تحصیل داروسازی در کانادا

بدون نظر

تحصیل داروسازی در کانادا، درآمد رشته داروسازی در کانادا از جمله مواردی می باشد که در این مقاله به صورت کامل و دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد. بسیاری از دانشجویان تمایل دارند تا تحصیل تخصص پزشکی در کانادا داشته باشند. دلیل این موضوع این می باشد که دانشگاه های کانادا دارای رنکینگ جهانی خوبی می باشد. علاوه بر این تحصیل در این کشور عموماً به زبان انگلیسی می باشد. در برخی از دانشگاه های کشور کانادا تحصیل به زبان فرانسوی نیز امکان پذیر می باشد. موسسه ملک پور با داشتن تجربیات فراوان در امور مهاجرتی می تواند شما عزیزان را برای رسیدن به اهدافتان یاری رساند. در صورتی که تمایل دارید تا شرایط خود را برای تحصیل در دانشگاه های تاپ کانادا بررسی کنید می توانید با مشاورین ما از طریق وب سایت های موسسه و یا تلفن های موسسه در ارتباط باشید. ارزیابی شرایط اولیه شما عزیزان در موسسه ما به صورت رایگان خواهد بود.

مطالب و عناوینی که در این مقاله به بررسی دقیق آنها می پردازیم:

تماس با ما

تحصیل داروسازی در کانادا

شرایط کلی تحصیل داروسازی در کانادا

رشته داروسازی از جمله رشته های پرطرفدار در کانادا می باشد. برخلاف قوانین کشور ایران تحصیل داروسازی در کانادا بدون کنکور است. علاوه بر این، برای تحصیل در رشته های داروسازی، دانشجویان می بایست در ابتدا در رشته های علوم پایه شرکت کنند و در صورت به اتمام رساندن این دوره می توانند وارد دوره های تخصصی داروسازی در کانادا شوند. به طور کلی دانشگاه های بسیاری امکان تحصیل داروسازی در کانادا لدون کنکور را فراهم می کنند. در اکثر این دانشگاه ها تحصیل به زبان انگلیسی ارائه می شود و در برخی از شهرها امکان تحصیل به زبان فرانسوی برای دانشجویان وجود دارد. در نتیجه، داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی از دیگر نیازمندی های ورود به این رشته می باشد. مدت زمان تحصیل رشته های علوم پایه در کشور کانادا به مدت 4 سال و در قالب دوره های لیسانس می باشد. در انتهای دوره های تخصص داروسازی، دانشجویانی که تحصیل داروسازی در کانادا بدون کنکور را انتخاب کرده اند می بایست در امتحان ملی داروسازی کانادا شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند وارد بازار کار این کشور شوند.

در این عکس اطلاعاتی کلی از کشور کانادا مشاهده می کنید

 

معرفی دانشگاه های داروسازی در کانادا

همانطور که پیشتر توضیح دادیم، دانشگاه های کانادا از رنکینگ خوبی در دنیا برخوردار هستند. این مقاله توسط تیم حرفه ای موسسه ملک پور نوشته شده است. هرگونه کپی برداری از این مقاله بدون ذکر منبع آن خلاق قوانین و مقررات می باشد. برای آگاهی شما عزیزان رتبه تعدادی از معروفترین دانشگاه های داروسازی در کانادا را در جدول زیر قرار داده ایم.

نام دانشگاه

رتبه در دنیا

دانشگاه British Columbia

31

دانشگاه Montréal

77

دانشگاه Alberta

97

دانشگاه Memorial - Newfoundland

137

دانشگاه Laval

168

دانشگاه Dalhousie

196

دانشگاه Manitoba

240

دانشگاه Saskatchewan

333

 

ددلاین دانشگاه ها و کالج های کانادا

این مقاله را از دست ندهید: ددلاین دانشگاه ها و کالج های کانادا

در این مقاله ما ددلاین دانشگاه ها و کالج های کانادا را به شما خواهیم آموخت.

آشنایی با رشته های داروسازی در کانادا

رشته داروسازی همواره از رشته های محبوب دانشگاهی بوده است. این رشته دانشگاهی به ترکیب موادشیمایی برای تولید داروها،ساخت داروهای جدید متناسب با بیماری های مختلف و نظارت بر نحوه اثر بخشی داروها بر بدن افراد می پردازد. همانطور که می دانید داروسازان با بیشتر بخش های درمانی همکاری داشته و همچنین در ارائه توصیه های دارویی از مهارت و توانمدی ویژه ای برخوردارند.رشته داروسازی حوزه کاری بسیار وسیعی دارد و از سوی دیگر توسط دانشگاه های معتبر دنیا اموزش داده می شود. رشته داروسازی در کانادا نیز به صورت بین المللی دانشجو می پذیرد. گفتنی است سرفصل های درسی ارائه شده برای رشته داروسازی در کانادا بیوشیمی، ایمونولوژی،فیزیک داروسازی، ژنتیک و... است.

هزینه های تحصیل داروسازی در کانادا

لازم به ذکر است، تحصیل کانادا دررشته های پزشکی و در دانشگاه های مطرح این کشور بسیار پرهزینه می باشد. به طور مثال هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه انتاریو سالانه 22000 دلار کانادا، در دانشگاه بریتیش کلمبیا سالانه 40000 دلار کانادا، در دانشگاه ساسکاچوان سالانه 13000 دلار کانادا و در دانشگاه مک گیل کبک سالانه 30000 دلار کانادا می باشد. 

علاوه بر هزینه های تحصیل در کانادا، هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا برای دانشجویان اهمیت بسیاری دارد. در ادامه برخی از هزینه های اصلی در شهرهای مختلف کانادا نظیر ونکوور، تورنتو و غیره را بررسی خواهیم کرد.

عنوان

تورنتو (دلار کانادا)

ونکوور (دلار کانادا)

اتاوا (دلار کانادا)

مونترال (دلار کانادا)

یک وعده غذایی در رستوران ارزان

20

20

20

15

یک وعده مک دونالد

11.14

11

12

12

یک وعده غذایی برای دو نفر در یک رستوران متوسط

80

75

80

80

بطری نوشابه (0.33 لیتر)

2.51

2.31

2.43

2.09

بطری آب (0.33 لیتر)

1.93

2.05

1.86

1.75

یک لیوان کاپوچینو

4.53

4.52

4.55

4.10

یک تکه نان (500 گرم)

2.83

3.30

3.12

3.52

برنج سفید (1 کیلوگرم)

3.46

3.80

4.28

3.41

گوشت قرمز (1 کیلوگرم)

15.17

18.82

18.66

17.53

تخم مرغ (12عدد)

3.40

4.42

3.42

3.43

فیله مرغ (1 کیلوگرم)

13.27

15.51

13.71

14.71

گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)

3.86

4.19

4.26

4.83

بطری آب (1.5 لیتر)

2.01

2.34

1.67

1.75

بلیط یک طرفه

3.25

3

3.60

3.50

کارت بلیط ماهانه

156

100.12

120

88

بنزین (1 لیتر)

1.21

1.43

1.16

1.23

آب، برق، گرمایش، سرمایش برای یک آپارتمان 85 متری (ماهانه)

165.08

89.78

147.91

90.19

اینترنت (60Mbps)

73.80

86.48

75.14

64.15

اجاره آپارتمان (1 خوابه) ماهانه در مرکز شهر

1973.59

2026.08

1621.67

1276.56

اجاره آپارتمان (1 خوابه) ماهانه در خارج شهر

1660.32

1650.04

1236.45

907.73

بورسیه داروسازی در کانادا

بسیاری از افراد به دنبال تحصیل رایگان داروسازی در کانادا هستند. از این رو دریافت بورسیه داروسازی در کانادا یکی از اهداف دانشجویان بین المللی در کانادا می باشد. بورسیه ها در مقاطع مختلف در این کشور متفاوت می باشد. دانشجویان با توجه به عملکردی که در زمان تحصیل داروسازی در کشور کانادا دارند می توانند برای دریافت بورسیه اقدام کنند. به طور کلی بورسیه های تحصیلی در کانادا می تواند شامل بخشی از هزینه تحصیل افراد و یا کل شهریه متقاضی را پوشش دهد. علاوه بر این، دانش زبان انگلیسی، تحقیقات دانشجو، نمرات دانشجو و یا داشتن مقالات علمی در دریافت بورسیه بسیار تاثیر گذار است. شرایط دریافت بورسیه تخصص پزشکی در کانادا در هر یک از دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد. هر یک از دانشگاه ها بر اساس شرایط خود ظرفیت های متفاوتی برای ارائه بورسیه دانشجویی دارند.

تحصیل رایگان داروسازی در کانادا

برخورداری از تحصیل رایگان از جمله مزایای تحصیل برای افراد مخصوصا مهاجران به شمار می رود. افرادی که برای تحصیل در رشته داروسازی به کانادا مهاجرت می کنند در صورتی که از تحصیل رایگان برخوردار شوند، بخش زیادی از مخارج و هزینه های زندگی آن ها در کانادا کاهش پیدا می کند. تحصیل رایگان از طریق فاند تحصیلی مکان پذیر است. برای این منظور باید مدارک لازم از جمله نامه پذیرش از دانشگاه های کانادا، پاسپورت معتبر، نامه تمکن مالی و... را تهیه کرد.

 

شرایط تحصیل در رشته معماری در کانادا

این مقاله را از دست ندهید: تحصیل در رشته معماری در کانادا

در این مقاله ما تمام راه های تحصیل در رشته معماری در کانادا را به شما خواهیم آموخت.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزا برای تحصیل داروسازی در کانادا

با وجود اینکه امکان تحصیل داروساز بدون کنکوردر کانادا فراهم است ولیاخذ پذیرش از دانشگاه، اولین قدم برای تحصیل داروسازی درکشور کانادا می باشد. در صورتی که دانشگاه عضو موسسات آموزشی برگزیده کانادا باشد، متقاضیان می توانند از خارج از کانادا برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنند. دانشجویان با به همراه داشتن نامه پذیرش خود می توانند برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنند. مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کانادا به شرح زیر می باشد.

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه تمکن مالی
  • عکس
  • مدرک زبان
  • انگیزه نامه
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی

 

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

این مقاله را از دست ندهید: مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

در این مقاله ما تمام جوانب مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا را به شما خواهیم آموخت.

شرایط کار و اخذ اقامت پس از تحصیل داروسازی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا و یا تحصیل داروسازی در کانادا از جمله رشته های پرطرفدار برای مهاجرین می باشد. زیرا علاوه بر بازار کار خوبی که برای این رشته ها در کانادا وجود دارد درآمد رشته داروسازی در کانادا بسیار بالا می باشد. بسیاری از افراد تمایل دارند تا تحصیل رایگان داروسازی در کانادا داشته باشند. برای این منظور داشتن رزومه تحصیلی خوب می تواند شانس این افراد را برای دریافت بورسیه افزایش دهد. همچنین بسیاری از افراد تمایل دارند تا با مدرک داروسازی ایران در کانادا به فعالیت خود ادامه دهند. همانطور که می دانید، نظام پزشکی هر کشور بسیار متفاوت می باشد به همین منظور داروسازان محترم می توانند از طریق روش هایی نظیر اسکیل ورکر کانادا و یا تحصیلی وارد این کشور شوند و در داخل محیط مدرک خود را با اصول و استانداردهای کانادا تطبیق دهند. در این صورت می توانند اجازه کار در زمینه داروسازی در کانادا داشته باشند. علاوه بر اجازه کار در کانادا، افرادی که مدرک خود را معادلسازی می کنند می توانند به تحصیل تخصص پزشکی در کانادا بپردازند.

دانشجویانی که در رشته داروسازی تحصیل کرده اند بعد از اتمام تحصیل به مدت زمان تحصیل خود فرصت دارند تا در کانادا بمانند و وارد بازار کار شوند. دانشجویان مادامی که بتوانند در شغل مناسب استخدام شوند ویزای آنها از تحصیلی به کاری تغییر خواهد کرد. همچنین بعد از کار کردن در کانادا و کسب تجربه کار کانادایی می توانند برای برنامه های اسکیل ورکر فدرال و یا استانی اقدام کنند و اقامت دائم خود را دریافت نمایند.

با تهیه محصول زیر می توانید شخصاً نسبت به اخذ ویزای کار در کشورهای مطرح اروپایی، کانادا و استرالیا اقدام نمایید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در خارج از کشور، نحوه ارسال رزومه کاری و اخذ پیشنهاد کاری بدست آورید.

کار در جمهوری چک

خدمات موسسه ملک پور درباره تحصیل داروسازی در کانادا

بسیاری از افراد تمایل دارند تا با مدرک داروسازی ایران در کانادا مشغول به کار شود. همان طور که پیشتر توضیح دادیم. این افراد می توانند از طریق تحصیلی و یا ویزای کاری وارد کانادا شوند. همچنین افرادی که تمایل دارند تا تحصیل داروسازی درکشور کانادا داشته باشند می بایست از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش دریافت نمایند. موسسه ملک پور با داشتن تجربیات فراوان در زمینه انواع ویزای تحصیلی و کاری، می تواند شما را برای دریافت ویزای تحصیلی و یا اخد ویزای کاری کانادا یاری رساند. علاوه بر این شما عزیزان می توانید با تهیه پکیج فوق العاده موسسه در مورد آموزش اقامت کاری کانادا، برای اسکیل ورکر کانادا اقدام نمایید.

انتخاب دفتر مهاجرتی

گالری ویزاها

 

⬅️ چنانچه علاقمند به اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های برتر برای تحصیل داروسازی در کانادا هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


سوالات متداول 

دریافت بورسیه تخصص پزشکی در کانادا امکان پذیر است؟

تحصیل رایگان داروسازی در کانادا و یا اخذ بورسیه تخصص پزشکی در کانادا یکی از اصلی ترین اهداف دانشجویان بین المللی در کانادا می باشد. بورسیه های متفاوتی در کانادا برای دانشجویان وجود دارد. این بورسیه ها در شهرها و دانشگاه بسیار متفاوت می باشد. به طور کلی، دانشجویان با داشتن رزومه تحصیلی خوب می توانند برای دریافت بورسیه در این کشور اقدام کنند.

با مدرک داروسازی ایران در کانادا می توان مشغول به کار شد؟

در صورتی که بتوانید معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا را انجام دهید، می توانید وارد بازار کار کانادا شوید و یا برای ادامه تحصیل پزشکی در کانادا اقدام کنید.

آیا درآمد رشته داروسازی در کانادا خوب می باشد؟

تحصیل داروسازی درکشور کانادا یکی از پرطرفدارترین رشته های در میان دانشجویان می باشد. زیرا بازار کار این رشته در کانادا بسیار خوب می باشد و دانشجویان به راحتی می توانند وارد بازار کار شده و اقامت خود را تغییر دهند.

آیا امکان دریافت اقامت کاری بعد از تحصیل در کانادا وجود دارد؟

دانشجویان بعد از اتمام تحصیل خود می توانند در کانادا بمانند و به دنبال شغل مناسب بگردند. بر اساس قوانین این کشور، دانشجویان به مدت زمان تحصیل خود فرصت دارند تا در شغل مورد نظر خود استخدام شوند. بعد از استخدام می توانند اقامت خود را به کاری تغییر دهند و بعد از چند سال با داشتن سوابق کاری کانادایی، این امکان را دارند تا برای اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر اقدام کنند.


سخن پایانی

تحصیل داروسازی در کانادا و یا تحصیل تخصص پزشکی در کانادا از محبوبترین رشته ها میان دانشجویان بین المللی می باشد. در این مقاله به صورت کامل در مورد شرایط تحصیل داروسازی در کشور کانادا و انواع دانشگاه های معتبر این کشور صحبت کردیم. علاوه بر این برای آن دسته از افرادی که مدرک داروسازی را دارند و می خواهند در کانادا کار کنند، این امکان وجود دارد تا از طریق تحصیلی و یا کاری وارد کانادا شوند و با شرکت در دوره های مربوطه مدرک خود را مطابق با استانداردهای کانادا معادلسازی کنند. موسسه ملک پور با داشتن سوابق بی نظیر مهاجرتی می تواند برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کشور کانادا و یا دریافت ویزای کاری کانادا شما عزیزان را یاری رساند. شما می توانید درخواست مشاوره رایگان خود را از طریق وب سایت موسسه ثبت کرده و یا با تلفن های موسسه تماس بگیرید تا مشاورین ما شرایط شما را برای مهاجرت ارزیابی کنند.

امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان