تحصیل در کالج های ارزان تورنتو

بدون نظر

تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد برای دانشجویان بین المللی از محبوبیت بسیاری برخوردار است. ارزان ترین کالج های کانادا گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که به عنوان دانشجوی بین المللی به دنبال تحصیل مقرون به صرفه هستند. از این رو دانشجویان با اخذ پذیرش از کالج های ارزان تورنتو و برخی از کالج های دولتی کانادا می توانند هزینه های خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. همچنین شما با تحصیل به مدت یکسال در کالج های این شهر میتوانید درخواست اقامت دائم بدهید. شما همراهان گرامی موسسه ملک پور با تماس و گفت و گو با کارشناسان امر مهاجرت از طریق شماره تلفن های مربوطه می توانید از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد برنامه استانی آنتاریو


 

عناوین زیر در ادامه مقاله مورد بحث و بررسی قرار می گیرند:

ویزای بازنشستگی

بررسی شرایط کلی تحصیل در کالج های ارزان تورنتو

شهر تورنتو، مرکز انتاریو و پایتخت کانادا، یکی از کلانشهر های کانادا به حساب می آید که بسیاری از بهترین و ارزانترین کالج های کانادا در آن واقع شده اند. تورنتو یک شهر مدرن است، اما با این وجود به عنوان یک مکان امن برای مسافران، تجار و دانشجویان بین المللی شناخته شده است. متقاضیانی که به دنبال تحصیل در مراکز آموزشی با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه هستند می توانند برای تحصیل در کالج های ارزان تورنتو اقدام نمایند.هر ساله دانشجویان بین المللی معمولاً بین 10,100 تا 37,600 دلار کانادا شهریه پرداخت می کنند. اما در این نوشتار می خواهیم با ارائه اطلاعات کافی در خصوص نحوه پذیرش از دانشگاه های ارزان تورنتو و شرایط تحصیل در کالج های تورنتو شما عزیزان را برای تحصیل کم هزینه در کانادا راهنمایی نماییم. در ادامه برای شما لیست ارزان ترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی آورده شده است. 

چارت کانادا

معرفی کالج های ارزان تورنتو

همان گونه که مطرح شد تورنتو از محبوب ترین شهرهای کانادا می باشد که با وجود امکانات وسیع آموزشی ارزان ترین دانشگاه ها و کالج های کانادا را در خود جای داده است.در این بخش لیست ارزان ترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم:

  • دانشگاه تورنتو

یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه در کانادا است و در سال 1850 تاسیس شد. این دانشگاه رتبه یک در کانادا دارد.

  • دانشگاه رایرسون

یکی از ممتازترین دانشگاه ها در زمینه نوآوری و آموزش حرفه ای می باشد. و در سال  1948 تاسیس گردید. و دارای 38000 دانشجو می باشد .

  • دانشگاه یورک

دومین دانشگاه بزرگ انتاریو می باشد و در سال 1959 تاسیس گردیده است دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کار شناسی 46400 و در مقطع ارشد 5900 نفری می باشند.

  • کالج هامبر

یکی از بهترین کالج های کانادا جهت مهاجرت تحصیلی می باشد، این کالج یکی از کالج های دولتی واقع در تورنتو می باشد.

  • کالج جورج براون

یکی از مشهورترین و قدیمی ترین کالج ها در انتاریو، کالج جورج براون است که در سال 1976 تاسیس شد. رشته هایی که در این کالج برگزار میشوند بیشتر در حورزه برنامه آشپزی، دندان و دهان و پرستاری می باشد.

  • کالج سنکا

یکی از فعال ترین کالج های کانادا کالج سنکا که در سال 1976 آغاز بکار کرد. سالانه از 133 کشور 3500 دانشجو میپذیرد.

در ادامه به برخی از کالج ها که در لیست ارزان ترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی قرار گرفته شده اند آورده شده :

  • دانشگاه کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD)
  • کالج صد ساله
  • هنرستان موسیقی سلطنتی تورنتو
  • دانشگاه گلف هامبر
  • کالج یادبود کایروپراکتیک کانادا
  • کالج و حوزه علمیه دانشگاه تیندیل
  • موسسه میچنر
  • کالج پزشکی طبیعی Naturopathic
  • دانشکده مدیریت تورنتو
  • کالج مسیحی کانادا
  • موسسه فناوری دارویی تورنتو

ارزانترین کالج های کانادا

کالج موسسه ای علمی کوچک تر از دانشگاه بوده و از تنوع کمتری در آموزش رشته های مختلف تحصیلی برخوردار بوده و به طور معمول گواهی مقطع کارشناسی و پایین تر را ارائه می دهد. کانادا دارای کالج های فراروان و متعددی است که هزینه ها و گواهی های متفاوتی دارند. گفتنی است کالج های لمبنتون، فنشاو، نیاگارا، لت بریج، لویا لیست،سلکرک، سنکا، نورترن و کویین و کموسان و... از جمله کم هزینه ترین کالج های کانادا به شمار می آیند. در ادامه به برخی از ارزانترین کالج های کانادا می پردازیم.

  • کالج کموسان:

کالج کموسان یک کالج دولتی در شهر ویکتوریا و ایالت بریتیش کلمبیا است. این کالج بیش از 18 هزار دانشجو بوده که حدود 2هزار نفر دانشجوی بین المللی در آن تحصیل می کند.بازرگانی، تجارت و تکنولوژی، تربیت بدنی، آموزش ارتباطات بومی، هنر، بهداشت از جمله رشته های تحصیلی هستند که در این کالج آمورش داده می شوند.

کالج کموسان

  • کالج کویین:

کالج کویین در شهر کینگستون در ایالت انتاریو کانادا قرار دارد. این کالج از برترین کالج های کانادا است که آزمون ورودی نداشته و حضور در آن توسط رزومه تحصیلی قوی نیز امکان پذیر است.

کالج کویین

  • کالج فنشاو:

کالج فنشاو نیزز در ایالت انتاریو قرار داشته و همچنین در شهرهای سیمکو و سنت توماس نیز دارای پردیس می باشد. در این کالج بیش از دویست رشته در مقاطع دیپلم و کارشناسی تدریس می شود و سالانه بیش از 5 هزار دانشجوی بین المللی از 70 کشور دنیا در این کالج تحصیل می کنند. فناوری و هنرهای کاربردی از اصلی ترین مباحث تحصیلی در کالج فنشاو به شمار می آیند.

کالج فنشاو

لیست کالج های معتبر کانادا

کالج های کانادا از بهترین مقاصد آموزشی برای تحصیل به شمار می روند زیرا در این کالج ها افراد به خوبی برای ورود به بازار کار آماده شده و پس از پایان تحصیل می توانند درزمینه مرتبط با تحصیل خود، مشغول به کار شوند. در زیر لیستی از کالج های معتبر کانادا آمده است.

نام کالج

کالج سنتنیال Centennial College

کالج جرج براون George Brown College

کالج هامبرHumber College

کالج شریدان

کالج جان آبوت

کالج سنکا Seneca College

کالج موهاکMohawk College

کالج رد ریور Red River College

کالج یوکون

کالج اوکاناگان

کالج جورجین Georgian College

کالج نیاگارا Niagara College

شروع ترم کالج های کانادا

برای حضور در کالج های کانادا، دانستن زمان شروع ترم بسیار مهم است. این موضوع سبب می شود تا به موقع و در زمان مناسب در جلسات آموزش و دوره های این کالج ها بتوانید حضور داشته و شرکت کنید. شروع ترم های کالج های کانادا در ترم های مختلف پاییز سپتامبر یا شهریور ماه، ترم زمستان ژانویه یا دی ماه و ترم تابستان می یا اردیبهشت ماه است. گفتنی است بهترین زمان اقدام برای ثبت نام در کالج ها هفت ماه قبل از شروع هر ترم است.

لیست ارزان ترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی

کالج های کانادا از هزینه و مخارج تحصیلی مختلفی برخوردارند. این هزینه ها بر حسب اعتبار دانشگاه، مقاطع تحصیلی و گواهی های علمی و...می تواند متفاوت بوده و از این رو دانشجویان بین المللی و حتی دانشجویان بومی متحمل هزینه هایی کم و بیش می شوند. در ادامه لیستی از کم هزینه ترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی آمده است.

ارزان ترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی

کالج آلگونکوین Algonquin College

کالج بو ولی Bow Valley College

 کالج کموسان Camosun College

کالج وی We College

 کالج جورجین Georgian College

کالج لمبتون Lambton College

 کالج نیاگارا Niagara College

 کالج لثبریج Lethbridge College

 کالج لویا لیست Loyalist College

 کالج سنکا Seneca College

 کالج سلکریک Selkirk College

 کالج نورثرن لایت Northern Lights College

 کالج هامبر Humber College

 کالج شرایدن Sheridan College

 کالج کانستگا Conestoga College

هزینه های تحصیل در کالج های ارزان تورنتو

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در کانادا به طور کلی به نوع برنامه تحصیلی، مقطع تحصیلی، رشته، دانشگاه و شهر مورد نظر بستگی دارد.مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید با موضوع تحصیل در کالج های ارزان تورنتو، توسط کارشناسان و متخصصان موسسه ملک پور به رشته تحریر در آمده است و هر نوع کپی برداری از آن شرعاً حرام است و پیگرد قانونی نیز خواهد داشت. هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی از 7203 دلار تا 49،800 دلار و برای مقاطع کارشناسی ارشد از 3،222 تا 42،850 دلار  در سال متغیر است و است.همچنین می توان برای اخذ پذیرش از ارزان ترین کالج های تورنتو با شهریه زیر 2000 دلار اقدام نمود.

 

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد هزینه تحصیل و زندگی در کانادا


بورسیه تحصیل در کالج های ارزان تورنتو

کانادا به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی ، طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی و کمک های مالی را در هر مرحله از تحصیل مانند لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این کمک های مالی توسط دولت کانادا، سازمان های خصوصی و دانشگاه ها ارائه می گردد.دانشجویان بین المللی با نمرات عالی و عملکرد مناسب به طور کلی می توانند برای دریافت این بورسیه ها درخواست دهند.

تعدادی از بورسیه های تحصیلی کانادا را در جدول زیر مشاهده می نمایید:

بورس تحصیلی یادبود کانادا

بورسیه های تحصیلات تکمیلی NSERC

برنامه بورس تحصیلی فارغ التحصیلان وانیر کانادا

جوایز دانشگاه کارلتون برای دانشجویان بین المللی

بورسیه های دانشجویی بین المللی در کالج هامبر کانادا

جوایز بین المللی دانشجویی دانشگاه ساسکاچوان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در در کالج های ارزان تورنتو

متقاضیان بین المللی برای اخذ پذیرش از دوره های تحصیلی در کانادا می بایست واجد شرایط اعلام شده از سوی کالج یا دانشگاه مورد نظر باشند. هرچند مدارک اعلام شده از سوی مراکز مختلف برای مقاطع تحصیلی و رشته های گوناگون متفاوت است اما به طور کلی متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ملزم به ارائه مدرک دیپلم ۱۲ ساله، مدرک زبان آیلتس ۶، ریز نمرات، پاسپورت، رزومه و انگیزه نامه می باشند. همچنین متقاضیان اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد می بایست مدارکی همچون مدرک لیسانس، ریز نمرات، پاسپورت، رزومه، انگیزه نامه، توصیه نامه را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. در رابطه با نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکتری در کانادا نیز متقاضیان می بایست با دارا بودن مدرک زبان آیلتس ۷ و بالاتر، مقالات بین المللی، رزومه علمی قوی با اساتید راهنما مکاتبه کرده و با تأیید سوپروایزر یا استاد راهنما برای این مقطع اقدام نمایند.

دریافت ویزای تحصیلی برای کالج های ارزان تورنتو

متقاضیان تحصیل در کانادا بسته به تابعیت یا محل زندگی خود، می بایست برای دریافت ویزای اقامت موقت و همچنین اجازه تحصیل نیاز اقدام نمایند. به این منظور متقاضیان می بایست با دارا بودن مدارک مورد نیاز درخواست خود را ارائه نمایند. مجوز تحصیل در کانادا سندی است که توسط دولت کانادا صادر می شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • مدرک زبان آیلتس
  • نامه تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس و مدارک هویتی دیگر مانند اثر انگشت
  • رسید پرداخت شهریه
  • بیمه نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • نامه سلامت

انتخاب دفتر مهاجرتی

?دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)?

اقامت دائم با تحصیل یکساله در کالج های آنتاریو

دولت استانی آنتاریو اخیرا در برنامه استانی خود اعلام کرده است کسانی که در کالج های این استان درس بخوانند هم مانند دانشجویان میتوانند اقامت دائم دریافت کنند حتی اگر تحصیل به مدت یکسال هم باشه میتوانید درخواست اقامت دائم را از طریق برنامه استانی بدهید. هزینه های مربوط به تحصیل در این کالج ها بر اساس شهر و اینکه در کدام کالج تحصیل میکنید متفاوت است اما به طور کلی حدود 17 تا 18 هزار دلار هزینه تحصیل به مدت یکسال است. و برای ورود به این کالج ها باید مدرک زبان آیلتس 6.5 را حداقل داشته باشید.

شرایط کار و اخذ اقامت پس از تحصیل در کالج های ارزان تورنتو

دانشجویان بین المللی تمام وقت که از موسسات تحصیلات تکمیلی در کانادا فارغ التحصیل می شوند حداکثر تا ۳ سال پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط کار در کانادا هستند. دانشجویان باید ظرف مدت ۱۸۰ روز پس از اتمام دوره خود برای دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی اقدام نمایند. اگر ویزای تحصیلی دانشجویان هنگام ارائه درخواست اجازه کار پس از فارغ التحصیلی هنوز معتبر باشد و دانشجویان واجد شرایط تعیین شده توسط IRCC را باشند، بلافاصله پس از ارسال درخواست خود می توانند کار خود را به صورت تمام وقت شروع کنند.

دانشجویان همچنین باید به خاطر داشته باشند که اجازه تحصیل ۹۰ روز پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه تحصیلی آنان یا در تاریخ انقضا چاپ شده در ویزای تحصیلی، هر کدام که زودتر باشد، منقضی می شود. در ادامه با دریافت اقامت کاری کانادا پس از فارغ التحصیلی فرد پس از گذشت ۳ تا ۵ سال کار کردن و پرداخت مالیات می تواند اقامت دائم خود را به دست آورد و سپس پس از گذشت ۳ سال برای دریافت پاسپورت اقدام نماید.

با تهیه محصول زیر می توانید شخصاً نسبت به اخذ ویزای کار در کشورهای مطرح اروپایی، کانادا و استرالیا اقدام نمایید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در خارج از کشور، نحوه ارسال رزومه کاری و اخذ پیشنهاد کاری بدست آورید.

کار در جمهوری چک

خدمات موسسه ملک پور درباره تحصیل در کالج های ارزان تورنتو

موسسه ملک پور با بهره گیری از دانش و تجربه بهترین مشاوران امر مهاجرت بیش از ۱۵ سال است که سوابق درخشان خود را در خصوص انواع اقامت قانونی از جمله تحصیل، کار و سرمایه گذاری در اختیار علاقه مندان قرار داده است. تحصیل در کالج های ارزان تورنتو و به طور کلی تحصیل در کانادا از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به مهاجرت قرار می گیرد و خوشبختانه موسسه ملک پور با دارا بودن تیم بسیار قوی و بهره گیری از تخصص مشاور رسمی دولت کانادا و عضو ICCRC، خدمات بسیار بی نظیر و ارزشمندی را در خصوص مشاوره مهاجرتی و انجام صفر تا صد پرونده های اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

 

⬅️ چنانچه علاقمند به مطالعه جامع تری درباره ی تحصیل در کالج های ارزان تورنتو هستید،اینجا کلیک کنید➡️


سوالات متداول

 هزینه های تحصیل در کالج های ارزان تورنتو چقدر است؟

هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی از 7203 دلار تا 49،800 دلار و برای مقاطع کارشناسی ارشد از 3،222 تا 42،850 دلار در سال متغیر است و است. همچنین می توان برای اخذ پذیرش از ارزان ترین کالج های تورنتو با شهریه زیر 2000 دلار اقدام نمود.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه ها و کالج های ارزان تورنتو چیست؟

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی آیلتس ۶ و در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس ۶.۵ می باشد.

آیا امکان دریافت اقامت کاری پس از تحصیل برای دانشجویان وجود دارد؟

بله،دانشجویان بین المللی تمام وقت که از موسسات تحصیلات تکمیلی در کانادا فارغ التحصیل می شوند حداکثر تا ۳ سال پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط کار در کانادا هستند.

اخذ پاسپورت کانادا پس از چه مدتی برای فارغ التحصیلان مشغول به کار امکان پذیر است؟

فارغ التحصیلان با دریافت اقامت کاری کانادا پس از فارغ التحصیلی فرد پس از گذشت ۳ تا ۵ سال کار کردن و پرداخت مالیات می تواند اقامت دائم خود را به دست آورد و سپس پس از گذشت ۳ سال برای دریافت پاسپورت اقدام نماید.

سخن پایانی

تحصیل در ارزان ترین کالج های کانادا ، لیست ارزان ترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی، شرایط تحصیل در کالج های تورنتو و کالج های دولتی کانادا موضوعاتی هستند که به طور تخصصی در این نوشتار مورد بررسی کامل قرار گرفتند. همانگونه که گفته شد بسیاری از ارزان ترین کالج های کانادا در شهر تورنتو واقع شده اند و این شهر را به یکی از محبوب ترین شهرهای کانادا در میان دانشجویان بین المللی تبدیل کرده اند. علاقه مندان با دارا بودن شرایط لازم می توانند برای دریافت پذیرش از کالج های ارزان تورنتو و کالج های دولتی کانادا در مقاطع گوناگون اقدام نموده و با داشتن نامه پذیرش از این کالج ها برای درخواست ویزا اقدام نمایند.همچنین دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان امر مهاجرت از طریق تماس با شماره تلفن های موسسه ملک پور نیز امکان پذیر می باشد. در ادامه شما همراهان گرامی می توانید سؤالات خود را در پایان این مقاله مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

امتیاز 5 از 5 ( 5 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مشاوره رایگان