بورسیه دانشگاه هاروارد

بدون نظر

بورسیه تحصیلی دانشگاه هاروارد

در این مقاله در خصوص دانشگاه هاروارد آمریکا،شرایط پذیرش در دانشگاه هاروارد و به خصوص بورسیه دانشگاه هاروارد و نحوه اخذ پذیرش از این دانشگاه که یکی از معتبرترین دانشگاه های دنیا می باشد با شما عزیزان اطلاعات خود را به اشتراک خواهیم گذاشت. تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا آرزوی بسیاری از متقاضیان جویای علم در سراسر جهان می باشد. در نتیجه بررسی شرایط پذیرش در دانشگاه هاروارد خالی از لطف نخواهد بود. شما همراهان همیشگی موسسه MIE همواره می توانید برای بررسی تخصصی شرایط خود برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا کشور فرصت ها با موسسه ارتباط تلفنی حاصل کرده و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید. همچنین طبق روال همیشگی منتظر دریافت نظرات،پیشنهادات و سوالات شما در بخش دیدگاه ها (در انتهای مقاله) هستیم و کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرارداده ایم به شرح زیر می باشند:

  • نگاه کلی به دانشگاه هاروارد
  • رتبه دانشگاه هاروارد در سال 2021
  • دانشکده ها و رشته های دانشگاه هاروارد
  • شرایط اپلای برای دانشگاه هاروارد
  • اخذ بورسیه دانشگاه هاروارد
  • بورسیه دانشگاه هاروارد برای مقطع کارشناسی
  • بورسیه دانشگاه هاروارد برای مقطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه دانشگاه هاروارد برای مقطع دکتری
  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه هاروارد
  • شرایط کار اخذ اقامت امریکا برای فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد
  • خدمات موسسه MIE درباره بورسیه دانشگاه هارواد
  • پاسخ به سوالات متداول درباره بورسیه دانشگاه هاروارد
  • سخن نهایی درباره بورسیه دانشگاه هاروارد

نگاه کلی به دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد تاسیس شده در سال ۱۶۳۸ با بیش از سیصد و هشتاد سال سابقه تقریباً از جمله قدیمی ترین دانشگاه ها در دنیا و قدیمی ترین در خود آمریکا به شمار می آید.جالب است بدانید این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است. در طی سال های متمادی به خصوص چند دهه اخیر HARVARD در صدر جدول تاپ ترین موسسات حال حاضر جهان رکورد خود را ثبت کرده است. این دانشگاه واقع در ایالت ماساچوست و در شهر کمریج می باشد. هاروارد نام خود را وام دار یکی از خیرین به نام جان هاروارد است که هنگام مرگ خود تمام اموال خود من جمله سرمایه نقدی،غیر نقدی و چندین هزار جلد کتاب با ارزش را به این دانشگاه هبه نمود. در حال حاضر بزرگترین مجموعه کتاب در کل دنیا متعلق به این دانشگاه است. مجموعاً خود دانشگاه هاروارد تقسیم شده به نه دانشکده که حدود صد و هفتاد رشته تحصیلی را در تمامی مقاطع تحصیلات عالیه ارائه می نمایند. این دانشکده ها شامل دانشکده مدیریت کسب و کار،معماری،حقوق (از جمله معتبرترین دانشکده ها در سطح جهان)، پزشکی و … می باشد.

در این عکس اطلاعاتی کلی از کشور آمریکا مشاهده می کنید

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد اپلای دانشگاه هاروارد

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد اپلای دانشگاه هاروارد

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد اپلای دانشگاه هاروارد

رتبه دانشگاه هاروارد در سال 2022

طی این سال ها دانشگاه هاروارد آمریکا همواره جزو ده دانشگاه اول جهان بوده و حتی سال های زیادی رتبه اول بهترین دانشگاه جهان را به خود اختصاص داد. بسیاری از نخبگان و برندگان جوایز خاص و با ارزشی همانند نوبل، بسیاری از روسای جمهور خود این کشور و در نهایت بسیاری از سیاستمداران و افراد فوق ثروتمند جهان فارغ التحصیل این دانشگاه می باشند. در جدول زیر نگاهی بیاندازیم به لیست چند دانشگاه برتر آمریکا و جایگاه دانشگاه هاروارد آمریکا در این رتبه بندی در سال 2022 در کشور آمریکا و جهان؛

رتبه بندی دانشگاه های آمریکا در رنکینگ جهانی

رتبه کشوری

نام دانشگاه

ایالت

رتبه جهانی

1

دانشگاه تکنولوژی ماساچوست

کمبریج

1

2

دانشگاه هاروارد

کمبریج

2

3

دانشگاه استنفورد

استنفورد

3

4

دانشگاه برکلی

برکلی

4

5

دانشگاه واشینگتن

واشینگتن سیتل

6

6

دانشگاه کرنل

ایتاکا

7

7

دانشگاه میشیگان

میشیگان

9

8

دانشگاه کلمبیا

نیویورک

10

9

دانشگاه کالیفرنیا

لس آنجلس

11

13

دانشگاه تگزاس

آستین

16

تحصیل در خارج از کشور

?تحصیل در آمریکا?

دانشکده ها و رشته های دانشگاه هاروارد

علاوه بر دانشکده های HARVARD که به تفکیک در خصوص آن ها گفتگو خواهیم نمود.این دانشگاه همچنین دارای کتابخانه، بیمارستان، تیاتر، موزه، ورزشگاه های مختلف می باشد. این دانشگاه دارای دانشکده های مختلفی من جمله؛

  • دانشکده دندان پزشکی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده حقوق و علوم اجتماعی
  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم پایه
  • مدرسه جان اف کندی
  • موسسه رادکلیف جهت مطالعات پیشرفته
  • مدرسه بازرگانی هاروارد

شرایط اپلای برای دانشگاه هاروارد

شرایط اپلای برای دانشگاه هاروارد مختص همین دانشگاه می باشد. متقاضی می بایست برای تحصیل در هاروارد مجموع شرایط را در نظر گرفته و دارا باشد. داشتن رزومه علمی قوی، داشتن جوایز علمی در سطح کشوری و یا جهانی، ارائه آیلتس آکادمیک هفت به بالا، داشتن معدل کل و ریز نمرات دروس اختصاصی بالا، برآمدن از سد آزمون هایی نظیر SAT و GRE و ... مجموعاً شانس متقاضی تحصیل در هاروارد را بالا خواهد برد. بسیاری از رشته ها آزمون ورودی و یا مصاحبه (به خصوص مقطع دکتری) دارند و متقاضی می بایست تمام این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید تا بتواند برای تحصیل در هاروارد اقدام نماید.     

تحصیل در خارج از کشور

?معرفی دانشگاه هاروارد?

اخذ بورسیه دانشگاه هاروارد

بورسیه دانشگاه هاروارد به کسانی تعلق خواهد گرفت که از شرایط ویژه ای برخوردار باشند. به صورت کلی ورود به دانشگاه هاروارد آمریکا مستلزم گذشتن از سد آزمون ورودی این دانشگاه می باشد. در سال گذشته با حدود پنجاه هزار نفر متقاضی برای تحصیل در هاروارد از سر تا سر جهان حدود دو هزار نفر توانستند سد آزمون ورودی را بشکنند و وارد این دانشگاه شوند. این یعنی حدوداً زیر چهار درصد از کل شرکت کنندگان توانستند مجموع شرایط مورد نیاز دانشگاه را تامین کنند. متقاضیانی که سرمایه و درآمد آن ها در یک سال زیر شصت و پنج هزار دلار آمریکا باشد امکان دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد را دارند. این دانشجویان بخشی از هزینه تحصیل و یا کل هزینه تحصیل و زندگی آن ها تحت پوشش قرار خواهد گرفت. عموماً بورسیه دانشگاه هاروارد از بیست تا هشتاد درصد هزینه ها را بسته به گرایش تحصیلی فرد و مقطع تحصیلی وی ممکن است تحت پوشش قرار دهد. بخاطر سطح بالای این دانشگاه عموماً درخواست بورسیه تحصیلی به خصوص بورسیه پزشکی دانشگاه هاروارد بسیار زیاد است. در ادامه شرایط دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را مشاهده خواهید نمود.

تحصیل در خارج از کشور

?بورسیه تحصیلی در آمریکا?

بورسیه دانشگاه هاروارد برای مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی متوسط هزینه های تحصیل از حدود چهل و پنج هزار دلار تا شصت هزار دلار آمریکا و بالاتر به ازای هر سال تحصیلی شروع خواهد شد. دانشجویان بسیاری علاقمند به دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد در مقطع کارشناسی می باشند. این دانشگاه شرایطی را در نظر گرفته است که بر اساس شرایط دانشجو، جوایزی که دریافت کرده است وی را مشمول بورسیه در نظر خواهد گرفت. به طور مثال دانشکده هنر و علوم هاروارد تا مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار دانشجویان مد نظر خود را تحت پوشش قرار خواهد داد. تعدادی از بورسیه ها نیز هستند که توسط افراد،شرکت ها،سازمان ها، والدین و کارفرمایان در سر تا سر جهان ممکن است به دانشجو اعطا شود. این بودجه ها یا به صورت بورسیه صرف اهداف آموزشی برای دانشجویان مستعد خواهد شد و یا به صورت در نظر گرفتن یک مسند شغلی متناسب با استعدادهای دانشجو برای وی می باشد.

بورسیه دانشگاه هاروارد برای مقطع کارشناسی ارشد

در این قسمت از مقاله به بررسی بورسیه دانشگاه هاروارد در مقطع کارشناسی ارشد خواهیم پرداخت. دانشجویانی که به عنوان دستیارهای پژوهشی در کنار اساتید خود فعالیت های مداوم دارند معاف از پرداخت شهریه به صورت کامل بوده و گاها کمک هزینه زندگی نیز دریافت می کنند. دانشجویان منتخب کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در قالب دستیار های پژوهشی و دستیار های آموزشی بودجه دریافت کنند. بنابراین این‌ گزینه راهی عالی برای دانشجویان بین المللی است که بدون نگرانی از نظر مالی تحصیل کنند. در کنار این مورد بورسیه هایی وجود دارد با عنوان بورسیه های Saul Saentz که مبلغ آن نیمی از مبلغ شهریه دانشجو می باشد. بورسیه Saul Saentz به دانشجویان استثنایی تمام وقت که مایل به اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هستند، اعطا می شود. دریافت کنندگان این بورسیه دانشگاه هاروارد با توجه به سابقه کار (3-5 سال ، به صورت پولی یا داوطلبانه)-چه به عنوان یک پزشک ، سیاستگذار ، کارمند دولت یا محقق ارزیابی می شوند. اگرچه این بورسیه یک جایزه مبتنی بر شایستگی متقاضی است، اما اولویت با متقاضیانی است که نیاز مالی شدیدی را داشته باشند.

بورسیه دانشگاه هاروارد برای مقطع دکتری

بورسیه های تحصیلات تکمیلی در مقاطع بالاتر با عنوان حمایت مالی از دانشجویان مقطع دکترا نیز یکی دیگر از انواع بورسیه دانشگاه هاروارد است که شامل شهریه کامل و کمک هزینه زندگی در دانشکده هایی نظیر دانشکده هنر و علوم بوده که از دانشجویان دکتری تمام وقت خود حمایت مالی کامل می کنند. این بورسیه دانشگاه هاروارد برای دانشجویان بین المللی علاوه بر پوشش شهریه ، شامل هزینه های اولیه زندگی و بیمه درمانی به مدت حداقل 5 سال است. این حمایت همچنین شامل کمک هزینه، کارآموزی، بورسیه های آموزشی و دستیاری های تحقیقات محور می شود. اطلاع از این نوع حمایت مالی در زمان پذیرش داده می شود. لازم است بدانید ادامه این بورسیه به پیشرفت دانش آموز بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز اپلای برای دانشگاه هارواد:تحصیل دکترا در اتریش

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی به همراه ریزنمرات
  • مدرک زبان
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه
  • ارائه نامه سابقه کار (در صورت وجود)
  • ارائه مقالات بین المللی و پروپوزال (در صورت وجود)

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه هاروارد را دارند، باید از نظر علمی رزومه خیلی قوی و درخشانی داشته باشند تا بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند. زیرا این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های کشور آمریکا است  و دانشجویان نخبه زیادی برای تحصیل در این دانشگاه درخواست می دهند. برای اینکه بتوانید از بین درخواست ها، واجد شرایط شوید، باید برتری فوق العاده ای نسبت به دیگر دانشجویان داشته باشید.

تحصیل در خارج از کشور

?تحصیل دکترا در آمریکا?

شرایط کار اخذ اقامت امریکا برای فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد

بلاشک عزیزانی که بورسیه دانشگاه هاروارد را داشته اند و یا اصلاً مدرک تحصیلی آن ها از هاروارد صادر شده است؛ آینده کاری درخشانی پیش رو خواهند داشت. شرایط ورود به این دانشگاه در یک مقیاس کلی سخت در نظر گرفته می شود در عین حال تحصیل در این دانشگاه نیز چندان آسان به نظر نمی رسد. اما در آخر کار شرایط کاری این فارغ التحصیلان بسیار مطلوب در نظر گرفته می شود. پس از تحصیل در هاروارد در صورتی که فرد وارد بازار کار شود با پنج سال کار کردن و دریافت حقوق و رد شدن بیمه برای وی می تواند درخواست اقامت دائم آمریکا را داشته باشد.

با تهیه محصول زیر می توانید شخصاً نسبت به اخذ ویزای کار در کشورهای مطرح اروپایی، کانادا و استرالیا اقدام نمایید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در خارج از کشور، نحوه ارسال رزومه کاری و اخذ پیشنهاد کاری بدست آورید.

کار در جمهوری چک

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه هاروارد

مدارک موردنیاز برای پذیرش دانشگاه هاروارد با توجه به اینکه در چه مقطع و رشته ای قصد ادامه تحصیل دارید، با هم ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام جهت ارسال مدارک، حتماٌ مدارک مورد نیاز را در سایت دانشگاه هاروارد به دقت بررسی و مطالعه نمایید.

خدمات موسسه MIE درباره بورسیه دانشگاه هارواد

موسسه MIE با حدود دو دهه تجربه موفق در خصوص مهاجرت از طریق روش های قانونی و به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل به کشورهای طراز اول جهان نظیر آمریکا آماده خدمت رسانی به شما همراهان همیشگی و عزیز موسسه می باشد. شما عزیزان می توانید در وهله اول برای بررسی شرایط خود به صورت تخصصی و استفاده از مشورت کارشناسان مجرب مجموعه به واسطه تماس تلفنی ارتباط برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده نمایید. ما شرایط شما را برای تمام کشورهای طراز اول در سطح جهان من جمله دانشگاه هاروارد، بررسی خواهیم نمود.

⬅️ چنانچه علاقمند به اطلاعات بیشتر درباره بورسیه دانشگاه هاروارد هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

پیشنهاد می گردد جهت اطلاع از روش های قانونی مهاجرت جهت اتخاذ تصمیمات صحیح در این زمینه محصول راهنمای مسیر سبز مهاجرت را مشاهده نمایید و با آگاهی کامل جهت مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.


پرسش و پاسخ به سوالات متداول درباره بورسیه دانشگاه هاروارد

آیا تحصیل رایگان در دانشگاه هاروارد امکان پذیر است؟

هاروارد یک دانشگاه خصوصی در آمریکا است که برای تحصیل در آن فرد می بایست هزینه پرداخت نماید

شرایط اپلای برای دانشگاه هاروارد به چه صورت است؟

ورود به این دانشگاه به شدت رقابتی می باشد و متقاضی می بایست رزومه قوی،نمره زبان بالا داشته باشد و از پس آزمون های مرتبط برآید.

دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه هاروارد برای ایرانیان امکان پذیر است؟

به صورت کلی امکان دریافت بورسیه تحصیلی هاروارد برای عزیزانی که مجموع شرایط مورد نیاز برای ورود به این دانشگاه را دارند مهیا می باشد.

آیا امکان تحصیل در هاروارد بدون مدرک زبان وجود دارد؟

خیر. تحصیل در هاروارد مستلزم ارائه نمره زبان بالا می باشد.


_____________سخن پایانی درباره بورسیه دانشگاه هاروارد__________

شرایط پذیرش در دانشگاه هاروارد، هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد در دانشکده و رشته های مختلف این دانشگاه دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه هاروارد گفتگو نمودیم.چنان چه مشاهده فرمودید هاروارد در حال حاضر دومین دانشگاه مطرح در سطح جهان با بالاترین رتبه در رنکینگ جهانی پس از MIT می باشد. تقریباً می توان با ضریب اطمینان بالا ذکر نمود که فارغ التحصیلان این دانشگاه همگی به بازار کار ورود کرده و شرایط و جایگاه خوبی را پس از‌ تحصیل در این دانشگاه به دست خواهند آورد. کسانی که قصد تحصیل در این دانشگاه و به خصوص دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد را دارند می بایست بتوانند در یک فضای رقابتی از پس آزمون ها و دستیابی به نمرات بالا در آزمون هایی نظیر GRE, GMAT, SAT و غیره برآیند. شما عزیزان همانند همیشه می توانید از طریق تماس تلفنی با موسسه MIE از مشاوره رایگان تلفنی با متخصصان مجموعه بهره ببرید. توصیه می کنیم نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.


ثبت پرسش
مشاوره رایگان