تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین

6 نظر

تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین

امروزه شمار علاقمندان به رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین رو به افزایش است به همین خاطر قصد داریم در این نوشتار شرایط تحصیل و کشورهای مناسب برای مد و فشن را بررسی نماییم. بهترین کشور جهت تحصیل در رشته طراحی و دیزاین کدام است؟ بازار کار مربوط به این رشته در سراسر جهان چگونه است؟ میزان درآمد طراحان مد در کشورهای مختلف چقدر است؟ما همچنین در این مقاله تلاش می نماییم تا به سوالات این چنینی نیز پاسخ دهیم. در جهان امروزی دنیا و صنعت مد بسته به یک مکان و زمان مشخصی نمی باشد و در واقع به یک صنعت جهانی تبدیل گردیده است. داشتن تحصیلات آکادمیک در کنار داشتن خلاقیت و توانایی، متقاضیان تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین را به افرادی موفق در این صنعت تبدیل می نماید. هر سال دانشجویان بسیاری جهت اپلای طراحی لباس به کشورهای خارجی مهاجرت می نمایند و پس از فارغ التحصیلی وارد دنیای مد و فشن می شوند که در صورت داشتن ذهن خلاق و پویا و استفاده از آموزش های دانشگاهی می توانند به موفقیت و درآمد سطح بالا دست پیدا نمایند. در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان در رابطه با تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین با موسسه ملک پور ارتباط تلفنی برقرار نمایید. در این مقاله عناوین زیر تشریح و بررسی می گردند:

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین
  • هزینه های تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین
  • بازار کار رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین
  • بهترین کشور برای مهاجرت فارغ التحصیلان رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین
  • سوالات متداول در تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین
  • سخن پایانی  

تماس با ما

بهترین کشور برای تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین

با توجه به همه گیری دنیای مد از گذشته تا کنون امکان ادامه تحصیل دانشجویان در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین در تمامی دانشگاه های کشورهای جهان وجود دارد اما برخی از کشورها در ارائه آموزش در این زمینه بسیار حرفه ای عمل نموده و به شهرت جهانی دست پیدا نموده اند که بالطبع دانشجویان بیشتر تمایل دارند که در این کشورها به تحصیل این رشته و حرفه بپردازند. امروزه کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، ژاپن، ایتالیا، آمریکا، انگلستان و بلژیک در این زمینه دارای شهرت جهانی می باشند و دارای بهترین طراحان و متخصصان مد و فشن هستند که دستمزد آن ها در سطح بسیار بالایی قرار دارند. تهیه و نگارش تمامی بخش های متن موجود توسط موسسه ملک پور انجام گرفته است و کپی از هر یک از بخش ها بدون ذکر منبع از نظر شرع و قانون حرام است. شهر پاریس دارای لقب مرکز مد جهان است و در کنار شهرهای میلان، شهر نیویورک و شهر لندن، چهار مرکز بزرگ و مهم دنیای فشن را تشکیل می دهند. تحصیل در دانشگاه های مربوط به رشته های  طراحی مد و لباس و دیزاین در این کشورها از مقطع کارشناسی تا دکترا امکان‌پذیر است و افرادی که موفق به کسب مدرک در این رشته از دانشگاه های این کشورها می شوند می توانند در تمامی کشورهای جهان با درآمد بالا و عالی مشغول به کار گردند و یا حتی برند خود را وارد دنیای مد نمایند.

 

تحصیل در خارج از کشور

تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

هزینه های تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین

تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین به عنوان یکی از رشته های هنر شناخته می شود که امروزه افراد بسیاری در سراسر جهان علاقه مند به داشتن تحصیلات اکادمیک در کنار تجربه کاری در این رشته می باشند. افراد در حال تحصیل در این رشته در صورت داشتن خلاقیت فوق العاده پس از فارغ التحصیلی می توانند به درآمد بسیار سطح بالایی دست پیدا نمایند. دانشجویان و علاقه مندان به اپلای طراحی لباس و مد و دیزان باید بدانند که هزینه تحصیل در این رشته ها در کشورهای مختلف و در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد، اما به صورت تقریبی هزینه تحصیل در این رشته ها در سایر کشورها حدود 18 الی 25 هزار یورو است. در صورت داشتن رزومه تحصیلی بسیار عالی و قوی امکان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های مد اکثر کشورهای جهان و در نتیجه تحصیل رایگان این رشته ها وجود دارد. دانشجویان علاقه مند به رشته مد و فشن و رشته طراحی لباس باید هزینه های زندگی در کشور محل تحصیل خود را نیز مورد توجه قرار دهند که بصورت میانگین هزینه زندگی دانشجویی در اکثر کشورهای ارائه دهنده این رشته حدود 1000 یورو در ماه است.

 

تحصیل در خارج از کشور

تحصیل رشته طراحی لباس در انگلستان

بازار کار رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین

 همانگونه که می دانیم رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین نقش بسیار مهمی را در صنعت مد ایفا می نمایند و آن دسته از افرادی که در این رشته ها تحصیل نموده اند تمایل دارند تا در همین زمینه نیز شروع به کار و فعالیت نمایند. دانشجویان رشته مد و فشن و رشته طراحی لباس در صورتی که در کنار تحصیلات خود دارای ذهن خلاق و پویا در این زمینه باشند با آینده شغلی بسیار روشن و پول سازی روبرو می باشند. استخدام طراح لباس در خارج از کشور کاملاً رقابتی می باشد و افراد فعال در صنعت مد باید دارای حرف و عملکرد جدیدی در این صنعت باشند تا بتوانند بزرگان این حرفه را جهت استخدام تحت تاثیر قرار دهند. همچنین متقاضیان کار در صنعت مد باید به صورت کامل به زبان کشورمقصد خود جهت کار تسلط دلشته باشند. فارغ التحصیلان مد و فشن در کشورهای مختلف خارجی پس از فارغ التحصیلی می توانند در کشور مربوطه به جستجوی کار پرداخته و در صورت دریافت شغل در صنعت مد، ویزای کاری کشور مقصد را دریافت نمایند. میانگین درآمد برای فارغ التحصیلان در رشته های مد و لباس و دیزاین، در کشورهای اروپایی بین 42000 یورو تا 71000 یورو در سال خواهد بود.

بهترین کشور برای مهاجرت فارغ التحصیلان رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین

استخدام طراح لباس در خارج از کشور با توجه شرایط صنعت مد و بازار کار رشته های مد و لباس و دیزاین در آن کشور صورت می پذیرد. در حال حاضر کشورهای آلمان، فرانسه، کشور ژاپن، ایتالیا، کشور ایالات متحده آمریکا، انگلستان و کشور بلژیک در زمینه مد و طراحی بسیار پیشرفته و فعال می باشند و بالطبع مهاجرت به این کشورها باعث ایجاد شرایط شغلی مناسب برای علاقه مندان به این عرصه می شود. افرادی که در این کشورها به تحصیل رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین پرداخته اند می توانند پس از فارغ التحصیلی به جستجوی کار پرداخته و با یافتن کار ویزای کاری کشور مربوطه را دریافت نمایند. اما فارغ التحصیلان صنعت مد در ایران جهت مهاجرت به این کشورها باید دارای شرایطی باشند که قبل از اقدام بهتر است از مشاوره و تجربه وکلای معتبر مهاجرتی استفاده نمایند. افرادی در مهاجرت کاری برای فعالیت در صنعت مد موفق خواهند بود که بتوانند بهترین ها در این زمینه بوده و با رقبای بی نظیر موجود در این عرصه رقابت نمایند. برای کسب اطلاعات کامل و جامع در زمینه اخذ اقامت در خارج از کشور می توانید محصول بی نظیر گام به گام تا اخذ اقامت را تهیه نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین

 

هزینه تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین چقدر است؟

هزینه تحصیل در این رشته ها در کشورهای مختلف و در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد، اما به صورت تقریبی هزینه تحصیل در این رشته ها در سایر کشورها حدود 18 الی 25 هزار یورو است.

✅فعالان در زمینه مد بهتر است جهت اشتغال در این صنعت به کدام کشورها مهاجرت نمایند؟

کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، ژاپن، ایتالیا، آمریکا، انگلستان و بلژیک از بهترین کشورها جهت مهاجرت فعالان صنعت مد می باشند.

✅آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی جهت تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین وجود دارد؟

بله دانشجویان دارای رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان سطح بالا با توجه به نیاز کشور مقصد در کنار پیشرفت و داشتن خلاقیت در این زمینه می توانند جهت دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل خود اقدام نمایند.

✅مهمترین شهرهای جهان در عرصه مد و فشن کدام هستند؟

شهرهای میلان، شهر نیویورک و شهر لندن و پاریس از مهمترین شهرهای جهان در عرصه مد و فشن هستند.

 


___________________سخن پایانی تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین ___________________

ما در این مقاله تلاش نمودیم تا تمامی شرایط، هزینه ها و جنبه های مختلف مرتبط با تحصیل در رشته های مد و لباس و دیزاین را مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت مد از گذشته تا کنون علاقه مندی به این رشته ها  و تمایل به تحصیل و کار در بهترین کشورهای صنعت مد افزایش پیدا نموده است و دانشجویان بسیاری تمایل دارند تا به تحصیل در رشته مد و فشن و رشته طراحی لباس و سایر رشته های مرتبط با صنعت مد در بهترین دانشگاه های جهان بپردازند تا بتوانند آینده پول سازی را برای خود تضمین نمایند. کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، ژاپن، ایتالیا، آمریکا، انگلستان و بلژیک از بهترین کشورها جهت تحصیل و مهاجرت فعالان عرصه مد می باشند. استخدام طراح لباس در خارج از کشور بسیار رقابتی است و متقاضیان باید افرادی بسیار خلاق در این عرصه باشند تا بتوانند در میدان رقابت پیروز گردند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در رشته های طراحی مد و لباس و دیزاین و اعزام دانشجو به کشورهای فعال در این زمینه با موسسه ملک پور ارتباط برقرار نمایید و یا سوالات خود را در باکس زیر همین مقاله مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما سروران گرامی باشیم.

امتیاز 4.7 از 5 ( 12 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مریم محمدی
دخترم امسال سال هفتمه وب رشته طراحی لباس علاقمنده در متوسطه دوم بهتره چه رشته ای رو بخونه وبرای تحصیل در خارج از کشور از چه سنی باید اقدام کنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
دوست عزیز برای تحصیل در خارج از کشور در مقطع دبیرستان یا دانشگاه میتوانید اقدام نمایید.
بابک سیستانی
پسرم میخواد بعد از یک سال و نیم خوندن مهندسی کامپیوتر در دانشگاه مدیپول استانبول میخواد تغییر رشته بده به مد و طراحی میخواستم بدونم کار درستی هست یا خیر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باید همه جوانب را بررسی بکنید رشته طراحی رشته پولسازیه به نظرم اول تحقیق بکنند از دانشگاه بازار کار و... بعد تصمیم بگیرند.
امید
سلام و عرض ادب.شرایط سنی و گپ تحصیلی برای پذیرش ملاک هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی در کشورهایی چون انگلستان، آمریکا، کانادا، فرانسه و ایتالیا برای ویزاهای تحصیلی شرط سن وجود دارد. در برخی از کشور ها هم خیر پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود.
امید
سلام و عرض ادب.میشه لطفا پاسخ بدین که تحصیل در رشته طراحی شامل سن و گپ تحصیلی هم میشود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بستگی به نوع کشور دارد که آیا در ویزاهای تحصیلی به سن و گپ تحصیلی حساس است یا خیر. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت رایگان بررسی شود. https://officialmalekpour.net/contact
رامش فردهاشمی
نیاز به مشاوره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز از طرق زیر می توانید با موسسه تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. https://officialmalekpour.net/contact
Sara
سلام وقت بخیر من لیسانس عمران دارم ، مدرک فنی حرفه ایه طراحی لباس ،نازک دوز و ضخیم دوز و لباس شب و عروس و دارم میتونم برای ارشد طراحی لباس اپلای کنم یا باید حتما مدرک کارشناسی دانشگاهی داشته باشم!؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای پذیرش در رشته های هنری شما بایستی لیسانس خود را نیز در همان رشته اخذ نموده باشید. بای اطلاع از پیش نیازهای لازم می توانید وب سایت دانشگاه مورد نظرتان را بررسی نمایید.
مشاوره رایگان