تحصیل پرستاری در آلمان

13 نظر

تحصیل پرستاری در آلمان همواره یکی از مقاصد پر طرفدار جهت ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی بوده است. کشور آلمان به دلیل مسائل مختلفی که مهم ترین آن ها رو به پیری رفتن غالب جمعیت در آلمان می باشد، نیاز بسیار شدیدی به نیروهای پرستاری دارد. بنابراین افردی که اقدام به تحصیل پرستاری در آلمان می کنند به نحوی از شرایط اشتغال پس از تحصیل خود مطمئن خواهند بود. امکان تحصیل پرستاری در آلمان در دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی و همچنین در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی وجود دارد. در این مقاله به دنبال بررسی شرایط متفاوتی مانند اخذ بورسیه پرستاری آلمان و تحصیل رایگان پرستاری در آلمان، هزینه تحصیل پرستاری در آلمان می پردازیم. شما همراهان می توانید با برقراری ارتباط تلفنی با کارشناسان موسسه ملک پور مشاوره رایگان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل دریافت کنید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

شرایط تحصیل رایگان پزشکان و پرستاران در آلمان در 30 ثانیه

ویدئو کامل را در ادامه خواهید دید!

 

تحصیل در فرانسه

شرایط تحصیل پرستاری در آلمان

درباره کشور آلمان برای تحصیل پرستاری

تحصیل در آلمان به طور کلی به دلیل داشتن شرایط بسیار ویژه ای مانند امکان بهره مندی از خدمات آموزشی رایگان همیشه مورد توجه دانشجویان بین المللی و از جمله دانشجویان ایرانی قرار داشته است. آلمان با داشتن سیستم آموزشی بسیار قدرتمند و پویا و همچنین بازار کاری که تشنه نیروی کار تحصیل کرده و جوان می باشد، شرایط بسیار عالی برای دانشجویان مهیا می کند. در این مقاله به دنبال بررسی تحصیل پرستاری در آلمان هستیم. تحصیل پرستاری در این کشور همانند رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی آزمون ورودی دارد. دانشجویان و متقاضیان در قدم اول می بایست در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند. گذراندن دوره فاندیشن و همچنین ارائه مدرک زبان آلمانی معادل C1 برای شرکت در این آزمون الزامی می باشد.

  • فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه تحصیل رایگان پزشکان و پرستاران در آلمان

 

  • فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه تحصیل رایگان پزشکان و پرستاران در آلمان

 

جهت آموزش زبان آلمانی می توانید از دوره فشرده آموزش زبان آلمانی کمک بگیرید. در مجموع در کشور آلمان نزدیک به هشتاد هزار دانشجو در رشته های مختلف علوم پزشکی و پرستاری در داشگاه های متفاوت در حال تحصیل هستند.

انتخاب دفتر مهاجرتی

آموزش سریع زبان آلمانی

شرایط تحصیل پرستاری در آلمان

رشته پرستاری یکی از رشته های پرطرفدار در سراسر دنیا می باشد که به دلیل سروکار داشتن با جان انسان، دارای حساسیت و سختی های بسیاری می باشد. مطمئنا تحصیل در دانشگاه های کشوری در سطح اول اروپا آن هم در رشته پرستاری، بسیار پرمتقاضی و جذاب می باشد و سالانه افراد بسیاری با هدف تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه های آلمان، قدم به این کشور می گذارند. تحصیل در رشته پرستاری آلمان حداقل به مدت 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان میبایست برای گرفتن مدرک این رشته، واحد های عملی و تئوری را با نمره قبولی بگذرانند. دانشجویان بیشتر زمان تحصیل خود را صرف واحدهای عملی خواهند کرد و آموزش ها در بیمارستان های وابسته به دانشگاه آلمان، صورت می پذیرد.

دانشگاه آلمان در رشته پرستاری، دروسی از قبیل: پاتولوژی، مراقبت های ویژه، پزشکی عمومی، مبانی پرستاری، مهارت برقراری ارتباط با بیمار، بهداشت کار و... را ارائه می دهد و این نکته را هم باید اضافه کرد که تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه های آلمان، به دو طریق صورت می پذیرد:

اپلای پرستاری آلمان در مقطع لیسانس

برای اپلای پرستاری آلمان در مقطع لیسانس، نیاز به اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر بوده برای اپلای پرستاری آلمان، باید به دنبال بررسی مدارک مورد نیاز برای این فرایند و تکمیل و ارائه آن به اداره مهاجرت آلمان باشید.

هر دانشگاه قوانین خاص خود را برای اپلای دارد که توجه به این مورد، برای رسیدن به موفقیت در اپلای پرستاری آلمان، بسیار پررنگ می شود. مدارکی که برای اپلای پرستاری در مقطع لیسانس آلمان نیاز است:

  • ارائه مدرک دیپلم به همراه ترجمه
  • ارائه یک مدرک لیسانس معتبر
  • ارائه ریزنمرات تحصیلی
  • دارا بودن مدرک تافل
  • دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره 7
  • موفقیت در آزمون سنجش TEAS test
  • اخذ توصیه نامه
  • ارائه اسناد مربوط به تمکن مالی

اپلای پرستاری آلمان در مقطع فوق لیسانس

گذراندن تحصیلات تکمیلی در رشته پرستاری دانشگاه آلمان، شانس افراد را برای موفقیت شغلی و در نتیجه داشتن یک زندگی عالی از همه جهات، چند برابر خواهد کرد. شرایط اپلای پرستاری در مقطع فوق لیسانس آلمان وجود دارد اما برای واجد شرایط شدن، ابتدا باید خواسته های کشور آلمان که شامل ارائه مدارک زیر می شود را برطرف نمایید:

  • داشتن مدرک لیسانس پرستاری
  • تکمیل فرم درخواست
  • پرداخت هزینه مربوطه شامل هزینه ثبت نام
  • ارائه توصیه نامه
  • کسب نمرات بالا در آزمون ورودی
  • تکمیل انگیزه نامه تحصیلی
  • شرکت در مصاحبه

اپلای دکترای پرستاری در آلمان

یکی از مقطع های تحصیل پرستاری در آلمان که دارای شرایط اپلای پرستاری است، مقطع دکترا بوده که با ارائه مدارکی این امکان به واقعیت خواهد پیوست. نقص در هرکدام از مدارک زیر موجب عدم قبولی در اپلای این مقطع تحصیلی، توسط کشور آلمان خواهید شد پس بهتر است که افراد با آگاهی کامل اقدام به تکمیل همه مدارک خواسته شده و تحویل آن به کشور آلمان بپردازند.

مدارک مورد نیاز پذیرش و تحصیل دکترا در آلمان در رشته پرستاری:

  • قبولی در لیسانس و فوق لیسانس پرستاری با معدل +B
  • اخذ مدرک CPR و کمک های اولیه
  • شرکت در مصاحبه حضوری
  • دریافت 3 توصیه نامه
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی
  • داشتن رزومه قوی

مراحل تحصیل پرستاری در آلمان

دانشجویانی به هدف تحصیل پرستاری در آلمان وارد این کشور می شوند، می بایست در قدم اول وارد یک کالج جهت گذراندن دوره فاندیشن مربوطه شوند. گاهاً اشخاصی که قبولی دانشگاه های ملی و دولتی در کشور مبداشان را داشته باشند از گذراندن این دوره معاف می شوند. پس از آن باید در آزمون ورودی نمره قبولی را کسب کنند. تحصیل پرستاری در اکثر کشورهای جهان و از جمله در آلمان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دکتری تخصصی ارائه می شود. تحصیل در مقطع لیسانس در رشته پرستاری عمدتاً سه و یا چهار سال می باشد. تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته پرستاری در آلمان نیز دو ساله خواهد بود. پس از گذراندن مقطع لیسانس شخص به عنوان یک پرستار در بخش های عمومی شروع به فعالیت می کند. پس از فارغ التحصیلی در مقطع ارشد پرستاران تخصص های ویژه را فرا می گیرند. افرادی که به دنبال ورود به پروژه های علمی و پژوهشی در زمینه تحصیلی خود می باشند می توانند از طریق همکاری با یک استاد راهنما در مقطع تحصیلی دکترا فعالیت کنند و ادامه تحصیل دهند.

زبان تحصیل پرستاری در آلمان

تحصیل پرستاری در آلمان، مستلزم تسلط به زبان آلمانی حداقل در سطح B2 می باشد. از آنجایی که زبان رسمی این کشور آلمانی بوده لذا دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه های این کشور را دارند هم باید زبان آلمانی را آموخته و در آزمون های مهارت سنجی زبان آلمانی شرکت و نمره قابل قبول را کسب کنند و در غیر این صورت، امکان تحصیل آنها در این کشور با مشکل روبرو خواهد شد و یا به موفقیت در این حیطه نخواهند رسید.

حتی اگر شرط ارائه مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در رشته پرستاری وجود نداشت، از آنجایی که زبان آموزش در دانشگاه های این کشور، زبان آلمانی است؛ بازهم افراد موظف و ناچار به کسب مهارت و تسلط روی زبان آلمانی می باشند.

گرایش های تحصیل ارشد پرستاری در آلمان

رشته پرستاری دارای زیرمجموعه های گسترده ای می باشد که این زیر مجموعه ها در زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس وجود دارد. دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته پرستاری آلمان، با توجه به علاقه، توانایی و مهارت خود قادر به انتخاب یکی از زیرشاخه های زیر در رشته پرستاری بوده و امکان ادامه تحصیلات تکمیلی شان در این رشته ها وجود دارد:

  • پرستاری تخصصی
  • پرستار سالمند
  • پرستار کودک
  • بیهوشی
  • مراقبت های ویژه
  • آندوسکوپی
  • آنکولوژی
  • توانبخشی
  • پرستار مهماندار
  • بهداشت
  • نفرولوژی
  • مراقبت های روانپزشکی

تحصیل رایگان پرستاری در آلمان

تحصیل پرستاری در آلمان هم می تواند رایگان باشد و راهکار رایگان شدن تحصیل در این کشور، استفاده از انواع بورسیه های تحصیلی جهت تامین مخارج زندگی می باشد زیرا که هزینه تحصیل ناچیز است. بورسیه های تحصیلی آلمان، این اجازه را به افراد می دهد که درصورت تلاش و سختکوشی در یادگیری و آموزش، به دلیل مسائل مالی از تحصیل محروم نشده و با قرار گرفتن در لیست دانشجویان واجد شرایط بورسیه تحصیلی، به صورت رایگان به یادگیری علم پرستاری مشغول شوند.

راه دیگری که برای دانشجویان خواهان تحصیل رایگان در رشته پرستاری آلمان وجود دارد، شرکت در دوره های آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان بوده که نه تنها تحصیل رایگان را برای دانشجویان به ارمغان می آورد، بلکه به دانشجویان پرستاری این دوره، حقوقی تعلق خواهد گرفت که کفاف پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی در آلمان را می دهد.

هزینه تحصیل پرستاری و هزینه زندگی در آلمان

یکی از دلایل اصلی انتخاب کشور آلمان جهت ادامه تحصیل پیروی این کشور از قانون تحصیل رایگان برای دانشجویان داخلی و خارجی می باشد. دانشجویان در صورتی که بخواهند به زبان رسمی کشور آلمان یعنی زبان آلمانی تحصیل کنند، تحصیل آن ها رایگان خواهد بود. هزینه تحصیل پرستاری در آلمان نیز به همین ترتیب رایگان می باشد. البته امکان تحصیل در دانشگاه های خصوصی و بین المللی نیز وجود دارد که این دانشگاه ها معمولاً شهریه دریافت می کنند. شهریه این دانشگاه ها تا سالی 16 هزار دلار نیز افزایش می باید. هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با کشورهای هم تراز خود شرایط نسبتاً مناسبی دارد. هزینه زندگی برای دانشجویان در این کشور به طور سالیانه 10236 یورو می باشد. در جدول زیر می توانید بخشی از هزینه های زندگی در آلمان را مشاهده بفرمایید:

هزینه زندگی

اجاره و آب و برق

323 یورو

غذا و نوشیدنی

168 یورو

پوشاک

42 یورو

نوشت افزار

20 یورو

هزینه سفرهای درون شهری

94 یورو

خدمات درمانی

80 یورو

اشتراک اینترنت و تلویزیون

31 یورو

تفریح و ورزش

61 یورو

 

در مقاله هزینه تحصیل و زندگی در آلمان، به طور ویژه به هزینه های زندگی در آلمان پرداخته شده است.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

این مقاله را از دست ندهید: تحصیل دندانپزشکی در آلمان

در این مقاله ما تمام راه های تحصیل دندانپزشکی در آلمان را به شما خواهیم آموخت.

بورسیه تحصیل پرستاری در آلمان

دانشجویان بین المللی علاوه بر این که در صورت تسلط به زبان آلمانی می توانند از خدمات آموزشی رایگان و خدمات دانشجویان بهره بگیرند، همچنین می توانند از برخی بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی رایج در کشور آلمان برخوردار شوند. در آلمان یک سازمان به نام DAAD وجود دارد که افراد واجد شرایط می توانند از طریق آن بعد از اخذ پذیرش دانشگاهی به منظور تحصیل پرستاری در آلمان درخواست بورسیه و کمک هزینه کنند. معمولاً افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده و همچنین دارای سابقه کار تخصصی و رزومه علمی مناسبی باشند می توانند از این شرایط ویژه استفاده کنند. عمده این بورسیه ها در مقطع دکتری تخصصی ارائه می شود و از 3 تا 4 سال بخش های عمده هزینه زندگی را پوشش می دهد. در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز برخی بورسیه ها ارائه می گردند. در مقاله بورسیه تحصیلی در آلمان می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص بورسیه های تحصیلی در کشور آلمان به دست آورید.

برترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته پرستاری

طبیعی است هر دانشجو پس از بررسی شرایط مالی و هزینه ها در کشور آلمان و آگاهی از شرایط تحصیل رایگان پرستاری در آلمان به دنبال اخذ پذیرش در دانشگاه های معتبر با سطح علمی بالا می باشد. آلمان یکی از کشورهایی می باشد که به سیستم آموزشی خود از سطوح مبتدی تا سطوح بالای تحصیلی اهمیت بسیار زیادی می دهد. بنابراین متقاضیان انتخاب های بسیار گوناگونی جهت ادامه تحصیل پرستاری در آلمان دارند. در جدول زیر می توانید دانشگاه های برتر کشور آلمان در زمینه رشته های پزشکی و بهداشت عمومی مشاهده نمایید:

وضعیت دانشگاه از نظر وزارت بهداشت

نام دانشگاه

ردیف

مورد تایید

Heidelberg University

1

مورد تایید

Rwth Aachen University

2

مورد تایید

Lubek University

3

مورد تایید

Witten/Herdecke University

4

مورد تایید

Magdeburg University

5

مورد تایید

Munster University

6

-

Wurzburg University

7

-

Tubingen University

8

مورد تایید

Freiburg University

9

مورد تایید

Leipzig University

10

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان

در صورتی که دانشجو دارای تمامی شرایط تحصیل پرستاری در آلمان باشد، پس از بررسی دانشگاه ها ی مختلف و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اکنون باید جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام نماید. دانشجویان بین المللی با داشتن ویزای و اقامت تحصیلی اجازه تحصیل و اقامت به مدت دوران تحصیل در آلمان را دارند. همچنین دانشجویان در مقاطع تحصیلی متفاوت می توانند از اجازه کار دانشجویی که به صورت محدود ارائه می شود استفاده کنند. برای دریافت این ویزا شخص با در دست داشتن مدارک زیر می تواند به سفارت کشور آلمان در کشور خود مراجعه کند:

  • تکمیل فرم های مربوطه
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • دو عکس منطبق با گذرنامه
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • ارائه تمکن مالی
  • بیمه
  • ارائه مدرک زبان

شرایط اقامت پس از تحصیل پرستاری در آلمان

در این بخش به موضوع اشتغال در آلمان برای پرستاران می پردازیم. افرادی که دوره های تحصیل پرستاری در آلمان را پشت سر گذاشته اند تا یک سال و شش ماه اجازه خواهند داشت که اقامت پس از تحصیل در آلمان داشته و کاریابی کنند. نرخ بیکاری در کشور آلمان جز کمترین نرخ ها در بین کشورهای اروپایی می باشد و این موضوع شانس کاریابی فارغ التحصیلان را بسیار بالا می برد. در نمودار زیر نرخ بیکاری آلمان در سال های گذشته را مشاهده می کنید:

تحصیل پرستاری در آلمان

افرادی که دوره های کارآموزی را پشت سر گذاشته اند نیز می توانند در این شغل مشغول به کار شوند. پرستارانی که در کشورهای دیگر و به زبان های غیر آلمانی تحصیلات خود را پشت سر گذاشته اند می بایست در ابتدا مدرک تحصیلی و مدارک شغلی خود را تطبیق دهند. جهت معادلسازی در قدم اول پرستاران باید زبان آلمانی را در سطح B1 بدانند. بعد از دوره های معادلسازی و کارورزی را پشت سر می گذارند تا اجازه کار در آلمان را به دست آورند. 

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل پرستاری در آلمان هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس جناب استاد ملک پور است استفاده نموده و در حد یک کارشناس در امر مهاجرت مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.بنر گام به گام اخذ اقامت

سوالات متداول

✅ هزینه تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه آلمان چقدر است؟

به طور میانگین اگر متقاضی، واجد شرایط بورسیه تحصیلی نباشد، مبلغ 100 تا 300 یورو را برای هزینه های تحصیل باید بپردازد.

✅ آیا ایرانی ها می توانند از بورسیه تحصیلی آلمان برخوردار شوند؟

بله شرایط بورسیه دانشگاه های آلمان برای همه خارجیان وجود دارد.

✅ اعتبار دانشگاه های آلمان در رشته پرستاری به چه میزان است؟

دانشگاه های آلمان در سطح بالا و قابل قبولی از جهت اعتبار علمی قرار دارد و مدارک دانشگاه های این کشور دارای اعتبار در سراسر جهان است.


 

_____________سخن پایانی درباره تحصیل پرستاری در آلمان_____________

آلمان یکی از کشورهای بزرگ و پر جمعیت اروپا و یکی از اصلی ترین مؤسسین و اعضای اتحادیه اروپا می باشد. همچنین یکی از کشورهایی می باشد که همچنان آموزش رایگان را در سیستم آموزشی خود حفظ کرده است. بنابراین بسیاری از دانشجویان بین المللی به همین دلیل به دنبال تحصیل در این کشور می باشند. در این مقاله مباحث متفاوتی از قبیل تحصیل پرستاری در آلمان، بورسیه پرستاری آلمان و تحصیل رایگان پرستاری در آلمان بررسی گردید. با بررسی این شرایط می توان تحصیل پرستاری در آلمان را یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل علاقه مندان به این رشته تحصیلی دانست. شما عزیزان در صورتی که سوالات بیشتری در زمینه تحصیل پرستاری در آلمان دارید می توانید در بخش دیدگاه انتهای همین صفحه آنها را مطرح کنید. همچنین می توانید با برقراری تماس با کارشناسان موسسه ملک پور مشاوره رایگان دریافت کنید.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
فرهناز فیضی
سلام و درود من می‌خواهم آدامه تحصیل پرستاری خود را در کشور آلمان بدیم آیا امکان پذیر است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی کشور آلمان آزمون دارد و بعد از قبولی در آزمون می توانید اقدام نمایید. البته قبولی شما در کنکور ایران و تحصیل در این رشته شانس شما را برای پذیرش افزایش می دهد.
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون برای تحصیل پرستاری در المان حتما باید دیپلم تجربی با معدل بالا داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست عزیز، داشتن معدل بالا برای دریافت پذیرش کمک میکند اما به معنی الزام برای معدل بالا نیست.
یلدا خلیق
سلام وقتتون بخیر من میخواستم تو آلمان رشته پرستاری بخونم امکانش هست که زبان آلمانی رو تو خود آلمان یاد بگیریم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز شما می توانید برای دوره های زبان پذیرش بگیرید.
شهره
درود آیا امکان دانشجوی Exchange بودن برای این رشته وجود داره؟ مثلا3 ترم در ایران خونده باشیم میتونیم ادامشو در المان بخونیم؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت تسلط به زبان المانی این امکان وجود دارد.
الهام
سلام وقت بخیر من ۲۵ سالمه و لیسانس پرستاری دارم ایا برای تحصیل ارشد توی المان حتما بابد معادل سازی کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، مدرک لیسانس شما باید مورد تایید قرار بگیرد و برای این امر باید معادلسازی نمایید.
سحر شکیبا نیک
میشه با دوره زبان رفت المان بعدش برم پرستاری بخونم؟ مشکلی توی ویزام پیش نمیاد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بهتر است شرایط خود را برای دوره زبان با مشاورین در میان بگذارید ولی در صورتی که ویزا دریافت نمایید میتوانید فرایند تحصیل پرستاری را نیز پیش ببرید.
راشین
سلام وقت بخیر من ۱۹ ساله هستم و زبان آلمانی رو تا سطح B1 میدونم چجوری میتونم برای تحصیل پرستاری در آلمان اقدام کنم و وارد دانشکده های پرستاری بشم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. شما برای تحصیل پرستاری می توانید یک دوره M کورس دریافت کرده و پس از آن برای تحصیل این رشته می توانید وارد دانشگاه شوید.
M&namat
سلام وعرض ادب بنده ۳۳سالمه پرستارم ۴سال سابقه کاردارم و 2/5میلیارد دارایی دارم میخواستم ببینم بااین شرایط میتونم اقدام کنم برای المان ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله، در صورتی که سطح ب2 زبان آلمانی را داشته باشید میتوانید مستقیما برای کار در این کشور اقدام نمایید.
ریان
سلام وقت بخیر من ۱۸ سالمه معدل دیپلمم ۱۹ هست برای تحصیل در رشته پرستاری می تونم اقدام کنم؟ اگر آلمانی تا سطح A2 بخونم کافیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله می توانید برای تحصیل پرستاری اقدام داشته باشید اما باید سطح زبان خود را به سطح B2 برسانید.
ارنواز
سلام وقت بخیر من ۱۹ سالمه پشت کنکوری ام دیپلم تجربی دارم برای تحصیل رشته پرستاری با معدل ۱۸ هم میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله شانس انجام کار دارید و در صورت داشتن سطح زبان مناسب برای اپلای اقدام نمایید.
ماهان
سلام خدا قوت برای پرستاری برای المان حتما باید معادلسازی انجام داد؟ من سنم 52سالمه پرستارم تو بیمارستان وسابقه کاردارم راهی وجود داره که بدون معادلسازی بتونم برم برای کادر درمان ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز مدرک شما بایستی معادلسازی شود.
میاحی
سلام وقت بخیر خدا قوت به شما من 25 سالمه ترم اخر پرستاری ام و ایلتس 6 المانی هم آ یک رو خوندم می تونم برای ارشد اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان اقدام وجود دارد.
جانا
سلام خسته نباشید اگر مدرک و سابقه پرستاری داشته باشیم و بخوایم برای کار به آلمان بریم، چه مدرک زبانی لازم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای کار پرستاری در آلمان شما باید حداقل مدرک زبان آلمانی B2 را داشته باشید.
مشاوره رایگان