تحصیل مهندسی در لتونی

1 نظر

تحصیل مهندسی در لتونی، تحصیل مهندسی در دانشگاه های لتونی، هزینه تحصیل در لتونی در رشته مهندسی و سایر شرایط تحصیل مهندسی در لتونی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق علمی قرار گرفته است. تحصیل مهندسی در لتونی با چه هزینه ای امکان پذیر است؟ آیا تحصیل مهندسی در لتونی به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ آیا امکان کسب اقامت و تابعیت کشور لتونی پس از تحصیل وجود دارد؟ در این مقاله سعی شده به این پرسش ها و سایر سوالات شما در مورد تحصیل مهندسی در لتونی پاسخ داده شود. چنانچه شما عزیزان متقاضی تحصیل مهندسی در این کشور اروپایی هستید، در وهله نخست مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید از طریق تماس تلفنی با موسسه ملک پور (mie اتریش) اطلاعات بیشتر و به روزتری در این زمینه دریافت کنید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

در این مقاله موضوعات زیر بررسی و تحلیل شده است:

  • شرایط کلی تحصیل مهندسی در لتونی
  • تحصیل مهندسی در لتونی در کارشناسی
  • تحصیل مهندسی در لتونی در کارشناسی ارشد
  • تحصیل مهندسی در لتونی در دکتری
  • بورسیه تحصیل مهندسی در لتونی
  • هزینه های تحصیل و زندگی در لتونی
  • کار دانشجویی زمان تحصیل مهندسی در لتونی
  • دانشگاه های برتر مهندسی لتونی
  • بررسی ویزای همراه دانشجویی لتونی
  • مدارک مورد نیاز تحصیل مهندسی در لتونی
  • کار پس از تحصیل مهندسی در لتونی
  • اقامت و تابعیت لتونی بعد از تحصیل
  • سوالات متداول راجع به تحصیل مهندسی در لتونی
  • تحصیل مهندسی در لتونی و سخن پایانی

تحصیل مهندسی در لتونیشرایط کلی تحصیل مهندسی در لتونی

جمهوری لتونی که به نام های لاتویا و لتلند هم نامیده می شود، کشوری است در شما اروپا. لتونی از مشرق با روسیه، از شمال با استونی، از جنوب با لیتوانی، از جنوب شرقی با بلاروس و از مغرب با دریای بالتیک هم مرز است. این کشور از کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود. آب و هوای لتونی معتدل و مرطوب است. تحصیل مهندسی در لتونی برای متقاضیان در مقاطع مختلف امکان پذیر است که شامل پرداخت هزینه نیز می شود. یکی از جذابیت های تحصیل مهندسی در لتونی، امکان برخورداری از برنامه بورسیه تحصیلی می باشد که حتی تحصیل رایگان در کنار دریافت کمک هزینه زندگی را برای دانشجو در کشورهای دیگر فراهم می سازد. در ادامه مقاله به جزئیات بیشتری در این زمینه می پردازیم.

خرید ملک در آلمان

تحصیل در لتونی

تحصیل مهندسی در لتونی در کارشناسی

تحصیل مهندسی در لتونی در مقطع کارشناسی در این قسمت نوشتار توضیح داده شده است. مقطع کارشناسی در کشور لتونی 4 سال است، ولی بعضی رشته ها در بعضی دانشگاه ها این مقطع 3 سال طول می کشد که شامل 6 الی 8 ترم می شود. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های لتونی متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید مدارک تحصیلات دوره دبیرستان خود را برای مرکز بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلات عالی ارسال کنند تا مدارک آن ها توسط این مرکز تأیید شود. سپس متقاضی  می تواند دوره های مختلف تحصیلی در کشور لتونی را بررسی کرده و درخواست پذیرش به دانشگاه بدهد. برای تحصیل مهندسی در لتونی متقاضیان باید مدرک دیپلم 12 ساله داشته باشند. همچنین برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در کشور لتونی شخص متقاضی نیاز به داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 دارد. شهریه تحصیل مهندسی در لتونی در مقطع کارشناسی حدوداً 2000 تا 4000 یورو در سال است. اخذ مدرک کارشناسی برای برخی رشته ها مستلزم ارائه پایان نامه می باشد.

تحصیل مهندسی در لتونی در کارشناسی ارشد

تحصیل مهندسی در لتونی در مقطع کارشناسی ارشد را در این بخش مطالعه  می کنید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لتونی حدود 2 سال طول می کشد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان وجود دارد. برای تحصیل دراین مقطع متقاضی باید مدرک کارشناسی خود به همراه ریز نمرات و مدرک زبان آیلتس با نمره 6 را را ارائه دهد. شایان ذکر است که تحصیل دراین مقطع دانشجویان را برای ورود به بازار کار این کشور آماده می کند و متقاضیان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود به بازار کار لتونی ورود پیدا کنند و شغل مناسب خود را بیابند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های لتونی بین 3000 تا 4000 یورو در سال می باشد. این مقاله توسط موسسه ملک پور(موسسه mie اتریش) تهیه و تنظیم شده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر نام منبع مغایر با قانون بوده و برخلاف اخلاق و شرع است.

تحصیل مهندسی در لتونی در دکتری

تحصیل مهندسی در لتونی در مقطع دکتری را در این قسمت مقاله شرح خواهیم داد. تحصیل در مقطع دکترا در کشور لتونی بین 4 تا 6 سال طول می کشد. تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی و لتونیایی است و داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 الزامی می باشد. متقاضی تحصیل مهندسی در لتونی در مقطع دکتری باید مقالات و فعالیت های پژوهشی خود را ارائه دهد. در بعضی دانشگاه ها موضوع پایان نامه باید در ابتدای امر مشخص شود، لذا برای کسب پذیرش دانشجویان باید به جستجو و بررسی دوره ها و اساتید دانشگاه بپردازد. اگر چنانچه دانشجو متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی نیز هست، بهتر است استاد راهنمای خود را قبل از درخواست بورسیه تحصیلی انتخاب کند و تأییدیه استاد راهنما را کسب کند. یکی از مهم ترین مراحل اخذ پذیرش مصاحبه دانشجو با اساتید دانشگاه می باشد. قبل از مشخص شدن استاد راهنما اساتید دانشگاه با متقاضی جلسه ای ترتیب داده و در آن جلسه دانشجو هدف از تحصیل خود در دانشگاه مورد نظر و در مقطع تحصیلی خود را بازگو می کند. دانشجو برای کسب پذیرش این مقطع بایستی مدرک کارشناسی ارشد خود به همراه ریز نمرات و مدرک زبان و حداقل دو توصیه نامه، رزومه تحصیلی و کاری و مقالات علمی و پژوهشی خود را به دانشگاه ارائه دهد.

بورسیه تحصیل مهندسی در لتونی

تحصیل مهندسی در لتونی به همراه بورسیه تحصیلی مبحث بسیار مهمی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور است. بورسیه تحصیلی کشور لتونی به دانشجویانی تعلق می گیرد که در مؤسسات و دانشگاه های این کشور تحصیل  می کنند و یا مشغول انجام کارهای تحقیقاتی هستند. اخذ بورسیه تحصیلی کاملاً به شرایط دانشجو بستگی دارد. متقاضیانی که در کلاس های ترم تابستان نیز ثبت نام می کنند، مشمول دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های لتونی می شوند. دانشجویان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های لتونی و ورود به این کشور از بیمه های دانشجویی نیز می توانند، بهره مند شوند که باعث کاهش هزینه های درمانی آن ها به شکل قابل توجهی می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی در صورتی  می توانند متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی باشند که یک سال تحصیلی را با موفقیت پشت سر گذاشته و جزو 10 درصد نفرات برتر دانشگاه باشند. چنانچه متقاضیان بیش از یک سال قصد تحصیل در لتونی را داشته باشند می توانند مجدداً درخواست بورسیه تحصیلی نمایند. یکی از مهم ترین برنامه های بورسیه تحصیلی لتونی، برنامه آراسموس می باشد که در صورت واجد شرایط بودن، نه تنها هزینه ای بابت تحصیل به دانشجو تعلق نمی گیرد؛ بلکه مبلغی نیز به عنوان هزینه زندگی به دانشجو اعطا می شود. ضمن این که دانشجو می تواند باقیمانده سال های تحصیل خود را در یکی از برترین کشورهای اروپا مانند آلمان پشت سر بگذارد.

هزینه های تحصیل و زندگی در لتونی

تحصیل مهندسی در لتونی و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را در این بخش بررسی خواهیم کرد. هزینه های تحصیل در لتونی بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است، اما به طور کلی می توان گفت برای تحصیل مهندسی در لتونی هزینه ای بین 2000 تا 4000 یورو به صورت سالانه باید پرداخت کرد. میانگین هزینه های زندگی ماهیانه افراد نیز کاملاً به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد. عموماً هزینه ها بین 300 تا 700 یورو در ماه با احتساب اجاره بها می شود. این مبلغ برای اجاره منزل، خورد و خوراک، پوشاک، هزینه های رفت و آمد و آب و برق کافی می باشد. لازم به ذکر است که خوابگاه دانشجویی نیز به دانشجویان در حال تحصیل در لتونی تعلق می گیرد. بنابراین هزینه های تحصیل و زندگی در کشور لتونی با وجودی که یک کشور اروپایی است از بسیاری از کشورهای دیگر پایین تر است. علاوه بر آن دانشجویان اجازه کار دانشجویی نیز دارند و از این طریق  می توانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور تأمین کنند.

کار دانشجویی زمان تحصیل مهندسی در لتونی

تحصیل مهندسی در لتونی و کار دانشجویی از مقوله های بسیار مهمی است که دانشجویان، خواهان کسب اطلاعاتی در مورد چگونگی آن هستند. همان گونه که پیش از این گفته شد، هیچ محدودیتی برای انجام کار دانشجویی هنگام تحصیل برای دانشجویان وجود ندارد. میزان اشتغال به کار در کشور لتونی بالاست، با این وجود دانشجویان باید قابلیت های فردی خود را در کاربه کارفرما نشان دهند. دانشجویان اجازه کار 40 ساعت در هفته را هم می توانند دریافت کنند. از صنایع اصلی برای مشاغل کشور لتونی می توان به صنایع الکترونیکی، صنایع غذایی و منسوجات اشاره کرد. تحصیل مهندسی در لتونی می تواند با دوره های کارآموزی به منظور آماده ساختن دانشجویان برای ورود به بازار کار این کشور همراه باشد.

دانشگاه های برتر مهندسی لتونی

تحصیل مهندسی در لتونی و دانشگاه های برتر این کشور را در این قسمت مطالعه می نمایید. برای متقاضیان تحصیل مهندسی در لتونی کیفیت آموزش و رنکینگ دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند، بسیار اهمیت دارد. در ادامه مطالب لیستی از برترین دانشگاه های این کشور را ارائه می دهیم.

 

Riga Stradins University

 1

University of Latvia

 2

Daugavpils University

 3

Transport and Telecommunication Institute

 4

Riga Technical University

 5

Rezekne Higher Education Institute

 6

Latvian Academy of Culture

 7

Vidzeme University of Applied Sciences

 8

Jazepa Vitola Latvian Academy of Music

 9

Riga Graduate School of Law

 10

Riga International School of Economics and Business Administration

 11

Ventspils University College

 12

Art Academy of Latvia

 13

BA School of Business and Finance

 14

School of Business Administration Turiba

 15

Stockholm School of Economics in Riga\

 16

Higher School of Economic and Culture

 17

Baltic International Academy

 18

Information Systems Management Institute

 19

Latvia University of Agriculture

 20

بررسی ویزای همراه دانشجویی لتونی

تحصیل مهندسی در لتونی و بررسی ویزای همراه این کشور برای کسانی که متقاضی تحصیل در این کشور هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متقاضیان برای تحصیل در کشور لتونی اجازه بردن همراه ندارند. ولی از آنجایی که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار پایین است، می توانند به صورت زوج برای اخذ پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه ها و یا مؤسسات این کشور اقدام نمایند. چنانچه مسئله بردن همراه برای شما حائز اهمیت باشد، کشور لتونی انتخاب شایسته و مناسبی برای ادامه تحصیل شما نمی باشد. با توجه به این موضوع ما سایر کشورهای اروپایی را که امکان الحاق کردن همراه یعنی (همسر و فرزندان زیر 18)به دانشجو وجود داشته باشد به شما پیشنهاد می کنیم. کشورهایی مانند اتریش، هلند، فنلاند.

مدارک مورد نیاز تحصیل مهندسی در لتونی

تحصیل مهندسی در لتونی و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این کشور را در این بخش توضیح می دهیم. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیل مهندسی در لتونی عبارتند از:

 

ارائه فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی کشور لتونی

ارائه فیش پرداخت هزینه های ویزای تحصیلی کشور لتونی

ارائه عکس پاسپورتی دانشجوی متقاضی تحصیل در لتونی

ارائه کپی مدارک تحصیلی فرد متقاضی تحصیل در کشور لتونی

ارائه مدرک زبان آیلتس

ارائه نامه پذیرش شخص متقاضی از دانشگاه های کشور لتونی

ارائه گواهی عدم سوءئ پیشینه شخص متقاضی تحصیل در لتونی

ارائه نامه مبنی بر تمکن مالی شخص متقاضی

ارائه کپی پاسپورت شخص متقاضی تحصیل در کشور لتونی

 

دانشجویان برای ورود به کشور لتونی نیاز به اخذ ویزای این کشور دارند. برای کسب ویزای کشور لتونی مدارک زیر مورد نیاز است.

 

ارائه پاسپورت با اعتبار کافی

ارائه نامه پذیرش دانشگاه برای شخص متقاضی

ارائه نامه مبنی بر تمکن مالی شخص متقاضی

ارائه مدرک زبان آیلتس

ارائه فیش هزینه های پرداختی دانشگاه

ارائه مدارک تحصیلی سنوات قبل به همراه ریز نمرات

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

ارائه مدارک هویتی

کار پس از تحصیل مهندسی در لتونی

کار پس از تحصیل در لتونی

تحصیل مهندسی در لتونی و موقعیت کار پس از تحصیل در این کشور را در این قسمت بررسی خواهیم کرد. برای کسانی که قصد گرفتن اقامت یک کشور اروپایی را دارند از طریق تحصیل دارند، یکی از گزینه ها می تواند کشور لتونی باشد. به این صورت که دانشجویان این امکان را دارند که با اتمام دوران تحصیل خود در این کشور شغل مناسب یافته و اقامت خود را از تحصیلی به کاری تبدیل نمایند. با توجه به اینکه کشور لتونی جمعیت کمی دارد و نرخ بیکاری با توجه به جمعیت کم این کشور نسبتاً بالا است. با این وجود متقاضیان می توانند در طول مدت تحصیل خود از طریق آشنایی با زبان و فرهنگ این کشور شانس کاریابی خود را افزایش داده و پس از فراغت از تحصیل شغل مورد نظر خود را بیابند. همچنین امکان کار دانشجویی به متقاضیان این فرصت را می دهد که با بازار کار این کشور بیشتر آشنا شده و شرایط ایجاد موقعیت شغلی را بهتر برای خود فراهم نمایند. در ادامه مطالب این بخش نمودار نرخ بیکاری در کشور لتونی را مشاهده می نمایید.

خرید ملک در آلمان

کار پس از تحصیل در لتونی

اقامت و تابعیت لتونی بعد از تحصیل

تحصیل مهندسی در لتونی و وضعیت اقامت و تابعیت پس از تحصیل یکی از مباحثی است که اهمیت بسیاری برای کسانی که این کشور را جهت تحصیل خود انتخاب کرده اند، دارد. امروزه کشور لتونی یکی از کشورهای مهاجر پذیر اروپایی تلقی می شود که شرایط زندگی در این کشور عموماً خوب است. متقاضیان تحصیل مهندسی در لتونی می توانند پس از اتمام دوران تحصیل خود، اقامت خود را از تحصیلی به کاری تبدیل نمایند. برای این منظور در وهله نخست نیاز به یافتن کارفرما دارند. پس از انعقاد قرار داد می توانند اقامت موقت دریافت نمایند که بر اساس آن به شخص متقاضی و خانواده اش اجازه زندگی در کشور لتونی را می دهد. به طور معمول پس از گذشت 5 سال شخص می تواند درخواست اقامت دائم این کشور را نماید و با گذشت چند سال از اقامت دائم با داشتن شرایطی می تواند در خواست اخذ پاسپورت و تابعیت لتونی را ارائه دهد. 


سوالات متداول راجع به تحصیل مهندسی در لتونی

✅ شهریه تحصیل مهندسی در لتونی در مقطع کارشناسی چقدر است؟

بین 2 تا 4 هزار یورو در سال.

✅ هزینه تحصیل مهندسی در لتونی در مقطع کارشناسی ارشد چقدر است؟

بین 3 تا 4 هزار یورو در سال.

✅ هزینه زندگی دانشجویی در لتونی چقدر است؟

بین 300 تا 700 یورو در ماه.

✅ ایا امکان تحصیل مهندسی در لتونی به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله؛


_____________تحصیل مهندسی در لتونی و سخن پایانی____________

تحصیل مهندسی در لتونی، دانشگاه های مهندسی لتونی، هزینه تحصیل در لتونی در رشته مهندسی و سایر شرایط تحصیل مهندسی در لتونی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق علمی قرار گرفت و سعی شد اطلاعات جامع و مفیدی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. با توجه به اطلاعاتی که از شرایط تحصیل و زندگی در این کشور ارائه کردیم و همچنین با در نظر گرفتن موقعیت کار پس از تحصیل دانشجویان و بازار کاری این کشور شما قادر هستید، تصمیم مناسب و به جایی برای تحصیل مهندسی در لتونی اتخاذ کنید. همان طور که گفته شد اگر چه هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور اروپایی بسیار پایین است، اما تحصیل در این کشور معایب خودش را نیز دارد. از جمله این ایرادات می توان به عدم وجود ویزای همراه اشاره کرد و از معایب دیگر وجود بازار کار ضعیف در این کشور است. چنانچه شما عزیزان متقاضی تحصیل در رشته های مهندسی هستید و مسئله مالی برایتان در اولویت قرار ندارد ما به شما کشورهای پیشرفته ای مانند آلمان، اتریش، کانادا را پیشنهاد می کنیم. در این کشورها علاوه بر امکان برخورداری از رفاه و مزایای بالای زندگی، شما می توانید امنیت کاری خود را نیز تضمین کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر دراین زمینه می توانید با موسسه ملک پور (موسسه mieاتریش) تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در ذیل همین مقاله و یا در وب سایت اصلی موسسه درج نمایید، تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده شود.

امتیاز 4.89 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
علیرضا شایسته
با سلام . در مورد تحصیل مهندسی در لتونی سوالی داشتم. من 34 ساله و متاهل هستم و دارای مدرک لیسانس مهندسی کامپیوتر هستم و سطح زبانم آیلتس 6 هست. آیا با سن و شرایط من امکان گرفتن پذیرش برای کشور لتونی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز. شرایط تحصیلی و مدرک زبان شما خوب است و اگر بتوانید مدرک زبان خود را به 6.5 ارتقا دهید باز هم شرایط بهتری خواهید داشت. اگر قصد اقدام دارید باید سریع تر اقدام داشته باشید، زیر بالا رفتن شرایط سنی شما ریسک پرونده را افزایش می دهد.
مشاوره رایگان