تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

22 نظر

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا، شرایط متقاضیان برای دریافت ویزای دانشجویی و شرایط اعطای پذیرش دانشگاه های پزشکی کشور آمریکا و اپلای تخصص دندانپزشکی در این مقاله مورد تحلیل علمی قرار می گیرند. با توجه به شهرت و قدرت سیاسی و اقتصادی کشور آمریکا در سطح جهانی و وجود یک نظام آموزشی بسیار عالی و سطح بالا در این کشور، مهاجرت به ایالات متحده آمریکا با استفاده از روش های مختلف مهاجرتی بالاخص روش تحصیلی بسیار مورد توجه متقاضیان بین المللی است. با توجه به وجود دانشگاه های پزشکی بسیار عالی دارای رتبه جهانی سطح بالا و میزان اعتبار مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه ها در سراسر جهان، تحصیل دندانپزشکی در آمریکا می تواند رویای هر یک از افراد علاقه مند به این رشته و سکوی پرتابی جهت تضمین آینده کاری آنان باشد. افرادی که در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های دیگر کشورها فارغ التحصیل شده اند در صورت تمایل به کار در آمریکا باید فرایند معادل سازی را به انجام برسانند. لازم به ذکر است این مقاله توسط موسسه mie و با جمع آوری اطلاعات از کارشناسان مجرب در امر مهاجرت، تحقیق و بررسی سایتهای دولتی و استفاده از منابع معتبر به نگارش درآمده و ارائه این مطالب به منزله ارائه خدمات نمی باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان به صورت تلفنی در رابطه با تحصیل دندانپزشکی آمریکا و تحصیل دندانپزشکی در کشورهای مختلف جهان با موسسه ملک پور ارتباط برقرار نمایید.

در ادامه این مقاله به تشریح عناوین زیر خواهیم پرداخت:

تماس با ما

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در امریکا در بهترین دانشگاه ها

تحصیل در رشته دندانپزشکی ایالات متحده شبیه MBBSمی باشد و افرادی که خواهان ورود به مقاطع تحصیلی رشته دندانپزشکی هستند، باید ابتدا مدرک لیسانس با موضوعات علوم پایه را دریافت کرده باشند. تنها افرادی که دارای مدرک لیسانس از موسسه و مرکز آموزشی در کشور کانادا و ایالات متحده باشند امکان تحصیل آنها در دوره لیسانس دندانپزشکی محیا می شود. رشته هایی که افراد در ابتدا باید یکی را انتخاب نموده و زیست شناسی، فیزیک و شیمی می باشد. در مرحله دوم افراد باید در آزمون DAT شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند.

نحوه پذیرش در رشته دندانپزشکی برای علاقمندان تحصیل در این رشته با ارائه مدرک ۴ ساله لیسانس و آزمون DAT می باشد و از این طریق است که متقاضیان وارد دانشگاه دندانپزشکی این کشور می شوند. همچنین ضروری است که این دسته از افراد دارای توصیه نامه، موفقیت در مصاحبه حضوری و رزومه علمی نیز باشند. البته این را هم باید خدمتتان عرض کنیم که نمره قبولی در آزمون DAT برای هر دانشگاه در کشور آمریکا متفاوت است و همین نوع سنجش، مهم ترین شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در آمریکا می باشد که در جدول زیر به آن پرداخته ایم:

نام دانشگاه

امتیاز DAT

شرایط پذیرش

دانشگاه هاروارد

بدون حداقل امتیاز

مصاحبه

University of California San Francisco

22

  • پاسخ به سوالات تکمیلی؛
  • 3 LOR: 1 از استاد، ناظر دندانپزشک، هر فرد به انتخاب متقاضی

New York University

21 در آکادمیک، علم و خواندن؛

20 در توانایی ادراکی

  • LOR جامع یا 3 LOR فردی (2 از اساتید علوم)
  • 100 ساعت سایه زدن دندان

University of North Carolina Chapel Hill

بدون حداقل نیاز

مصاحبه دارد

دانشگاه پنسیلوانیا

علمی: 22.2

درک مطلب: 22.6

  • مصاحبه دارد
  • 2 LOR دانشگاهی

University of California Los Angeles

میانگین 20

  • 4 LOR حرفه ای یا دانشگاهی
  • مصاحبه دارد

Columbia University

میانگین 23.5

LOR: از استاد، کمیته پیش بهداشت، کارفرما یا استاد غیر علمی

University of Minnesota Twin Cities

تحصیلی: 20.86

درک مطلب: 22.10

 

  • 3 LOR: 2 از دانشکده علوم یا ریاضیات، 1 از استاد راهنما
  • 50 ساعت سایه زدن دندان
  • بیانیه شخصی
  • مصاحبه

University of Iowa

علمی: 20.5

PAT: 21 (متوسط)

  • 3 LOR
  • مصاحبه سایه دندان

University of Southern California

حداقل 18

3 LOR: 2 از اساتید

ویدئو موسسه MIE در مورد شرایط تحصیل در آمریکا و انگلستان

مدارک مورد نیاز اپلای دندانپزشکی در آمریکا

افراد برای اینکه بتوانند بعد مهاجرت به آمریکا، وارد رشته دندانپزشکی در این کشور شود نیازمند پیروی از شرایط و قوانینی می باشند که این شرایط و قوانین در قالب مدارک مورد نیاز اپلای دندانپزشکی در آمریکا شناخته می شود. اولین و مهمترین مدرک، مربوط به تحصیلات افراد است که شامل مدرک لیسانس علوم مرتبط و پایه است در واقع با دارا بودن این گواهی افراد می توانند در آزمون ورود به رشته دندانپزشکی و تحصیل در این رشته را آغاز نمایند. دارا بودن مدرک آیلتس شرط ورود دانشجویان به رشته دندانپزشکی کشور آمریکا می باشد. حداقل نمره آیلتس مورد قبول برای دانشگاه های رشته دندانپزشکی کشور آمریکا، حداقل ۶.۵ است. در ادامه، پرداخت هزینه های مربوط برای پردازش تکمیل فرم های مرتبط، تاییدیه و قبولی در آزمون و مصاحبه حضوری از مهم ترین مدارک است که افراد برای ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه های آمریکا باید ارائه دهند.

بهترین دانشگاه دندانپزشکی آمریکا و شهریه آنها

از آنجایی که معتبر ترین و مشهور ترین دانشگاه های جهان در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، طبیعی است که رشته دندانپزشکی را در بالاترین درجه و سطح خود ارائه می دهند در این بین بهتر است که به معرفی ۱۰ دانشگاه ایالات متحده که در لیست بهترین دانشگاه دندانپزشکی آمریکا قرار دارند، بپردازیم:

نام دانشگاه

رتبه qs

شهریه (دلار)

هاروارد

5

64,984

کالیفرنیا

9

11,442

نیویورک

14

53,610

دانشگاه کارولینای شمالی چپل هیل

18

67,162

دانشگاه پنسیلوانیا

22

77,612

دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس

27

19,700

دانشگاه کلمبیا

35

84,630

دانشگاه شهرهای دوقلوی مینه سوتا

37

73,243

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

49

32,575

دانشگاه آیووا

49

69,728

بورسیه دندانپزشکی آمریکا

بورسیه دندانپزشکی آمریکا بهترین فرصت و مزایا برای علاقمندان و دانشجویانی که در دانشگاه های آمریکا به تحصیل می پردازند، خواهد بود. هر کدام از بورسیه های متعدد رشته دندانپزشکی، شرایط ویژه‌ای را برای افراد به وجود می آورد. که برای آشنایی بیشتر شما به معرفی برخی از این بورسیه ها پرداخته ایم:

  • ADEA/MuthWatch Patti DiGangi: این بورسیه هزار دلاری به افتخار خانم دیگ نگی نامگذاری شده است که یک دانشجوی بهداشت دندان بوده که با روش های نوآورانه به موفقیت های چشمگیری رسیده است.
  • بورسیه های ADEA/Crest: بورسیه تحصیلی مورد بحث، به دانشجویان بهداشت دهان و دندان که به دنبال مشاغل آکادمیک هستند، تعلق می گیرد که مبلغ آن 3000 دلار برای حمایت از این دسته از افراد می باشد. البته تحصیلات آنها باید بالاتر از مدرک کاردانی باشد.
  • بورسیه تحصیلی ADEA/Sigma Phi Alpha Linda DeVore: این بورسیه ۱۵۰۰ دلاری در جهت حمایت از فردی که تحصیلات مرتبط با دندانپزشکی را در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا دارا می باشد تعلق میگیرد.

مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا

این مقاله را از دست ندهید: مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا

در این مقاله ما جوانب مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا را به شما خواهیم آموخت.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

شاخه های مختلف پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در اکثر کشورهای جهان نیازمند صرف هزینه بیشتری نسبت به دیگر رشته ها می باشند، تحصیل دندانپزشکی دراین کشور نیز نیازمند داشتن تمکن مالی سطح بالا جهت پرداخت هزینه تحصیل در آمریکا می باشد. ذکر این نکته ضروری است که دانشجویان بین المللی بطور حتم باید دارای توانایی مالی کافی جهت تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های پزشکی آمریکا باشند. میزان شهریه رشته دندانپزشکی در دانشگاه های پزشکی آمریکا حدوداً 35 الی 50 هزار دلار در سال است. همچنین متقاضیان تحصیل این رشته در آمریکا جهت اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کشور آمریکا باید بتوانند توانایی مالی خود به مبلغ 250 هزار دلار را جهت تحصیل و زندگی در آمریکا به اثبات برسانند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در آمریکا همچنین باید بدانند که هزینه ماهیانه یک زندگی دانشجویی در این کشور حدود 1500 الی 1800 دلار در ماه است.

مجموع هزینه زندگی دانشجویی دندانپزشکی در کشور آمریکا چقدر است؟

قطعاً دانشجویانی که کشور آمریکا را برای تحصیل و زندگی دانشجویی انتخاب می کنند باید هزینه های را در ازای رسیدن به مزایای بی شمار در این مقوله، پرداخت نمایند. این هزینه ها شامل موارد مختلفی از جمله موارد زیر است:

  • هزینه ثبت نام آزمون
  • شهریه هزینه ویزا
  • هزینه درخواست

همه موارد ذکر شده میبایست قبل از شروع تحصیل توسط افراد پرداخت شود. برای مثال متقاضیان برای ارائه درخواست خود ۸۰ دلار، برای شرکت در آزمون ۲۲۵ دلار، برای ویزا ۱۷۰ الی ۲۰۰ دلار را باید بپردازند. این در حالی است که شهریه هر کدام از دانشگاه هایی که افراد می خواهند در رشته دندانپزشکی به تحصیل بپردازند نیز وجود دارد. به این مبالغ هزینه های مربوط به حمل و نقل، پوشاک، خورد و خوراک، مسکن و غیره را نیز باید اضافه کرد.

به طور کلی افرادی که وارد دانشگاه هاروارد می شوند باید سالیانه ۸۵ هزار دلار را بپردازند این مبلغ برای دانشگاه نیویورک به ۵ هزار دلار در سال نیز می رسد. خرج و مخارج دانشجویان برای دیگر هزینه های زندگی دانشجویی که بر اساس استانداردها و حداقل های در نظر گرفته شده است برای یک سال ۱۵ هزار دلار تخمین زده شده است. البته این عدد با توجه به نوع و وضعیت زندگی افراد متغیر است. دیگر هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان دندانپزشکی به شرح زیر است:

نوع هزینه

مبلغ (دلار)

اسکان و اقامت

9600 الی 14000

بیمه سلامت

2000

سفر و تفریح

1440 الی 3000

مواد غذایی

3000

هزینه های فرعی

به طور میانگین 6000

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

تخصص دندانپزشکی در آمریکا و آزمون های مورد نیاز

تخصص دندانپزشکی در آمریکا یکی از اهداف بسیار لذت بخش و البته پیچیده برای علاقمندان به این رشته تحصیلی می باشد. با توجه به بازار کار و جایگاه والایی که رشته دندانپزشکی دارد، انتظار می‌رود که علاقه مندان به این رشته در سراسر دنیا همه تلاش خود را انجام دهند تا تحصیل در آمریکا را تجربه نمایند. اولین قدم برای تخصص دندانپزشکی در آمریکا رویارویی با شرایط و قوانین می باشد که اولین و مهمترین آن ارائه درخواست و پرداخت هزینه های مربوط به آن که ۱۹۹ دلار می‌باشد، خواهد بود.

متقاضیان در راه رسیدن به تخصص دندانپزشکی، زمانی که باید درخواست ADAA PASS خود را ارسال نمایند، 1 ژوئیه است. این برنامه که نوعی خدمات پشتیبانی در انجمن آموزش دندانپزشکی آمریکا می باشد، یک سرویس کاربردی متمرکز برای متقاضیانی است که برای برنامه های آموزشی پیشرفته دندانپزشکی درخواست داده اند و می خواهند تخصص خود را به بالاترین درجه برسانند. متقاضیان هرگونه سوال در این رابطه را می تواند از پشتیبانی دانشگاه مورد نظر خود جویا شوند. با توجه به اینکه چندین برنامه در رابطه با رسیدن به تخصص پیشرفته پزشکی از ماه مه تا فوریه در کشور آمریکا باز می شود، متقاضیان می توانند خود را برای یک برنامه آماده و درخواست شان را ارائه دهند برای موفقیت در این امر، رعایت موارد زیر الزامی است:

  • رزومه معتبر
  • دارا بودن توصیه نامه
  • ارزیابی
  • ریز نمرات بالا

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره چک لیست آزمون تخصص دندانپزشکی هستید، روی عبارت کلیک کنید ➡️

شرایط اخذ تخصص رشته دندانپزشکی در آمریکا

یکی از شرایط بسیار مهم برای حرکت به سوی تخصص در رشته دندانپزشکی آمریکا، نداشتن سابقه کیفری می باشد چرا که در این زمینه متقاضیان مورد ارزیابی و تحقیق و جستجو قرار خواهند گرفت. افرادی که به دنبال تحصیل در رشته دندانپزشکی آمریکا بوده و می خواهند این تفکر تنها یک رویا باقی نماند، باید از مراحل زیر با موفقیت عبور کنند:

  • تکمیل فرم های مخصوص برای ارزیابی های حرفه‌ای و ارسال ایمیل خود (فراموش نکنید که دارا بودن آدرس ایمیل معتبر و ارسال آن به ارزیابی کنندگان فرم های ارزیابی (PEF) ضروری است.)
  • الزامی است که هر متقاضی 3 PEF را ارسال نماید و این امکان برای آنها وجود دارد که دو PEF اختیاری اضافی را نیز ارسال کنند.
  • آماده سازی یک رزومه حرفه ای که در برنامه ADEA PASS بارگذاری شود (برخی از دانشکده های دندانپزشکی هنگام درخواست فرم ارزیابی موسسه (IEF) درخواست می کنند)
  • دارا بودن اهداف تحصیلی و پژوهشی به همراه توضیح

توجه داشته باشید که تمامی ارزیابی ها برای ورود افراد به تخصص پیشرفته رشته دندانپزشکی الکترونیکی انجام می شود و فرم ارزیابی IEF تحت عنوان نامه رئیس نیز شناخته می شود و برای همه افراد واجب می باشد. این گواهی توسط ریاست دانشکده تکمیل و شامل رتبه بندی کلاس و معدل نیز می شود. در واقع این فرم ارزیابی در تخصص پزشکی، یک توصیه نامه سنتی بوده که وجودش برای همه متقاضیان، اجباری می باشد و ارزیابی آن در ارزیابی ویژگی های شخصی همراه با نظرات اجباری کلی است.همه PEF ها به همه برنامه های انتخاب شده ارسال می شوند.

برنامه ADEA PASS نشان دهنده چه نتایجی است؟

برنامه ADEA PASS نتیجه 5 آزمایش مختلف را مشخص می نماید. که تعدادی از آنها رسمی و تعدادی دیگر از دل گزارش می باشند. در صورت دریافت توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا، نتایج رسمی آزمون یکپارچه ملی دندانپزشکی (INBDE)، آزمون هیئت ملی دندانپزشکی (NBDE)، آزمون پذیرش پیشرفته دندانپزشکی (ADAT) و آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) را ارسال خواهد کرد. همه نتایج رسمی به تمام برنامه هایی که متقاضی در ADEA PASS انتخاب کرده ارسال می شود. افراد می توانند وضعیت نتایج رسمی یا امتیازات را در صفحه بررسی وضعیت در برنامه بررسی کنند. ADEA PASS نتایج خود را در بخش "تاریخچه تحصیلی" برنامه شامل می شود.

بورسیه تخصص دندانپزشکی در آمریکا

بورسیه تخصص دندانپزشکی در آمریکا به دانشجویانی که اقدام گرفتن تخصص در این رشته کرده اند، پرداخته می شود که برخی از بورسیه تحصیلی در آمریکا به شرح زیر است:

  • بورسیه دانشجویی دندانپزشکی پیش دکتری ADEA/MuthWatch برای نوآوری: مبلغ بورسیه هزار دلار و به دانشجوی تمام وقت که در رشته دندانپزشکی به تخصص می پردازد اعطا می شود.
  • بورسیه های ADEA/Crest Oral-B: این نوع کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان دندانپزشکی پیش دکتری که مشاغل آکادمیک را دنبال می‌کنند تعلق می گیرد که شامل دو بورسیه ۵۵۰۰ دلاری در جهت حمایت آنها در مقطع دکترا می باشد.
  • بورسیه تحصیلی ADEA/Sigma Phi Alpha Linda DeVore: مبلغ بورسیه تحصیلی نام برده شده، ۱۵۰۰ دلار و به فردی که تحصیلات مرتبط با دندانپزشکی را در مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کند و به تخصص در این رشته می‌پردازد داده می شود.
  • بورسیه های پیشگیرانه دندانپزشکی ADEA/GlaxoSmithKline Consumer Health Care: در رابطه با این بورسیه باید گفت ۱۲ بورسیه ۲۵۰۰ دلاری در جهت حمایت از دانشجویان دوره پیش دکتری در دندانپزشکی داده می شود.

بررسی امکان تحصیل دندانپزشکی در آمریکا بدون مدرک زبان

تحصیل در دانشگاه های مختلف سراسر جهان از جمله دانشگاه های آمریکا مستلزم داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی است. این مهارت زبانی و توانایی افراد در زمینه خواندن، نوشتن، و یا تکلم و ادراک به زبان انگلیسی و یا دیگر زبان ها از طریق شرکت دانشجویان در آزمون های مختلف نظیر آیلتس، تافل، GMAT، GRE و غیره مشخص می گردد. تعدادی از دانشگاه جهت اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی دارای شرط مدرک زبان می باشند اما برخی دیگر شرطی بر این اساس ندارند و یا این که نمره سطح بالای زبان مبنای پذیرش آن ها نمی باشد. دانشگاه های کشور آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند و دانشجویان باید جهت اپلای تخصص دندانپزشکی و تحصیل دندانپزشکی در آمریکا دارای مهارت زبانی و یا مدرک زبان مناسب باشند، اما دانشجویان فاقد مهارت زبانی می توانند از دانشگاه های مختلف آمریکا پذیرش مشروط جهت تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان دریافت نمایند. پذیرش مشروط به دانشجویان دارای دیگر شرایط مورد نیاز دانشگاه این امکان را می دهد که در ابتدا در دوره های زبان برگزار شده در دانشگاه ها و کالج های آمریکا شرکت نمایند و سپس با رسیدن به مهارت زبانی لازم در امتحان دندانپزشکی آمریکا شرکت نموده و پس از قبولی وارد دانشگاه شوند. پس از طی نمودن دوره دندانپزشکی، دانشجویان می توانند برای اپلای تخصص دندانپزشکی اقدام نمایند.

دروس رشته دندانپزشکی در آمریکا چیست؟

دروس رشته دندانپزشکی در آمریکا برای هر دانشگاه متفاوت و شکل ویژه‌ای را دارد. به طور کلی چهار سال اول دانشکده دندانپزشکی در دو سال اول کلاس های علوم زیستی و شروع آموزش بالینی از طریق شبیه سازی را برای دانشجویان آغاز می کنند. در این دو سال دانشجویان بیشتر وقت تحصیل خود را به مطالعه علوم پایه زیستی و یادگیری ساختار عملکرد بدن و بیماری هایی که می توانند بر دهان و دندان تاثیر بگذارد، سپری می کنند. اغلب این دروس شامل:

  • آناتومی و فیزیولوژی
  • بیوشیمی
  • میکروبیولوژی
  • اکولوژی
  • علوم دندانپزشکی
  • آناتومی دهان
  • آسیب شناسی دهان
  • بافت شناسی دهان

سال سوم و چهارم که عمده آموزش ها بالینی می باشد متقاضیان دانش های خود را در رابطه با بیماری های مزمن، معلولان مراقبت از بیمار و غیره می آموزند.

گرایش های رشته دندانپزشکی در کشور آمریکا چیست؟

با توجه به گسترده بودن علوم دندانپزشکی، گرایش های رشته دندانپزشکی در آمریکا نیز متعدد می باشد. افراد با هر علاقه مندی و توانایی، قادر به انتخاب یکی از این زیر شاخه ها هستند. متقاضیان در زمانی که تحصیل در این رشته را آغاز می‌کنند، قادرند گرایش مورد علاقه خود را برگزیده و ادامه راه را در آن گرایش به تحصیل بپردازند. گرایش های تحصیلی رشته دندانپزشکی در کشور آمریکا شامل موارد زیر است:

  • بیهوشی دندان
  • بهداشت عمومی دندان
  • اندودنتیکس
  • آسیب شناسی دهان، فک و صورت
  • رادیولوژی دهان، فک و صورت
  • جراحی دهان، فک و صورت
  • تب دهان
  • درد دهان و صورت
  • ارتودنسی و ارتوپدی دندان و صورت
  • پریدنتیکس
  • دندانپزشکی کودکان
  • پروتزهای دندانی

شرایط کار و اخذ اقامت آمریکا پس از تحصیل دندانپزشکی

کشور آمریکا یکی از کشورهایی می باشد که تنها به دنبال استخدام نیروهای کاری ماهر و متخصص می باشد و بازار کار در این کشور برای افراد غیر متخصص چندان مناسب نمی باشد. بنابراین افرادی که از دانشگاه های کشور آمریکا فارغ التحصیل می گردند در صورت داشتن مهارت کافی در رشته خود با شانس بالای استخدام در این کشور مواجه می باشند و میتوانند روی یافتن کار پس از تحصیل در آمریکا حساب باز کنند. دانشجویان در حال تحصیل دندانپزشکی در آمریکا باید دوره های مربوط به کارآموزی خود را در دانشگاه های این کشور بگذرانند و بابت کار خود در طی دوره کارآموزی حقوقی حدود 150 الی 450 دلار دریافت می نمایند. افرادی که در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های عالی پزشکی آمریکا فارغ التحصیل می گردند، با شانس استخدامی زیادی در این کشور روبرو می باشند و میزان حقوق و دستمزد آن ها نیز در سطح بالایی قرار خواهد داشت. افرادی که در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های دیگر کشورها فارغ التحصیل شده اند در صورت تمایل به کار در آمریکا باید فرایند معادل سازی را به انجام برسانند. ما به شما پیشنهاد می نماییم محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور را تهیه و مشاهده نمایید و اطلاعات خود را در زمینه کار در کشورهای مختلف افزایش دهید. نرخ بیکاری نیز در آمریکا نقش اساسی بر کاریابی در این کشور دارد، زیرا نرخ بیکاری در این کشور قدرتمند زیر 4 درصد است که در نمودار زیر قابل مشاهده است:

نمودار نرخ بیکاری آمریکا 222

لیست مزایای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

اعتبار و رقابت شدید برای ورود به رشته دندانپزشکی در جای جای دنیا، نشان می دهد که این شغل تا چه میزان دارای شهرت و محبوبیت بالایی در میان افراد است. هرچند که مسیر طولانی همراه با سختی فراوان برای دانشجویانی که در این رشته به تحصیل می پردازند، وجود دارد اما پایان را قطعاً شیرین و دل انگیز خواهد بود چرا که آرزوی آنان محقق خواهد شد. به عنوان یک دندانپزشک مشغول به کار می شوند. از مهمترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا می توان به موارد پرشماری که قطعا برای هرفرد ممکن است متفاوت و اولویت آن کم و زیاد باشد اشاره نمود. اما کلی ترین مزایای تحصیل در این رشته آن هم در کشور ایالت متحده آمریکا، همان مطالبی است که در ادامه آورده ایم:

  • دندانپزشکان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار در کشور آمریکا می شوند
  • حقوق و مزایای بسیاری همراه با استقلال قابل توجه به دندانپزشکان در کشور آمریکا داده می شود
  • درآمد عالی
  • بهره مندی از پیشرفته ترین ابزار های تکنولوژی برای درمان بیماران
  • اخذ اقامت و پاسپورت امریکا
  • زندگی در کشور پیشرفته آمریکا
  • به روز رسانی علوم و دانش خود مطابق با بالاترین استاندارد های جهانی

 

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل دندانپزشکی آمریکا هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

توصیه می شود که پیش از هر گونه اقدام جدی در زمینه امر مهم و حیاتی مهاجرت، به تماشای محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت نشسته و بهترین گزینه موجود و روش مهاجرتی را با توجه به شرایط فردی خود و خانواده محترمتان انتخاب نمایید. به اعتقاد ما تهیه این محصول توسط موسسه ملک پور، گام و خدمت بزرگی در راستای افزایش علم مهاجرت برای تمام افراد متقاضی و علاقمند می باشد و متقاضیان با مشاهده دقیق جزییات آن می توانند به مثابه یک مشاور مهاجرتی مجرب، اطلاعات لازم را به دست آورند.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول

✅ آیا بدون آزمون ورودی می توان وارد دانشگاه های کشور آمریکا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی شد؟

خیر یکی از شروط بسیار مهم برای اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در کشور آمریکا کسب نمره قبولی در آزمون DAT میباشد.

✅ امکان تحصیل رایگان در رشته دندانپزشکی دانشگاه آمریکا وجود دارد؟

همه دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی از متقاضیان شهریه دریافت می نمایند و تنها راه رایگان کردن هزینه های تحصیل در این کشور، بهره مندی از شرایط بورسیه تحصیلی می باشد.

آیا ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا بدون مدرک زبان امکانپذیر است؟

بله، دانشجویان فاقد مدرک زبان قبل از شرکت در دوره دندانپزشکی می توانند در دوره های زبان شرکت نمایند و پس از کسب مهارت لازم جهت ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی و یا پزشکی اقدام نمایند.

شهریه رشته دندانپزشکی در کشور آمریکا چقدر است؟

شهریه رشته دندانپزشکی در در کشور آمریکا حدوداً 35 الی 50 هزار دلار است.

هزینه ماهیانه یک زندگی دانشجویی در کشور آمریکا چقدر است؟

هزینه ماهیانه یک زندگی دانشجویی در کشور آمریکا حدوداً 1500 الی 1800 دلار در ماه است.

نرخ بیکاری کشور آمریکا چند درصد است؟

نرخ بیکاری کشور آمریکا بسیار کم بوده و زیر چهار درصد است.


 سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش نمودیم تا تمامی جنبه های مربوط به تحصیل دندانپزشکی در آمریکا و شرایط مربوط به این رشته در دانشگاه های این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. کشورایالات متحده آمریکا دارای معتبرترین و برترین دانشگاه های پزشکی جهت ارائه دروس مربوط به دندانپزشکی و شاخه های مختلف پزشکی است و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها به عنوان دندانپزشکان کاملاً حرفه ای و متخصص در تمامی کشورها با شرایط مطلوب کاری و آینده بسیار روشنی روبرو خواهند بود. هزینه های مربوط به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی درآمریکا حدوداً 35 الی 50 هزار دلار و هزینه های مربوط به یک زندگی دانشجویی دراین کشور مدرن 1500 الی 1800 دلار در ماه می باشد. پس از طی نمودن دوره دندانپزشکی، دانشجویان می توانند برای اپلای تخصص دندانپزشکی اقدام نمایند. شما سروران گرامی جهت دریافت مشاوره در زمینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا و یا تحصیل این رشته در سایر کشورها می توانید با مشاورین مجرب موسسه ملک پور ارتباط برقرار نموده و یا سوالات احتمالی خود را در باکس زیر مطرح نمایید تا کارشناسان ما هرچه سریعتر پاسخگوی شما عزیزان باشند.

امتیاز 3.92 از 5 ( 12 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
Mitra
سلام ایا با مدرک دندانپزشکی از ترکیه میتوان برای کار و یا ادامه تحصیل (تخصص) به امریکا رفت؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام در صورتی که مدرک دانشگاه شما معتبر باشد می توانید اقدام نمایید
M.n
کسیکه کارشناسی زیست شناسی رو از ایران گرفته میتونه تو امریکا دندون بخونه یا اینکه حتما باید مدرکpre_med رو از آمریکا گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز با شرایطی که ذکر کردید اخذ مستقیم پذیرش در رشته دندانپزشکی در آمریکا امکان پذیر نمی باشد. اما شما می توانید در یک رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش تحصیلی در آمریکا اخذ نمایید و  بعد از ورود به محیط تغییر رشته دهید  
ماریا
سلام، آیا مدرک دیپلم ایران به تنهایی برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا کافی است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست گرامی، برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شما باید یک دوره لیسانس رشته های پایه پزشکی را پشت سر گذاشته و پس از قبولی در آزمون ورودی وارد رشته دندانپزشکی در آمریکا شوید.
mahdi
سلام آیا امکان تحصیل رایگان یا ارزان پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی (منظورم کبک نیست که زبونش فرانسه است) در آمریکا یا کانادا وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشورها رایگان نبوده و بسته به رشته و دانشگاه هزینه های مختلفی را شامل می شود.
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون بازار کار رشته های دندان پزشکی در امریکا پس از تحصیل به چه صورت است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب.متشکریم از محبت شما. رشته دندانپزشکی یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل برای کار در آمریکا به حساب می آید.
نازیلا صباحی
سلام وقتتون بخیر با آیلتس ۶ میشه برای دندانپزشکی آمریکا اقدام کرد ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز داشتن حداقل ایلتس ۶/۵ ضروری می باشد.
گلوریا
سلام وقت بخیر اگه 2 سال علوم پایه رو در دانشگاه تهران گذرونده باشیم و برای 4 سال بعدی که کارآموزی هست بخوایم آمریکا بخونیم. یا اینکه هم دوره 2 و هم دوره 4 سال رو تهران بخونیم و برای تخصص مثل ارتودنسی یا جراح و .. برای آمریکا اپلای کنیم کدوماش امکان‌پذیر و بهتره؟؟؟؟؟ درواقع بهترین موقع برای اپلای در این رشته چه موقعیه؟ و اینکه آمریکا مدارک تحصیلیم از دانشگاه تهران رو قبول می‌کنه اصلا!؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز پیشنهاد می شود ب ای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۹۰۷۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید تا کارشناسان بطور دقیق تر شرایط شما را بررسی نمایند.
ماریا
سلام، آیا من میتونم با دیپلم برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست عزیز، برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا ابتدا باید لیسانس علوم پایه داشته باشید و در صورت قبولی در آزمون ورودی می توانید وارد رشته دندانپزشکی شوید.
امیرعلی
سلام خیلی ممنون بابت مقالتون من ۲۴ سالمه و لیسانس زیست شناسی دارم زبانم در حد ایلتس ۶ است ایا میتونم برای دندون پزشکی توی امریکا پذیرش بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور کلی برای پذیرش دندانپزشکی در آمریکا باید در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت کنید که ویزایی برای این امر صادر نمی شود و بهتر است برای گزینه های مناسب از مشاورین موسسه مشاوره کامل دریافت نمایید.
راد
سلام و وقت بخیر من اینجا ترم 2 دندان پزشکی هستم. آیا امکان ادامه تحصیل برای دندان پزشکی در آمریکا وجود دارد یا باید از ابتدا شروع کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز شما برای تحصیل در آمریکا باید ابتدا دوره لیسانس را طی نموده و پس از آن برای تحصیل پزشکی اقدام نمایید.
ضحی
سلام وقتتون بخیر یک سوالی داشتم و این بود که آیا اگر ما این دوره رو توی کانادا گذرونده باشیم میتونیم برای ادامه تحصیل به آمریکا اقدام کنیم ؟؟ و سوال دوم اینکه آیا میشه فرد حین تحصیل هم به صورت نیمه وقت کار کنه ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله در صورت قبول مدرک شما در آمریکا شما امکان کار در این کشور را خواهید داشت و در حین تحصیل امکان کار به صورت پارت تایم هم خواهید داشت.
سمر شیبانی
هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی سالیانه چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز هزینه تحصیل در این رشته حدود ۳۵ تا ۵۰ هزار دلار می باشد.
Elahe
سلام وقت بخیر هزینه تحصیل یکسال دندانپزشکی چقدر هست در امریکا؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب هزینه تحصیل این رشته در امریکا حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار در سال میباشد.
آیدا عباسی
سلام من الان ترکیه هستم و فیزیوتراپی خوندم 23 سال دارم زبانمم اوکیه و از نظر مالی هم خانواده ساپورت میکنن. چطور میتونم دندونپزشکی رو در آمریکا بخونم؟ ایا مدرک ترکیه من رو میپذیرند؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. شما برای تحصیل دندانپزشکی باید در آزمون های ورودی این رشته نمره قبولی کسب کنید. ضمن اینکه مدرک ترکیه در آمریکا مورد تایید نبوده و باید آن را معادلسازی نمایید.
سفلایی
سلام و وقت بخیر من 32 سالمه آیا بر حسب شرایط سنیم من می توانم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. امکان دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی در آمریکا برای شما وجود ندارد و باید دوره لیسانس را طی نموده و پس از گذراندن آزمون ورودی وارد رشته دندانپزشکی شوید.
منیرنژادی
سلام ودرود .۳۲سالمه و سطح زبانم ۵ ایلتس هست اینجا دندونپزشکی میخونم دانشجوهستم ودارایی بنده ۴میلیارد هست ایا بااین شرایط میشه وارد امریکا شد وتحصیل کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط سنی شما برای ویزای تحصیلی امریکا ریسک دارد.
نازنین
وقتتون به خیر و خسته نباشید. ببخشید برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا، آیا مدرک زبان بالاتری به نسبت سایر رشته ها باید ارائه بدیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر ولی شما باید حتما لیسانس علوم پایه داشته باشید.
ندا
سلام من میخواستم برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا اقدام کنم نیاز به آزمون ورودی هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، شما ابتدا باید یک دوره لیسانس پشت سر بگذارید و پس از آن با قبولی در آزمون ورودی بتوانید به تحصیل دندانپزشکی در آمریکا مشغول شوید.
عظیمی
سلام وقت بخیر خدا قوت من ۲۸ سالمه دکترای پیوسته دندان پزشکی و زبانم هم دو سه ماه بخونم در حد ۶/۵ یا ۷ می تونم آیلتس بگیرم . سوالم اینه تحصیلی بخوام برم چطوری و چه مقطعی می تونم اپلای کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در برخی از رشته های تحصیلی اقدام داشته باشید.
قاسمی
من 25 سالمه و لیسانس شیمی دارم زبانم در حد ایلتس ۶ است ایا میتونم برای دندون پزشکی توی امریکا پذیرش بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت ارتقای سطح زبان خود می توانید در ازمون ورودی شرکت نمایید.
سمیرا عباسی
سلام وقت بخیر با ۲۷ سال و لیسانس برق و آیلتس ۶ میتونم اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، شما برای تحصیل رشته های پزشکی باید لیسانس علوم پایه مرتبط داشته باشید و بتوانید آزمون ورودی دانشگاه ها را پشت سر بگذارید.
علی شجاعی
سلام من 18 سالمه و میخوام ادامه تحصیل بدم ایلتس 5 دارم و میتونم ارتقا بدم باتوجه به شرایطم ایلتس 6 کفایت میکنه برای اقدام؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز با ایلتس ۶ میتوانید مستقیم پذیرش از دانشگاه بگیرید.
مشاوره رایگان