تحصیل در مالزی

بدون نظر

تحصیل در چین

کشور آسیایی مالزی با بهره مندی از جاذبه های طبیعی، فرهنگ پربار و مناظر زیبا، سالانه نفرات زیادی را به سمت خود جذب می کند. این کشور از فرهنگ و قومیت ها و معماری باستانی چشم نوازی برخوردار است. موقعیت جغرافیایی کشور مالزی، آن را به مقصد مناسبی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مالزی تبدیل کرده است. این کشور به دنبال سیاست های چند سال اخیر، رشد سریعی را در مسیر توسعه داشته است. این موضوع با بهره مندی این کشور از مناظر زیبای طبیعی، آب و هوایی خاص، حیات وحش متنوع و  مناظر چشم نواز، ترکیب شده است و باعث شده این کشور به مقصد مهمی برای متقاضیان تبدیل گردد. آموزش عالی مالزی توسط وزارت آموزش عالی مالزی اداره می شود و شما می توانید در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور تحصیل کنید. برخی از دانشگاه های مالزی رتبه زیر 500 در رده بندی جهانی را دارند. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه UM است که همواره در این کشور جزء بهترین دانشگاه ها بوده است. دانشگاه ها در مالزی آموزش های با کیفیت بالا ارائه می دهند و برای متقاضیان تحصیل در مالزی، ایجاد جذابیت می کنند. در برخی موارد با اخذ بورسیه می توان به تحصیل رایگان در مالزی نیز فکر کرد. کوالالامپور پایتخت مالزی، نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت دارد و بزرگترین مراکز فرهنگی، مالی و اقتصادی مالزی را در خود جای داده است و محل اقامت پادشاه این کشور است. پنانگ در شبه جزیره مالزی واقع شده است و از دو منطقه مهم تشکیل شده است و  این منطقه یک مقصد برتر گردشگری به شمار می آید. مناطق زیبای دیگری در این کشور وجود دارد که برای متقاضیان تحصیل در مالزی می تواند حائز اهمیت باشد. شرایط سنی تحصیل در مالزی می تواند از نکات مهم تحصیل در مالزی باشد که تحصیل در سن بالا نیز با احراز شرایط و ضوابط، ممکن می سازد. همراهان گرامی به منظور دریافت مشاوره تلفنی رایگان از طریق واتساپ و بررسی روش های مهاجرت، لطفاً نسبت به تکمیل فرم تماس اقدام فرمایید.

 

در ادامه آخرین اطلاعات در خصوص تحصیل در مالزی را با شما به اشتراک گذاشته و به صورت خاص در مورد موضوعات زیر صحبت خواهیم کرد.

 

  • درباره کشور مالزی و شرایط تحصیل در مالزی
  • تحصیل در مدارس مالزی
  • تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی
  • تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد
  • تحصیل در مالزی در مقطع دکترا
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مالزی
  • تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان
  • هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی
  • شرایط اخذ ویزای همراه مالزی
  • معرفی دانشگاه های برتر مالزی
  • کار پس از تحصیل و اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در مالزی
  • مزایای تحصیل در مالزی
  • سئوالات متداول راجع به تحصیل در مالزی
  • سخن پایانی در زمینه تحصیل در مالزی

تحصیل در چین

درباره کشور مالزی و شرایط تحصیل در مالزی

مالزی از دو منطقه اصلی تشکیل شده است که شامل مالزی غربی و مالزی شرقی است. این دو قسمت توسط دریای چین جنوبی از هم جدا شده اند. آب و هوای مالزی همان گونه از موقعیت جغرافیای آن مشخص است، گرمسیری است و در طول سال این موضوع پابرجاست. این آب و هوا باعث ایجاد جنگل های خاص این کشور شده است. همسایه های مالزی عبارتند از تایلند در شمال و سنگاپور از جنوب. همچنین این کشور مرزهای آبی فراوانی دارد. مالزی از زمان استقلال در سال 1957، یکی از بهترین رشدها در زمینه های اقتصادی را در آسیا به خود تجربه کرده است.  بازوهای اقتصادی این کشور شامل منابع طبیعی، گردشگری، علوم و توریسم درمانی هستند. برنامه توسعه سازمان اقتصاد در حال پیشرفت مالزی و سرعت توسعه آن، می تواند برای متقاضیان تحصیل در مالزی جالب توجه باشد.

برای تحصیل در مالزی، باید برای ویزای تحصیلی مالزی اقدام نمایید. مالزی با بهره مندی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر، می تواند مقصد خوبی برای تحصیل باشد. رشته های مختلف و سیستم های آموزشی مدرن و به روز، می تواند این کشور را به یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی در آسیا مبدل نماید. همچنین هزینه های مناسب تحصیل در مالزی و زندگی در این کشور، می تواند به جذابیت های مالزی به عنوان مقصد تحصیلی بیفزاید. همچنین تحصیل رایگان در مالزی می تواند مورد بررسی قرار گیرد

تحصیل در مدارس مالزی

تحصیل در مدارس در مالزی از سنین چهار یا 5 سالگی آغاز می گردد که در اصل مقطع پیش دبستانی است. برای شروع مقطع ابتدایی که جمعا ً 6 الی 7 سال به طول می انجامد، از سن شش سالگی اقدام می گردد. معمولاً در دوره ابتدایی، دروس پایه های به صورت کاملاً جذاب تدریس می گردد تا دانش آموزان بتوانند در آزمون های انتهای سال سوم و ششم موفق شوند. پس از اتمام دوره ابتدایی وارد دوره دبیرستان می شویم. این دوره معمولاً شامل دو دوره سه ساله است. دوره سه ساله اول شامل آموزش دروس علوم پایه در سطوح بالاتر، دوره های علوم انسانی، هنری، ورزشی و صنعتی است که لازم است پس از گذراندن این دوره سه ساله، آزمون پایان این دوره طی گردد. این آزمون تحت عنوان آزمون PMR شناخته می گردد و گذراندن آن باعث ورود به دوره سه ساله بعدی می گردد.

در دوره سه ساله بعدی، دروس مشخصی براساس علاقه مندی و توانایی های تحصیلی شخص، ارائه می گردد و پس از گذراندن 2 سال از این سه سال، مجدداً آزمونی تحت عنوان SPM برگزار می گردد که پس از سپری کردن این آزمون، دانش آموزان وارد دوره یک ساله انتهایی برای کسب آمادگی ورود به دانشگاه می گردند. در حالت کلی پس از گذراندن دوره دبیرستان، دانش آموزان مدرک دیپلم که تحت عنوان STPM نام دارد را اخذ می کنند. هزینه تحصیل در مدارس مالزی زیاد است و سالانه حداقل 30 هزار دلار است. برخی از مدارس بین المللی مالزی عبارتند از:

  • مدرسه بین المللی النور
  • مدرسه بین المللی Real
  • مدرسه بین المللی رجنت
  • مدرسه بین المللی ویکتوریا
  • مدرسه آلمانی کوالالامپور
  • مدرسه بین المللی موتیارا

تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی، دانشگاه های مختلف، شرایط مختلفی دارند و معمولاً 4 سال به طول می انجامد. به صورت خاص برای ورود به دانشگاه های دولتی، شرایط سخت تر است و دانشجویان بین المللی معمولاً دانشگاه های خصوصی را استفاده می نمایند. برای ورود به دانشگاه های دولتی، شرط معدل دیپلم حداقل 17 الزامی است و بعضی از دانشگاه ها، حتی شرط سنی نیز دارند. اما برای دانشگاه های خصوصی شرایط ورود ساده تر است. به عنوان مثال برای ورود به دوره کارشناسی در دانشگاه های خصوصی، معدل حداقل 12.5 کفایت می کند و برای ورود به دانشگاه، براساس برنامه های آموزشی آن دانشگاه عمل می گردد. تحصیل در مالزی در دوره کارشناسی، با اخذ پذیرش دوره های انگلیسی صورت می گیرد. بنابراین لازم است دانشجویان مهارت زبان لازم را داشته باشند. معمولاً سطح آیلتس 6 برای این دوره لازم است و اگر شخصی نتواند مدرک آیلتس در این سطح ارائه دهد جای نگرانی نیست، چراکه می توان از دوره های زبان انگلیسی دانشگاه ها استفاده نمود و به سطح مورد نیاز، ارتقا یافت.

مدارکی از قبیل گواهی و ریز نمرات مقاطع قبلی، اثبات تمکن مالی، عکس و مدارک هویتی برای اخذ پذیرش در این مقطع لازم است. برای اخذ پذیرش تحصیل در مالزی در دوره کارشناسی، لازم است بدانید فرآیند اخذ پذیرش حدود 3 ماه به طول می انجامد. این موضوع برای داوطلبان تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی می تواند حائز اهمیت باشد.

تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی ، در گرایش های مختلف قابل انجام است. سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی، این کشور را برای گذراندن تحصیلات تکمیلی انتخاب می کنند. طول دوره کارشناسی ارشد در این کشور حدود 18 ماه الی 2.5 سال است و در دو مقطع در سال به پذیرش دانشجو اقدام می گردد. مانند تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی، برای تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی نیز شرط معدل وجود دارد و معمولاً معدل حداقل 15 و در برخی دانشگاه ها حداقل 14 در مقطع قبلی، لازم است. البته شرایطی برای افرادی که دارای سابقه کار هستند وجود دارد که در صورت داشتن سابقه کار مرتبط، بتوان در شرط معدل اندکی اغماض کرد.

برای تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می گردد، مهارت زبان در حد آیلتس 6.5 لازم است. همانگونه که قبلاً گفته شد، متقاضیان می توانند با پذیرش دوره زبان در دانشگاه های مالزی، نسبت به کسب حداقل نمره آیلتس لازم برای تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد شامل مواردی چون ریز نمرات و مدارک مقطع قبلی، مدارک هویتی، ترجمه سوابق کاری، مدارک تمکن مالی، رزومه، عکس و فرم توصیه نامه. فرآیند اخذ پذیرش در حدود 3 ماه به طول می انجامد که لازم است متقاضیان تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد، به آن توجه داشته باشند.

پیشنهاد می گردد مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

کار در استرالیا

ویزای تحصیلی اروپا

 

تحصیل در چین

تحصیل در مالزی در مقطع دکترا

تحصیل در مالزی در مقطع دکتری، در گرایش های مختلفی قابل ارائه است. این مقطع در مالزی براساس نوع رشته تحصیلی، بین 2 تا 5 سال به طول می انجامد. ورود به این مقطع نیاز به آزمون ورودی ندارد و براساس سوابق تحصیلی قبلی، پذیرش انجام می گردد. روش های تحصیل در مالزی در مقطه دکتری شامل سه نوع است. نوع اول صرفاً از طریق برگزاری کلاس و گذراندن واحدهای درسی مربوطه انجام می گردد. در این روش تحقیق در مورد مباحث مورد نظر به عنوان پایان نامه ارائه می گردد و در واقع پایان نامه به طور رسمی دفاع نمی شود. نوع دوم براساس شرکت در کلاس و ارائه پایان نامه انتهای دوره انجام می گردد و نوع سوم صرفاً براساس ارائه پایان نامه است که در این روش لازم با ارائه مدارک مناسب و سوابق علمی و تحقیقاتی درخشان و معدل بالا در مقاطع قبلی، نشان دهند که با ارائه پایان نامه قادر به اخذ مدک دکتری از دانشگاه های این کشور هستند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مالزی

جذب دانشجویان مستعد خارجی، در حال حاضر یکی از اولویت های آموزشی کشور مالزی است و سیاست های تحصیل در مالزی در راستای این هدف، اقدامات مناسبی ارائه داده است. بورسیه های مختلفی در این کشور برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که شامل برخی کمک های مالی است. این کمک های مالی در قالب کمک های بلاعوض و وام های دولتی، بورس های تحصیلی به صورت خصوصی و دولتی، جوایز خاص در دوره های مختلف و غیره ارائه می شود. بیشتر بورسیه ها و جوایز در مالزی عمدتاً به دانشجویان داخلی اختصاص دارد  اما برخی از بورس های برتر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مالزی، به شرح جدول زیر است:

 

نام بورس تحصیلی

مناسب برای

فواید

پورتال مورد نظر

بورس تحصیلی بین المللی مالزی (MIS)

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در یک دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مالزی هستند

بلیط هواپیما، کمک هزینه پایان نامه، کتاب و هزینه های سفر

پورتال وزارت آموزش عالی مالزی

بورس تحصیلی مشترک المنافع مالزی

 

بورس تحصیلی مشترک المنافع مالزی

 

بلیط هواپیما، شهریه مصوب، کمک هزینه سالانه کتاب، هزینه سفر و نگهداری ماهانه

پورتال وزارت آموزش عالی مالزی

بورس تحصیلی مهندسی نفت Heriot-Watt-Velesto

دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیلات خود را در رشته مهندسی نفت ادامه دهند

100٪ یا 50٪ معافیت از شهریه در دانشگاه مالزی

وب سایت دانشگاه Heriot-Watt

بورس تحصیلی برنامه همکاری فنی مالزی (MTCP)

 

دانشجویان بومی و بین المللی با دوره دکترا 36 ماهه و دوره کارشناسی ارشد 24 ماهه

 

بلیط هواپیما، شهریه مصوب، کمک هزینه سالانه کتاب، هزینه سفر و نگهداری ماهانه

پورتال آنلاین MTCP

بورس تحصیلی بنیاد جفری چی- Sunway Group

دانشجویانی که دوره های مهندسی، علوم بهداشتی و بازرگانی یا مدیریت زیر 21 سال را می خوانند برای دانشجویان بومی و دانشجویان خارج از کشور

بلیط هواپیما، شهریه مصوب، کمک هزینه سالانه کتاب، هزینه سفر و نگهداری ماهانه

وب سایت بنیاد Jeffery Cheah

 

پیشنهاد می گردد مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

کار در استرالیا

اقامت مالزی

تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان

زبان رسمی کشور مالزی، مالزیایی است اما در این کشور صحبت به زبان انگلیسی نیز به وفور انجام می شود. اکثر دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در موسسات و دانشگاه های دولتی و خصوصی ارائه می گردند. معمولاً دانشگاه ها در تدریس زبان، دوره های لازم را برگزار می کنند تا بتوانند از این طریق به دانشجویانی که مهارت بالایی در زبان انگلیسی ندارند کمک کنند و تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان را ممکن نمایند. بنابراین اگر مدرک زبان ندارید یا سطح زبان شما در حد لازم برای تحصیل در مالزی در مقاطع مختلف نیست، می توانید از دوره های زبان دانشگاه های مختلف این کشور، بهره مند شوید. همچنین توصیه می گردد در حین تحصیل، زبان این کشور را نیز یاد بگیرید تا در موقعیت های پس از تحصیل بتواند یاری گر شما باشد و برای برقراری ارتباط با مردم محلی و سایرین، راه خوبی می تواند باشد.

هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی

برای آگاهی از هزینه های زندگی و تحصیل در مالزی لازم است بدانید که واحد پولی این کشور رینگیت (Ringgit) است که علامت اختصاری آن MYR است. هزینه های تحصیل در مالزی براساس نوع موسسه و محل آن متفاوت است، همچنین تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان، مستلزم صرف هزینه برای زبان آموزی است. اما در بسیاری از دانشگاه های دولتی هزینه های دولتی کمتر از هزینه ای تحصیل در دانشگاه های خصوصی است. به طور متوسط، یک دانشجوی بین المللی باید در حدود 43000 تا 100000 رینگیت بصورت سالانه برای مدرک لیسانس پرداخت کند. به عنوان مثال مدرک لیسانس تکنولوژی اطلاعات در یک موسسه دولتی حدود 8900 تا 9910 رینگیت هزینه خواهد داشت اما در موسسه خصوصی بین المللی تقریباً 33000 تا 43000 رینگیت خواهد بود. این مبلغ برای تحصیل در مالزی در دوره کارشناسی ارشد، سالانه 11000 رینگیت بطور متوسط است. برخی موسسات خارجی ممکن است شهریه های بالاتری داشته باشند و همچنین برخی رشته ها مانند رشته های پزشکی، می توانند هزینه های به مراتب بالاتری داشته باشند.

بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی مانند آن چه قبلاً اشاره شد، با احراز شرایط لازم قابل تخصیص است. بنابراین می توان هزینه های تحصیل و برخی دیگر از هزینه ها را از طریق برقراری بورس های تحصیلی، کاهش داد.

هزینه زندگی در مالزی در مقایسه با بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی،  پایین است. به طور متوسط سالانه در حدود 10 هزار تا 15 هزار رینگیت، برای هزینه های زندگی می توانید در نظر بگیرید. این هزینه ها شامل غذا، مسافرت، رفت و آمد و محل اقامت است. بصورت طبیعی هزین های زندگی در شهر های بزرگتر، بیشتر از مقادیر اعلام شده است و در شهرهای کوچکتر، مقداری کمتر است. همچنین اخذ بیمه درمانی در مالزی، اجباری است.

کشور مالزی هنگامی که از منظر هزینه پایین زندگی و تحصیل مورد مقایسه قرار گیرد، یکی از بهترین مقاصد مهاجرت می تواند باشد. برخی از هزینه های زندگی در مالزی شامل موارد زیر است:

  • هزینه محل اسکان و آب و برق ماهانه: 2475 رینگیت در ماه
  • هزینه غذا و لوازم 400 تا 500 رینگیت در ماه
  • هزینه بیمه درمانی 400 تا 600 رینگیت در سال
  • هزینه تلفن و اینترنت 125 رینگیت در ماه
  • هزینه های شخصی 125 تا 450 رینگیت در ماه
  • هزینه سفر و جابجایی 100 تا 300 رینگیت در ماه
  • هزینه کتاب و لوازم 200 رینگیت در ماه

شرایط اخذ ویزای همراه مالزی

برای متقاضیان تحصیل در مالزی، امکان الحاق همراه تحت عنوان ویزای همراه وجود دارد. در طول تحصیل در مالزی، همسر و فرزندان که سن آن ها کمتر از سن قانونی است، می توانند به عنوان همراه در این کشور اقامت داشته باشند. معمولاً برای تحصیل در مالزی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، امکان اخذ ویزای همراه برای نفر اصلی وجود دارد. اما برای متقاضیان تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی، این امکان طی سالیان اخیر فراهم نبوده است. هرچند طبق قوانین جدید امکان این ویزا برای متقاضیان تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ظاهراً در حال مهیا شدن است.

متقاضیان ویزای همراه مالزی ابتدا باید به این کشور سفر کرده و مدارک لازم را در این کشور تحویل دهند. مدارکی از قبیل اصل پذیرش دانشگاه، گذرنامه شخص متقاضی و همراهان، عکس، ارائه اسنناد وابستگی، فرم های سفارت و پرداخت هزینه های فرآیند. حدود 2 ماه پس از اقدام، ویزای متقاضی صادر می گردد و مدت اعتبار آن وابسته به میزان اعتبار ویزای نفر اصلی است. همراه در مالزی اجازه کار ندارد و در صورت تمایل به کار، ابتدا باید پیشنهاد کاری را دریافت نموده و ضمن لغو ویزای همراه، نسبت به صدور ویزای کار اقدام نمایند.

معرفی دانشگاه های برتر مالزی

مالزی دانشگاه های و موسسات آموزشی مختلفی دارد که هر کدام براساس نیاز به ارائه دوره های مختلف می پردازند. تنوع رشته ها در این کشور بسیار مناسب است و اعتبار دانشگاه های مالزی، می تواند قابل اتکا باشد. در جدول زیر چند دانشگاه برتر مالزی به همراه رتبه های جهانی آن ها آورده شده است.

 

نام موسسه

رتبه جهانی

رتبه در مالزی

شهر

University of Malaya

301 - 350

1

کوآلالامپور

Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR)

501 - 600

2

پتالینگ جایا

Universiti Kebangsaan Malaysia

601 - 800

3=

سلانگور

Universiti Malaysia Perlis

601 - 800

3=

آرائو

Universiti Putra Malaysia

601 - 800

3=

سلانگور

Universiti Sains Malaysia

601 - 800

3=

پولائو پینانگ

Universiti Teknologi Malaysia

601 - 800

3=

جوهور

Universiti Teknologi Petronas

601 - 800

3=

سری اسکندر

Universiti Tenaga Nasional (UNITEN)

801 - 1000

9=

سلانگور

Universiti Utara Malaysia

801 - 1000

9=

کداه دارول آمان

کار پس از تحصیل و اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در مالزی

یکی از دغدغه های متقاضیان تحصیل درمالزی، پیدا کردن کار پس از تحصیل است. این موضوع برای همه دانشجویان بین المللی در همه کشورها، مشترک است. خوشبختانه مالزی در زمره کشور هایی است که اجازه می دهد دانشجویان بین المللی پس از تحصیل در این کشور، موقعیت های شغلی را دنبال کرده و شغل مورد نظر خود را جستجو نمایند. برخی از مشاغل دراین کشور دارای شرایط بهتری هستند. لازم به ذکر است با ورود جهان به عصر دیجیتال، بازار مالی و بازار کار مالزی در این زمینه، رشد چشمگیری داشته است. بنابراین این موضوع برای متقاضیان کار پس از تحصیل در مالزی می تواند حائز اهمیت باشد. نرخ بیکاری جوانان در مالزی در حدود 10.9٪ است. از طرفی سالانه فرصت های شغلی زیادی ایجاد می گردد. بنابراین نرخ بیکاری بالا در این کشور حکایت از عدم تطابق فرصت های شغلی با تخصص ها و توانایی های افراد و جوانان این کشور دارد. برخی از زمینه های شغلی قابل پیش بینی که رشده خوبی در آینده در کشور مالزی خواهند داشت، شامل موارد زیر است که برای متقاضیان تحصیل در مالزی می تواند حائز اهمیت باشد.

  • فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر
  • مهندسی
  • علوم داده
  • معماری
  • توریسم
  • حسابداری و مدیریت بازرگانی

از آن جایی که مالزی به نسبت کشورهایی همچون کانادا و برخی کشورهای اروپایی، کمتر مهاجرپذیر است، اقامت و تابعیت آن به سختی به دست می آید. به صورت معمول پس از 10 سال فعالیت در این کشور می توان به تابعیت دائم این کشور رسید و معمولاً با احراز شرایط لازم، 2 سال پس از اقامت دائم، می توان برای تابعیت مالزی درخواست کرد.

مزایای تحصیل در مالزی

در خصوص موارد مختلف مرتبط با تحصیل در مالزی بحث کردیم. مقاطع مختلف، هزینه های زندگی و تحصیل در مالزی و سایر موارد مرتبط را بحث کردیم. حال سوال پیش می آید که چرا در مالزی تحصیل می کنیم و مزایای تحصیل در مالزی چیست؟

  • مالزی در میان 150 کشور مقصد مهاجرت تحصیلی، در بین 10 کشور برتر جهانی برای تحصیل قرار گرفته است وسرمایه گذاری در استرالیا اعتبار دانشگاه های مالزی مناسب است. هزینه های زندگی و تحصیل در مالزی به نسبت بسیاری از کشورهای رایج برای مهاجرت تحصیلی، ارزان تر است. هزینه های کنتر در مبحث تحصیل به معنای افت کیفیت آموزش نیست و چندین دانشگاه مالزی در رتبه کمتر از 500 در رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند که این موضوع حکایت از کیفیت مناسب آموزشی دارد و از جمله مزایای تحصیل در مالزی است.
  • برخی از کشورهای مطرح در زمینه تحصیل، شعبه های از دانشگاه های خود را در این کشور تاسیس کرده اند از جمله انگلستان، امریکا و استرالیا که می تواند به جذابیت تحصیل در مالزی بیفزاید.
  • مالزی برای تحصیل دانشجویان بین المللی، کشوری امن به حساب می آید به نحوی که این کشور در رتبه 29 صلح آمیزترین کشورهای جهان قرار دارد.
  • این کشور فرصت های شغل زیادی را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ایجاد می کند و انتظار می رود نرخ بیکاری در سال های آتی، به میزان قابل قبولی کاهش یابد.

گام به گام تا اخذ اقامت


_____________سخن پایانی درمورد تحصیل در مالزی_____________

تحصیل در مالزی، شرایط اخذ ویزای تحصیلی مالزی و شرایط سنی تحصیل در مالزی مورد بررسی قرار گرف. مالزی در قاره آسیا یکی از کشورهای رو به رشد به لحاظ اقتصادی است. آب و هوای گرمی دارد و معمولاً یکی از مقاصد گردشگری است. هزینه های پایین زندگی و تحصیل در مالزی و کیفیت مناسب آموزش در این کشور باعث شده مالزی یکی از مقاصد مناسب تحصیلی برای دانشجویان بین المللی باشد. با توجه به اینکه مهاجرت تحصیلی، یکی از تصمیمات مهم برای دانشجویان است، پیشنهاد می گردد شرایط تحصیل در کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا را نیز بررسی نمایید. شما می توانید ضمن برقراری ارتباط رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه ملک پور، سوالات خود در خصوص تحصیل در مالزی را پرسیده و جواب آن ها را جویا شوید. همچنین نظرات خود در مورد این مقاله را در بخش بیان دیدگاه ها مطرح فرمایید.


ثبت پرسش
مشاوره رایگان