تحصیل دکترا در انگلستان - شرایط و مراحل پذیرش

21 نظر

برای تحصیل دکترا در انگلستان باید مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده باشید و به زبان انگلیسی در حد آیلتس 7 تسلط داشته باشید، پیدا کردن سوپروایزر که مایل به همکاری با شما باشد نیز از شرایط اصلی تحصیل دکترا در انگلستان می باشد. شرایط اصلی تحصیل دکترا عبارتند از:

  •  داشتن مدرک مقطع کارشناسی ارشد: شما باید دارای مدرک مقطع کارشناسی ارشد (Master's) با معدل معقول و مورد تأیید از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی باشید. این مدرک باید مرتبط با زمینه مطالعاتی دکترای شما باشد.
  • پیشنهاد تحقیق: شما باید موضوعی که می‌خواهید در مقطع دکترا بر روی آن تحقیق کنید را ارائه دهید. این پیشنهاد باید مشتمل بر توصیف موضوع تحقیق، اهداف، منابع مورد نیاز و روش تحقیقی باشد.
  • تسلط به زبان انگلیسی: برای تحصیل در انگلستان، شما باید مهارت کافی در زبان انگلیسی داشته باشید و در حد آیلتس 7 مدرک زبان اراده دهید.
  • تمکن مالی کافی: شما باید توانایی تأمین منابع مالی برای هزینه‌های تحصیلی و زندگی در انگلستان داشته باشید. این شامل شهریه دانشگاه، هزینه‌های زندگی، و هزینه‌های مرتبط با تحقیقات شما می‌شود.
  • تأیید پذیرش: بعد از ارسال مدارک خود و پیشنهاد تحقیق، دانشگاه مورد نظر شما باید پذیرش شما را تأیید کند.

اگر دکترای شما تمام وقت باشد 3 تا 4 سال زمان میبرد و برای نیمه وقت 5 تا 6 سال است. هزینه تحصیل دکترا در انگلستان از 3000 هزار تا 6000 هزار پوند در سال است که تقریبا هزینه بالایی است ولی با دریافت بورسیه تحصیلی میتوانید هزینه های تحصیل خود را کم و یا رایگان کنید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات تکمیلی و بررسی شرایط شما، می توانید با موسسه ملک پور تماس حاصل نمایید و طی تماس رایگان با موسسه مشاوره تخصصی بگیرید. مقاله ای که برای شما نگارش شده است در زمینه تحصیل دکترا در انگلستان بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه MIE ملک پور و پرسش از وکلای محلی انگلستان و همچنین بررسی سایت های دولتی گرداوری شده است.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد کار در انگلستان



مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما
تحصیل دکترا در انگلستان

شرایط تحصیل دکترا در انگلستان

شرایط اصلی تحصیل دکترا عبارتند از:

  • داشتن مدرک مقطع کارشناسی ارشد: شما باید دارای مدرک مقطع کارشناسی ارشد (Master's) با معدل معقول و مورد تأیید از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی باشید. این مدرک باید مرتبط با زمینه مطالعاتی دکترای شما باشد.
  • پیشنهاد تحقیق: شما باید موضوعی که می‌خواهید در مقطع دکترا بر روی آن تحقیق کنید را ارائه دهید. این پیشنهاد باید مشتمل بر توصیف موضوع تحقیق، اهداف، منابع مورد نیاز و روش تحقیقی باشد.
  • تسلط به زبان انگلیسی: برای تحصیل در انگلستان، شما باید مهارت کافی در زبان انگلیسی داشته باشید و در حد آیلتس 7 مدرک زبان اراده دهید.
  • تمکن مالی کافی: شما باید توانایی تأمین منابع مالی برای هزینه‌های تحصیلی و زندگی در انگلستان داشته باشید. این شامل شهریه دانشگاه، هزینه‌های زندگی، و هزینه‌های مرتبط با تحقیقات شما می‌شود.
  • تأیید پذیرش: بعد از ارسال مدارک خود و پیشنهاد تحقیق، دانشگاه مورد نظر شما باید پذیرش شما را تأیید کند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد پذیرش دکترای انگلیس با mie



انواع دوره های تحقیقاتی و مدرک دکترا در انگلستان

انواع دوره های تحقیقاتی و مدرک دکترا در انگلستان شامل چندین مورد می شود. که برای آشنایی بیشتر مخاطبان با انواع آن، بهتر است که توضیحی پیرامون هر کدام را ارائه دهیم:

دوره MPHIL یا (MASTER OF PHILOSOPHY)

بین مقطع فوق لیسانس و دکترا، دوره ای وجود دارد که در قالب یک دوره پژوهشی، آموزش هایی را به افراد ارائه و آنان را ملزم به نگارش پایان نامه می کند. این دوره به منظور آماده سازی متقاضیان تحصیل در دکترا به وجود آمده که شرکت در آن به نوعی ضروری می باشد.

دوره MRES یا (MASTER OF RESEARCH)

دوره MRES را باید دوره تحقیقاتی پیشرفته تحصیلات تکمیلی دانست که تمرکز آن در زمینه های علوم انسانی، رشته هنر در انگلستان و علوم اجتماعی می باشد.

دوره دکتری حرفه ای انگلستان

این دوره متفاوت با مقطع دکترا می باشد که در آن، تمرینات پیشرفته طراحی شده است. افرادی که در یکی از رشته های  تحصیل حقوق در انگلستان، تجارت و کسب و کار، آموزش ، مهندسی و پزشکی، تحصیل می نمایند، مخاطبان دکتری حرفه ای انگلستان می باشند.

مدارک مورد نیاز تحصیل دکترا در انگلستان

از جمله مواردی که جهت تحصیل دکترا در انگلستان ضروری است، ویزای تحصیلی این کشور می باشد. ویزای تحصیل انگلستان که با نام Tier4 شناخته می شود، یک ویزای امتیازی است. به این شکل که جهت اخذ این ویزای باید 40 امتیاز را کامل کسب نمایید. 10 امتیاز آن منوط به ارائه مدرک زبان متناسب با مقطع تحصیلی اقدامی می باشد. 10 امتیاز دیگر مربوط به نامه بانکی است که شامل مبلغ تمکن متقاضی بوده و نشان دهنده آن است که فرد امکان ساپورت مالی خود برای 9 ماه آینده را دارد که مبلغ آن بنا بر شهر و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت می باشد. 20 امتیاز باقی مانده از نامه پذیرش نهایی یا CAS letter است که صدور آن منوط به دارا بودن شرایط لازم مانند توصیه نامه، نامه SOP، انگیزه نامه و… است. در ادامه مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزا برای تحصیل دکترا در انگلستان را شرح خواهیم داد:

  • پاسپورت با 6 ماه اعتبار
  • شناسنامه و کارت ملی
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • نامه تمکن مالی
  • CAS letter
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • مدرک آیلتس 7
  • انگیزه نامه یا (SDF (state of purpose

 

موارد امتیازبندی ویزای Tier4

امتیاز

مدرک زبان (برای ویزای ژنرال)

10

نامه تمکن مالی

10

نامه CAS

20

مراحل تحصیل دکتری در انگلستان

تحصیل در مقطع دکتری انگلستان در سه سال خلاصه می شود که چند مرحله در این سه سال وجود دارد. مراحل تحصیل دکتری در انگلستان از سال اول آغاز می گردد. مرحله اول مربوط به آشنایی متقاضی با استاد راهنمای خود و همفکری در رابطه با موضوع پیشنهادی فرد می باشد. طی این صحبت ها باید برنامه عملیاتی تنظیم گردد و متقاضی به مطالعه چندین و چند پایانه نامه و مطالب تحقیقاتی که دیگر دانشجویان انجام داده اند، بپردازد.

مرحله دوم در سال دوم رخ می دهد که متقاضی اطلاعات مورد نیاز و داده های خود را جمع آوری و حالا نوبت به طبقه بندی و توسعه آنها می رسد. ارائه اطلاعات کسب شده در کنفرانس های دانشگاهی از مجموعه فعالیت های مربوط به همین مرحله می باشد.

مرحله سوم در سال سوم قرار گرفته و در این مرحله متقاضی باید پایان نامه خود را به پایان رسانده و از آن دفاع نماید و در صورت اخذ تاییدیه و قبولی، موفق به پشت سر گذاشتن مقطع دکترا می گردد.

مراحل اپلای دکترا در انگلیس

مراحل اپلای دکترا در انگلیس موجب می شود تا افراد به هدف خود که تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های انگلیس می باشد، برسند. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • تسلط به زبان انگلیسی و قبولی در آزمون آیلتس و تافل
  • انتخاب دانشگاه مورد نظر برای پذیرش
  • تکمیل رزومه و مدارک مورد نیاز و ترجمه آن
  • نوشتن انگیزه نامه(SOP)
  • دارا بودن توصیه نامه از اساتید مورد تایید
  • تکمیل فرم Recommendation
  • دریافت نتیجه پرونده
  • اقدام به پذیرش دانشگاه در صورت موافقت با درخواست
  • اخذ ویزای تحصیلی انگلستان
  • تهیه بلیط و اقدامات مربوط به سکونت در انگلستان

پیدا کردن سوپروایزر برای تحصیل دکترا در انگلستان

هنگامی که می خواهید ایده خوبی از پروژه تحقیقاتی دکترا دنبال کنید، زمان آن است که مهمترین فرد در آینده تحصیلی خود یعنی سوپروایزر و استاد راهنمای خود را پیدا کنید. شانس انتخاب بیشتر دانشجویان دکترا در دانشگاه به شدت تحت تأثیر فرصت کار در کنار یک استاد دانشگاه خاص است، زیرا آنها کسی هستند که بیشترین تأثیر را در تحصیل شما خواهند داشت. گرچه می توان بدون تماس قبلی با یک ناظر بالقوه یا همان سوپروایزر به یک دانشگاه برای تحصیل دکترا مراجعه کرد، اما این روش می تواند شانس موفقیت دکترای شما را بسیار کاهش دهد.داوطلبان بسیاری از دروس علوم اجتماعی و هنری و انسانی ترغیب می شوند که قبل از اقدام به فعالیت، به طور فعال در جستجوی دانشگاهیان متخصص در رشته خود باشند. اما، برخی از پروژه های تحقیقاتی - به ویژه مواردی در زمینه های علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) که با دوره دکترا گره خورده اند - از قبل یک سرپرست برای هر رشته اختصاص داده اند.برای یافتن استادراهنما لازم است موارد زیر را انجام دهید:

  • شما باید دانشگاهیانی را که فعالانه در زمینه شما تحقیق می کنند شناسایی کنید.
  • به محققین و اساتیدی مراجعه نمایید که در بخش فعلی یا بالقوه شما کار می کنند، زیرا این افراد ممکن است بتوانند سوپروایزرهای خوبی را به شما توصیه کنند.
  •  به مرور مقالات، نشریات و وبلاگهای مربوط به پروژه دکترای خود که توسط محققان و اساتید تهیه شده است بپردازید تا بتوانید اساتیدی که بیشترین مقالات را دارند شناسایی کنید.
  • خواندن پایان نامه های دکترای ارائه شده در حوزه تحقیقات خود، برای شناسایی استاد راهنما توصیه می شود.

هنگامی که لیست کوتاهی از افراد را تهیه کردید، از پروفایل های آکادمیک آنلاین آنها بازدید کنید - به عنوان مثال، صفحه آنها در وب سایت دانشگاه یا وب سایت / وبلاگ شخصی آنها. همچنین می توانید فعالیت رسانه های اجتماعی آنها را در توییتر، فیس بوک و LinkedIn دنبال کنید. این کار شما را به مقالات، وبلاگ ها، کتاب ها و گزارش هایی که در آنها مشارکت داشته اند و همچنین هر نمایشگاه، کارهای مربوط به مشارکت عمومی یا تحقیقات دکترا که شرکت کرده اند، راهنمایی می نمای دو به شما امکان می دهد که تصمیم بگیرید که آیا از نظر آکادمیک، مناسب هستند یا خیر. سپس می توانید با یک ایمیل متناسب، کاملاً مکتوب و پرشور به سرپرست احتمالی منتخب خود (یا چندین نفر، اگر هنوز تصمیم دارید جستجو کنید) مراجعه کنید. ایمیل ارسالی حاوی موارد زیر می باشد:

  • پیوست CV دانشگاهی خود
  • در عین حال که پیام خود را واضح می نویسید، از سخنان زیاد یا تعمیم مبهم اجتناب کنید.
  • مهارت ها و دانش خود با معرفی سوابق تحصیلی و رشته ای که قصد تحقیق در آن را دارید بیان نمایید.

پیام خود را با پرسیدن اینکه آیا می توانید شخصاً به آنها مراجعه کنید یا حداقل از طریق تلفن یا از طریق اسکایپ صحبت کنید، نتیجه گیری کنید. اگر ظرف دو هفته پاسخی دریافت نکردید، یک ایمیل دیگر ارسال و مجددا پیگیری کنید. موسسه MIE با همکاری و مشورت با اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های انگلیس، برای تحصیل دکترای به شما عزیزان کمک می کند، که علاوه بر نوشتن پروپزال خوب، بتوانید پوزیشن های مختلفی را برای تحصیل پیدا کنید.  نحوه نگارش پروپزال و طرح سوال های پژوهشی مناسب، برای پیدا کردن یک سوپروایزر مرتبط با موضوع تخصص و تحقیقات شما، اهمیت بالایی برخوردار است.

هزینه تحصیل دکتری در انگلستان

تحصیل دکتری در کشور انگلستان با هزینه هایی همراه است که مهم ترین آن مربوط به شهریه می باشد. شهریه ای که از دانشجویان دکترای عضو در اتحادیه اروپا اخذ می شود با دانشجویان مناطق دیگر متفاوت است. به طور کلی، هزینه تحصیل دکتری در انگلستان حدود 3 الی 6 هزار پوند در سال می باشد. بسیاری از افراد قادر به پرداخت این مبلغ نمی باشند، پس چاره کار چیست؟ قطعا بهترین راه حل این مانع بزرگ تحصیل در مقطع دکترای انگلستان، استفاده از بورسیه تحصیلی که برای این مقطع در نظر گرفته شده، می باشد. بورسیه های تحصیلی بسیاری در این مقطع برای استفاده دانشجویان قرار گرفته است که تحصیل در دکترا را برای افراد رایگان و یا هزینه تحصیل در انگلستان را به حداقل می رساند. البته برای برخورداری از این بورسیه ها باید واجد شرایط استفاه از آن بود.

مدت زمان تحصیل دکترا در انگلستان

دکترای تمام وقت در انگلیس معمولاً بین سه تا چهار سال طول می کشد، در حالی که یک پروژه نیمه وقت معمولاً بین پنج تا شش سال طول می کشد. طول دقیق دوره دکترا به عوامل مختلفی از جمله ترتیب بودجه شما، کشور / موسسه تحصیل شما و ماهیت موضوع / زمینه تحقیق بستگی دارد. به طور فزاینده ای، نوع برنامه ای که در آن ثبت نام می کنید نیز می تواند بر طول دوره دکترا تأثیر بگذارد. برخی از پروژه ها یا برنامه ها اکنون شامل آموزش، تدریس یا پروژه های اضافی هستند که می توانند دوره ثبت نام دکترای عمومی شما را طولانی کنند. ماهیت انعطاف پذیر درجه دکترا در مقایسه با سایر مدارک تحصیلی به معنای وجود تفاوت در مدت زمان تحصیل است. این صفحه برخی از سناریوهای معمولی را توضیح می دهد که می توانند در مدت زمان مدرک دکترا تأثیر بگذارند.

دکترا تمام وقت

مطالعه تمام وقت معمول ترین رویکرد تحقیق در مقطع دکترا، به ویژه برای پروژه های بودجه است. شما به طور معمول حداقل سه سال تمام وقت در مقطع دکترا در مورد موضوع خود می گذرانید، ابتدا با تحقیق و جمع آوری داده ها قبل از اینکه به "نوشتن" کار خود ادامه دهید،

مانند سایر مقاطع تحصیلی، PhD شما تمرکز اصلی شما خواهد بود و انتظار می رود که زمان زیادی را برای آن اختصاص دهید. برخی از دانشجویان در کنار تحصیل به صورت پاره وقت کار می کنند، اما دکترا تمام وقت خود می تواند معادل شغل تمام وقت باشد.چرا سه تا چهار سال؟

در مقایسه با سایر مدارک، مدرک دکترا زمان قابل توجهی را می گیرد.وقتی تازه کار را شروع می کنید، ممکن است سه تا چهار سال برای کار در یک پروژه واحد طولانی باشد، اما حجم کار لازم برای اخذ دکترا قابل توجه است و بسیاری از دانشجویان می دانند که زمان با سرعت بیشتری از آنچه پیش بینی شده است می گذرد.

در پایان این دوره، انتظار می رود که شما هر دوره آموزشی مورد نیاز نهاد مالی و یا موسسه خود را به پایان برده باشید، مهارت های تحقیق را کسب کرده و تحقیقات اصلی را انجام دهید و سرانجام، پایان نامه خود را ارائه دهید و از آن دفاع کنید. برخی از دانشگاه ها و پروژه ها همچنین ممکن است انتظار داشته باشند (یا حتی نیاز به آن داشته باشند) که کارهای خود را در کنفرانس ها ارائه دهید یا برخی از آنها را در دوره دکترای خود منتشر کنید. علاوه بر این، توصیه می شود که برای تقویت مهارت های حرفه ای و دانشگاهی خود به فعالیت ها و پروژه های خارج از برنامه بپردازید. بین سه تا چهار سال زمان کافی برای انجام این کار وجود دارد، اما تحصیل دکترا به صورت پاره وقت در اکثر دانشگاه ها در دنیا معمولا 4 تا 6 سال طول می کشد.

محدودیت سنی تحصیل دکترا در انگلستان

افراد بسیاری هستند که مستمر و بدون فاصله اقدام به گذراندن مقطع های علمی نکرده و پس از چند سال تصمیم به تکمیل تحصیلات خود می کنند و یا اهدافی  همچون ارتقاء شغلی، آنان را به ادامه تحصیلات سوق  می دهد. حال این افراد اگر بخواهند در مقطع دکترا مشغول به تحصیل شوند، مانعی بر سر راه خود دارند؟ واضح تر اگر بخواهیم بیان کنیم، آیا محدودیت سنی تحصیل دکترا در انگلستان، وجود دارد؟ این سوالی است که در این بخش از مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت. خبر خوب برای علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکترای انگلیس این است که با هر سنی می توانند، وارد دانشگاه و شروع آموزش در این مقطع کنند. هرچند که اگر کمتر از 60 سال داشته باشند، راحت تر قادر به اخذ ویزی تحصیلی انگلستان خواهند شد اما این بدان معنا نیست که افراد بالای 60 سال، شانسی برای حضور در انگلستان و تحصیل در دکترا ندارند.

مزایای تحصیل دکترا در انگلستان

تحصیل در کشوری که مشهورترین دانشگاه جهان در آن قرار دارد، نیاز به نام بردن از  مزایای دیگر ندارد. چرا که قطعا از نظر علمی دارای استانداردهای بسیار بالایی بوده که به این درجه و سطح علمی برای دانشگاه های خود رسیده است. اما این پایان ماجرا نیست و نقطه قوت های دیگری در قالب مزایای تحصیل دکترا در مقطع انگلستان وجود دارد که شامل گفته های زیر است:

  • دارا بودن بهترین دانشگاه های جهان
  • سیستم آموزشی پیشرفته و نوین
  • وجود انواع مختلف بورسیه تحصیلی
  • شراط آسان برای وود به بازار کار و رسیدن به درآمد مناسب
  • وجود برجسته ترین اساتید دنیا در دانشگاه های این کشور
  • بهره مندی از بهترین امکانات علمی و تفریحی همچون سالن ها تئاتر، موزه ها و...
  • امکان بازدید از مراکز مهم علمی برای تحقیقات دوره دکتری
  • اجازه کار حین تحصیل تا سقف 30 ساعت

نکات مهم پذیرش دکترا در انگلستان

اگر قصد تحصیل دکترا در انگلستان دارید، شما باید در رشته مورد پژوهش خود تحقیقات علمی معتبری داشته باشید. داشتن مقالات ISI و داشتن مدرک معتبر کارشناسی ارشد با معدل بالا، داشتن مدرک زبان IELTS بانمره 7 و پروپوزال قوی از ملزومات ادامه تحصیل دکترا در انگلستان می باشد.در صورتی که موارد فوق در رزومه شما باشد، امکان موفقیت شما در یافتن سوپروایزر با درجه علمی بالا بیشتر می شود.درغیر این صورت می توانید برای تحصیل در مقطع ارشد مجدد اقدام نمایید و یا ممکن است لازم باشد شما در ابتدا برای مدرک کارشناسی ارشد یک یا دو ساله کارشناسی ارشد فلسفه (MPhil) یا کارشناسی ارشد تحقیقات (MRes) به جای دکترا ثبت نام کنید.

نکته قابل توجه آنکه اکثر دانشگاه های انگلستان به نمره GRE نیازی ندارند. GRE معمولا نمی تواند جایگزین IELTS به عنوان آزمون زبان انگلیسی مطمئن گردد. اینکه چه زمانی می توانید اقدام کنید، به درخواست شما از داخل یا خارج انگلستان بستگی دارد.در صورتی که درخواست از خارج از انگلستان باشد،اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که 6 ماه قبل از شروع دوره برای ویزا اقدام کنید.

بهترین رشته های تحصیلی مدرک دکترا در انگلستان

تحصیل در مقطع دکترا آن هم در کشوری که دارای معتبرترین دانشگاه های جهان می باشد، قطعا آرزو و هدف بزرگی برای بسیاری از افراد در سراسر جهان می باشد. در این میان رشته هایی جود دارد که ارزش آنها برای تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های انگلستان، دوچندان است. و افرادی که موفق به اخذ مدرک دکترا در این رشته ها می شوند، به راحتی وارد بازار کار مناسب با درآمد ایده آل در کشور انگلستان می شوند. بهترین رشته های تحصیلی مدرک دکترا در انگلستان از قرار زیر است:

  • حسابداری
  • حقوق بین الملل
  • مهندسی اکترونیک
  • برنامه نویسی
  • ژنتیک
  • روانشناسی
  • مدیریت
  • روان درمانی
  • مهدس شبکه
  • طراحی معماری
  • مهندسی محیط زیست
  • نقشه برداری
  • مطالعات بین الملل
  • جرم شناسی
  • مدیریت مالی
  • هنرهای دیجیتالی

تحصیل دکترا در انگلستان با بورسیه و فاند

برخی از بورسیه های فول فاند که برای تحصیل دکترا در انگلستان در دسترس می باشد به شرح زیر است:

پروژه های دکترا با بودجه بین المللی

بسیاری از PhD های انگلیس با بودجه ای که قبلاً ضمیمه شده اند به عنوان پروژه های خاص تبلیغ می شوند. این در موضوعات STEM (علوم، فناوری، مهندسی و پزشکی) بسیار رایج است اما برخی از دکترا های علوم انسانی، علوم انسانی و علوم اجتماعی نیز از این طریق کار می کنند.

درخواست برای یکی از این دکترا بسیار شبیه درخواست کار است : اگر برای انجام "کار" (تحقیق) پذیرفته شوید، همچنین "حقوق" (بودجه) را نیز دریافت خواهید کرد که به طور معمول هزینه ها، هزینه های تحقیق و تحقیق را پوشش می دهد.

کمک هزینه زندگی: شما می توانید از FindAPhD برای مرور تمام پروژه های دکترا فعلی ما با بودجه بین المللی استفاده کنید.همه پروژه ها در دسترس همه دانشجویان نیست، زیرا برخی منابع مالی دولت (مانند دوره های دانشجویی شورای تحقیق) محدود به متقاضیان انگلیس و اتحادیه اروپا است.با این حال، این مجموعه ای برای تغییر در سال تحصیلی 2021-22، هنگامی که دانشجویان بین المللی خواهد واجد شرایط برای بودجه شورای تحقیقات باشد. بورسیه های بین المللی دکترا جداگانه در صورت پیشنهاد دکترا یا درخواست برای پروژه ای که بودجه شما در دسترس نیست، در دسترس است.بسیاری از سازمانهای مختلف این موارد را ارائه می دهند. این بخش بورسیه های بین المللی عمومی دکترا از دولت انگلستان و همچنین مؤسسات خیریه و اعتمادهای بزرگ را شامل می شود. در پایین صفحه، اطلاعات مربوط به بودجه ملیت های خاص یا دانشگاه های خاص وجود دارد.

بورسیه های دکترای مشترک المنافع

بورسیه های مشترک المنافع توسط وزارت توسعه بین المللی انگلستان (DFID) به شهروندان کشورهای مشترک المنافع ارائه می شود.

سه بورسیه اصلی PhD مشترک المنافع وجود دارد. اینکه کدام یک را درخواست کنید بستگی به این دارد که اهل کجا هستید و می خواهید دکترای خود را در کجا بخوانید. این بورسیه ها برای دانشجویان دکترا از کشورهای خاص مشترک المنافع است تا حداکثر 12 ماه دکترا را در یکی از  دانشگاه های انگلستان بگذرانند. آنها بودجه كاملي را براي دكتراي دكترا در انگلستان ارائه نمي دهند، اما مي توانند راهي براي دسترسي به تجهيزات و تخصص خاص براي تحقيقات شما و نيز به دست آوردن فرصت هاي جديد شبكه در زمينه رشته شما باشند.

ارزش : هزینه های کامل دکترا در میزبان انگلستان، به همراه هزینه برگشت هواپیما، هزینه زندگی ماهیانه و سایر هزینه های مصوب در مدت 12 ماه استقرار شما.

تعدادی از طرح های بودجه عمومی برای تحصیل دکترا در انگلستان وجود دارد. برخی از آنها مختص دانشجویان بین المللی است. دیگران در دسترس همه ملیت ها هستند.

  1. بورسیه های دکترا نیوتن
  2. بورسیه های دکترای کارنگی
  3. دوره های دکترای اعتماد
  4. کمک های بنیاد جنرال

بورسیه های خاص دانشگاه

در اکثر موارد، فقط پس از موفقیت در برنامه اصلی دکترا می توانید برای یکی از این بورسیه های دکترا اقدام کنید (بودجه معمولاً برای کسی که هنوز محل دکترا به وی پیشنهاد نشده است در دسترس نخواهد بود)

دانشگاه های فردی انگلستان اغلب کمک هزینه های تحصیلات تکمیلی و بورسیه تحصیلی انگلیس خود را ارائه می دهند. این موارد ممکن است توسط خود دانشگاه ها ارائه شود، در این صورت شما باید راهنمای ما برای تأمین اعتبار دکترا را از دانشگاه های انگلستان بررسی کنید. بودجه دیگر توسط مؤسسات خیریه خارجی برای تحصیل در دانشگاه های خاص ارائه می شود. برخی از بزرگترین ها در زیر ذکر شده است.

بورس تحصیلی گیتس کمبریج

بنیاد بیل و ملیندا گیتس بودجه بورسیه بین المللی دکترا را در دانشگاه کمبریج تأمین می کند.

  • دانشگاه ها: دانشگاه کمبریج
  • Value - هزینه ترکیب (شهریه) را پوشش می دهد و کمک هزینه نگهداری 17،500 پوند در سال تا چهار سال را تأمین می کند. جوایز همچنین شامل سفر به انگلستان و همچنین هزینه های ویزا و مراقبت های بهداشتی است.
  • واجد شرایط بودن : شهروندان هر کشوری خارج از انگلستان.
  • معیارهای دیگر : متقاضیان باید برای تحصیل در مقطع دکترا تمام وقت (یا سایر مدرک تحصیلات تکمیلی واجد شرایط) در دانشگاه کمبریج متقاضی شوند.
  • مهلت درخواست : برنامه ها هر ساله در ماه سپتامبر باز می شوند.

بورسیه های تحصیلات تکمیلی ولفسون در علوم انسانی

بنیاد ولفسون یک موسسه خیریه در انگلیس است که از تحقیقات در زمینه تاریخ، ادبیات، زبان ها و موضوعات مرتبط پشتیبانی می کند.

  • دانشگاه ها : دانشگاه بیرمنگام، دانشگاه کمبریج، دانشگاه کالج لندن، دانشگاه دورهام، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه ساوتهمپتون، دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه وارویک، دانشگاه یورک
  • ارزش : بودجه هزینه های کامل و هزینه های زندگی، به علاوه کمک هزینه سفر اضافی.
  • واجد شرایط بودن :شهروندان هر کشوری. مهلت درخواست :مارس
  • معیارهای دیگر :دانشجویان باید به دانشگاه های شرکت کننده مراجعه کنند و روند انتخاب خود را دنبال کنند.

معرفی بهترین دانشگاه های انگلستان

دانشگاه های برتر انگلیس کدامند؟ اگر می خواهید در انگلستان، اسکاتلند، ولز یا ایرلند شمالی تحصیل کنید، کدام دانشگاه ها را باید در نظر بگیرید؟

از بین دانشگاه های برتر انگلیس، حدود 20 دانشگاه در لندن هستند، از جمله مؤسسات شناخته شده ای مانند کالج امپریال لندن و UCL، و اخیراً دانشگاه های تاسیس شده مانند دانشگاه وست مینستر و دانشگاه گرینویچ.شما همراهان گرامی جهت تحصیل دکترا در انگلستان می توانید درجدول زیر لیست 10 دانشگاه برتر انگلستان را مشاهده نمایید.

 

شهر

دانشگاه

رتبه انگلستان

رتبه جهانی دانشگاه

آکسفورد

دانشگاه آکسفورد

1

1

کمبریج

کمبریج

2

6

کمبریج

کالج امپریال لندن

3

11

لندن

UCL

4

16

لندن

مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

5

27

ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ

6

30

لندن

کالج کینگ لندن

7

35

منچستر

دانشگاه منچستر

8

51

وارویک

دانشگاه وارویک

9

77

بریستول

دانشگاه بریستول

10

91

پست داک در انگلستان

منظور از پست داک در انگلستان، همان پست دکترا یا فوق دکترا می باشد که پس از دوره دکترا پدید می آید و علاقه مندان پس از تحقیق و مطالعات گسترده به این جایگاه علمی می رسند. تمرکز و مدار این دوره، روی تحقیق و پژوهش می چرخد. دانشگاه های به نامی همچون آکسفورد انگلیس اقدام به برگذاری دوره پست دکترا کرده اند. این دوره نیز شامل بورسیه تحصیلی  می شود. شرایط مورد نیاز برای ورود به پست داک دانشگاه های انگلیس، دارا بودن رزومه قوی، انگیزه نامه و تسلط به زبان انگلیسی می باشد. افراد برای ورود به پست داک انگلستان میبایست در صورت دارا بودن شرایط، اقدام به ساخت حساب کاربری و ارسال مدارک خود کنند. اگر با درخواست آنان موافقت شود، قادر به ورود به مقطع پست داک انگلستان که جایگاه علمی بسیار بالایی است، خواهند شد.

وضعیت ویزای همراه دکترا در انگلستان

زمانی که شخص قصد تحصیل دکترا در انگلستان دارد، می تواند جهت همسر و فرزندان زیر 18 سال خود تقاضای اخذ اقامت نماید. در این صورت به خانواده دانشجو نیز مجوز اقامت در طول مدت زمان تحصیلی شخص اعطا می شود. در صورتی که مدت زمان تحصیل دانشجو بیش از 6 ماه باشد، خانواده شخص می توانند درخواست مجوز کار نمایند. اگر شما از اعضای خانواده شخصی هستید که اجازه اقامت دائم در را انگلستان دارد، می توانید اجازه اقامت دائم بگیرید. مطالبی که در این مقاله خدمتتان ارائه می گردد، توسط کارشناسان موسسه ملک پور تهیه و نگارش شده است. لذا کپی برداری از مطالب بدون ذکر منبع از نظر شرعی و قانونی حرام می باشد. چنانچه شخص دانشجو شماره شناسه انگلستان از اداره مالیات دریافت نموده باشد خانوادی وی می توانند درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین ارائه نمایند. برای اثبات رابطه خویشاوندی ارائه سند ازدواج الزامی است. از مزایای خوب برای همراه در انگلیس این است که:

  • تحصیل فرزندان رایگان می باشد.
  • همراه اجازه کار فول تایم دارد.

شرایط کار بعد از تحصیل دکترا در انگلستان

از آنجا که اکنون فرصت های بیشتری در خارج از دانشگاه برای کسانی که دکترا را گذرانده اند وجود دارد، بررسی می نماییم که چه مشاغلی برای دکترا وجود دارد و چگونه می توان شغل مناسب را پیدا کرد. رایج ترین نقش برای فارغ التحصیلان دکترا مشاغل روانشناسان بالینی، بیوشیمی و دانشمندان پزشکی، متخصصین آموزش دانشگاه های آموزش عالی پزشکی، محققان دانشگاه می باشد. دانشجویان دکترا در انگلستان مجازند 30 ساعت در هفته کار کنند و پس از فارغ التحصیلی می توانند یک سال ویزای تحصیلی خود را تمدید نمایند و به جست و جوی کار بپردازند ودر صورت یافتن کار ویزای کار انگلستان دریافت کنند. اگرچه بدست آوردن شغل دانشگاهی برای بسیاری از فارغ التحصیلان دکترا یک گام طبیعی است، اما تعداد بیشتری فرصت در خارج از بخش آموزش وجود دارد. در واقع، بیش از یک چهارم فارغ التحصیلان دکترا در صنعت علوم و داروسازی کار می کنند. این شاید با کمک شرکتهای بخش خصوصی باشد که در سالهای اخیر بیشتر به سمت تحقیق گرایش پیدا کرده اند. اگر آرزو دارید که یک روانشناس بالینی یا آموزشی شوید، باید برای یک دکترای خاص تدریس شده در روانشناسی بالینی (DClinPsy یا ClinPsyD) یا آموزشی (DEdPsy) مطالعه کنید. با داشتن مدرک دکترا و یا حتی در برخی موارد کارشناسی ارشد و مقالات بین المللی برتر، می توانید به کمک موسسه MIE در حوزه های اکادمیک پوزیشن های شغلی مربوط به حیطه کاری خود را در دانشگاه های انگلستان به دست آورید و به عنوان یک فرد محقق فعالیت داشته باشید. گفتنی است حقوق افراد بیش از2 الی 3 هزار پوند خواهد بود.

چگونه می توانم در دانشگاه شروع کنم؟ فارغ التحصیلان دکترا اغلب برای بدست آوردن شغل علمی دائمی بلافاصله تلاش می کنند. برای اینکه بیشترین شانس را به خود بدهید، تا آنجا که ممکن است با سایر دانشگاهیان در زمینه تخصص خود تماس بگیرید. پس از آن ممکن است فرصتی برای شما فراهم شود که به عنوان یک استاد آموزشی یا تحقیقاتی شوید، اگرچه احتمالاً این قرارداد با یک قرارداد کوتاه مدت با اشتغال دائمی است.

ممکن است در وب سایت های دانشگاه یا Jobs.ac.uk فرصت هایی پیدا کنید، اما برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره یافتن شغل دانشگاهی را ببینید.

آیا می توانم یک کار غیر دانشگاهی پیدا کنم؟روش های زیادی برای افزایش شانس شما برای دستیابی به مشاغل دکترا غیر دانشگاهی وجود دارد. شما باید:

  • شبکه ای از مخاطبین را برای کمک به شما در یافتن جای خالی شغل ایجاد کنید.
  • تجربه کاری مرتبط در زمینه انتخابی خود را کسب کنید.
  • جستجو برای مشاغل فارغ التحصیل
  • از شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا در بحث با دانشگاهیان همفکر شرکت کنید و تحقیقات و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.
  • همچنین لازم است به طور منظم وب سایت ها و نشریات خاص بخش را برای آگهی های شغلی بررسی کنید، مانند:مشاغل طبیعت،مشاغل جدید دانشمند،اقتصاد دان، روانشناس
  • شما همچنین می توانید پیشنهاد کار از یک کارفرما برای مدرک دکترای خود دریافت نمایید.

هنگام اقدام برای مشاغل دکترا غیر دانشگاهی، باید نشان دهید که دانش و تخصص شما به نفع کارفرما است. تمرکز بر مهارتهای قابل انتقال که PhD به آنها کمک کرده است، مانند:

  • مهارت های ارتباطی - سخنرانی ها یا سخنرانی های زیادی ارائه داده اید.
  • تفکر خلاق - از دانشجویان دکترا اغلب خواسته می شود که خارج از چارچوب فکر کنند
  • توانایی مدیریت - و همچنین مدیریت زمان و حجم کار خود، ممکن است تیم کوچکی از دستیاران تحقیق یا دانشجویان دوره کارشناسی را راهنمایی کرده باشید
  • مهارت حل مسئله - در طول دوره دکترا، با مشکلات تحقیقاتی متعددی کنار آمده و حل خواهید شد.

البته از آن جایی که نرخ بیکاری در انگلستان تنها 3.9% است و زبان رسمی این کشور نیز انگلیسی است، پیدا کردن کار برای کسانی که مهارت های آکادمیک و عملی زیادی دارند دشوار نخواهد بود. نمودار نرخ بیکاری در انگلستان را در پایان این قسمت می توانید مشاهده نمایید.

نمودار نرخ بیکاری انگلستان 2023

از فارغ التحصیلان دکترا در استخدام شش ماه پس از فارغ التحصیلی، حدود یک سوم به عنوان یک آموزش حرفه ای آموزش عالی یا یک محقق دانشگاهی کار می کند. بنابراین اکثریت شغل های غیر دانشگاهی را انتخاب می کنند.

بررسی شرایط اقامت پس از تحصیل دکترا در انگلستان

دریافت اقامت پس از تحصیل دکترا در انگلستان میتواند از طریق چندین مسیر انجام شود. این شامل موارد زیر میشود:

  • ویزای تحصیلی پس از فارغ التحصیلی (Graduate Route) :این ویزا برای فارغ التحصیلان برنامه دکترا و دیگر برنامههای تحصیلی ارائه میشود و به آنها اجازه میدهد تا تا دو سال پس از فارغ التحصیلی در انگلستان بمانند و کار کنند. پس از این دوره، ممکن است بتوانند برای اقامت دائمی درخواست دهند.
  • ویزای کاری: اگر پس از فارغ التحصیلی در انگلستان کار پیدا کنید، می توانید برای ویزای کاری درخواست دهید. این ویزا به شما اجازه میدهد تا برای مدت معینی در انگلستان کار کنید و پس از آن از راههای دیگری برای حفظ اقامت خود اقدام کنید.
  • درخواست اقامت دائمی: پس از مدت زمان معین، ممکن است تصمیم بگیرید که در انگلستان بمانید و برای اقامت دایمی درخواست دهید. برای این منظور، باید شرایط و مقررات مربوطه را رعایت کنید، از جمله داشتن کار پایدار و حقوق ثابت.

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل دکترا در انگلستان هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


سوالات متداول 

✔️ آیا می توان در دانشگاه کمبریج به پست داک انگلستان مشغول شد؟

بله در صورت دارا بودن شرایط و موفق به حضور در این دانشگاه، قادر به سپری کردن پست داک خواهید بود.

✔️ تحصیل در مقطع دکترای انگلستان رایگان است؟

خیر اما امکان استفاده از بورسیه و کمک هزینه های مختلف تحصیلی در این دوره وجود دارد.

✔️ تا چه سنی امکان ورود به مقطع دکترای انگلستان وجود دارد؟

محدودیت سنی برای ورود به مقطع دکترای انگلستان وجود ندارد.

✔️ برای تحصیل در مقطع دکترای انگلستان، نیاز به مدرک زبان است؟

بله دارا بودن مدرک آیلتس و تافل جزء شرط های اصلی برای تحصیل در این مقطع تحصیلی می باشد.

 

سخن پایانی

تحصیل دکترا در انگلستان، شرایط پذیرش، هزینه و فاند تحصیلی انگلستان و شرایط کار پس از تحصیل دکترا درانگلستان، در این مقاله بررسی شد. شما باید جهت اخذ پذیرش برای تحصیل دکترا در انگلستان دارای رزومه ای قوی و سوابق تحقیقاتی و پژوهشی خوب باشید، در صورتی که امکان پیدا نمودن سوپروایزر را ندارید و هم چنین از لحاظ فاصله زمانی تحصیلی وشرایط سنی مشکلی ندارید، می توانید برای تحصیل در مقطع ارشد مجدد اقدام نمایید و یا ممکن است لازم باشد شما در ابتدا برای مدرک کارشناسی ارشد یک یا دو ساله کارشناسی ارشد فلسفه (MPhil) یا کارشناسی ارشد تحقیقات (MRes) به جای دکترا ثبت نام کنید. اگر پیشرفت کافی داشته باشید، سپس شما و کارتان به یک برنامه دکترا ارتقا می یابید. در این صورت نیازی به ارائه مقالات و داشتن سوپروایزر نخواهد بود در غیر این صورت، ممکن است بتوانید با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شوید.در صورت بالا بودن سن و یا داشتن گپ تحصیلی زیاد می توانید برای کشورهایی نظیر اتریش، فنلاند، دانمارک، هلند و دیگر کشورهایی که جهت ارائه روند آسان تری دارند،اقدام نمایید. امیدواریم که با مطالعه مقاله تحصیل دکترا در انگلستان توانسته باشیم پاسخگوی شما عزیزان در این زمینه باشیم. شما سروران گرامی می توانید اطلاعات تکمیلی را طی تماس تلفنی رایگان با موسسه ملک پور از مشاوران زبده موسسه کسب نمایید. هم چنین می توانید هر گونه سوال در زمینه نحوه تحصیل دکترا در انگلستان را در انتهای این نوشتار و در قسمت دیدگاه ها مطرح نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

امتیاز 4.56 از 5 ( 8 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
anahita31
سلام و عرض ادب وقت بخیر من 30 سالمه فوق لیسانس کامپیوتر دارم ایا میتونم برای دکترا انگلیس بورس بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شرایط سنی و تحصیلات شما خوب است. در صورتی که سطح زبان بالایی داشته باشید و بتوانید سوپروایزر پیدا کنید شانس بالایی برای تحصیل دکترا در انگلستان خواهید داشت.
موسی زحمت کش
سلام بنده کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم و کارشناسی ارشد در رشته حقوق بین الملل در حال تحصیل هستم چطور میتونم در مقطع دکتری بورس بگیرم برای خارج از کشور لطفا راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، شما برای پذیرش دکتری ابتدا باید سوپروایزری پیدا کنید که به شما پذیرش دهد و پس از آن با توجه به بورسیه های موجود خود بتواند از شما ساپورت نماید و یا اینکه با توجه به سوابق تحصیلی و علمیتان بتوانید بورسیه ای به خود اختصاص دهید.
لیلا پیروز
سلام,وقتتون بخیر و نیکی. من تحصیلاتم در مقطع ارشد از دانشگاه غیرانتفاعی با معدل 18.70 در رشته مهندسی فناوری اطلاعات گذروندم و تمایل دارم به صورت بورسیه در مقطع دکترا ادامه تحصیل بدم,میخواستم بپرسم شانس پذیرش برای بنده چند درصد هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر در رشته خودتان رزومه علمی قوی داشته باشید مثل مقالات علمی معتبر، شرکت در سمینار های علمی بعنوان سخنران و داشتن یک استاد راهنما یا سوپروایزر می توانید برای دکتری اقدام نمایید و شانس خوبی خواهید داشت.
gh
سلام وقتتون بخیر باشه من دوره ارشدم را در یکی از دانشگاه های خوب ایتالیا گذراندم برای دکتری شانسی برای قبولی دارم؟؟ و اینکه کورس من به زبان انگلیسی بوده باز هم باید مدرک زبان داشته باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورتی که شرایط سنی شما مناسب باشد می توانید برای دکتری پذیرش بگیرید. داشتن مدرک زبان یا عدم آن بستگی به سوپروایزر شما دارد. اما در حالت کلی امکان اینکه بتوانید بدون اخذ مدرک زبان پذیرش بگیرید زیاد است.
پژمان خشایاری
عرض سلام و ادب در مورد تحصیل در مقطع پست دکترا در انگلستان، آیا دانشگاه ها کمک هزینه تحصیل پرداخت میکنند؟ من شنیده ام که برخی از دانشگاهها که در متن خود ادعا میکنند که کمک هزینه دارند ولی پرداخت نمیکنند؟ سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز امکان اخذ فاند در مقطع دکتری و بالاتر وجود دارد.
نگار
با سلام با فاند ۳۵۰۰ پوند دکترا در لندن، میتوان از پس هزینه‌ها براومد؟ امکان ذخیره هم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز این مبلغ برای هزینه های زندگی و پس انداز مبلغ خوبی است.
پوریا
سلام وصت بخیر ایا امکان کار در دانشگاه در مقطع دکترا در انگلستان وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست گرامی، این امکان برای دانشجویانی که سوابق خوبی داشته باشند وجود دارد.
کامیابی
سلام و وقت بخیر میخواستم از خدمتون بپرسم که تاثیر داشتن مقالهٔ علمی برای گرفتن پذیرش دکترا در اتریش در صورتی که معدل بالا باشه چقدره؟ و اینکه نیاز به داشتن سوپروایزر داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله، برای تحصیل در مقطع دکترا باید سوپروایزر داشته باشید و و داشتن مقالات نیز در جلب نظر سوپروایزر تاثیرگذار خواهد بود.
خیریه موسوی
سلام وقتتون بخیر تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان آیا فرد می‌تونه باخودش همراه بیاره و امکان کردن به صورت پارت تایم دارند یا خیر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بر اساس قوانین جدید انگلستان، دوره های پژوهشی امکان دریافت اقامت برای همراه وجود دارد و همراه اجازه کار نیز خواهد داشت.
ایدا وزیری
سلام روزتون بخیر باشه من دانشجوی دکترا زبان انگلیسی هستم مقاله ای اس ای هم دارم رتبه دکترام ۱۲ بوده ارشدم ۱۵ میتونید برای من توی رشته خودم کار پیدا کنید؟ من گرایش آموزش و رایتینگ زبان هستم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز رزومه شما بایستی بررسی گردد. در حال حاضر برای کشورهایی مانند انگلستان و آلمان امکان کاربابی وجود دارد. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس بگیرید.
Hoda
سلام و وقت بخیر من سی و دو سالمه و سه مقاله بین الملل دارم و ارشد برق میتونم برای فاند انگلستان اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی بررسی گردد پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید
حسین
سلام، کسی که فوق لیسانسش و از دانشگاه آزاد گرفته باشه هم شانس داره دکترا پذیرش بگیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله در صورت داشتن مقاله و مدرک زبان امکان اقدام وجود دارد.
مرجان زند
سلام و عرض ادب برای رشته معماری امکان تحصیل در مقطع دکترا با دریافت بورسیه تحصیلی و فاند وجود داره؟ من ارشد معماری از دانشگاه تهران دارم و یک مقاله ای اس ای در ژرنال سطح a چاپ کردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورتی که سطح زبان خوبی داشته باشید امکان این امر وجود دارد اما نمیتوان تضمینی در این خصوص ارائه نمود. البته شانس دریافت آکادمیک پوزیشن و اقامت کاری در این کشور نیز برای شما فراهم است.
بهاره محمدی
سلام وقتتون بخیر من 30 سالمه ارشد ژنتیک دارم و قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا برای رشته خودم رو دارم ایلتس 7 هم دارم باتوجه به شرایطم امکان اقدام دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط کلی شما برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری مناسب می باشد.
گلایول
سلام خسته نباشید بنده ۳۸سالمه سطح زبانم درحد۶هست ممنون میشم راهنمایی کنین ایا امکان اقدام هست و چه تمکنی مورد نیازه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. در صورتی که سطح زبان خود را به آیلتس 7 برسانید و هزینه های یک سال زندگی را نشان دهید شانس خواهید داشت.
Gohar
برای دکترا در انگلیس باید ایلتس چند داشته باشیم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام حداقل ایلتس ۷ بایستی داشته باشید.
ستاره غفارزاده
سلام و عرض ادب بنده با ۳۸ سال سن و تحصیلات عالی و سطح زبان ایلتس ۷ شانسی دارم با توجه به شرایط سنیم برای پذیرش دکترا در انگلیس؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله شرایط شما مناسب است.
بنیامین بهادری
سلام 45 ساله هستم ارشد مکانیک از دانشگاه اراک میتونم مدرک زبان در سطح6 هم بگیرم آایا با دارایی 2 میلیارد میتونم پذیرش انگلیس و یا فاند بگیرم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به شرایط سنیتان ریسک ویزا خواهید داشت.
سیما
من ۳۷ ساله و دارای دکترای شیمی هستم.به چه صورت با کمترین هزینه میتونم برای دکترای انگلیس اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که سوابق خوبی داشته باشید میتوانید برای دریافت بورسیه برای مقطع دکترا اقدام داشته باشید.
مینا سعیدی
سلام روز بخیر من شنیدم ویزای همراه تحصیلی انگلیس برداشته شده برای دوره دکترا هم امکان اخذ ویزای همراه نیست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای مقطع دکترا میتوانید برای همراه درخواست دهید.
هدی عامری
سلام من 32 سالمه ارشد مهندسی صنایع دارم و 2 تا مقاله بین المللی هم دارم که یکیشون isi هستن ایلتس 6 دارم از نظر شما برای ادامه تحصیل در انگلستان در مقطع دکترا شانس اقدام دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که سطح زبان خود را تقویت نمایید شانس اقدام خواهید داشت.
مشاوره رایگان