تحصیل دندانپزشکی در هلند

بدون نظر

در حال حاضر تعدادی از دانشجویان ایرانی و اتباع دیگر کشورها به دانشگاه های دندانپزشکی هلند متمرکز شده اند. آنان ترجیح می‌ دهند، برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی  به  کشور هلند بروند و در یکی از دانشگاه های محبوب این کشور مشغول به تحصیل به زبان هلندی در رشته دندانپزشکی شوند و درپایان دوره مدرک معتبری دریافت کنند. مدارک دندانپزشکی شاخه مهمی از مطالعات پزشکی را پوشش می دهد که با تمام جنبه های بهداشت دهان و دندان سروکار دارد‌. دانشکده های دندانپزشکی هلند دندانپزشکان آینده را برای تشخیص و درمان مشکلات دندان بیماران آماده می‌ کنند. قابل ذکر است که دسترسی به ویزای تحصیلی هلند در رشته دندانپزشکی برای دانشجویان ایرانی امکان پذیر است. در مقاله پیش رو قرار است بهترین و آخرین اطلاعات را در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در هلند به شما عزیزان ارائه دهیم. در حالت معمول تحصیل دندانپزشکی در هلند برای آن دسته از عزیزانی که با برنامه ریزی مشخص و دقیق پا در مسیر پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی هلند می گذارند و به زبان هلندی تسلط کافی دارند، مناسب می باشد. حال اگر می‌ خواهید در مسیر مهاجرت تحصیلی خود و تحصیل در رشته دندانپزشکی در هلند با شکست روبرو نشوید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان موسسه ملک پور ارتباط بگیرید و صحبت های مشاورین حاذق را ملاک عمل و الگو قرار دهید. به خاطر داشته باشید که، مشاوره اولیه شما به صورت رایگان انجام می شود. مفاله پیش رو، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از کارشناسان مجرب در هلند و همچنین بررسی سایت های دولتی تدوین و تقدیم حضورتان شده است.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل دندانپزشکی در هلند

شرایط پذیرش تحصیل دندانپزشکی در هلند

قطعاً ورود به دانشگاه های معتبر و پیشرفته هلند آرزو و هدف بسیاری از افراد به فکر مهاجرت تحصیلی می‌باشد. ورود به دانشگاه های هلند برای رشته های پرطرفداری همچون دندانپزشکی، رقابتی است و افراد باید دارای شرایط اخذ پذیرش این رشته ها از دانشگاه های هلند باشند. اولین شرط مهم برای اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه های هلند، دارا بودن مدارک مورد نیاز همچون دیپلم ۱۲ ساله دوره دبیرستان  و لیسانس در رشته های مرتبطی همچون: زیست شناسی آزمایشگاه و غیره می باشد. لازم به ذکر است که پس از طی کردن اولین مرحله برای اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی که همان ارائه مدارک مورد نیاز است، قبولی در آزمون حرف اول را برای ورود به دانشگاه های دندانپزشکی هلند می زند. در ادامه شرایط دیگری همچون تسلط و مهارت زبانی انگلیسی و هلندی، توانایی پرداخت شهریه دانشگاه و غیره برای ورود به رشته دندانپزشکی در هلند قابل اهمیت می‌گردد.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی

خوب است این اطلاعات را به علاقمندان تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های هلند بدهیم که مدت زمان دوره تحصیلی دندانپزشکی در این کشور، شش سال می باشد و پس از پایان رسیدن این مدت زمان است که مدرک تحصیل در هلند کارشناسی ارشد دندانپزشکی به افراد داده می‌شود و آنها می‌توانند به عنوان دندانپزشک در این کشور یا هر جای دیگری دنیا مشغول به کار و فعالیت شوند. قطعاً بسیاری از افراد به دنبال گرفتن تخصص در این رشته هستند. خبری که می توانیم به این گونه از اشخاص بدهیم این است که پس از مشغول شدن به کار در هلند، متقاضیان می توانند خود را مهیای حضور در دوره های تخصصی رشته دندانپزشکی کنند.

مدرک زبان مورد نیاز پذیرش دندانپزشکی در هلند

نکته مهمی که وجود دارد این است که تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور هلند تنها در سال های اولیه به زبان انگلیسی می باشد پس داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقل ۶ در این زمینه اجباری اما کافی نمی باشد چرا که هر چه متقاضی رو به جلو می‌رود دانستن زبان هلندی، ضروری و آموزش به این سمت و سو کشیده می‌شود. پس بسیار مهم است که افراد دارای مدرک زبان هلندی در سطح C1 باشند.

تحصیل دندانپزشکی در هلند به زبان انگلیسی

فراگیران خارجی عموماً تصمیم دارند به زبان انگلیسی در دانشکده های محدود هلند مشغول به تحصیل شوند. در موضوعات فوق تاحدودی به این مسئله اشاره نمودیم که دانشکده های دندانپزشکی در کشور هلند برنامه های تحصیلی را به زبان بومی (هلندی) به دانش آموختگان ایرانی و دیگر دانشجویان ارائه می دهند. البته چندی پیش، امکان دسترسی به رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در هلند وجود داشت. ولی در حال حاضر دانشجویان بایستی برنامه های دندانپزشکی خود را به زبان هلندی پاس کنند. بنابراین اگر یادگیری زبان هلندی و ارائه مدرک زبان برایتان مقدور نمی باشد، بهتر است شرایط خود را برای کشورهایی نظیر: انگلستان، مجارستان، جمهوری چک، ایرلند و... که رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، بسنجید. مقاله تحصیل دندانپزشکی در هلند را موسسه ملک پور با تلاش های فراوان به تحلیل درآورده و در اختیار متقاضیان این امر قرار داده است. لذا استفاده از مطالب آن بدون ذکر منبع غیر قانونی می باشد.

تخصص دندانپزشکی در هلند

در بین تخصص هایی که زیر شاخه رشته علوم پزشکی می باشد، تخصص دندانپزشکی را باید یکی از پر متقاضی ترین رشته های تحصیلی برای اخذ پذیرش در کشور هلند با دانشگاه های پیشرفته و معتبر آن دانست. علاقه مندان ورود به رشته دندانپزشکی کشور هلند می توانند وارد دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور شوند. برای رسیدن به تخصص دندانپزشکی آن هم در کشور هلند یک راه بیشتر وجود ندارد و آن هم گذراندن دوره های تحصیلی این رشته می باشد. پس از ارائه مدارک، قبولی در آزمون ورودی و گذراندن مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی موجب می‌شود تا افراد به توانایی و تخصص در این رشته دست یابند. لازم به ذکر است که تخصص رشته دندانپزشکی نه تنها در کشور هلند بلکه  در سراسر دنیا دارای متقاضی و خواهان بسیاری می باشد. پس می توان نتیجه گرفت افرادی که وارد این راه می شوند در آینده از بازار کار و درآمد ایده‌آلی برخوردار خواهند گشت، اما همه این ها منوط به عبور کامل از مراحل تحصیل و رسیدن به تخصص دندانپزشکی است.

کار در جمهوری چک

هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند

برای این که دقیقا بدانید، هزینه و شهریه سالانه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور هلند چه میزان است، بایستی ابتدا در خصوص این که رشته مد نظر شما چند سال به طول می‌ انجامد، تحقیق کنید. زیرا مطلع شدن از زمان دقیق دوره های تحصیلی سبب می شود تا شما شرایط مالی خود را برای طولانی مدت بسنجید. رشته دندانپزشکی معمولاً ۶ ساله به پایان می رسد و دانشجویان پس از شش سال مدرک دندانپزشکی خود را از دانشگاه مربوطه دریافت می کنند. با توجه به این که کشور هلند تنها سه دانشگاه دندانپزشکی دارد، می توان گفت میزان دقیق هزینه تحصیل در هلند به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. زیرا هر دانشگاه براساس امکاناتی و برنامه‌ هایی که ارائه می دهد، شهریه تحصیل را تعیین می کند. از لحاظ هزینه های تحصیل به طور معمول، یک دانشجوی رشته دندانپزشکی سالانه ملزم به پرداخت ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو به دانشگاه مد نظر می باشد. البته اگر براساس شرایط خود مایلید در دوره های تخصصی دندانپزشکی در کشور هلند شرکت کنید، می بایست مبلغ ۸ تا ۲۰ هزار یورو را به دانشگاه مد نظر بپردازید.

در این بین هزینه های زندگی نیز یکی از نگرانی ها و دغدغه‌های اصلی  فراگیران خارجی و ایرانی می باشد. البته در نظر داشته باشید، هزینه های زندگی اشخاص با توجه به سبکی که برای زندگی خود بر می گزیند، متفاوت است. به طور قطع هزینه های زندگی در شهرهای مرکزی هلند از شهرهای حومه گرانتر است. حال برای این که از متوسط هزینه های زندگی در هلند مطلع شوید، جدولی را در ادامه قرار داده ایم.

هزینه های زندگی

قیمت(یورو)

رفت و آمد با وسیله عمومی

82

یک دست شلوار

84

یک جفت کفش

88

یک دست پیراهن

34

یک وعده غذا در رستوران

15

1 لیتر بنزین

1.6

یک سانس سینما

20

اینترنت ماهانه

37

بورسیه دندانپزشکی هلند

در موضوعات فوق به چنین موضوعی اشاره نمودیم که، امکان دسترسی به بورسیه های تحصیلی در رشته دندانپزشکی در کشور هلند برای محصلان ایرانی وجود دارد. البته محصلان غیربومی می بایست نخبه بودن خود را با ارسال مدارک و رزومه بسیار قوی به دانشگاه مربوطه، اثبات نمایند. زیرا در غیر این صورت دانشگاه مد نظر بورسیه تحصیلی را به صورت رقابتی به دیگر دانشجویان واجد شرایط اعطا می کند. دانشجویانی که موفق به دریافت کمک هزینه تحصیل می شوند، با تمرکز، دقت بیشتر و بدون استرس دوره های تحصیلی خود را به اتمام می رساند. زیرا اخذ کمک هزینه تحصیل بخش عظیمی از هزینه های تحصیل آنان را پوشش می دهد. برای آشنایی بیشتر با بورسیه های تحصیلی هلند، اسامی برخی از مهم ترین آنان را در زیر این متن آورده ایم.

  • دکترای علوم اعصاب و فناوری عصبی در دانشگاه آمستردام
  • بورس تحصیلی خاورمیانه و شمال آفریقا در هلند
  • بورس تحصیلی کارشناسی ارشد RMLA
  • دانشگاه گرونینگن_ صندوق اریک بلومینک در هلند

دانشگاه‌ ها و کالج‌ های دندانپزشکی هلند

به دلیل این که دوره های دندانپزشکی در هلند به زبان هلندی ارائه می شوند، بایستی در دانشگاه های دولتی این کشور ثبت نام نمایید. دانشگاه های دولتی هلند در شهرها و ایالت های مختلف آن مشغول به ارائه برنامه های تحصیلی به علاقه مندان می باشند. مطمئناً قبل از انتخاب دانشگاه مد نظر یکی از معیارهای اصلی شما برای انتخاب درست، رتبه بندی دانشگاه مد نظر می باشد. شما با دانستن رتبه یک دانشگاه در می‌یابید که آیا پس از تحصیل به راحتی می توانید در کشور هلند بمانید و با یک کارفرمای هلندی مکاتبه کنید. همچنین در می یابید که دوره های ارائه شده در دانشگاه مد نظر با سطح کیفیت بالا ارائه می شوند یا خیر؟ در شهرهای مختلف هلند در حال حاضر سه دانشکده با نام های دانشگاه نایمگن، دانشگاه آمستردام و دانشگاه گرونینگن رشته دندانپزشکی را به زبان هلندی به دانشجویان ارائه می دهند. به عبارتی می توان گفت که در حال حاضر هیچ دانشگاهی در هلند وجودندارد که رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه دهد. شایان ذکر است که به جهت شرکت در برنامه های دندانپزشکی دانشگاه های موجود در هلند می بایست از قبل سطح زبان خود را در حد C1 هلندی ارتقا داده باشید و موفق به دریافت مدرک از یه موسسه معتبر و مورد قبول دانشگاه مدنظر شده باشید.

تحصیل دندانپزشکی هلند در دانشگاه خرونینگن

یکی از دانشگاه‌ های معتبر هلند که رشته دندانپزشکی را دارا می باشد دانشگاه خرونینگن می باشد. تحصیل در این دانشگاه برای رشته دندانپزشکی به زبان هلندی می باشد. در نتیجه دارا بودن مدرک زبان هلندی با حداقل سطح C1 از ملزومات اصلی است. متاسفانه برای رشته دندانپزشکی دیپلم ایران در این دانشگاه مورد تایید نبوده و افراد می بایست دارای دیپلم IB یا ALEVEL با نمرات بالا باشند.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه آمستردام

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های هلند قطعاً با دانشگاه آمستردام از نظر اعتبار و وسط علمی آن در کل جهان، آشنا و آگاه می باشند. یکی از رشته های مهم دانشگاه آمستردام مربوط به رشته دندانپزشکی است.دارا بودن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل شیش و نیم و مدرک زبان هلندی با حداقل سطح C1 از شرایط مهم برای ورود به رشته دندانپزشکی این دانشگاه است. در کنار مدرک زبان دارا بودن معادل دیپلم هلندی VWO، آزمایش هپاتیت ب نیز لازم است. اگر این شرایط را ندارید در آزمون ورودی یا colloquium شرکت کنید، این آزمون ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زبان هلندی و انگلیسی را معیار سنجش قرار می دهد. دانشگاه مورد بحث، از لحاظ اعتبار و سطح علمی، پیشرو و صاحب نام در بین دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته دندانپزشکی در کشور هلند و سراسر دنیا می باشد.

شرایط کار و اقامت هلند پس از تحصیل دندانپزشکی

اگر به عنوان یک فراگیر خارجی و تحصیل کرده در دانشگاه های دندانپزشکی هلند، به دنبال راه قانونی به جهت حفظ کارت اعتبار کارت اقامت خود می باشید، توصیه می کنیم این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه نمائید. به طور معمول حفظ کردن کارت اقامت تحصیلی در پایان دور تنها در صورتی امکان پذیر می باشد که کارت اقامت شما به کارت اقامت کاری تغییر پیدا کند‌ زیرا در اینصورت پس از گذشت مدت زمان مشخص نام شما و اعضای خانواده در لیست دریافت کنندگان کارت اقامت با ارزش و دائم کشور زیبا و نسبتاً ارزان هلند قرار می گیرد. معمولاً کشور هلند پس از ۵ سال کارت اقامت دائم را به محصلان خارجی و واجد شرایطی که پس از دریافت مدرک وارد مصاحبه  با یک کارفرمای هلندی شده‌ اند و با وی قرارداد کاری منعقد کرده‌اند، اعطا می کند. در این بین برای رسیدن به پاسپورت هلند می بایست پس از گذشت ۱۰ سال در آزمون تابعیت شرکت نموده و موفق به کسب دوره قبولی شوید.  زیرا در غیر این صورت پاسپورت هلند برای شما صادر نمی شود.تهیه محصول فوق العاده گام به گام تا کار خارج از کشور بهترین گزینه برای آموزش و راهنمایی شما عزیزانی که تمایل به پیدا کردن و راه اندازی کار در کشورهای خارجی را دارید است. همین حالا این محصول خارق العاده را تهیه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس جناب استاد ملک پور است استفاده نموده و در حد یک کارشناس مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بنر گام به گام اخذ اقامت


سوالات متداول 

آیا می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه های دندانپزشکی هلند تحصیل نمود؟

خیر، در حال حاضر رشته دندانپزشکی در دانشگاه های هلند به زبان هلندی تدریس می شود.

به طور تقریبی و میانگین هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در هلند چه میزان می باشد؟

۶۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ یورو

آیا می شود بدون شرکت در آزمون ورودی در دانشگاه های دندانپزشکی هلند تحصیل نمود؟

خیر، شرکت در آزمون ورودی قبل از ورود به دانشگاه های دندانپزشکی هلند الزامیست.

آیا می توان از طریق تحصیل در رشته دندانپزشکی به اقامت دائم هلند دست یافت؟

 خیر، ولی اگر پس از فارغ التحصیلی، مشغول به فعالیت در یک کار تمام وقت در هلند شوید و پنج سال در این کشور زندگی کنید، به اقامت دائم هلند دسترسی پیدا می کنید.

سخن پایانی

در نوشتار فوق  به تجزیه و تحلیل  تحصیل  دندانپزشکی در هلند  پرداختیم. با مطالعه مقاله فوق مطمئنا تا حد زیادی از شرایط کلی پذیرش و تحصیل در هلند مطلع شدید. خلاصه وار می توان گفت؛ محصلانی که مایلند در دانشگاه های دندانپزشکی بسیار ارزان هلند شرکت کنند، می بایست مدرک زبان سطح c۱ را  به دانشگاه مربوطه به صورت آنلاین در کنار  دیگر مدارک و اسناد لازمه، ارائه دهند.  بعلاوه دانش آموختگانی که  بتوانند در آزمون ورودی دندانپزشکی که توسط دانشگاه‌ های  دولتی هلند برگزار می شود،  قبول شوند  اجازه ورود  و تحصیل  در  دانشگاه مد نظر را دارند. سطح کیفی برنامه ها و دوره هایی که  دانشگاه های دندانپزشکی هلند  ارائه می دهند، کمتر از دانشگاه های دندانپزشکی انگلستان، استرالیا، کانادا و مجارستان و غیره نمی باشد. حال اگر شما هم در دسته افراد مشتاق تحصیل دندانپزشکی در هلند قرار دارید، می توانید جهت کسب اطلاعات کاملاً به روز با کارشناسان همیشه آماده موسسه ملک پور تماس بگیرید و از خدمات و مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید پرسش ذهنی خود را در بخش اختصاص داده شده به پرسش و پاسخ ها مطرح نمایید. مشاورین ارشد ما در اولین زمان ممکن  پاسخ شما را می دهند  و در آخر می‌ توانید میزان رضایت خود از مقاله تحصیل دندانپزشکی در هلند را با روشن نمودن ستاره های ارزشمند و طلایی زیر به ما اعلام کنید.

امتیاز 5 از 5 ( 3 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان