تحصیل پرستاری در فرانسه

بدون نظر

به دلیل بالا رفتن سن در فرانسه و نیاز به مراقبت های درمانی، کشور فرانسه نیاز افزاینده ای جهت جذب نیروی پرستار دارد. جذب نیروی پرستار در فرانسه به صورت سهمیه بندی می باشد که سالانه توسط دولت و وزارت بهداشت تعیین می گردد. با این حال سهمیه آموزش رشته پرستاری در فرانسه در دانشکده های پرستاری افزایش نیافته است. در این مقاله سعی داریم مطالبی جهت تحصیل پرستاری در فرانسه به صورت کاملاً علمی و تخصصی خدمت شما ارائه دهیم. در این مقاله گفته می شود شرایط پذیرش و تحصیل رایگان پرستاری در فرانسه، مراحل تحصیل پرستاری در فرانسه و شرایط کار و مهاجرت به فرانسه برای پرستاران چگونه است. لطفاً با ما همراه باشید. همراه گرامی در صورتی که تمایل داشته باشید شرایط مهاجرتی خود را بررسی کنید می توانید با مشاورین تلفنی مؤسسه ملک پور تماس بگیرید و از مشاوره کاملاً رایگان تلفنی بهره مند شوید. همچنین با جستجو در بخش مقالات و رسانه وب سایت مؤسسه ملک پور می توانید در هر زمینه در مورد مهاجرت اطلاعات مفیدی کسب کنید. این مقاله بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از وکلای محلی همکار فرانسه و همچنین بررسی سایت های دولتی تدوین شده و تقدیم حضورتان می شود.

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل پرستاری در فرانسه

شرایط تحصیل پرستاری در فرانسه

برای مدت زیادی فرانسه بهترین گزینه تحصیلی بین دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل بوده است. بهداشت و درمان در فرانسه، انقلابی در حمایت اجتماعی ایجاد کرده است. کشور فرانسه در آموزش متخصصان کادر درمان و مخصوصاً پرستاران و آینده شغلی پرستاران خوب عمل کرده است. سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسیده است که دولت فرانسه به طور مستقیم بهترین مراقبت های بهداشتی و اجتماعی را تأمین و در جهان ارائه می کند. همچنین در فرانسه کارگاه های آموزشی بسیاری وجود دارد که پیشگیری قبل از درمان را به افراد آموزش می دهد. نوسازی سیستم بهداشتی و درمانی فرانسه بر تمام مشاغل بهداشتی تاثیر گذاشته و باعث شده است حرفه بهداشتی به تکامل لازم برسد. می توان گفت به طور کلی امروزه، بحث آموزش و تحصیل پرستاری در فرانسه بسیار توسعه یافته و کاملاً به روز رسانی شده است.

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه

تحصیل لیسانس پرستاری در فرانسه

افرادی که مدرک دیپلم خود را اخذ نموده و ۱۲ سال تحصیل در مدارس را به پایان رسانده اند، حالا قادر به ورود به رشته پرستاری در مقطع کارشناسی فرانسه می باشند. شرط پذیرش و تحصیل پرستاری در فرانسه در مقطع کارشناسی، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۶ می باشد. افراد در چهار سال آموزش خود را به پایان می رساند و سپس وارد مقطع کارشناسی ارشد خواهند شد. یکی دیگر از شرایط ورود لیسانس پرستاری در فرانسه، تسلط به زبان فرانسوی و ارائه مدرک در سطح C1 خواهد بود. کلاس های آموزشی در مقطع کارشناسی رشته پرستاری فرانسه در کلاس های تئوری و عملی خلاصه می شود. آموزش های رشته پرستاری در این مقطع توسط پرستاران حرفه ای و با تجربه انجام می پذیرد. به پایان رسیدن مقطع کارشناسی پرستاری فرانسه با ارائه پایان نامه و دفاع از آن امکان پذیر است.

تحصیل فوق لیسانس پرستاری در فرانسه

متقاضیان با پایان رساندن مقطع کارشناسی و اخذ مدرک مربوط به این مقطع می‌توانند قدم به مقطع جدید یعنی فوق لیسانس برای تحصیل در رشته پرستاری بگذارند. این مقطع به تخصص در رابطه با پرستاری کودکان، پرستاری بیهوشی، پرستاری بزرگسالان، پرستاری خانواده و غیره می پردازد. در واقع مقطع فوق لیسانس پرستاری، افراد را وارد تخصصی خاص در حوزه شغلی پرستاری می کند. مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل فوق لیسانس پرستاری در فرانسه ۲ سال می باشد. افراد پس از فارغ التحصیلی در این مقطع به سرعت جذب بازار کار در کشور فرانسه شده و به حقوق و درآمد مناسبی می رسند.

مراحل تحصیل پرستاری در فرانسه

متقاضیان بین المللی تحصیل پرستاری در فرانسه لازم است با داشتن دیپلم 12 ساله در دانشگاهی که برنامه های IFSI پرستاری را ارائه می دهند مراجعه کنند. در فرانسه میزان سهمیه دانشجویان پرستاری توسط وزارت بهداشت تعیین می شود. دانشگاه ها نیز بر اساس سهمیه اعلام شده دانشجو می پذیرند. در نتیجه هر ساله تعداد دانشجویانی که می توانند به تحصیل پرستار در فرانسه مشغول شوند محدود است. متقاضیان می بایست در آزمون ورودی با هم رقابت کنند. تنها متقاضیانی که در آزمون ورودی دانشگاه نمره قبولی را کسب کنند می توانند در برنامه پرستاری 3 ساله ثبت نام کنند. تسلط به زبان فرانسوی قبل از تحصیل رشته پرستاری در فرانسه لازم است. دانشجویان با تحصیل پرستاری در فرانسه می توانند دیپلم دولتی فرانسه را به دست آورند. دیپلم پرستاری در 6 ترم یا 3 سال، با 2100 ساعت آموزش تئوری و 2100 ساعت آموزش عملی به دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان پس از اتمام دیپلم پرستاری و پس از چند سال سابقه کاری می توانند آموزش پرستاری پیشرفته را دنبال کنند و برای تخصص در زمینه های خاص مانند پرستاری کودکان، پرستاری بیهوشی و سایر موارد آموزش ببیند. متقاضیان می توانند با ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه یا دانشکده پرستاری به یک پرستار حرفه ای تبدیل شوند.

 

/ویزای-تحصیلی-فرانسه

این مقاله را از دست ندهید: ویزای تحصیلی فرانسه

در این مقاله ما تمام راه های مهاجرت به این کشور شگفت انگیز را به شما خواهیم آموخت.

هزینه تحصیل پرستاری در فرانسه

تحصیل پرستاری در فرانسه با مبلغ آموزشی ممکن می باشد. این هزینه در دانشگاه های خصوصی بیشتر از دولتی می باشد. دانشجویانی که در منطقه اتحادیه اروپا قرار دارند، برای تحصیل پرستاری در فرانسه، متحمل هزینه ای نخواهند شد. به طور میانگین علاقه مندان به تحصیل پرستاری در فرانسه برای ورود به مقطع کارشناسی، موظف به پرداخت 2770 یورو می باشند. این مبلغ در مقطع کارشناسی ارشد، به 3770 یورو می رسد. این مبالغ برای یک سال محاسبه شده است و برای دانشجویان مقطع دکتری نیز 380 یورو در سال نظر گرفته شده است. دانشجویان علاوه بر این مبالغ ذکر شده، میبایست هزینه های دیگری مربوط به خرید کتاب، زندگی دانشجویی، محل اسکان و... را نیز بپردازند که هزینه دقیق آن وابسته به شرایط زندگی هرفرد می باشد.

هزینه زندگی دانشجویان پرستاری در فرانسه

به طور متوسط یک دانشجوی بین المللی در فرانسه جهت هزینه های زندگی خود حداقل 700 یورو در ماه پرداخت می کند که این مبلغ شامل بیمه درمانی، خورد و خوراک، اقامت، حمل و نقل، کتاب و غیره می باشد. زندگی در شهرهایی مانند پاریس، لیون، بوردو یا نیس متفاوت است و ممکن است هزینه های بالاتری داشته باشد. کشور فرانسه به دلیل پایین بودن شهریه های دانشگاهی بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. هزینه های تحصیل در فرانسه بسیار پایین و مقرون به صرفه تر از انگلستان و ایالالت متحده می باشد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل پرستاری در فرانسه رایگان تنها حدود 3 هزار یورو در سال برای دانشگاه های دولتی می پردازند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی غالباً از 3 هزار تا 20 هزار یورو در سال است. در ادامه به بررسی برخی از هزینه های زندگی در فرانسه می پردازیم:

  • رستوران:

موارد

مبلغ به یورو

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

14

وعده غذایی (2 نفره)

50.00

نوشابه (1 بطری)

2.48

آب (بطری 0.33 لیتری)

1.65

کاپوچینو

2.83

 

  • هزینه خریدهای فروشگاهی:

موارد

مبلغ به یورو

شیر (1لیتر)

1.00

قرص نان سفید تازه (500 گرم)

1.42

برنج (1کیلوگرم)

1.84

تخم مرغ (12عدد)

2.98

پنیر محلی (1کیلوگرم)

15.40

 

  • هزینه حمل و نقل:

موارد

مبلغ به یورو

شروع تاکسی (تعرفه عادی)

2.75

تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)

1.74

بنزین (1لیتر)

1.46

 

  • هزینه اجاره مسکن:

موارد

مبلغ به یورو

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

671.71

آپارتمان (1 خوابه) بیرون شهر

512.25

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

11263.06

آپارتمان (3 خوابه) بیرون شهر

969.10

 

  • هزینه خرید مسکن:

موارد

مبلغ به یورو

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

5576.48

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر

3748.26

 

بورسیه پرستاری در فرانسه

مؤسسات متنوعی در فرانسه وجود دارند که مقصد مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشند. بسیاری از دانشگاه های فرانسه در لیست بهترین دانشگاه های برتر اروپا و جهان قرار دارند. با وجود افزایش مبلغ شهریه ها در سال 2021، فرانسه همچنان گزینه مناسبی جهت تحصیل ارزان در اروپا به شمار می رود. به همین دلیل تحصیل پرستاری در فرانسه میان دانشجویان بین المللی محبوبیت خاصی دارد. از مزایای تحصیل در کشور فرانسه این است که همه جا برای دانشجویان تخفیفات عالی در نظر گرفته می شود و حتی بسیاری از گالری ها و موزه ها برای دانشجویان رایگان است. دولت فرانسه با افزایش شهریه دانشگاه ها اعلام کرده است که بورسیه تحصیلی را تا 3 برابر افزایش می دهد. بورسیه تحصیلی از طرف وزارت امور خارجه و سفارت فرانسه در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. وزارتخانه 25% بورسیه دانشجویان را تأمین می کند. دانشگاه ها نیز هر ساله به دانشجویان بین المللی و دانشجویان شهروند فرانسه کمک هزینه تحصیلی می دهند. بورس تحصیلی از هزینه کامل تا بخشی از هزینه تحصیل را ممکن است شامل شود. بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه شامل رشته پرستاری نیز می شود که برخی همه یا بخشی از هزینه های تحصیلی دانشجویان را دربرمی گیرد. مهم ترین بورسیه های پرستاری در فرانسه در ذیل عنوان شده:

بورسیه تحصیلی ایفل

این بورسیه که بنیان گذار آن وزارت امورخارجه فرانسه می باشد، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری قابل دسترس است. برای اخذ این بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد میبایست حداکثر 25 سال و در مقطع دکتری، 30 سال سن داشته باشید. مبلغ این بورسیه 1181 دلار بصورت ماهانه برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف 2 سال می باشد و این مبلغ برای دانشجویان دکتری به 1400 یورو به صورت ماهیانه برای یک سال می رسد.

بورسیه دولت فرانسه

یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی در رشته پرستاری می باشد که به مدت 5 سال هزینه دانشجویان را متقبل می کند و مختص مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

بورسیه تحصیلی اراسموس

چندین دانشگاه در کشور فرانسه اقدام به اعطای این نوع بورسیه به دانشجویان رشته پرستاری می کنند که هزینه های زندگی و تحصیل دانشجویان را در مقطع کارشناسی ارشد به طور کامل تحت پوشش قرار خواهد داد.

برترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در رشته پرستاری

یکی از نکاتی که هنگام تصمیم جهت تحصیل پرستاری در فرانسه می بایست در نظر گرفت، برنامه درسی و کیفیت آموزش است که توسط اعتبار دانشگاه مشخص می شود. تجهیزات و محیط مناسب نیز در انتخاب دانشگاه برتر موثر است. اگر دانشگاه منتخب از امکانات، تجهیزات و مواد کافی برای تحصیل برخوردار باشد، شرایط تحصیل دانشجویان پرستاری آسان تر می شود. دانشکده های پرستاری در فرانسه شرایط مناسبی برای دانشجویان فراهم می کنند. در این قسمت برخی از دانشگاه های پرستاری در فرانسه را معرفی می کنیم:

تحصیل پرستاری در دانشگاه ورسای

این دانشگاه دولتی فرانسه که رشته های مهمی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و... را ارائه می دهد، اقدام به برگزاری دوره های مدرک حرفه ای پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می کند و پرستارانی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می نمایند، تحت عنوان پرستار بیهوشی و یا پرستار متخصص، جذب بازار کار خواهند شد.

تحصیل پرستاری در IFSI Diaconesses Reuilly

IFSI Diaconesses Reuilly را باید یک مدرسه پرستاری دانست که علاقه مندان به تحصیل در حوزه پرستار، دستیار پرستار و پرستار کودک می توانند وارد این مدرسه شوند. این مدرسه پرستاری دارای آزمون ورودی بوده و تحصیل در سه سال خلاصه می شود و تنها 201 نفر در سال مجوز ورود به مدرسه پرستاری IFSI Diaconesses Reuilly را پیدا خواهند کرد و درپایان تحصیلات، به افراد دیپلم دولتی پرستاری اعطا می گردد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه اکس مارسی

بزرگترین دانشگاه فرانسوی در جهان اقدام به پذیرش دانشجویان علاقه مند به رشته پرستاری می کند. پرستارانی که دارای 3 سال تجربه کاری در حوزه فعالیت خود می باشند، جهت دستیابی به دیپلم دولتی پرستاری می توانند وارد این دانشگاه تحقیقاتی با بیش از 80000 دانشجو شوند و این دانشگاه را باید یک مدرسه پرستاری برای علاقه مندان به این رشته، به شمار آورد.

بیشتر بدانید: دانشگاه های فرانسه

گرایش های رشته پرستاری در فرانسه

رشته پرستاری دارای گرایش ها و زیرمجموعه های مختلفی می باشد که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد قادر به انتخاب یکی از این گرایش ها و تحصیل در آن زمینه خاص می باشند. این گرایش ها عبارتند از:

  • پرستاری قلب
  • متخصص بیهوشی، متخصص
  • پرستاری بالینی
  • پرستار مراقبت ویژه
  • پزشک پرستار خانواده
  • پرستار سالمند
  • پرستار کودک
  • پرستار زنان و روانپزشک

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

اگر متقاضی تحصیل پرستاری در فرانسه از کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشد پس از اخذ پذیرش در دانشگاه فرانسه، می بایست برای ویزای فرانسه درخواست بدهد. دانشجویان با گرفتن ویزای فرانسه اجازه ورود و زندگی در مدت زمان تحصیل خود را اخذ می کنند. دانشجویان با ویزای تحصیلی اجازه کار به صورت پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته را دارند. لازم است بدانید دانشجویان پس از 3 ماه از ورود خود به فرانسه نیاز است مجدد از سفارت تائئدیه ویزای خود را بگیرند. دانشجویان با داشتن ویزای فرانسه می توانند به کشورهای اطراف منطقه شنگن نیز سفر کنند. این کشورها شامل: اتریش، بلژیک، آلمان، یونان، ایتالیا، نروژ و اسپانیا می باشد. مدارک مورد نیاز اخذ ویزای فرانسه:

تحصیل دکترا در اتریش

  • کپی مدارک شناسایی متقاضی
  • کپی پاسپور
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه آدرس محل اقامت
  • ارائه بیمه
  • دو عکس که اخیراً گرفته شده باشد
  • تکمیل فرم درخواست

شرایط کار و مهاجرت پرستاران به فرانسه

کشور فرانسه با یک معضل جمعیتی روبه رو است. نیاز به مراقبت روز افزون بیماران مسن در حالی که کادر درمان در حال بازنشسته شدن هستند. سالانه 25000 پرستار جدید در فرانسه به نیروی کار می پیوندند ولی همچنان تقاضا برای پرستار بالا می باشد. بنابراین فرانسه می تواند برای پیدا کردن کار برای پرستاران مناسب باشد. شهروندان اتحادیه اروپا که دیپلم پرستاری مراقبت عمومی دارند طبق بخشنامه اتحادیه اروپا مجاز به کار در فرانسه هستند. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و گردآوری شده است، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد. متقاضیان برای کار به عنوان پرستار در فرانسه می بایست در آژانس بهداشتی منطقه ای ثبت نام کنند. پس از ثبت نام می توانند به مدت 35 ساعت در هفته کار کنند. بیشتر پرستاران در شیف های ثابت صبح، ظهر، شب کار می کنند. فارغ التحصیلان بین المللی بعد از تحصیل پرستاری در فرانسه نیز می توانند به دنبال کار بگردند در صورتی که در بیمارستانی مشغول به کار شوند می توانند با اقامت کاری در فرانسه اقامت داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس جناب استاد ملک پور است استفاده نموده و در حد یک کارشناس مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول

رشته پرستاری دارای چه گرایش هایی در فرانسه است؟

افراد می توانند در پرستاری قلب، متخصص بیهوشی، متخصص پرستاری بالینی، پرستار مراقبت ویژه، پرستار خانواده، پرستار سالمند، پرستار کودک، پرستار زنان و روانپزشک، می توانند به تحصیل و کسب تخصص بپردازند.

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه رایگان است؟

خیر تمام مقاطع تحصیلی رشته پرستاری برای داوطلبان خارجی غیر اتحادیه اروپا دارای هزینه و شهریه اما اندک می باشد.

مدت زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس پرستاری فرانسه چقدر است؟

دانشجویان این مقطع در کشور فرانسه ملزم به تحصیل دو ساله می باشند.

تحصیل رشته پرستاری در فرانسه نیازمند مدرک زبان فرانسوی است؟

بله تسلط به زبان فرانسوی برای تحصیل و کار در حوزه پرستاری حرف اول را می زند و افراد میبایست حداقل دارای مدرک C1 زبان فرانسوی باشند.

سخن پایانی درباره تحصیل پرستاری در فرانسه

در این مقاله اطلاعاتی درباره پذیرش و تحصیل رایگان پرستاری در فرانسه آورده شد. این مقاله می تواند راهنمای متقاضیانی باشد که از طریق تحصیل پرستاری در فرانسه قصد مهاجرت دارند. گفتیم دانشجویان برای تحصیل پرستاری در فرانسه ابتدا نیاز است برای مقطع دیپلم پرستاری ثبت نام کنند. رشته پرستاری در فرانسه از رشته هایی است که سالانه متقاضیان بی شماری دارد و رقابت سختی بین آن ها وجود دارد. دانشجویان می بایست در آزمون ورودی دانشگاه قبول شوند تا بتوانند در دانشکده پرستاری تحصیل کنند. هزینه های تحصیل پرستاری در فرانسه بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان تحصیل پرستاری در فرانسه رایگان می توانند تنها با پرداخت 3000 یورو در سال به تحصیل بپردازند. جهت تحصیل پرستاری در فرانسه تسلط کافی به زبان فرانسوی نیز نیاز می باشد. همراه گرامی به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل پرستاری در انگلستان را نیز مطالعه کنید. در انتهای مقاله می توانید پیشنهادات خود را ثبت کنید و در قسمت ثبت پرسش این امکان برای شما فراهم شده است که سوالات خود را بپرسید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده شود.

امتیاز 2.67 از 5 ( 5 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان