مدارس ایتالیا

27 نظر

خانواده های زیادی تمایل دارند تا فرزندان زیر 18 سال خود را برای تحصیل به کشورهای مختلف دنیا بفرستند و ایتالیا یکی از این کشورهاست. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا و موضوعاتی حول این محور از جمله هزینه ها و شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا، شرایط اسکان متقاضیان تحصیل در دبیرستان های ایتالیا و... آشنا نماییم. شما پس از مطالعه دقیق این نوشتار پی خواهید برد که آیا تحصیل در ایتالیا گزینه مناسبی می باشد یا خیر. البته همانطور که می دانید کشورهایی همچون انگلستان، آمریکا، کانادا، سوئیس، اتریش و... جزو پیشرفته ترین کشورها برای تحصیل در دوران ابتدایی و دبیرستان هستند. موسسه ملک پور این مقاله را با هدف آگاهی در زمینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های اتریش تهیه و تنظیم نموده است و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین موسسه استفاده نموده و ضمن بررسی شرایط خود، پاسخ سوالاتتان را نیز دریافت نمایید. مطالب نوشته شده در مقاله حاضر پس از مشورت با وکلای محلی ایتالیا و استفاده از سایتهای معتبر مدارس ایتالیا به تحریر در آمده. بدیهی است ارائه این اطلاعات به معنی ارائه خدمات به شما عزیزان  نیست؛ لذا پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات لازم از میزان خدمات ما با مشاوران موسسه تماس گرفته و پس از مشاوره رایگان بهترین تصمیم را برای آینده تحصیلی خود بگیرید.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملکتحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا

درباره کشور ایتالیا و شرایط کلی تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا

تحصیل در ایتالیا مانند بسیاری از کشورهای دنیا تحصیل را برای کودکان از سن 6 سالگی به صورت اجباری اجرا می شود و هزینه تحصیل در دبیرستان های ایتالیا و مدارس ابتدایی ایتالیا برای کودکان در مدارس دولتی رایگان خواهد بود. کودکان معمولاً تا سن 11 سالگی در مدارس ابتدایی ایتالیا مشغول به تحصیل هستند و پس از آن وارد مقطع متوسطه و پس از آن وارد دبیرستان می شوند. به طور معمول دانش آموزان از سن 14 سالگی وارد دبیرستان می گردند و تحصیلات خود را تا دریافت مدرک دیپلم در آنجا ادامه می دهند نیازی نیست تا مبلغی بابت هزینه های تحصیل در دبیرستان های ایتالیا پرداخت نمایند.

  • جدید ترین ویدئوی موسسه ملک پور در رابطه با تحصیل در ایتالیا به همراه بورس

 

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد تحصیل در ایتالیا به همراه بورسیه

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد تحصیل در ایتالیا به همراه بورسیه

 

  • دیگر ویدئوهای موسسه ملک پور در رابطه با تحصیل پزشکی در ایتالیا

 

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد شرایط امتحان پزشکی در ایتالیا

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد شرایط امتحان پزشکی در ایتالیا

زبان ایتالیایی پایه و اساس تحصیل در ایتالیا است و دانش آموزان از ابتدا این زبان را می آموزند و زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم در کنار آن فرا می گیرند. البته مدارس بین المللی برای دانش آموزانی که مهاجرت به ایتالیا می نمایند نیز وجود دارد که در آنها تدریس به زبان انگلیسی صورت می گیرد. در ادامه با جزئیات بیشتری در خصوص شرایط تحصیل در مدارس ایتالیا ارائه خواهیم نمود.

نظام آموزشی ایتالیا

نظام اموزشی ایتالیا شرایط مناسبی را برای پیشرفت افراد به وجود می آورد و به همین دلیل است که متقاضیان بسیاری در سراسر دنیا به منظور ورود به سیستم آموزشی این کشور، تصمیم به مهاجرت می گیرند. خیلی از افراد نیز در صدد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا هستند و دوست دارند در رابطه با سیستم آموزشی این کشور بهتر بدانند. ما نیز تصمیم گرفته ایم که جزییات دقیقی پیرامون نظام آموزشی مدارس ایتالیا را در جدول زیر بیان کنیم:

اسم دوره

طول دوره

سن دانش آموز

 Scuola Primaria یا Scuola Elementare(دبستان یا مدرسه ابتدایی ایتالیا)

5 سال

6 تا 11 سال

متوسطه اول

4سال

11 تا 14 سالگی

متوسطه دوم

4سال

15 تا 19 سالگی

انواع مدارس ایتالیا

اولین مقطع و مرحله تحصیلی در کشور ایتالیا مربوط به مدارس این کشور می باشد. مدارس کشور ایتالیا به مدارس دولتی و خصوصی تقسیم می شود. هرکدام از این مدارس دارای شرایطی به شرح زیر است:

مدارس دولتی ایتالیا

زبان تدریس در مدارس دولتی ایتالیایی می باشد و هزینه تحصیل نیز رایگان است. دانش آموزان بین المللی تنها در صورتی می توانند وارد مدارس دولتی ایتالیا شوند که فردی به عنوان قیم قانونی آنها در کشور ایتالیا وجود داشته باشد. در غیر این صورت آنها تنها گزینه تحصیل در مدارس خصوصی کشور ایتالیا را خواهند داشت.

مدارس خصوصی

مدارس خصوصی آموزش خود را به زبان انگلیسی و زبان ایتالیایی ارائه می‌دهند. این مدارس پذیرای اکثر دانش آموزان بین المللی می باشد. چرا که علاوه بر آموزش، امکانات و خدمات دیگری از جمله: اسکان، غذا و غیره را نیز بر عهده می‌گیرد. تحصیل در اینگونه مدارس رایگان نبوده و افراد باید سالانه بین ۱۳ تا ۱۸ هزار یورو بپردازند.

تحصیل در مدارس شبانه روزی ایتالیا

تحصیل در مدارس شبانه روزی ایتالیا بیشتر مناسب دانش آموزان بین المللی می باشد چرا که آنها با ثبت نام در این مدارس دیگر دغدغه امکاناتی نظیر اقامت، غذا، حمل و نقل و... را نخواهند داشت. این نوع مدارس در لیست مدارس خصوصی ایتالیا قرار دارد که هزینه هایی را نیز برای افراد در پی خواهد داشت و گزینه بسیار مناسبی برای دانش آموزان بین المللی می باشد چرا که در مدارس شبانه روزی، دانش آموزان به تحصیل و زندگی در کنار دیگر دانش آموزان و پرسنل مدارس، خواهند پرداخت.

برنامه درسی و متون آموزشی در مدارس و دبیرستان های ایتالیا

دانستن اینکه دانش آموزان در هنگام تحصیل در دبیرستان های ایتالیا چه دروسی را می آموزند از سوالاتی است که توسط خانواده ها مطرح می شود. در پاسخ باید گفت که مانند تمام کشورهای دنیا دروس تحصیلی در مقاطع مختلف با هم تفاوت بسیاری دارد. دانش آموزان در مدارس ابتدایی ایتالیا پایه و اساس تحصیل یعنی خواندن و نوشتن را می آموزند و مبانی ریاضی و سایر علوم را آموزش می بینند. البته در مدارس ابتدایی برخی موارد دیگر همچون کار تیمی، ورزش، هنرهایی همچون موسیقی، تکنولوژی و... نیز به کودکان آموزش داده می شود تا با ورود به مقاطع بالاتر راحت تر استعداد خود را شناسایی نمایند. دانش آموزان تا انتهای تحصیل در مدارس ابتدایی ایتالیا آزمونی برای گذراندن مقطع تحصیلی نمی دهند و پس از اتمام دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه می شوند و با 3 سال آموزش، به نوعی برای ورود به دوره دبیرستان و تحصیلات تخصصی تر آماده می شوند.

دبیرستان های ایتالیا با دو رویکرد ورود به بازار کار و یا ورود به دانشگاه طراحی شده است که The Liceo دانش آموزان را برای دوره های آکادمیک و Istitute به دوره های فنی و حرفه ای محسوب می شود. در دوره های The Liceo دانش آموزان زبان، ریاضیات، شیمی، زیست شناسی، فیزیک، جغرافیا، تاریخ و... را می آموزند و در دوره های Istitute هم مطابق با حرفه ای که انتخاب نموده باشند آموزش های لازم را می بینند. دانش آموزان پس از اتمام دوره دبیرستان مدرک دیپلم خود را دریافت نموده و مجوز ورود به دانشگاه را بدست خواهند آورد.

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان ایتالیا

دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا برای کاهش هزینه های تحصیل در دبیرستان های ایتالیا نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که خانواده های دانش آموزان متقاضی مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در ذهن خود دارند و تمایل دارند تا در صورت وجود چنین امکانی از آن بهره ببرند. همانطور که می دانید بورسیه های تحصیلی متعدد به طور معمول برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت و یا با استعداد در نظر گرفته می شود اما نکته اینجاست که بیشتر این بورسیه ها برای مقاطع بالای دانشگاهی می باشد و در واقع بورسیه های زیادی برای هزینه های تحصیل دبیرستان های ایتالیا وجود ندارد. تنها شاید برخی از دانش آموزان برتر مدارس بتوانند هدایا و جوایزی از دبیرستان دریافت کنند که بخشی از هزینه های آنها جبران شود. در واقع دانش آموزی که در مدرسه بین المللی خصوصی درس می خواند باید نشان دهد که نیازی به بورسیه تحصیلی ندارد و می تواند بدون آن از پس هزینه های خود بر آید.

وضعیت اسکان و خوابگاه در مدارس و دبیرستان های ایتالیا

اقامت فرزندان یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که خانواده های ایرانی برای تحصیل در مدارس ایتالیا و دبیرستان ها برای فرزند خود دارند و به نوعی میخواهند تا از آسایش فرزندان خود اطمینان یابند. در این مبحث باید به این موضوع اشاره کنیم که مانند بسیاری از کشورهای دنیا، دو نوع وضعیت اقامتی برای دانش آموزان بین المللی در ایتالیا وجود دارد که یکی تحصیل در مدارس شبانه روزی و استفاده از خوابگاه دانش آموزی است و دیگری اقامت در کنار یک خانواده ایتالیایی که قبلاً برای اقامت یک دانش آموز تاییدیه های لازم را دریافت کرده اند. این خانواده ها مسئولیت های متعددی همچون مراقبت، غذا، رفت و آمد و... فرزندان را بر عهده دارند و به دانش آموز برای آشنایی با زبان و فرهنگ ایتالیایی کمک زیادی می کنند. دریافت مجوز برای این مسئولیت دشوار است و خانواده باید استانداردهای زیادی را داشته باشد. برای اقامت در خوابگاه ها نیز دانش آموزان امکانات رفاهی زیادی دارند و می توانند در اتاق های تک نفره یا تعداد بیشتر اقامت داشته باشند که معمولاً خوابگاه دانش آموزان در محیط نزدیک به مدرسه است و دانش آموز باید قوانین خاصی را رعایت نماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ایتالیا

دریافت پذیرش از مدرسه و سپس دریافت ویزا یک کار حساس و مهم در پروسه مهاجرت است و در صورت بروز کوچکترین موضوعی ممکن است پروسه مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل را به تعویق اندازد و یا حتی منتفی شود. استفاده از یک مشاور مهاجرتی برای انجام پروسه به صورت صحیح و منظم می تواند کمک بزرگی در موفقیت در مهاجرت باشد. متقاضیان تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا برای دریافت پذیرش مدارک زیادی نیاز ندارند و در واقع دانش آموز با داشتن سوابق تحصیلی خود و با دانستن زبان انگلیسی در سطحی قابل قبول می تواند وارد مدارس ابتدایی ایتالیا و یا حتی دبیرستان های این کشور وارد شود. البته با توجه به اینکه دانش آموزان بین المللی باید هزینه های تحصیل و زندگی خود را نیز پرداخت نمایند و در واقع داشتن تمکن مالی کافی یکی از شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا توسط متقاضی مدرسه ابتدایی و تحصیل در دبیرستان های ایتالیا می باشد. اصلی ترین مدارکی که متقاضی باید به همراه داشته باشد عبارتند از:

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت معتبر
  • سوابق تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • نامه پذیرش از مدرسه برای دریافت ویزا
  • انگیزه نامه تحصیل در ایتالیا
  • نامه تمکن مالی
  • عکس پاسپورتی

برای یادگیری زبان انگلیسی می توانید از متدی سریع برای آموزش استفاده نمایید و در زمانی کوتاه توانایی خود را تا سطح قابل توجهی بالا ببرید. استفاده از محصول دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC) می تواند کمک بزرگی برای رسیدن شما به این هدف باشد.

انتخاب دفتر مهاجرتی

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

معرفی مدارس و دبیرستان های ایتالیا

تا اینجای کار مطالب متعددی در خصوص تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا مطرح نمودیم و خوب است تا با برخی از این مدارس آشنا شویم. مدارس ایتالیا هم به صورت دولتی و هم به صورت خصوصی و بین المللی هستند که دانش آموزان خارجی باید برای تحصیل در دبیرستان های ایتالیا، مدارس بین المللی را انتخاب نمایند. این مدارس از نظر سطح کیفی تفاوت هایی با هم دارند و برای انتخاب هر کدام از آنها توصیه می شود که امکانات آنها به دقت بررسی شود. حتی برخی از مدارس بین المللی در این کشور شعباتی دارند و دانش آموزان می توانند در این مدارس نیز تحصیل نمایند. در جدول زیر برخی از بهترین مدارس بین المللی در ایتالیا را برای شما ذکر نموده ایم.

 

نام مدرسه

شهر

شرایط سنی برای پذیرش

حدود هزینه (یورو)

Ambrit International Scool

رم

سنین 3 الی 14 سال

20.355-10.812

American Overseas School

رم

تمام رده های سنی

26.275-5.200

Castelli International School

رم

سنین 6 الی 13 سال

10.900-8.600

International School of Bergamo

برگامو

تمام رده های سنی

14.100-8.100

International School of Florence

فلورانس

تمام رده های سنی

22.000-12.500

International School of Venice

ونیز

سنین 3 الی 14 سال

9.282-6.750

The International School in Genoa

جنوا

تمام رده های سنی

17.588-10.356

Marymount International School Rome

رم

تمام رده های سنی

22.900-11.700

The English International School of Padua

پادوا

سنین 3 الی 13 سال

11.750-5.250

Rome International School

رم

سنین 3 الی 13 سال

21.200-9.100

هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا

بررسی هزینه تحصیل در دبیرستان های ایتالیا و همینطور مدارس این کشور برای خانواده هایی که فرزندان خود را برای تحصیل راهی این کشور می کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. در مطالب قبل به این موضوع اشاره شد که در واقع تحصیل در مدارس ایتالیا به زبان ایتالیایی و در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان می باشد ولی دانش آموزان بین المللی که باید در مدارس خصوصی و یا شبانه روزی تحصیل نمایند هزینه هایی را بابت تحصیل خود باید در نظر بگیرند. به طور کلی حدود هزینه ای که خانواده ها برای تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا بسته به نوع مدرسه، مقطع تحصیلی، امکانات و شهر آن باید در نظر بگیرند به طور میانگین در حدود 10.000 الی 15.000 یورو در سال می باشد که بسته به تعداد سال های تحصیل فرزندشان باید توان پرداخت آن را داشته باشند. البته هزینه های زندگی که در بخشی جداگانه بررسی شده است را نیز باید به این مبلغ افزود.

تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا

یکی از عمده هزینه هایی که مهاجرین باید در نظر بگیرند هزینه های زندگی در کشورهاست. اگرچه متقاضیانی که فرزندان خود را برای مدرسه ایتالیا و تحصیل در دبیرستان های ایتالیا آماده می نمایند می دانند که در صورت تحصیل در مدارس شبانه روزی ایتالیا هزینه های زندگی را نیز باید به مدرسه پرداخت نمایند. با این حال خالی از لطف نیست که هزینه های زندگی یک شخص در ایتالیا را بررسی کنیم. زندگی در ایتالیا بسته به شهر محل اقامت هزینه های متفاوتی خواهد داشت اما میانگین هزینه ها در این کشور برای یک نفر حدود 700 تا 800 یورو در ماه در نظر گرفته می شود که این بسته به شرایط زندگی افراد متفاوت است. با توجه به این توضیحات برخی از هزینه های روزمره زندگی در ایتالیا را جدولی تهیه نمودیم که در ذیل این متن قابل مشاهده می باشد.

 

میانگین هزینه های زندگی در ایتالیا

شرح

هزینه (یورو)

 

شرح

هزینه (یورو)

غذا در رستوران معمولی

15

بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی)

1.50

آب معدنی (0.33 لیتر)

1.05

تاکسی (1 کیلومتر)

1.30

شیر (1 لیتری)

1.16

گازوئیل (1 لیتر)

1.53

برنج (1 کیلو)

1.97

هزینه باشگاه (ماهیانه)

46.91

نان سفید (500 گرم)

1.59

هزینه انرژی (آب، برق و...)

157.01

تخم مرغ (12 عدد)

2.80

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

596

سیب (1 کیلو)

1.81

اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر

451

سیب زمینی (1 کیلو)

1.24

اینترنت

28.97

مک دونالد

8

سینما

8.50

کاپوچینو

1.39

شهریه مهدکودک خصوصی

444

شرایط اخذ ویزای همراه ایتالیا

تصور برخی از خانواده ها بر این است که با دریافت ویزا برای فرزندانشان این امکان را پیدا می کنند تا به همراه فرزندشان وارد کشور مقصد شده و در کنار او اقامت دریافت نمایند. اما به راستی چنین است؟ پاسخ کلی به این سوال این است که خیر، دریافت اقامت تحصیلی برای فرزند منجر به دریافت اقامت برای پدر، مادر و یا برادر و خواهر شخص اصلی نمی شود. اما در برخی کشورها مانند کانادا، انگلستان و استرالیا ویزای برای یکی از والدین (در صورت واجد شرایط بودن) صادر می گردد که بتوانند مدت محدودی را در کنار فرزندشان حضور داشته باشند. با توجه به موضوع مقاله باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که اگر قصد تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا برای فرزندانتان را دارید نمی توانید از این طریق برای خود اقامت دریافت نمایید. این در حالی است که فرزندان زیر 18 سال شما می توانند با دریافت اقامت توسط شما به شما ملحق شده و اقامت دریافت نمایند.

شرایط ورود به دانشگاه پس از تحصیل در دبیرستان های ایتالیا

 پس از دوره متوسطه دوم است که شرایط ورود متقاضیان به دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. از آنجایی که دانشگاه ایتالیا با مقطع کارشناسی آغاز می شود، افرادی که میخواهند وارد این مقطع شوند، باید به زبان انگلیسی و ایتالیایی تسلط داشته باشد. اکثر دانشگاه های ایتالیا برای مقطع کارشناسی اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند. اما بعضی از دانشگاه های ایتالیا، بدون آزمون ورودی دانشجو می پذیرند‌. دارا بودن مدرک ۱۲ ساله تحصیل در دبیرستان های ایتالیا و ارائه ریزنمرات تحصیلی مدارس ایتالیا، موجب می‌شود تا افراد به دانشگاه ها ورود پیدا کنند.

وضعیت اقامت و تابعیت پس از تحصیل در ایتالیا

دریافت اقامت ایتالیا و تابعیت از اهداف اصلی خانواده ها برای آینده فرزندانی است که می خواهند برای مدرسه ابتدایی و تحصیل در دبیرستان های ایتالیا اقدام نمایند. لازم به ذکر است که کشورهای با ارزش اقامت و تابعیت بالاتری همچون انگلستان، آمریکا، کانادا، اتریش، سوئیس و... می تواند مقصد شما باشد. این مقاله توسط تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور نگاشته شده است و کپی برداری از مطالب این نوشتار بدون ذکر منبع آن غیر قانونی و غیر شرعی می باشد. با این وجود اگر باز هم هدف شما تحصیل در ایتالیا باشد باید توجه نمایید که دانش آموزان پس از گذشتن از سن 18 سال و اتمام تحصیلات باید مشغول به کار شده اقامت کاری دریافت نمایند و بعد از 5 سال پرداخت مالیات و بیمه می توانند اقامت دائم کشور ایتالیا را بدست آورند. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، متقاضیان در ایتالیا پس از 10 سال اقامت و در صورت تسلط به زبان ایتالیایی و ادغام با فرهنگ این کشور و گذراندن آزمون می توانند پاسپورت ایتالیا را اخذ نمایند.

مزایا و معایب تحصیل در مدارس ایتالیا

قطعا مهاجرت تحصیلی به هر کشور و در هر مقطعی که باشد، دارای مزایا و معایب متعددی خواهد بود. نمی توان انجام این کار یعنی تحصیل در کشوری دیگر را تنها با نقطه قوت دید و یا به نیمه خالی لیوان در این زمینه توجه نمود. برای بهترین تصمیم گیری در این زمینه باید معایب و مزایا را با هم در نظر گرفت و به همین دلیل، در ادامه به مزایا و معایب تحصیل در مدارس ایتالیا می پردازیم:

مزایای مدارس ایتالیا

  • وجود امکانات رفاهی متعدد در زمینه آموزش و سرگرمی دانش آموزان
  • سطح علمی بالای مدارس
  • وجود سیستم آموزشی متناسب با استانداردهای جهانی
  • هزینه مقرون به صرفه
  • امکان تحصیل زبان انگلیسی
  • ایجاد بستر مناسب برای ورود به دانشگاه های ایتالیا

معایب مدارس ایتالیا

  • الزام به یادگیری زبان ایتالیایی در کنار زبان انگلیسی
  • عدم همراهی خانواده
  • وجود تفاوت بین سیستم آموزش و پرورش ایران و ایتالیا

سوالات متداول راجع به تحصیل در مدارس ایتالیا

✅ آیا امکان ورود به مدارس ابتدایی ایتالیا برای ایرانیان وجود دارد؟

 بله در صورت دارا بودن شرایط، دانش آموز ایرانی نیز می توانند به مقاطع مختلف تحصیلی ایتالیا ورود و شروع به تحصیل کنند.

✅ قوانین مدارس ایتالیا چیست؟

ورود به مدارس ایتالیا دارای قوانین و شرایط مشخصی می باشد که مهم ترین آن سن پذیرش در مدارس که از ۶ تا ۱۹ سالگی می باشد.

✅ جایگاه تربیت بدنی در مدارس ایتالیا کجا است؟

متاسفانه برخلاف اکثر کشورهای اروپایی، سیستم آموزشی ایتالیا جایگاه مناسبی را برای ورزش و تربیت بدنی در نظر نگرفته و این اتفاق مهم، در کشور ایتالیا با کم توجهی روبرو است.

✅ آیا امکان تحصیل در مدارس دولتی برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد؟

با توجه به عدم حضور خانواده دانش آموزان و نیاز دانش آموزان به داشتن قیّم، امکان تحصیل برای متقاضیان بین المللی فراهم نیست مگر اینکه خانواده دانش آموز در ایتالیا مقیم باشند.

✅ هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا چقدر است؟

هزینه ها بسته به مقطع تحصیلی و امکانات مدرسه و عوامل دیگر به طور میانگین در حدود 10 الی 15 هزار یورو می باشد.

✅ آیا امکان اخذ اقامت برای یکی از والدین دانش آموز در هنگام تحصیل در ایتالیا وجود دارد؟

خیر، ویزای تحصیلی ایتالیا برای دانش آموزان زیر 18 سال اقامتی برای والدین را به همراه ندارد.

✅ آیا دانستن زبان ایتالیایی برای تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا الزامی است؟

خیر، دانش آموزان می توانند در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی تحصیل نمایند.

 


_____________سخن پایانی در مورد تحصیل در مدارس ایتالیا___________

در این مقاله موضوعات مختلفی در باب تحصیل در مدارس ایتالیا از جمله هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا، شرایط پذیرش و امکانات مدارس ابتدایی ایتالیا، نظام آموزشی این کشور، برنامه های درسی، مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ویزا، دریافت اقامت و تابعیت و... را مورد تحلیل و بررسی علمی و دقیق قرار دادیم. اما سوال اینجاست آیا ایتالیا بهترین گزینه ای است که خانواده ها می توانند برای فرزندان انتخاب کنند؟ قطعا گزینه های بهتری همچون مدارس درجه یک انگلستان، سوئیس، کانادا، اتریش، فرانسه، آمریکا و... وجود دارد که می تواند گزینه های جذاب تری برای تحصیل و آینده فرزندان باشد. با این حال اگر با مطالعه این مقاله که توسط موسسه ملک پور تهیه و تنظیم شده است سوالی در خصوص تحصیل در مدارس و تحصیل در دبیرستان های ایتالیا داشتید می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین موسسه استفاده نمایید. ضمن اینکه امکان دریافت پاسخ خود با یادداشت نمودن نظرات خود در زیر همین متن و در قسمت دیدگاه ها را نیز دارید.

امتیاز 4.5 از 5 ( 11 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
شهراد
سلام وقتتون بخیر سوال من این است که دانش اموزان پس از اتمام دوره دبیرستان the liceo مدارس خصوصی که آماده ورود به دانشگاه میشوند پذیرششان در دانشگاه های خوب به چه صورت است و به چه صورت میتوانند بورسیه تحصیلی بگیرند تا در هزینه های تحصیل دانشگاه کم کند ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور کلی دانشجویان در ایتالیا امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی متعددی را دارند که بخشی یا تمام هزینه های تحصیل و یا حتی هزینه های زندگی شما را تامین می نمایند. حال اینکه در مدارس این کشور نیز تحصیل کرده باشید و زبان ایتالیایی هم بندانید شانس تحصیل در دانشگاه های ایتالیایی را نیز دارید.
Bardia
سلام من ۱۵ سالمه و معدلم ۱۹/۹۵. چجوری میتونم توی وبینار تحصیل رایگان در اتریش شرکت کنم و برم اون مدرسه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز این وبینار انجام شده و برای ثبت نام در دوره های آینده، پیج اینستاگرام ما را فالو نمایید زیرا هر زمان ثبت نام مجددی برای این منظور صورت بگیرد در سایت، اینستاگرام و کانال های تلگرام و یوتوب موسسه اطلاع رسانی خواهد شد.
تارانادری
سلام ببخشید یه سوالی داشتم من امسال سال اول رشته ی تجربی متوسطه ی دوم رو تو ایران خوندم امکانش هست تو ایتالیا متوسطه ی دوم رو دوباره از اول شروع به خوندن کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد.
pb
سلام خسته نباشید اگر بعد از گرفتن ویزا دبیرستانم تموم بشه میتونم با همین ویزا دانشگاهم برم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورتی که این اتفاق رقم بخورد بله شما می توانید از کشور خارج شوید
سارینا طادی
سلام ببخشید من ۱۳سالم هست و میخواهم ایتالیایی یاد بگیرم و در مدارس خصوصی ایتالیا شرکت کنم چه مدارکی لازم هست ؟ و میشه در مدارس خصوصی یا حتما باید بین المللی باشد ؟ و مدرک زبان هم حتما لازمه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در ایتالیا نیازمند به داشتن قیم هستید اگر مدرسه خصوصی قیومت را بپذیرد و پذیرش صادر بکند در این مدارس امکان تحصیل برای خارجی ها هست. موفق باشید.
مصطفی سلیمانی
سلام من ۱۸ ساله هستم و شرایط سفر برای کار شغل های آزاد را میخواستم بدونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در ایتالیا نیازمند به داشتن قیم هستید اگر مدرسه خصوصی قیومت را بپذیرد و پذیرش صادر بکند در این مدارس امکان تحصیل برای خارجی ها هست. موفق باشید.
مصطفی سلیمانی
سلام من ۱۸ ساله هستم و شرایط سفر برای کار شغل های آزاد را میخواستم بدونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در ایتالیا نیازمند به داشتن قیم هستید اگر مدرسه خصوصی قیومت را بپذیرد و پذیرش صادر بکند در این مدارس امکان تحصیل برای خارجی ها هست. موفق باشید.
Paria
سلام من در ایتالیا دانشجو هستم و شغلی ندارم می‌خوام خواهرمو که ۱۳ سالشه بیارم پیش خودم . باید چه زبان‌هایی بدونه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می توانید برای ایشان پذیرش تحصیلی در مدارس ایتالیا اخذ نمایید. در ضمن نیاز به داشتن مدرک زبان نمی باشد.
....
سلام وقت بخیر ببخشید آیا شخصی که در ایتالیا دانشجو است می تواند برای فردی دیگر که زیر ۱۸ سال است و می خواهد برای دبیرستان به آنجا برود اقدام نماید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز حضور ایشان چندان تاثیری در پرونده شما ندارد. شما بایستی در مدارس بین المللی اقدام به اخذ پذیرش نمایید.
ماریا
سلام، از چه سنی میتوان برای ثبت نام در مدارس ایتالیا اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز محدودیت سنی وجود ندارد. از مقطع دبستان این امکان فراهم می باشد.
Arad
سلام و عرض ادب میخواستم بپرسم که برای تحصیل در ایتالیا برای لیسانس چه مدرک زبانی نیاز هست؟ آیا از بورسیه تحصیلی می تونیم استفاده کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام برای تحصیل در مقطع لیسانس داشتن ایاتس ۶ ضروری است. در صورت داشتن شرایط می توانید از بورسیه های استانی استفاده نمایید.
خیری
سلام. ما می تونیم برای پسر 14 ساله خودمون پذیرش تحصیلی بگیریم و بعد خودم یا همسرم به همراهش اقامت ایتالیا بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز تحصیل فرزند اثر اقامتی برای والدین ندارد. شما می توانید خودتان برای دریافت اقامت اقدام نمایید و تحصیل فرزندتان نیز رایگان گردد.
Ghadimi
سلام و عرض ادب برای تحصیل پزشکی در ایتالیا چه فرایندی را باید طی کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما بایستی در ابتدا در ازمون آی مت شرکت نمایید.
ستایش
سلام. ممنون از مقله خوبتون. آیا امکان دریافت بورسیه برای دبیرستان وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور معمول بورسیه های تحصیلی در مقاطع دانشگاهی به دانشجویان تعلق می گیرد.
رمضان پور
سلام و وقت بخیر برای تحصیل ایتالیا در مقطع فوق لیسانس آیا حتما مدرک زبان ایتالیایی باید داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست عزیز، شما می توانید به زبان انگلیسی در این کشور مشغول به تحصیل فوق لیسانس شوید.
saeideh
سلام وقت بخیر. ایا این امکان وجود داره که من از طریق مدرسه دخترم برم ایتالیا؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست گرامی، امکان دریافت اقامت از طریق پیوست به دانش آموز در ایتالیا امکان پذیر نیست.
ادیب
سلام من 16 سالم هست و دوست دارم برای ادامه تحصیل به خارج برم. خواستم بدونم میتونم دبیرستان رو توی ایتالیا بخونم و مادرم هم به همراهم بیاد که کنارم حضور داشته باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله امکان تحصیل در مدارس بین المللی ایتالیا برای شما وجود دارد اما امکان دریافت اقامت برای مادر شما وجود نخواهد داشت.
اروین
سلام من ۱۷ سالمه اگر پذیرش مدرسه بگیرم ایا میتونم با والدینم مهاجرت کنم یا باید تنها برم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. خیر، امکان دریافت ویزا برای والدین وجود ندارد و شما باید به تنهایی برای این موضوع اقدام داشته باشید.
آرین پناهی
سلام من 16 سالمه و تا به الان همیشه معدلم 20 بوده آیلتس 7 دارم و دوتا اختراع، برای مدارس ایتالیا امکان درخواست بورسیه رو دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور معمول مدارس بین المللی بورسیه ارائه نمی دهند اما با این شرایط شما می توانید در دوره های دانشگاهی بورسیه بهتری دریافت نمایید.
یهرام
سلام و عرض ادب. میخواستم بپرسم که برای تحصیل در مدارس ایتالیا میانیگن هزینه های تحصیل چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز هزینه‌های تحصیل در مدارس دولتی به صورت رایگان و مدارس بین‌المللی حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو در سال می‌باشد.
سمیرا سعیدی
سلام و عرض ادب. دختر بنده ۱۴ سالشه و کلاس هفتمه. من برای مدارس بین المللی ایتالیا برای سال بعدش میخوام پذیرش بگیرم. نیازه به غیر از زبان انگلیسی ایتالیایی هم بلد باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور معمول تحصیل در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی می باشد و در کنار زبان انگلیسی، زبان بومی به دانش آموزان آموزش داده می شود.
سپیده
آیا خوانواده برای مدت محدودی به عنوان سر زدن به فرزندشان میتوانند به ایتالیا بروند ؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان دریافت ویزای توریستی وجود دارد.
الهام
هزینه زندگی یک دانشجو در یکسال در ایتالیا چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور معمول حدود 12 هزار یورو در سال باید بودجه در نظر داشته باشید.
m.nasirii
سلام وعرض ادب . بنده 16 سالمه اگر من پذیرش بگیرم مدرسه ایتالیا مادر وپدروخواهرم میتونن همراهم بیان واینکه پدرم اجازه پیدا کردن کاررو داره ؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر امکان دریافت اقامت برای سایر اعضای خانواده وجود ندارد.
خانم گورانی
سلام خسته نباشید پسر بنده 10 سالشه و من میخواستم برای ایشون اقدام کنم سطح زبان خاصی مدنظر هست؟ و اینکه بنده میتونم به ایشون ملحق بشم و کنارشون باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد و نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد.
Gohar
برای تحصیل در مدارس حتما باید مدرک زبان ایتالیایی باشه آیا به زبان انگلیسی هم تحصیل در مدارس ایتالیا امکان پذیره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در مدارس بین المللی این کشور میتوانید برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز اقدام داشته باشید و محدودیتی وجود ندارد.
علی سالاری
سلام من 15 سالمه و سطح زبانم خوبه البته ایتالیایی رو مسلط نیستم در حد ابتدایی بلدم برای تحصیل در مدارس ایتالیایی شانس اقدام دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید برای تحصیل در مدارس بین المللی اقدام داشته باشید و در صورتی که اقامت این کشور را نداشته باشید امکان تحصیل در مدارس دولتی را ندارید.
شبنم موحدی
سلام وقتتون بخیر میشه بعد از اتمام دبیرستان برای کالج یا دانشگاه های سایر اروپا اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله امکان اقدام برای کالج و دانشگاه های مختلفی در اروپا را خواهید داشت ولی شرایط شما باید دقیق تر توسط مشاورین موسسه بررسی گردد.
مشاوره رایگان