تحصیل داروسازی در استرالیا

بدون نظر

تحصیل داروسازی در استرالیا و مقاطع تحصیلی این رشته و شرایط تحصیل داروسازی در استرالیا برای متقاضیان تحصیل در این رشته بسیار حائز اهمیت می باشد. افرادی بسیار تمایل دارند در این کشور زیبا و مدرن تحصیل و اقامت داشته باشند و می خواهند شرایط کار و اخذ اقامت پس از تحصیل داروسازی در استرالیا را بدانند و از خودشان می پرسند آیا می شود در استرالیا تحصیل رایگان داشت؟ آیا برای تحصیل در رشته داروسازی باید آزمون داد؟ آیا امکان اقامت پس از تحصیل در استرالیا وجود دارد؟ ما در این مقاله شما را با تحصیل داروسازی در استرالیا آشنا می کنیم و اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم و علاوه بر آن به شما توصیه می کنیم با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید و اطلاعات به روزتری از کارشناسان ما دریافت نمایید.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرارداده ایم به شرح زیر می باشند:

تحصیل داروسازی در استرالیا

شرایط تحصیل داروسازی در استرالیا

امروزه تحصیل در استرالیا طرفداران بسیاری دارد. استرالیا به کشوری محبوب برای مهاجرت و تحصیل بدل شده است و یکی از رشته هایی که محبوبت و جذابیت خاصی برای تحصیل دارد رشته داروسازی می باشد که به علم شناخت و ساختن داروها می پردازد. تحصیل پزشکی در استرالیا و تخصص پزشکی در استرالیا در دانشگاهی تاپ و درجه یک در رشته های پزشکی و زیر شاخه پزشکی برای متقاضیان مهاجرت بسیار مهم تلقی می شود. دانشگاه های استرالیا از این نظر رنکینگ بالایی دارند و دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه ها در صد دانشگاه برتر دنیا تحصیل کرده اند. زبان تحصیل در دانشگاه های استرالیا انگلیسی است و دانشجویان باید تسلط کافی به این زبان داشته باشند. تحصیل داروسازی در استرالیا در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است و دانشجویان با گذراندن هر دوره می توانند وارد مقطع بعدی شوند. در این مقاطع تحصیلی پیشرفته دانشجویان علاوه بر آن که با اصول و تئوری داروسازی آشنا می شوند یک تز تحقیقاتی نیز باید ارائه دهند که زیر نظر استاد راهنمای خود تنظیم می کنند. با گذراندن دوره دکترا می توانند به عنوان دکتر داروساز در استرالیا مشغول به کار شوند.

در این عکس اطلاعاتی کلی از کشور استرالیا مشاهده می کنید

شرایط تحصیل لیسانس داروسازی در استرالیا

رشته داروسازی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین زیر شاخه های رشته علوم پزشکی دارد. علاقه مندان به تحصیل در این رشته می توانند دانشگاه های کشور استرالیا را انتخاب نمایند. تحصیل داروسازی در استرالیا یکی بهترین رویدادهای علمی است که می تواند در زندگی هر شخصی رخ دهد. برای رسیدن به این هدف، دارا بودن شرایطی الزامی است. کسب نمره بالای حداقل 16 دروسی همچون: ریاضی، انگلیسی، شیمی و زیست شناسی، دانش آموزان را یکسره از مقطع دبیرستان وارد دانشگاه کشور استرالیا برای تحصیل در رشته داروسازی می کند. اگر افراد واجد شرایط گفته شده نبودند با شرکت در دوره فاندیشن و موفقیت در آن قادر به تحصیل در مقطع لیسانس رشته داروسازی کشور استرالیا خواهند بود. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی استرالیا، ۴ سال به همراه یک دوره کارآموزی یک ساله می باشد که روی هم رفته باید پنج سال را برای تحصیل در مقطع لیسانس رشته داروسازی استرالیا در نظر گرفت. افراد بعد از چهار سال آموزش تئوری، آماده ورود به دوره کارآموزی که در بیمارستانها و داروخانه های عمومی برگزار می‌گردد، خواهند شد. علاقه مندان باید در نظر داشته باشند که برای تحصیل داروسازی در استرالیا الزاماً میبایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل با نمره 6.5 را به دانشگاه ارائه دهند. هزینه تحصیل در این مقطع، مبلغی بین 25000 تا 37000 دلار در سال می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در استرالیا

متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی استرالیا بعد از به اتمام رساندن دوره کارشناسی، وارد مقطع تحصیلات تکمیلی یا همان کارشناسی ارشد می شوند. متقاضیانی که معدل بالای ۱۶ را از مقطع کارشناسی اخذ نموده اند، قادر به ورود مقطع فوق لیسانس رشته داروسازی دانشگاه های استرالیا می باشند. در غیر این صورت تنها راه برای ورود آنان به تحصیلات تکمیلی رشته داروسازی استرالیا، قبولی در آزمون پزشکی GAMSAt و یا MCAT است. بعد از شروع تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا باید به مدت دو سال در این مقطع به تحصیل و تکمیل دانش و اطلاعات رابطه با رشته داروسازی پرداخت. اغلب این آموزش ها به صورت عملی می باشد. علاقه مندان به تحصیل در رشته داروسازی کشور استرالیا باید مبلغ ۳۱۹۰۰ تا 55440 دلار را به صورت سالیانه پرداخت نمایند. اغلب دوره های آموزشی عملی مقطع کارشناسی ارشد در داروخانه های پیشرفته بالینی و داروخانه بیمارستان ها برگزار می گردد.

تحصیل دکترای داروسازی در استرالیا

مقطع دیگری که در پس مقطع فوق لیسانس برای علاقمندان به تحصیل رشته داروسازی در استرالیا، ظاهر می گردد، مقطع دکتری می باشد. افرادی که حداقل ۶۵ درصد از معدل کل مقطع فوق لیسانس را کسب نمودند اجازه ورود به دوره دکترای داروسازی استرالیا را دارد. از شرایطی که برای ورود به دوره دکترای داروسازی در استرالیا وجود دارد می توان به داشتن مدرک نمره مدرک آیلتس با حداقل نمره ۷ اشاره نمود. تحصیل دکترا در استرالیا رشته داروسازی بیشتر حول محور پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی میچرخد.

اتمام دوره دکتری داروسازی در استرالیا با ارائه پایان نامه از سوی متقاضی می باشد کلیپ پایان نامه نشان دهنده میزان دانش و تخصص دانشجو در چه کسب علم در مغز مقطع های مختلف رشته داروسازی است هزینه تحصیل و شهریه برای دانشگاه های استرالیا در مقطع دکتری ۱۴ تا ۳۷ هزار دلار استرالیا می باشد.

معرفی دانشگاه های داروسازی در استرالیا

تقاضای تحصیل داروسازی در برترین دانشگاه های استرالیا ما را بر آن داشت که لیستی از بهترین و مهم ترین دانشگاه هایی که متقاضیان می توانند تحصیل داروسازی در آن ها داشته باشند آماده کنیم و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید دانشگاه مورد نظر خود را از بین آن ها انتخاب نمایید:

  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه کوئیزلند
  • دانشگاه گریفیت
  • دانشگاه استرالیای جنوبی

همگی این دانشگاه از رنکینگ بالایی برخوردار بوده و جزو دانشگاه های برتر جهان محسوب می شوند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه موناش

دانشگاه موناش از اعتبار علمی بسیار بالایی در کشور استرالیا برخوردار است و رشته داروسازی را در بالاترین سطح استاندارد جهانی آموزش می دهد. پژوهش و تحقیق در رشته داروسازی دانشگاه موناش، به بهترین شکل ممکن پیش می رود. پذیرش براساس آزمون ورودی، معدل و ارائه مدرک آیلتس 6.5 می باشد و شهریه این دانشگاه به صورت سالیانه، 36900 دلار استرالیا است. دوره هایی که در دانشگاه موناش در ارتباط با رشته داروسازی ارائه می گردد شامل:

  • لیسانس داروسازی
  • لیسانس علوم دارویی
  • علوم و مهندسی و دارویی
  • داروسازی کارشناسی ارشد
  • داروسازی بالینی
  • دکترای داروسازی و علوم دارویی

تحصیل داروسازی در دانشگاه سیدنی

آموزش های متنوع و به روز در دانشگاه سیدنی برای رشته داروسازی به وجود آمده و دانشجویان قادر به تبادل نظر و اطلاعات خود با دیگر دانشگاه های جهان می باشند. شهریه مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه، 50000 دلار استرالیایی در سال است. دارا بودن مدرک آیلتس 7، قبولی در آزمونPT  با نمره 68 و آزمون تافل با نمره 96 جهت ورود به این دانشگاه الزامی است. برنامه های متعددی در زمینه رشته داروسازی در دانشگاه سیدنی ارائه می گردد که در ادامه نگارش شده است:

  • کارشناسی داروسازی
  • کارشناسی داروسازی و مدیریت
  • فوق لیسانس داروسازی
  • لیسانس داروخانه
  • فوق لیسانس بین المللی داروسازی

تحصیل داروسازی در دانشگاه استرالیای جنوبی

این دانشگاه همه تلاش خود را می‌کند تا دانشجویان رشته داروسازی، بهترین متخصصان در علوم دارویی شوند. به همین دلیل است که بهترین نوع آموزش را سرلوحه کار خود قرار داده و افراد را آماده مقابله با چالش های متعددی درزمینه و حوزه رشته کاریشان می کند. به همین منظور برنامه های متعددی در رابطه با رشته داروسازی در دانشگاه استرالیای جنوبی ارائه می گردد که در ادامه آمده است:

  • کارشناسی رشته داروسازی
  • کارشناسی رشته علوم دارویی
  • استاد داروسازی بالینی
  • کارشناسی علوم دارویی افتخاری
  • کارشناسی داروسازی افتخاری

رزومه تحصیلی قابل قبول، ریزنمرات خوب، معدل بالای 16، مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5، قبولی در آزمون و پرداخت شهریه سالانه 40000 دلار استرالیایی، موجب ورود به دانشگاه استرالیایی جنوبی می شود.

تحصیل داروسازی در دانشگاه گریفیت

علاقه مندان به تحصیل داروسازی در استرالیا می توانند یکی از بهترین دانشگاه های دنیا را در این رشته انتخاب نماید. این دانشگاه که گریفیت نام دارد، با شعار استثنایی بودن در هنجار، دانشجویان متخصص در زمینه رشته داروسازی تربیت و به بازار کار این رشته معرفی می نماید. هزینه تحصیل در دانشگاه گریفیت استرالیا، 34000 دلار استرالیا بوده و با توجه به اعتبار علمی دانشگاه گریفیت، رقابت بر سر ورود به این دانشگاه بسیار زیاد است و افرادی که دارای نمره بالای ۷ در مدرک زبان آیلتس، نمره 92 در مدرک تافل و معدل بالای ۱۷ باشند و همچنین نمره قبولی را در آزمون ورودی دانشگاه کسب نمایند، می تواند شانس بسیاری برای ورود به دانشگاه گریفیت برای تحصیل داروسازی در استرالیا داشته باشند.

برنامه آموزشی دانشگاه گریفیت عبارتند از:

  • کارشناسی رشته داروسازی
  • کارشناسی افتخاری داروسازی
  • استاد داروسازی
  • کارشناسی داروسازی
  • کارشناسی افتخاری داروسازی و سم شناسی

تحصیل داروسازی در دانشگاه کانبرا

دانشکده داروسازی دانشگاه کانبرا یکی از نقطه قوت های درخشان دانشگاه کانبرا می باشد. برنامه های ارائه شده در دانشگاه کانبرا برای رشته داروسازی شامل فوق لیسانس داروسازی و فوق لیسانس تحقیقات داروسازی می باشد و دروس ارائه شده رشته داروسازی دانشگاه در درمان بالینی، داروشناسی سیستم ها، سلامت و داروخانه و آموزش حرفه ای بهداشت، خلاصه می گردد. دارا بودن مدرک زبان آیلتس با نمره ۷، قبولی در آزمون PTE با نمره 65 و توان مالی برای پرداخت شهریه 36800 دلار استرالیایی در سال بخشی از شرایط ورود به دانشگاه کانبرا، برای تحصیل داروسازی در این دانشگاه می باشد.

 

رشته فیزیوتراپی در استرالیا

این مقاله را از دست ندهید: رشته فیزیوتراپی در استرالیا

در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا را به شما خواهیم آموخت.

 

هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا

یکی از مواردی که همواره ذهن افراد را برای مهاجرت تحصیلی به کشوری مشغول می کند هزینه های تحصیل در استرالیا مربوطه است. ما در این بخش به هزینه ها و شهریه های تحصیل داروسازی در استرالیا می پردازیم. هزینه های تحصیل در استرالیا در رشته داروسازی در دانشگاه ها و شهرهای مختلف استرالیا یکسان نیست و می توان گفت بر حسب دانشگاه و شهر مورد نظر تعیین می شود و حدوداً می توان گفت شهریه ها بین 30 تا 32 هزار دلار استرالیا می باشد که تقریباً برابر 22 تا 23 هزار دلار آمریکاست. این عدد مربوط به تحصیل در مقطع لیسانس است و هزینه تحصیل در دوره فوق لیسانس 20 تا 38 هزار دلار استرالیا برآورد می شود که معادل 14 تا 27 هزار دلار آمریکا است و هزینه تحصیل در مقطع دکترا 14 تا 37 هزار دلار استرالیا می باشد که 10 تا 27 هزار دلار آمریکا می شود.

بورسیه تحصیل داروسازی در استرالیا

هزینه های تحصیل و زندگی برای مهاجرت همواره ذهن افرادی که تمایل به مهاجرت دارند را به خود مشغول می کند و همین مسئله موجب می شود بورسیه تحصیلی اهمیتی ویژه برای دانشجویان بیابد. تحصیل پزشکی در استرالیا و تخصص پزشکی در استرالیا نیز جزو رشته های پر هزینه محسوب می شود. در کشور استرالیا بورسیه های متعددی وجود دارد که به دانشجویان داده می شود. جهت اخذ بورسیه دانشجویان باید شرایط دریافت بورسیه را داشته باشند به طور که دانشجویانی که از نظر علمی و درسی در سطح بالایی دارند شایستگی دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا هستند. اگر دانشجویی از نظر سطح علمی در حد مورد نظر دانشگاه نباشد سایر شرایط وی بررسی می شود. یک بورسیه معروف در استرالیا بورسیه 3 هزار دلاری دانشگاه های این کشور است که با توجه به نمرات شخص به طور نرمالی در لیست بورسیه می آید و در هر ترم یک بار پرداخت می شود. در جدول زیر می توانید چند نمونه از بورسیه های تحصیل داروسازی در استرالیا را ملاحظه نمایید.

بورسیه

دوره تحصیلی

 زمان بورسیه

بورسیه تحصیلی دانشگاه ویکتوریا

کارشناسی

 اکتبر

بورسیه تحصیلی دانشگاه سیدنی

کارشناسی

 ژوئن

کمک هزینه تحصیلی بین المللی

کارشناسی و کارشناسی ارشد

آوریل

بورسیه جوایز بین المللی مربوط به کسب و کار برتر

کارشناسی و کارشناسی ارشد

 آوریل

بورسیه جوایز بین المللی

 کارشناسی ارشد

نوامبر

 

تحصیل داروسازی در استرالیا و مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزا

ارائه مدارک لازم برای پذیرش تحصیل داروسازی در استرالیا و اقدام جهت اخذ پذیرش و ویزا در ادامه ذکر می شود. کپی از مفاد این مقاله که توسط کارشناسان موسسه ملک پور تنظیم شده است به هیچ وجه مورد رضایت ما نمی باشد و خلاف قانون است.

تحصیل دکترا در اتریش

مدارک پذیرش تحصیلی:

  • مدارک تحصیلی قبلی شخص متقاضی
  • ارائه ریز نمرات شخص
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی د رسطحی که دانشگاه تعیین می کند.
  • ارائه اسکن پاسپورت شخص متقاضی
  • ارائه توصیه نامه برای مقطع کارشناسی ارشد

مدارکی که برای ویزای تحصیلی استرالیا لازم است به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان برای سفارت
  • ارائه مدارک هویتی شخص
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • ارائه دو قطعه عکس
  • ارائه ترجمه مدارک مبتنی بر سوابق کاری

انتخاب دفتر مهاجرتی

گالری ویزاها

شرایط کار و اخذ اقامت پس از تحصیل داروسازی در استرالیا

افرادی که رشته داروسازی و مهاجرت به استرالیا را انتخاب کرده اند، پس از تحصیل در استرالیا و گذراندن دوره لیسانس و دوره فوق لیسانس باید درآزمون هیئت داروسازی استرالیا شرکت کنند و مرحله آزمون کتبی و شفاهی را با موفقیت پشت سر بگذرانند تا بتوانند در داروخانه یا بیمارستان و یا سایر موقعیت های صنعتی و دولتی مشغول به کار شوند. گذراندن این آزمون یکی از چالش های مهم و نسبتاً دشوار تحصیل داروسازی در استرالیاست. دانشجویان باید دوره های کارورزی را نیز در پایان دوره تحصیلی خود بگذرانند. مهاجرت داروسازان به استرالیا و متقاضیانی که با مدرک داروسازی تمایل دارند در استرالیا کار کنند و در این کشور تحصیل نکرده اند باید مدرک خود را معادلسازی کنند و برای این منظور باید در شورای داروخانه استرالیا ثبت نام نماید و آزمون مربوطه را با موفقیت طی کند. معادلسازی مدرک داروسازی در استرالیا برای افرادی که در نیوزیلند تحصیل کرده اند وجود نخواهد داشت.

نمودار زیر بیانگر نرخ بیکاری در استرالیا می باشد

در استرالیا به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری مشاغل مختلف شرایط خوبی دارند و داروسازی نیز از جمله مشاغلی است که درآمد نسبتاً بالایی دارد و یک داروساز حدوداً صد و چهل هزار دلار در سال درآمد دارد.

اشخاصی که 4 سال در استرالیا اقامت داشته باشند و 12 ماه را به طور دائم در این کشور حضور داشته باشند می توانند درخواست اقامت دائم داشته باشند. متقاضیان پس از قبولی در آزمون شهروندی می توانند درخواست شهروندی و پاسپورت استرالیا نمایند.

با تهیه محصول زیر می توانید شخصاً نسبت به اخذ ویزای کار در کشورهای مطرح اروپایی، کانادا و استرالیا اقدام نمایید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در خارج از کشور، نحوه ارسال رزومه کاری و اخذ پیشنهاد کاری بدست آورید.

کار در جمهوری چک

 

⬅️ چنانچه علاقمند به اطلاعات بیشتر درباره تحصیل داروسازی در استرالیا هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

پیشنهاد می گردد جهت اطلاع از روش های قانونی مهاجرت جهت اتخاذ تصمیمات صحیح در این زمینه محصول راهنمای گام به گام اخذ اقامت ارائه شده توسط مدیر موسسه ملک پور را مشاهده نمایید و با آگاهی کامل جهت مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


پرسش و پاسخ به سوالات متداول درباره تحصیل داروسازی در استرالیا

معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا به چه صورت است؟

معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا با ثبت نام در آزمون و گذراندن دوره های کارورزی انجام می شود.

شرایط مهاجرت داروسازان به استرالیا چگونه است؟

مهاجرت داروسازان به استرالیا با معادل سازی مدرک امکان پذیر است.

هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا در مقاطع مختلف از 14000 دلار استرالیا تا 37000 دلار استرالیا تعیین می شود.

آیا تحصیل در رشته داروسازی و مهاجرت به استرالیا امکان پذیر است؟

بله تحصیل در رشته داروسازی و مهاجرت به استرالیا با قبولی در آزمون این رشته امکان پذیر است.


_____________سخن پایانی__________

تحصیل داروسازی در استرالیا، شرایط کار و اخذ اقامت پس از تحصیل داروسازی در استرالیا ،شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل در رشته داروسازی و مهاجرت به استرالیا در این مقاله به طور مفصل بررسی شد. استرالیا کشوری مهاجر پذیر است که با داشتن نرخ بیکاری پایین بستر مناسبی برای تحصیل و کار برای اقامت پس از تحصیل متقاضیان فراهم می نماید. افرادی که در استرالیا تحصیل داروسازی می کنند پس از تحصیل می توانند با قبولی در آزمون مربوطه مشغول به کار شوند و درآمد خوبی داشته باشند و متقاضیانی که مدرک خود را خارج از استرالیا اخذ کرده اند با معادل سازی مدرک خود در این کشور می توانند اجازه کار دریافت نمایند. البته تحصیل کرده های نیوزیلند از این قاعده مستثنی هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل داروسازی در استرالیا و سایر کشورهای پیشرفته مانند فرانسه، اسپانیا و ... با موسسه ملک پور تماس گرفته و بهترین اطلاعات را به صورت رایگان از مشاوران ما دریافت نمایید. همین طور با نوشتن سوالاتتان در انتهای همین مقاله می توانید پاسخشان را از کارشناسان ما بگیرید.


ثبت پرسش
مشاوره رایگان