تحصیل در مدارس فرانسه

14 نظر

مدارس کشور فرانسه بر پایه مدرن ترین نظام آموزشی اداره می شود و همین امر، مدارس این کشور را متمایز از بسیاری از کشورهای دیگر کرده است. بسیاری از دانش آموزان با علم به شرایط حال حاضر و مطالعه شرایط تحصیل و کار در کشورهای برجسته ای نظیر فرانسه، خواستار حضور در فرانسه و بهره مندی از امکانات تحصیلی و خدماتی این کشور می باشند. به طور کلی، تحصیل در فرانسه به صورت رایگان می باشد؛ اما این مشروط به تحصیل به زبان فرانسوی می باشد. تحصیل در مدارس فرانسه در مقاطع مختلف ابتدایی و دبیرستان امکان پذیر است. برای این منظور لازم است که دانش آموزان از شرایط سنی تحصیل در فرانسه برخوردار بوده و هزینه سالیانه تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه را پرداخت نمایند. میانگین شهریه سالیانه تحصیل در این مدارس، 25-30 هزار یورو می باشد. از مهم ترین شرایط این مدارس، آموزش چند زبانه از جمله به زبان انگلیسی است. همچنین امکانات خوابگاهی و خدمات فرهنگی، ورزشی و تفریحی به صورت پکیج به دانش آموزان ارائه می شود. چنانچه شما نیز علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در مدارس فرانسه می باشید، می توانید با همراهی ما تا پایان مقاله، اطلاعات مفید و به روزی را به دست آورید. ضمن اینکه از طریق تماس تلفنی با موسسه ملک پورو یا پر کردن فرم تماس، امکان بهره مندی از خدمات مشاوره تلفنی رایگان برای شما عزیزان فراهم می گردد. مقاله پیش رو، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از وکلای محلی فرانسه و همچنین بررسی سایت های دولتی تدوین شده و تقدیم حضورتان می شود.

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در مدارس خاص فرانسه


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل در مدارس فرانسه

انواع مدارس فرانسه و قوانین مدارس فرانسه

کشور فرانسه یکی از کشورهای زیبا و باستانی اروپا می باشد که همواره جایگاه ویژه ای نزد متقاضیان مهاجرت دارد. بسیاری از افراد و خانواده ها، این کشور را به عنوان مکانی برای تحصیل فرزندان خود انتخاب می نمایند. تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان است و با تحصیل در مدارس فرانسه می توان زمینه را برای ورود به دانشگاه های دولتی این کشور و تحصیل رایگان در رشته هایی مانند پزشکی هموار ساخت.

مدارس در کشور فرانسه را می توان به دو نوع مدارس دولتی و مدارس خصوصی یا بین المللی تقسیم کرد. عموماً شرایط تحصیل در مدارس دولتی فرانسه، متفاوت از شرایط تحصیل در مدارس خصوصی این کشور می باشد. این تفاوت را می توان در زبان به کار گرفته شده در آموزش و تدریس و یا خدمات رفاهی، تفریحی و اقامتی آن دانست. تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه به دلیل تعدد دانش آموزان بین المللی در این مدارس، به زبان انگلیسی می باشد. این در حالیست که قوانین مدارس در فرانسه بیانگر تدریس به زبان فرانسوی در مدارس دولتی است. 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در بهترین مدارس فرانسه


سیستم آموزشی فرانسه در مدارس

مقطع

اسم دوره

طول دوره

دبستان

école primaire

5 سال (از سن 6 الی 11 سالگی)

متوسطه اول

college

4سال

متوسطه دوم

lycee

2 سال

مدارس فنی حرفه ای

lycee

2 سال

 

تحصیل در مدارس دولتی فرانسه

تحصیل در مدارس فرانسه که از نوع دولتی می باشند، مناسب برای افرادیست که در کشور فرانسه اقامت داشته و یا دارای قیم قانونی و مورد تأیید دولت در فرانسه می باشند. مدارس دولتی فرانسه دارای مقاطع و پایه های مختلف تحصیلی بوده و پذیرای دانش آموزان 6 ساله تا 18 ساله می باشد. تحصیل در مدارس دولتی فرانسه تقریباً رایگان است و آموزش به زبان بومی این کشور یعنی فرانسوی انجام می گیرد. کودکان از سن 6 سالگی، تحصیل در مدارس فرانسه را آغاز کرده و تا پایان 11 سالگی، دوره ابتدایی را به اتمام می رسانند. سنین 11 تا 15 سالگی، مختص تحصیل در مقطع راهنمایی یا متوسطه اول می باشد. پس از آن، تحصیل در مقطع دبیرستان در فرانسه آغاز شده و دانش آموزان با گروه سنی 15 تا 18 سال، دوره دوم متوسطه که دبیرستان نامیده می شود را طی می نمایند. عموماً دانش آموزان بین المللی، شرایط تحصیل در مدارس دولتی را نداشته و به همین دلیل به تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه اقدام می نمایند. توضیحات بیشتر در خصوص قوانین مدارس در فرانسه که به طور شبانه روزی اداره می شوند، در بند بعدی ارائه می شود.

تحصیل در مدارس فرانسه در یک نگاه

تحصیل در مدارس فرانسه در یک نگاه

شهریه مدارس

مدارس دولتی و خصوصی: 3000 تا 5000 یورو در سال

مدارس بین المللی: 25 تا 30 هزار یورو در سال

سن اجباری

6 سالگی

مدرک زبان

تنها تسلط نیاز است و ارائه مدرک شرط نمی باشد.

زبان تدریس

انگلیسی و فرانسوی

ویزای همراه

امکان اخذ ویزای همراه در مدارس کشور فرانسه وجود ندارد و والدین نمی توانند از این طریق، فرزندان خود را در کشور فرانسه همراهی کنند.

تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه

عمده دانش آموزان بین المللی، اقدام به تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه می پذیرند. دلیل این امر را می توان در چند مورد جستجو کرد. یکی از مهم ترین این موارد، ارائه خدمات خوابگاهی و اقامتی به دانش آموزان بین المللی در مدارس شبانه روزی می باشد. مدارس بین المللی عمدتاً خدمات خود را به صورت پکیج ارائه داده و علاوه بر تدریس علوم، فضای اقامتی با امکانات تفریحی، رفاهی و ورزشی مخنلف را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. این مدارس، قیومیت دانش آموزان را به عهده گرفته و برنامه های مختلف تفریحی فرهنگی را برای گذران اوقات دانش آموزان در خارج از ساعات آموزش به دانش آموزان ارائه می نمایند تا دانش آموزان در محیط مدرسه، به تحصیل و زندگی بپردازند. از دیگر نکات برجسته تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه، تحصیل به زبان انگلیسی است. البته معمولاً زبان بومی این کشور نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود تا هر چه بهتر، با محیط زندگی خود ارتباط برقرار نمایند. لازم به ذکر است که تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه، واجد پرداخت شهریه می باشد که بسته به مقطع و دوره تحصیلی، خدمات ارائه شده توسط مدرسه و... متفاوت خواهد بود.

شرایط پذیرش از مدارس فرانسه

شرایط پذیرش از مدارس در کشور فرانسه دارای پروسه سخت و پیچیده ای نمی باشد. در اکثر مقاطع تحصیلی فرانسه، دارا بودن مدرک زبان حرف اول را می زند، اما برای ورود به مدارس فرانسه، نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد. اگر از مقطعی غیر از اول دبستان قصد ورود به مدارس فرانسه را دارید میبایست اقدام به ارائه مدارکی همچون ریزنمرات، معدل و... کنید. با توجه به انتخاب نوع مدارس، افراد برای اخذ پذیرش، گاها با آزمون ورودی از دروسی مانند ریاضی، زبان و کامپیوتر روبرو هستند. یکی از اصلی ترین شرط برای ورود، برخورداری از تمکن مالی می باشد و افراد با اثبات این موضوع است که می توانند خوشبین به اخذ پذیرش تحصیلی مدارس فرانسه باشند.

هزینه تحصیل در مدارس فرانسه

بر اساس قوانین نظام آموزشی فرانسه، تحصیل در این کشور به زبان فرانسوی رایگان می باشد. این بدان معناست که هزینه تحصیل در فرانسه برای دانش آموزانی که در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند، تقریباً رایگان می باشد. اما قوانین تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه متفاوت می باشد. تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه مشمول پرداخت شهریه می شود و مبلغ آن بسته به دوره تحصیلی دانش آموز و... متفاوت است. مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید، توسط موسسه ملک پور تهیه و نگارش شده است. لذا کپی برداری از آن بدون اشاره به منبع اصلی، امری غیرقانونی و غیرشرعی بوده و پیگیرد قانونی دارد. به طور کلی می توان گفت میانگین هزینه تحصیل در مدارس فرانسه (تحصیل در مدارس شبانه روزی)، حدود 25-30 هزار یورو می باشد. البته این مبلغ، هزینه کلیه خدمات دریافتی از مدرسه از جمله خدمات آموزشی، تفریحی، رفاهی و خوابگاهی مدرسه را پوشش داده و درواقع شامل هزینه زندگی و تحصیل در مدارس فرانسه می شود.

هزینه زندگی در فرانسه

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان تحصیل در مدارس فرانسه باید به آن توجه داشته باشند، هزینه زندگی در این کشور است. هزینه زندگی در فرانسه شامل موارد مختلفی می شود که می توان آن ها را در گروه های مختلف مانند هزینه خورد و خوراک، هزینه پوشاک، حمل و نقل و هزینه مسکن شامل اجاره و هزینه های جانبی مسکن دسته بندی کرد. قبلاً به این موضوع اشاره شد که دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه می توانند در محیط مدرسه و خوابگاه آن اقامت داشته و هزینه زندگی خود در این محیط شامل هزینه های استفاده از امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی، دو وعده غذا و استراحت در خوابگاه را در ابتدای هر سال تحصیلی پرداخت نمایند. با این وجود، لازم است که دانش آموزان و متقاضیان تحصیل در فرانسه، از هزینه های زندگی در این کشور نیز اطلاع داشته و بر اساس آن برنامه ریزی نمایند. در جدول زیر، نمونه هایی از هزینه های بخش مختلف زندگی در فرانسه ارائه شده است.

برخی از اقلام

قیمت به یورو

1 لیتر شیر

0.98 یورو

1 کیلوگرم برنج

1.78 یورو

12 عدد تخم مرغ

2.93 یورو

1 کیلوگرم فیله مرغ

10.86 یورو

1 کیلوگرم گوشت قرمز

16.97 یورو

1 کیلومتر تاکسی

1.72 یورو

1 لیتر بنزین

1.49 یورو

هزینه یک ماه باشگاه ورزشی

36.30

 

معرفی برترین مدارس فرانسه

تحصیل در مدارس فرانسه به علت کیفیت بالای نظام آموزشی وسیستم پیشرفته و مدرن آموزش به کار گرفته شده در آن، آرزوی بسیاری از دانش آموزان می باشد. صمن اینکه با تحصیل در فرانسه می توان زندگی در یکی از زیباترین و مدرن ترین کشورهای اروپا را نیز تجربه کرد. تعداد زیادی از خانواده ها، با برنامه ریزی تحصیلی و آینده شغلی که برای فرزندان خود در نظر گرفته اند، تحصیل فرزندان در مدارس کشور فرانسه را انتخاب می نمایند تا از این طریق بتوان برای ورود به دانشگاه های دولتی این کشور به ویژه در رشته های برتری نظیر پزشکی، مسیر راحت تری را طی نمود. برای دستیابی به این هدف، بهتر است که دانش آموز جهت تحصیل در مقطع دبیرستان در فرانسه، برای پذیرش در یکی از برترین مدارس این کشور اقدام نموده و درخواست خود را اعلام نماید. بر این اساس، آشنایی با برترین مدارس فرانسه ضرورت می یابد. موسسه ملک پور با بررسی و مطالعه منابع اطلاعاتی موثق و متعدد، فهرستی از برترین مدارس دولتی و بین المللی فرانسه را تهیه کرده است که در جدول زیر، قابل مشاهده می باشد.

مدارس دولتی فرانسه

مدارس بین المللی فرانسه

Lycée Saint Joseph Public School

ETRE ET DÉCOUVRIR ECOLE INTERNATIONAL BILINGUAL MONTESSORI SCHOOL

Lycée Sainte Marie Public School

PRUNELLE SCHOOL MONTESSORI BILINGUAL 

Lycée Blanche de Castille Public School

LENNEN BILINGUAL SCHOOL 

Lycée Sainte Agnès Public School

OPEN SKY INTERNATIONAL 

Lycée Louis Querbes Public School

MARYMOUNT INTERNATIONAL SCHOOL PARIS 

Lycée Bourg Chevreau St Anne Public School

BILINGUAL INTERNATIONAL SCHOOL OF PARIS 

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مدارس فرانسه

اولین مقطع تحصیلی در مدارس فرانسه، دبستان می باشد که در این مقطع نیاز و ضرورتی برای ارائه مدرک زبان وجود ندارد. البته این بدان معنا نمی باشد که افراد بدون داشتن مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی می توانند وارد مدارس کشور فرانسه شوند و اتفاقا برای ورود به مدارس دولتی فرانسه، تسلط به زبان فرانسوی شرط است. این در حالی می باشد که تحصیل در مدارس بین المللی فرانسه مستلزم دانستن زبان انگلیسی می باشد اما این تسلط نیازی به اثبات به وسیله ارائه مدرک زبان نداشته. پس می توان نتیجه گرفت که شرطی به نام ارائه مدرک زبان وجود ندارد و دانش آموزان تنها با آشنایی به زبان های مورد نیاز می توانند تحصیل در مدارس فرانسه را تجربه نمایند.

شرایط و قوانین اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

قوانین مدارس در فرانسه برای پذیرش دانش آموز، بسته به شرایط هر یک از مدارس، متفاوت می باشد. اما به طور کلی می توان گفت که در این مواقع، مواردی مانند قوانین و شرایط سنی تحصیل در فرانسه مد نظر قرار گرفته می شود. علاوه بر شرایط سنی، پرداخت شهریه نیز بسیار حائز اهمیت است. نمی توان مبلغ دقیق و مشخصی را جهت پرداخت شهریه مدارس اعلام کرد؛ چرا که این مبلغ در مدارس، بسته به شرایط، متفاوت و متغیر است. تحصیل در مدارس فرانسه صرفاً منوط به اخذ پذیرش از مدرسه مورد نظر نمی باشد. بلکه بایستی ویزای تحصیلی فرانسه را از سفارت این کشور دریافت کرد. در این قسمت، مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را معرفی می نماییم. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که عدم ارائه صحیح مدارک و یا چیدمان نادرست آن ها موجب رد درخواست ویزا توسط سفارت می شود. بنابراین توصیه می شود مدارک لازم را با دقت بسیار و در مدت زمان مشخص شده به سفارت فرانسه ارسال نموده و حتی الامکان از راهنمایی های یک مشاور مجرب و کارآزموده در این زمینه بهره مند گردید. از جمله مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارتند از ارائه مدارک هویتی شامل پاسپورت و شناسنامه، ارائه مدارک تمکن مالی، ارائه فیش پرداخت شهریه مدرسه و نامه پذیرش و...

شرایط اخذ ویزای همراه دانش آموزی فرانسه

تحصیل در مدارس فرانسه برای دانش آموزان و افراد زیر 18 سال امکان پذیر است. از سویی بسیاری از خانواده ها تمایل به حضور در کنار فرزندان خود در دوره تحصیل و به ویژه در این بازه سنی حساس دارند. به همین دلیل نیز سوالات بسیاری پیرامون وضعیت همراه دانش آموزان و چگونگی اخذ ویزا همراه فرانسه برای این عزیزان مطرح می شود. در قوانین بین المللی عمدتاً همراه، همسر و فرزندان کمتر از 18 سال تعریف شده است و به همین دلیل، پدر و مادر و یا سایر اعضای خانواده نمی توانند از ویزای الحاق خانواده استفاده کرده و در مدت تحصیل فرد در خارج از کشور، در کنار فرزند خود باشند. اما روش های دیگری برای حضور در کشور فرانسه و ملاقات با فرزندان وجود دارد که در این قسمت به طور مختصر به آن ها اشاره می نماییم. والدین فرزندان می توانند با اخذ ویزای توریستی، به مدت 90 روز در کشور فرانسه حضور داشته و قبل از پایان یافتن مهلت ویزای خود، از این کشور خارج شده و به وطن بازگردند. علاوه بر این، روش هایی برای مهاجرت افراد به همراه خانواده وجود دارد که از جمله آن می توان به روش خودحمایتی فرانسه اشاره کرد. این روش که از جمله برترین روش های مهاجرتی و یکی از زیرشاخه های سرمایه گذاری می باشد، نیاز به انتقال سرمایه نداشته و تنها با نمایش میزان تمکن مالی خود می توان جهت مهاجرت از طریق آن اقدام کرد. با توجه به تعدد روش های مهاجرتی به کشورهای مختلف از جمله فرانسه، پیشنهاد می شود که محصول بی نظیر راهنمای گام به گام اخذ اقامت را که توسط استاد ملک پور تدریس شده است، تهیه کرده و مشاهده نمایید و از این طریق، بهترین روش برای مهاجرت خود را تشخیص داده و برای آن اقدام نمایید.

شرایط ورود به دانشگاه های فرانسه

کشور فرانسه از نظام آموزشی رایگان در کلیه مقاطع تحصیلی خود (البته تحصیل به زبان فرانسوی) برخوردار است و این بدان معناست که می توان در بهترین دانشگاه های دولتی این کشور، با هزینه اندکی به تحصیل در رشته های برتری نظیر پزشکی و مهندسی پرداخت. تحصیل پزشکی فرانسه بدون آزمون ورودی می باشد و همین امر بر متقاضیان آن افزوده است. اما در پایان سال اول، آزمونی از دانشجویان گرفته می شود که به زبان فرانسوی بوده و عمدتاً به دلیل سختی زبان، با شکست در این آزمون مواجه می شوند. تحصیل در مدارس فرانسه این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا علاوه بر ارتقای سطح علمی خود و افزایش آمادگی علمی خود برای شرکت در آزمون رشته هایی نظیر پزشکی و...، زبان فرانسوی خود را با حضور در محیط و زندگی با مردم فرانسوی زبان تقویت کرده و از این طریق، امتیاز مثبتی را برای موفقیت خود در ورود به دانشگاه های برتر و دولتی فرانسه به دست آورند. با توجه به اشاراتی که به تحصیل پزشکی در فرانسه شد. از آنجایی که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه کاملا رایگان می باشد، و حتی در برخی موارد کمک هزینه تحصیل به دانشجو اعطا می گردد، در واقع تحصیل در مدارس این کشور نوعی سرمایه گذاری برای آینده فرزندان شما می باشد، همچنین والدین دانش آموز نیز می توانند در صورت داشتن تمکن مالی خوب برای دریافت ویزای خودحمایتی فرانسه اقدام کرده، و کنار فرزندان خود حضور داشته باشند.

شرایط اسکان دانش آموزان بین المللی در مدارس فرانسه

قطعا کشور فرانسه در زمان پذیرش دانش آموزان بین المللی، به فکر اصلی ترین دغدغه آنها و پدر مادرهایشان بوده و شرایطی را برای اسکان آنان به وجود آورده است. به این گونه که دانش آموزان با ورود به مدارس فرانسه، امکان اسکان به دو روش خواهند داشت. روش اول ثبت نام در مدارس شبانه روزی که تحصیل و اسکان دانش آموزان هر دو به عهده آن مدرسه می باشد. نوع دیگر زندگی در خانه افرادی که به عنوان قیم دانش آموز شناخته شده اند. افراد در مدارس شبانه روزی از همه امکانات زندگی بهره مند خواهند بود و آخر هفته می توانند از این مدارس خارج شوند. سرو غذا و نظافت نیز برعهده پرسنل مدارس شبانه روزی می باشد. در نوع اسکان در خانواده قیم، افراد باید خانواده ای را که توانایی اسکان دانش آموز را دارد، انتخاب کرده و اقامت وی را بر عهده بگیرد.

مزایای تحصیل در مدارس فرانسه

در طول این مقاله و قالب عناوین مختلف، به طور پراکنده به مزایای تحصیل در مدارس فرانسه اشاره شد. تحصیل در مدارس ابتدایی فرانسه و همچنین تحصیل در مقطع دبیرستان در فرانسه، با وجود سختی ها و دشواری های ویژه خود مانند دوری از خانواده و وطن، صحبت به زبان غیرمادری، ارتباط با فرهنگی بیگانه، امکان افسردگی و گوشه گیری و... دارای مزایایی نیز می باشد که آینده تحصیلی و کاری و به طور کلی زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. با یک جمع بندی از کلیات ارائه شده در ذیل عناوین فوق، می توان موارد زیر را به عنوان چندی از مزایای تحصیل در مدارس فرانسه برشمرد:

  • زندگی در یکی از زیباترین و برترین کشورهای اروپاییسرمایه گذاری در استرالیا
  • تحصیل در یک سیستم آموزشی پیشرفته
  • آشنایی با فرهنگ و زبان کشور فرانسه با حضور در محیط
  • تسهیل ورود به دانشگاه های دولتی فرانسه و استفاده از نظام آموزشی رایگان این کشور در دانشگاه
  • تسهیل ورود به بازار کار کشور فرانسه

 


تحصیل در کالج لافبورو

 

پرسش: آیادختر بنده 15 ساله و علاقمند ورود به مدرسه های فرانسه و اقامت این کشور را دارد. آیا بنده به عنوان همراه می توانم ویزا اخذ کنم؟

 


سوالات متداول راجع به تحصیل در مدارس فرانسه

✅شرایط تحصیل در مدارس فرانسه چیست؟

قوانین مدارس فرانسه بدین صورت است که دارای محدودیت سنی و گپ تحصیلی بوده و تحصیل در مدارس شبانه روزی این کشور، ملزم به پرداخت شهریه می باشد. لازم به ذکر است که جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه، ارائه دقیق مدارک به سفارت الزامی است.

هزینه تحصیل در مدارس فرانسه چگونه است؟

تحصیل در مدارس دولتی فرانسه برای شهروندان این کشور، تقریباً رایگان می باشد. اما هزینه تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس شبانه روزی فرانسه، سالیانه حدود 25-30 هزار یورو است که شامل شهریه تحصیل، هزینه خوابگاه و استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی مدرسه می شود.

✅آیا امکان اخذ ویزای همراه برای دانش آموزان زیر 18 سال وجود دارد؟

خیر؛ با توجه به مدارس شبانه روزی فرانسه که کلیه خدمات از جمله مراقبت و نگهداری از دانش آموزان را ارائه می دهند، ویزای همراه یا گاردین برای والدین دانش آموزان زیر 18 سال صادر نمی شود.

آیا تحصیل در مدارس فرانسه، تأثیری در ورود به دانشگاه های دولتی این کشور دارد؟

بله؛ با توجه به نظام آموزشی تقریباً رایگان کشور فرانسه، بسیاری از افراد، متقاضی ورود به دانشگاه های دولتی این کشور می باشند. تحصیل در مدارس فرانسه، با تقویت سطح علمی دانش آموزان و یادگیری زبان فرانسه در محیط، آمادگی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه های دولتی فرانسه را افزایش می دهد.

 سخن پایانی در باب تحصیل در مدارس فرانسه

تحصیل در مدارس فرانسه، شرایط سنی و هزینه تحصیل در مدارس فرانسه و تحصیل در مدارس ابتدایی و مقطع دبیرستان فرانسه در این مقاله مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. تحصیل در مدارس فرانسه، یکی از روش های مهاجرت به کشور فرانسه می باشد که متقاضیان بسیاری دارد. علت این امر را می توان در مواردی نظیر استفاده از نظام آموزشی پیشرفته در کشور فرانسه، شرایط مناسب تحصیل با هزینه اندک در دانشگاه های دولتی فرانسه و... دانست. دانش آموزان بین المللی با تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه، به زبان انگلیسی تحصیل کرده و با قرارگیری در محیط، زبان فرانسوی خود را نیز تقویت می کنند. تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه ملزم به پرداخت شهریه می باشد که مبلغ آن بسته به نوع مدرسه و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور میانگین هزینه لازم جهت تحصیل در مدارس بین المللی این کشور، 25-30 هزار یورو است که شامل استفاده از امکانات آموزشی و خدمات رفاهی، تفریحی ورزشی و خوابگاهی می شود. تلاش ما بر این بوده است که مهم ترین نکات در خصوص تحصیل در مدارس فرانسه را بررسی کرده و خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا بررسی شرایط خود، با موسسه ملک پور تماس گرفته و یا فرم تماس را کامل نمایید تا از خدمات مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین متخصص و کارآزموده بهره مند گردید. علاوه بر این، در پایان مقاله نیز فرصتی برای طرح سوالات شما در قسمت "ثبت پرسش" فراهم گردیده است که در صورت درج سوالات و ابهامات خود در آن، پاسخ را از مشاورین دریافت خواهید کرد.

امتیاز 4.6 از 5 ( 24 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
ستاره عبدلی
عرض ادب و ارادت آیا برای اتباع ایرانی امکان تحصیل در مدارس دولتی فرانسه و تحصیل به زبان فرانسوی وجود داره؟ از وقتی که برای پاسخ دهی میگذارید ، سپاسگزارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اینکه امکان تحصیل وجود دارد جوابش مثبت است اما نیازمند به شرایطی است. تحصیل در مدارس فرانسه برای افراد زیر 18 سال نیازمند به قیم است که از طرف دولت باید تایید شود. نکته دیگری که حائز اهمیت است اینکه در مدارس دولتی دروس به زبان فرانسوی است و در کنار آن زبان انگلیسی تدریس می شود. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بررسی و یک مشاوره رایگان دریافت نمایید. موفق باشید.
سمانه مرادپور
عرض ادب و ارادت با توجه به این که ویزای گاردین وجود نداره در حال حاضر آیا امکان این هست که به صورت توریستی 6 ماه در سال رو کنار فرزندانمون باشیم؟ ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی این امکان وجود دارد که والدین با ویزاهای کوتاه مدت یا ویزیتوری در کنار فرزندانشان باشند. موفق باشید.
اريا صبحاني
با سلام.ايا با تحصيل در مدارس فرانسه علاوه بر فرزند خانواده هم اقامت ميگيرند
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب خیر ویزا فرزند ویزا تحصیلی می باشد و منجر به اقامت خانواده نمی شود.
سینا منفرد
با سلام. با توجه به توضیحاتی که در مطالب بالا در مورد تحصیل رایگان در فرانسه داشتین ایا کسانی که شرایط تحصیلی خوب همراه با نمرات بالا دارند امکان گرفتن اسکالرشیپ دارند که بهزینه های زندگی رو هم پوشش بده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب تحصیل در مدارس فرانسه برای دانشحویان بین المللی رایگان نبوده و برای تحصیل رایگان در مدارس باید اقامت این کشور را داشته باشید. سپاس
امیرحسام سلیمانپور
سلام . ببخشید یه سوالی داشتم . آیا میشه که در مدارس شبانه روزی فرانسه درس خوند . اما از خوابگاه و مزیت های آن استفاده نکرد و فقط در مدرسه تحصیل کرد و در جایی به غیر از خوابگاه زندگی کرد ؟؟ اگر اینطور است از هزینه تحصیل کم میشود؟؟!
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله شما می توانید از خوابگاه استفاده نکرده و فقط در مدارس فرانسه تحصیل بفرمایید. و هزینه خوابگاه نیز از شهریه شما کسر می شود. سپاس
E
سلام خیلی ممنون میشم که بگید افراد زیر 18سال اگه پدر مادر مقیم آنجا نباشند و در ایران باشند میتونند از مدارس فرانسه پذیرش بگیرند یعنی فقط با داشتن مدرک B2 زبان فرانسه و نمرات و سایر کارهای دیگه مثل کارهای گذرنامه و.... میتونن پذیرش بگیرند و اینکه اگه خواهر یا برادر در فرانسه دارد در دانشگاه تحصیل می‌کند می‌توان بجای مقیم بودن پدر یا مادر از آن طریق پذیرش گرفت خیلی ممنون میشم پاسخ بدید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام دوست عزیز در صورتی که شما قیمی در این کشور داشته باشید می توانید در مدارس دولتی مشغول به تحصیل شوید و در غیر این صورت شما باید در مدارس بین المللی پذیرش دریافت نمایید. امکان دریافت قیومیت شما توسط برادر یا خواهر باید توسط مراجع قانونی کشور فرانسه بررسی شود و در صورت داشتن صلاحیت می توانند این اجازه را دریافت نمایند.
بنیامین
سلام من ۱۳ سالمه پدرم شهروند فرانسه هست و من ایران هستم آیا پدرم میتونه اونجا منو ثبت نام کنه و بعدش من برم فرانسه برای تحصیل پیش پدرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان اقدام وجود دارد.
حسام عزیززاده
سلام من ۱۸سال و نیم دارم و هنوز کلاس دوازدهم تجربی هستم ایا میتوانم درخواست ویزای دانش اموزی برای فرانسه بدهم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به شرایط سنی شما می بایست برای ویزای دانشجویی اقدام نمایید
Nk
سلام یک راهنمای کلی می خواستم از اینکه اول قدم چیه؟ یعنی از کجا باید شروع کنیم و با کجا مدارکمون رو بفرستیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز اولین قدم دریافت مشاوره رایگان می باشد. شما می توانید با کارشناسان موسسه تماس گرفته تا رزومه تان بررسی گردد.
سینا
سلام من ۱۵ سالمه، فرانسوی بلدم هر سال معدلم بالا نوزدهه و خالم حدود هشت ساله که توی فرانسه زندگی میکنه، میتونم برای مدارس دولتی اقدام بکنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب در صورتی که ایشان قیم شما باشند می توانند برای مدارس دولتی برای ثبت شما اقدام نمایند
سینا
ممنون بعد برای هزینه محل اقامت میشه کمک هزینه گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
خیر دوست عزیز شما بایستی تمکن مالی لازم را داشته باشید
سینا
ممنون بعد برای هزینه محل اقامت میشه کمک هزینه گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
خیر دوست عزیز شما بایستی تمکن مالی لازم را داشته باشید
نیلوفر
سلام . دو دختر 8 ساله ام را برای تحصیل به مدارس دولتی فرانسه بفرستم . برای قیم میتوانم خواهر زاده ام و همسرش را که ویزای دانشجویی دارند و مقیم هستند و منزل مسکونی دارند معرفی کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بستگان شما بایستی مراحل قانونی قیم شدن را انجام دهند.
عرشیا زارع
سلام من ۱۴ سالم هست و خیلی زیاد به فرانسه علاقه دارم من ریز نمیارتم خوب هست و میخواستم بدونم تمام شرایط تحصیل من چطور است و یه چیز دیگه من و خانواده کاملا از شرایط مالی بی نیاز هستیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در فرانسه می بایست برای مدارس بین المللی پذیرش بگیرید.
اپامه
سلام و درود خدمت شما میشه مدارک لازم رو کاملتر برام بگید متشکرم از لطف و موسسه خوب شما
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام لطفا با موسسه تماس حاصل نمایید.
مشاوره رایگان