تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

بدون نظر

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

تعداد دانشجویانی که از طریق تحصیل در محیط کشور اوکراین قرار می‌ گیرند، به نسبت دیگر مهاجرینی که مسیرهایی چون کاری و یا سرمایه گذاری را برای سفر به اوکراین برمی‌ گزیند، بسیار بیشتر می باشد. امروزه، دانش آموختگان ترجیح می‌ دهند به مطالعه گرایش دندانپزشکی متمرکز شوند. در واقع آنان دوست دارند  در لیست دانشجویان گرایش دندان پزشکی کشور اوکراین قرار گیرند. تحصیل دندانپزشکی در اوکراین  مقاله‌ ای است که، تصمیم گرفته‌ ایم؛ نکات بسیار کاربردی و تخصصی درخصوص شرایط اپلای تخصص دندانپزشکی در اوکراین، تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی و تحصیل رایگان در رشته دندانپزشکی در کشور اوکراین ارائه دهیم. گرایش دندانپزشکی علاوه بر این که شامل مزیت و نکات مثبت می باشد، معایبی نیز دارد. یکی از بارزترین مزایای تحصیل در این کشور این است که، شما در ازای مطالعه گرایش دندانپزشکی هزینه بسیار کمی را به دانشگاه دندانپزشکی اوکراین می پردازید.  بعلاوه اگر دانشجویی می باشید که، گپ تحصیلی چند ساله دارید می توانید با خیالی آسوده در دانشگاه های دندانپزشکی اوکراین در اولین زمان ممکن ثبت نام نمایید. برای این که بدانید آیا کشور اوکراین برای تحصیل در گرایش دندانپزشکی مناسب است یا خیر، از راهنمایی های مشاورین ارشد موسسه ملک پور استفاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و استفاده از کمک های کارشناسان ارشد می توانید از طریق تماس تلفنی اقدام نمایید. در ادامه به آنالیز مهمترین موضوعات تحصیل دندانپزشکی در اوکراین خواهیم پرداخت.

در نوشتار تحصیل دندانپزشکی در اوکراین به آنالیز موضوعات زیر و نکات تخصصی مربوط به آنان خواهیم پرداخت.

  • بررسی شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در اوکراین
  • شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در اوکراین
  • تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و معرفی بهترین دانشگاه های اوکراین
  • تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و هزینه زندگی در اوکراین
  • تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و شرایط اخذ ویزای تحصیلی اوکراین
  • تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و موقعیت کار پس از تحصیل
  • پاسخ به سوالات متداول در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در اوکراین
  • نتیجه گیری کلی در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

 

بررسی شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

معمولاً دانشگاه های دندانپزشکی اوکراین مورد توجه دانش آموختگانی قرار می گیرند که دوست دارند، با پرداخت شهریه مقرون به صرفه به مطالعه  گرایشی که  بدان علاقه مند می باشند، بپردازند. اگر گرایش مورد علاقه شما دندانپزشکی است، می‌ توانید پس از تحقیق در رابطه با شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در اوکراین به جهت ثبت نام اسناد مورد قبولی را برای دانشگاه مربوطه ارسال نمایید. گرایش پزشکی و دندانپزشکی در اکثر کشورها معمولاً به زبان انگلیسی در دسترس نمی باشند، ولی تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی در اختیار محصلان بین المللی بخصوص محصلان  ایرانی قرار گرفته است. مهمترین  نکته تخصصی  راجع به  گرایش دندانپزشکی این است که، متاسفانه برخی از  کشورهای اروپایی مدارک دانشجویانی را که در دانشگاه های اوکراین تحصیل نموده اند، را تایید نمی‌  کنند. علاوه بر کشورهای اروپایی، وزارت بهداشت ایران نیز مدارک صادره از دانشگاه های اوکراین را  قبول ندارد. با توجه به  موضوع بالا در یک جمله می توان گفت که، بهتر است  برای تحصیل گرایش دندانپزشکی و یا سایر گرایش های پر درخواست پزشکی به کشورهایی چون: انگلستان، ایرلند، کانادا و یا غیره بروید. مدارک چنین کشورهایی را سراسر دنیا قبول دارند. اساتید اوکراینی، علاوه بر زبان انگلیسی، گرایش دندانپزشکی را به زبان روسی و اوکراینی نیز در اختیار محصلان قرار می دهند. فراگیران، معمولاً بر اساس نیاز و دانش زبانی خود به مطالعه رشته دندانپزشکی می پردازند.

شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در اوکراین

طبق گفته مسئولین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اوکراین، اکثر محصلانی که بر سر کلاس ها حضور دارند، شهروندان کشورهایی چون: مالزی، روسیه  ترکیه، چین، هند و اوگاندا می باشند. گرایش دندانپزشکی گرایشی است که امروزه شوق محصلان بین‌ المللی  را برای ادامه تحصیل در اوکراین و سایر کشورها برانگیخته است. اشخاصی که به مطالعه این دوره می پردازند، وظیفه دارند اطلاعات خود را در خصوص درمان بیماری های مربوط به لثه و دهان افزایش دهند. البته دانش آموختگان پس از اتمام دوره های تحصیلی خود اجازه حضور در کلاس های تخصص دندانپزشکی را نیز دارند. آنان می‌ توانند رشته های همچون: پروتز دندان و جراحی دهان و لثه را به صورت تخصصی مطالعه کنند.

 اوکراین برای دندانپزشکان آینده، کشور مناسبی است. زیرا این کشور به دندانپزشک نیاز دارد. به طور معمول، اشخاصی که موفق به مطالعه گرایش دندان پزشکی در اوکراین شده اند، کار خود را در بخش خصوصی آغاز نموده اند و تنها تعداد محدودی از دندانپزشکان خارجی و داخلی در بخش عمومی مشغول به کار می باشند. به جهت مطالعه تخصص دندانپزشکی می بایستی، ابتدا برای معادل سازی مدارک مقطع قبلی خود آماده شوید. زیرا تا زمانی که مدارک شما معادل سازی نشده باشد، نمی‌توانید، به صورت تخصصی دندانپزشکی را بخوانید. قطعاً بارها در ذهن خود با چنین سوالی مواجه شده اید که آیا اوکراین محصلان ایرانی را در لیست دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی قرار می دهد یا خیر. در این خصوص می توان گفت، دریافت کمک هزینه تحصیل و جوایز از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اوکراین تقریباً غیر ممکن است. بنابراین دسترسی به بورسیه های تحصیلی دانشگاه های اوکراین در اکثر مواقع  غیر ممکن است.

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و معرفی بهترین دانشگاه های اوکراین

قبل از وارد شدن به خاک اوکراین لازم است، در خصوص یک سری موارد تحقیق کنید. یکی از موارد تخصصی و مهم در رابطه با نوع انتخاب دانشگاه، توجه به این موضوع می باشد که اگر دانشگاه انتخابی شما دانشگاهی باشد که با هدف تقویت سطح معلومات دانش آموختگان تاسیس شده باشد، قطعاً به عنوان یک دندانپزشک بسیار ماهر در جامعه حضور خود را تیک خواهید زد.  به لیست دانشگاه هایی که در زیر آورده ایم توجه نمایید. مقاله تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و تخصصی ترین نکات آن،  توسط موسسه ملک پور به نگارش درآمده است. این موسسه به افراد سودجو اجازه استفاده از مطالب قرار داده شده در این مقاله را به هیچ عنوان نمی دهد. بنابراین اگر مطلبی از این مقاله بدون ذکر منبع استفاده شود، از لحاظ شرعی حرام می باشد.

  • دانشگاه ملی دریای سیاه
  • دانشگاه ملی اوژگورد
  • دانشگاه پزشکی ملی بوگومولتس
  • دانشگاه پزشکی کیف

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی

شرط معدل به جهت تحصیل دندانپزشکی در اوکراین، مطرح نیست. در واقع محصلان با داشتن گپ تحصیلی نیز می توانند، گرایش دندانپزشکی را در اوکراین  بخوانند. علاوه بر این موضوع دانشگاه های اوکراین محصلان خارجی را  بدون مدرک زبان ثبت نام می کنند.  در واقع تنها کافی است که، محصلان با زبان روسی و یا انگلیسی آشنایی داشته باشند. ولی نیازی نیست تسلط خود به زبان انگلیسی و یا روسی را با ارائه مدرک نشان دهند. همچنین پایین بودن معدل نیز  تاثیری بر نظر مسئولین دانشگاه های دندانپزشکی اوکراین نمی‌ گذارد. برای مطلع شدن از سایر مدارک، به ادامه این نوشتار توجه کنید.

  • ارائه مدرک مقطع قبلی
  • نیازی نیست برای دریافت نامه پذیرش مدرک زبان انگلیسی و یا مدرک زبان روسی ارائه دهید
  • محصل بین المللی باید از قبل به مطالعه فیزیک، شیمی و زیست شناسی متمرکز شده باشد
  • شرط سنی در اوکراین مطرح نیست

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و هزینه زندگی در اوکراین

به طور قطع، مطلع هستید که سطح زبان انتخابی شما تاثیر مستقیمی بر میزان شهریه ای که قرار است سالانه به مسئول مربوطه بپردازید، نمی گذارد. ولی معمولاً و در حالت کلی دانشگاه های دندانپزشکی اوکراین گرایش دندانپزشکی را با مبلغ بسیار کم که تقریباً ۴۳۰۰  الی ۴۸۰۰ یورو می باشد، در اختیار محصلان قرار می دهند. البته اگر به زبان روسی تسلط داشته باشید، برای مطالعه گرایش دندانپزشکی تنها کافیست ۳۸۰۰ الی۴۲۰۰ یورو را به مسئول مربوطه بپردازید. با توجه به مبلغ ذکر شده امکان تحصیل رایگان در رشته دندانپزشکی در کشور اوکراین وجود ندارد. لازم است از این مسئله مهم مطلع شوید که کلید وارد شدن به دانشگاه های دندانپزشکی اوکراین شرکت در یک دوره مقدماتی به نام پاد فک می باشد. این دوره به شما کمک می کند تا به زبان انگلیسی و یا روسی  تسلط پیدا کنید. مسئله هزینه های زندگی و هزینه خوابگاه نیز مسئله ای می باشد که همواره درگیری‌ های زیادی را در ذهن فراگیران خارجی به وجود آورده است. به طور کلی، هزینه سالانه محل اقامتی  ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار در سال است. حال برای این که بدانید مغازه ها و سوپرمارکت های این کشور، اقلام را با چه قیمتی در اختیار مصرف کننده قرار می دهند، به جدول آورده شده زیر بسیار توجه کنید. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام قابل مشاهده می باشد.

هزینه های زندگی

قیمت(دلار)

غذا در رستوران

5.15

برنج 1 کیلو گرم

0.44

تخم مرغ 12 عدد

0.99

سیب 1 کیلو گرم

0.35

موز 1 کیلو گرم

0.46

باشگاه تناسب اندام

15.58

سینما

3.05

آپارتمان 3 خوابه خارج شهر

561.64

آپارتمان 1 خوابه خارج شهر

173.17

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و شرایط اخذ ویزای تحصیلی اوکراین

قطعاً در برنامه تحصیلی خود پس از آنالیز شرایط خود،، در خصوص شرایط اخذ ویزای دانشجویی اوکراین برنامه خاصی را چیده اید و قطعاً می دانید که برای دریافت ویزای دانشجویی، سفارت اوکراین مدارک مشخص شده را به صورت کامل از شما می خواهد، که ارائه دهید. مدارکی همچون:

  • گواهی بهداشت پزشکیتحصیل دکترا در اتریش
  • سه قطعه عکس با زمینه سفید
  • آزمایش ایدز
  • ارائه فرمی که با اطلاعات درست پر شده باشد
  • ارائه کارت مهاجرتی
  • ارائه گذرنامه( اعتبار پاسپورت شما می بایست حداقل دو سال باشد)
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه مدارک تحصیلی درجات قبلی
  • ارائه اصل نامه پذیرش تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در اوکراین و موقعیت کار پس از تحصیل

درست است که،  تحصیل دندانپزشکی در اوکراین شمارا در نهایت به اقامت می رساند، ولی باید بدانید که اقامت شما در ابتدا اقامت دائم و همیشگی نمی باشد. این اقامت محدود به دوره‌ های تحصیلی است. ولی اگر علاقه دارید در محیط کاری اوکراین و در حیطه شغلی خود  مشغول به انجام کار شوید. طبق قوانین کاری اوکراین می توانید، فرم درخواست تغییر اقامت خود را  پر کنید. در این صورت اقامت شما  ادامه پیدا می کند. اقامت کاری  پایان مرحله اخذ اقامت نمی باشد، برای  رسیدن به کارت اقامت دائم و در نهایت تابعیت اوکراین، باید چند سالی به دولت این کشور مالیات پرداخت کنید و در کار ثابت فعالیت کنید. البته شما به عنوان دندانپزشک به اختیار می توانید در یک مطب شخصی خدماتی را به بیماران ارائه دهید.

انتخاب دفتر مهاجرتی

نظرات موکلین

پیشنهاد می گردد جهت اطلاع از روش های قانونی مهاجرت جهت اتخاذ تصمیمات صحیح در این زمینه محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت ارائه شده توسط استاد ملک پور را مشاهده نمایید و با آگاهی کامل جهت مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


پاسخ به سوالات متداول در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

آیا دانشگاه های دندانپزشکی اوکراین بدون مدرک زبان فراگیران خارجی را ثبت نام می نمایند؟

 بله، برای مطالعه گرایش دندانپزشکی این کشور نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد.

آیا امکان مطالعه گرایش دندانپزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین وجود دارد؟

بله، برخی از دانشگاه ها گرایش دندانپزشکی را به زبان همه پسند انگلیسی ارائه می دهند.

آیا دانشگاه های اوکراین محصلان با گپ تحصیلی بالا را می پذیرند؟

بله، معمولاً دانشگاه های پزشکی این کشور به گپ تحصیلی حساس نمی باشند.

آیا مدرکی که دانشگاه های دندانپزشکی اوکراین در پایان دوره به فراگیران اعطا می نمایند، در سراسر دنیا معتبر می باشد؟

خیر، متاسفانه برخی از کشورهای اروپایی و کشور ایران مدرک صادره از دانشگاه های اوکراین را نمی‌ پذیرند.


_____________نتیجه گیری کلی در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در اوکراین__________

اوکراین برای تحصیل فراگیرانی که دوست دارند در اوکراین بمانند و خدماتی را به شهروندان اوکراینی ارائه دهند، گزینه نسبتا خوبی می باشد ولی آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند فقط مدرک خود را از دانشگاه های اوکراین دریافت کنند، و برای کار به کشور مبدا یا کشورهای اروپایی بروند، اوکراین گزینه خوبی برای تحصیل نمی باشد. امروزه کشورهایی همچون انگلستان، ایرلند، آلمان مدارکی در پایان دوره های تحصیلی صادر می کنند که در کل دنیا ازاعتبار بسیار بالایی برخوردار می باشند.در ابتدای مقاله تحصیل دندانپزشکی در اوکراین موضوعاتی چون اپلای تخصص دندانپزشکی در اوکراین و تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان انگلیسی و هزینه تخصص دندانپزشکی را آنالیز نمودیم و در بخش های انتهایی کاربردی ترین نکاتی را درباره اخذ اقامت اوکراین ارائه دادیم. اگر برای اخذ ویزای دانشجویی اوکراین و برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین تردید دارید، توصیه می کنیم به منظور مصمم شدن به صورت رایگان با مشاورین موسسه مهاجرتی MIE از طریق تماس مکاتبه ای داشته باشید البته شما می توانید با طرح سوال خود در بخش انتهایی مقاله به صورت غیر مستقیم از راهنمایی های کارشناسان ما استفاده کنید. لطفا ستاره های زیر را در صورت راضی بودن از مقاله تحصیل دندانپزشکی در اوکراین روشن کنید.


مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مشاوره رایگان