تحصیل دکترا در فرانسه

بدون نظر

تحصیل دکترا در فرانسه، هزینه تحصیل در فرانسه و شرایط تحصیل در فرانسه در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. شرایط سنی تحصیل در فرانسه چگونه است؟ شرایط تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی چگونه است؟ هزینه تحصیل دکترا در فرانسه چقدر است؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوالات و سوالات دیگر از این قبیل هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. ما تلاش کرده ایم تا تمامی نکات و اطلاعات مربوط به تحصیل دکترا در فرانسه را در این مقاله به صورت جامع و کامل مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل دکترا در فرانسه و دیگر کشورها به وبسایت موسسه ملک پور مراجعه فرمایید و از مقالات و فایل های صوتی و تصویری ما به صورت رایگان استفاده نمایید. همچنین از طریق برقراری تماس تلفنی با موسسه و یا تکمیل فرم تماس، از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان مجرب و مشاوران ما در موسسه MIE بهره مند شوید. مقاله پیش رو، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از وکلای محلی همکار فرانسه و همچنین بررسی سایت های دولتی گرداوری شده و تقدیم حضورتان می شود.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل دکترا در فرانسه

تحصیل دکترا در فرانسه و شرایط عمومی

فرانسه بزرگ ترین کشور در اروپای غربی است که با ۸ کشور بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ، سوئیس، ایتالیا، موناکو و آندورا دارای مرز زمینی بوده و همسایه است. فرانسه در بین این ۸ کشور طولانی ترین مرز خاکی مشترک را با اسپانیا و کوتاه ترین مرز مشترک را با موناکو دارد. فرانسه دارای جمعیتی بالغ بر ۶۵,۳۲۲,۱۴۶ نفر می باشد. زبان رسمی این کشور فرانسوی و واحد پول آن یورو می باشد. کشور فرانسه مقصد شماره ۱ گردشگری و جهانگردی در دنیا است و دارای جاذبه های توریستی فراوانی برای هر نوع سلیقه می باشد. این کشور دارای بزرگ ترین سواحل اروپا، مرتفع ترین کوه ها، رودخانه های پر آب و زیبا، بناهای تاریخی برجسته و قلعه های با شکوه می باشد. برج ایفل، طاق پیروزی، کلیسای جامع، قلعه های لویار از جمله مکان های دیدنی و جاذبه های خیره کننده فرانسه می باشند. نیازی به گفتن نیست که بهترین رستوران ها، نوشیدنی ها و هتل های اروپا نیز متعلق به فرانسه هستند. علاوه بر این کشور فرانسه به خاطر خانه های مد دیور، شنل، ایو سن لورن و خودروسازان فرانسوی پژو، رنو و سیتروئن در جهان شناخته شده است.

کشور فرانسه به خاطر داشتن سیستم فوق العاده آموزش عالی و دانشگاه هایی با رنکیگ علمی بالا شهرت دارد. این کشور با بدست آوردن ۶۸ جایزه دارای ۴ امین رتبه برتر برندگان نوبل در جهان است. همچنین شهر پاریس دومین شهر دانشجویی برتر در دنیا می باشد. سیستم آموزش عالی فرانسه که نوابغی چون دکارت، لاپلاس و مونه در آن پرورش یافته اند بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را در اروپا جذب می کند. مؤسسات و دانشگاه های عالی، هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و همچنین فرصت های عالی تحقیقاتی برای متقاضیان تحصیل دکترا در فرانسه از جمله دلایل جذب بالای دانشجویان بین المللی به این کشور می باشد.

تحصیل دکترا در فرانسه

 

جزئیات کلیدی

دانشگاه ها

194

جوایز نوبل

68

قدیمی ترین دانشگاه

جانشینان دانشگاه پاریس (حدود 1160-1793)

دانش آموزان بین المللی

246,378

طول دوره دکتری

3-4 سال

هزینه های معمولی

380 یورو در سال (موسسات دولتی)

سال تحصیلی

سپتامبر تا ژوئن

هزینه تحصیل دکترا در فرانسه

اصلی و مهم‌ترین هزینه‌ای که در رابطه با تحصیل دکترا در فرانسه وجود دارد، مربوط به هزینه شهریه دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان متقاضی برای ورود به مقطع دکتری باید ماهیانه متوسط 300 تا 500 یورو را برای هزینه تحصیل در فرانسه و این مقطع کنار بگذارند. البته اگر از بورسیه فول فاند دانشگاه های این کشور بهره مند شوند، نه تنها شهریه دانشگاه آنان تحت پوشش قرار خواهد گرفت بلکه مبلغی برای پس انداز و دیگر خرج های تحصیلی در کشور فرانسه نیز باقی خواهد ماند. در کنار این هزینه‌ها افراد باید 600 تا 1000 یورو برای دیگر هزینه های زندگی دانشجویی در کشور فرانسه در نظر بگیرند.

تحصیل دکترا در فرانسه با فاند (بورس کامل) چیست؟

با وجود این که دولت فرانسه هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور را برای دانشجویان بین المللی (اتباع غیراتحادیه اروپا) در سال ۲۰۱۹ افزایش داده است اما این افزایش هزینه فقط در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. هزینه تحصیل دکترا در فرانسه فارغ از ملیت همچنان ۳۸۰ یورو در سال است. علاوه بر این دولت فرانسه و دانشگاه های فرانسه هر ساله بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی و شهروندان فرانسوی و اروپایی ارائه می دهند. در صورت دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه ممکن است بخشی از هزینه های تحصیلی و یا کل هزینه تحصیل شما در فرانسه تحت پوشش قرار بگیرد. به عنوان مثال برنامه بورسیه تحصیلی ایفل که در ژانویه ۱۹۹۹ توسط وزارت امور خارجه فرانسه آغاز شد به مؤسسات آموزش عالی این کشور اجازه می دهد تا دانشجویان برتر بین المللی را برای ثبت نام در دوره های کارشناسی ارشد تا سن ۲۵ سال و دکترا تا سن ۳۰ سال جذب کنند. برنامه بورسیه ایفل برای دانشجویان بین المللی است که توانایی آن ها توسط مؤسسات آموزش عالی در فرانسه شناخته و تأیید شده است و مایل به حمایت مالی از این دانشجویان در زمینه تحصیل هستند.

در جدول زیر بعضی از بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا در کشور فرانسه که به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد و اطلاعات مربوط به آن ها ارائه شده است.

  • بورسیه دولتی
  • برای دانشجویان بین المللی تا سن ۳۰ سال
  • در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا
  • رشته های حقوق، اقتصاد و مدیریت، مهندسی و علوم سیاسی
  • شامل بیمه سلامت، کمک هزینه اجاره خانه و هزینه زندگی در فرانسه
  • ۱۴۰۰ یورو در ماه
  • ۱۰ ماه مدت تحصیل

Eiffel Scholarship Program Of Excellence

  • بورسیه غیر دولتی
  • برای کسانی که تازه فارغ التحصیل شده و قصد تحصیل در یک دانشگاه فرانسوی را دارند.
  • در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا
  • تا ۲۰ هزار یورو در سال
  • ۸ تا ۱۰ ماه مدت تحصیل

The Fulbright Scholarship

  • بورسیه دانشگاه Science Po
  • برای دانشجویان بین المللی
  • در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا
  • ۵ تا ۱۰ هزار یورو در سال

Emile Boutmy Scholarship 2020

  • برای دانشجویان بین المللی
  • تا ۷۵۰ یورو در ماه
  • کمک هزینه اجاره خانه و هزینه زندگی در فرانسه

Crous Scholarship

 

فول فاند دکتری فرانسه

یکی از برجسته ترین مزایای تحصیل در مقطع دکترای فرانسه بهره‌مندی از بورسیه فول فاند این کشور می باشد برای بهره مندی از شرایط بینظیر بورسیه فول فاند فرانسه در مقطع دکترا، دارا بودن چند پارامتر و شرایط اصلی از ضروریات می باشد. از جمله عواملی که موجب اعطای بورسیه فول فاند به دانشجویان مقطع دکترای فرانسه می گردد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارا بودن رزومه قوی تحصیلی و نمرات بالا (معدل فرد باید 4 از 5 باشد)
  • ارائه مقالات علمی
  • داشتن پروژه تحقیقاتی برجسته در زمینه‌های علمی مهم
  • دارا بودن انگیزه نامه
  • فعالیت های گسترده در پروژه ها، نشریات و غیره.

افراد در صورت بهره مندی از بورسیه فول فاند فرانسه، نه تنها هزینه های زندگی و تحصیلی خود را پرداخت می‌کند بلکه ماهانه هزار یورو نیز همچنان پس انداز خواهند داشت.

دانشگاه های برترتحصیل دکتری در فرانسه

پیش تر اشاره شد که فرانسه به داشتن سیستم فوق العاده آموزش عالی شهرت دارد و بسیاری از دانشگاه های این کشور از رنکینگ جهانی بالایی برخوردار می باشند. لازم به ذکر است که مدرک بسیاری از دانشگاه های فرانسه مورد تائید وزارت علوم ایران می باشد. بنابرین فردی که در کشور فرانسه تحصیل کرده است می تواند در ایران مشغول به کار شده و یا در دانشگاه های ایران ادامه تحصیل بدهد. هزینه تحصیل دکترا در فرانسه بسته به این که فرد در دانشگاه خصوصی و یا دولتی مشغول به تحصیل باشد می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. از آن جایی که دولت فرانسه به طور میانگین مبلغ ۱۴,۰۰۰ یورو در سال را برای تحصیل دانشجویان مقطع دکترا سرمایه گذاری می کند، هزینه تحصیل دکترا در فرانسه در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار پایین و در حدود ۳۸۰ یورو در سال است. این میزان شهریه برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی یکسان است. هزینه تحصیل دکترا در فرانسه در دانشگاه های خصوصی این کشور بین ۳۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ یورو در سال است که می تواند بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت باشد. در جدول زیر برخی از برترین دانشگاه های فرانسه که در مقطع دکترا دانشجو می پذیرند و رتبه جهانی و کشوری آن ها ارائه شده است.

هزینه تحصیل

رتبه کشوری

رتبه جهانی

نام دانشگاه

۰-۱۰۰۰ دلار آمریکا

۲

۲۰۹

Université de Paris

۰-۱۰۰۰ دلار آمریکا

۴

۲۹۶

Université de Lorraine

۰-۱۰۰۰ دلار آمریکا

۶

۳۱۳

Université Paris-Saclay

۰-۱۰۰۰ دلار آمریکا

۹

۳۶۵

Sorbonne Université

۰-۱۰۰۰ دلار آمریکا

۱۰

۳۸۳

Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne

۰-۱۰۰۰ دلار آمریکا

۱۱

۳۸۷

Université Claude Bernard Lyon 1

 

مدارک لازم برای پذیرش دکترا در فرانسه

مقطع دکترا (Ph.D) بالاترین مقطع تحصیلی در دانشگاه می باشد. به طور معمول افرادی که موفق به اخذ مدرک دکترا می شوند، می توانند در دانشگاه مشغول به کار شده و تدریس نمایند. مقطع دکترا بیشتر یک دوره پژوهشی و تحقیقاتی است که بسته به رشته تحصیلی می تواند بین ۳ تا ۵ سال طول بکشد. این مقطع تحصیلی بر خلاف نامی که دارد (Doctor of Philosophy) تنها مختص به رشته فلسفه نبوده و برای اکثر رشته ها ارائه می شود.

برای تحصیل دکترا در فرانسه شما نیازمند ارائه مدارک لازم از جمله مدرک زبان و مدرک تحصیلی معتبر دوره های قبل می باشید که در صورت عدم ارائه آن ها نمی توانید موفق به اخذ پذیرش شوید. برای ثبت نام در مقطع دکترا سطح زبان شما باید مورد تائید دانشگاه باشد. سطح زبان مورد تائید با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی سطح زبان فرانسوی معمولاً باید در سطح B1/B2 بوده و سطح زبان انگلیسی نیازمند ارائه مدرک آیلتس با نمره ۷ می باشد. همچنین متقاضیان تحصیل دکترا در فرانسه باید دارای معدل حداقل با سطح D(مقیاس آمریکایی) باشند یا به عبارت دیگر هیچ یک از نمرات آن ها نباید از ۴,۵ (مقیاس اروپایی) کمتر باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیل در مقطع دکترا در کشور فرانسه در زیر ارائه شده است:

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر که مورد پذیرش دانشگاه های فرانسه باشد با مهر اصلی و در صورت نیاز ترجمه شده به زبان فرانسه
  • داشتن حداقل شرط معدل
  • داشتن استاد راهنما
  • ارائه حداقل ۲ مقاله معتبر (ISI)
  • ارائه حداقل ۲ یا ۳ توصیه نامه از جانب اساتید دانشگاه
  • ارائه یک CV قوی
  • ارائه موضوع پایان نامه (تز تحصیلی) که مورد تائید قرار گرفته باشد
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس ۷
  • ارائه مدرک زبان فرانسوی سطح B1/B2

/ویزای-تحصیلی-فرانسه

این مقاله را از دست ندهید: ویزای تحصیلی فرانسه

در این مقاله ما تمام راه های مهاجرت به این کشور شگفت انگیز را به شما خواهیم آموخت.

تحصیل دکترا در فرانسه و پیدا کردن سوپروایزر (استاد راهنما برای PHD)

یکی از پیش شرط ها لازم برای اخذ پذیرش تحصیل دکترا در فرانسه این است که شما یک استاد راهنما (سوپروایزر) داشته باشید. برای این منظور در گام اول لازم است که شما لیست دانشگاه هایی را که در مقطع دکترا در فرانسه پذیرش دارند بدست آورد و با آن ها از طریق مکاتبه ارتباط برقرار کنید. سپس از این طریق موضوع پایان نامه (تز دکترا) خود را به دانشگاه و اساتید دانشگاه ارائه دهید تا بتوانید یک استاد راهنما برای پایان نامه خود پیدا کنید. برای این منظور بهتر است که اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارید از سال دوم دوره کارشناسی ارشد خود به دنبال یافتن یک استاد راهنما و همچنین یک موضوع مناسب و مورد تائید برای تز دکترا باشید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که برای یافتن استاد راهنما باید اساتیدی را در نظر بگیرید که تخصص آن ها در زمینه رشته تحصیلی شما و پژوهشی که می خواهید انجام بدهید باشد.

دانشجویانی که در رشته های علوم طبیعی و تکنولوژی در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند معمولاً در آزمایشگاه و یا در کنار سایر اعضای تیم تحقیقاتی مشغول به کار، پژوهش و تحقیقات می باشند. اما دانشجویان دکترای رشته های هنر و علوم انسانی به طور معمول به صورت فردی و تک نفره کار کرده و تنها با استاد راهنمای خود در تماس هستند. کشور فرانسه سالانه در حدود ۱۵,۰۰۰ مدرک دکترا به دانشجویان اعطا می کند. این مقاله توسط موسسه مشاوره ای MIE تهیه و گردآوری شده، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد. در نمودار زیر می توانید درصد مربوط به دانشجویان مقطع دکترا در هر شاخه تحصیلی را مشاهده بفرمایید.

تحصیل دکترا در فرانسه

مدت زمان تحصیل دکترا در فرانسه

تکمیل دوره تحصیل دکترا در فرانسه از نظر قانونی محدودیت زمانی خاصی ندارد و بسته به رشته تحصیلی می تواند ۳ تا ۵ سال طول بکشد. در رشته های علوم طبیعی و فناوری مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، مهندسی و غیره طول این دوره معمولاً ۳ سال است و امکان تمدید آن برای سال چهارم نیز وجود دارد. در رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی مانند حقوق، مدیریت، جامعه شناسی، تاریخ و غیره طول دوره معمولاً ۴ یا ۵ سال می باشد. در طول ۳ سال اول تحصیل، ثبت نام مجدد در شروع هر سال تحصیلی معمولاً به صورت خودکار صورت می گیرد اما پس از گذشت ۳ سال باید برای ثبت نام ترم جدید به دانشکده دکتری خود پرونده ای را ارائه دهید که به آن ها اطمینان دهد که شما می توانید پایان نامه خود را در بازه زمانی مشخص شده تکمیل نمایید تا ثبت نام مجدد شما مورد تائید قرار بگیرد. در طول دوره تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه دانشکده همواره بر روی روند کاری و پژوهشی دانشجویان دکترا نظارت داشته و آن را پیگیری می کند. همچنین ارائه برخی از کلاس های اضافی مانند کلاس آموزش نوشتن مقاله، کلاس روش شناسی، تکنیک ها و ویژگی های ذهنی و غیره موجب بهبود و سرعت بخشیدن به روند پیشرفت شما در به پایان رساندن و تکمیل تز دکترایتان خواهد شد. این کلاس ها معمولاً در حدود ۱۵۰ ساعت می باشند که در طی دوره تحصیل در مقطع دکترا ارائه می شوند.

ویزای همراه برای دانشجویان دکتری در فرانسه

یک فرد دانشجو حین تحصیل دکترا در فرانسه می تواند برای خانواده خود درخواست ویزای همراه نماید. دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال امکان پذیر می باشد. یکی از نکات بسیار مهم و مزایایی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که فرزندان زیر ۱۸ سال در صورتی که بتوانند از طریق ویزای همراه فرانسه ورود کنند و در این کشور اقامت داشته باشند می توانند در مدارس دولتی فرانسه به صورت رایگان تحصیل نمایند. البته لازم است که شخص متقاضی اثبات کند از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی اعضای خانواده خود در کشور فرانسه برخوردار است، در غیر این صورت قادر به اخذ ویزای همراه نخواهد بود. همچنین اگر شخصی بعد از اتمام تحصیل و دریافت مدرک دانشگاهی در فرانسه موفق به پیدا کردن شغل مناسب شود می تواند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کند. در اکثر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه معمولاً پس از ۳ سال اقامت قانونی و پرداخت مالیات و حق بیمه می توان برای دریافت اقامت دائم درخواست داد. در صورتی که شخصی موفق به اخذ اقامت دائم در کشور فرانسه شود، سایر اعضای خانواده او نیز اقامت دائم فرانسه را دریافت می کنند. پس از اخذ اقامت دائم فرانسه می توان برای دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور درخواست داد. پاسپورت فرانسه از نظر اعتبار دارای رتبه ۳ در جهان می باشد و فرد دارنده آن می تواند بدون ویزا به ۹۶ کشور سفر کند و به محض ورود به ۳۳ کشور نیز ویزا دریافت نماید.

نکات مهم در اخذ پذیرش تحصیل دکترا در فرانسه

برای اخذ پذیرش و تحصیل دکترا در فرانسه شما نیازمند این هستید که مدارک لازم و مورد درخواست دانشگاه را ارائه دهید و در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، پس از درخواست پذیرش می توانید با ارائه سایر مدارک لازم به سفارت فرانسه برای دریافت ویزای تحصیلی کشور فرانسه اقدام نمایید. انجام این پروسه نیازمند داشتن آگاهی و همچنین تسلط کافی به کلیه امور مربوط به دریافت پذیرش از دانشگاه های فرانسه و نیز روند تشکیل و پیگیری پرونده برای درخواست و اخذ ویزا می باشد. همچنین باید به این نکته توجه کنید که مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه متفاوت از مدارکی هستند که برای درخواست ویزای فرانسه باید به سفارت این کشور ارائه بدهید و نامه پذیرش دانشگاه خود یکی از این مدارک لازم برای درخواست ویزا می باشد.

پیشنهاد می شود که برای انجام این پروسه از یک مشاور یا وکیل با تجربه در امر مهاجرت کمک بگیرید تا شما را در انجام کلیه مراحل به طور دقیق راهنمایی کند. زیرا وجود هرگونه مشکل و یا نقص هر چند جزئی در مدارک ممکن است منجر به عدم پذیرش شما در دانشگاه و یا رد شدن ویزا بشود. از آن جایی که ترم های تحصیلی در دانشگاه ها در بازه های زمانی مشخصی شروع می شوند و امور مربوط به پذیرش و ثبت نام باید قبل از شروع ترم صورت بگیرد، عدم پذیرش موجب می شود که شما حداقل یک یا دو ترم تحصیلی عقب بیافتید. حتی ممکن است با وجود اخذ پذیرش از دانشگاه به علت وجود نقص در پرونده ویزای شما رد بشود و نتوانید خود را برای شروع ترم تحصیلی مورد نظر به کشور مقصد برسانید. لذا کمک گرفتن از یک مشاور یا وکیل کارآمد و حاذق در امر مهاجرت می تواند ریسک عدم دریافت ویزا و پذیرش را تا حد بسیار زیادی کاهش بدهد.

کار بعد از تحصیل دکترا در فرانسه

دانشجویان دکترا در کشور فرانسه حین تحصیل در این کشور می توانند از شرایط کار ضمن تحصیل در فرانسه بهره مند شوند. قراردادهای کاری ضمن تحصیل دانشجویان دکترا معمولاً در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی و کار در آزمایشگاه های تحقیقاتی منعقد می شود. یک دانشجوی دکترا حین تحصیل دکترا در فرانسه معمولاً بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت اجازه کار در هفته دریافت می کند و می تواند بخش بسیار زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه را از این طریق تأمین کند. در صورتی که دانشجو بتواند در طول دوره تحصیل دکترا در فرانسه با کارفرمای خود برای تمدید قرارداد کاری به توافق برسد پس از اتمام تحصیل می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند. اشخاصی که دارای اقامت کاری در فرانسه می باشند می توانند پس از ۳ سال اقامت قانونی و کار کردن در این کشور و پرداخت بیمه و مالیات برای دریافت اقامت دائم فرانسه درخواست بدهند.

پس از اتمام تحصیل در فرانسه فارغ التحصیلان می توانند جهت پیدا کردن کار و شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلیشان برای مدت ۱۲ ماه در این کشور اقامت داشته باشند. یک فرد فارغ التحصیل صرف نظر از این که چه ملیتی دارد می تواند برای دریافت هر شغلی که توانایی و شایستگی های لازم جهت دریافت آن را دارد درخواست بدهد. کشور فرانسه از نظر بازار کار و جذب نیروی کاری از شرایط مناسبی برخوردار است. یکی از شاخص هایی که می توان برای بررسی اوضاع اقتصادی و شرایط بازار کار و فرصت های شغلی در یک کشور از آن کمک گرفت نرخ بیکاری در آن کشور می باشد. نرخ جهانی بیکاری براساس آمار ارائه شده ۱۸۲ کشور در سال ۲۰۲۰ برابر با ۷,۰۶ درصد بوده است. نرخ بیکاری در کشور فرانسه در سال ۲۰۲۰ برابر با ۷,۱ درصد بوده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور فرانسه نمایش داده شده است.

تحصیل دکترا در فرانسه

مزایای تحصیل در مقطع دکتری فرانسه

قطعا متقاضیان برای انتخاب هر کشوری جهت تحصیل در مقطع بالایی همچون دکترا، به دنبال مزایا و نقطه قوت های بسیاری می گردند. با توجه به موضوع مقاله امروز که در رابطه با مقطع دکترای فرانسه می باشد، بهتر است که به برخی از مزایای تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های این کشور بپردازیم:

  • قرار گرفتن 9 دانشگاه کشور فرانسه در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان
  • هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل با توجه به دیگر کشورهای سطح اول آمریکایی و اروپایی
  • وجود انواع بورسیه های تحصیلی و وام دانشجویی برای دانشجویان
  • هزینه های پایین حمل و نقل
  • ارائه کمک هزینه های مالی برای اسکان و اقامت دانشجویان
  • امکان اخذ ویزای دانشجویی فرانسه بدون گذراندن مراحل سخت و دشوار
  • امکان تحصیل در تعداد زیادی از دانشگاههای فرانسه بدون داشتن مدرک آیلتس

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس جناب استاد ملک پور است استفاده نموده و در حد یک وکیل مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول

مدت زمان تحصیل دکترا در فرانسه چقدر است؟

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری فرانسه باید ۴ سال را در این مقطع به آموزش بپردازند.

میانگین هزینه زندگی و تحصیل دکترای فرانسه چقدر است؟

اگر بخواهیم در این برآورد، هزینه های مربوط به دانشگاه و زندگی دانشجویی را در نظر بگیریم، باید گفت افراد به طور متوسط باید ماهیانه ۱۵۰۰ یورو بابت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور فرانسه بپردازند.

کشور فرانسه برای تحصیل در مقطع دکترا مناسب است؟

با توجه به دانشگاه‌های معتبر، هزینه های پایین تحصیل، فرهنگ بالا، بازار کار ایده آل و مواردی از این قبیل، باید قطع به یقین کشور فرانسه را بهترین گزینه برای تحصیل در مقطع دکترا دانست.

سخن پایانی

تحصیل دکترا در فرانسه، هزینه و شرایط پذیرش phd در فرانسه و شرایط تحصیل در فرانسه در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. اگر شما به دنبال اخذ پذیرش برای تحصیل دکترا در فرانسه هستید بهتر است در این زمینه اطلاعات جامع و کافی به دست آورید. برای این منظور می توانید از طریق مشاوره تلفنی رایگان از کارشناسان و مشاوران با تجربه ما در موسسه ملک پور کمک بگیرید. همچنین پیشنهاد می کنیم که شرایط تحصیل در مقطع دکترا در سایر کشورهای اروپایی نظیر آلمان، اتریش، انگلستان و همچنین دیگر کشورهای مدرن و پیشرفته مانند آمریکا، استرالیا و کانادا را نیز مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید با ثبت نظرات و سوالات خود در پایان این مقاله پاسخ آن را در اسرع وقت دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 7 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مشاوره رایگان