تحصیل پرستاری در اتریش - شرایط و تحصیل در مقاطع مختلف

17 نظر

از مهم ترین شرایط تحصیل پرستاری در اتریش نمرات بالا، داشتن حداقل مدرک دیپلم، قبولی در آزمون و یادگیری زبان آلمانی در حد B2 یا C1 است. از آنجایی که رشته های پرشکی نیازمند ارتباط مستقیم با مردم است باید تسلط بالایی بر روی مهارت های زبانی به خصوص زبان آلمانی داشته باشید. تحصیل پرستاری در اتریش به صورت رایگان امکان پذیر نیست و هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی 700 تا 900 یورو و در دانشگاه های خصوصی 11000 تا 12000 هزار یورو در سال است. تحصیل پرستاری در اتریش در تمامی مقاطع امکان پذیر است و شما پس از پایان تحصیلات می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید و در یکی از مراکز مشغول به کار شوید و سپس بعد از گذشت چندین سال اقامت دائم و تابعیت اتریش را دریافت کنید. ضمنأ شما می توانید با کارشناسان ما در موسسه ملک پور (mie اتریش) تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی در خصوص شرایط پذیرش در رشته پرستاری اتریش دریافت نمایید.

در این مقاله موضوعات زیر تحلیل می شود:

تماس با ما

تحصیل پرستاری در اتریش

شرایط عمومی تحصیل پرستاری در اتریش

اگر شما متقاضی تحصیل در رشته پرستاری در اتریش هستید باید شرایط عمومی ورود به این رشته را بدانید و نسبت به نحوه اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور در رشته پرستاری اطلاعات کاملی داشته باشید. برای ورود به رشته پرستاری در وهله نخست متقاضی باید امتحان ورودی را با موفقیت بگذراند. پس از قبولی در آزمون ورودی باید در مصاحبه پذیرفته شدگان این رشته شرکت نمایید. افرادی که در مصاحبه تأیید می شوند، می توانند در این رشته تحصیل و کار کنند. پس از پایان مقطع لیسانس در صورتیکه شخص متقاضی بخواهد مقطع فوق لیسانس را در یکی از رشته های زیر مجموعه پرستاری تحصیل کند می تواند مهارت تخصصی کسب نماید. در مقطع دکترا نیز تحقیق و پژوهش برای علاقمندان به تحصیل در این رشته فراهم است. شرایط کلی برای تحصیل در رشته پرستاری به صورت زیر است:

  • نمرات بالای تحصیلی
  • قبولی در آزمون ورودی
  • تکمیل دوره متوسطه و اخذ مدرک دیپلم
  • زبان آلمانی B2 یا C1

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل رایگان پزشکی در اتریش و آلمان


مراحل تحصیل پرستاری در اتریش

تحصیل در رشته پرستاری دراتریش از مقطع لیسانس شروع می شود. با قبولی در ازمون ورودی آغاز می شود. در این مقطع متقاضیان آموزش های اولیه و عمومی این رشته را دریافت می نمایند. برای تحصیل رایگان متقاضی بایستی آزمون ورودی دانشگاه را قبول شود. در بعضی دانشگاه علاوه بر آزمون ورودی مصاحبه ای با شخص متقاضی نیز انجام می شود. لیسانس پرستاری در اتریش 3 سال است و با گذراندن این دوره شخص به عنوان پرستار عمومی می تواند کارش را شروع کند. شهریه دانشگاه های دولتی حدود 700 تا 900 یورو در سال است. از آن جا که تحصیل در دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی است، برای ورود به دانشگاه متقاضی باید مدرک زبان آلمانی تا سطح B2 را کسب کرده باشد. برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی داشتن مدرک آیلتس 6 الزامی است. شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش حدود 11 تا 12 هزار یورو در سال است.

در صورتیکه شخص تمایل به ادامه تحصیل داشته باشد باید مقطع فوق لیسانس را بگذراند که طول مدت این دوره 2 سال است و در این دوره آموزش های تخصصی دریافت می نماید. برای اینکه بتوانید در این مقاطع تحصیل کنید باید به زبان آلمانی مسلط باشید و داشتن مدرک B2 الزامی است. اگر متقاضی لیسانس را در ایران گرفته باشد و برای فوق لیسانس قصد داشته باشد وارد دانشگاه های اتریش شود، باید این نکته را در نظر داشته باشد که مدرک دانشگا های دولتی ایران مورد تأیید دانشگاه های اتریش است. پس از گذراندن این دوره شما در این حرفه متخصص می شوید.

 پس از دوره فوق لیسانس، مقطع دکترا محسوب می شود. کسانی که قصد دارند در زمینه رشته پرستاری تحقیق و پژوهش های جامع داشته باشند وارد این مقطع می شوند. طول دوره دکترای پرستاری 4 سال است و هدف از این دوره افزایش دانش پرستاری با تحقیقات گسترده است. برای تسلط به زبان آلمانی تهیه محصول دوره فشرده زبان آلمانی را که موسسه ملک پور برای متقاضیان فراهم نموده است، به شما پیشنهاد می کنیم.

انتخاب دفتر مهاجرتی

آموزش سریع زبان آلمانی

آزمون های ورودی پرستاری در اتریش

در اتریش، آزمون های ورودی برای ورود به رشته پرستاری به عنوان یکی از شرایط اساسی برای پذیرش در دانشگاه‌های پرستاری در نظر گرفته می‌شود. این آزمون ها عموما شامل موارد زیر می‌شود:

  • آزمون Med-AT: این آزمون شامل پرسش های چند گزینه‌ ای و سوالات تستی است که در آن مهارت‌ های عمومی و علمی دانشجویان در زمینه هایی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک و علوم انسانی مورد سنجش قرار می‌گیرد.که استعداد دانشجویان در این آزمون ارزیابی می شود.
  • مصاحبه: علاوه بر آزمون Med-AT، برخی از دانشگاه‌ ها ممکن است یک مصاحبه را برای ارزیابی توانایی‌ های شخصیتی و مهارت‌ های ارتباطی داوطلبان در نظر بگیرند.
  • آزمون زبان : برای دانشجویان بین المللی، ممکن است الزامی باشد که مهارت زبان انگلیسی یا زبان محلی (آلمانی در اتریش) را به اثبات برسانند. برخی از دانشگاه‌ ها ممکن است بخواهند داوطلبان به طور جداگانه آزمونهای زبان را بگذرانند.

همچنین، برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی ممکن است الزامات و شرایط ویژه‌ای برای ورود داوطلبان به برنامه‌ های پرستاری در نظر بگیرند، بنابراین مهم است که داوطلبان قبل از شرکت در آزمون ها، الزامات و شرایط مربوطه را به دقت مطالعه کنند.

تحصیل پرستاری در اتریش در مقاطع مختلف

تحصیل در اتریش در رشته پرستاری در مقاطع مختلف نیز امکان پذیر است در ادامه به تحصیل در این مقاطع می پردازیم:

تحصیل پرستاری در اتریش در مقطع کارشناسی

در اتریش، تحصیل پرستاری در مقطع کارشناسی معمولاً به صورت دوره‌ های تخصصی در دانشگاه ‌ها یا موسسات آموزشی ارائه می‌ شود. در طول دوره کارشناسی دانشجویان طی دوره تحصیلی، درس‌ های مختلفی را مطابق با برنامه درسی مربوطه در زمینه‌ هایی مانند علوم پایه (مثل زیست‌ شناسی، شیمی، فیزیک)، پرستاری بالینی، ارتباطات بین فردی و مهارت‌های پرستاری فرا می‌ گیرند. در طول دوره تحصیلی، دانشجویان ممکن است بخشی از زمان خود را در بیمارستان‌ ها، مراکز بهداشتی و درمانی یا مراکز پرستاری و مراقبتی به عنوان کارآموز بگذرانند تا مهارت‌ های عملی پرستاری را به دست آورند. طول دوره کارشناسی در اتریش برای رشته پرستاری 3 ساله است.

تحصیل پرستاری در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

 دانشجویان در مقطع کارشناسی باید ابتدا تخصص مورد نظر خود را انتخاب کنند، مانند پرستاری عملیاتی، پرستاری مامایی، پرستاری اطفال و ... .    در طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشجویان به دانش تخصصی تر و مهارت‌ های مربوط به تخصص خود در حوزه پرستاری می‌ پردازند. این شامل مطالعه درس‌ های پیشرفته، مشارکت در پروژه‌ های تحقیقاتی، و شاید انجام کارآموزی یا پروژه عملی نیز باشد. یکی از مراحل مهم تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش، انجام پایان‌ نامه یا تحقیق پیشرفته در زمینه تخصصی پرستاری است. دانشجویان معمولاً موضوعی را برای تحقیق انتخاب می‌کنند و نتایج خود را به شکل یک پایان‌ نامه یا گزارش نوشتاری ارائه می‌دهند. طول این دوره در اتریش 2 ساله است.

تحصیل پرستاری در اتریش در مقطع دکترا

داوطلبان در مقطع دکترا باید تخصص مورد نظر خود را در زمینه پرستاری انتخاب کنند، مانند مدیریت پرستاری، تحقیقات پرستاری، پرستاری اورژانس و غیره.  در طول دوره تحصیلی دکترا، دانشجویان به تخصص خود در زمینه پرستاری عمیق‌ تر و پیشرفته‌ تر می‌ پردازند. این شامل مطالعه تئوری، انجام تحقیقات پیشرفته، مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی، و ارائه نتایج تحقیقات به شکل مقالات علمی و یا کتاب‌ های تخصصی است.  یکی از مراحل مهم تحصیل در مقطع دکترا، انجام تحقیقات پیشرفته و نوآورانه در زمینه تخصصی پرستاری است. دانشجویان موضوعی را برای تحقیق انتخاب می‌کنند و نتایج خود را به شکل یک پایان‌ نامه دکترا ارائه می‌دهند.  پس از تدارک پایان‌ نامه، دانشجویان باید در امتحانات دفاعی شرکت کنند تا مهارت‌ها و دانش خود را به ارزیابی بگذارند و مدرک دکترا دریافت کنند. طول دروره دکترا در اتریش 4 ساله است.

هزینه تحصیل پرستاری در اتریش

 به طور کلی می توان گفت اتریش از جمله کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان خود فراهم نموده است. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مبلغ اندکی بابت شهریه به دانشگاه های این کشور پرداخت می نمایند. هزینه های تحصیل پرستاری در اتریش در مقطع کارشناسی 7 تا 9 هزاریورو سالانه و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 11 تا 12هزار یورو سالانه و در مقطع دکترا تقریباً رایگان است و دانشجو می تواند فاند دریافت نماید. در کنار هزینه های تحصیل پرستاری در اتریش هزینه های زندگی نیز برای شخص وجود دارد که بسته به سبک و نوع زندگی شخص و همچنین محل سکونت و دانشگاه متفاوت است. به طور کلی هزینه های زندگی در شهرهای اصلی اتریش مانند وین و اینسبروگ گران تر از شهرهای دیگر است. مطالعه مقاله تحصیل رایگان پزشکان و پرستاران در آلمان و مقاله تحصیل پزشکی در اتریش را به شما توصیه می کنیم.

در ادامه جدولی از هزینه های زندگی در اتریش ارائه می دهیم:

 

 اقلام

 هزینه ها به یورو

یک وعده غذا در رستوران گران قیمت

 45,00

یک وعده غذا در رستوران معمولی

 10,00

یک بطری 1.5 لیتری آب

 0,58

یک بطری 1 لیتری شیر

 1,02

یک قرص 500 گرمی نان

 1,76

اجاره یک منزل یک خوابه در مرکز شهر

 853,57

اجاره یک منزل یک خوابه در حومه شهر

 629,25

اجاره یک منزل 3 خوابه در مرکز شهر

 1,717,24

اجاره یک منزل 3 خوابه در حومه شهر

 1,171,00

برترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته پرستاری

تحصیل در رشته پرستاری در اتریش که امروزه یکی از برترین کشورهای اروپایی از نظر نظام آموزشی و سطح رفاه مردم شمرده می شود، خواست و آرزوی بسیاری از جوانان است. تحصیل در این کشور زیبای اروپایی می تواند یکی از مهم ترین اهداف متقاضیان مهاجرت قلمداد شود. ما در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های کشور اتریش را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

 

 اسم دانشگاه

 رتبه در جهان

رتبه در کشور

University of Vienna

151 - 200

 1

Medical University of vienna

201 – 300

 2-3

Medical Univercity of Innsbruck

401 – 500

 5-6

Medical University of Graz

 501 – 600

 7

Paracelsus Medical University

 5607

 38

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش

این نکته را در نظر داشته باشید که مدارک مورد نیاز ممکن است هر سال تغییر کند بنابراین اخذ پذیرش و امور مهاجرت خود را به کارشناسان کاردان بسپارید. کارشناسان ما در مؤسسه mie تا رسیدن به ویزا شما را در پروسه مهاجرتتان یاری می رسانند.

 

پاسپورت با اعتبار کافی

ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه

ارائه انگیزه نامه شخص متقاضی

ارائه مدرک زبان

ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات شخص متقاضی

ارائه نامه تمکن مالی شخص متقاضی

شرایط کار و مهاجرت پرستاران به اتریش

همان طور که پیش از این گفته شد، برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پرستاری شرایط کار مناسبی در کشور اتریش و سایر کشورهای اروپایی وجود دارد و کسانی که در این رشته تحصیل می نمایند نگرانی از بابت کاریابی نخواهند داشت و میانگین حقوق یک پرستار در اتریش بین 1500 تا 4500 یورو می باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری در اتریش مشخص شده است.

در این زمینه محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور را به شما پیشنهاد می کنیم که محصول بی نظیر و منحصر بفرد است.

محصول گام به گام کاریابی موسسه mie

وضعیت اقامت و تابعیت پس از تحصیل پرستاری در اتریش

برای مهاجرت به اتریش اط طریق تحصیل پرستاری، پس از تحصیل پرستاری در اتریش، دانشجویان ممکن است به عنوان پرستار در سیستم بهداشت و درمان این کشور مشغول به کار شوند. اگر دانشجویان دارای ویزای تحصیلی باشند، ممکن است بتوانند پس از اتمام تحصیلات خود، اقامت کاری در اتریش درخواست کنند و از این طریق به کار پرستاری ادامه دهند. بعد 5 سال کار و اقامت در اتریش، دانشجویان ممکن است برای درخواست اقامت دائم  را دهید. در اتریش عموما بعد از 10 سال اقامت می توانید درخواست تابعیت بدهید. اما برای اخذ تابعیت اتریش، معمولاً نیاز به معیارهای مشخصی از جمله زمان اقامت ، یادگیری زبان آلمانی، کار و تأمین مالی، پرداخت مالیات و ... نیاز است.


سوالات متداول

✔️ آیا برای تحصیل پرستاری نیاز به آزمون ورودی است؟

بله متقاضیان برای تحصیل در این رشته باید آزمون هایی را مانند آزمون Med-AT و آزمون زبان را نیز بدهند.

✔️شرایط تحصیل پرستاری در اتریش؟

نمرات بالای تحصیلی، قبولی در آزمون ورودی، تکمیل دوره متوسطه و اخذ مدرک دیپلم، زبان آلمانی B2 یا C1

✔️پرستاران پس از فارع تحصیلی در این رشته نیاز به چه مجوز اقامتی دارند؟

با توجه به نیازی که کشور اتریش به پرستار دارد معمولا پس از فارع تحصیلی می توانند کارت قرمز سفید برای مشاغل مورد نیاز را دریافت کنند.

✔️ آیا برای تحصیل در رشته پرستاری در اتریش مخدودیت سنی وجود دارد؟

خیر برای تحصیل در اتریش به طور کلی گپ تحصیلی و سن محدودیت ایجاد نمیکند ولی در نظر داشته باشد سن بالا پروسه دریافت ویزای تحصیلی را طولانی تر میکند.

✔️هزینه تحصیل پرستاری در اتریش چقدر است ؟

 هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی 700 تا 900 یورو و در دانشگاه های خصوصی 11000 تا 12000 هزار یورو در سال است.


سخن پایانی

در این مقاله تحصیل پرستاری در اتریش مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار گرفت. اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که نظام آموزش فوق العاده و بی نظیری دارد و در کنار سیستم عالی آموزشی امکان تحصیل رایگان نیز برای متقاضیان تحصیل در این کشور فراهم می نماید. تحصیل در رشته پرستاری در اتریش می تواند برای علاقمندان به این رشته بسیار جذاب باشد زیرا که از لحاظ کاریابی و اقامت پس از تحصیل نگرانی ندارند. به طور کلی کشورهای اروپایی امروزه نیاز به کادر درمان دارند و تحصیل در کشورهایی مانند انگلستان و دانمارک و سوئد نیز شرایط مناسبی برای تحصیل و مهاجرت فرد ایجاد می کنند. چنانچه با مطالعه این مقاله به تحصیل پرستاری در اتریش علاقمند شده و تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت نمایید با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید سوالات خود پیرامون شرایط پذیرش در رشته پرستاری اتریش را در قسمت "ثبت پرسش" درج فرمایید تا کارشناسان ما به آن ها پاسخ دهند.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
عرفان95
سلام خسته نباشید اگر پرستاری دولتی ایران قبول بشیم میشه مستقیم اتریش اقدام کرد یا نه باز ازمون داره اتریش؟؟؟ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام در صورت داشتن مدرک زبان المانی بدون ازمون می توانید در دانشگاه های اتریش تحصیل نمایید.
علی
سلام من بان انگلیسیم خوبه به زبان انگلیسی میشه توی اتریش پرستاری خوند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. تحصیل و کار پرستاری در اتریش به زبان آلمانی است و دانستن زبان انگلیسی می تواند در تحصیل به شما کمک کند.
سمر شیبانی
دوره معادل سازی پرستاران در اتریش چه مدت طول می کشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بسته به شرایط شما ممکن است حدود 6 ماه و یا بیشتر زمان ببرد.
سحر
سلام، آیا پرستاری رو در اتریش باید حتما به زبان آلمانی خوند یا آموزش به زبان انگلیسی هم دارن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. تحصیل و کار بالینی در رشته های علوم پزشکی و پرستاری به زبان آلمانی می باشد.
عاطفه م
سلام خسته نباشید من در رشته علوم انسانی دیپلم را گرفتم میتونم برای تحصیل لیسانس پرستاری در اتریش اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. محدودیتی در مدرک دیپلم نخواهید داشت اما برای ورود به دانشگاه باید زبان آلمانی بدانید و در آزمون ورودی قبول شوید.
ابوالفضل درویشی
سلام وقتتون بخیر آیا امکان معادل سازی واحد برای کسی که مقداری از درس رو ایران خونده هست؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، حتما باید تحصیل خود را به اتمام رسانده باشید و مدرک خود را دریافت نمایید وگرنه امکان معادلسازی مدرک را نخواهید داشت.
Narges
سلام وقت بخیر برای اینکه بتونم مدرک کارشناسی پرستاری رو برای ادامه تحصیل در ارشد در اتریش معادلسازی کنم، چقدر زمان لازم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورتی که حداقل مدرک زبان B1 آلمانی را داشته باشید حدود 6 ماه تا 1 سال زمان نیاز خواهید داشت.
میترا
سلام وقت بخیر من ترم ۳ پرستاری دانشگاه آزاد هستم میخواستم برای تحصیل پرستاری در اتریش اقدام کنم میتونم ادامه اش رو تو اتریش بخونم ؟ به زبان انگلیسی امکان تحصیل هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. خیر امکان اقدام برای ادامه تحصیل دوره لیسانس وجود ندارد و تحصیل شما به زبان آلمانی خواهد بود.
هدیه کلانتر
سلام ممنون از مطالب مفیدتون آیا با 43 سال سن شانس معادسازی را داریم؟ و هنگام معادلسازی خانواده ام میتونن با من همراه باشند؟ این پروسه چقدر طول میکشه حدودا؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان اقدام وجود دارد. پس از معادلسازی مدرک می توانید برای خانواده اقدام نمایید.
فاطمه
وقت بخیر میشه ترم اخر پرستاری رو تو اتریش خوند رو بعدش مشغول به کار شد؟ یا حتما باید از اول شروع کنیم ی خوندن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. اگر منظور شما این است که فقط برای تحصیل ترم آخر از اتریش پذیرش دریافت کنید باید دقت داشته باشید که احتمالا دانشگاهی با این شرایط خاص دانشجو نپذیرد ولی اگر تحصیل خود را در ایران به اتمام برسانید و حداقل B1 آلمانی داشته باشید میتوانید برای معادلسازی مدرک خود به اتریش تشریف ببرید.
ساکی زاده
سلام وقتتون بخیر من لیسانس رشته اجتماعی دارم اما میخام برای رشته پرستاری در کشور اتریش اقدام کنم ایا این امکان وجود دارد ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. اگر بخواهید میتوانید برای دوره لیسانس رشته پرستاری اقدام نمایید اما شرایط شما برای این پیشنهاد باید دقیق تر بررسی شود.
فاطمه موسوی
سلام وقت بخیر خدا قوت برای پذیرش رشته پرستاری محدودیت سن وجود نداره؟ من لیسانس پرستاری دارم ۴۳ سالمه و ۱۸ سال سابقه تو بیمارستان دولتی دارم. ممنونم از سایت خوبتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. محدودیت سنی برای تحصیل در اتریش وجود ندارد اما دقت داشته باشید که شما برای کار در اتریش میتوانید با داشتن مدرک زبان ب2 آلمانی مدرک خود را معادلسازی نموده و کار کنید.
رزا خرسند
سلام وقت شما بخیر برای تحصیل در این رشته محدودیت سن هم وجود داره؟ واینکه زبان آلمانی رو حداقل تا چه سطحی باید بلد باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر محدودیت سن وجود ندارد. با حداقل سطح A2 امکان اخذ پذیرش وجود دارد.
آیدا
وقت بخیر با زبان انگلیسی میشه برای تحصیل پرستاری در اتریش اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. با توجه به ارتباط شما با بیمار به زبان آلمانی، شما حتما باید زبان آلمانی بلد باشید.
آیدا عابدینی
سلام من دانشجوی پرستاریم و میخوام فعلا برای تحصیل پزشکی و بعدها برای زندگی به اتریش برم 20سالمه دارم مدرک زبانمو میگیرم و معدل دبیرستانم19ست با معادل 96 سابقه پژوهش و فعالیت های زیادی دارم ولی نه در حد بین المللی خواهش میکنم بهم بگین ک برای گرفتن فول فاند چ کارهای دیگه ای لازمه ک انجام بدم ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت داشتن مدرک المانی می توانید به صورت تقریبا رایگان تحصیل نمایید.
مبینا
سلام وقتتون به خیر باشه. آیا میتونیم با مدرک لیسانس پرستاری و بدون سابقه کاری اقدام کنیم برای کار در اتریش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز داشتن حداقل یک سال سابقه کار لازم است.
عاطفه مرتضوی
سلام من ۱۹ سالمه و معدل دیپلمم ۱۹.۵۸ هست میخواستم برای تحصیل پرستاری در اتریش اقدام کنم تو چه سطحی زبان باید بدونم ؟ و اینکه پروسه اش چقدر زمان میبره ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با حداقل مدرک A2 امکان اخذ پذیرش وجود دارد. پروسه زمانی حدود ۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد.
مشاوره رایگان