص در کانادا. امریکا، آلمان، بریتانیا و... اقدام کنم و پس از فارغ التحصیلی همونجا مشغول بکار شم؟ و اینکه کلا کسانی که دارای مدرک پزشکی عمومی در ایران هستن برای ادامه ی تحصیل در مقطع تخصص و معادل سازی شرایط سنی خاصی داره یا خیر. ممنون میشم پاسخ بدید باتشکر.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، توجه داشته باشید که شما برای کار یا ادامه تحصیل ابتدا باید مدرک خود را در کشور مقصد معادلسازی کنید که این امر مستلزم این است که در آنجا حضور داشته باشید. در حال حاضر کشور آلمان می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. پیشنهاد می کنیم که از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه استفاده نمایید.
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون هزینه تحصیل دندان پزشکی در کانادا چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام شهریه تحصیل یک سال بین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار در سال می باشد.
خیریه موسوی
سلام وقتتون بخیر در مورد رشته چشم پزشکی هم اقدام دارید ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی شما بایستی در ابتدا دوره ۴ ساله علوم پایه را بگذرانید.
ماریا
سلام، آیا اگر دندانپزشکی در ایران بخونیم ، میتونیم بعدا در کانادا کار کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورت معادلسازی مدرکتان می توانید در این کشور مشعول به کار شوید.
مهیا
سلام و خسته نباشید. خیلی مقاله عالی بود. من 17 سالمه و علاقه به پزشکی دارم و میخوام از الان وارد مدارس کانادا بشم تا از پایه بتونم وارد این رشته بشم. منتها معدلم 16/58 هست و آیا شانسی برای اقدام دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، شما شانس ورود به مدارس متعددی در کانادا را خواهید داشت و نگران معدل خود نباشید.
بهرامی
سلام و وقت بخیر ممنون میشم در خصوص مدت زمان تحصیل پزشکی در کانادا من را راهنمایی بفرمایید برای شروع تحصیل هم چه مدرک زبانی احتیاج هست. با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز داشتن ایلتس ۶/۵ ضروری است. همچنین مدت تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا به طور معمول 4 تا 6 سال زمان بر خواهد بود با این حال در دانشگاه های مختلف این کشور زمان تحصیل می تواند متفاوت باشد. برای این منظور باید یک دوره 3 تا 4 ساله در یکی از رشته های علوم پایه مرتبط با پزشکی گذارنده و در آزمون MCAT شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت کنید
راشین کوهزاد
سلام و وقت بخیر. بنده ۳۷ ساله و پزشک عمومی هستم. می فرمایید که باید به چه صورت معادلسازی در کشور کانادا رو انجام بدم؟ آیا نیاز هست که آزمون ام کت رو بدم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله شما باید آزمون بدهید اما برای گذراندن دوره های معادلسازی باید در این کشور حضور داشته باشید و برای این امر می توانید برای روش هایی مانند استارت آپ اقدام داشته باشید.
بهرامی نیا
سلام و عرض ادب من میخواستم بپرسم که طول دوره تحصیلی من در رشته پزشکی در آمریکا چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مدت تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا و امریکا به طور معمول 4 تا 6 سال زمان بر خواهد بود
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون من 22 سالمه دیپلم تجربی دارم و معدلم 19 شده ایلتس 6 دارم و از لحاظ مالی خانواده میتونن حمایت کنند از نظر شما امکان تحصیل در رشته دندان پزشکی کانادا را دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بله امکان اقدام خواهید داشت شما در ابتدا بایستی ۴ سال دوره‌های ساینس را بگذرانید و سپس در رشته مورد نظرتان تحصیل نمایید برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
رزا
سلام وقتتون بخیر من ۲۹ سالمه آیلتس ۷ دارم مجردم لیسانس زیست شناسی دارم معدلم هم ۱۸/۴۱ هست. شرایطم برای پذیرش تحصیلی رشته پزشکی خوبه؟؟ می تونم اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز رزومه شما بایستی توسط تیم اجرایی موسسه بررسی گردد پیشنهاد می‌شود برای بررسی رزومه خود با موسسه تماس حاصل نمایید.
فریبا مولا
سلام.با چه هزینه ای در کانادا میشه دنداپزشکی رو خوند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار در سال می‌باشد.
علی وارسته
برای تحصیل داروسازی در کانادا آیا نیاز به آزمون های ورودی یا پیش نیاز خاصی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، شما باید ابتدا لیسانس دریافت کرده و پس از آن آزمون ورودی دانشگاه ها را پشت سر بگذارید.
رعنا آزادی
با سلام من لیسانس پرستاری دارم ایا امکانش هست برای دندانپزشکی کانادا معادل سازی کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. لیسانس پرستاری شما ارتباطی با دندانپزشکی ندارد و قطعا این امر امکان پذیر نیست.
گراوند
سلام و درود فراوان من قصد دارم برای رشته پزشکی در کانادا اقدام کنم. ممنون میشم بفرمایید گه شرایط ورود به این رشته چطور است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما برای تحصیل رشته پزشکی ابتدا باید لیسانس علوم پایه دریافت نمایید و پس از قبولی در آزمون های ورودی بتوانید وارد رشته های پزشکی و دندانپزشکی شوید.
Emad
سلام وقت بخیر دوره دندانپزشکی در کانادا چند ساله هست و حدود هزینه سالیانه چه میزان هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور معمول دوره دندانپزشکی حدود 3 الی 5 سال به طول می انجامد و هزینه آن بسته به دانشگاه محل تحصیل تفاوت زیادی دارد.
فلاح زاده
سلام وقت بخیربنده ۲۲سالمه وترم دوم پزشکی هستم درارمنستان ایابرای تحصیل دررشته خودم میتونم اپلای کنم برای کاناداوایاشرایط خاصی داره سطح زبانمم ایلتس ۶هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور کانادا شما می‌بایست ۴ سال دوره ساینس را بگذرانید که امکان اخذ پذیرش وجود دارد.
البرز
سلام وقت بخیر ایا با لیسانس زیست شناسی دولتی در ایران میشه برای تحصیل پزشکی در کانادا اقدام کرد ۲۵ سالمه و زبانم خوبه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز بایستی از دانشگاه مقصد استعلام گرفته شود. برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
مشاوره رایگان