تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد

10 نظر

تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد، هزینه تحصیل در دبیرستان سوئد و همچنین ویزای تحصیلی سوئد در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. سوئد یکی از کشورهای بسیار بزرگ و وسیع در شمال اروپا است که هر سال افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود با توجه به روش های مختلف مهاجرتی انتخاب می نمایند. زبان رسمی مردمان این کشور زبان سوئدی است و پایتخت آن شهر استکهلم است. تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد می تواند یکی از بهترین روش ها جهت مهاجرت به این کشور و ساختن آینده ای درخشان باشد. نظام آموزشی در کشور سوئد یک نظام آموزشی بسیار عالی و با کیفیت است که شرایط دستیابی به رویاهای بزرگ و تحصیل در بهترین دانشگاه ها را برای علاقه مندان به تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد هموار می سازد. تحصیل در مدارس سوئد نیز همانند دیگر کشورهای جهان دارای قوانین و شرایط مختص به خود در رابطه با دانش آموزان بین المللی می باشد که به تفصیل مورد بحث قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است این مقاله توسط موسسه mie و با جمع آوری اطلاعات از مشاوره وکلای محلی این کشور در خصوص ویزای دانش آموزی سوئد، تحقیق و بررسی سایتهای دولتی و استفاده از منابع معتبر به نگارش درآمده و ارائه این مطالب به منزله ارائه خدمات نمی باشد. در صورت تمایل به دریافت هر گونه اطلاعات در رابطه با تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد، از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان مجرب موسسه ملک پور برای مدارس سوئد بهره مند گردید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد

شرایط کلی تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد

نظام آموزشی سوئد دانش آموزان را از سن 6 تا 16 سال ملزم به آموزش و تحصیل اجباری می نماید. مدارس موجود در این کشور همانند دیگر کشورهای اروپایی به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می گردند که تحصیل در مدارس دولتی به صورت رایگان و تحصیل در مدارس خصوصی با پرداخت شهریه همراه است که میزان شهریه این مدارس در وابستگی به نوع خدمات ارائه شده از جانب آنها است. بر اساس قوانین مدارس سوئد و نظام آموزشی موجود در این کشور، همه دانش آموزان باید فارغ از محل زندگی، جنسیت و دیگر عوامل اقتصادی و اجتماعی از دسترسی برابر به آموزش و تحصیل در سوئد برخوردار باشند.

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در اسکاندیناوی


 

تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد در کل به سه بخش پیش دبستانی و دبستان و دبیرستان تقسیم می گردد. تحصیل در مقطع پیش دبستان که برای سنین زیر 6 سال می باشد در این کشور اجباری نیست اما از سن 6 سالگی کودکان به صورت اجباری باید وارد دوره دبستان شوند. مقطع تحصیلی دبستان که از سن 6 تا 16 سالگی می باشد شامل آموزش اجباری می گردد. متقاضیان دیگر کشورها می توانند فرزندان خود را جهت ادامه تحصیل در مدارس سوئد - شبانه روزی و بین المللی به این کشور ارسال نمایند که تحصیل در این مدارس مستلزم پرداخت شهریه است.

نظام آموزشی و قوانین مدارس سوئد چگونه است؟

از کلیدی ترین پارامتر های زندگی در سوئد، تحصیل است. تمرکز طولانی این کشور روی متد آموزشی، به عنوان یکی از دلایل ظرفیت بالای این کشور برای نوآوری عنوان می شود. طبق قانون وزارت آموزش و پرورش این کشور، والدین موظف اند فرزندان خود را از 6 سالگی به مدرسه بفرستند. این اموزش ها بمدت حداقل 10 سال ادامه خواهد یافت. در ادامه توضیحات تکمیلی در مورد نظام آموزشی و قوانین مدارس سوئد تقدیم حضورتان خواهد شد:

مقطع پیش‌دبستانی

Förskola همان مهد کودک یا پیش دبستانی در ایران است. امکان حضور در این مدارس که توسط دولت سوئد اداره می شود، برای کودکان یک تا پنج ساله وجود دارد. میزان شهریه ای که برای این مقطع دریافت می شود بستگی به سن کودک و وضعیت شغلی و تحصیلی والدین دارد. مدارس پیش دبستانی سوئدی بر اهمیت بازی در رشد کودک تأکید می کند و با برنامه درسی که هدف آن تضمین نیازها و علایق فردی کودکان است، استعداد انان را پرورش می دهد و تلاش می کند تا بدون توجه به جنسیت، فرصت های یکسانی در زندگی برای کودکان فراهم کند.

مقطع دبستان

مقطع دبستان در مدرسه های سوئد، یک دوره اجباری است و والدین ملزم به فراهم کردن شرایط تحصیل فرزندانشان در این مقطع هستند. دوره دبستان دارای 4 مرحله است: förskoleklass یا معادل امادگی در ایران که کلاس صفر به حساب می اید و از 6 سالگی شروع می شود. کلاس های 1 الی 3 با عنوان lågstadiet (مرحله ابتدایی) شناخته می شود که کودکان در سال های 7 الی 10 سالگی در ان به تحصیل می پردازند. Mellanstadiet (مرحله میانی) برای کلاس های 4 تا 6 تحصیل که شامل کودکان 10 تا 13 سال می شود و کلاس های 7-9 با عنوان högstadiet (مرحله پایانی) جهت تحصیل نوجوانان 14 تا 16 سال در نظر گرفته شده. هزینه تحصیل در این دوره که به مقطع اجباری معروف است، برای اتباع سوئدی، در مدارس رایگان بوده (بجز چند مدرسه معدود خصوصی) و حتی مراقبت از فرزندان از درب منزل تا مدرسه و مدرسه تا درب منزل با سیستم اموزشی این کشور است.

مقطع دبیرستان

Gymnasium هم رده دبیرستان در ایران است. این مقطع که شامل سال های 10 تا 12 تحصیل در مدارس سوئد است، اختیاری بوده و دارای شرایط های گوناگونی است. افراد پس از اتمام دروه دبستان، یعنی از سن 16 سالگی می تواند برای تحصیل در 18 دوره یا شاخه تحصیلی اقدام کند. 6 دوره از این 18 دوره، قادر به ادامه تحصیلات اموزش عالی در دانشگاه های سوئد، خواهند شد و 12 شاخه دیگر یک سری آموزش و تعلیمات حرفه ای که می تواند در شغل های اتی مسمر ثمر واقع شود را ارائه می دهد.

سن

نام دوره

نام مقطع

18–19

کلاس سوم متوسطه

 

18 شاخه تحصیلی

 

دبیرستان

17–18

کلاس دوم متوسطه

16–17

کلاس اول متوسطه

15–16

کلاس نهم

 

مرحله پایانی

 

 

 

 

دبستان

14–15

کلاس هشتم

13–14

کلاس هفتم

12–13

کلاس ششم

 

مرحله میانی

11–12

کلاس پنجم

10–11

کلاس چهارم

9–10

کلاس سوم

 

مرحله ابتدایی

 

8–9

کلاس دوم

7–8

کلاس اول

6–7

آمادگی

1–6

پیش‌دبستانی

برنامه درسی و متون آموزشی در مدارس و دبیرستان های سوئد

شاگردان علاقه مند به تحصیل در مدارس سوئد و علاقه مندان به تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد باید از علایق و همچنین تجربیات خود در طی دوران تحصیل استفاده نمایند. شاگردان مختلف در مدارس کشور سوئد و در هنگام تحصیل در مقطع دبیرستان در سوئد فرا می گیرند که سوالات خود را مطرح نموده، به صورت منتقدانه تفکر نمایند و روش های گوناگون نگاه کردن به پیرامون خود را فرا گیرند. عمدتاً دانش آموزان در خود مدرسه تکالیفی را انجام می دهند و تعدادی تکلیف نیز برای منزل به آنان داده می شود. دانش آموزان در حال تحصیل در سوئد ناهار رایگان دریافت می نمایند و در بیشتر مواقع غذاهای مختلفی سرو می گردند. تحصیل در مقطع دبیرستان در سوئد شامل 18 برنامه تحصیلی در طی دوه سه سال دبیرستان می گردد. در این میان شش برنامه مقدمات و شرایط لازم را برای ورود به دوره آموزش عالی و دانشگاه فراهم می نمایند و 12 برنامه نیز شامل تحصیلات حرفه ای و تخصصی می گردد. شرایط ورود به هر یک از این برنامه ها در دبیرستان های مختلف سوئد متفاوت است اما در کل تمامی دانش آموزان باید توانسته باشند که سال نهم را به زبان های سوئدی و یا انگلیسی با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.

پاسپورت سوئد

این مقاله را از دست ندهید: پاسپورت سوئد

در این مقاله ما جوانب پاسپورت سوئد را به شما خواهیم آموخت.

سیستم نمره دهی در مدارس سوئد چگونه است؟

سیستم نمره دهی در مدارس سوئد چگونه است؟ این سوالی است که برای والدین مهاجری که قصد اعزام فرزندان خود به مدارس سوئد را دارند، پیشامد می کند. سیستم های نمره دهی متفاوتی تا سال 2011 روی کار بود، اما بعد از این سال، ساز و کار جدید و قابل تطبیق با سیستم معادل سازی نمره در اتحادیه اروپا اتخاذ شد. در مدل جدید نمره دهی، دانش اموز می تواند بین A تا F کسب امتیاز کند که A-E نمره قبولی و F نمره مردودی به حساب می اید. لازم به ذکر است که در طول سال های اول تا ششم، نمره ای برای دانش اموز ثبت نمی شود. از طرف دیگر دانش اموزان، برای ورود به دوره دبیرستان، باید نمره قبولی، در دروس زبان های انگلیسی، سوئدی و ریاضیات را کسب کرده باشند. همچنین برای انتخاب بین 18 شاخه تحصیلی در دسترس می بایست، توانسته باشند، نمره های حداقلی مورد نیاز ان شاخه را کسب نمایند، در غیر اینصورت باید وارد دوره مقدماتی شده، تا بعد از سپری کردن ان، بتوانند شاخه مد نظر خود را انتخاب کنند.

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان در سوئد

از آنجایی که اکثر مدارس خصوصی موجود در کشور سوئد هزینه های زیاد و سطح بالایی را به عنوان شهریه و هزینه تحصیل در سوئد دریافت می نمایند، اکثر دانش آموزان بین المللی جهت تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی سوئد و کمک هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلی رایگان دبیرستان در این کشور می باشند. این بورسیه های تحصیلی به دانش آموزان بین المللی در پرداخت هزینه تحصیل و یا کاهش هزینه های تحصیلی کمک می نمایند. اما باید در نظر داشت که اکثر بورسیه های تحصیلی برای مقاطع دانشگاهی در نظر گرفته می شوند و تنها تعداد محدودی از مدارس به دانش آموزان نخبه و دارای سوابق تحصیلی عالی، بورسیه های تحصیلی اعطا می نمایند. برای دریافت بورسیه تحصیلی مدارس در کشور سوئد و تحصیل کودکان در سوئد متقاضی تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد باید یک سال اول را در مدرسه مورد نظر تحصیل نموده و پس از یک سال در صورت کسب نمرات عالی و قرار گرفتن در جایگاه مناسب تحصیلی، برای سال بعد درخواست بورسیه تحصیلی نماید. به عبارتی تخفیفات شامل حال دانش آموز در هنگام پرداخت شهریه می شود. به عبارتی می توان گفت شانس دریافت بورسیه تحصیلی رایگان دبیرستان در سوئد و در مقاطع قبل از دانشگاه بسیار اندک است.

وضعیت اسکان و خوابگاه در مدارس و دبیرستان های سوئد

یکی از موارد بسیار دارای اهمیت برای خانواده ها و والدینی که فرزندان خود را جهت ادامه تحصیل به کشور سوئد ارسال می نمایند، وضعیت اسکان فرزندان است. اکثر مدارس شبانه روزی و بین المللی موجود در کشور سوئد دارای خوابگاه های بسیار مدرن و مجهزی می باشند که شرایط اسکان بسیار مناسبی را برای دانش آموزان بین المللی علاقه مند به تحصیل کودکان در سوئد و مدارس کشور سوئد فراهم می نمایند. این خوابگاه ها همگی مجهز به تمامی امکانات رفاهی بوده و دارای اتاق های یک نفره، دو نفره و یا چند نفره می باشند که قیمت هر یک از این اتاق ها با توجه به امکانات موجود در آن ها متفاوت می باشد که با مراجعه به وبسایت مدرسه مورد نظر امکان بررسی آن ها وجود دارد. همچنین دانش آموزان می توانند زندگی با یک خانواده سوئدی را جهت بهبود زبان سوئدی انتخاب نمایند که این خانواده باید تمامی امکانات لازم برای اسکان فرد را فراهم نماید و به عنوان قیم فرد از جانب خود مدرسه مشخص می گردد.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش و ویزای دانش آموزی سوئد

متقاضیان تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد برای ورود و تحصیل در این کشور، در صورتی که از اتباع اتحادیه اروپا نباشند باید ویزای سوئد جهت تحصیلی در این کشور را دریافت نمایند. متقاضیان پس از دریافت پذیرش از مدرسه و دبیرستان مورد نظر خود باید مدارکی را به صورت کامل آماده نموده و آن ها را به سفارت و یا کنسولگری کشور سوئد در کشور مبدا تحویل دهند و درخواست ویزای تحصیلی نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که تمامی مدارک باید واقعی باشند و نقصی در آن ها وجود نداشته باشد تا از ریجکت شدن و یا به تاخیر افتادن پروسه اخذ ویزای تحصیلی جلوگیری نمایند. مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی در هر کشوری ممکن است متفاوت از کشور دیگر باشد اما در کل مدارک مورد نیاز جهت طی نمودن پروسه ویزای دانش آموزی سوئد عبارتند از:

  • پاسپورت با حداقل اعتبار 12 ماه
  • چندین قطعه عکس استاندارد
  • بیمه
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین
  • نامه اخذ پذیرش از مدرسه و دبیرستان مورد نظر
  • پرینت بانکی جهت اثبات تمکن مالی
  • نامه سلامت پزشکی
  • فیش مربوط به واریز هزینه صدور ویزا

معرفی مدارس و دبیرستان های سوئد

تحصیل در مدارس و دبیرستان های عالی و برجسته کشور سوئد می تواند آرزوی هر یک از دانش آموزان در سطح جهان باشد. انتخاب مدرسه و دبیرستان یکی از مهم ترین قدم ها جهت تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس و دبیرستان های کشور سوئد است. همانگونه که بیان نمودیم تحصیل در مدارس دولتی کشور سوئد به صورت رایگان می باشد اما تحصیل در مدارس خصوص و بین المللی این کشور مستلزم پرداخت هزینه است. علاوه بر هزینه های تحصیل در هر یک از مدارس سوئد، دانش آموزان باید روش های تدریس، کادر آموزش دهنده و امکانات مختلف هر یک از مدارس را جهت اتخاذ بهترین تصمیم مورد بررسی قرار دهند. امکان تحصیل در مدارس خصوصی و شبانه روزی کشور سوئد به دو زبان انگلیسی و سوئدی برای دانش آموزان بین المللی فراهم می باشد. مدارس و دبیرستان های موجود در کشور سوئد بسیار مجهز و پیشرفته بوده و آخرین متدهای آموزشی ارائه شده در سطح جهان را به دانش آموزان ارائه می نمایند. در زیر می توان نام برخی از بهترین مدارس کشور سوئد را مشاهده نمود:

  • مدرسه بین المللی اسکاتلند :پیش دبستانی تا دبیرستان
  • مدرسه بین المللی استکهلم : پیش دبستانی تا دبیرستان
  • مدرسه بین المللی تانتو
  • مدرسه بین المللی Vasa
  • مدرسه بین المللی کوه سرخ
  • مدرسه بین المللی سولنتانا
  • مدرسه بین المللی بلادین
  • مدرسه بین المللی منطقه گوتنبرگ
  • دبیرستان ورزشی کونگ شولمزن
  • دبیرستان فرانسوی استکهلم
  • مدرسه بین المللی نورا رئال
  • مدرسه بین المللی ژیمناستیک شیلرسکا
  • مدرسه بین المللی استکهلم
  • دبیرستان ویکتور ریدبرگ

تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد

هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد و هزینه زندگی در سوئد

متقاضیان تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد و افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند باید هزینه تحصیل در سوئد را نیز با توجه به بودجه خود مورد بررسی قرار دهند. این نوع مقایسات به افراد کمک می نماید تا بتوانند بهترین کشور را جهت ادامه تحصیل با توجه به شرایط خود انتخاب نمایند. هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد با توجه به نوع امکانات هر مدرسه متفاوت است اما به صورت میانگین هزینه تحصیل مدارس سوئد حدود 80 الی 295 هزار کرون برابر با 7893 الی 29205 یورو در سال است. همچنین دانش آموزان باید کتاب درسی تهیه نموده و هزینه ای حدود 73 یورو در ماه بابت کتاب پرداخت نمایند. هزینه های زندگی در سوئد نیز با توجه به استایل و سبک زندگی هر فردی متفاوت است اما در کل هزینه زندگی در این کشور با توجه به رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی سطح بالا، حدود 8 هزار کرون در ماه است. در جدول موجود در زیر هزینه برخی از اقلام مصرفی در کشور سوئد بر اساس یورو ذکر گردیده است:

اقلام

هزینه ها

اقلام

هزینه ها

غذا در رستوران ارزان قیمت

9.34

یک کیلو گوجه فرنگی

2.62

غذا در رستوران متوسط

56.02

یک کیلو سیب زمینی

0.97

آب معدنی

1.56

یک کیلو پیاز

1.06

نوشابه

1.75

کاهو

1.71

یک لیتر شیر

1.04

بطری آب 1.5 لیتری

1.32

یک قرص نان سفید تازه 500 گرمی

2.02

بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی

2.80

یک کیلو برنج سفید

2.22

رفت و آمد معمول ماهانه

74.69

12 عدد تخم مرغ

2.53

تاکسی 1 کیلومتر

4.57

یک کیلو پنیر محلی

7.88

تاکسی 1 ساعت انتظار

48.08

یک کیلو سینه مرغ

8.62

یک لیتر بنزین

1.43

یک کیلو گوشت گوساله

12.93

یک کیلو سیب

2.32

اینترنت 60 mbps یا بیشتر

26.50

یک کیلو موز

1.98

شرایط اخذ ویزای همراه برای افراد دارای ویزای دانش آموزی سوئد

همان گونه که می دانید منظور از تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد، در رابطه با دانش آموزانی است که دارای سنین زیر 18 سال می باشند. هدف اکثر خانواده ها از ارسال فرزندان خود به کشوری دیگر جهت ادامه تحصیل، یافتن راهی برای مهاجرت خود به آن کشور است و هم این که بتوانند در زمان تحصیل فرزندشان در کنار وی باقی بمانند. والدینی که فرزندان خود را جهت تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد راهی این کشور می نمایند نمی توانند ویزایی تحت عنوان ویزای همراه از دولت کشور سوئد دریافت نمایند. در قوانین موجود در این کشور همراه به خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال اطلاق می گردد. والدین دانش آموزان در حال تحصیل در این کشور، تنها از طریق ویزای توریستی سوئد با توجه به زمان مشخص شده در ویزا می توانند کنار فرزندان خود باشند. افرادی که از طریق ویزای توریستی وارد خاک کشور سوئد می شوند باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان کار در سوئد، تحصیل و سرمایه گذاری در سوئد از طریق این ویزا برای آنان وجود ندارد. پس در کل امکان دریافت ویزای همراه برای والدین دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس سوئد وجود ندارد.

موقعیت ورود به دانشگاه های کشور سوئد پس از تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد

دانش آموزانی که در حال تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد هستند، به صورت معمول با هدف ورود و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، وارد سوئد گردیده اند. راه یابی به دانشگاه های عالی و بسیار معتبر کشور سوئد برای دانش آموزانی که مقطع دبیرستان را در این کشور به پایان رسانده اند آسان تر است. شرایط ورود به هر یک از دانشگاه های کشور سوئد متفاوت است که در وبسایت هر دانشگاه قابل مشاهده می باشند. دانش آموزان بین المللی برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه های سوئد باید دارای دیپلم معتبر دوازده سال باشند. دانشجویان جهت ادامه تحصیل در سوئد باید توانایی تکلم به یکی از زبان های انگلیسی و یا سوئدی را داشته باشند. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه مدرک زبان آیلتس مورد نیاز است. لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه ها جهت پذیرش دانشجویان بین المللی دارای آزمون ورودی می باشند. تحصیل پزشکی در سوئد در دانشگاه های این کشور نیز پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان از دبیرستان های سوئد وجود دارد.


تحصیل در کالج لافبورو

 

پرسش: من بنده دارای فرزند کلاس دهمی هستم و قصد دارم برای تحصیل به سوئد بفرستم. چطور اقدام کنم؟ خواهر بنده مقیم این کشور است. آیا می توانند کمک کنند؟

 


سوالات متداول راجع به تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد

چه اسنادی جهت اخذ ویزای دانش آموزی سوئد نیاز است؟

اسناد مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانش آموزی سوئد شامل: گذرنامه با اعتبار بیشتر از یک سال، عکس، بیمه سلامت، گواهی سلامت، مدارک تحصیلی دوره های قبلی، نامه اخذ پذیرش از مدرسه و دبیرستان مورد نظر، اثبات تمکن مالی، رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا.

ایا روش تدریس در مدارس سوئد منطبق با استاندارد های اتحادیه اروپا است؟

بله، از سال 2011 وزارت اموزش و پرورش، سعی در استاندارد سازی سیستم اموزشی در سوئد با معیار های اتحادیه اروپا نموده است، و فارغ التحصیلان به راحتی امکان تطبیق مدرک تحصیلات مقدماتی (دیپلم) خود را در کشور های این اتحادیه دارند.

مقاطع در مدرسه های سوئد به چه شکل است؟

سیستم اموزشی مدرسه های سوئد دارای مقاطع پیش دبستان (1 تا 6 سال)، دوره اجباری دبستان (6 تا 16) و دوره اختیاری دبیرستان (16 تا 18) است.

✅ هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد چقدر است؟

هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های 80 الی 295 هزار کرون در سال است.

✅ آیا امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده متقاضیان تحصیل در مدارس سوئد وجود دارد؟

خیر امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده متقاضیان تحصیل در مدارس سوئد وجود ندارد و خانواده ها تنها از طریق دریافت ویزای توریستی می توانند مدتی را در کنار فرزند خود سپری کنند.

✅ آیا امکان تحصیل رایگان در مدارس سوئد برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد؟

دانش آموزان بین المللی جهت تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی سوئد باید شهریه پرداخت نمایند.

✅ آیا جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد اثبات تمکن مالی مورد نیاز است؟

بله جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد فرد باید با ارائه پرینت بانکی تمکن مالی خود را به اثبات برساند.


سخن پایانی

تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد، ویزای دانش آموزی سوئد، شرایط تحصیل در دبیرستان سوئد و امکان ورود به دانشگاه های سوئد پس از فارغ التحصیلی از مدارس سوئد در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. همانگونه که بیان نمودیم دانش آموزان بین المللی جهت تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی سوئد باید شهریه پرداخت نمایند. امکان تحصیل در مدارس سوئد به دو زبان سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است. هر یک از این مدارس جهت پذیرش دانشجویان بین المللی دارای شرایطی می باشند. علاقه مندان به تحصیل در مدارس و دبیرستان های سوئد پس از اخذ پذیرش باید جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند. امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده متقاضیان وجود ندارد و تنها از طریق ویزای توریستی می توانند مدتی را در کنار فرزندان خود سپری نمایند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات در این زمینه و اعزام دانش آموزان به این کشور می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند گردید و یا سوالات خود را در قسمت انتهایی مقاله مدارس سوئد مطرح نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.

امتیاز 4.87 از 5 ( 7 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
سینا ابراهیمی
سلام ایا تحصیل در دبیرستان های شبانه روز و سپس دانشگاه موجب گرفتن پاسپورت می شود؟ اگر می شود چند سال زمان می برد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام دوست عزیز شما بعد از اتمام تحصیلتان بایستی وارد بازار کار شوید تا بتوانید به اقامت دائم و پاسمورت برسید.
negin
اگه تو سوئد قیم داشته باشیم میتونیم تو مدارس معمولی دولتی درس بخونیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی با وجو قیم این امکان وجود دارد. موفق باشید.
شقایق رحمتی
با سلام میتوان در سویدبرای بچه پنج ساله تقاضای ویزای تحصیلی از مدارس رو کرد ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر در این کشور قیم داشته باشند بلی وگرنه برای چنین سنی کشور انگلستان مناسب است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت کامل بررسی شود.
پریسا سعیدی
من ۴ سال هست که ساکن سوئد هستم و اقامت دائم این کشور رو دارم اما هنوز پاسپورت سوئدی نگرفته و پاسپورت افغانستان را دارم . میخواستم بدونم که با توجه به شرایط،اقامت من در سوئد میتونم اسپانسر برادرم در ایران بشم که بیاد و با من زندگی کنه . برادرم زیر ۱۸ سال هست ؟من و همسرم هردو کار میکنیم و میتونم هزینه هاش رو تامین کنم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باید به اداره اقامت محل زندگی تان مراجعه بفرمایید، ببینید می توانید قیم فرزندتان بشوید یا خیر.
مریم
سلام در کشور سوئد برای ورود به رشته پزشکی باید کنکور و یا امتحانی داد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی برای ورود به رشته پزشکی امتحان ورودی دارید.
مریم
سلام وقت بخیر امتحانی که گرفته میشه شبیه کنکور هست یا راحت تره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز به گستردگی کنکور ایران نیست ولی به زبان سوئدی و رقابتی است.
مریم
سلام وقت بخیر امتحانی که گرفته میشه شبیه کنکور هست یا راحت تره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز به گستردگی کنکور ایران نیست ولی به زبان سوئدی و رقابتی است.
ملیکا
سلام سوالم این بود که اگر وارد دبیرستان در سوئد بشیم باید مثل ایران رشته بزنیم؟ و اینکه برای رشته گرافیک یا عکاسی کنکور دارن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز زیر 18 سال اگر بخواهید در مدارس سوئد تحصیل کنید باید قیم داشته باشید و بلی شما در خارج کشور هم وقتی دربیرستان را می گذرونید بعدش در دوره کالج انتخاب رشته دارید.
آمنه
سلام وقتتون بخیر اگر با ویزای تحصیلی به سوئد برویم فرزندانم می توانند در مدارس دولتی سوئد مشغول به تحصیل شوند؟ یا خیر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی وقتی خود شما مقیم باشید این امکان برای شما فراهم است.
علی
سلام من زبان انگلیسی رو بلدم و در سوئد قیم دارم . ولی زبان سوئدی بلد نیستم . میتونم به مدارس سوئدی برم و در اونجا با زبان انگلیسی درس بخونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز تحصیل در مدارس دولتی به زبان سوئدی و تحصیل در مدارس خصوصی به زبان انگلیسی می باشد
شبنم نوابی
سلام اگر برای فرصت مطالعاتی دکتری به سوئد بروم فرزندانم می توانند در مدارس دولتی، رایگان تحصیل کنند؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز تحصیل فرزندان در مدارس دولتی به صورت رایگان امکان پذیر می باشد.
مشاوره رایگان