تحصیل پزشکی در فنلاند

2 نظر

تحصیل پزشکی در فنلاند، شرایط ورود به رشته پزشکی در فنلاند، شرایط سنی تحصیل در فنلاند ملک پور و هزینه های تحصیل پزشکی در فنلاند در این مقاله مورد تحقیق و بررسی کاملاً علمی قرار خواهد گرفت. دانشگاه های پزشکی فنلاند کدامند؟ دریافت ویزا از طریق تحصیل پزشکی در فنلاند به چه شکل است؟ مدارک لازم پذیرش رشته پزشکی در فنلاند چیست؟ کشور فنلاند از سطح زندگی بالایی برخوردار است و توانایی بالایی در ایجاد متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشگاه های پزشکی خود دارد. در این مقاله سعی می شود به طور کامل و دقیق تمامی سوالات شما عزیزان را در بحث تحصیل پزشکی در فنلاند را پاسخ گو باشیم تا شما عزیزان علاقه مند به تحصیل پزشکی در فنلاند بتوانید جهت پیشبرد اهداف خود با دیدی باز به این امر بپردازید. شما همواره می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مهاجرتی و تحصیلی در تمامی کشورها با موسسه ملک پور تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان با تجربه این مجموعه استفاده نموده تا از این طریق مسیر خود را راحت تر و مطمئن تر پیش ببرید. مقاله تحصیل پزشکی در فنلاند، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از وکلای محلی همکار فنلاند و همچنین بررسی سایت های دولتی گردآوری شده است.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل پزشکی در فنلاند

شرایط ورود و پذیرش تحصیل پزشکی در فنلاند

فنلاند از سطح زندگی بالایی برخوردار است. مسئولان این کشور اهمیت زیادی به ساختن متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده های پزشکی می دهند. به همین دلیل کیفیت آموزش در دانشکده های پزشکی این کشور در سطح خوبی قرار دارد. مدت زمان تحصیل پزشکی در فنلاند، 6 سال است. ثبت نام موفقیت آمیز در ترم پزشکی بین المللی دانشگاه هلسینکی نیاز به مطالعات پیش بالینی به مدت 2 سال دارد. پس از گذراندن دوره پیش پزشکی به مدت 2 سال فرد می بایست در آزمون ورودی تحصیل پزشکی در فنلاند شرکت کند و در صورت قبولی در این آزمون، فرم درخواست دانشگاه را پر کند. به این صورت شانس پذیرش در دانشکده های پزشکی این کشور را خواهد داشت. داشتن معدل بالای دیپلم، نوشتن انگیزه نامه قوی و سطح زبان خوب از دیگر شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی فنلاند است. دانشجویان پزشکی می توانند برای پذیرش در دوره های برگزار شده به زبان فنلاندی یا سوئدی اقدام کنند. البته در بیشتر دانشگاه های این کشور تحصیل پزشکی فقط به زبان فنلاندی ارائه می شود.

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل در فنلاند، مقایسه کنید!!


دانشگاه های پزشکی در فنلاند

در فنلاند پنج دانشکده پزشکی وجود دارد که امکان تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را برای علاقه مندان ممکن می سازد. در این قسمت به معرفی این دانشگاه ها می پردازیم. در جدول زیر دانشگاه ها به ترتیب رتبه در فنلاند قرار گرفته اند و اطلاعات تکمیلی ارائه شده است.

دانشگاه هلسینکی

این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین موسسه دانشگاهی فنلاند است که از سال 1640 در حال فعالیت است. این دانشگاه دارای یک جامعه دانشگاهی چند رشته ای است که در آن دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل در سطوح مختلف و در بسیاری از رشته ها اقدام می کنند. هلسینکی همچنین بهترین دانشکده پزشکی در فنلاند است. فارغ التحصیلان در رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی و گفتاردرمانی کار می کنند. گفتنی است این دانشگاه دارای رتبه اول در فنلاند و رتبه جهانی این دانشگاه 107 است. یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه هایی که رشته پزشکی را در کشور فنلاند ارائه می دهد، دانشگاه هلسینکی می باشد که از مهمترین شرایط برای حضور در این دانشگاه و تحصیل در رشته پزشکی، داشتن مدرک زبان سوئدی با حداقل سطحB1 ، آیلتس 6.5 و تافل با نمره 90 می باشد. همچنین این دانشگاه برای اخذ دانشجو در رشته پزشکی و دندانپزشکی اقدام به برگزاری آزمون می کند که علاقه‌مندان می بایست در این آزمون با موفقیت بیرون آیند تا بتوانند دانشگاه هلسینکی را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کنند. هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه، عددی بین ۱۳ الی 25000 یورو متغیر است.

دانشگاه تامپره - دانشکده پزشکی و فناوری بهداشت (MET)

بعد از دانشگاه هلسینکی دانشگاه تامپره فنلاند معتبر ترین دانشگاه در ارائه رشته پزشکی و زیر مجموعه های این علوم می باشد .قبولی در آزمون مخصوص این دانشگاه، ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ و نیم و مدرک زبان سوئدی برای ورود الزامی است .هزینه تحصیل پزشکی در فنلاند در این دانشگاه، 12000 تا 15000 یورو تخمین زده شده است.گفتنی است یک دانشکده پزشکی بسیار معتبر در فنلاند است و در رتبه دوم بعد از دانشگاه هلسینکی فنلاند قرار دارد. رتبه جهانی این دانشگاه 409 می باشد. این دانشگاه مختص پیگیری تحقیقات در سطح جهانی و ارائه آموزش با کیفیت بالا است. در این دانشگاه برنامه پزشکی مجاز و همچنین آموزش تخصصی فراتر از سطح کارشناسی را برای هر دو رشته پزشکی و دندان پزشکی ارائه می دهند.

دانشگاه توركو

دانشگاه تورکو نیز آموزش تحصیل پزشکی در فنلاند را در سطح مناسب و قابل قبولی ارائه می دهد. نحوه اخذ پذیرش دانشجوی پزشکی این دانشگاه از طریق برگزار آزمون ورودی، می باشد. تاریخ برگزاری آزمون به طور معمول در ماه مه و حضوری است. دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5، مدرک زبان فنلاندی و دیپلم 12 ساله برای ورود به این دانشگاه که شهریه ای بین 10 الی 12 هزار یورو را اخذ می کند، ضروری می باشد. دانشگاه تورکو روی مطالعات چند رشته ای متمرکز است و یک برنامه لیسانس پزشکی یا دندانپزشکی و همچنین مطالعات سطح کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. بر اساس رنکینگ جهانی 2020 این دانشگاه در رتبه 351 دنیا قرار دارد.

دانشگاه اولو - دانشکده پزشکی

دانشکده پزشکی این دانشگاه که تعامل بسیار خوبی با دانشگاه های پزشکی در سراسر اروپا دارد، برای تحصیل و پذیرش در رشته پزشکی، از دانشجویان مبلغ ۸ تا ۲۰ هزار یورو را دریافت می نماید. این دانشگاه مانند اکثر دانشگاه های پزشکی کشور فنلاند، برای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی، اقدام به برگزاری آزمون می کند. قبولی در آزمون و ارائه مدارک خواسته شده از سوی دانشگاه، تضمین‌کننده ورود متقاضی به دانشگاه اولو برای تحصیل در رشته پزشکی است. دانشگاه اولو یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند است که در کل حدود 13000 دانشجو دارد. این دانشگاه بر اساس رنکینگ جهانی 2020 در رتبه 408 دنیا قرار دارد.

دانشگاه فنلاند شرقی -دانشکده پزشکی

این دانشگاه معتبر در کشورفنلاند نیز شرط خود را برای ورود دانشجویان به رشته پزشکی، داشتن حداقل نمره ۶ برای آیلتس در کنار مدرک زبان سوئدی با سطح B1 می باشد. آخرین دانشگاه در لیست دانشکده های برتر پزشکی در فنلاند است. این دانشگاه در سال 2010 از طریق ادغام دانشگاه های Joensuu و Kuopio و به دنبال همکاری تنگاتنگ بین دو دانشگاه قبلی شکل گرفت. این دانشگاه جزو 500 دانشگاه برتر دنیا و 200 دانشگاه برتر اروپا است. این دانشگاه بر اساس رنکینگ جهانی رتبه این دانشگاه 499 در دنیا است.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در فنلاند

هنگام اخذ پذیرش و مراجعه به دانشگاه برای اخذ پذیرش، باید تمام مدارک مورد نیاز را طبق دستورالعمل ارائه دهید. اگر تحصیلات قبل از ورود به دانشگاه را در کشور دیگری به جز فنلاند انجام داده باشید، باید دستورالعمل های مربوط به نحوه ارائه مدارک تحصیلی خود را از طریق دانشگاه مورد نظر برای پذیرش دنبال کنید. در صورتی که دانشگاه دستورالعمل خاصی را تعریف نکرده باشد، باید مدارک کلی زیر را آماده و ارائه نمایید.

مدارک تحصیلی

اگر مدارک تحصیلی شما به زبانی غیر از انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی باشد، ترجمه رسمی به یکی از این زبان ها الزامی است.

مدرک زبان در صورت لزوم

هر دانشگاه ممکن است مدرک زبان در سطح خاصی را برای اخذ پذیرش تحصیلی تعریف کند. در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه هیلسینکی مدرک زبان الزامی نمی باشد اما شما باید برای تست زبان خود را آماده کنید.

انگیزه نامه

برای تحصیل پزشکی در فنلاند نیاز است که یک انگیزه نامه قوی نیز علاوه بر مدارک تحصیلی و زبان آماده کرده و به دانشگاه ارائه دهید.

توجه کنید که برای تست زبان و تأیید مدارک تحصیلی توسط دانشگاه مدت زمانی طول بکشد. بنابراین به شدت توصیه می شود که اسناد و مدارک خود را از قبل آماده کنید تا در هنگامی که دانشگاه از شما درخواست می کند بلافاصله ارائه دهید.

هزینه تحصیل تحصیل پزشکی در فنلاند

 دانستن هزینه تحصیل برای انتخاب کشور مناسب جهت تحصیل بسیار مهم است. افراد زیادی علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی یا سایر رشته های پیراپزشکی هستند. قطعاً انتخاب بهترین کشور و بهترین دانشگاه با مناسب ترین هزینه بسیار مهم می باشد. هزینه تحصیل پزشکی در فنلاند، در دانشگاه های برتر دنیا، در مناسب ترین حالت خود قرار دارد و می توان گفت که دانشگاه فنلاند بهترین شهریه ممکن را به شما ارائه می دهند. برای اتباع اتحادیه اروپا EEA، تحصیل در دانشکده پزشکی در فنلاند رایگان است. اما دانشجویان بین المللی می بایست هزینه شهریه را پرداخت کنند. این مقاله توسط کارشناسان زبده موسسه ملک پور به نگارش درآمده است. بنابراین کپی برداری از مطالب این مقاله بدون اجازه غیرقانونی می باشد. به طور متوسط​​، هزینه تحصیل برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا بسته به دانشگاه و رشته بین 5000 یورو تا 18000 یورو می باشد. تحصیل پزشکی در فنلاند به طور متوسط می تواند حدود 13000 یورو در سال هزینه داشته باشد.

بورسیه پزشکی در فنلاند

در کنار دانشگاه های معتبر، اساتید برجسته، ارائه امکانات آموزشی در بالاترین سطح خود، وجود انواع بورسیه های پزشکی برای تحصیل در این رشته را نیز باید به لیست مزایای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های فنلاند، اضافه کرد. دانشجویان ممتاز و دارای استعداد ویژه که با مشکلات مالی روبرو هستند می توانند از دانشگاه های فنلاند درخواست بورسیه کنند چرا که دانشگاه های متعددی اقدام به ارائه بورسیه پزشکی به دانشجویان می کنند. دانشگاه های همچون دانشگاه آلتو، اولو، تامپر و... در این اقدام پیشرو می باشند. این بورسیه ها بخشی یا همه هزینه های تحصیل در فنلاند دانشجویان در زمان تحصیل را پوشش می دهد.  شرایطی که موجب اخذ بورسیه پزشکی فنلاند می شود شامل دارا بودن شرایط بورسیه هر دانشگاه و نهاد می باشد. افراد برای اطلاع دقیق از نحوه و شرایط استفاده از انواع بورسیه پزشکی در فنلاند باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایند.

تحصیل تخصص پزشکی در فنلاند

با توجه به اهمیت رشته پزشکی، دانشگاه هایی که در این کشور قرار دارند ارائه باکیفیت ترین آموزش در این رشته را مهم ترین اولویت های خود قرار داده اند. کشور فنلاند همه تلاش خود را می‌کند تا دانشجویان باسوادی از این رشته فارغ التحصیل شوند که نتیجه آن مورد تایید بودن همه دانشگاه های پزشکی این کشور می باشد.  علاقمندان به تحصیل در رشته علوم پزشکی می توانند زیر شاخه های دیگری از این رشته را در دانشگاه های فنلاند انتخاب کنند. این زیرشاخه‌ها شامل: متخصص ارولوژی، روانپزشک، پزشک کودکان، پزشک زنان و زایمان، پزشک عمومی، چشم پزشک و غیره می باشد. به طور معمول برای تحصیل تخصص پزشکی در فنلاند و رسیدن به مدرک آن باید ۵ الی ۶ سال زمان را صرف کرد و تحصیل در رشته پزشکی این کشور، به زبان انگلیسی، فنلاند و سوئدی می باشد. رسیدن به تخصص پزشکی در فنلاند تنها با قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور، ارائه مدارک مورد نیاز، پرداخت شهریه و مواردی از این قبیل، امکان پذیر است.

هزینه زندگی در فنلاند

باید در هنگام تحصیل در فنلاند، هزینه های زندگی را نیز در نظر داشته باشید. علی رغم اینکه هزینه های زندگی در این کشور در کل مناسب است اما هزینه های غذا در فنلاند به طور متوسط ​​، 20٪ گران تر از بقیه اروپا است. هزینه زندگی در فنلاند بسته به محل زندگی متفاوت است. به طور متوسط هزینه زندگی بین 700 تا 900 یورو در ماه می باشد. جدول هزینه های زندگی در فنلاند را در ادامه مشاهده می فرمایید.

مواد غذایی

قیمت یورو

غذا، رستوران ارزان قیمت

11.00 یورو

غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده، سه دوره

70.00 یورو

پپسی (بطری 0.33 لیتری)

2.53 یورو

آب (بطری 0.33 لیتری)

1.62 یورو

شیر 1 لیتر

0.93 یورو

قرص نان سفید تازه 500 گرم

1.98 یورو

برنج سفید کیلوگرم

1.99 یورو

تخم مرغ 12 عددی

2.06 یورو

پنیر محلی 1 کیلوگرم

6.37 یورو

فیله مرغ (1 کیلوگرم(

9.57 یورو

گوشت گاو 1 کیلوگرم

13.23 یورو

حمل و نقل

شروع تاکسی

6.00 یورو

تاکسی 1 کیلومتر

1.60 یورو

بنزین (1 لیتر(

1.53 یورو

تسهیلات (ماهانه)

پایه (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربع

102.56 یورو

1 دقیقه تعرفه موبایل اعتباری پیش پرداخت

0.07 یورو

اجاره ماهانه

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

760.24 یورو

آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز

590.43 یورو

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

1،298.20 یورو

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز

970.35 یورو

سایر رشته های علوم پزشکی در فنلاند

از آنجا که ممکن است به دلیل شرایط سخت تر تحصیل پزشکی در فنلاند، افراد موفق به اخذ پذیرش در این رشته نشوند؛ رشته های تحصیلی زیر جایگزین مناسبی می باشند.

داروسازی

دانشکده های داروسازی برای تحصیل داروسازی در فنلاند متخصصانی را در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش می دهد که در بخش وسیعی از موقعیت های مختلف از جمله تولید دارو، وظایف بیمار محور در داروخانه ها و بیمارستان ها کار کنند. این دانشکده ها در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داروسازی را به زبان فنلاندی و سوئدی و انگلیسی ارائه می دهند.

دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی نیز همانند رشته پزشکی دارای یک آزمون ورودی است. البته متقاضیان می توانند برای بالا بردن درصد قبولی، از دوره پری مدیکال استفاده کنند. تحصیل دندان پزشکی در فنلاند شامل دروس اصلی رشته های علوم ریاضی شیمی و... است. بعد از قبولی در آزمون و پایان تحصیلات نیز یک دوره ۶ ماهه عملی برای افراد خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است.

پرستاری

تحصیل در مقاطع مختلف در رشته پرستاری به اندازه رشته های دیگر علوم پزشکی دارای اهمیت است، به طوری که تحصیل پرستاری در فنلاند در بهترین دانشگاه های فنلاند امکان پذیر است. شما با در دست داشتن مدرک پرستاری فنلاند می توانید به راحتی در یکی از مراکز درمانی فنلاند مشغول به کار شوید.

شرایط اخذ ویزا در تحصیل پزشکی در فنلاند

برای تحصیل در فنلاند، نیاز به دریافت ویزا و اجازه اقامت در این کشور است. اجازه اقامت برای تحصیل در فنلاند حداکثر به اندازه دو سال معتبر است. پس از اتمام این مدت زمان دانشجو می بایست برای تمدید این ویزا تا پایان زمان تحصیل اقدام کند. برای درخواست ویزای تحصیلی فنلاند لازم است متقاضی مدارک و شرایط لازم را برآورده کند. مدارک لازم شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  • مدرک زبان در صورت نیاز
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • عکس پاسپورتی
  • تکمیل فرم درخواست
  • بیمه نامه
  • تمکن مالی برای هزینه های زندگی
  • رسید پرداخت هزینه های دانشگاه

برای دریافت ویزای تحصیلی کشور فنلاند لازم از مراحل زیر طی شود

  1. ابتدا دانشجو باید در یک موسسه آموزشی پذیرفته شود. دانشچو پس از پس از دریافت نامه پذیرش از موسسه آموزشی می تواند برای اجازه اقامت اقدام کند.
  2. دانشجو باید برای تحصیل در سامانه خدمات الکترونیکی فنلاند درخواست اجازه اقامت را ارسال کند. متناوباً دانشجو می تواند درخواست خود را در سفارت فنلاند یا کنسولگری خارج از کشور ارسال کند.
  3. دانشجو برای اثبات هویت خود به سفارت یا کنسولگری فنلاند مراجعه می کند.
  4. اداره مهاجرت فنلاند درخواست را پردازش و تصمیم گیری می کند.
  5. اگر درخواست در سرویس الکترونیکی Enter Finland ارسال شده باشد، دانشجو جواب سفارت را به صورت ایمیل یا پیام متنی دریافت می کند. اگر دانشجو درخواست کاغذی ارسال کند، نتیجه از طریق پست دریافت می شود.

در این مرحله پاسخ توسط سفارت یا کنسولگری ارسال می گردد که این پاسخ یا منفی است یا مثبت

  • تصمیم منفی:

متقاضی می تواند از این تصمیم به دادگاه اداری اعتراض کند.

  • تصمیم مثبت:

کارت اقامت برای دانشجو صادر می شود. پس از این، دانشجو می تواند به فنلاند سفر کند.

کار پس از پزشکی در فنلاند

امکان کار پس از تحصیل برای متقاضیانی که کشور فنلاند را به عنوان مقصد نهایی مهاجرت خود انتخاب می کنند دارای اهمیت به سزایی است. از آنجا که کشور فنلاند نرخ بیکاری پایینی دارد، شانس کار پس از تحصیل در فنلاند زیاد است. خوشبختانه اگر دانشجو تمایل داشته باشد برای جستجوی کار پس از تحصیل در فنلاند بماند این امکان وجود دارد. دانشجویانی که تحصیلات خود را در فنلاند به اتمام رسانده اند، می توانند برای جستجوی کار یا شروع کار به مدت یک سال اجازه اقامت دریافت کنند. هم چنین دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیلات تکمیلی خود نیز پس از اتمام مقطع تحصیلی خود در این کشور درخواست تمدید اقامت دهند. در ادامه نرخ بیکاری کشور فنلاند را مشاهده می کنید.

نرخ بیکاری فنلاند2022

 

درآمد پزشکان در فنلاند

قبل از هر چیزی باید گفت که یکی از رشته های پردرآمد در همه دنیا به خصوص در کشور فنلاند علوم پزشکی می باشد. برای برای رسیدن به عدد دقیق و میزان درآمد پزشکان در فنلاند باید به موارد دیگری همچون رزومه کاری آنها، سابقه و... توجه کرد.  بر اساس آمار و ارقام، میانگین حداقلی درآمد پزشکان در ماه، ۱۱ هزار یورو می باشد که این عدد بر اساس پارامترهای گفته شده قطعا افزایش می یابد. همچنین باید اضافه کرد که بعضی از شاخه ها و تخصص های رشته پزشکی دارای اهمیت بسیاری در این کشور و در نتیجه دستمزد آن نیز بیشتر می باشد.  برای مثال: پزشکی که با سابقه دو تا چهار سال در این کشور فعالیت می‌کند، سالانه ۱۴۱ هزار یورو را به صورت میانگین دریافت خواهد کرد. این مبلغ برای پزشکان باسابقه یک تا دو سال، به ۶۰ هزار یورو کاهش می یابد.همچنین پزشکانی که تازه شروع به فعالیت کرده و بدون سابقه می باشند، می توانند در سال ۱۰۰۰ یورو از طریق فعالیت و کار خود در کشور فنلاند، پول دریافت کنند. جالب است بدانید که سن پزشکان نیز یک پارامتر برای تعیین حقوق آنها در کشور فنلاند می باشد. برای مثال: پزشکان بین ۳۹ تا ۴۴ سال، ۶۰ هزار یورو را سالیانه دریافت می کنند و این مبلغ برای پزشکان بین ۲۷ الی۳۲ سال، تا ۱۵۰ هزار یورو نیز می‌رسد.


سوالات متداول 

 ✔️آیا امکان ورود به دانشگاه های پزشکی فنلاند بدون آزمون ورودی وجود دارد؟

خیر، یکی از شرط های مهم برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های فنلاند، قبولی در آزمون های دانشگاه های این کشور می باشد.

 ✔️امکان کار پاره وقت برای دانشجویان پزشکی در زمان تحصیل وجود دارد؟

بله افراد در زمان تحصیل می‌توانند با انجام کارهای پاره وقت دانشجویی تا حدودی هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

 ✔️برای تحصیل پزشکی در فنلاند، دانستن زبان انگلیسی کافی است؟

خیر از آنجایی که درصد بیشتر تدریس در رشته پزشکی دانشگاه های فنلاند به زبان سوئدی و فنلاندی می‌باشد، دانستن و تسلط روی این دو زبان برای تحصیل در رشته پزشکی، اجباری می باشد.

 ✔️مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در فنلاند چند سال است؟

دانشجویان رشته پزشکی فنلاند باید 5 الی 6 سال از عمر خود را صرف تحصیل در رشته پزشکی کنند.

سخن پایانی

تحصیل پزشکی در فنلاند، شرایط سنی تحصیل در فنلاند ملک پور، مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در فنلاند و تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در فنلاند در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. دانستیم مراحل تحصیل پزشکی در فنلاند به چه صورت است. شرایط کار پس از تحصیل پزشکی در فنلاند چگونه است و هچنین با دانشگاه های برتر در زمینه رشته های پزشکی آشنا شدیم. متوجه شدیم که تحصیل پزشکی در فنلاند می تواند گزینه مناسبی جهت افرادی باشد که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. در هر صورت اگر شما قصد تحصیل در کشور های اروپایی از جمله انگلستان و ایرلند و یا سایر کشورها را داشته باشید می توانید با موسسه ملک پور تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین متخصص و مجرب این مجموعه بهره مند گردید. همچنین چنانچه سوالات خود را در بخش انتهایی مقاله –ثبت پرسش- مطرح نمایید، در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده خواهد شد.

امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
حسن
سلام و ارادت.آیا با زبان انگلیسی امکان شرکت در آزمون های ورودی تحصیل پزشکی در فنلاند را داریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شما برای تحصیل پزشکی در این کشور باید در آزمونی به زبان فنلاندی نمره قبولی کسب نمایید و در دانشگاه های دولتی این کشور مشغول به تحصیل شوید.
مریم
سلام وقتتون بخیر ببخشید فنلاند دوره های امادگی برا ازمون پزشکی رو برگزار میکنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شرایط شما را بررسی کنند و شما را کامل راهنمایی کنند
مشاوره رایگان