تحصیل رایگان در فرانسه

9 نظر

کشور فرانسه به خاطر داشتن دانشگاه های معتبر که از رتبه بالایی در جهان برخوردار هستند و شرایط مساعد تحصیل در این دانشگاه ها همیشه مورد توجه سیل عظیمی از دانشجویان قرار می گیرد.  به عبارتی دیگر، کشور فرانسه به عنوان یکی از محبوب ترین مقصدها به عنوان تحصیل در جهان، با بیش از 300 هزار دانشجوی بین المللی، بسترهای مختلف و متنوعی را برای تحصیل آماده کرده است. کسانی که به دنبال تحصیل در فرانسه هستند، شهر پاریس برای آنها بهترین مقصد است. از جمله علت های انتخاب این کشور برای تحصیل، رایگان بودن هزینه های تحصیل در فرانسه است. سالانه افراد زیادی خواهان تحصیل رایگان در فرانسه هستند و به همین دلیل است که ما بر آن شده ایم که مقاله ای در خصوص تحصیل رایگان در فرانسه برای شما عزیزان تهیه و تدوین کنیم. ما سعی کرده ایم در این مقاله تمامی اطلاعات لازم در خصوص تحصیل بدون هزینه در فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما عزیزان می توانید با تماس با شعب مختلف موسسه ملک پور در سراسر دنیا شرایط خود را برای تحصیل رایگان در فرانسه بررسی کنید و از مشاوره های رایگان تلفنی آنها بهره ببرید. مقاله پیش رو، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از وکلای محلی فرانسه و همچنین بررسی سایت های دولتی گرداوری شده و تقدیم حضورتان می شود.

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل رایگان در فرانسه


فایل صوتی موسسه MIE در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ماتحصیل رایگان در فرانسه

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط تحصیل رایگان فرانسه


فایل صوتی موسسه MIE در مورد شرایط تحصیل رایگان فرانسه

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه

کشور فرانسه که تاریخ و فرهنگ غنی دارد، دارای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بیشماری است که در سطح جهان شناخته شده هستند و تحصیل در این دانشگاه ها آرزوی خیلی از دانشجویان است. برای مثال دانشگاه سوربون فرانسه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فرانسه است که شهرت جهانی دارد. علاوه بر اعتبار و ارزش دانشگاه ها، رایگان بودن هزینه های تحصیل در فرانسه اصلی ترین علت برای انتخاب کردن این کشور برای ادامه ی تحصیل می باشد. کسانی می توانند از رایگان بودن هزینه های تحصیل در کشور فرانسه استفاه کنند که به زبان فرانسوی تحصیل کنند. پس لازمه تحصیل رایگان در فرانسه تسلط داشتن به زبان فرانسوی است و افراد با ارائه مدرک زبان فرانسوی مرتبط در هر مقطع می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی فرانسه آموزش ببینند. اما کسانی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در کشور فرانسه را دارند باید در دانشگاه های خصوصی فرانسه مشغول به تحصیل شوند و بابت تحصیل خود هزینه بپردازند.

  • پاریس:

پاریس پایتخت و پرجمعیت ترین شهر فرانسه می باشد که جمعیتی در حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر را دارا می باشد. پاریس یکی از اصلی ترین شهرهای اروپا در زمینه هایی همچون اقتصاد، مد، غذا، تکنولوژی و هنر می باشد.

  • مارسی:

مارسی یکی از شهرهای ساخلی فرانسه می باشد. مارسی بعد از پاریس بزرگترین شهر فرانسه است که جمعیتی در حدود ;کمتر از 1 میلیون نفر را دارا می باشد. همچنین مارسی تاریخی ترین شهر فرانسه می باشد.

در بخش های بعدی شرایط تحصیل به زبان فرانسوی و زبان انگلیسی در تمامی مقاطع تحصیلی در کشور فرانسه را به تفصیل ارائه خواهیم کرد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه


فایل صوتی موسسه MIE در مورد تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه در مدارس

مدارس در کشور فرانسه شامل سه مقطع تحصیلی می باشند: ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان. مقطع ابتدایی مناسب کودکان 6 تا 11 سال می باشد و 5 سال به طول می انجامد. مقطع راهنمایی در کشور فرانسه 4 سال طول می کشد و در پایان سال آخر دانش آموزان باید در آزمون ورودی دبیرستان شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند در مقطع دبیرستان تحصیل کنند. کسانی که برای تحصیل در مدارس فرانسه وارد دبیرستان می شوند، سه سال در این مقطع درس می خوانند و در پایان تحصیل خود مدرک Baccalauréat دیپلم فرانسه را دریافت می کنند. در مدارس دولتی کشور فرانسه تمامی دروس به زبان فرانسوی ارائه می شود و هزینه ی تحصیل رایگان است. افرادی می توانند از تحصیل رایگان در مدارس کشور فرانسه برخوردار باشند که اقامت کشور فرانسه را داشته باشند و در این کشور زندگی کنند. در مدارس خصوصی کشور فرانسه افراد می توانند هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی تحصیل کنند. کسانی که در مقطع ابتدایی در مدارس خصوصی کشور فرانسه درس می خوانند، برای تحصیل خود مبلغی حدود 14 هزار یورو در سال پرداخت می کنند.

دانش آموزانی که در مدارس خصوصی در مقطع راهنمایی مشغول به تحصیل هستند باید مبلغی حدود 15 تا 17 هزار یورو در سال بپردازند و دانش آموزان مقطع دبیرستان 18 هزار یورو بابت شهریه ی مدارس خود می پردازند. در کشور فرانسه چندین مدارس خصوصی بین المللی دو زبانه (کالج EIB) وجود دارد؛ در این مدارس هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی به دانش آموزان از 4 تا 18 ساله آموزش داده می شود. علاوه بر این مدرسه بین المللی تولوز، مدرسه ی بین المللی پاریس، مدرسه ی بین المللی بوردو، مدرسه بین المللی نیس و ... از مدارس خصوصی تاپ کشور فرانسه هستند.    

تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع کارشناسی

کسانی که دیپلم 12 ساله داشته باشند می توانند وارد دانشگاه های فرانسه شوند و تحصیل آکادمیک خود را در مقطع لیسانس شروع کنند. بیشتر رشته ها در کشور فرانسه در مقطع کارشناسی به زبان فرانسوی ارائه می شوند و کسانی که به این زبان در دانشگاه های کشور فرانسه در مقطع کارشناسی تحصیل کنند هزینه ای بابت تحصیل خود نمی پردازند و می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی کشور فرانسه مشغول به تحصیل شوند. علاقه مندان به تحصیل رایگان در فرانسه در این مقطع ملزم به ارائه مدرک زبان فرانسوی b1 هستند. لازم به ذکر است که بعضی از رشته ها در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند که از بین آنها می توان به رشته هایی مثل موسیقی، تئاتر، هنر، طراحی، معماری، مهندسی، کشاورزی، حقوق، شیمی، ریاضی اشاره کرد.

افرادی که تمایل دارند به زبان انگلیسی در فرانسه درس بخوانند باید در دانشگاه های خصوصی این کشور وارد شوند. ارائه آیلتس 6 برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های فرانسه در مقطع لیسانس الزامی است. شهریه ای که دانشجویان در این مقطع در دانشگاه های دولتی می پردازند 2.770 یورو در سال است و شهریه ای که دانشجویان دانشگاه های خصوصی باید بپردازند از 1.500 یورو تا 6.000 یورو در سال متغیر می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند با پذیرش دوره ی زبان فرانسه به این کشور مهاجرت کنند. در این دوره که به مدت یک سال است، به متقاضیان زبان فرانسه آموزش داده می شود و شخص برای تحصیل به زبان فرانسه در دانشگاه های دولتی کشور فرانسه آماده می شود. حداکثر سن برای پذیرش در دوره ی زبان 24 سال است و شخص موظف به پرداخت هزینه ی 9 هزار یورو در سال می باشد.  

تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی در اختیار دارند می توانند تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس ادامه دهند. دروس مقطع فوق لیسانس در کشور فرانسه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شوند. در بعضی از رشته ها افراد برای ورود به دانشگاه در این مقطع باید در آزمون ورودی دانشگاه یا مصاحبه ی آنها شرکت کنند و درصورت قبولی می توانند تحصیل خود را در فوق لیسانس شروع کنند. تحصیل دانشجو در مقطع فوق لیسانس در کشور فرانسه با ارائه ی پایان نامه یا پروژه به دانشگاه به پایان می رسد. چنانچه شخص تمایل به تحصیل به زبان فرانسوی در مقطع فوق لیسانس در این کشور دارد باید مدرک زبان فرانسوی b2 در اختیار داشته باشد و مبلغ 3.770 یورو در سال بابت شهریه دانشگاه خود می پردازد. کسانی که علاقه مند به تحصیل به زبان انگلیسی در کشور فرانسه در مقطع فوق لیسانس هستند با داشتن آیلتس 6.5 می توانند به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی فرانسه تحصیل کنند.

شهریه دانشگاه های خصوصی کشور فرانسه بر اساس نوع رشته تحصیلی و دانشگاه موردنظر متفاوت می باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در کشور فرانسه در مقطع فوق لیسانس از 2.000 یورو تا 20.000 یورو می باشد. بر اساس آنچه که گفته شد هزینه ی تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه در دانشگاه های دولتی به نسبت پایین تر از دانشگاه های خصوصی هست و کسانی که تمایل دارند به صورت رایگان و با هزینه های کمتری در فرانسه درس بخوانند، باید دانشگاه های دولتی فرانسه را هدف قرار دهند. علاوه بر این، این اشخاص می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی که دانشگاه ها برای دانشجویان بین الملی تعیین کرده اند، اقدام کنند.

تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع دکتری

تحصیل دکتری در فرانسه 4 سال طول می کشد و دانشجو در این مقطع بیشتر در زمینه تحقیقات و پژوهش فعالیت می کند. مهمترین موضوع برای کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری در فرانسه را دارند، پیدا کردن سوپروایزر است. افرادی در صورتی که بتوانند سوپروایزری انتخاب کنند که پروپوزال آنها را تایید کند، می تواند در کشور فرانسه در مقطع دکترا مشغول به تحصیل شوند. علاوه بر این، در اختیار داشتن آیلتس 7 و مقالات ISI از شرایط اصلی برای تحصیل در این مقطع تحصیلی در کشور فرانسه می باشد. دانشجویانی که در مقطع دکتری در فرانسه تحصیل می کنند، موظف هستند مبلغی حدود 380 یورو در سال بابت تحصیل خود بپردازند. همانطور که می دانید کشور فرانسه بورسیه های تحصیلی متنوع و کمک هزینه های تحصیل در فرانسه مختلفی برای دانشجویان بین المللی در مقطع تحصیلی دکتری در نظر گرفته است. پس یکی دیگر از راه های که متقاضیان به تحصیل رایگان در مقطع دکتری در فرانسه می توانند داشته باشند، اخذ بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی است.

تحصیل رایگان در فرانسه پزشکی و پیراپزشکی

علاقه مندان به تحصیل در رشته محبوب پزشکی و پیراپزشکی از شرایط بسیار منحصربه فردی در کشور فرانسه برخوردارحواهند بود. دانشگاه های معتبر و صاحب نام کشور فرانسه از دانشجویان رشته پزشکی و پیراپزشکی، شهریه ای دریافت نمی کنند. حتی افراد برای اسکان و اقامت خود درخوابگاه های این کشور نیز مبلغی را به عنوان کمک هزینه پرداخت شهریه خوابگاه دریافت می نمایند. نکته مثبت دیگری که وجود دارد این است که دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی نه تنها از تحصیل رایگان در فرانسه برخوردار خواهند بود بلکه از سال سوم دانشگاه نیز قطع به یقین حقوق دریافت می کنند که این مبلغ بین 1000 تا 2000 یورو خواهد بود که همه هزینه های افراد را پوشش می دهد و حتی امکان پس انداز نیز برای متقاضیان به وجود می آورد. شرط بهره مندی از همه این مزایا، اخذ پذیرش دانشگاه های فرانسه با شرایطی آسان به این شکل می باشد که افراد وارد کشور فرانسه شده و یک سال به تحصیل می پردازند. اگر نمره قابل قبولی که معمولا بالای 12 از 20 می باشد کسب کنند، وارد دانشگاه های پزشکی فرانسه می شوند. نمره زیر 10، امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی را برای متقاضیان به وجود می آورد و با کسب نمره 11 این قابلیت وجود دارد که افراد دوباره شانس خود را برای اخذ پذیرش پزشکی فرانسه، امتحان کنند.

بورسیه تحصیلی رایگان فرانسه

متقاضیان تحصیل رایگان در فرانسه چنانچه به زبان فرانسوی در دانشگاه های این کشور درس بخوانند، می توانند از تحصیل رایگان بهره ببرند. علاوه بر این، در کشور فرانسه بورسیه های تحصیلی مختلفی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند برای آنها تقاضا کنند و هزینه ای بابت تحصیل خود نپردازند. در زیر به بررسی مهم ترین بورسیه های تحصیلی فرانسه پرداخته ایم:

برنامه ایفل

 وزارت امور خارجه کشور فرانسه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کمک هزینه تحصیلی معادل 1.181 یورو و به دانشجویان بین المللی که در مقطع دکتری تحصیل می کنند هزینه ای معادل 1.400 یورو اعطا می کند.

برنامه ENS

این بورسیه که مخفف école normale supérieure هست به 30 نفر از بهترین دانشجویان بین المللی در رشته های علوم و علوم انسانی کمک هزینه ای معادل هزار یورو در ماه پرداخت می کند.

برنامه ENS در لیون

این نوع بورسیه کمک هزینه هزار یورویی در ماه به مدت یک سال به دانشجویان کارشناسی ارشد اعطا می کند.

برنامه Emily Boutmy

دانشگاه علوم پو بورسیه ای به دانشجویان بین المللی که شهروند اتحادیه ی اروپا نیستند اعطا می کند. بر اساس این برنامه، مبلغ 5.000 تا 10.000 یورو برای کل دو سال تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد و مبلغ 3.000 تا 12.300 یورو برای کل سه سال تحصیل دانشجویان کارشناسی درنظر گرفته شده است.

 

هزینه های زندگی در فرانسه

بحث هزینه های زندگی در فرانسه از موضوعاتی هست که برای کسانی که می خواهند تحصیل رایگان در فرانسه داشته باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است. ما سعی کرده ایم در جدول زیر هزینه های زندگی در فرانسه را بر اساس آخرین تغییرات اعلام کنیم. بر اساس این جدول، هزینه ی زندگی در فرانسه نسبت به هزینه ی زندگی در ایران 92.91 درصد بیشتر است. به طور کلی افراد برای زندگی کردن در فرانسه باید مبلغی حدود 10 هزار یورو بابت هزینه های زندگی خود در نظر گیرند.

قیمت

هزینه های زندگی در فرانسه

6.857.50 یورو

خرید هر متر مربع خانه در مرکز شهر

4.418.13 یورو

خرید هر متر مربع خانه در مناطق دیگر

687.77 یورو

اجاره ی آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

543.07 یورو

اجاره ی آپارتمان یک خوابه در مناطق دیگر

145.24 یورو

هزینه ی ماهانه برق، آب، وسایل گرمایشی و خنک کننده برای 85 متر مربع

27.39 یورو

هزینه ی ماهانه اینترنت 60 مگابیت بر ثانیه

1.49 یورو

یک لیتر بنزین

 

قیمت

مواد غذایی

17.12 یورو

گوشت گاو (یک کیلو گرم)

11.07 یورو

گوشت مرغ (یک کیلو گرم)

1.80 یورو

برنج (یک کیلو گرم)

2.62 یورو

سیب (یک کیلو گرم)

2.46 یورو

پرتقال (یک کیلو گرم)

1.86 یورو

سیب زمینی (یک کیلو گرم)

2.09 یورو

پیاز (یک کیلو گرم)

2.61 یورو

تخم مرغ (12 عدد)

0.38 یورو

آب (بطری یک و نیم لیتری)

1.12 یورو

شیر (یک لیتر)

 

دانشگاه های رایگان فرانسه

موضوع دیگری که برای علاقه مندان به تحصیل رایگان در فرانسه مهم می باشد، دانشگاه های این کشور و ارزش و اعتبار آنها می باشد. کسانی که تمایل دارند در دانشگاه های فرانسه تحصیل کنند باید در مورد رنک این دانشگاه در خود کشور فرانسه و همچنین در سراسر دنیا اطلاعات لازم را داشته باشند. در جدول زیر بهترین دانشگاه های فرانسه را با رتبه بندی آنها در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم:

نام دانشگاه

رتبه جهانی

رتبه کشوری

دانشگاه استراسبورگ

156

1

دانشگاه لورن

188

2

دانشگاه کان نرماندی

237

3

دانشگاه نیس سوفیا آنتی پلیس

252

4

دانشگاه لیل

261

5

دانشگاه پاریس

346

6

دانشگاه گرونوبل آلپ

373

7

دانشگاه بوردو

390

8

دانشگاه کلرمونت اوورنی

406

9

دانشگاه سوربن

425

10

دانشگاه لیون 1 کلود برنارد

442

11

دانشگاه اکس مارسی

444

12

دانشگاه پاریس ساکلی

473

13

دانشگاه رن 1

486

14

دانشگاه نانتر

490

15

 

توصیه می شود پیش از هر اقدامی در زمینه امر خطیر مهاجرت و اصولاً تحصیل رایگان در فرانسه، در خصوص روش های اخذ اقامت دائم و تابعیت فرانسه و قریب به هفتاد کشور دیگر در جهان، محصول ویدیویی راهنمای گام به گام اخذ اقامت را تهیه کرده و با مشاهده آن، شرایط خود را برای مهاجرت به تمامی کشور ها بررسی نمایید. بدین ترتیب شما می توانید با آگاهی کامل و همانند یک وکیل مجرب در این زمینه، نسبت به امور مربوط به مهاجرت خود تصمیم گیری نموده و اقدام بفرمایید.

مدارک اخذ ویزا برای تحصیل رایگان در فرانسه

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه می شوند، در قدم بعدی باید برای ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنند. کسانی که می خواهند برای بیشتر از 90 روز در فرانسه تحصیل و زندگی کنند، باید برای ویزای تحصیلی بلند مدت فرانسه اقدام کنند. ویزای تحصیلی فرانسه به مدت طول تحصیل فرد صادر می شود. به این معنی که دانشجویان مقطع لیسانس اجازه ی اقامت به مدت 3 سال، فوق لیسانس 2 سال و دکتری 4 سال در فرانسه را دارند. مدارکی که شما عزیزان برای ویزای تحصیلی فرانسه باید ارائه کنید، عبارتند از:

  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • نامه تمکن مالی: برای اثبات تمکن مالی شخص باید مبلغی معادل 615 یورو برای هر ماه خود نشان دهد.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • سوابق کیفری
  • نامه محل اقامت
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • بیمه نامه: شخص باید مبلغی حدود 20 یورو تا 50 یورو به ازای هر ماه در حساب خود به عنوان بیمه ارائه دهد.

وضعیت ویزای همراه با تحصیل رایگان در فرانسه

در مورد شرایط ویزای همراه فرانسه باید این موضوع را اضافه کرد که افرادی با ویزای تحصیلی فرانسه به این کشور مهاجرت می کنند، درصورتی می توانند برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود تقاضای ویزا کنند که حداقل 18 ماه در فرانسه زندگی کرده باشند و اجازه زندگی در فرانسه به مدت حداقل یک سال را داشته باشند. این مقاله توسط موسسه ملک پور گردآوری شده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام است و پیگرد قانونی دارد. از عواملی که برای ویزای همراه فرانسه مورد نیاز هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست ویزای همراه
  • پاسپورت همراه که همسر و فرزند زیر 18 سال را شامل می شود.
  • سند ازدواج
  • ارائه تمکن مالی
  • ویزای دانشجویی فرد اصلی
  • نامه ی پذیرش دانشگاه فرد اصلی
  • رسید پرداخت فرم های سفارت

کار پس از تحصیل در فرانسه

موضوع پیدا کردن کار و شرایط کار کردن در فرانسه بعد از به اتمام رساندن تحصیل از جمله پرسش های است که همیشه برای متقاضیان تحصیل رایگان در فرانسه وجود دارد. نمودار زیر نرخ بیکاری در فرانسه را در 10 سال اخیر نشان می دهد. بر اساس این نمودار نرخ بیکاری در این کشور نوسان دارند و این شاخص در سال های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است:

تحصیل رایگان در فرانسه

موضوع دیگری که برای علاقه مندان به تحصیل رایگان در فرانسه مهم می باشد، اجازه کار بعد از به پایان رساندن تحصیل آنها می باشد. افرادی که برای دوره های کمتر از یک سال مثلاً دوره زبان در فرانسه به این کشور مهاجرت می کنند و در این دوره ها شرکت می کنند، بعد از اینکه فارغ التحصیل شدند باید از فرانسه خارج شوند و اجازه دنبال کار کشتن و کار کردن را ندارند مگر اینکه آنها در دانشگاهی پذیرش تحصیلی اخذ کرده باشند. در مورد دانشجویان کارشناسی باید این نکته را اضافه کرد که فارغ التحصیلان این مقطع نیز بعد از اینکه درس خود را تمام کردند فرصتی برای پیدا کردن کار ندارند، آنها در طول تحصیل خود اگر جاب آفر داشته باشند می توانند برای اقامت کاری اقدام کنند. تنها دانشجویان فوق لیسانس و دکتری هستند که بعد از تمام کردن درس خود اجازه زندگی کردن در فرانسه به مدت 2 سال را دارند و می توانند دنبال کار در فرانسه بگردند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس مدیر موسسه ملک پور است استفاده نموده و در حد یک مشاور مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات رایج درباره تحصیل رایگان در فرانسه

آیا می توان به صورت رایگان در فرانسه تحصیل کرد؟

بله اگر شخصی به زبان فرانسوی در دانشگاه های فرانسه تحصیل کند، هزینه ای بابت تحصیل خود نمی پردازد.

آیا امکان اخذ بورسیه در فرانسه وجود دارد؟

بله کشور فرانسه بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.

✅آیا بدون هیج دانشی از زبان فرانسه و با دوره زبان می توان به این کشور مهاجرت کرد؟

بله امکان مهاجرت از طریق دوره زبان در فرانسه و تحصیل در این دوره در کشور فرانسه وجود دارد.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه باید مدرک آیلتس ارائه کرد؟

 بله برای تحصیل در کشور فرانسه به زبان انگلیسی باید نمره آیلتس مرتبط با هر مقطع تحصیلی را ارائه کرد.

آیا امکان بردن همراه به صورت همزمان در فرانسه برای کسی که با ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده است، وجود دارد؟

خیر، کسی که در فرانسه اقامت تحصیلی دارد بعد از 18 ماه می تواند برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود تقاضای ویزا کند.

 سخن پایانی در باب تحصیل رایگان در فرانسه

در این مقاله، چگونگی مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل و شرایط تحصیل بدون هزینه در فرانسه مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. کسانی قصد تحصیل رایگان در فرانسه را دارند در صورتی که به زبان فرانسوی درس بخوانند می توانند در دانشگاه های دولتی فرانسه که تحصیل در آنها رایگان است، مشغول به تحصیل شوند. علاوه بر این، فرانسه بورسیه های مختلفی به دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی اعطا می کند و اخذ بورسیه روش دیگری برای تحصیل رایگان در این کشور است. به همین دلیل است که کشور فرانسه همیشه یکی از گزینه های انتخابی افرادیست که قصد تحصیل رایگان در اروپا را دارند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رایگان در فرانسه و دیگر کشورها می توانید با کارشناسان موسسه ملک پور که بیش از 15 سال سابقه در زمینه مهاجرت دارد تماس حاصل کنید و از مشاوره های رایگان آنها بهره ببرید. علاوه بر این شما عزیزان می توانید سوالات خود را در دیدگاه سایت مطرح کنید و پاسخ آنها را در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید.

امتیاز 5 از 5 ( 11 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
عباس هاشمی
سلام و عرض ادب ممنون از مقاله خوبتون، من دوتا فرزند دارم که در سن تحصیل مدارس هستند، یکی 15 و یکی 18 ساله هستند. به نظر شما برای آنها به صورت مجزا برای مدارس فرانسه اقدام کنم بهتر است یا مثلا از روش های دیگر اقامت مثل خودحمایتی استفاده نمایم. کدام مسیر سریع تر است و هزینه کمتری دارد. متشکرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر هدف شما مهاجرت خانوادگی است منطقی این است که از طریق خودحمایتی یا روش های دیگر که کل خانواده اقامت بگیرید دریافت نمایید که در اینصورت تحصیل فرزندان هم رایگان می شود. جدا اقدام کردن فرزندان برای پدر و مادر آثار اقامتی ندارد و نیازمند به قیم می باشد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نوشين نامدار
با سلام ممنون از مطالب خوبتون من ٢٢ ساله هستم با مدرك ديپلم و حدود ٧٠٠ ميليون تومان دارايى. آيا امكان تحصيل رايگان در فرانسه در رشته دندانپزشكى رو دارم؟ ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب برای تحصیل رایگان در این کشور باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید. شما می توانید برای دوره های زبان فرانسه اقدام کرده و بعد از یادگیری زبان فرانسه در سطح b2 در رشته دندانپزشکی رایگان تحصیل کنید. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان در این زمینه دریافت کنید. سپاس
پیمان میرزایی
من 26 سالمه و 2 تا دیپلم دارم و دانشگله نرفتم میتونم واس تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در فرانسه اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی شما برای تحصیل در کشور فرانسه باید زبان فرانسوی بدانید اما توجه داشته باشید که اقدام برای مقطع لیسانس با شرایط سنی 26 سال قدری ریسک ویزا دارد، در صورت پذیرش ریسک و آشنایی با زبان فرانسوی می توانید اقدام داشته باشید وگرنه کشورهای دیگری وجود دارند که با این شرایط سنی شانس ویزای خوبی برای شما به همراه دارند.
دیانا آقاجانی
سلام آقای ملک پور یه سوال داشتم که برای تحصیل در فرانسه در رشته ی هنری رایگان است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، اگر شما به زبان فرانسوی مسلط باشید و شرایط سنی خوبی هم داشته باشید می توانید از فرصت تحصیل رایگان در فرانسه استفاده نمایید.
مینا اسدی
سلام وقتتون بخیر، من در اینترنت خوندم که دانشگاه های فرانسه از سال 2017 حتی به زبان فرانسه دیگه رایگان نیستند. میخواستم بدونم این درسته؟ و اینکه آیا برای پذیرش در مقطع کارشناسی خیلی سخت گیری میکنند؟ یا خیر . من معدل دیپلمم 17/5 هست و میخوام رشته ی انیمیشن و یا تئاتر بخونم 21 سالم هست و در حال خوندن زبان فرانسه هستم، آیا من در گرفتن ویزا و پذیرش دچار مشکل میشم؟ و احتمال موفق شدنم کم هست؟ ممنون از پاسخگوییتون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در دانشگاه های دولتی فرانسه با هزینه پایین می توانید تحصیل نمایید. برای دریافت مشاوره با شماره 02149076000 تماس حاصل نمایید‌.
حسین
سلام.وقت بخیر متولد 79 هستم .می خوام پزشکی مشهد بخونم وبعدازاون برای کارشناسی ارشد در فرانسه(بورسیه) اقدام کنم برای این منظور باید چی کارکنم.؟باید ازمون ورودی بدم؟ 2.کدوم دانشگاه درفرانسه یاسایرکشورها ارشد شرایط بهتری ازنظر بورسیه واقامتگاه دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به رشته ای که مدنظرتان است شما ابتدا باید پزشکی ایران را معادلسازی کنید در غیر اینصورت برای رشته های جنرال در مقطع ارشد با آیلتس 6.5 می توانید اقدام نمایید. پیشنهاد می کنم قبل از هر اقدامی یک مشاوره رایگان دریافت نمایید.
حسین
سلام.وقت بخیر متولد 79 هستم .می خوام پزشکی مشهد بخونم وبعدازاون برای کارشناسی ارشد در فرانسه(بورسیه) اقدام کنم برای این منظور باید چی کارکنم.؟باید ازمون ورودی بدم؟ 2.کدوم دانشگاه درفرانسه یاسایرکشورها ارشد شرایط بهتری ازنظر بورسیه واقامتگاه دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر می خواهید بعد از پزشک شدن در ایران ادامه تحصیل بدهید ابتدا باید مدرک شما معادلسازی شود.
ریاحی
سلام من دوتا فرزند ۱۵ و ۷ ساله دارم امکان تحصیل رایگان در کشور فرانسه وجود داره ؟؟ راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورتی که یکی از والدین اقامت این کشور را دریافت نمایند تحصیل فرزندان به صورت رایگان امکان‌پذیر می‌باشد.
سولماز
سلام ودرود .بنده ۳۳سالمه وکارشناسی مدیریت رو دارم وسطح زبان فرانسه هم متوسط هست دارایی حدود ۱میلیارد دارم میخواستم ببینم شرایط بورسیه چطور هست ایاامکانش هست بورسیه بشم ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. با توجه به گپ تحصیلی شما ریسک ویزا وجود دارد و در مورد بورسیه نمیتوان تضمینی ارائه نمود.
مشاوره رایگان