تحصیل پزشکی در خارج از کشور

20 نظر

تحصیل پزشکی در خارج از کشور، دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید وزارت علوم، مدارک و اقدامات مورد نیاز به منظور تحصیل پزشکی در خارج از کشور و بهترین کشور برای تحصیل ارزان پزشکی در اروپا را در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. آیا قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور دارید؟ آیا با شرایط تحصیل پزشکی در خارج از ایران آشنایی دارید؟ آیا مدارک پزشکی در خارج از کشور مورد تایید هست؟ هر ساله بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی دارند، کشورهای اروپایی و آمریکایی را برای تحصیل پزشکی خود انتخاب می نمایند. در مورد تحصیل پزشکی در خارج از ایران باید گفت که شرایط تحصیل در هر کشوری با کشور دیگر کاملا متفاوت است به همین دلیل شخص دانشجو برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور باید در ابتدا شرایط تحصیل در کشور مورد نظر را بررسی نماید و سپس اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی از کشور و دانشگاه مورد نظر خود داشته باشد. موسسه ملک پور در مقاله ای که پیش روی شما قرار دارد قصد دارد تا شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور را بررسی نماید تا با داشتن اطلاعات کافی بتوانید بهترین کشور را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب نمایید همچنین می توانید با تماس تلفنی از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند گردید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مصاحبه با دکتر ترنی


 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور
  • پر تقاضا ترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور
  • شرایط ورود به رشته پزشکی درخارج از کشور
  • معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی در خارج از کشور
  • تحصیل پزشکی رایگان در اروپا
  • مدارک لازم برای پذیرش پزشکی در خارج از کشور
  • هزینه های تحصیل پزشکی در خارج از کشور
  • مدرک پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت
  • تحصیل پزشکی در اروپای شرقی
  • ارزان ترین کشور برای تحصیل پزشکی
  • تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور
    • داروسازی
    • دندانپزشکی
    • پرستاری
    • دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور
  • شرایط کار پس از تحصیل پزشکی در خارج از کشور
  • سوالات متداول در زمینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور

 

تماس با ما

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور این روزها مورد توجه و استقبال بسیاری از دانشجویان می باشد به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا در مورد شرایط عمومی و کلی تحصیل پزشکی در خارج از کشور مطالبی را بیان نماییم. در مورد تحصیل پزشکی در خارج از کشور باید گفت که دانشجویان در بسیاری از کشورها امکان تحصیل پزشکی را خواهند داشت، اما باید بدانید که تحصیل پزشکی در هر کشوری متفاوت است برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور شخص دانشجو باید در ابتدا دوره های پیش پزشکی که در هر کشوری متفاوت است را بگذراند و سپس بتواند وارد رشته پزشکی شود.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مصاحبه با پرفسور پاول کولثارد


 

دوره های پیش پزشکی در کالج ها برگزار می شوند. برخی از کشورها به صورت دوره های 1 ساله و در برخی دیگر 2 ساله و در برخی از کشورها به صورت لیسانس 4 ساله می باشد که شخص دانشجو پس از گذراندن این دوره ها و در صورت کسب نمره قبولی مناسب می تواند وارد رشته پزشکی شود و تحصیلات خود را آغاز نماید. در زیر به شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور به صورت کامل می پردازیم.

پر تقاضا ترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور باید بدانید که کشورهای بسیاری وجود دارد که دانشجویان می توانند اقدام نمایند اما هستند کشورهایی که بسیار مورد توجه و استقبال دانشجویان برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند این کشورها عبارتند از آلمان، کانادا، انگلیس، مجارستان و ... که برای تحصیل در هر کدام از این کشورها شخص متقاضی باید شرایط تحصیل را داشته باشد تا بتواند اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی را نماید. همانطور که پیشتر بیان شد، برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور باید بدانید که هر کشوری دارای شرایط متفاوتی می باشد که علاوه بر داشتن دیپلم 12 ساله باید مابقی شرایط برای ادامه تحصیل نیز مهیا باشد.

اشخاصی که قصد تحصیل در انگلیس را دارند باید در ابتدا دوره 2 ساله ALEVEL را بگذرانند و در صورت قبولی در این دوره می توانند وارد رشته پزشکی در بهترین دانشگاه های انگلستان شوند.

دانشجویانی که کانادا را برای تحصیل خود انتخاب می نمایند باید بدانند که در ابتدا نیاز به گذراندن دوره لیسانس در رشته های علوم پایه را دارند که پس از این دوره و در صورت قبولی در آزمون MCAT در کانادا می توانند به مدت 3 تا 4 سال در رشته پزشکی تحصیل نمایند. برای تحصیل پزشکی در آلمان نیز شخص دانشجو باید در ابتدا بتواند مدرک زبان آلمانی در سطح B2 را ارائه نماید تا بتوانند برای کالج پزشکی نیز اقدام داشته باشد.

شرایط برای دانشگاه های پزشکی آمریکا نیز مشابه دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان است.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط ویژه تحصیل پزشکی در انگلستان


 

شرایط ورود به رشته پزشکی درخارج از کشور

با وجودی که تحصیل پزشکی در خارج از کشور این روزها دغدغه بسیاری از دانشجویان می باشد اما باید گفت که تحصیل پزشکی در هر کشوری متفاوت است و قطعا شرایط خاص خود را نیز دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند باید دارای دیپلم ۱۲ ساله باشند تا بتوانند برای ورود به رشته های پزشکی اقدام نمایند.

در بسیاری از کشورها برای ورود به رشته پزشکی شخص متقاضی باید در ابتدا وارد کالج شود و دوره پیش پزشکی را نیز بگذراند و در صورت قبولی در این دوره می تواند وارد رشته پزشکی شود. دوره های پیش پزشکی در هر کشوری متفاوت است بنابراین شخص دانشجو باید قبل از هر اقدامی از شرایط تحصیل در رشته پزشکی و در کشور مورد نظر اطلاع کافی داشته باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در خارج از کشور


 

گاهی ممکن است دوره های پیش پزشکی را با نام های متفاوت نیز بشنوید که بهتر است بدانید این دوره ها در هرکشوری با نام های متفاوتی شناخته می شوند.

در انگلستان دوره های پیش پزشکی با نام ALEVEL شناخته می شوند که شخص دانشجو برای ورود به این دوره ها باید تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد  همچین طول این دوره ۲ ساله می باشد و شخص دانشجو در صورت قبولی در این دوره می تواند در بهترین دانشگاه ها به تحصیل پزشکی در انگلستان بپردازد.

همچنین تحصیل پزشکی در کانادا نیازمند گذراندن دوره لیسانس ۴ ساله و در رشته های علوم پایه می باشد و فرد متقاضی پس از اخذ مدرک لیسانس و قبولی در آزمون MCAT می تواند وارد رشته پزشکی در کانادا شود.

در کشور اسپانیا شما با یک سال تحصیل در کالج ها و بدون نیاز به کنکور و آزمون ورودی با معدل 10 به بالا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و .... در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. اگر قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارید می توانید برای اطلاعات کامل تر با کارشناسان برگزیده موسسه ملک پور مشاوره آنلاین داشته باشید تا بتوانید اطلاعات کاملی را نیز دریافت نمایید.

کشور ایتالیا دیگر کشوری است که با وجود دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه بولونیا، شرایط تحصیل پزشکی ارزان را برای متقتضیان فراهم نموده است. متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا نیاز است تا در آزمونی به نام IMAT شرکت نموده و نمره قبولی را کسب نمایند.

تحصیل پزشکی در کشور فرانسه بسیار مقرون به صرفه و پرطرفدار است. متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور می بایست ابتدا در یک دوره یک ساله در کالج های این کشور شرکت کنند و در صورت گرفتن نمره بالای 50 می توانند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و ... در دانشگاه های این کشور بپردازند.

یکی دیگر از کشورهایی که به دلیل هزینه های مناسب تحصیل مورد استقبال برخی از دانشجویان می باشد تحصیل در رشته پزشکی در روسیه می باشد. برای تحصیل در این کشور شخص دانشجو باید یک دوره ۹ ماه تا ۱ سال به نام دوره PATFAC را بگذراند و پس از قبولی در این‌دوره می تواند وارد رشته پزشکی در روسیه شود. تحصیل در این دوره هم می تواند به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی باشد که شخص دانشجو بنابر سلیقه خود می تواند زبان تحصیل خود را انتخاب نماید.

اگر کانادا را مقصدی برای تحصیل خود انتخاب کرده اید با مطالعه لینک زیر می توانید  از شرایط تحصیل در کانادا به طور کامل مطلع شوید.

بهترین دانشگاه ها در خارج از کشور برای تحصیل پزشکی

برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور دانشگاه های متفاوتی در سرتا سر دنیا وجود دارد که دانشجویان می توانند اقدام نمایند. فرد متقاضی می تواند با توجه به رزومه و شرایط تحصیل خود کشور و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نماید. از جمله برترین کشورهای جهان برای تحصیل می توان به کشورهای آمریکا و انگلستان اشاره نمود که البته دارای هزینه تحصیل بالاتری به نسبت کشورهای مشابه خود دارند، ولی در عوض دارای سطح آموزشی بالا بوده و برترین دانشگاه های پزشکی جهان در آنها قرار دارند. در این بخش به برخی از دانشگاه های پزشکی در کشورهای مختلف اشاره می نماییم تا شخص متقاضی بتواند با شناخت دانشگاه های پزشکی در کشورهای مختلف بهترین دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب نماید.

برخی از دانشگاه های پزشکی در انگلستان به شرح زیر است:

اسامی دانشگاه پزشکی

موقعیت دانشگاه

Brighton and Sussex Medical School

دانشکده پزشکی برتون و ساسکس

این دانشکده یک مدرسه پزشکی است که به صورت مشارکت با دانشگاه برایتون و دانشگاه ساسکس تشکیل شده است. این دانشکده در سال 2003 در بریتانیا تشکیل و مشغول به کار شد.

University of Edinburgh-The Queen's Medical Research Institute

دانشگاه ادینبورگ - موسسه تحقیقات پزشکی ملکه

دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند تشکیل و فعالیت خود را در زمینه پزشکی و دامپزشکی آغاز کرد. دانشگاه ادینبورگ یکی از قدیمی ترین دانشگاهها در بریتانیا می باشد.

The University of Cambridge School of Clinical Medicine

دانشکده پزشکی بالینی دانشگاه کمبریج

دانشکده پزشکی بالینی دانشگاه کمبریج در سال 2016 به عنوان سومین دانشکده پزشکی در جهان معرفی شد. دانشجویان دانشگاه کمبریج برای گذراندن دوره بالینی خود می توانند وارد این دانشکده شوند و آموزش بالینی خود را در این دانشکده بگذرانند.

 

برخی از دانشگاه های پزشکی در کانادا به شرح  زیر است:

 

اسامی دانشگاه پزشکی

موقعیت دانشگاه

McGill University

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یکی از بهترین دانشگاهها در جهان می باشد. این دانشگاه در شهر مونترال واقع شده است. همچنین این دانشگاه دارای محققان بسیاری در مورد رشته های پزشکی می باشد.

University of Toronto

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یکی از رقبای سر سخت دانشگاه مک گیل شناخته شده است. این دانشگاه در بزرگترین شهر کانادا قرار گرفته است. دانشگاه های تورنتو دارای نوآوری های تحقیقاتی بسیاری می باشد و به این نام نیز شهرت دارد بزرگترین تحقیق و کشف این دانشگاه کشف انسولین و سلول های بنیادی بوده است.

University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه دارای رتبه 45 در جهان است و یکی از برترین دانشگاهها در کانادا می باشد. همچنین رتبه 3 در کانادا را به خود اختصاص داده است و دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از پرطرفدار ترین دانشگاهها در بین دانشجویان می باشد.

 

برخی از دانشگاه های پزشکی در آلمان به شرح زیر است:

 

اسامی دانشگاه پزشکی

رتبه جهانی

Ruhr-Universität Bochum

102


Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen

137

Technische Universität München

179

 

برخی از دانشگاه های پزشکی در فرانسه به شرح زیر است:

 

اسامی دانشگاه پزشکی

رتبه جهانی

Universite Sorbonne Paris Cite-USPC (ComUE)

39

Universite Paris Saclay (ComUE)

56

 

برخی از دانشگاه های پزشکی در ایتالیا به شرح زیر است:

 

دانشگاه های تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

دانشگاه های دولتی

دانشگاه پاویا (Pavia)

دانشگاه میلان (Milan)

دانشگاه تورین (Turin)

دانشگاه بولونیا (Bologna)

دانشگاه های خصوصی

دانشگاه سن رافائل (San Raffaele)

دانشکده پزشکی Unicamillus

دانشگاه کاتولیکا (Cattolica)

دانشگاه Humanitas

تحصیل پزشکی رایگان در اروپا

یکی از سوالات پرتکراری که توسط دانشجویان بین المللی پرسیده می شود این است که آیا می توانم تحصیل رایگان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را در دانشگاه‌ های برتر اروپایی تجربه کنم؟ امروزه برخی از کشورها نظیر: اتریش، آلمان، فرانسه شرایطی فراهم آوردند تا دانشجویان واجد شرایط بتونند دوره های تحصیلی خود را بدون پرداخت هزینه های پزشکی در دانشگاه های ذکر شده بگذرانند. طول دوره های پزشکی در کشورهای مختلف اروپایی عموما شش سال می با شد. دانشجویان برای شرکت در دوره های رایگان پزشکی بایستی به زبان این کشور مسلط بوده و در آزمون ورودی که به زبان عمومی برگزار می شود قبول شوند‌ البته به این نکته توجه داشته باشید که دوره های اصلی که در این دانشگاه‌ ها برگزار می شوند رایگان می باشند ولی برای شرکت در دوره های مقدماتی پیش پزشکی بایستی هزینه پرداخت نمایید. بسیاری از دانشگاه‌ های موجود در این کشورها به دلیل ارائه آموزش پیشرفته و از سوی دیگر ارائه مدرک معتبر از رنکینگ بالایی برخوردار هستند. بنابرین، مدرکی که دانشجویان از این دانشگاه دریافت می نمایند در سراسر جهان معتبر می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های این کشورها داشتن معدل 20 و همچنین داشتن رزومه تحصیلی خوب ضروری است.

مدارک لازم برای پذیرش پزشکی در خارج از کشور

برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور فرد دانشجو باید مدارک خود را به صورت کامل تکمیل و ارائه نماید تا بتواند برای اخذ پذیرش نیز اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از قرار ذیل است:

  • ترجمه و ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات
  • ترجمه و ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی که مدت اعتبار آن باید بیشتر از ۶ ماه باشد.
  • ارائه مدرک زبان مورد نظر  در  صورت نیاز به آن
  • ارائه ترجمه شناسنامه فرد متقاضی
  • ارائه ۲ قطعه عکس از فرد متقاضی

هزینه های تحصیل پزشکی در خارج از کشور

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند باید بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را نیز بپردازند. هزینه های تحصیل در هر کشوری کاملا متفاوت است و بستگی به دانشگاه و کشور مورد نظر فرد متقاضی دارد. با توجه به اینکه شخص دانشجو می ‌تواند در بسیاری از کشورها به تحصیل پزشکی بپردازد باید قبل از هر اقدامی دانشگاه و کشور مورد نظر خود را انتخاب نماید تا بتواند از هزینه‌هایی که برای دانشگاه دارد مطلع شود چرا که هزینه های تحصیل در هر کشوری بستگی به رشته انتخابی شخص دانشجو و همچنین دانشگاهی است که در آن تحصیل می‌کند متفاوت خواهد بود گاهی اوقات ممکن است شخص دانشجو دانشگاهی را انتخاب نماید که هزینه‌های تحصیل در آن به صورت رایگان باشد مانند کشور آلمان و اتریش که دانشجویان می‌توانند در این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند. گاهی اوقات ممکن است که شخص دانشجو کشورهایی مانند انگلستان، کانادا، استرالیا و... را برای تحصیل خود انتخاب کند که با توجه به متفاوت بودن دانشگاه ها در این کشورها هزینه های تحصیل نیز متغیر خواهد بود.

به طور کلی هزینه تحصیل در انگلستان مبلغی در حدود 20 تا 25 هزار پوند را نیز در بر دارد.

همچنین هزینه تحصیل در کانادا نیز در حدود 18 تا 25 هزار دلار خواهد بود که متغیر بودن میزان شهریه دانشگاه ها بستگی به رشته انتخابی شخص دانشجو و دانشگاه مورد نظر دارد.

تحصیل پزشکی در اسپانیا سالیانه بین 2 تا 3 هزار یورو برای دانشجو هزینه دارد.

همچنین تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا تنها سالی 1000 تا 8000 یورو هزینه خواهد داشت.

به طور کلی علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز بپردازند هزینه های زندگی مانند هزینه خورد و خوراک، رفت و آمد، هزینه خوابگاه و یا اجاره مسکن را نیز شامل می شود. این هزینه‌ ها بسیار متغیر بوده و بستگی به سطح زندگی هر فرد خواهد داشت گاهی اوقات ممکن است هزینه زندگی برای شخص دانشجو در حدود 10 تا 12 هزار یورو در سال نیز باشد گاهی اوقات ممکن است دانشجویان مبلغی بیشتر و یا حتی کمتر را نیز برای هزینه های زندگی نیز متحمل شوند. بنابراین هزینه های زندگی بستگی به سطح زندگی هر شخص نیز خواهد داشت.

مدرک پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت

حتماً بسیار شنیده اید که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور مورد تایید بودن دانشگاه مورد نظر برای تحصیل پزشکی از سوی وازرت بهداشت را مدنظر قرار می گیرند. در این مورد باید خاطر نشان نماییم که تنها اگر پس از اتمام تحصیلات در کشور مورد نظرتان قصد بازگشت به ایران و کار پزشکی در ایران را دارید می بایست قبل از اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظرتان از موجود بودن آن دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران اطمینان حاصل نمایید و در غیر این صورت ضرورتی برای این کار برای شما وجود نخواهد داشت، چرا که برای کار به عنوان پزشک در خارج از کشور می بایست مدرک تحصیلی شما مورد تایید کشور مدنظر برای کار و زندگی شما باشد و نه کشور ایران.

تحصیل پزشکی در اروپای شرقی

در حال حاضر برای تحصیل پزشکی در اروپای شرقی کشورهای واقع در اروپای شرقی، دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. اما این دوره ها ارائه شده رایگان نمی باشند. بعلاوه مدارکی که برخی از کشورهای اروپای شرقی مانند: روسیه، اوکراین، بلاروس و لهستان برای دانشجویان فارغ التحصیل صادر می‌کنند، معتبر نمی باشد، چرا که با مدرک صادره از این کشورها امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای برتر اروپایی وجود ندارد. هنگامی که کشور مورد نظر را برای تحصیل انتخاب نمودید، بایستی بررسی کنید که مدرک صادره از دانشگاهی که مشغول به تحصیل در آن هستید در کشور مورد نظر معتبر می باشد یا خیر؟ مثلاً اگر کشور ایران را جهت آینده شغلی خود برگزیدید و می خواهید در این کشور مشغول به کار شوید بایستی بررسی نمایید که آیا مدرک دانشگاه مقصد شما در لیست دانشگاه های معتبر وزارت بهداشت ایران می باشد یا خیر؟ توصیه می‌کنیم؛ قبل از اقدام به پذیرش لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را مشاهده نمایید.

ارزان ترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی

اگر فصد تحصیل در رشته پزشکی با هزینه کم در اروپا را دارید، مفتخریم به شما اعلام نماییم که این امکان را برای شما فراهم نموده ایم تا با پزداخت هزینه سالیانه بین 2 تا 10 هزار یورو، بدون کنکور و آزمون ورودی و به زبان انگلیسی در کشور عضو اتحادیه اروپا (لتونی) تحصیل نمایید.

 

  • فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه تحصیل پزشکی اروپا بدون کنکور و با کمترین هزینه

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد تحصیل پزشکی اروپا بدون کنکور و با کمترین هزینه

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد تحصیل پزشکی اروپا بدون کنکور و با کمترین هزینه

 

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور می بایست معدل دیپلم بالای 16 داشته باشند. از جمله مزایای تحصیل پزشکی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه زندگی ارزان در حدود 500 تا 600 یورو
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تحصیل با نمره زبان کم (آیلتس 5.5) و همچنین بدون نیاز به مدرک زبان (از طریق مصاحبه اینترنتی)
  • امکان ادامه تحصیل در کشورهای تاپ اروپایی از طریق برنامه ارسموس
  • کار تقریباً تضمینی پس از تحصیل
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی تا 80 درصد مبلغ شهریه

شما عزیزانی که موفق به قبولی در کنکور پزشکی ایران نشده اید و قصد تحصیل پزشکی ارزان در کشور عضو اتحادیه اروپا را دارید می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در وبینار کنکوری ها شرکت نموده و شانس خود را جهت تحصیل ارزان پزشکی در اروپا بیازمائید:

  • با حضور شخص استاد ملکپور
  • وبیناری مخصوص کنکوری ها
  • انتخاب درست یک دانشگاه و کشور برای ادامه ی تحصیل
  • هزینه ی وبینار از قرارداد شما به طور کامل کسر میشود
  • تخفیف ۷۰ درصدی قرارداد پذیرش برخی از مدارس نظیر انگلستان
  • فقط یک بار آن هم امسال
  • ظرفیت ثبت نام محدود

ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی علاوه بر کشور لتونی، دندانپزشکی و داروسازی کشورهای اسپانیا، مجارستان، جمهوری چک می باشند. این کشورها علاوه بر اینکه هزینه زندگی و تحصیل کمتر نسبت به کشورهای تاپ جهان دارند از مزیت عضویت در اتحادیه اروپا برخوردار هستند.

تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند باید بدانند که به جز رشته پزشکی می توانند در بسیاری از رشته های علوم پزشکی دیگر نیز تحصیل نمایند مانند داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری. همانطور که می دانید این رشته ‌ها از طرفداران بسیار زیادی در بین دانشجویان برخوردار است به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا در مورد رشته های فوق نیز اطلاعاتی را به متقاضیان گرامی ارائه نماییم.

تحصیل داروسازی:

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارند باید در ابتدا وارد دوره پیش پزشکی شوند و با گذراندن دوره پیش پزشکی و قبولی در این دوره بتوانند وارد رشته داروسازی شوند و تحصیلات خود را نیز در این دوره ادامه دهند. در بسیاری از کشورها ورود به رشته داروسازی منوط به ارائه مدرک زبان از طرف شخص دانشجو می باشد که این مدرک بستگی به کشور مورد نظر برای تحصیل دارد چرا که برخی از کشورها نیاز به مدرک زبان انگلیسی و برخی از کشورها نیاز به مدرک زبان آلمانی و یا سایر مدارک زبان دارند چرا که زبان تحصیل در هر کشوری متفاوت است.

تحصیل دندانپزشکی:

تحصیل در رشته دندانپزشکی همانند تحصیل در بسیاری از رشته‌های علوم پزشکی بدین شکل است که شخص دانشجو باید در ابتدا دارای دیپلم 12 ساله باشد و سپس بتواند وارد دوره PRE MEDICAL  یا همان دوره پیش پزشکی شود. با اتمام دوره پیش پزشکی و قبولی در این دوره شخص دانشجو می ‌تواند رشته دندانپزشکی را به عنوان یکی از رشته‌های مورد نظر خود برای تحصیل انتخاب نماید. تحصیل در این دوره نیازمند ارائه مدرک زبان می باشد که در برخی از کشورها شخص دانشجو باید مدرک زبان IELTS 6 را ارائه نمایند تا امکان ورود به رشته دندانپزشکی را داشته باشد هر چند در برخی از کشورها علاوه بر مدرک زبان انگلیسی شخص دانشجو می تواند به زبان رسمی آن کشور نیز تحصیلات خود را ادامه دهد.

تحصیل پرستاری:

دانشجویانی که رشته پرستاری را برای تحصیل خود انتخاب می نمایند باید مانند بسیاری از رشته ها با گذارندن دوره 4 ساله لیسانس اقدام به اخذ مدرک پرستاری نمایند. برای ورود به رشته پرستاری و گذراندن این دوره مانند بسیاری از رشته ها شخص متقاضی باید در ابتدا مدرک زبان IELTS 6 را ارائه نماید هر چند تحصیل در برخی از کشورها به زبان رسمی آن کشور  می باشد به همین دلیل قبل از هر اقدامی باید از شرایط تحصیل در کشور و دانشگاه مورد نظر خود اطلاع کافی را کسب نمایید.

دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور شخص متقاضی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود باید برای دریافت ویزا اقدام نماید تا امکان تحصیل در کشور مورد نظر را نیز داشته باشد برای دریافت ویزا فرد دانشجو باید تمامی مدارک خود را به صورت کامل به سفارت کشور مورد نظر خود را ارائه نمایند تا بتواند برای اخذ ویزا نیز اقدام داشته باشد در صورتی که تمامی مدارک به صورت کامل به سفارت کشور مورد نظر ارائه گردد شخص متقاضی می تواند ویزای تحصیلی خود را نیز اخذ نماید و سپس در کشور مقصد تحصیلات خود را نیز ادامه دهد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور تهیه و گردآوری شده است. هر گونه کپی برداری از این مقاله یا استفاده از محتوای آن حتی با تغییرات کوچکی در کلمات آن مقاله شرعا و قانونا حرام می باشد.

شرایط کار پس از تحصیل پزشکی در خارج از کشور

اکثر دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند در اندیشه کار پس از تحصیل و اخذ اقامت در کشور مقصد نیز می باشند. در بسیاری از کشورها دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود می ‌توانند به مدت 6 ماه تا یک سال کار مورد نظر خود را نیز به دست آورد. در صورتی که شخص متقاضی بتواند کار تمام وقت را در کشور مقصد بدست آورد و وارد بازار کار شود می تواند درخواست اقامت کشور مقصد را نیز داشته باشد. دانشجویانی که قصد کار پس از تحصیل را نیز دارند می توانند از طریق موسسات کاریابی و یا حتی آگهی های کاری که در کشور مورد نظر انجام می شود کار خود را به دست آورند.

کار در جمهوری چک


سوالات متداول

✔️ بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی کدامند؟

کشورهایی مانند انگلستان، دانمارک، مجارستان، جمهوری چک، و کانادا برای تحصیل پزشکی از جمیع جهات بسیار مناسبند.

✔️ آیا می توان با ارائه مدرک ایران مستقیماً در دانشگاه های پزشکی این کشورها تحصیل نمود؟

خیر. کشورهای مذکور برای تحصیل دانشجویان خارجی در رشته پزشکی قوانینی مانند قبولی در آزمون و یا شرکت در دوره های پزشکی قبل از شروع دوره تحصیل را در نظر گرفته اند.

✔️ آیا تحصیل پزشکی در خارج از کشور بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

بله. در برخی کشورها دانشجو در ابتدای تحصیل نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهد داشت.

✔️ شرایط کار پس از تحصیل پزشکی در خارج چگونه است؟

دانشجویانی که از ایران یا کشور مبدا خود قصد کار پزشکی در خارج از کشور را دارند نیاز به معادلسازی مدرک تحصیلی دارند ولی به عنوان مثال، فردی که در دانمارک تحصیل پزشکی نموده و در این کشور قصد کار و اقامت پس از تحصیل را دارد نیازی به معادلسازی مدرک تحصیلی نخواهد داشت.


______________ سخن پایانی ______________

تحصیل پزشکی در خارج از کشور و انتخاب بهترین کشور برای تحصیل ارزان پزشکی در اروپا این روزها دغدغه بسیاری از دانشجویان می باشد به همین دلیل در این مقاله به تحصیل پزشکی در خارج از کشور پرداخته شد تا با اطلاعات کامل و جامع بتوانید برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور اقدام نمایید. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند باید بدانند که در بسیاری از کشورها امکان تحصیل پزشکی نیز وجود دارد اما همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد تحصیل پزشکی در اکثر کشورها نیازمند تسلط به زبان نیز می باشد علاوه بر آن شرایط  تحصیل پزشکی نیز در اکثر کشورها متفاوت است. در برخی از کشورها دانشجویان در ابتدا و پس از قبولی در آزمون ورودی می توانند وارد رشته پزشکی شوند اما در برخی دیگر و با گذراندن دوره های پیش پزشکی و قبولی در این دوره ها امکان تحصیل در رشته پزشکی برای شخص متقاضی وجود خواهد داشت. موسسه ملک پور آماده ارائه خدمات در مورد تحصیل پزشکی در خارج از کشور می باشد همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید  با کارشناسان نیز تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان نیز بهره مند گردید و یا با طرح سوالات خود در قسمت پرسش و پاسخ می توانید در اسرع وقت پاسخ سوالات خود را بدست آورید.

امتیاز 4.52 از 5 ( 41 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
نسترن
براي تحصيلي پزشكي در خارج از كشور آيا نياز به قبولي كنكور ايران هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز در برخی از کشور ها مثل اتریش بلی قبولی کنکور ایران الزامی است. اما در اکثر کشورها خیر با گذراندن دوره پیش پزشکی و قبولی در آزمون ورودی می توانید اقدام نمایید. موفق باشید.
سینا اباذری
سلام روزتان بخیر، ممنونم از مقاله تحصیل پزشکی در خارج از کشور. یک سوالی داشتم در خصوص کشور های انگلیسی زبان. آیا کشوری وجود ندارد که برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی اقدام کرد و تحصیل رایگان باشد؟ ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
کلا تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در هیچ کجا رایگان نیست مگه سال اول هزینه کنید و از سال دوم بسته به نمراتتون فاند بگیرین
عماد صالحی
با سلام و تشکر. در خصوص تحصیل در سایر زمینه های زیر مجموعه درمان از قبیل فیزیوتراپی و ... ممنون میشم شرایط را توضیح دهید و اینکه بهترین کشور برای معادلسازی مدرک پزشکی از لحاظ هزینه و کاریابی، کدام کشور است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام درحال حاضر آلمان و سوئد و دانمارک امکان معادلسازی هست و آلمان شرایط بهتری دارد برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید
لیما
سلام.عرض ادب.آیا تحصیل پزشکی در خارج از کشور در همه کشورها با آزمون ورودی می باشد؟آیا تحصیل رایگانی وجود دارد که بدون آزمون باشد؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله در کشورهایی نظیر فرانسه و اسپانیا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید
عماد صالحی
با سلام. ممنون میشم در خصوص شرایط ویزای همراه برای کشور عمان برای معادلسازی توضیح بدین.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام ویزای همزمان و همراه با اجازه کار به همراه داده میشود
سارا
سلام.من 19 ساله هستم و ايتلس 6 دارم و حدود يک ميليارد تمکن مالى دارم.براى پزشکى بهترين کشور را مى توانم اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام فرانسه اسپانیا و کانادا . برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید
نوشین
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 22 سالمه میخوام برم پزشکی بخونم خانوادم نهایتا 12 هزار یورو در سال میتونند منو ساپورت کنند؟ کدوم کشور برای من بهتره ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام شما میتونید در فرانسه و اسپانیا بدون کنکور ورودی و بصورت رایگان پزشکی بخونید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید
صفاریان
سلام من 32 سال سن دارم و پرستار هستم. الان قصد دارم برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور اقدام کنم اما ظاهرا خیلی از کشورها شرایط سنی دارن. خواستم ببینم راهی وجود داره من برم پزشکی بخونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام شما میتونید اول برای معادلسازی مدرکتون در آلمان یا سوئد و دانمارک اقدام کنید و اقامت کاری دریافت کنید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین تماس بگیرید
حیدری
آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در آلمان وجود داره؟من میدونم که آزمون ورودی داره و باید مدرک زبان در حد ب 2 داشته باشم ایا این صحت داره؟در صورت داشتن جمیع شرایط واقعا هزینه ای بابت تحصیل داده نمیشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ارادت برای تحصیل پزشکی در کشور آلمان می بایست آزمون ورودی رو از سر بگذرونید که بسیار رقابتی هست. مدرک زبان مورد نیاز c1 آلمانی می باشد. پیشنهاد میکنم برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان و بررسی شرایطتان توسط کارشناسان مجرب مجموعه با موسسه ارتباط برقرار بفرمایید.موفق باشید.
پریا
سلام وقت بخیر تحصیل در کشوری بدون گذراندن دوره کالج و ازمون ورودی و هزینه نسبتا ارزان امکان داره؟ میشه اسم کشور ها رو با این شرایط نام ببرید؟ ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت بله برای ورود به کشورها و دانشگاه های مختلفی بدون گذراندن دوره کالج و آزمون و حتی هزینه پایین امکان پذیر است اما این بسته به شرایط شما است. شما شرایط خود را بیان نفرمودید که برای چه مقطعی، چه رشته ای و ... می خواهید اقدام داشته باشید. پیشنهاد میکنم از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان ما استفاده کنید تا اطلاعات کامل بدست آورید.
محسن
سلام و عرض ادب ، وارد شدن به دانشگاه های پزشکی آمریکا رقابتی تر است یا دانشگاه های پزشکی انگلستان؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، به طور کلی تحصیل در رشته پزشکی در همه جا رقابتی است و سیستم آموزش پزشکی در انگلستان و آمریکا تفاوت دارد. اما شاید بتوان گفت که تحصیل در انگلستان در دسترس تر باشد.
محسن
با سلام و عرض ادب . به طور کلی وارد شدن به دانشگاه های پزشکی ایران رقابتی تر است یا دانشگاه های پزشکی انگلستان؟سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز شرایط تحصیل در ایران و انگلستان قابل مقایسه نیست. اما در صورتی که بخواهید برای تحصیل پزشکی انگلستان اقدام کنید باید دوره های A level را پشت سر بگذارید و برای ورود به رشته های پزشکی آماده شوید.
محسن
با تشکر از شما از نظر تعداد افراد متقاضی برای ورود به دانشگاه پزشکی ، ایران رقابتی تر است یا انگلستان؟ سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
رقابت در هر دو کشور بالاست اما متقاضیان رشته پزشکی در ایران با توجه به شرکت کنندگان در آزمون کنکور بالاتر به نظر می رسد.
محسن
با تشکر از شما از نظر تعداد افراد متقاضی برای ورود به دانشگاه پزشکی ، ایران رقابتی تر است یا انگلستان؟ سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
رقابت در هر دو کشور بالاست اما متقاضیان رشته پزشکی در ایران با توجه به شرکت کنندگان در آزمون کنکور بالاتر به نظر می رسد.
محسن
سلام و عرض ادب ورود به دانشگاه های پزشکی استرالیا در دسترس تر است یا انگلستان؟ سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز برای هر دو گزینه می توانید اقدام داشته باشید اما نظام آموزشی این دو کشور با هم متفاوت است و در صورتی که سطح زبان، شرایط سنی و شرایط مالی شما اوکی باشد کشور انگلستان میتواند گزینه بهتری باشد.
محسن
با سلام و عرض ادب کسی که دوره A-level را با نمرات خیلی خوب به پایان برساند ، آیا می تواند در بعضی از دانشگاه های پزشکی انگلستان بدون آزمون ورودی در رشته پزشکی ، مشغول به تحصیل شود؟ بسیار سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. عموماً دانشگاه های پزشکی تاپ علاوه بر آزمون ورودی از متقاضیان مصاحبه هم دریافت می کنند و نمیتوان تضمین داد که آزمون ورودی دریافت نکنند.
محمد
سلام. برای تحصیل پزشکی کشور فرانسه بهتره یا انگلیس ؟ هزینش مهم نیست.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز نظام آموزشی انگلیس برترین نظام آموزشی در دنیا می باشد و قطعا اولین آفر پیشنهادی می باشد شما میتوانید شماره واتس آپ خود را در سایت موسسه ملکپور ثبت نمایید تا مشاوران مجرب با شما تماس بگیرند
ابوالفضل
سلام . بین کشورهایی که زبان رسمی آنها انگلیسی هست کدوم کشور برای ورود به رشته پزشکی رقابت کمتری داره و مورد تایید هست؟ سپاسگزارم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط معادلسازی انگلستان از دیگر کشورهای انگلیسی زبان راحت تر می باشد.
امیر
سلام. قصد تحصیل در رشته پزشکی رو دارم. معدلم ۲۰ هست. کلاس دهم رشته تجربی هستم و در مدرسه نمونه دولتی تحصیل می کنم. از نظر هزینه هم مشکلی ندارم. چه کشوری رو برای تحصیل پزشکی پیشنهاد می کنید که مورد تایید باشه و از نظر علمی هم عالی باشه؟ خیلی ممنونم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز رزومه شما بایستی با جزییات بیشتری توسط کارشناسان بررسی گردد. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.
Hanyeh
با توجه به اینکه تقریبا تمام این دانشگاه ها دوره های مخصوص خودشون برای ورود به دانشگاه رو داشتن ، امکانش هست که سال دوم یا سوم پزشکی برای ازمون اون کشور اقدام کنیم درحالیکه زبان شون رو یاد گرفتیم و در صورت قبولی ادامه ی پزشکی رو توی اون کشور ادامه بدیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بهترین حالت این است شما قبل دیپلم اقدام کنید برای رشته هایی مثل پزشکی و پیراپزشکی این سه سال پزشکی بخونید بعد برای ادامه انتقالی بگیرید تقریبا کار نشدنی است خیلی از کشورها متاسفانه نمی پذیرند.
مائده
سلام و خداقوت ... بنده ۳۱ساله و لیسانس فیزیک دارم آیا می تونم باشرایط فوق برا پزشکی در خارج از کشور اقدام کنم؟اولین گام چیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02149076000 تماس حاصل نمایید.
مشاوره رایگان