تحصیل مهندسی در سوئیس

1 نظر

تحصیل مهندسی در سوئیس، شرایط پذیرش دانشگاه های مهندسی سوئیس در رشته مهندسی، تحصیل رایگان در سوئیس ، هزینه تحصیل مهندسی در سوئیس و دانشگاه های انگلیسی زبان در سوئیس در این مقاله به صورت علمی و تخصصی و با استفاده از منابع معتبر و روز دنیا مورد بررسی قرار خواهند گرفت. شرایط تحصیل رشته مهندسی در دانشگاه های سوئیس چگونه است؟ هزینه های تحصیل مهندسی در سوئیس به چه صورت است؟ آیا می توان پس از تحصیل رشته مهندسی در سوئیس در این کشور مشغول به کار شد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات و سوالات مشابه در مورد تحصیل مهندسی سوئیس هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس و بررسی شرایط خود می توانید با موسسه MIE تماس حاصل نمائید و از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین مجرب و مسلط این موسسه بهره مند شوید. هم چنین می توانید با مراجعه به وبسایت موسسه ملک پور از مقالات گوناگون این وبسایت که همگی بر اساس قوانین به روز مهاجرتی تهیه شده اند بهره مند گردید. مطالب نوشته شده در این مقاله پس از مشورت با وکلای محلی سوئیس و استفاده از سایتهای معتبر نگارش شده است. بدیهی است ارائه این اطلاعات به مفهوم ارائه خدمات به شما عزیزان در این خصوص نمی‌باشد؛ جهت کسب اطلاعات لازم از خدمات ما با مشاوران موسسه تماس بگیرید. ما در این مقاله به بررسی موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

تحصیل مهندسی در سوئیس

تحصیل مهندسی در سوئیس

شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس

کشور سوئیس در قاره اروپا و بین کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا واقع شده است. سوئیس به علت جاذبه های طبیعی فراوان یک مکان عالی برای گردشگری در اروپا است. همچنین کشور سوئیس همواره دارای بالاترین رتبه از نظر کیفیت سطح زندگی در میان کشورهای جهان بوده است. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان تصمیم می گیرند سوئیس را به عنوان مقصد خود برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنند. دانشگاه های برتر سوئیس، کیفیت بالای زندگی در سوئیس و رونق بازار کار سوئیس، از جمله دلایلی است که دانشجویان بین المللی را ترغیب می کند که برای تحصیل مهندسی در سوئیس و همچنین سایر رشته ها به این کشور مهاجرت کنند.

سوئیس از معتبرترین دانشگاه های جهان برخوردار است. دانشجویان بین المللی همواره از امکانات با کیفیت در تمامی مؤسسات و دانشگاه ها و سطح تدریس در دوره های خود راضی هستند. به طور کلی، دانشگاه های مهندسی سوئیس شهرت خوبی به لحاظ کیفیت تدریس و اعتبار مدرک تحصیلی دارند. بنابراین، چه شما یک شهروند سوئیس باشید، چه یک دانشجوی بین المللی که در دانشگاه سوئیس تحصیل کرده است، بعدها در بازار کار و در میان کارفرمایان از شما استقبال خوبی خواهد شد.

اگر چه هزینه زندگی در سوئیس بسیار زیاد است اما میانگین حقوق در سوئیس در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بالا می باشد. بسیاری از شرکت های بزرگ و معتبر در سراسر کشور سوئیس دفتر دارند. بنابراین فرصت های شغلی بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان وجود دارد تا بتوانند به کار در سوئیس بپردازند. اگرچه دریافت ویزا برای اقامت در این کشور برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا پس از تحصیل دشوار است، اما اگر ثابت کنید که دارای یک رزومه قوی و نیز مهارت و تخصص کافی هستید، بسیاری از کارفرمایان با درخواست کاری شما موافقت خواهند کرد. در صورتی که موفق شوید یک شغل مناسب در سوئیس پیدا کنید و مشغول به کار در سوئیس شوید انتظار داشته باشید که هزینه های بالای زندگی سوئیس ناگهان چندان زیاد به نظر نرسد. همان طور که گفته شد میانگین حقوق در سوئیس بالا می باشد. به عنوان مثال، متوسط حقوق سالانه یک معلم ۸۷,۵۰۰ فرانک سوئیس است (که تقریباً ۹۰,۰۰۰ دلار است). برای اطلاع از کار در حین تحصیل در سوئیس این مقاله شما را راهنمایی می کند.

تحصیل مهندسی در سوئیس در مقطع لیسانس

تحصیل رشته مهندسی در سوئیس در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور امکان پذیر می باشد. مدت زمان تحصیل مهندسی در سوئیس در دوره کارشناسی معمولاً بین ۳ تا ۴ سال می باشد. دروس ارائه شده در دانشگاه های مهندسی سوئیس بسته به دانشگاهی که انتخاب می کنید می تواند به زبان انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و یا فرانسوی باشد. دانشگاه های مهندسی از دانشجویان بین المللی بسیار استقبال می کنند. برای این منظور بسیاری از دانشگاه های این کشور رشته های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اما واقعیت این است امکان تحصیل مهندسی در سوئیس به زبان انگلیسی در تمامی دانشگاه های سوئیس فراهم نیست. بیشترین تعداد برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا می باشد و فقط برخی از دانشگاه ها کلیه دوره ها و رشته های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

 بنابرین برای اخذ پذیرش از هر یک از دانشگاه های مهندسی سوئیس ممکن است که مدرک زبان متفاوتی از شما درخواست شود. شما برای تحصیل رشته مهندسی در سوئیس در برخی از دانشگاه های این کشور نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس نیستید اما هنگام ورود به دانشگاه با شما مصاحبه خواهند کرد تا سطح زبان شما بررسی شود. علاوه بر این ارائه مدرک دیپلم ۱۲ ساله به همراه ریز نمرات نیز برای دریافت پذیرش از رشته مهندسی سوئیس الزامی می باشد. هزینه تحصیل مهندسی در سوئیس در مقطع کارشناسی بسته به این که شما در دانشگاه های دولتی سوئیس تحصیل کنید و یا در دانشگاه های خصوصی سوئیس، می تواند تفاوت بسیار زیادی داشته باشد. هزینه تحصیل مهندسی در سوئیس در دانشگاه های دولتی این کشور در مقطع کارشناسی بین ۴۰۰ تا ۴,۰۰۰ یورو در سال می باشد. در حالی که هزینه تحصیل مهندسی در سوئیس در دانشگاه های خصوصی می تواند تا ۴۰,۰۰۰ یورو در سال نیز باشد.

تحصیل مهندسی در سوئیس در مقطع فوق لیسانس

تحصیل مهندسی در سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد در بسیاری از دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور فراهم است. تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس به شما این فرصت را می دهد تا در یکی از دانشگاه ها یا مراکز آموزش عالی و پژوهشی جهان تحصیل کنید. همچنین این فرصت را خواهید داشت که به زبان های مختلف تحصیل کنید زیرا که دانشگاه های سوئیس رشته های تحصیلی مختلف را در این کشور به زبان های مختلفی ارائه می دهند. در صورتی که تمایل دارید به تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی در سوئیس بپردازید بسته به دانشگاه ممکن است مدرک زبان متفاوتی از شما درخواست شود. برای تحصیل مهندسی در سوئیس به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً مدرک زبان آیلتس ۶,۵ مورد نیاز می باشد. اما امکان اخذ پذیرش تحصیل مهندسی در سوئیس در برخی از دانشگاه های این کشور با نمره آیلتس پایین تر نیز وجود دارد. همچنین در صورتی که مایل باشید برای تحصیل مهندسی در سوئیس به زبان آلمانی، ایتالیایی یا فرانسوی پذیرش دریافت نمایید به طبع باید مدرک معتبر این زبان ها را ارائه بدهید. حداقل نمره مورد نیاز برای هر یک از این زبان ها بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت است. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق به وبسایت رسمی دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و یا از یک کارشناس خبره در امر مهاجرت کمک بگیرید. علاوه بر مدرک زبان شما باید یک مدرک کارشناسی معتبر که مورد قبول دانشگاه های سوئیس باشد نیز ارائه بدهید.

سوئیس بیش از ۲۰۰ رشته تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد که این رشته ها شامل بسیاری از رشته های مهندسی نیز می باشند. برای مثال دانشگاه École Polytechnique Fédérale de Lausanne یک دانشگاه کاملاً بین المللی است که تقریبا نیمی از دانشجویان آن از خارج از کشور می آیند و دانشجویان بین المللی از ۱۱۲ ملیت مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه در رشته های علوم طبیعی و مهندسی سرآمد است و به دلیل نتایج تحقیقات خود در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

تحصیل مهندسی در سوئیس در مقطع دکتری (PHD)

تحصیل مهندسی در سوئیس در مقطع دکترا به چهار زبان امکان پذیر می باشد. تعجب آور نیست که سوئیس مقصد محبوب بسیاری از دانشجویان دکترا برای مطالعات بین المللی است. فرصت های تحصیل دکترا در سوئیس بسیار چشمگیر است. زیرا این کشور دارای برخی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپا می باشد. در زیر برخی از دلایلی که تحصیل دکتری مهندسی در سوئیس را بسیار محبوب کرده است ارائه خواهیم داد:

  • دانشگاه های بین المللی بسیار: بیش از ۵۰ ٪ دانشجویان دکترا در دانشگاه های سوئیس از خارج از کشور می آیند.
  • تأکید بر آموزش در مقطع دکترا: سیستم آموزش عالی سوئیس در حال حاضر بر افزایش فرصت های آموزش در مقطع دکترا و معرفی فرصت های نوین تحقیقاتی متمرکز است. این چارچوب از سال ۲۰۱۷- ۲۰۲۰ اجرا می شود و شما می توانید برای تحصیل رشته مهندسی در سوئیس در مقطع دکترا از آن بهره مند شوید.
  • آموزش چند زبانه: سوئیس دارای چهار زبان ملی و رسمی فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و رومانیایی می باشد. همچنین بسیاری از برنامه های دکترا به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند و طیف وسیعی از فرصت ها را برای دانشجویان بین المللی در زمینه های مختلف ارائه می دهند.
  • تأمین بودجه تحقیقاتی برای دانشجویان دکترا: بنیاد ملی علوم سوئیس پشتیبانی گسترده ای را برای دانشجویان دکترا و محققان فوق دکترا که می خواهند در سوئیس به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بپردازند اختصاص داده است.

در کنار تمامی این شرایط عالی شما جهت دریافت پذیرش در مقطع دکترا برای تحصیل رشته مهندسی در سوئیس باید دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر باشید. این مدارک باید مورد پذیرش دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی کشور سوئیس باشند. همچنین همان طور که اشاره شد امکان تحصیل مهندسی در سوئیس در مقطع دکترا به چندین زبان فراهم می باشد. بسته به این که شما مایل باشید به کدام زبان به تحصیل بپردازید مدرک زبان متفاوتی از شما درخواست خواهد شد. برای تحصیل دکترا در رشته مهندسی در سوئیس در بیشتر دانشگاه های این کشور مدرک آیلتس ۶,۵ یا ۷ مورد نیاز است. همچنین مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا انگیزه نامه قوی، توصیه نامه از جانب اساتید، مقالات علمی معتبر و داشتن یک استاد راهنما از موارد دیگری هستند که شما جهت اخذ پذیرش تحصیلی رشته مهندسی در سوئیس به آن ها نیاز دارید.

هزینه تحصیل مهندسی در سوئیس

 تحصیل رشته مهندسی در سوئیس با توجه به دانشگاهی که قصد دارید از آن پذیرش دریافت نمایید و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت است. در بیشتر کشورهای اروپایی، شهریه برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا بیشتر از دانشجویان اروپایی است. در این مورد کشور سوئیس یک استثنا است. شهریه تحصیل مهندسی در سوئیس در اکثر دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بین المللی، صرف نظر از ملیت آن ها یکسان است. با این حال، چند استثنا وجود دارد. تحصیل مهندسی در کشور سوئیس در برخی از دانشگاه های دولتی سوئیس با توجه به ملیت دانشجویان می تواند وضعیت متفاوتی داشته باشد. در این دانشگاه ها می توانید با دو وضعیت روبرو شوید:

  • هزینه های تحصیل برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA بیشتر است.
  • هزینه تحصیل برای همه دانشجویان بین المللی در مقایسه با هزینه های دانشجویان ملی (سوئیسی) بالاتر است.

در زیر نام برخی از دانشگاه ها که تحصیل رشته مهندسی در سوئیس در آن ها برای دانشجویان بین المللی دارای شهریه بالاتری می باشد ارائه شده است.

  • دانشگاه فریبرگ
  • دانشگاه لوسرن
  • دانشگاه نوشاتل
  • دانشگاه سنت گالن
  • دانشگاه لوگانو
  • دانشگاه زوریخ

هزینه های تحصیل مهندسی در سوئیس در دانشگاه های دولتی

بودجه قابل توجهی به دانشگاه های دولتی سوئیس تعلق می گیرد. به همین دلیل هزینه های تحصیل مهندسی در سوئیس در مقایسه با هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلیس یا ایالات متحده مقرون به صرفه تر است. متوسط شهریه تحصیل مهندسی در سوئیس در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت زیر است:

  • مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: ۴۰۰ - ۳,۷۰۰ یورو در سال
  • مقطع دکترا: ۱۰۰ – ۹۰۰ یورو در سال

هزینه های تحصیل مهندسی در سوئیس در دانشگاه های خصوصی

دانشگاه های خصوصی سوئیس معمولاً شهریه بالاتری دارند که می تواند به ۴۳,۰۰۰ یورو در سال برسد. اگر دانشجویان هنگام شروع ترم تحصیلی، مبلغ شهریه را به طور کامل پرداخت کنند، برخی از دانشگاه های مهندسی سوئیس تخفیف ارائه می دهند. برای برخی از مدارک، شهریه بر اساس تعداد کل دوره ها یا واحدهای درسی محاسبه می شود.

 

کالج لمان سوئیس

این مقاله را از دست ندهید: کالج لمان سوئیس

در این مقاله ما کالج بلربیز انگلستان را به شما معرفی می کنیم.

تحصیل مهندسی در سوئیس به همراه بورس تحصیلی

تحصیل مهندسی در سوئیس همراه با بورسیه تحصیلی سوئیس و فاند نیز امکان پذیر است. این بورسیه ها انواع متفاوتی دارند. با توجه به این که هزینه های زندگی در سوئیس نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا بالا می باشد بدیهی است که بسیاری از دانشجویان بین المللی تمایل دارند که برای کاهش هزینه های خود بورس تحصیلی سوئیس را دریافت نمایند. برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در سوئیس هستند، بورسیه های مختلفی در نظر گرفته شده است. برخی از این بورسیه ها توسط دولت سوئیس ارائه می شوند که بیشتر این بورسیه ها به داوطلبان تحصیلات تکمیلی و محققان اعطا می شود. سایر بورس های تحصیلی سوئیس و فاندهای تحصیلی توسط دانشگاه های سوئیس و سایر سازمان ها ارائه می شوند. برخی از بورسیه های تحصیلی سوئیس این امکان را برای شما فراهم می کند که از کمک های بلاعوض از ۹,۲۰۰ یورو تا ۱۳,۷۰۰یورو برای یک سال بهره مند شوید، مشروط بر اینکه در پایان ترم اول تحصیل خود از نظر علمی موفق باشید. همچنین در بعضی از دانشگاه ها می توانید برای وام بدون بهره حداکثر تا مبلغ ۱۱,۰۰۰یورو در سال اقدام کنید که تا ۴۰٪ هزینه های زندگی را پوشش می دهد. بورسیه های تحصیلی در سوئیس به دانشجویانی تعلق می گیرد که دارای یک رزومه قوی باشند. سطح زبان، معدل، کسب مقام در مسابقات علمی جهانی، مقالات معتبر از جمله مواردی هستند که می توانند امتیاز رزومه شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس تا حد قابل توجهی افزایش دهند. در جدول زیر برخی از بورسیه های تحصیلی سوئیس که به دانشجویان بین المللی اعطا می شود ارائه شده است:

 

کمک هزینه های تحقیقاتی

بلیط هواپیما

کمک هزینه ماهانه تا ۱۸۰۰ یورو در ماه

کمک هزینه مسکن تا ۲۸۰ یورو در ماه

پوشش کامل هزینه های بیمه درمانی

تخفیف کامل شهریه

Swiss Government Excellence Scholarships 2021

بورسیه تحصیلی Excellence شامل کمک هزینه تحصیلی و هزینه های تحصیل تا ۱۳,۲۵۰ دلار در هر ترم و همچنین معافیت از شهریه است

بورسیه تحصیلی ETH-D شامل کمک هزینه ای جزئی برای هزینه های زندگی و تحصیل به مبلغ ۸,۳۰۰ دلار در هر ترم و همچنین معافیت شهریه است. این بخش علاوه بر این بورس تحصیلی ۳,۳۰۰ دلار در هر ترم یا استادیاری را ارائه می دهد (با پرداخت ۵۵۰ - ۶۵۰ دلار در هر ماه).

بورسیه های تحصیلی Excellence و ETH-D برای برنامه کارشناسی ارشد ارائه می شود و برای مدت زمان سه یا چهار ترم به دانشجویان دارای صلاحیت اعطا می شود.

ETH Zurich Excellence Masters Scholarships

تحصیل مهندسی در سوئیس به زبان انگلیسی

تحصیل مهندسی در سوئیس به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی فراهم می باشد. البته همان طور که اشاره شد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در مقایسه با مقطع کارشناسی رشته های تحصیلی بیشتر و متنوع تری به زبان انگلیسی ارائه شده است. به طور کلی در صورتی که شما مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور به زبان انگلیسی باشید نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس خواهید بود. حداقل نمره مورد نیاز برای تحصیل مهندسی در سوئیس و بسیاری دیگر از کشورها در مقطع کارشناسی ۶، در مقطع کارشناسی ارشد ۶,۵ و در مقطع دکترا ۷ می باشد. اما بسته به دانشگاهی که از آن پذیرش می گیرید ممکن است حداقل نمره مورد نیاز آیلتس متفاوت باشد. امکان تحصیل مهندسی در سوئیس در برخی از دانشگاه های این کشور بدون ارائه مدرک آیلتس نیز امکان پذیر است. البته این دانشگاه ها معمولاً یک مصاحبه ورودی دارند که در آن سطح زبان فرد را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین باید به این نکته توجه کنید که حتی اگر برای پذیرش از دانشگاه سوئیس نیازمند ارائه مدرک آیلتس نباشید اما برای دریافت ویزای سوئیس معمولاً سطح زبان شما برای سفارت مهم است و ممکن است در صورت پایین بودن سطح زبان با ویزای شما موافقت نشود.

اگر مایل به تحصیل مهندسی در سوئیس هستید باید در نظر بگیرید که اگرچه مدارک دانشگاه های سوئیس از اعتبار بالایی در جهان برخوردار است اما هزینه های زندگی در سوئیس بسیار بالا می باشد. اگر اعتبار مدرک تحصیلی برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است باید بدانید که در کشور انگلستان نیز امکان تحصیل مهندسی فراهم است. مدارک تحصیلی دانشگاه های کشور انگلستان نیز از اعتبار بسیار بالایی در جهان برخوردار هستند. علاوه بر این شما می توانید در کشور ایرلند به تحصیل مهندسی بپردازید. نظام آموزشی در کشور ایرلند کپی شده از نظام تحصیلی انگلستان می باشد با این تفاوت که هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با انگلستان ۲۵درصد پایین تر است. با تهیه محصولات آموزش زبان آلمانی و انگلیسی موسسه ملک پور می توانید شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس به زبان انگلیسی و یا آلمانی را فراهم نمایید.

مدارک مورد نیاز تحصیل مهندسی در سوئیس

جهت تحصیل مهندسی در سوئیس شما باید ویزای تحصیلی سوئیس از نوع D این کشور را دریافت نماید. ویزای نوع D برای اقامت های بالای ۳ ماه صادر می شود و تحصیل مهندسی در سوئیس نیز از نوع اقامت های تحصیلی بلند مدت می باشد. برای تحصیل مهندسی در سوئیس و بسته به این که قصد دریافت پذیرش از کدام دانشگاه و کدام مقطع تحصیلی را داشته باشید ممکن است از شما مدارک مختلفی درخواست شود. مدرک زبان معتبر، مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات و انگیزه نامه از جمله مدارکی هستند که برای پذیرش در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سوئیس مورد نیاز است. در برخی از دانشگاه های مهندسی سوئیس شما برای دریافت پذیرش نیازمند ارائه مدرک زبان نیستید اما به هنگام ورود با شما مصاحبه خواهد شد. لذا باید از دانش زبان کافی برخوردار باشید. همچنین تحصیل در دانشگاه در صورتی که سطح زبان شما در حد قابل قبول نباشد بسیار سخت و حتی غیر ممکن خواهد بود. علاوه بر این سطح زبان شما در پروسه دریافت ویزا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که سطح زبان قابل قبولی نداشته باشید حتی در صورت دریافت پذیرش از دانشگاه هم ممکن است با ویزای شما موافقت نشود.

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های مهندسی سوئیس و تحصیل مهندسی در سوئیس توسط دانشگاه ها تعیین می شود. شرایط پذیرش دانشگاه های مهندسی سوئیس در رشته های مهندسی ممکن است متفاوت از یکدیگر باشد. شما برای کسب اطلاعات کافی در این زمینه می توانید به وبسایت رسمی دانشگاه ها مراجعه کنید. همچنین می توانید از راهنمایی یک مشاور و کارشناس مهاجرتی خبره کمک بگیرید. زیرا مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و در صورت نقص و یا اشکال ممکن است که با پذیرش شما موافقت نشود. علاوه بر مدارک تحصیلی شما باید اثبات کنید که از توانایی مالی کافی برای تحصیل مهندسی در سوئیس و زندگی در این کشور نیز برخوردار می باشید. به طور کل مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مهندسی سوئیس با مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی سوئیس متفاوت از هم می باشند. دریافت پذیرش از یک دانشگاه معتبر و همچنین دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس می تواند شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش دهد اما به معنی دریافت ۱۰۰ % ویزا نخواهد بود.

بهترین دانشگاه های مهندسی سوئیس

کشور سوئیس دارای بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان است که تعدادی از دانشگاه های این کشور دارای رتبه بالای 500 جهانی و رنگینگ کیو اس جهانی می باشند در این قسمت برخی از دانشگاه های کشور سوئیس که دارای رتبه جهانی در رشته های مهندسی می باشند را به شما معرفی می کنیم

رتبه جهانی دانشگاه

نام دانشگاه

150

دانشگاه لوزان

96

دانشگاه بازل

123

دانشگاه برن

73

دانشگاه زوریخ

10

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ

40

موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

98

دانشگاه ژنو

305

دانشگاه ایتالیایی سوئیس

381

دانشگاه فریبرگ

401

دانشگاه سنت گالن

 

در اینجا رتبه رشته های مهندسی را در 2 دانشگاه رتبه برتر این کشور بیان می کنیم:

موسسه فدرال فناوری لوزان رتبه موسسه فدرال فناوری سوئیس زوریخ

نام رشته

68

56

مهندسی آکوستیک

72 86 مهندسی هوافضا
10 49 مهندسی فیزیک کاربردی
159 113 مهندسی کشاورزی
36 49 مهندسی معماری
67 110 نقشه کشی فنی
11 16 مهندسی رباتیک
7 25 انرژی های تجدید پذیر
67 89 طراحی صنعتی
32 47 مهندسی سیستم

بهترین رشته های مهندسی در سوئیس

  • کشور سوئیس یکی از از پیشرفته ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد از این رو مربوط به بخش صنعت و ماشین آلات صنعتی، صنعت بانکداری، توریسم و ... در این کشور بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و به عبارتی از رشته های پولساز می باشد. از جمله رشته ها رشته های مهندسی که در کشور سوئیس مورد استقبال قرار می‌گیرد و جزء مشاغل پولساز در سوئیس می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  •  مهندسی برق : این رشته از جمله کشته های پولساز در سوئیس میباشد که به طور متوسط سالانه ۱۳۰ هزار فرانک برای مهندس برق درآمد دارد.
  • رشته مهندسی معماری: از دیگر رشته های پولساز در این کشور رشته معماری در سوئیس می باشد که به دلیل ساخت و ساز و توسعه شهرها و مدرن سازی آنها از جمله رشته های پولساز و پردرآمد در این کشور می باشد که درآمد سالانه آن حدود ۱۵۵ هزار فرانک در سال می باشد.
  • رشته مهندسی مکانیک: این رشته نیز از دیگر رشته های پولساز و در کشور سوئیس می باشد که از مهندس مکانیک در ساخت و ساز های شهری شرکت ها و کارخانه های این کشور استفاده می شود

همچنین رشته هایی چون: مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی آیتی، مهندسی هوافضا، مهندسی کشاورزی از دیگر رشته های پولساز در این کشور می باشد.

هزینه های زندگی در سوئیس

تحصیل مهندسی در سوئیس شامل هزینه های تحصیل در سوئیس می باشد. بنابرین فردی که قصد دارد برای تحصیل مهندسی در سوئیس به این کشور مهاجرت کند علاوه بر هزینه های تحصیلی و شهریه دانشگاه های مهندسی سوئیس باید هزینه های زندگی در سوئیس را نیز در نظر بگیرد. زندگی در سوئیس در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر هزینه بالایی دارد. هزینه زندگی در سوئیس بسته به این که شما قصد داشته باشید در کدام شهر سوئیس سکونت داشته باشید می تواند متفاوت باشد. زیرا معمولاً هزینه اجاره مسکن در شهرهای بزرگ تر و شلوغ تر نسبت به شهرهای کوچک تر بالاتر می باشد. بنابرین قبل از تصمیم برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس پیشنهاد می شود یک برآورد از هزینه های زندگی در سوئیس و تحصیل در سوئیس داشته باشید. همچنین بررسی کنید که آیا دانشگاهی که قصد دارید برای تحصیل مهندسی در سوئیس از آن پذیرش دریافت کنید برای دانشجویان بین المللی امکاناتی مانند خوابگاه ارائه می دهد یا خیر. برای پرداخت هزینه های اقامت، غذا، حمل و نقل، وسایل و فعالیتهای تفریحی باید متوسط بودجه ۱۳۰۰- ۱۷۰۰ یورو در ماه داشته باشید. ژنو و زوریخ گران ترین شهرهای سوئیس هستند و برای زندگی در این شهرها ممکن است به بودجه ای بیش از ۱۷۰۰یورو در ماه نیاز داشته باشید. در ادامه مبلغی که به طور متوسط برای زندگی در این شهرهای سوئیس هزینه خواهید کرد ارائه شده است:

  • ژنو - بین ۱۶۵۰ تا ۲۵۰۰ یورو در ماه
  • زوریخ - بین ۱۶۵۰ تا ۲۲۰۰ یورو در ماه
  • برن - حدود ۱۶۰۰ یورو در ماه
  • بازل - بین ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در ماه

نرخ اقامت در سوئیس حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه است که بسیار بالاتر از متوسط بین المللی که برابر با ۳۰۰ یورو در ماه است می باشد. عمده ترین گزینه هایی که توسط دانشجویان برای اسکان دانشجویی در سوئیس انتخاب می شود عبارتند از:

  • سالن های اقامت دانشجویی: بین ۴۵۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه. تعداد مکان ها محدود است.
  • اجاره / اشتراک یک آپارتمان: قیمت متوسط بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه است و یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای اقامت دانشجویان بین المللی در سوئیس محسوب می شود. با تقسیم آپارتمان با دانشجویان دیگر می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.

در مورد هزینه های خورد و خوراک در سوئیس شما باید بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ یورو در ماه برای غذا هزینه در نظر بگیرید. سعی کنید بیشترین خرید خود را بعد از ساعت ۵ عصر انجام دهید. هنگامی که بسیاری از فروشگاه ها ۲۵ تا ۵۰ ٪ تخفیف برای کالاهای فاسد شدنی ارائه می دهند. هزینه صرف غذا در رستوران های ارزان قیمت سوئیس، از ۱۶ تا ۲۷ یورو برای هر نفر می باشد. رستوران هایی که غذاهای بین المللی سرو می کنند می توانند قیمت کمتری داشته باشند. یک گزینه خوب، سالن غذاخوری دانشگاه است که در آن فقط ۸ تا ۱۰ یورو هزینه می کنید، یا میان وعده ها یا رستوران های واقع در فروشگاه های بزرگ مانند Migros، Coop یا Manor. برای رفت و آمد در سوئیس حدود ۱۱٪ دانشجویان پیاده روی را انتخاب می كنند، ۱۰٪ از دوچرخه و ۱۰٪ دیگر از حمل و نقل عمومی استفاده می كنند. هزینه حمل و نقل عمومی ماهانه حدود ۵۵ یورو می باشد.

هزینه های زندگی در سوئیس بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره مسکن ۲۱۷,۵۹ درصد بیشتر از ایران می باشد. همچنین هزینه اجاره مسکن در سوئیس ۱۹۰,۰۷ درصد بیشتر از ایران می باشد. در جدول زیر قیمت برخی از کالاها و خدمات در کشور سوئیس ارائه شده است:

 

نام کالا و یا خدمات

هزینه (دلار آمریکا)

غذا برای ۲ نفر در رستوران میان رده

110.49 $

۱ لیتر شیر

1.74 $

۱ کیلوگرم برنج

3.21 $ 

۱۲ عدد تخم مرغ

6.04 $

۱ کیلو گرم پنیر محلی

24.60 $

۱ کیلو گرم فیله مرغ

27.98 $

۱ کیلو گرم سیب

4.33 $

۱ کیلو گرم موز

3.15 $

۱ کیلو گرم پرتقال

3.86 $

۱ کیلو گرم پیاز

2.90 $

۱ کیلو گرم سیب زمینی

2.92 $

۱ کیلو متر با تاکسی

4.25 $

۱ لیتر بنزین

1.80 $

برق، گرمایش، سرمایش و … برای آپارتمان ۸۵ متری

214.9 $

اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر

1,661.58 $

اجاره آپارتمان ۱ خوابه در خارج از مرکز شهر

1,273.46 $

اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر

3,034.61 $

اجاره آپارتمان ۳ خوابه در خارج از مرکز شهر

2,404.35 $

 

درآمد رشته مهندسی در سوئیس

همانطور که پیش تر اشاره شد کشور سوئیس به دلیل پیشرفته بودن و صنعتی بودن برای اجرای پروژه های عمرانی و صنعتی خود نیازمند مهندسین کارکشته می باشد، که درآمد این مهندسین در این کشور بسیار مناسب می باشد، در جدول زیر به برآمد برخی از رشته ها در این کشور اشاره شده که بر اساس فرانک سوئیس در طول مدت یک سال نوشته شده است.

رشته های مهندسی

درآمدها در سوئیس(فرانک)

مهندس برق

130 هزار

مهندس BMS

198 هزار

رشته مهندس طراح

166 هزار

مهندس زیست پزشکی

190هزار

مهندس طراح

حدود200 هزار

مهندس حفاری

180 هزار

مهندس الکترونیک

حدود200 هزار

مهندس انرژی

حدود210 هزار

مهندس معماری

155 هزار

مهندس ژنتیک

220 هزار

مهندس زمین شناسی

210 هزار

مهندس صنایع

165 هزار

مهندس کنترل

185 هزار

مهندس مواد

175 هزار

مهندس مکانیک

حدود 200 هزار

رشته مهندس عمران

حدود180 هزار

مهندس معدن

165 هزار

مهندس تاسیسات

170 هزار

تحصیل مهندسی در سوئیس بنر

ویزای همراه دانشجویی سوئیس

رشته مهندسی در سوئیس با توجه به رتبه بالای دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. همچنین به علت اعتبار بالای مدرک های تحصیلی که توسط دانشگاه های سوئیس ارائه می شود افرادی که به تحصیل مهندسی در سوئیس می پردازند و از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند از شانس بالایی برای یافتن شغل مناسب در آینده برخوردار خواهند بود. در کنار تمامی این ها اگر فردی متاهل بوده و قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد مایل است بداند که آیا امکان اقامت همسر و فرزندانش نیز در طی دوره تحصیلی در آن کشور فراهم است یا خیر. این یکی از موارد بسیار مهمی است که می تواند در انتخاب یک فرد متأهل برای یک کشور جهت مهاجرت تحصیلی تاثیر زیادی داشته باشد.

متاسفانه دریافت ویزای همراه برای کشور سوئیس به راحتی امکان پذیر نمی باشد. معمولاً برای اعضای خانواده فرد متقاضی تحصیل در سوئیس ویزای توریستی صادر می شود. ویزای توریستی در دسته ویزاهای کوتاه مدت بوده و قابلیت تبدیل به ویزای دیگری را ندارد. همچنین همسر فرد متقاضی در صورتی که با ویزای توریستی وارد سوئیس شده باشد اجازه کار و تحصیل را در این کشور نخواهد داشت. لذا دانشجوی متأهلی که قصد تحصیل مهندسی در سوئیس را دارد بهتر است قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از این کشور در مورد شرایط سایر کشورها نیز اطلاعاتی کسب نماید. زیرا در بسیاری از کشورهای دیگر مانند آلمان و اتریش امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸سال وجود دارد. همچنین در صورت دریافت این ویزا همسر و فرزندان شخص متقاضی می توانند از مزایای زندگی در آن کشور بهره مند شوند. برای مثال فرزندان وی می توانند به طور رایگان در مدارس دولتی به تحصیل بپردازند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در مدارس سوئیس مقاله نگارش شده را مطالعه کنید.

وضعیت اقامت و تابعیت سوئیس پس از تحصیل مهندسی

پس از اتمام تحصیل مهندسی در سوئیس به دانشجویان ۶ ماه فرصت داده می شود تا در این مدت کار پس از تحصیل در سوئیس بیابند. بدیهی است که سطح کیفیت تحصیل شما در دانشگاه های کشور سوئیس و همچنین دانشگاهی که مدرک تحصیلی خود را از آن دریافت کرده اید تاثیر زیادی در شانس شما برای یافتن شغل مناسب خواهد داشت. در صورتی که در طی این مدت موفق شوید شغل مناسب پیدا کرده و یک قرارداد کاری منعقد کنید می توانید اقامت تحصیلی سوئیس را به اقامت کاری سوئیس تغییر بدهید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که کشور سوئیس برای استخدام نیروی کار اولویت را برای استخدام شهروندان سوئیس و سپس شهروندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار داده است. بنابرین یک کارفرمای سوئیسی قبل از استخدام شما باید برای دریافت نیروی کار یک آگهی بدهد و در صورتی که نتواند نیروی کار مناسب را بین شهروندان سوئیسی و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیدا کند می تواند شما را استخدام نماید. لازم به ذکر است که این اقامت ۶ ماهه قابل تمدید نمی باشد. در صورتی که بتوانید پس از اتمام تحصیل مهندسی در سوئیس یک شغل مناسب با رشته تحصیل خود پیدا کنید می توانید اقامت کاری این کشور را دریافت نمایید. معمولاً پس از ۵ سال کار در سوئیس و پرداخت مالیات و بیمه در این کشور می توانید اقامت دائم سوئیس را دریافت نمایید. همچنین پس از دریافت اقامت دائم کشور سوئیس می توانید برای دریافت تابعیت و پاسپورت سوئیس، درخواست نمایید. باید این نکته را یادآور شد که برای دریافت تابعیت یک کشور لازم است که با زبان رسمی آن کشور آشنایی کافی را داشته باشید و همچنین با تاریخ و فرهنگ آن کشور نیز آشنا باشید. به طور کلی باید اثبات کنید که با فرهنگ آن کشور ادغام شده اید و می توانید به عنوان یک شهروند سوئیسی در این کشور اقامت داشته باشید. پس از دریافت تابعیت سوئیس می توانید از کلیه مزایای شهروندی در این کشور بهره مند شوید.


سوالات متداول راجع به تحصیل مهندسی در سوئیس

شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس در مقطع کارشناسی چیست؟

طول این دوره 3 تا 4 سال است و تحصیل به زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی امکان پذیر است و هزینه آن در دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت می باشد.

مدرک زبان مورد نیاز تحصیل مهندسی در سوئیس چیست؟

بسته به دانشگاه، معمولاً به آیلتس 6.5 در مقطع کارشناسی ارشد و آیتس 7 در مقطع دکترا نیاز است.

متوسط هزینه تحصیل مهندسی در سوئیس چقدر است؟

متوسط هزینه تحصیل مهندسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سوئیس بین 400 تا حدود 4000 یورو در سال و هزینه تحصیل دکترا از 100 تا 900 یورو در سال است. در دانشگاه های خصوصی این هزینه می تواند به 40 هزار یورو در سال برسد.

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس چقدر است؟

بین 1300 تا 1700 که البته بسته به شهر و شرایط زندگی دارد.


_____________سخن پایانی____________

شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس، هزینه های تحصیل مهندسی در سوئیس، هزینه های زندگی در سوئیس و شرایط دریافت اقامت سوئیس پس از تحصیل رشته مهندسی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. توصیه می شود در کنار بررسی شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته مهندسی در سوئیس از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و اقامت کاری و دریافت پاسپورت در سایر کشورها نیز آگاه شوید. برای مثال مدت زمان ویزای جست و جوی کار در کشور انگلستان ۲ سال می باشد در حالی که پس از اتمام تحصیل در سوئیس شما می توانید تنها ۶ ماه برای جست و جوی کار در این کشور اقامت داشته باشید. برای کسب اطلاعات جامع و کامل در زمینه رشته مهندسی در سوئیس می توانید از طریق تماس تلفنی رایگان از مشاوره کارشناسان و مشاورین ما در موسسه MIE بهره مند شوید. همچنین می توانید شرایط خود را در زمینه مهاجرت تحصیلی به سوئیس و شرایط تحصیل مهندسی در سوئیس و سایر کشورهای دنیا توسط مشاوران مجرب ما در این مجموعه بررسی نمایید. شما می توانید از طریق ثبت نظرات و سوالات خود در زمینه تحصیل مهندسی در سوئیس در پایان این مقاله پاسخ آن را در اسرع وقت دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
anahita31
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 18 سالمه میخوام برم سوئیس درس بخونم چقدر سرمایه نیاز دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. دوست عزیز شما برای تحصیل در سوئیس باید هزینه های تحصیل و زندگی خود در حدود 30 الی 50 هزار یورو در سال را در نظر بگیرید که بسته به دانشگاه، رشته تحصیلی و ... متغیر است.
مشاوره رایگان