تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

46 نظر

برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان، متقاضیان باید شرایط خاصی از جمله مدارک تحصیلی، تجربه کاری، آزمون های ورودی و مصاحبه را داشته باشند. برای ورود به مقطع کارشناسی، متقاضیان باید حداقل نمرات سطح A را در دروسی از جمله شیمی و سایر موضوعات علمی، یا حداقل 38 امتیاز در مدرک بین المللی داشته باشند. برای ادامه تحصیل پزشکی در انگلستان، متقاضیان نیاز به مدرک لیسانس با نمره عالی در یک موضوع مرتبط دارند. آزمون های ورودی مانند آزمون استعداد بالینی انگلستان (UCAT) یا آزمون پذیرش زیست پزشکی (BMAT) نیز مورد نیاز است. مهارت زبان انگلیسی متقاضیان باید در سطح آیلتس 7.0 یا معادل آن باشد. میانگین هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی حدود 38000 پوند در سال است که می تواند از حدود 24000 پوند تا 65000 پوند در سال بسته به دانشگاه و دوره متغیر باشد. هزینه های زندگی مانند اقامت، غذا و سفر نیز باید در نظر گرفته شود که می تواند از 12000 تا 15000 پوند در سال متغیر باشد. هیچ تحصیل پزشکی رایگان در انگلستان برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. با این حال، بورسیه های مختلفی برای کمک به پوشش هزینه های شهریه و هزینه های زندگی وجود دارد، مانند بورسیه تحصیلی Chevening، بورسیه مشترک المنافع، و بورسیه رودز. موسسه mie برای طبق مراوداتی که با دانشگاه چستر بر قرار کرده، این امکان را برای همراهان خود فراهم کرده تا با شرایط بسیار ویژه امکان تحصیل پزشکی در این دانشگاه را داشته باشند شما عزیزان می توانید سوالات خود را در این خصوص و شرایط تحصیل پزشکی در بخش دیدگاه مطرح نمایید، مشاوران موسسه ملک پور در کوتاه ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان هستند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد کار برای پزشکان در انگلیس


 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما
تحصیل پزشکی در انگلستان

شرایط  تحصیل پزشکی در انگلستان

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در انگلستان را دارند، می بایست ابتدا دوره های یک ساله آماده سازی یا پیش پزشکی موسوم به A-Level را بگذرانند. دوره های پیش پزشکی برای متقاضیان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد و عمدتاً متقاضیان را با موضوعاتی در حیطه پزشکی جهت تحصیل پزشکی در انگلستان آماده می سازد. تمامی متقاضیان بین المللی تحصیل پزشکی در انگلستان می بایست قبل از ثبت نام در دانشگاه، دوره های پیش پزشکی را پشت سر بگذارند. در دوره های پیش پزشکی مذکور متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان، به یادگیری دروسی از جمله ریاضیات، علوم شیمی، علوم زیست و فیزیک پایه می پردازند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد گفتگو با مدیر دانشگاه چستر


 

دوره های پیش پزشکی جهت آمادگی برای آزمون ورودی به دانشکده های پزشکی در بازه زمانی کوتاهی برگزار می گردند و به زبان انگلیسی می باشد. به منظور تحصیل پزشکی در این کشور می بایست در امتحان ورودی که مدت زمان این آزمون کمتر از هشت ساعت است و اینکه در یک زمان مقرر در تمامی دانشکده های پزشکی سراسر انگلستان برگزار می گردد، شرکت  کنند. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور تنها می توانند برای یک دانشگاه اقدام داشته باشند. دانشجویان این دوره ها می بایست برای ورود به دانشگاه های انگلیس، در دوره A-Level نمره های در سطح A* (A star) ، A و یا *B را کسب نمایند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط تحصیل در انگلستان


دوره پیش پزشکی Foundation

در انگلستان، دوره های پیش پزشکی Foundation برای دانشجویانی طراحی شده است که مایل به ادامه تحصیل در رشته پزشکی هستند اما فاقد مدارک تحصیلی لازم هستند. این دوره ها فرصتی برای کمک به دانش آموزان برای کسب دانش و مهارت های مورد نیاز برای ورود به دانشکده پزشکی فراهم می کند. دوره های پایه معمولا یک سال طول می کشد و و در دانشگاه ها و کالج های مختلف در سراسر انگلستان در دسترس است. آنها یک گزینه عالی برای دانشجویانی هستند که دوره A-Level خود را به پایان رسانده اند اما شرایط لازم برای ورود مستقیم به برنامه مدرک پزشکی را ندارند. این دوره‌ها که علوم پایه پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی و مهارت‌های بالینی را پوشش می‌دهند، به حداقل پنج GCSE از جمله دروس انگلیسی، ریاضیات و علوم در درجه C یا بالاتر نیاز دارند. محدودیت سنی برای شرکت در دوره فاندیشن وجود دارد و متقاضیان بالای 15 سال اجازه ورود دارند. دارا بودن مدرک آیلتس 4.5 لازمه ثبت نام در این دوره می باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط ویژه تحصیل پزشکی در انگلستان


دوره A-level

روشی است ویژه برای افرادی که نتوانسته اند در دوره های A-level نمره کمتر از B را اخذ نمایند. این افراد می توانند پس از اتمام دوره A-level و با کمک و راهنمایی موسسه ملک پور، وارد سال دوم رشته پزشکی شوند، به این صورت که ابتدا می بایست به مدت 2 تا 3 سال در یکی از شاخه های مرتبط با رشته پزشکی مانند ژنتیک، زیست شناسی و یا شیمی زیست تحصیل نمایند و با داشتن وضعیت تحصیلی خوب، درخواست پذیرش و ورود به رشته پزشکی را از یکی از دانشگاه های پزشکی انگلیس داشته باشند که در صورت قبولی این دانشگاه ها مستقیماٌ وارد سال دوم رشته پزشکی شوند. افرادی مجاز به ثبت نام د این دوره هستند که سن آنان بالای 16 سال باشد و کسب نمره بالا در این دوره، شانس افرادرا برای پذیرش در بهترین دانشگاه های انگلستان، افزایش می دهد. ورود به دوره Alevel با شرکت در امتحانات سال دهم و اخذ گواهینامه دوره GCSE و پایان سال دهم، میسر می باشد. گروه بندی دوره Alevel تخصصی بوده و دانش آموزان قادرند براساس توانایی و علاقه خود، وارد حوزه تخصصی و مرتبط با خواسته شان شوند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مصاحبه با پرفسور پاول کولثارد


دوره GCSE

دوره های GCSE از سن 12 تا 16 سالگی در کشور انگلستان شروع می شود. این دوره در پایان مقطع متوسطه به افراد اعطا می گردد. که برای بیش از 60 موضوع علمی و فنی در دسترس قرار گرفته است. مدت زمان دوره GCSE، 5 ترم در مدارس و کالج های انگلستان می باشد. سه درس اصلی این دوره شامل ریاضی، علوم و زبان انگلیسی می باشد. دوره GCSE دارای پیش شرط هایی همچون: 8 سال تحصیل، دارا بودن مدرک آیلتس با نمره 5 می باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در آمریکا و انگلستان


آزمون های ورودی پزشکی در انگلستان

در انگلستان، آزمون های پذیرش خاصی برای ورود به دانشکده های پزشکی وجود دارد. دو آزمون اصلی پذیرش مورد استفاده توسط دانشکده های پزشکی انگلستان، آزمون استعداد بالینی دانشگاه (UCAT) و آزمون پذیرش پزشکی (BMAT) است. متقاضیان دانشکده های پزشکی در انگلستان باید در UCAT یا BMAT شرکت کنند و در هر دو آزمون پذیرفته شوند. ین آزمون‌ها بخش مهمی از فرآیند پذیرش برای دانشکده‌های پزشکی در انگلیس هستند.

آزمون استعداد بالینی انگلستان UKCAT

آزمون استعداد بالینی انگلستان (UKCAT) به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب برای برخی از دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی انگلستان استفاده می شود. این یک آزمون آنلاین دو ساعته است که برای آزمایش توانایی های شناختی، نگرش ها، تفکر انتقادی و استدلال منطقی طراحی شده است. شامل چهار آزمون استدلال و یک آزمون قضاوت موقعیتی است.

آزمون BMAT

آزمون BMAT تنها با هدف ورود به رشته های پزشکی و دندان پزشکی، دامپزشکی و علوم زیست پزشکی در انگلستان تحت نظارت دانشگاه کمبریج به وجود آمده است. این آزمون مربوط به مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. تاریخ برگزاری آن، که 3 بار در سال تکرار می شود، ماه فوریه، آگوست و اکتبر است. هر متقاضی در هرجای دنیا قادر به شرکت در آزمون BMAT می باشد. حتی اگر در کشور متقاضی هم این آزمون برگزار نگردد، وی می توان کشوری نزدیک به خود را برای امتحان انتخاب نماید. این آزمون دو ساعت طول می کشد و به سه بخش استعداد و مهارت، دانش و کاربردهای علمی و نگارش وظایف تقسیم می شود.

آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT تنها 2 بار و در زمانی خاص برگزار می گردد که 21 مارس و 9 سپتامبر می باشد. اهمیت این آزمون زمانی مشخص می شود که فرد قصد ورود به مقطع فوق لیسانس رشته های پزشکی، دندانپزشکی و چشم پزشکی دانشگاه انگلستان را دارد. آزمون GAMSAT رزومه خوبی برای علاقه مندان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های انگلستان می باشد و با این آزمون، پذیرش دانشجو نه تنها در دانشگاه های پزشکی انگلیس، بلکه در اکثر دانشگاه های جهان، بدون سختی و محدودیتی انجام می پذیرد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در انگلیس 

متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان و مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل جهت اخذ پذیرش ابتدا می بایست مدارک مختلفی را ارائه دهند.  به طور کلی مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در انگلیس جهت ارائه به افسر کنسولگری سفارت انگلستان حین مصاحبه به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • مدارک A-level یا معادل
  • رزومه (CV)
  • توصیه نامه
  • نتایج آزمون پذیرش (UKCAT، BMAT)
  • مستندات سابقه کار
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی

شرایط سنی تحصیل پزشکی در انگلستان

به طور کلی باید گفت که شرایط و محدودیت سنی خاصی برای دانشجویان در دانشگاه های انگلستان به جز در رشته پزشکی دیده نمی شود و افرادی که سن آنها از دهه 50 و 60 تجاوز کرده ، اجازه شروع تحصیلات خود در رشته پزشکی در صورتی که برای اولین بار قدم به دانشگاه برای تحصیل این رشته می گذارند، صادر نخواهد شد. و اکثر دانشگاه های پزشکی انگلستان، نهایتا تا سن 40 سالگی اجازه شروع آموزش در رشته پزشکی را به متقاضیان می دهند.

هزینه تحصیل پزشکی در انگلیس

میانگین هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی حدود 38000 پوند در سال است که به دانشکده پزشکی بستگی دارد. با این حال، هزینه می تواند بسته به دانشگاه، دوره و هزینه های زندگی متفاوت باشد. به عنوان مثال، در دانشگاه آبردین، دوره پزشکی به مدت پنج سال ارائه می شود و شهریه آن حدود 39000 پوند در سال می باشد. هزینه های زندگی مانند اقامت، غذا  نیز باید در نظر گرفته شود که می تواند از 12000 پوند تا 15000 پوند در سال متغیر باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های انگلیس به شرح زیر است:

 

دانشگاه

شهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی( پوند)

دانشگاه کمبریج

65,123

دانشگاه آکسفورد

30,519

امپریال کالج لندن

48,408

دانشگاه کالج لندن

40,607

دانشگاه ادینبورگ

34,302

کینگز کالج لندن

45,779

 

دانشجویان برای دریافت پذیرش دانشگاه و صدور نامه Cas بایستی کل شهریه تحصیل در سال اول خود را به حساب دانشگاه واریز نموده و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان به سفارت این کشور مراجعه نمایند.

بورسیه پزشکی انگلستان

رشته پزشکی در جایگاهی بسیار بالایی به دلیل اهمیتی که دارد، قرار گرفته است. دانشجویان بسیاری وجود دارند که دارای انگیزه و استعدادی درخشانی برای تحصیل در رشته پزشکی می باشند اما این امکان به دلیل مشکلات مالی برایشان وجود ندارد و همین امر مانع بزرگی برسر راه آنان می شود. کشور انگلستان با علم به این موضوع، بورسیه تحصیلی انگلیس را در نظر گرفته است و دانشجویان ممتاز قادر به استفاده از بورسیه پزشکی انگلستان می باشند. این بورسیه ها دارای انواع مختلفی از جمله موارد زیر است:

  • بورسیه تحصیلی دولت انگلیس

دولت انگلیس بورسیه ای برای دانشجویانی ممتاز با نمرات بالا در نظر گرفته است که به دانشجویان پزشکی تعلق می گیرد.

  • بورسیه پزشکی در انگلستان کالج پزشکی بین المللی هال یورک

این بورسیه یک چهارم هزینه های دو سال اول را پوشش می دهد و فقط به دانشجویان پزشکی اختصاص می یابد.

  • بورسیه جان بورنتی

دانشگاه کویین بری از این نوع بورسیه پشتیبانی می کند و تا 5 سال هزینه های دانشجو را پوشش می دهد.

بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

تحصیل در دانشگاه های پزشکی انگلیس از تب و تاب بسیار بالایی برخوردار است و شرایط دشواری علاقه مندان را به تحصیل رشته پزشکی در این کشور می رساند چرا که تقاضا برای پذیرش در رشته پزشکی انگلستان، بسیار بالا است. بهترین دانشگاه پزشکی انگلستان، کم نبوده و از نام و آوازه بسیاری در جهان برخوردار هستند. قطعا به دلیل بالابودن سطح علمی دانشگاه های این کشور است که سیل تقاضا برای تحصیل پزشکی در انگلستان به وجود آمده است و شرایط دشوار و پیچیده ای را برای رسیدن به تحصیل در این رشته شکل گرفته است. از مهم ترین و بهترین دانشگاه های انگلیس برای پزشکی می توان به دانشگاه هایی که در جدول زیر به همراه رنکینگ آنها آمده، اشاره نمود:

 

نام دانشگاه

رنکینگ جهانی

آکسفورد

5

دانشگاه کمبریج پزشکی

7

کالج دانشگاهی لندن (UCL)

10

کالج امپریال لندن

9

کالج کینگز لندن

32

دانشگاه ادینبورگ انگلستان

20

دانشگاه منچستر

28

 

دانشگاه های پزشکی لندن

چندین و چند دانشگاه برتر انگلستان تنها به رشته پزشکی اختصاص دارد که نام و آوازه آنها در جهان پیچیده است. این دانشگاه ها بهترین شرایط را برای علم آموزی دانشجویان در حوزه علوم پزشکی ایجاد کرده است و این به دلیل وجود بهترین امکانات آموزشی، اساتید برجسته، سیستم آموزشی پیشرفته و... می باشد. هرچند که همه دانشگاه های پزشکی انگلستان دارای سطح بالایی می باشد اما مرکزیت بهترین دانشگاه های پزشکی در لندن پایتخت انگلستان بوده و موجب افزایش تقاضا برای ورود به دانشگاه های پزشکی این شهر شده است.

بهترین دانشگاه های پزشکی لندن

  • امپریال کالج لندن: در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است.
  • کوئین مری: این دانشگاه عضو 100 دانشگاه برتر جهان بوده که در رشته پزشکی، صاحب نام است.
  • کینگز کالج لندن: سومین دانشگاه قدیمی انگلستان است که دارای افتخارات بسیاری همچون برنده 12 جایزه نوبل می باشد که د حل حاضر تبدیل به بزرگترین مرکز آموزش پزشکان، دندانپزشکان پزشکان و دیگر رشته های حوزه علوم پزشکی شده است.
  • دانشگاه سنت جورج لندن

مزایای تحصیل پزشکی در انگلیس

مزایای تحصیل پزشکی در انگلیس، آنقدر زیاد است که علاقه مندان به تحصیل در این رشته را راغب به مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور کند. از جمله مواردی که مزایای تحصیل پزشکی در انگلیس به شمار می رود را در ادامه ذکر نموده ایم:

  • مورد تایید وزات بهداشت ایران بودن همه دانشگاه های پزشکی انگلیس
  • بهره مندی دانشجویان پزشکی از خدمات رایگان بیمه درمانی
  • امکان اخذپذیرش راحت تر نسبت دیگر کشورهای هم سطح
  • امکان اخذ 5 سال اقامت پس از تحصیل
  • بهره مندی از بورسیه های مختلف تحصیلی
  • تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان
  • بازار کار ایده آل پس از تحصیل
  • سطح بالا و اعتبار علمی قابل توجه دانشگاه های پزشکی این کشور
  • وجود اساتید برجسته در دانشگاه های پزشکی انگلیس

تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان و سایر زیر شاخه های علوم پزشکی در این کشور در زیر عنوان پیش رو مورد بررسی قرار می گیرد. سه رشته اصلی و بسیار مورد تقاضا در رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی به شرح زیر می باشد:

تحصیل داروسازی در انگلستان

متقاضیان رشته داروسازی با موضوعاتی همانند تکنیک های تهیه و توزیع مواد دارویی آشنایی دارند. دانشجویانی که به رشته داروسازی وارد می شوند، فرا می گیرند که چطور انواع داروها روی بدن و ذهن انسان تاثیر می گذارند و چطور با هم ترکیب شده و دارویی جدید می سازند. به منظور تحصیل در رشته داروسازی در انگلستان متقاضیان می بایست دوره های 4 ساله یا 8 ترمه را پشت سر بگذارند. در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضیان می توانند در رشته های چون داروشناسی، سموم دارویی، بیوتکنولوژی دارویی تحصیلات خویش را ادامه دهند. دوره های مذکور عموماً به زبان انگلیسی در دانشگاه های  این کشور برگزار می گردند. امتحان ورودی جهت تحصیل در این رشته وجود ندارد و متقاضیان می توانند با دارای بودن حداقل مدارک در این رشته به تحصیل بپردازند.

تحصیل دندان پزشکی در انگلستان

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می بایست همانند تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور در امتحان ورودی دانشگاه شرکت کرده و پس از قبولی در این امتحان ورودی به تحصیل در رشته دندان پزشکی بپردازند. این آزمون نیز به زبان انگلیسی برگزار می گردد و دروس تخصصی زیست، شیمی، فیزیک، ریاضی بعلاوه سوالات استعداد تحصیلی از قبیل هوش و ... در این ازمون مورد ارزیابی قرار می گیرند. مدت زمان تحصیل در رشته های ندان پزشکی در کشور انگلستان چیزی حدود 4 سال است و تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است.

تحصیل پرستاری در انگلستان

به منظور ادامه تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان متقاضیان در ابتدای امر می بایست امتحان ورودی این رشته را پشت سر بگذارند. علاوه بر امتحان ورودی متقاضیان می بایست در مصاحبه حضوری جهت بررسی استعداد در این زمینه تخصصی نیز شرکت به عمل آورند. دوره های لیسانس در این رشته در کشور انگلستان حدوداً 6 ترم و به طور کلی 3 ساله است.

تخصص پزشکی در انگلستان

تخصص پزشکی در انگلستان شامل دوره‌های تخصصی متنوع است که به تخصص در زمینه‌های مختلف پزشکی می‌پردازد. دانشجوان پس از گذراندن دوره‌های پایه و پذیرش به دوره Foundation Year، وارد مراحل تخصصی می‌شوند. در این دوره‌ها، دانشجوان با علم و مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف پزشکی آشنا می‌شوند. و با توجه به علاقه شخصی خود می توانند در یکی از حوزه های  داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، عفونی، رادیولوژی، پاتولوژی، و... تخصص پیدا کنند. برخی از دوره‌ها نیازمند گذراندن آزمون‌های تخصصی از قبیل MRCP یا MRCS هستند. پس از تکمیل دوره‌های تخصصی، دانشجوان به عنوان تخصصی‌ترین پزشکان در زمینه‌های خاص خود شناخته می‌شوند و مجاز به تمرین مستقل در سیستم بهداشت انگلستان می‌شوند.

تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

بر اساس سیاست‌های آموزش عالی در انگلستان، دانشجویان مقیم انگلستان که دارای تابعیت یا اقامت موقت هستند، معاف از شهریه‌های دانشگاهی هستند. این اصلی‌ترین شرط برای تحصیل رایگان پزشکی است. همچنین متقاضیانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند شوند نیز هزینه تحصیل آنها به صورت کامل پرداخت می گردد و نیاز به پرداخت هزینه ها نخواخند داشت.

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

جهت تحصیل پزشکی و دریافت ویزای تحصیلی انگلستان متقاضیان می بایست مدارک مختلفی از جمله موارد ذیل را به همراه داشته باشند:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه تاییدیه پذیرش برای مطالعات (CAS).
  • مدارک تحصیلی
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • نتایج آزمایش سل (TB)
  • تایید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • جزئیات اقامت
  • برنامه سفر پرواز
  • شواهدی مبنی بر ارتباط با کشور خود
  • بیمه سلامت
  • پرینت حساب بانکی که هزینه های زندگی فرد برای یک سال در آن واریز شده باشد. این مبلغ نباید حداقل از 28 روز قبل از مصاحبه دچار نوسان منفی گردد.

مشاغل مرتبط با پزشکی در انگلستان

در انگلستان، علاوه بر پزشکان، مشاغل متنوع و مهمی در زمینه بهداشت و پزشکی وجود دارد. این مشاغل در سطوح مختلف از جامعه، از خدمات اولیه تا مدیریت سیستم بهداشتی، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی، و حمایت از بیماران و خانواده‌ها شامل می‌شوند. در زیر تعدادی از این مشاغل را برشمرده ایم:

  • پیراپزشکی (Paramedicine): پیراپزشکان در اورژانس‌ها و خدمات اورژانسی حضور دارند و در مواقع اضطراری به افراد کمک می‌کنند.
  • پزشکی جراحی (Surgery): جراحان در انگلستان به انجام عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها می‌پردازند، از جمله جراحی عمومی، قلب، مغز و اندام‌های مختلف.
  • پزشکی خانواده: پزشکان خانواده نقش اساسی در ارائه مراقبت بهداشتی به افراد و خانواده‌ها دارند و مراجعان را درمان کرده و به آنها مشاوره ارائه می‌دهند.
  • فیزیوتراپی (Physiotherapy): فیزیوتراپیست‌ها در ارائه خدمات توانبخشی، بهبود حرکت و کاهش درد به بیماران مشغول هستند.
  • داروسازی: داروسازان در داروخانه‌ها و سازمان‌های بهداشتی نقش اساسی در ارائه داروها و مشاوره دارویی به جامعه دارند.
  • مدیریت بهداشتی: مدیران بهداشتی در سازمان‌ها و بیمارستان‌ها نقش دارند و مسئولیت‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی را در حوزه بهداشت بر عهده دارند.

درآمد پزشکان در انگلستان

درآمد پزشکان در انگلستان به شدت متغیر بوده و به عواملی مانند تخصص، سابقه کار، موقعیت جغرافیایی و نوع محل کار بستگی دارد. در زیر یک جدول به صورت تخمینی از درآمد متوسط پزشکان در انگلستان بر اساس تخصص و سابقه کار آورده شده است:

تخصص

سال اول (درآمد متوسط)

5 سال اخیر (درآمد متوسط)

10 سال اخیر (درآمد متوسط)

جراحی عمومی

حدود £40,000 - £70,000

حدود £70,000 - £100,000

حدود £90,000 - £150,000

پزشکی داخلی

حدود £35,000 - £60,000

حدود £60,000 - £80,000

حدود £80,000 - £120,000

زنان و زایمان

حدود £35,000 - £60,000

حدود £60,000 - £80,000

حدود £80,000 - £120,000

پزشکی عمومی (GP)

حدود £55,000 - £80,000

حدود £80,000 - £110,000

حدود £100,000 - £150,000

پزشکی خانواده (GP)

حدود £50,000 - £75,000

حدود £75,000 - £100,000

حدود £90,000 - £130,000

پزشکی اورژانسی

حدود £40,000 - £70,000

حدود £70,000 - £100,000

حدود £90,000 - £130,000

کار پس از تحصیل پزشکی در انگلستان

در این بخش مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و در نتیجه آن موقعیت های کار پس از تحصیل در انگلستان را شرح خواهیم داد. تحصیل در انگلستان زمینه خوبی را به افراد برای کار کردن پس از آن می دهد، چرا که در طی دوران تحصیلی اجازه کار پاره وقت خواهند داشت و از این طریق می توانند به تجربه کاری خود بیافزایند. دانشجویان در انگلستان می توانند پس از تحصیل ویزای خود را از تحصیلی به کاری تبدیل کنند و اجازه کار تمام وقت را دریافت نمایند. این کار مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی است. همچنین می توانند از این طریق اقدام به دریافت کارت آبی اروپا نمایند و برای کار در کل اتحادیه اروپا مشغول شوند. شما می توانید برای این منظور با کلیه دفاتر ما در ایران و سایر نقاط اروپا تماس حاصل فرمایید تا ما شما را در امر پذیرش تحصیلی یاری نماییم. در انتهای مطالب این بخش نرخ بیکاری در کشور انگلستان نشان داده شده است.

تحصیل پزشکی در انگلستان

 

انتخاب دفتر مهاجرتی

گالری ویزاها 

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی در انگلستان هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

 

پرسش: سلام و خسته نباشید دوستان زحمتکش موسسه ملک پور
من دانشجوی پزشکی هستم با رتبه کنکوری 73 و در ازمون علوم پایه رتبه 2 را کسب کردم.
اضافه بر ان من دارای معدل 20 وایلتس 8. میخوام بدونم که ایا میتونم در دانشگاه های انگلیس بورسیه پزشکی بگیرم ممنون

 


سوالات متداول 

✔️ آیا ایرانیان می توانند در انگلستان به صورت رایگان تحصیل پزشکی داشته باشند؟

خیر. برای تحصیلی پزشکی در انگلستان باید شهریه بپردازید.

✔️ مهم ترین شرایط پذیرش در رشته پزشکی در انگلستان چیست؟

متقاضیان باید در آزمون پزشکی انگلستان پذیرفته شوند.

✔️ هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان چقدر است؟

تحصیل پزشکی در انگلستان سالانه بین 11 تا 40 هزار پوند هزینه دارد.

✔️ بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان کدام است؟

دانشگاه های آکسفورد، کمبریج، ادینبرگ  و  منچستر  از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در انگلستان هستند.

سخن پایانی

تحصیل پزشکی در انگلستان، اخذ اقامت انگلستان از طریق تحصیل، آزمون و هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان، ادامه تحصیل پزشکی در انگلستان، شرایط سنی تحصیل پزشکی در انگلستان، بورسیه پزشکی در انگلستان و شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی انگلستان مورد بررسی دقیق قرار گرفت. با توجه به این نکته که کشور انگلستان از فرهنگ بالا و اقتصادی پر قدرت و از جهات زیادی توسعه یافته است، فرصت خوبی به دانشجویان جهت شکوفایی استعدادهای خویش اعطا می کند. نکته دیگری که درباره این کشور بسیار حائز اهمیت است زبان تحصیل و کیفیت بالای زندگی می باشد که جذابیت خاصی را به متقاضیان مهاجرت به این کشور نشان می دهد. اضافه بر این مزایا می توان به نرخ تورم و بیکاری پایین در این کشور اشاره داشت . همچنین آخرین نکته در رابطه با تحصیل در این کشور بالا بودن کیفیت دانشگاه های این کشور است که  خود  تاثیر بسزایی در جذب متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان دارد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های مختلف تحصیل پزشکی در انگلستان با  موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. همچنین شما عزیزان می توانید در قسمت دیدگاه ها، و نظرات، پرسش، پیشنهاد یا انتقادهای خویش را بیان نمایید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخوی شما باشند.

امتیاز 5 از 5 ( 23 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
زهرا محشور
سلام میخواستم بدونم برای تحصیل پزشکی در انگلستان نمیشه بدون گذراندن دوره Alevel و آزمون ورودی مستقیما وارد رشته پزشکی شد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز دوست عزیز مسیر ورود به دانشگاه های پزشکی انگلستان A level و قبول در آزمون ورودی است. فقط در رشته دارو سازی است که شما بدون آزمون ورودی هم می توانید وارد دانشگاه شوید یا در برخی کالج ها یا آکادمی های انگلیس اگر دوره A level بگذرانید دانشگاه هایی که پارتنر یا شریک آکادمی هستند می توانید بدون آزمون ادامه تحصیل بدهید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا راهنمایی بیشتری را بصورت رایگان دریافت نمایید. موفق باشید
حامد اسلانی
خسته نباشید میخواستم بفهمم میشه در کنار تحصیل در انگلستان کار نیز کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بلی در حین تحصیل بچه هایی که بالای 18 سال هستند اجازه کار پاره وقت هم دارند. موفق باشید.
محمدحسين نظرى
با سلام ممنون از مقاله خوبتون آيا تحصيل پزشكى در انگلستان بدون داشتن مدرك زبان امكان پذير است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام خیر. برای بررسی دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید
محمدپوریان
سلام و عرض ادب آیا می توان برای ورود به پزشکی در انگلستان دوره یک ساله فاندیشن را گذراند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب خیر دوست عزیز برای ورود به رشته پزشکی حتما باید دوره های A LEVEL را بگذرانید.
خیریه موسوی
سلام وقتتون بخیر در مورد تحصیل پزشکان فرد اگر مدرک آیلتس نداشته باشه میتونه اقدام کنه ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام ممکن است بتوانید در دوره های زبان شرکت نمایید.
خیریه موسوی
فردی که ۲۷ ساله هست میتونه برای پزشکی اقدام کنه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام. دوست عزیز بستگی به مدرک تحصیلی شما دارد.
خیریه موسوی
سلام وقتتون بخیر برای فردی که ۱۷ ساله هست و دوره دبیرستان رو تموم کرده امکان خواندن Alevel هست یا خیر ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، شما می توانید برای این دوره اقدام داشته باشید.
تینا
سلام من ۱۹ سالمه و دیپلم تجربی دارم ایا میتونم برای دوره a level اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، شانس دریافت پذیرش و ویزا خواهید داشت اما باید سریع تر اقدام داشته باشید.
Farzan
سلام و عرض ادب آیا برای تحصیل پزشکی در انگلیس اون دوره های A_level و فاندیشن رو حتما باید گذراند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، عمدتا دانشجویان برای تحصیل پزشکی در دوره های A-level شرکت می کنند تا شانس دریافت پذیرش از دانشگاه های تاپ را داشته باشند.
زهرا شاهرودی
سلام ببخشید من 26 سالمه و لیسانس زبان انگلیسی دارم ایا میتوانم برای پزشکی انگلستان اقدام کنم؟چندساله هستش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز در حال حاضر امکان اقدام وجود دارد و این پروسه حدود ۴ تا ۵ سال به طول می‌انجامد.
یاس
سلام وقتتون بخیر من ۱۷ سالمه و رشته ام تجربیه زبان هم دارم می خونم. الان اقدام کنم بهتره یا دیپلم بگیرم بعد اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. باید تمام شرایط شما کامل بررسی شود. در صورتی که شرایط مالی اقدام برای تحصیل در دبیرستان را داشته باشید قطعا میتواند گزینه مناسب تری برای شما باشد.
کوثر سواری
سلام وقتتون بخیر من 19 سالمه دیپلم تجربی دارم و معدلم 19 و نیم هست حدودا زبانم خیلی خوبه ولی ایلتس ندارم برای تحصیل در رشته پزشکی شانس دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، با پذیرش از دوره های A-level شما میتوانید برای تحصیل در پزشکی انگلستان آماده شوید.
سهیلا
سلام وقت بخیر ی دختر ۱۶ ساله دارم که قصد تحصیل پزشکی در انگلیس رو داره اما نمیدونم برای دیپلم و مدرسه براش اقدام کنم یا دیپلم رو بگیره و بعد برای دانشگاه ورود داشته باشه ؟ کدومش بهتره ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور قطع اگر امکان تامین هزینه های تحصیل فرزندتان را داشته باشید، تحصیل در مدارس میتواند گزینه بهتری باشد.
ترابی
سلام وقتتون بخیر یو دختر ۱۶ ساله دارم کلاس دهم برای پزشکی در کشور انگلستان میخام براش اقدام کنم میشه اقدام کرد ؟؟ معدلش هم بالاست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله میتوانید برای دوره Alevel ایشون اقدام داشته باشید تا پس از تحصیل در این دوره برای تحصیل پزشکی اقدام کنند.
soodabeh nafar
سلام وقت بخیر من 27 سالمه و لیسانس برق دارم ایا میتونم برای پزشکی انگلیس اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله در صورتی که یک دوره فاندیشن پشت سر بگذارید امکان تحصیل پزشکی در برخی از دانشگاه های انگلستان برای شما وجود خواهد داشت.
علی
سلام، برای قبولی پزشکی در انگلیس مدرک زبان لازم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بدون مدرک زبان نیز امکان اقدام وجود دارد.
m
سلام عرض ادب بنده ۲۵سالمه وایلتس ۶/۵دارم میتونم برای پزشکی انگلستان اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز این امکان فراهم می باشد.
عبداله
سلام و وقت بخیر من 24 سالمه و دارای مدرک لیسانس فیزیک هستم و آیا راهی برای تحصیل پزشکی در انگلیس برای من وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز شما می‌توانید مستقیماً برای پزشکی اقدام نمایید پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
نادر وثوق
سلام وقت به خیر. اگر دانشجوی انصرافی پزشکی بوده باشم هم امکان اقدام برای پذیرش پزشکی انگلستان هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بسته به شرایط سنی و سوابق تحصیلیتان میتوانید اقدام داشته باشید.
ساعد
سلام برای تحصیل پزشکی در انگلستان بدون مدرک زبان هم شانس داریم ؟ سطح زبانم خوبه اما مدرک ندارم و۱۹ ساله هستم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان تحصیل بدون مدرک زبان نیز وجود دارد.
بابک حسینی نژاد
سلام خسته نباشید من 24سالمه ودیپلم دارم ایا میتونم برای پزشکی انگلستان اقدام کنم سطح زبانم مبتدی هست واینکه کل دارایی بنده 3 میلیارد هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد برای اخذ مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
Azitta
سلام وقت بخیر آیا با ۲۳ سال سن میتونیم انگلیس پزشکی بخونیم ؟؟؟ راهی هس ؟؟؟ چون شنیدم انگلیس تا ۱۹ سال فقط میشه ؟ آیا موسسه شما میتونه برای پزشکی در انگلستان برای من پذیرش بگیره با ۲۳ سال سن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارات. بله دوست عزیز، میتوانید برای دریافت راهنمایی از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان ما استفاده نمایید.
Mina
سلام خسته نباشید من دکترا پزشکی عمومی دارم اگر بخوام برای تخصص در انگلستان اقدام کنم امکانش هست؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله امکان اقدام وجود دارد.
الهام
هزینه تحصیل پزشکی در یکسال در انگلیس چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب هزینه تحصیل در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار پوند در سال می باشد.
برنا
سلام خسته نباشید اگر درحال تحصیل در رشته پزشکی در اریان باشم، آیا باز هم باید برای ورود به دانشگاه پزشکی در انگلستان آزمون ورودی بدم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز باید در آزمون ورودی قبول شوید.
کامران مولایی
سلام وقتتون بخیر دخترم 18 سالشه تازه دیپلمشو گرفته از تیزهوشان رشته اش هم تجربی بوده. برای دوره های فاندیشن اگر پذیرش بگیره می تونه برای رشته های پرستاری و فیزیولوژی وارد دانشگاه بشه؟ مدرک زبان مورد نیاز در چه سطحی باشه بهتره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، میتونن با دوره های فاندیشن هم اقدام کنند و مدرک زبان حدود آیلتس 6 داشته باشند کافی است.
موسایی
سلام خسته نباشید من ۲۲ سالمه ودیپلم دارم ایا میتونم برای پزشکی انگلستان اقدام کنم سطح زبانم مبتدی هست واینکه کل دارایی بنده ۵ میلیارد هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله میتوانید اقدام داشته باشید اما ریسک هایی از نظر شرایط سنی و میزان دارایی برای شما وجود دارد.
رویا
سلام ببخشید من ۳۲سالمه و لیسانس زبان انگلیسی دارم ایا میتوانم برای پزشکی انگلستان اقدام کنم؟ و میشه با همسرم‌اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. امکان اقدام با گذراندن یک دوره فاندیشن وجود دارد اما امکان همراهی همسر شما وجود ندارد.
سمانه حبیبی
سلام من 19 ساله هستم و زبانم در حد ایلتس 5 و نیم هست دیپلم تجربی دارم و معدلم 19 شده چجوری میتونم برای تحصیل پزشکی در المان اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای دریافت مشاوره و شروع پروسه خود با موسسه تماس حاصل نمایید تا کارشناسان به طور کامل شما را راهنمایی کنند‌
سودابه عسگریان
سلام ودرود بنده 19سالمه و سطح زبانم درحدمتوسط هست دارایی حدود 1.5دارم میتونم توی رشته ی پزشکی تحصیل کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. اگر کل سرمایه شما 1.5 میلیارد تومان باشد این امر را توصیه نمیکنیم و پیشنهاد تحصیل در کشورهای رایگان را داریم اما اگر سالانه این هزینه را میتوانید تامین نمایید امکان تحصیل وجود دارد.
ساره
سلام چطور میتونیم تحصیل پزشکی در انگلیس داشته باشیم با هزینه های کمتر و بدون ارایه مدرک زبان؟ آیا راهی وجود داره؟ و حتما باید آزمون ورودی داد؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای تحصیل پزشکی شرایط شما باید دقیق بررسی شود اما بدون مدرک زبان و آزمون این امر وجود ندارد مگر اینکه دوره های خاص فاندیشن را سپری نموده و پس از آن برای شما پذیرش مستقیم دریافت نماییم.
شهرابی
سلام بنده ۲۰ ساله هستم و دیپلمم رو ایران گرفتم. ایا امکانش هست مجددا دوره a level رو در انگلیس با ۲۰ سال سن بگذرونم؟ در غیر این صورت چطور میتونم انگلیس پزشکی بخونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام برای دوست عزیز این امکان وجود دارد برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید‌
Sara
سلام وقت بخیر دختر من ۱۶ ساله هست و میخوام بفرستمش انگلیسی واسه پزشکی بخونه، به نظر شما از الان در دوره های ALevel ثبت نامش کنم یا مستقیم برای دانشگاه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله شما میتوانید الان برای دوره A-level اقدام نمایید و امکان اقدام مستقمی برای دانشگاه وجود ندارد.
Nasim
سلام خسته نباشيد براي تحصيل پزشكي ايا ميشه دوره زبان را در همان جا خوند هزينه اس چقدره حدودا بعد شرايط براي تحصيل رايگان وجود داره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز این امکان وجود دارد شرایط تحصیل در کشور انگلستان سالیانه حداقل ۱۵ هزار پوند در سال می‌باشد. همچنین توجه نمایید تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان ملزم به پرداخت هزینه می‌باشد.
ریهام
سلام و عرض ادب آیا می توان برای ورود به پزشکی در انگلستان دوره یک ساله فاندیشن را گذراند؟ سطح زبان چقدر باید باشد؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز امکان پذیرش پزشکی با گذراندن دوره فاندیشن هم وجود دارد و سطح زبان شما در حد آیلتس 6 هم باشد کافی است.
الهام
آیا تحصیل پزشکی در انگلیس به صورت آنلاین مقدوره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، برای تحصیل دوره باید به صورت حضوری اقدام داشته باشید.
Mitra
باسلام من ۱۸ سالمه سال آخر تحصیلیمه و نظر دارم برای تحصیل پزشکی به انگلستان اقدام کنم اما یکسری از ریز نمراتم کمتر از حد نصاب است، می‌توانم از طریق گذراندن یکسری دوره های خاص، وارد رشته پزشکی شوم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما برای تحصیل پزشکی در انگلستان حتما باید دوره A-level را گذرانده و در آزمون ورودی دانشگاه ها قبول شوید.
محمدرضا سلماسی
درود، ایا با مدرک IB و تحصیل در دروس خاص، میشه برای پزشکی انگلستان به صورت مستقیم اقدام کرد؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز گذراندن دوره a level ضروری می باشد.
Mina
سلام وقت بخیر من ۱۴ سالمه و میخوام در انگلستان پزشکی بخونم. واسه دانشگاه. از الان باید چیکار کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما الان میتوانید برای تحصیل در مدارس انگلستان اقدام داشته باشید و پس از آن دوره های Alevel را پشت سر گذاشته و پس از آن وارد رشته پزشکی شوید.
رویا
سلام و وقتتون به خیر باشه. اگر لیسانس گیاه‌پزشکی داشته باشم و دو سال گپ تحصیلی، آیا میتونم مجدد برای پزشکی انگلستان اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، میتوانید با پشت سر گذاشتن یک دوره فاندیشن برای پزشکی در انگلستان اقدام نمایید.
کمیل
سلام و عرض ادب به تازگی در خصوص تحصیل پزشکی در انگلستان و شرایط گرفتن بورسیه از دانشکاه های تاپ از شما مطلبی رو در اینستاگرام موسسه دیدم. چه شرایطی باید داشته باشیم تا این بورسیه به ما تعلق بگیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید دانشجوی تاپی باشید و نمرات عالی داشته باشید و سطح زبان شما مناسب باشد. پس از گذراندن دوره فاندیشن میتوانید برای پزشکی انگلستان اقدام نمایید.
نیک نژاد
سلام وقت شما بخیر از دهه شصت و هفتاد هم میشه پذیرش گرفت؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز امکان دریافت پذیرش وجود دارد و برای این منظور میتوانید با مشاورین موسسه صحبت داشته باشید.
ستاره رحیمی
سلام و عرض ادب ببخشید برای تحصیل پزشکی در انگلیس محدودیت سنی داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام دوست عزیز تحت شرایطی امکان اقدام وجود دارد. بهتر است با موسسه تماس بگیرید تا کارشناسان شرایط شما را بررسی نمایند.
Mina
سلام خسته نباشيد ايا با مدرك ديپلم ايران ميشه براي تحصيل پزشكي در انگليس اقدام كرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله این امکان وجود دارد.
شبنم سیفی
سلام من ۱۹ ساله هستم و معدل دیپلمم ۱۸.۵۶ هست زبانم خیلی خوبه اما مدرک نگرفتم برای تحصیلی پزشکی در انگلستان میتونم اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، شما میتوانید برای تحصیل دوره های Alevel اقدام داشته باشید و پس از آن برای تحصیل پزشکی انگلستان اقدام نمایید.
یاسمین
با سلام بنده تمام تحصیلاتم را در ایران گذراندم ولی اکنون نظر دارم برای تخصص به کشور انگلستان بروم، در ایران سابقه کاری بالایی دارم. آیا پس از اتمام دوره تخصص، می توانم با داشتن این سابقه در انگلیس کار کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما برای کار و یا ادامه تحصیل در کشور دیگر ابتدا باید مدرک خود را معادلسازی نمایید و با مدرک کنونی خود به صورت مستقیم امکان کار یا تحصیل ندارید.
مشاوره رایگان