تحصیل مهندسی در اتریش

24 نظر

تحصیل مهندسی در اتریش، برخورداری از شرایط تحصیل رشته های مهندسی در کشور اتریش و نحوه دریافت ویزای تحصیلی اتریش از جمله اصلی ترین موضوعات پرداخته شده در این مقاله می باشند. شرایط تحصیل مهندسی در اتریش شامل کدامیک از دانشجویان بین المللی می شود؟ اخذ بورسیه های تحصیلی در اتریش چه مراحلی دارد؟ آیا امکان تحصیل مهندسی در دانشگاه های برتر اتریش وجود دارد؟ پاسخ به سوالات فوق و موارد مرتبط با موضوع تحصیل مهندسی در اتریش، دلیل اصلی نگارش این مقاله می باشد. با توجه به امکان برخورداری از شرایط تحصیل رایگان در کشور اتریش، طبیعیست که سالانه متقاضیان زیادی جذب مهاجرت به این کشور برای تحصیل مهندسی در اتریش می شوند. در صورتی که پس از مطالعه دقیق مطالب پیش رو، کماکان سوالی بدون پاسخ برای شما باقی ماند، تردیدی در تماس با کارشناسان مجرب ما در موسسه ملک پور به خود راه ندهید تا از مشاوره های تلفنی رایگان این موسسه استفاده نمایید. روش دیگر که پیش روی شما بزرگواران قرار دارد، تکمیل فرم تماس می باشد. چنانچه اقدام به پر کردن فرم تماس بر روی صفحه وبسایت موسسه نمایید، از سوی مشاورین موسسه با شما تماس گرفته خواهد تا شما را به طور رایگان به صورت تلفنی مشاوره نمایند. در ادامه مقاله به عناوین زیر می پردازیم:

تماس با ما

تحصیل مهندسی در اتریش

شرایط عمومی تحصیل مهندسی در اتریش

دانستن شرایط عمومی کشور اتریش، برای مهاجرت و استفاده از شرایط تحصیل مهندسی در اتریش ضروری است. کشور اتریش از جمله کشورهای مرفه و در حال پیشرفت می باشد که در بخش مرکزی اروپا قرار گرفته است. وجود شرایط اقتصادی ایده آل در کشور اتریش، سطح بالای کیفیت زندگی، سطح بالای فرهنگ و همچنین وجود دانشگاه های برتر بسیاری در این کشور، باعث گردیده است که تعداد زیادی از افراد به قصد تحصیل مهندسی در اتریش وارد این کشور شوند. تحصیل در اتریش در دانشگاه های دولتی، با هزینه بسیار کم و تقریباً رایگان می باشد. همین امر موجب افزایش تقاضای تحصیل داوطلبان و دانشجویان در اتریش می شود

 

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد تحصیل در اتریش

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد تحصیل در اتریش

مرزهای هم جوار کشور اتریش، ایتالیا، اسلوونی، جمهوری چک و آلمان هستند. پایتخت رسمی و سیاسی کشور اتریش، شهر وین می باشد. زبان رسمی مردم کشور اتریش، زبان آلمانی می باشد. به دلیل وجود رشته کوه های آلپ، اکثر فصول سال در کشور اتریش دارای آب و هوا سرد می باشد.

تحصیل مهندسی در اتریش

تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع لیسانس

تحصیل مهندسی در اتریش

برای تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع لیسانس نیاز به گذراندن 3 تا 4 سال دوره تحصیلی است. یکی از پیش نیازهای اصلی تحصیل مهندسی در مقطع لیسانس کشور اتریش این می باشد که پیش از ورود به کشور اتریش و ارسال درخواست برای پذیرش در دانشگاه های این کشور، شخص متقاضی باید حتماً در یکی از دانشگاه های معتبر و دولتی کشور خود قبول شده باشد و یا در حال اشتغال به تحصیل باشد. این پذیرش در دانشگاه های دولتی به معنای منع ادامه تحصیل شخص در کشور خود است. مدرک زبانی مورد نیاز برای تحصیل مهندسی در اتریش، مدرک زبان آلمانی سطح B1 می باشد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که می توان با مدرک A2 به صورت مشروط وارد کشور اتریش شده و پس از گذراندن دوره های زبان در این کشور، تحصیل مهندسی در اتریش را آغاز کرد. شرایط فوق الذکر، شامل دانشگاه های دولتی کشور اتریش شامل می شود و در مورد دانشگاه های خصوصی می توان این نوید را داد که برای دانشگاه های خصوصی تحصیل مهندسی در اتریش، موراد پیش نیاز تا حدی ساده تر است و تنها ضرورت مورد نیاز، تسلط شخص متقاضی به زبان انگلیسی و مدرک آیلتس حداقل نمره 6 است. تحصیل در برخی رشته های مهندسی در اتریش، نیاز به قبولی و پذیرش در آزمون ورودی و اولیه دارد.

هزینه تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع لیسانس دانشگاه های دولتی، رایگان می باشد. همانطور که گفته شد از جمله شروط اولیه تحصیل مهندسی در اتریش در دوره لیسانس دانشگاه های دولتی اتریش، ارائه مدارک مورد نیاز از جمله مدرک دیپلم و گذراندن 70 واحد درسی در دانشگاه های معتبر دولتی کشور مبدأ می باشد. در غیر اینصورت، دانشجو مستلزم پرداخت هزینه اندکی می باشد.

دانشجویان متقاضی تحصیل مهندسی در مقطع لیسانس دانشگاه های خصوصی لازم است که هزینه ای معادل 10 هزار تا 20 هزار یورو بسته به رشته انتخابی خود برای این مقطع پرداخت نمایند. دانشجویان تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع لیسانس مجازند که به مدت 10 ساعت در هفته همزمان با تحصیل خود بهکار دانشجویی بپردازند. علاقمندان به تحصیل مهندسی در اتریش و یا دیگر رشته های تحصیلی می توانند با تهیه محصول اپلای و ویزای تحصیلی اتریش از وبسایت رسمی موسسه ملک پور، اطلاعات خود را در خصوص پروسه ثبت نام و ارسال مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش افزایش دهند. 

تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع فوق لیسانس

برای اخذ مدرک تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع فوق لیسانس، نیاز است که شخص به مدت 2 سال یا 4 ترم تحصیلی به تحصیل بپردازد. شرایط دستیابی به مدرک فوق لیسانس مهندسی در کشور اتریش در دانشگاه های سراسری و خصوصی، مختلف است. چنانچه بخواهیم در اینجا از تفاوت های میان دانشگاه های سراسری و خصوصی کشور اتریش برای تحصیل مهندسی در اتریش نام ببریم، می توان به مدارک مختلف مورد نیاز برای تحصیل در هر یک از این دانشگاه ها اشاره کرد. ارائه مدرک حاکی از تکمیل تحصیلات عالی در دوره لیسانس به همراه ریز نمرات این مقطع تحصیلی برای اشتغال به تحصیل در مقطع فوق لیسانس، امری ضروری است. از رشته های ارائه شده در دانشگاه های تحصیل مهندسی در اتریش می توان به رشته های زیر اشاره کرد:

 

برخی از رشته های مهندسی دانشگاه های اتریش

فنی معماری

مهندسی عمران

مهندسی برق

دانش کامپیوتری

مهندسی مکانیک

برنامه ریزی شهری

شیمی فنی

ریاضیات فنی

مهندسی شیمی

تجارت اطلاعاتی

مهندسی مکانیک

 

مدرک اعطا شده از سوی دانشگاه های اتریش مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات کشور ایران می باشد. مدرک زبانی مورد نیاز برای تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع فوق لیسانس، مدرک زبان آلمانی سطح B2 و یا آیلتس 6.5 می باشد. امکان ادامه تحصیل در برخی از رشته های مهندسی در دانشگاه های اتریش در مقطع فوق لیسانس، نیازمند قبولی و گزینش در برخی از آزمون های ورودی این کشور است. دانشجویان تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع فوق لیسانس مجازند تا به مدت 20 ساعت در هفته، همزمان با تحصیل خود به کار دانشجویی نیز مشغول گردند.

تحصیل مهندسی در دانشگاه های خصوصی اتریش در مقطع فوق لیسانس، دارای شرایط ورودی راحت تری نسبت به دانشگاه های دولتی می باشد. تدریس در دانشگاه های خصوصی اتریش عموماً به زبان انگلیسی بوده و دانشجو را برای ورود به بازار کار آماده می نماید.

تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع دکتری

تحصیل مهندسی در اتریش

تحصیل مهندسی در اتریش به دو زبان انگلیسی و آلمانی امکان پذیر است و به مدت 5 سال به طول می انجامد. گرچه به طور کلی تحصیل در مقطع دکترا نیاز به اخذ تأییدیه استاد راهنما و ارائه روزمه علمی قوی دارد، اما موسسه ملک پور خدمات ویژه ای را برای متقاضیان تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع دکترا فراهم نموده است که طی آن، نیاز به ارائه روزمه قوی و مقالات ISI و مدرک زبان برای اخذ پذیرش در دانشگاه نبوده و پروسه انتخاب استاد راهنما، دریافت تأیید وی و به طور کلی اخذ پذیرش توسط این موسسه انجام می شود. اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اتریش در مقطع دکتری را می توانید از طریق تماس با موسسه ملک پور دریافت کنید. 

در خصوص هزینه تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع دکترا باید گفت که در صورت تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش، نیاز به صرف هزینه چندانی نبوده و این امر با پرداخت سالیانه 380 یورو امکان پذیر است. همچنین مبلغی نیز از سوی دانشگاه، به دانشجویان مقطع دکترا اعطا می شود. دانشجویان مقطع دکترا در اتریش می توانند به صورت پاره وقت، مشغول به کار شده و با  40 ساعت کار در هفته کسب درآمد کنند. اما باید به این نکته توجه داشت که صرفاً با تکیه بر حقوق دریافتی از دانشگاه و کار دانشجویی نمی توان از پس هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش به ویژه در ابتدای مهاجرت برآمد. به همین دلیل توصیه می شود متقاضیان مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقطع دکترا، از پشتوانه مالی کافی برخوردار باشند.

با توجه به آنچه که در این بخش از مقاله بدان اشاره شد، گفتنیست که ارائه مدرک زبان با نمره کافی به سفارت جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش الزامی است. با توجه به لزوم ارائه مدرک زبان C1 و C2 زبان آلمانی و یا آیلتس 7 به سفارت اتریش، توصیه می شود که با تهیه محصولات زبان موسسه ملک پور به تدریس استاد ملک پور، شرایط مورد نظر برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش را تضمین نمایید.

انتخاب دفتر مهاجرتی

? آموزش فشرده و سریع زبان آلمانی ?

انتخاب دفتر مهاجرتی

? دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC) ?

هزینه های تحصیل مهندسی در اتریش

یکی از موارد الزامی برای متقاضیان تحصیل مهندسی در اتریش، بررسی هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. در سال های گذشته، هزینه تحصیل در کشور اتریش به کمترین مقدار کاهش یافته است. به طوری که هزینه تحصیل مهندسی در اتریش برای شهروندان این کشور و افرادی که تبعه کشورهای اتحادیه اروپا می باشند، رایگان است. هزینه تحصیل مهندسی در اتریش برای دانشجویان بین المللی نیز بسیار پایین بوده و در دانشگاه های دولتی تقریباً رایگان می باشد. بر این اساس، هزینه تحصیل مهندسی در اتریش بنا به رشته و مقطع تحصیلی ممکن است به 726 یورو برسد. البته هزینه تحصیل مهندسی در دانشگاه های خصوصی اتریش که عموماً مورد استقبال دانشجویان بین المللی قرار می گیرد، بیشتر می باشد. در جدول ذیل، هزینه تحصیل در برخی رشته های مهندسی در کشور اتریش نمایش داده شده است:

 

دانشگاه رشته تحصیلی هزینه تحصیل مهندسی مقطع لیسانس
دانشگاه فناوری وین الکترونیک 726
دانشگاه یوهانس کپلر لینز مهندسی شیمی رایگان
دانشگاه هاگنبرگ مهندسی الکترونیک 726
دانشگاه رشته تحصیلی هزینه تحصیل مهندسی فوق لیسانس
دانشگاه وین علم و فناوری ساختمان 1.492
دانشگاه هاگنبرگ انفورماتیک 1.452
دانشگاه هاگنبرگ مهندسی برق 1.452

 

هزینه های زندگی در اتریش

در صورتیکه متقاضی تحصیل مهندسی در اتریش می باشید، باید از هزینه های رایج کشور اتریش نیز اطلاع یابید. هر چند که تعیین دقیق هزینه های مورد نیاز هر یک از افراد برای زندگی در کشوری دیگر، به سبک زندگی و مکان زندگی شخص مرتبط می باشد، اما به صورت حدودی می توان هزینه های زندگی و تحصیل مهندسی در اتریش را برآورد کرد. با توجه به اینکه هزینه های تحصیل در اتریش در دانشگاه های دولتی اتریش رایگان است، لازم است که هزینه های دیگر زندگی را که مربوط به بخش خورد و خوراک، حمل و نقل و سایر بخش های دیگر می شود، مورد بررسی قرار داد. چرا که در این صورت می توان میزان تمکن مالی خود جهت تأمین هزینه های تحصیل مهندسی در اتریش و زندگی در این کشور را ارزیابی کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسته به رشته و دانشگاه و مقطع تحصیلی متغیر بوده به صورت میانگین در حدود 10 تا 18 هزار یورو در سال می باشد. در جدول ذیل، لیست هزینه های زندگی در اتریش برای داوطلبان تحصیل مهندسی در اتریش ارائه شده است:

 

آیتم ها

هزینه (یورو)

آب (بطری 1.5 لیتر)

0.61

شیر کم چرب (1 لیتر)

1.1

نان سفید تازه (500 گرم)

1.82

برنج (1 کیلوگرم)

1.78

تخم مرغ (12 عدد)

2.94

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

10.97

مرغ (1 کیلوگرم)

10.46

گوشت گاو (1 کیلوگرم)

17.4

سیب (1 کیلوگرم)

2.31

پرتقال (1 کیلوگرم)

2.42

گوجه (1 کیلوگرم)

2.21

سیب زمینی(1 کیلوگرم)

1.45

بلیط حمل و نقل عمومی (یک مسیر)

2.4

رفت و آمد ماهیانه (قیمت معمول)

46.6

تاکسی (1 کیلومتر)

1.8

 

یکی از بزرگترین دغدغه های افرادی که قصد تحصیل مهندسی در اتریش دارند، هزینه اسکان و اقامت در این کشور می باشد. بسیاری از دانشجویان به منظور کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور، ترجیح می دهند که در خوابگاه های دانشجویی زندگی نمایند. عده ای دیگر نیز در جستجوی اجاره یا خرید ملک در اتریش می باشند. در جدول ذیل، هزینه های مربوط به اجاره و خرید مسکن در نقاط مختلف شهر در کشور اتریش بررسی شده است:

 

شرایط مختلف مسکن

هزینه (یورو)

هزینه های عمومی ماهیانه (برق، گرمایش، سرمایش، آب، انتقال زباله) برای یک آپارتمان 85 متر مربع

168

اجاره آپارتمان (یک خواب) مرکز شهر

719.71

اجاره آپارتمان (یک خواب) خارج از مرکز شهر

578.42

 

اطلاعات جزیی تر در خصوص هزینه زندگی در اتریش، در مقاله ای با همین نام در وبسایت موسسه ملک پور در دسترس می باشد.

هزینه زندگی در اتریش

? هزینه زندگی در اتریش ?

تحصیل مهندسی در اتریش به همراه بورسیه تحصیلی

علیرغم اینکه تحصیل مهندسی در اتریش در اکثر مقاطع و دانشگاه های کشور اتریش رایگان می باشد، اما هنوز دانشجویان و داوطلبانی وجود دارند که متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور می باشند. گر چه تعداد متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع پایین تر تحصیل مهندسی در اتریش بیشتر می باشد، اما امکان دریافت آن در مقطع لیسانس و فوق لیسانس کم می باشد. یکی از پیش نیازهای اصلی برای برخورداری از شرایط بورسیه تحصیلی در کشور اتریش، تسلط به زبان آلمانی می باشد که زبان رسمی اتریش و زبان اصلی تدریس در دانشگاه های دولتی آن می باشد. از دیگر شروط دریافت این بورسیه تحصیلی در اتریش، قبولی در دانشگاه های دولتی اتریش می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از هرگونه تصمیم گیری در حوزه مهاجرت، ویدئوی گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت را که برای اولین بار در خاورمیانه توسط جناب آقای ملک پور تهیه شده است، مشاهده فرمایید تا بتوانید همانند یک وکیل مهاجرت، مسیر خود را انتخاب نمایید. در جدول زیر بورسیه های مختلف تحصیلی در کشور اتریش نمایش داده شده است:

 

مقطع تحصیلی

انواع بورسیه تحصیلی اتریش برای مقاطع مختلف تحصیلی

کارشناسی

بورسیه تحصیلی ارنست ماخ برای تحصیل در دانشگاه علوم کاربردی اتریش (بین المللی)

بورسیه تحصیلی بنیاد بورسیه جمهوری اتریش برای دانشجویان مقطع کارشناسی و فارغ التحصیلان (بین المللی)

کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی ارنست ماخ برای تحصیل در دانشگاه علوم کاربردی اتریش (بین المللی)

بورسیه تحصیلی بنیاد بورسیه جمهوری اتریش برای مطالعات مقدماتی در رشته روابط بین الملل (بین المللی)

دکتری

بورسیه تحصیلی ارنست ماخ در سطح جهانی (بین المللی)

بورسیه تحصیلی فرانتس ورلف (بین المللی)

بورسیه تحصیلی ریچارد پلاسچا پیش دکتری (بین المللی)

 

با تکمیل فرم زیر می توانید شرایط خود را جهت اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های اتریش و یا دیگر کشورهای مورد نظر خود ارزیابی نمایید.

فرم درخواست ارزیابی اخذ بورسیه

? فرم درخواست ارزیابی اخذ بورسیه ?

تحصیل مهندسی در اتریش به زبان انگلیسی

تحصیل مهندسی در اتریش در اکثر دانشگاه های دولتی آن به زبان آلمانی می باشد. اما برخی از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های خصوصی نیز وجود دارند که امکان تحصیل مهندسی در مقاطع  مختلف در آن ها به زبان انگلیسی می باشد. همانطور که گفته شد اکثر دانشگاه های دارای تدریس زبان انگلیسی، خصوصی بوده و دارای هزینه تحصیل بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی می باشند. حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع لیسانس، مدرک آیلتس 6 و برای مقاطع فوق لیسانس و دکتری، به ترتیب 6.5 و 7 می باشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که امکان ورود با مدرک زبان مشروط به کشور اتریش وجود دارد. افرادی که از این طریق وارد کشور اتریش می شوند، ابتدا باید در دوره های آموزش زبان در این کشور شرکت کرده و سطح زبان خود را به سطح مورد نیاز جهت تحصیل مهندسی در اتریش برسانند. پس از آن می توانند وارد دانشگاه شده و دوره تحصیلی خود را آغاز نمایند. یادآوری می شود که تعدادی از دانشگاه ها خود اقدام به برگزاری دوره های زبان برای دانشجویان بین المللی می نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و تحصیل مهندسی در اتریش

تحصیل مهندسی در اتریش نیز همانند تحصیل در هر کشور دیگری، نیازمند ارائه مدارکی از سوی شخص متقاضی می باشد که در ادامه به اطلاع شما عزیزان می رسد. یادآوری می شود که تمامی مدارک، نیازمند ترجمه رسمی و تأییدیه دادگستری می باشند. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در رشته های مهندسی اتریش عبارتند از:

  • اصل و فتوکپی گذرنامه معتبر و تاریخدار به همراه ترجمه رسمی
  • عکس جدید و با تنظیمات مورد نیاز برای تحصیل مهندسی در اتریش
  • اصل و فتوکپی گواهینامه دیپلم و پیش دانشگاهی و ترجمه رسمی این مدارک به زبان آلمانی
  • مدارک معتبر زبان آلمانی برای ارائه به دانشگاه های دولتی کشور اتریش برای تحصیل مهندسی در اتریش
  • مدارک معتبر زبان انگلیسی و آیلتس برای ارائه به دانشگاه های بین المللی برای تحصیل مهندسی در اتریش
  • ارائه ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی به همراه ترجمه رسمی آن ها به زبان آلمانی برای تحصیل مهندسی در اتریش
  • فیش پرداخت شهریه و هزینه های لازم
  • ارائه گواهی قبولی در آزمون های مورد نیاز مانند GMAT و... در برخی رشته ها و دانشگاه ها

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش و پذیرش در دانشگاه های این کشور در مقاله ذیل بررسی و مطالعه شده است:

 ویزای تحصیلی اتریش

? ویزای تحصیلی اتریش ?

تحصیل مهندسی در اتریش و بررسی ویزای همراه

تحصیل مهندسی در اتریش

متقاضیان تحصیل مهندسی در اتریش می توانند همراهان خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با خود به کشور اتریش ببرند. برای به همراه بردن افراد درجه یک، نیاز است که شخص متقاضی مدارک اثبات تمکن مالی خود را ارائه دهد. افرادی که خواستار استفاده از شرایط تحصیل مهندسی در اتریش می باشند، می توانند به صورت همزمان با شخص اصلی وارد کشور اتریش شوند.

فرزندان زیر 18 سال اشخاصی که قصد تحصیل مهندسی در اتریش دارند، مجازند که تحصیل در مدارس اتریش داشته باشند. همسر شخص متقاضی نیز مجاز است تحت شرایطی در کشور اتریش مشغول به کار شود. مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای همراه برای دانشجویان مهندسی در اتریش، به شرح زیر می باشد:

  • شناسنامه معتبر و تاریخدار
  • عکس جدید منطبق با تنظیمات مورد نیاز
  • نامه عدم سوء پیشینه متقاضی مهاجرت و استفاده از شرایط تحصیل مهندسی در اتریش
  • گواهی سلامت متقاضی مهاجرت و استفاده از شرایط تحصیل مهندسی در اتریش
  • فتوکپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • گواهینامه تمکن مالی و گردش صورتحساب 3 ماهه اخیر مربوط به شخص متقاضی
  • سند ازدواج در شرایط تأهل
  • سند طلاق (در صورت وجود)
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه معتبر در کشور اتریش

وضعیت اقامت پس از تحصیل مهندسی در اتریش

اکثر افرادی که اقدام به مهاجرت تحصیلی می نمایند، متقاضی اقامت در این کشور پس از پایان تحصیل خود می باشند. این مورد عموماً در مورد متقاضیان تحصیل مهندسی در اتریش نیز صدق می کند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور تهیه و تدوین شده و تکثیر از آن به هر نحو خلاف موازین اخلاقی است. شرایط کاری حاکم در کشور مقصد، یکی از اصلی ترین دغدغه های داوطلبان و متقاضیان تحصیل مهندسی در اتریش می باشد. در کشور اتریش برای متقاضیانی که پس از اتمام دوره تحصیلی خود در جستجوی کار هستند، مجوز 6 تا 12 ماهه ای از سوی دولت اتریش صادر می شوند که به دانشجویان این فرصت را می دهد که در کشور اتریش حضور داشته و در جستجوی کار متناسب با رشته تحصیلی خود برآیند. با توجه به نرخ پایین بیکاری در کشور اتریش، احتمال یافتن شغل مناسب در این فرصت یکساله برای فارغ التحصیلان مهندسی در اتریش زیاد می باشد.

تحصیل مهندسی در اتریش

نمودار فوق، بیانگر وضعیت مطلوب کار در کشور اتریش می باشد. بدین ترتیب دانشجوی تحصیل مهندسی در اتریش می تواند پس از پایان تحصیلات خود، اقامت موقت خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهد. روش های متعددی برای جستجوی کار در کشور اتریش وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در کشور اتریش و میزان درآمد هر یک از مشاغل مورد نیاز این کشور می توانید به مقاله ذیل مراجعه نمایید. همچنین در مقاله اقامت اتریش از طریق تحصیل، به چگونگی اخذ اقامت برای فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش پرداخته شده است.

کار در اتریش

? کار در اتریش ?

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? اقامت اتریش از طریق تحصیل ?

 

دانشگاه های مهندسی برق اتریش

با توجه به رشد بسیار سریع تکنولوژی و وابسته بودن اکثر تکنولوژی ها به نیروی الکتریکی و برق، مهندسین برق در آینده بشریت نقش مهمی خواهند داشت. به همین دلیل در این قسمت چند دانشگاه برتر اتریش در رشته مهندسی برق را معرفی خواهیم کرد.

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل مهندسی برق محل دانشگاه
Carinthia University of Applied Sciences
Villach, Austria
University of Applied Sciences Upper Austria
Wels, Austria
MCI - The Entrepreneurial School InnsbruckAustria
FH Joanneum University of Applied Sciences KapfenbergAustria
University of Applied Sciences Technikum Wien ViennaAustria

پاسخ به سوالات متداول در زمینه تحصیل مهندسی در اتریش

سوال: ✅هزینه تحصیل مهندسی در اتریش چقدر است؟

پاسخ: تحصیل مهندسی در دانشگاه های اتریش بین 0 تا 18 هزار یورو در سال است.

سوال: ✅هزینه زندگی دانشجویی در اتریش در چه حدودی است؟

پاسخ: زندگی دانشجویی در اتریش بسته به سبک زدگی و شهر محل زندگی، بین 900 تا 1200 یورو در ماه هزینه در بر دارد.

سوال: ✅آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های اتریش وجود دارد؟

پاسخ: تحصیل مهندسی در اتریش در مقطع لیسانس، با مدرک آیلتس 6 و برای مقاطع فوق لیسانس و دکتری، به ترتیب 6.5 و 7 برای دانشجویان امکان پذیر است.

سوال: ✅آیا امکان کار و اقامت پس از تحصیل در اتریش وجود دارد؟

پاسخ: در کشور اتریش برای متقاضیانی که پس از اتمام دوره تحصیلی خود در جستجوی کار هستند، مجوز 6 تا 12 ماهه ای از سوی دولت اتریش صادر می شوند که به دانشجویان این فرصت را می دهد که در کشور اتریش حضور داشته و در جستجوی کار متناسب با رشته تحصیلی خود برآیند.

 

کلام آخر در زمینه تحصیل مهندسی در اتریش

تحصیل مهندسی در اتریش، شرایط برخورداری از بورسیه های تحصیلی اتریش و وضعیت اقامت بعد از تحصیل مهندسی در کشور اتریش در این مقاله به صورت علمی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. یکی از روش های رایج مهاجرت به کشور اتریش، تحصیل مهندسی در دانشگاه های خصوصی و عمومی این دانشگاه می باشد. با توجه به امکان برخورداری از تحصیلات رایگان در کشور اتریش، متقاضیان استفاده از این موقعیت، سالیانه رو به افزایش می باشد. وضعیت رفاهی و اقتصادی ایده آل در کشور اتریش، از دیگر دلایل افزایش متقاضیان تحصیل مهندسی در اتریش است. با توجه به سابقه درخشان موسسه ملک پور در پرونده های تحصیلی اخذ شده، اعتبار و توانایی مشاوران این موسسه در زمینه موضوعات مهاجرتی و به خصوص موضوع تحصیل مهندسی در اتریش، زبانزد و مطرح می باشد. شما می توانید جهت بررسی شرایط خود و ارزیابی امکان تحصیل مهندسی در اتریش، با موسسه ملک پور تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند گردید. همچنین با پر کردن فرم تماس می توانید درخواست خود مبنی بر دریافت تماس تلفنی و مشاوره تلفنی رایگان از مشاورین موسسه را اعلام نمایید. همچنین در صورت طرح سوالات خود در بخش "ثبت پرسش"، پاسخ مناسب را از سوی همکاران متخصص ما در موسسه ملک پور دریافت خواهید نمود.

امتیاز 5 از 5 ( 17 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
سپیده هاشمی
سلام و عرض ادب خدمت شما من 20 ساله هستم و 300 میلیون سرمایه دارم و میتونم هزینه کنم سطح زبانم خوب نیست دوست دارم برای کشور اتریش اقدام کنم ایا میتونم پذیرش تحصیلی بگیرم برای رشته های مهندسی؟ ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما بصورت کلی اگر هدف شما تحصیل در دانشگاه های ملی و رایگان باشد باید قبولی کنکور سراسری ایران را داشته باشید. اما اگر بخواهید در دانشگاه های انگلیسی زبان پذیرش بگیرید می توانید اقدام کنید و عموماً هزینه های 13 تا 20 هزار یورویی داند. البته برای شما در رشته مهندسی کشور فنلاند هم بسیار مناسب است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما توسط کارشناسان ما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
سامیه راد
سلام ممنون از سایت خوب و اطلاعات مفیدی که در اختیار همه قرار میدین ممکنه یه مقدار مشخصا در مورد تحصیل در رشته مهندسی عمران و بازار کارش در اتریش توضیح بدید یا من رو به مقاله ای ارجاع بدید؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز خیلی متوجه سوالتان نشدم اما سایت چون یک سایت علمی و مهاجرتی هستش نمی تونه مثل سایت های دانشگاهی وارد جزئیات هر رشته ای بشه و بیشتر روی مسائل اقامتی و حقوق خصوصی بین الملل تمرکز دارد. با توجه به اینکه یکی از 6 طرق اصلی مهاجرت تحصیلی در کشورهای خارجی است درمورد دانشگاه های برتر رشته های پر تقاضا مثل پزشکی و مهندسی و مدیریت اطلاعاتی را ارائه می دهد. اما بصورت کلی کشور اتریش از بازار کار بسیار مطلوبی برخوردار است و در زمینه مهندسی اعم از کامپیتوتر، معماری و عمران پس از وارغ التحصیلی می توانید وارد بازار کار شوید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
سیما سجادی
سلام و وقت بخیر ممنون از مقاله خوبتون که اطلاعات خیلی خوبی در خصوص تحصیل مهندسی در اتریش در اختیارمون قرار داد. من 30 سالمه و یک فرزند دو ساله هم دارم. مهندسی مکانیک شریف خوندم و 6 سال هم در این زمینه کار کردم. میخواستم بدونم میتونم برای دانشگاه ملی وین اقدام کنم؟ استعداد زبانم هم خوبه و میدونم که 6 ماهه میتونم B1 رو بگیرم. میتونم بچه 2 ساله خودم را با خودم ببرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در دانشگاه های ملی شما باید از دانشگاه ایران نامه عدم منع تحصیلی بگیرید با این گپ تحصیلی اگر برای شما مقدور باشد می توانید اقدام کنید. البته برای شما ویزای جستجوی کار اتریش هم گزینه مناسبی است که برای کار به این کشور مهاجرت کنید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نازنین عباسی
سلام، برای تحصیل مهندسی در اتریش چقدر باید هزینه کرد؟ اگر بخواهم برای ارشد مکانیک اقدام کنم و در دانشگاه خصوصی درس بخونم چون اصلا با زبان آلمانی آشنایی ندارم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیازمند به ارائه مدرک زبان انگلیسی بوده و هزینه ها هم بسته به رشته و دانشگاه از 12 تا 20 هزار یورو متغییر می باشد. موفق باشید.
علی ساداتی
سلام روزتان بخیر - خیلی ممنون از مقاله کامل تحصیل مهندسی در اتریش. آیا پس از تحصیل در رشته های مهندسی در کشور اتریش شرایط کاری خوبی در این کشور وجود دارد؟ آیا می توان از طریق تحصیل در این رشته ها به اقامت دائم و پاسپورت رسید؟ متشکرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی عموم رشته های مهندسی جز رشته های پرتقاضا است و به راحتی می توانید بعد تحصیل یا حتی حین تحصیل وارد بازار کار شوید و پس از 6 سال درخواست پاسپورت نمایید. موفق باشید.
M
سلام.با دیپلم انسانی هم میشه در رشته مهندسی پذیرش گرفت.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب باید اطلاعات کامل در مورد سن، رشته تحصیلی، تحصیلات، وضعیت تاهل، سطح زبان و همچنین میزان سرمایه داشته باشیم تا بتوانیم به صورت دقیق راهنمایی کنیم. شما می توانید برای دریافت اطلاعات دقیقتر با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان در مورد مهاجرت دریافت نمایید. سپاس
فاطمه
سلام وقت بخیر میخواستم بدونم بین رشته های مهندسی صنایع کامپیوتر عمران و معماری کدوم یک آزمون ورودی ندارند ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز بستگی به دانشگاه و سطح زبان شما و مقطع دانشگاهی دارد پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند با تشکر
رضا
سلام و خسته نباشید آیا امکان تحصیل در رشته معماری با مدرک زبانی آلمان c1 و دیپلم بالای ۱۷ بدون آزمون ورودی امکان پذیر هست ؟ همچنین رشته طراحی صنعتی ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب مخاطب گرامی در صورتی که در یکی از دانشگاه های دولتی در ایران قبول شده باشید می توانید برای دانشگاه های دولتی در کشور اتریش پذیرش اخذ نمایید  
هانیه
سلام و خداقوت. وقتتون بخیر باشه. ممنون از مقاله خوبتون.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. متشکریم از همراهی شما دوست گرامی
احمد
سلام با تشکر از مقاله کاملتون با چند سال کار پس از تحصیل در اتریش میشه درخواست اقامت دائم داد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب پس از ۵ سال شما می توانید درخواست اقامت دائم دهید.
سامان چراغی
درود بر شما من 34 ساله مهندس برق هستم برای کار مرتبط در کشور اتریش حتما باید تسلط داشته باشم به زبان آلمانی؟ و اینکه شانس ورود به بازار کار در اتریش با مدرک دکترا بیشتره یا کارشناسی ارشد؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. امکان کاریابی با زبان انگلیسی هم وجود دارد اما شانس کاریابی با زبان آلمانی بیشتر است. به طور معمول فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد سریع تر وارد بازار کار می شوند.
صادقی
با سلام و وقت بخیر آیا تحصیل در رشته کامپیوتر در اتریش به صورت رایگان می باشد؟ چه مدرک زبانی مورد نیاز می باشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، تحصیل در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان خواهد بود و حداقل مدرک مورد نیاز برای این کار A2 آلمانی خواهد بود
جواد
سلام وقت بخیر مرسی از توضیحاتتون آیا برای تحصیل در مقطع ارشد، نیاز به پیشینه تحصیل مرتبط هست؟ مرسی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز بستگی به رشته مورد نظرتان دارد. بهتر است برای اینکه اطلاعات دقیق تری کسب نمایید با کارشناسان موسسه تماس بگیرید.
حنانه صادق پور
سلام و خداقوت. من 26 سالمه و لیسانس ادبیات دارم و همسرم 35 سالشه و مهندس برق هستند و 6 سال سابقه کار با بیمه دارند. اگر من برای تحصیل اقدام کنم همسرم می تونن به عنوان همراه من در محیط کار کنند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام در صورت اینکه همسرتان در اتریش کار پیدا کنند می توانند مجوز کار را دریافت نمایند.
برزگر
سلام و وقت بخیر/ من دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در دانشگاه دولتی تاپ در ایران هستم، زبان انگلیسیم در حد آیلتس 6 هست و کمی هم آلمانی خوندم و البته 32 ساله هستم. خواستم بپرسم امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی توی اتریش رو دارم که هزینه تحصیلم رایگان بشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شرایط شما برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش مناسب است و احتمالا می توانید برای پذیرش و ویزا اقدام داشته باشید. البته باید تمکن مالی برای هزینه های زندگی خود در اتریش را نیز تامین نمایید.
حدیث منجم
درود، در مقاله فرمودید برای مدارک لازم GMAT لازم هست. آیا برای مهندسی هم لازم هست؟! و اینکه به گواهی قبولی کنکور هم احتیاج داریم؟ مرسی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر دوست عزیز نیازی به قبولی در آزمون GMAT نمی‌باشد اما برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در اتریش بایستی قبولی در دانشگاه را از طریق کنکور در ایران داشته باشید.
رزیتا
سلام وقتتون بخیر من ۲۹ سالمه و همسرم ۳۹ سالشونه رشته اشون مهندسی کامپیوتر هست در مقطع کاردانی و هجده سال سابقه با بیمه دارن در شرکت فولاد یک پسر ده ساله هم دارم و حدودا سه چهار میلیارد دارایی داریم. بخوایم اقدام کنیم برای تحصیل اتریش شرایطمون خوبه؟ امکان اقدام داریم؟ چه روش یا کشور دیگه ای هست که بهتر باشه برای ما؟ ممنون از سایت خوبتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شما می‌توانید از طریق روش‌های کاری و یا تحصیلی اقدام نمایید. پیشنهاد می‌شود برای بررسی رزومه خود و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید.
موسوی
سلام و عرض ادب من ۳۲ ساله هستن رشته کارشناسی بنده مهندسی برق بوده آیا میتوانم برای فوق لیسانس در رشته های مهندسی در کشور اتریش برای دولتی اقدام کنم ؟؟ زبان آلمانی در حد ب یک هستم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. می توانید برای رشته های مرتبط اقدام داشته باشید. البته برای تقویت شانس دریافت پذیرش بهتر است پذیرش از دانشگاه سراسری داشته باشید.
simin
سلام روز بخیر. در چه صورتی میتونم برای ادامه تحصیل مهندسی آی تی در اتریش بورسیه بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز در صورتی که مسلط به زبان آلمانی باشید می‌توانید برای دانشگاه‌های رایگان پذیرش بگیرید و در صورت داشتن رزومه قوی می‌توانید برای دانشگاه‌های بین‌المللی با بورسیه پذیرش بگیرید.
Mina
سلام وقت بخیر چجوری میتونیم در دانشگاه های دولتی و رایگان فرانسه مهندسی بخونیم؟ من ۱۹ سالمه و دیپلم ریاضی دارم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورتی که بتوانید در ایران مدرک ب۱ فرانسوی را بگیرید امکان اخذ پذیرش در کالج وجود دارد که می‌توانید پس از کالج وارد دانشگاه‌های دولتی شوید.
سهیل هاشمی
سلام آیا با آ2 آلمانی شانس پذیرش در اتریش را داریم؟؟ و اگر بخواهیم در رشته های برق، یا مکانیک درس بخونیم میتونیم در دانشگاه های دولتی درخواست بدیم که هزینه تحصیلمون رایگان بشه؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز با حداقل مدرک a۲ امکان اخذ پذیرش در دانشگاه‌های دولتی و رایگان اتریش وجود دارد.
الهام
هم اکنون برای دانشگاه های دولتی اتریش برای مهندسی چه مدرک زبان آلمانی لازم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید حداقل مدرک زبان آلمانی A2 داشته باشید.
سودابه حریری
سلام 26 ساله هستم و دولینگو دارم، آیا دولینگو مورد تایید اتریش هست؟ و آیا دوره های ارشد یکساله هم دارند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. مدرک زبان به نظر دانشگاه و مقطع شما بستگی دارد و باید مدارک شما بررسی شود. دوره های ارشد عموما 2 ساله هستند.
raha
سلام و عرض ادب آیا برای کار رشته معماری در اتریش نیاز به آزمون معادل سازی دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، حتما باید مدرک شما معادلسازی شده و یک سری دوره پشت سر بگذارید.
مشاوره رایگان