بورسیه تحصیلی در پرتغال

بدون نظر

بورسیه تحصیلی در پرتغال

بورسیه تحصیلی در پرتغال، چگونگی دریافت بورسیه تحصیلی در پرتغال، مزایای تحصیل در پرتغال و اخذ اقامت پرتغال از طریق بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقاله پیش روی شما عزیزان مورد آنالیز و بررسی واقع گردیده است. این کشور به علت بورسیه های متنوعی که دارد، طی سال های اخیر مورد توجه و استقبال تعداد فراوانی از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. به همین علت در این مقاله سعی بر آن داریم که در خصوص بورسیه تحصیلی در پرتغال و موارد مرتبط با تحصیل در این کشور از جمله شرایط سنی تحصیل در پرتغال اطلاعات کافی و کاملی را در اختیار شما عزیزان بگذاریم. به طور کلی بورسیه و فاند دو موضوع مجزا هستند. بورسیه به این معناست که دانشگاه با توجه به قوانین خود، اقدام به دریافت دانشجو کرده و هزینه های تحصیل وی را تقبل می نماید. فاند شامل حال عزیزانی می شود که در مقطع تحصیلی ارشد یا دکترا در حال تحصیل هستند و تحت عنوان کمک هزینه تحصیل و زندگی در قالب حقوق به دانشجویان اعطا می گردد. در این نوشتار به طور کامل به تمامی این موارد و نکات پرداخته ایم و سعی داریم که اطلاعات کامل و جامعی در این مقاله که توسط کارشناسان متخصص موسسه ملک پور (MIE) به قلم درآمده است. شما عزیزان می توانید برای بررسی شرایط خود به صورت دقیق می توانید با موسسه ملک پور تماس حاصل کرده و یا با تکمیل فرم تماس، مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید. در این مقاله موارد زیر مورد بررسی کامل قرار گرفته اند:

  • انواع بورسیه تحصیلی در پرتغال
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال
  • بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع کارشناسی
  • بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع دکترا
  • دانشگاه های بین المللی در پرتغال
  • مدارک موردنیاز بورسیه تحصیلی در پرتغال
  • هزینه های زندگی در پرتغال
  • سوالات متداول راجع به بورسیه تحصیلی در پرتغال
  • کلام آخر

بورسیه تحصیلی در پرتغالانواع بورسیه تحصیلی در پرتغال

کشور پرتغال به دلیل بورسیه های تحصیلی که به وجود آورده است مقصد تحصیلی عده زیادی از دانشجویان شده است. در این بخش اطلاعات کلی درباره کشور پرتغال را در اختیار شما قرار می دهیم. بورسیه های تحصیلی زیادی در کشور پرتغال وجود دارد. بورسیه تحصیلی در پرتغال همانند دیگر کشورها به دو بخش دولتی و دانشگاهی تقسیم بندی می شود. بورسیه های دولتی به صورتی است که سالیانه دولت پرتغال به تعدادی از دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. بورسیه دولتی در پرتغال تنها به دانشجویانی که خارجی هستند (پرتغالی نیستند) تعلق می گیرد. هدف از اعطای این بورسیه این است که دانشجویان متقاضی با فرهنگ و زبان پرتغالی آشنا شوند و بتوانند آن را در دیگر کشورها ترویج دهند. میزان بورسیه ای که در رشته و مقاطع گوناگون تحصیلی به دانشجویان ارائه می گردد متفاوت است. مدت زمانی اعطای این بورسیه ها عموماً برای یک سال است. همچنین شرایط سنی نیز برای دریافت این بورسیه نیز وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در پرتغال را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید:

بورسیه تحصیلی در پرتغال

تحصیل در پرتغال

1- بورسیه تحصیلی MBA در لیسبون پرتغال

بورس تحصیلی MBA لیسبون در پرتغال برای دانشجویان بین المللی آزاد است. این بورسیه برنامه های کارشناسی ارشد، MBA در زمینه مدیریت بازرگانی در دانشکده تجارت و اقتصاد Católica لیسبون، دانشکده تجارت و اقتصاد نوا ارائه می دهد. بورس تحصیلی لیسبون MBA International یک برنامه فشرده 1 ساله تمام وقت است که برای ارائه صلاحیت های مدیریتی مورد نیاز دنیای تجارت جهانی امروز ساخته شده است. این بورس تحصیلی برای ادامه برنامه کارشناسی ارشد در دسترس است. موضوع بورس تحصیلی، یادگیری مدیریت بازرگانی است. از مزایای این نوع بورس تحصیلی، اعطای چندین جایزه با مقادیر مختلف و 50٪ تخفیف در هزینه های تحصیل شخص متقاضی می باشد. واجدین شرایط این بورسیه بایستی شرایط زیر را دارا باشند:

  • برای همه متقاضیان موفق با شایستگی اثبات شده حرفه ای، دانشگاهی، شخصی (کار داوطلبانه) و نیاز مالی.
  • متقاضیان باید مهارت های بین فردی استثنایی داشته باشند که پس از پذیرش در طول مصاحبه با یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه مقایسه و ارزیابی می شود.
  • حداقل نمره GMAT 670 و معدل لیسانس 15 (از 20) یا 3.0 (از 4.0).

2- بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس

بورس تحصیلی اراسموس موندوس SERP-Chem، 2019 برای دانشجویان بین المللی، دانشجویان اتحادیه اروپا، دانشجویان غیر اروپایی آزاد است. این بورس تحصیلی اجازه می دهد تا برنامه های سطح کارشناسی ارشد در زمینه حقوق، تجارت، ارتباطات تدریس شده است. بورس تحصیلی جدید بین المللی SERP-Chem اکنون برای مدت دو سال در دسترس است. بورسیه های اراسموس موندوس به دانشجویان اروپایی و غیراروپایی اعطا می شود.

بورس تحصیلی Master SERP-Chem هدف از این بورسیه آموزش دانشجویان جوان در انجام بیشترین ابزارهای تجربی و نظری مورد استفاده و توسعه در شیمی و شیمی فیزیک و علوم مواد است. از زمان ایجاد آن در سال 2008، استاد SERP-Chem از حمایت بسیاری از شرکا بهره مند شده است. موضوع این نوع بورسیه International Master SERP-Chem یک برنامه دو ساله در سطح، الکترو، تابش و عکس شیمی با عناصر مدیریت، تجارت، نوآوری و ارزش گذاری، ارتباطات و قانون ثبت اختراع است.ئبورس تحصیلی به دو دسته رده A  و بورس تحصیلی رده B تقسیم بنده می گردد:

  •   رده A:
  • کمک به هزینه های سفر، ویزا و هزینه های مربوطه در سال برای هزینه های سفر برای هزینه های اسکان دانشجویانی که مکان آنها در کمتر از 4.000 کیلومتر از دانشگاه هماهنگ کننده فاصله دارد.
  • کمک به هزینه های تحصیل به مبالغ 800 یورو / به صورت ترمی
  • کمک هزینه ماهانه 1000 یورو

لطفا توجه داشته باشید که تا زمان ورود دانشجو به اولین دانشگاه میزبان، هیچگونه انتقال بانکی انجام نخواهد شد. به دانشجویان کمک می کند تا یک حساب بانکی جدید افتتاح نمایند. توجه داشته باشید که تعداد برنامه های کاربردی محدود به سه برنامه مشترک اراسموس موندوس است. دانشجویانی که این قانون را رعایت نکنند از انتخاب بورسیه اراسموس موندوس خارج می شوند.

  •   رده B:
  • دانشجویانی که تابعیت هر کشور عضو اتحادیه اروپا را دارند.
  • دانشجویانی که از ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، سوئیس، ترکیه و مقدونیه تبعه هستند
  • دانش آموزانی که طی پنج سال گذشته بیش از 12 ماه در هر یک از کشورهای فوق الذکر اقامت یا فعالیتهای اصلی خود (تحصیل، کار و غیره) را انجام داده اند، اعطا می گردد.

متقاضیان باید در زمان درخواست مدرک کارشناسی (BS) را در دست اقدام داشته باشند یا باید در حال انجام باشند. مدارک کارشناسی (دیپلم یا گواهی) هنگام ورود به دانشگاه در ماه سپتامبر درخواست می شود. متقاضی با مدرک دانشگاهی که زبان تدریس آن انگلیسی نیست، لازم است گزارش های نمره رسمی را از آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) یا سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) ارائه دهد. معیارهای دیگری که باید در نظر گرفته شود جوایز و منابع خارجی است. در صورت ارسال قبل از مهلت مقرر، درخواست شما برای بورس تحصیلی اراسموس موندوس به طور خودکار همراه با پذیرش ادامه می یابد. درخواست برای برنامه SERP-Chem پس از اتمام مهلت بورسیه اراسموس موندوس برای متقاضیان خود تأمین مالی امکان پذیر است.

مدارک زبان مورد نیاز:

  • تافل
  • آزمون مبتنی بر کاغذ: 550 یا بالاتر
  • آزمون مبتنی بر رایانه: 213 یا بالاتر
  • آزمون مبتنی بر اینترنت: 82 یا بالاتر
  • آیلتس: 6.0 امتیاز یا بالاتر
  • گواهینامه های کمبریج: Cambridge English First (FCE)، Cambridge English Advanced (CAE)

3- بورسیه تحصیلی فوق دکترا INL

NanoTRAINforGrowth برنامه بورس تحصیلی فوق دکترا INL برای دانشجویان بین المللی می باشد. برنامه جدید تحصیلات تکمیلی NanoTRAINforGrowth II - INL اکنون برای محققان از سراسر جهان در دسترس است. داوطلبان انتخاب شده فرصت توسعه و اجرای یک پروژه تحقیقاتی در یک محیط کاملاً محرک و چند فرهنگی را خواهند داشت که شامل دسترسی به تجهیزات پیشرفته و کمک های شغلی شخصی است. این برنامه با هدف فراهم آوردن فرصتی برای محققان با استعداد و با انگیزه (از سراسر جهان و همه ملیت ها) برای انجام پروژه های تحقیقاتی پیشگامانه کار در INL می باشد. 

برای واجد شرایط بودن، داوطلبان باید تمام معیارهای اساسی صلاحیت رسمی ذکر شده در زیر را داشته باشند:

  • متقاضیان دکترای علوم فیزیکی، علوم بیولوژیکی، مهندسی و مناطق مرتبط واجد شرایط درخواست هستند.
  • متقاضیان از هر ملیت واجد شرایط درخواست هستند.
  • متقاضیان باید یک برنامه کامل را همانطور که در بخش روش درخواست ذکر شده است، ارسال کنند.
  • متقاضیان نباید بیش از 12 ماه در 3 سال بلافاصله قبل از مهلت ارائه پیشنهادات در INL بوده باشند.
  • دکترای علوم فیزیکی، علوم زیستی، مهندسی و مناطق مرتبط؛ دانشجویان ملزم به ارائه مدارک مهارت در زبان انگلیسی در سطح بالاتر مورد نیاز دانشگاه هستند.

4- بورسیه تحصیلی بین الملی دکترا CMU

بورس تحصیلی بین المللی دکترای دو درجه CMU پرتغال برای دانشجویان بین المللی آزاد است. بورس تحصیلی اجازه می دهد تا برنامه (های) سطح دکترا در زمینه علوم کامپیوتر، مهندسی، ریاضیات کاربردی تدریس شده در دانشگاه کارنگی ملون باشد. CMU پرتغال فراخوان درخواست هشت بورسیه دکترای در پرتغال و ایالات متحده را باز می کند. دانشجویان از سراسر جهان واجد شرایط درخواست این برنامه بورسیه هستند. برنامه کارنگی ملون پرتغال یک بستر آموزشی، پژوهشی و نوآوری است که با همکاری دانشگاه کارنگی ملون (CMU)، مؤسسات تحقیقاتی، دانشگاه ها و شرکت های پرتغالی را به هم متصل می کند، هدف آن قرار دادن پرتغال در راس علم و نوآوری در کانون اصلی است حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT). کلیه دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست یا مدرک کارشناسی خود را از یک موسسه آموزشی ایالات متحده کسب نکرده اند، باید در آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی (تافل) شرکت کنند. امتیازات مستقیماً به CMU ارسال می شود.

از مزایای بورس تحصیلی CMU آندره مارتینس می توان به دکترای در زمینه فن آوری های زبان اشاره کرد؛ اخیراً نیز کمک هزینه تحقیقات شورای اروپا را به ارزش 1.4 میلیون یورو دریافت کرده است. در پرتغال، دانشجو تحت قرارداد بورس تحصیلی FCT قرار دارد. هنگام تحصیل در CMU، کمک هزینه دانشجویی با قرارداد دیگری با CMU پوشش داده می شود که توسط FCT نیز تأمین می شود.

برای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی باید معیارهای زیر را داشته باشید:

هر داوطلب علاقه مند باید مراحل دقیق پذیرش را برای دانشگاه Ph.D برنامه کارشناسی دو درجه مورد علاقه خود را تأیید کند.

به عنوان یک راهنمای کلی، دانشجویان برای درخواست یک برنامه باید موارد زیر را انجام دهند:

  • در آزمون عمومی Graduate Record Examination (GRE) شرکت کند و امتیازات را مستقیماً به CMU ارسال کند.
  • همه دانش آموزانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست باید در آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) شرکت کنند. امتیازات مستقیماً به دانشگاه کارنگی ملون ارسال می شود.
  • ارسال رزومه
  • ارسال بیانیه هدف.
  • سه توصیه نامه
  • ارسال ریز نمرات رسمی سوابق تحصیلی قبلی، نشان دادن درجه اول یا جایگاه معادل آن.
  • آزمون GRE

برنامه CMU پرتغال دارای یک فرآیند پذیرش غیرمتمرکز است. هر برنامه Ph.D روند درخواست خود را مدیریت می کند. برای درخواست، تعیین کنید که کدام یک از برنامه های Ph.D درجه دو مورد علاقه شماست و سپس طبق دستورالعمل در صفحه وب آن، مستقیماً در آن برنامه اعمال کنید. مهلت درخواست بسته به برنامه Ph.D انتخاب شده متفاوت است.

5- برنامه کمک هزینه تحصیلات تکمیلی MIT

برنامه کمک هزینه تحصیلات تکمیلی MIT در پرتغال برای دانشجویان بین المللی آزاد است. این بورس تحصیلی اجازه می دهد تا برنامه (های) سطح دکترا در رشته مهندسی هوافضا تدریس شود. آخرین مهلت بورس تحصیلی است. برنامه MIT پرتغال یک همکاری بین المللی است که نشان می دهد یک سرمایه گذاری در علوم، فناوری و آموزش عالی می تواند با پرداختن به موضوعات کلیدی جامعه از طریق آموزش و تحقیقات با کیفیت در زمینه ظهور سیستم های مهندسی، تأثیر مثبت و ماندگاری بر اقتصاد داشته باشد.

از مزایای بورس تحصیلی می توان به جدول ارزش کمک های مالی که مستقیماً توسط FCT، IP در کشور اعطا می شود، اشاره داشت که مبلغ بورس تحصیلی با 1495 یورو مطابقت دارد. برای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی باید معیارهای زیر را داشته باشید:

دکترای مهندسی مکانیک، مهندسی هوا فضا یا رشته های مرتبط. من تحقیق، تجزیه و تحلیل مسئله، و توسعه راه حل های جدید، توانایی سازماندهی، تمرکز بر به دست آوردن نتایج، سهولت کار در گروه ها، در دسترس بودن برای سفر

6- بورسیه تحصیلی دکترا BIOSYS

بورس تحصیلی دکترا BioSys برای متقاضیان بین المللی در پرتغال و خارج از کشور، برای دانشجویان بین المللی آزاد است. بورس تحصیلی اجازه می دهد تا برنامه (های) سطح PhD در زمینه پروژه های BioSys آموزش داده شود. آخرین مهلت بورس تحصیلی است. برنامه دکتراي BioSys-Biological Systems، Functional & Integrative Genomics (PhD در زيست شناسي / بيوشيمي) يك برنامه دكتراي چند رشته اي در چارچوب فراخوان برنامه هاي دكتري FCT است كه توسط بنياد پرتغالي براي علوم و فنون IP (FCT، IP) افتتاح شده است.

برای واجد شرایط بودن، داوطلبان باید تسلط خود را به انگلیسی (نوشتن، صحبت کردن و خواندن) به زبان انگلیسی نشان دهند.

از مزایای این بورسیه تحصیلی می توان به کمک هزینه از قوانین FCT پیروی می کند، که باید برای شرح دقیق شرایط قابل اجرا بخوانید. به طور خلاصه، شامل موارد زیر است:

  • کمک هزینه ماهیانه که مبلغ فعلی آن 980 یورو (1710 یورو برای بورس های تحصیلی مختلط) است.
  • کمک هزینه از پیش تعیین شده برای ثبت نام با مدرک دکترا در FCUL / UL.
  • بیمه تأمین اجتماعی (اختیاری)
  • بیمه نامه حوادث شخصی.

برای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • از آنجا که این یک دوره بین رشته ای است، این برنامه برای داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد بیوشیمی، زیست شناسی، علوم کامپیوتر، فیزیک، ریاضیات کاربردی و مهندسی. بنابراین نامزدهای مناطق غیر بیولوژیکی به شدت توصیه می شوند که اقدام کنند.
  • دانشجویان برتر برای ثبت نام تشویق می شوند و متقاضیانی که دارای تجربه تحقیق قبلی و مهارت آزمایشگاهی هستند مورد علاقه قرار می گیرند.
  • دانشجویان بسیار واجد شرایط از هر ملیت ممکن است برای برنامه دکترا BioSys اقدام کنند!
  • داوطلبان باید تسلط خود را (در نوشتن، صحبت کردن و خواندن) به انگلیسی نشان دهند.
  • متقاضیان باید علاقه مند به ایجاد فنون ابتکاری باشند و از کار در یک محیط تحقیقاتی تحریک کننده بین المللی لذت ببرند.
  • مدرک کارشناسی ارشد از نامزدهای متقاضی کشورها در توافق نامه بولونیا یا کسانی که دارای دوره های کارشناسی مشابه (برنامه های 3 ساله BSc) هستند، مورد نیاز خواهد بود. مدرک کارشناسی ارشد باید تا پایان مهلت درخواست برگزار شود یا اثبات تجربه در زمینه پروژه ارائه شود.
  • متقاضیانی که مدرک BS خود را 5 سال قبل از توافق نامه بولونیا یا کسانی که از کشوری با مدرک کارشناسی دانشگاه 4 یا 5 ساله دریافت کرده اند، به طور معمول واجد شرایط هستند اما باید ابتدا با دفتر برنامه دکترا تماس بگیرند.
  • حداقل نمره پذیرش 14/20 (برای مقطع کارشناسی) و 16/20 برای کارشناسی ارشد مورد نیاز است. با این حال، دانش آموزان استثنایی با تجربه تحقیق ثابت شده (به عنوان مثال، انتشارات) اما نمرات پایین تر نیز ممکن است اعمال شوند.

7- بورسیه تحصیلی تحصیلات تکمیلی دانشگاه پورتو

بورس تحصیلی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پورتو در پرتغال برای دانشجویان بین المللی آزاد است. این بورس تحصیلی اجازه می دهد برنامه (های) سطح Post Doctorate (رشته) در زمینه مهندسی عمران تدریس شده در دانشگاه پورتو. آخرین مهلت بورس تحصیلی است. بورس تحصیلی در مهندسی عمران - ژئوتکنیک / سازه ها اعطا می شود. این بورس تحصیلی در چارچوب پروژه تحقیقاتی H2020 "LIQUEFACT - ارزیابی و تخفیف پتانسیل روانگرایی در سراسر اروپا: یک رویکرد جامع برای محافظت از ساختارها / زیرساخت ها برای بهبود مقاومت در برابر بلایای مایع سازی ناشی از زلزله" اعطا می شود.

مزایای بورس تحصیلی:

کمک هزینه ماهانه با مبلغ 1495 یورو با انتقال بانکی به دارنده بورس تحصیلی پرداخت می شود. دارنده بورسیه حق بیمه حوادث شخصی را که فعالیت های تحقیقاتی را پوشش می دهد و بیمه اجتماعی داوطلبانه را دارد. پرداخت ها از طریق انتقال بانکی انجام می شود.

برای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • متقاضیان باید دکترای خود را در رشته های مهندسی زلزله یا مهندسی ژئوتکنیک / سازه داشته باشند. متقاضیانی که در هنگام درخواست این بورس تحصیلی مدرکی برای داشتن آن مدرک ارائه ندهند به طور خودکار از مطالعه خارج می شوند.
  • متقاضیانی که تمرکز زیادی روی تجزیه و تحلیل رفتار غیرخطی ساختمانهای تحت بار زلزله و تجزیه و تحلیل اثرات متقابل خاک و سازه خواهند داشت. تجربه در زمینه های علمی مرتبط با پروژه جنبه مثبتی برای رتبه بندی برنامه ها در نظر گرفته خواهد شد. متقاضیان با دانش و تجربه در استفاده از نرم افزار مدل سازی و تجزیه و تحلیل عددی برای ارزیابی رفتار ساختاری تحت بارگذاری زمین لرزه با استفاده از روش های تجزیه و تحلیل دینامیک استاتیک غیرخطی و غیر خطی مورد علاقه قرار می گیرند. متقاضیانی که دانش و تجربه برنامه نویسی، به ویژه در Matlab را دارند، نیز مورد علاقه قرار می گیرند. سطح خوبی از مهارت انگلیسی (گفتاری و نوشتاری) نیز مورد نیاز است.

8- بورسیه دکتری در فیزیک و ریاضیات

بورس تحصیلی دکترا در فیزیک و ریاضیات اطلاعات، پرتغال، برای دانشجویان بین المللی آزاد است. برنامه های کاربردی برای برنامه بورس دکترا در فیزیک و ریاضیات اطلاعات مبانی فناوری های اطلاعات آینده (DP-PMI) در پرتغال دعوت می شوند. متقاضیان هر ملیت واجد شرایط درخواست این برنامه بورس تحصیلی هستند.

مزایای بورس تحصیلی: بورس تحصیلی استاندارد DP-PMI چهار ساله است و شامل موارد زیر است:

  • کمک هزینه ماهانه 980 یورو (بدون مالیات)؛
  • هزینه های تحصیل در دوره دکترا (تا ماه دفاع از پایان نامه)؛
  • امنیت اجتماعی؛
  • بیمه حوادث در محل کار در طول دوره بورس تحصیلی؛
  • انتقال یارانه، برای دانشجویانی که از خارج از کشور به لیسبون نقل مکان می کنند.
  • بودجه سفر برای ارائه کار در کنفرانس های علمی بین المللی.

متقاضیان هر ملیت واجد شرایط درخواست برای این برنامه بورس تحصیلی هستند. بورس تحصیلی خروجی DP-PMI فقط برای ساکنان دائمی پرتغال (صرف نظر از ملیت) امکان پذیر است.

9- بورسیه تحصیل بین المللی در دانشگاه پورتو

بورس تحصیلی بین المللی در دانشگاه پورتو در پرتغال، 2017 برای دانشجویان بین المللی آزاد است. این بورس تحصیلی اجازه می دهد برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا در زمینه تمام رشته هایی که در دانشگاه های پرتغال، دانشگاه پورتو تدریس می شود، باشد. آخرین مهلت بورس تحصیلی است.

 

شرح بورس تحصیلی: پروژه MOBILE + 3 از 144 بورس تحصیلی برای ادامه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پشتیبانی می کند. برای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی اراسموس + در این پروژه، دانشجویان باید دانشجوی / کارمند موسسه ای باشند که بخشی از کنسرسیوم پروژه است. پروژه MOBILE + 3 از 144 بورس تحصیلی پشتیبانی می کند. پروژه MOBILE + 3 پشتیبانی مالی زیر را به دارندگان کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد:

  • کمک هزینه ماهانه (مقدار هر ماه به جهت تحرک بستگی دارد).
  • بلیط هواپیما رفت و برگشت بین شهر محل اقامت دارنده کمک هزینه و کشور میزبان.
  • بیمه درمانی، تصادفی و مسافرتی در تمام مدت تحرک معتبر است

متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • برای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی اراسموس + در این پروژه، شما باید یک دانشجو / کارمند موسسه ای باشید که بخشی از کنسرسیوم پروژه است.
  • پروژه MOBILE + 3 برای تحرک مبادله کمک مالی می کند. بنابراین، همه دانش آموزان باید در یک HEI ثبت نام کرده و در تحصیلات منجر به مدرک شناخته شده یا صلاحیت سطح عالی دیگر ثبت نام کنند.
  • برای تحصیلات کارشناسی: دانش آموزان باید حداقل در سال دوم تحصیلات عالی ثبت نام کنند تا واجد شرایط انجام دوره مبادله در خارج از کشور باشند.
  • برای تحصیلات کارشناسی ارشد: دانش آموزان باید حداقل یک ترم را در موسسه داخلی گذرانده باشند قبل از اینکه دوره مبادله را بگذرانند.
  • برای تحصیلات دکترا: دانشجویان باید حداقل یک سال تحصیل را گذرانده باشند و از قبل یک پروژه تحقیقاتی داشته باشند.
  • برای کارمندان دانشگاهی و اداری: برای واجد شرایط بودن برای درخواست کمک مالی باید در یک موسسه شریک پروژه (تمام وقت) کار کنید.

کلیه متقاضیان باید از طریق صدور نامه پشتیبانی از پشتیبانی رسمی موسسه محل زندگی خود برخوردار شوند (این مدارک در مرحله درخواست اجباری است). Erasmus + دانش آموزان را قادر می سازد بیش از یک بار به عنوان دانشجویان + اراسموس + در خارج از کشور تحصیل کنند یا آموزش ببینند به شرطی که حداقل مدت زمان هر فعالیت و حداکثر حداکثر 12 ماه در هر دوره مطالعه رعایت شود.

ملیت های واجد شرایط: دانشجویان مؤسسات شریک الجزایر، ارمنستان، بوسنی و هرزگوین، کانادا، مصر، جورجیا، مراکش، فدراسیون روسیه، صربستان، آفریقای جنوبی، تایلند، اوکراین، ایالات متحده و ازبکستان.

10- بورسیه تحقیقاتی Calouste Gulbenkian Foundation Research Scholarships, Portugal

بنیاد Calouste Gulbenkian خوشحال است که برای انجام تحقیقات مرتبط با فرهنگ پرتغالی، برای مدت حداکثر ده ماه بورس تحصیلی ارائه می دهد. محققان خارجی واجد شرایط درخواست این برنامه بورسیه هستند. این کمک هزینه تحصیلی برای محققان خارجی است که مایلند در پرتغال در چارچوب دکترا تحقیق کنند یا برای چاپ کتاب در موضوعات مربوط به فرهنگ پرتغال در زمینه های ادبیات، تاریخ، تاریخ هنر، موسیقی شناسی و علوم سیاسی. ماموریت بنیاد تشویق و تسهیل تحرک و همکاری فرامرزی، کمک به ایجاد یک فضای فرهنگی پر جنب و جوش و مشترک اروپا است که به شدت در سراسر جهان متصل است. بورس تحصیلی برای پیگیری برنامه تحقیقاتی در دسترس است. این کمک هزینه تحصیلی برای محققان خارجی است که مایلند در پرتغال در چارچوب دکترا تحقیق کنند یا برای چاپ کتاب در مورد موضوعات مربوط به فرهنگ پرتغال در زمینه های ادبیات، تاریخ، تاریخ هنر، موسیقی شناسی و علوم سیاسی فعالیت نمایند.

مزایای بورس تحصیلی این کمک هزینه شامل:

  • کمک هزینه نگهداری ماهانه مطابق با لیست تأیید شده توسط بنیاد Calouste Gulbenkian.
  • هنگامی که موجه تشخیص داده می شود، بنیاد می تواند به دارنده کمک هزینه پرداخت کند
  • هزینه سفر رفت و برگشت، بلیط هواپیما کلاس توریستی یا بلیط قطار 1 کلاسه،
  • از کشور مبدا برای این منظور، دارنده کمک هزینه باید پس از ورود به پرتغال، سند خبرنگار (رسید) را به بخش بورسیه های تحصیلی گولبنکیان ارائه دهد.
  • اگر دارنده کمک هزینه با استفاده از سفر خود سفر کند، بنیاد می تواند کمک هزینه سفر معادل هزینه پرواز - پرواز (کلاس توریستی) را اعطا کند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال

برای دریافت بورسیه تحصیلی در پرتغال شما حتماً باید واجد شرایط باشید. در بعضی از بورسیه ها نوع بورسیه به دین شکل است که فقط برای دانشجویان خارجی است و در انواع دیگر فقط شهروندان کشور هدف است. با توجه به ملیت هر شخص می توان گفت که یکی از شرایط دریافت بورس تحصیلی در پرتغال، ملیت دانشجویان تقاضا دهنده می باشد. همچنین برای دریافت بسیاری از انواع بورسیه تحصیلی در پرتغال، شما می بایست بتوانید مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی ارائه بدهید. البته برخی دانشگاه ها اگر شما در کشور انگلیسی زبان تحصیل کرده باشید، دیگر الزامی به دریافت مدرک زبان ندارند. کشور پرتغال به دلیل بورسیه هایی که ارائه می دهد، شرایط خوبی را برای دانشجویان به وجود آورده است. هر کدام از این بورسیه ها شرایط خاصی دارند. به عنوان مثال شما باید رشته تحصیلی خاصی را خوانده باشید و یا در رشته خاصی تخصص کاری داشته باشید. همچنین بسیاری از دانشگاه ها شرایط سنی نیز برای دانشجو قائل هستند. اگر شما رزومه کاری و تحصیلی قوی، مقالات بین المللی و ISI، معدل بالا و نمره زبان خوبی داشته باشید، دانشگاه ها تمایل زیادی به جذب چنین افرادی دارند و همچنین عموماً دولت نیز امکانات خوبی در اختیارتان قرار خواهد داد. شرایط سنی تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی عمدتاً بین 19 الی 28 سال است.

بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع کارشناسی

جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و دریافت بورسیه تحصیلی در پرتغال نیاز است که شما دیپلم 12 ساله را حتماً داشته باشید. تحصیل در این مقطع اکثراً به زبان پرتغالی است اما دانشگاه هایی نیز هستند که بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع کارشناسی نیز ارائه می دهند که به زبان انگلیسی می باشد اما تعداد آن ها محدود است. برخی از این بورسیه تحصیلی در پرتغال را دانشجویان مقیم پرتغال و برخی دیگر از آنها را دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت آن هستند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی عموماٌ ارائه مدرک زبان آیلس شش الزامی است و اگر زبان تحصیل پرتغالی باشد، در صورتی که شما شهروند پرتغال باشید نیاز به ارائه مدرک زبان ندارید در غیر اینصورت غالباً نیاز به مدرک زبان B2 پرتغالی دارید. ممکن است برای هر دانشگاه سن تعیین کننده نوع پذیرش و نوع بورسیه باشد که این با توجه به دانشگاه و حتی استان مختلف است. به طور کلی می توان چنین بیان نمود که شانس دریافت ویزای تحصیلی در پرتغال تا سن 22 سال برای مقطع لیسانس است. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در پرتغال تحصیل می کنند، تا 10 ساعت در هفته اجازه کار کردن دارند. بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس به دانشجویان بین المللی فقط تحت شرایط خاص اعطا می گردد. شرایط خاص به دین ترتیب تعریف می گردد که شخص نخبه باشد. میزان بورسیه در این مقطع حدوداً سالی 4 الی 9 هزار یورو است.

بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد

تعداد بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از مقطع کارشناسی می باشد اما دریافت هر کدام از این بورسیه ها نیازمند رعایت شرایطی است که باید حتماً آنها را در نظر داشته باشید. همانند مقطع کارشناسی، زبان تحصیل پرتغالی و انگلیسی است اما در این مقطع میزان بورسیه تحصیلی در پرتغال به زبان انگلیسی بیشتر از مقطع کارشناسی است. در کشور پرتغال میزان وقتی که برای مقطع ارشد باید به تحصیل اختصاص معمولاً 1 تا 2 سال است. بدر اینجا باید به این نکته اشاره داشت که شهرهای لیسبون و پورتو به نسبت شهرهای دیگر هزینه های زنگی بالاتری دارند و دانشجویانی که در پرتغال بورسیه تحصیلی در پرتغال دریافت می کنند حتماً باید درنظر داشته باشند که یا باید مبلغ بورسیه شان هزینه های زندگی شان را پوشش دهد و یا اینکه از طریق کار پارت تایم 20 ساعت در هفته در مقطع کارشناسی ارشد و یا ساپورت مالی از سوی خانواده، امرار معاش کنند. در ادامه به چند نمونه از بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد می پردازیم:

  • بورس تحصیلی اراسموس موندوس SERP-Chem، 2019 برای دانشجویان بین المللی، دانشجویان اتحادیه اروپا، دانشجویان غیر اروپایی آزاد است. این بورس تحصیلی اجازه می دهد تا برنامه های سطح کارشناسی ارشد در زمینه حقوق، تجارت، ارتباطات تدریس شده است. بورس تحصیلی جدید بین المللی SERP-Chem اکنون برای مدت دو سال در دسترس است. میزان این بورسیه عموماً ماهی 400 یورو است.
  • بورس تحصیلی MBA لیسبون در پرتغال برای دانشجویان بین المللی آزاد است. این بورسیه برنامه های کارشناسی ارشد، MBA در زمینه مدیریت بازرگانی در دانشکده تجارت و اقتصاد Católica لیسبون، دانشکده تجارت و اقتصاد نوا ارائه می دهد. میزان این بورسیه ترمی تقریباً 3000 یورو است.

بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع دکترا

دریافت بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع دکترا در دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور به زبان های پرتغالی و انگلیسی امکان پذیر است. عموماً تحصیل در این مقطع در حدود سه تا چهار سال به طول می انجامد و در برخی موارد به دلیل اجرای پروژه های عملی ممکن است تا 5 سال هم طول بکشد. دانشجوی دکتری باید حتماً در کنفرانس ها و سمینارهای مختلف شرکت کند و کارهای پژوهشی در زمینه رشته تحصیلی اش انجام دهد دانشجوبان دکترا اجازه کار تا 30 ساعت در هفته به صورت قانونی را دارند که عموماً این کارها در حوزه دانشگاه و انجام کارهای تحقیقاتی می باشد. میزان بورسیه ای که در این مقطع ارائه می گردد حدود سالی 4000 یورو است. در زیر چند نمونه از بورسیه تحصیلی در پرتغال در مقطع دکترا را می توانید مشاهده نمایید.

  • NanoTRAINforGrowth برنامه بورس تحصیلی فوق دکترا INL
  • بورسیه تحصیلی بین الملی دکترا CMU
  • بورسیه تحصیلی دکترا BIOSYS

بورسیه تحصیلی در پرتغال و دانشگاه های بین المللی آن

دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی در پرتغال را دارند، می توانند سطح دانشگاه های این کشور را در جدول زیر مشاهده کنند. همانگونه که ملاحظه می نمایید، بیست دانشگاه برتر پرتغال رتبه زیر 500 را در سطح دانشگاه های کل دنیا دارد و این آمار نشان دهنده سطح بالای علمی این دانشگاهاست. دانشگاه های پرتغال با توجه به مقطع تحصیلی و رشته، بورسیه تحصیلی گوناگونی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند. مقاله پیش روی شما عزیزان به وسیله کارشناسان خبره موسسه ملک پور تهیه و تنظیم گشته است و هرگونه کپی برداری از نوشتار پیش روی بدون ذکر منبع غیرقانونی بوده و شرعاٌ نیز حرام است. در جدول زیر لیست دانشگاه های برتر کشور پرتغال را می توانید ببینید:

ردیف

اسامی دانشگاه

رنکینگ جهانی

1

Universidade nova de Lisbon

444

2

University of Coimbra

335

3

University of Lisbon

233

4

University of porto

223

5

Universadade de beira interior

1011

6

Univdrsity of minho

427

7

Universidade de aveiro

508

8

Universidade of evora

1204

9

Universidade do Algarve

1192

10

Universidade catolica portuguesa,lisboa

1245

بورسیه تحصیلی در پرتغال و مدارک موردنیاز

جهت دریافت بورسیه تحصیلی در پرتغال، نیاز است که مدارکی را به دانشگاه ارائه دهید تا بتوانید نامه پذیرش دریافت کنید. تهیه مدارک لازم، بسته به هر دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطعی که می خواهید برای آن اقدام داشته باشید، متفاوت است. اینکه مدرک زبان را باید ارائه داد یا خیر کاملاً به رشته و دانشگاه هدف بر می گردد. در این قسمت مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال را مورد بررسی قرار می دهيم. در نظر داشته باشید که حتماً قبل از هر اقدامی، مدارک موردنیاز هر دانشگاه را با مکاتبه با دانشگاه مورد نظر بررسی بفرمایید.

مدارک موردنیاز جهت دریافت بورسیه تحصیلی در پرتغال:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • عکس پاسپورتی
  • ارائه فرم درخواست دریافت بورسیه تحصیلی
  • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات
  • ترجمه مدارک تحصیلی قبلی
  • مدرک زبان (در صورت الزامات دریافت بورسیه)
  • انگیزه نامه (در صورت تقاضا)
  • توصیه نامه (در صورت تقاضا)
  • ارائه CV قوی

بورسیه تحصیلی در پرتغال و هزینه زندگی

دانشجویانی که بورسیه تحصیلی در پرتغال دریافت می کنند، بسته به نوع و میزان بورسیه ای که دریافت می کنند، می بایست بتوانند از پس هزینه های زندگی خود و خانواده شان برآیند. برخی از بورسیه تحصیلی در پرتغال به گونه ای است که دانشجو به غیر از اینکه هزینه ای برای تحصیل پرداخت نمی کند، بلکه به وی کمک هزینه تحصیلی نیز داده می شود تا بتواند امرار معاش کند. در این قسمت باید به این نکته جالب اشاره داشته باشیم که بعضی از بورسیه ها، خدمات درمانی مورد نیاز دانشجو را نیز در طول دوره تحصیل وی نیز تامین می کند. به طور کلی هزینه های زندگی در پرتغال با توجه به بحران های اقتصادی که در سال های اخیر با آن روبرو بوده است، بالاست. هزینه های زندگی دانشجویی در پرتغال حدوداً ماهی 500 یورو است که به نسبت دیگر کشورهای اروپایی خیلی عالی است. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور نوشته شده است و کپی از آن بدون ذکر منبع حرام بوده و موسسه ما رضایتی از این بابت ندارد. در جدول زیر میانگین هزینه های زندگی در پرتغال برای اقلام مختلف مصرفی و هزینه هایی که یک دانشجو ممکن است با آنها روبرو شود، آورده شده است:

موارد

هزینه ها به یورو

رستوران ارزان قیمت

8.00 یورو

غذا در مک دونالد

6.00 یورو

کاپوچینو

1.33 یورو

1 بطری آب معدنی

0.91 یورو

1 لیتر شیر

0.63 یورو

1 کیلو گرم برنج

0.88 یورو

12 عدد تخم مرغ

1.71 یورو

1 کیلو گرم گوشت گاو

9.57 یورو

1 کیلو گرم موز

1.09 یورو

1 کیلو گرم سیب زمینی

0.86 یورو

1 کیلو گرم پیاز

0.95 یورو

بلیط 1 طرفه حمل و نقل

1.55 یورو

 

اگر علاقه مند به کار در زمان تحصیل خود هستید لینک زیر را مطالعه کنید:

کار ضمن تحصیل در پرتغال

سوالات متداول

✅ آیا بورسیه های تحصیلی پرتغال به ایرانیان تعلق می گیرد؟

بله؛ بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد شامل دانشجویان ایرانی نیز می شود.

✅ آیا برای دریافت بورسیه پرتغال، نیاز به مدرک زبان و نمره خاصی هست؟

شرایط دریافت بورسیه بستگی به شرایط دانشجو و دانشگاه دارد. با توجه به رقابتی بودن پروسه دریافت بورسیه، بهتر است که دانشجو مدرک زبان آیلتس حداقل 6 را داشته باشد.

✅ آیا بورسیه استانی نیز به دانشجویان اعطا می شود؟

بورسیه های اعطایی در پرتغال اکثراً به صورت دانشگاهیست و بورسیه های استانی به اشخاص مقیم اعطا می گردد.

✅ بورسیه تحصیلی پرتغال چه مقدار از هزینه ها را پوشش می دهد؟

بسته به نوع بورسیه و شرایط دانشجو و دانشگاه، مبلغ بورسیه و میزان پوشش هزینه ها متفاوت است. برای مثال ممکن است برخی بورسیه ها، هزینه زندگی در شهرهای لیسبون و پورتو را پوشش ندهد.


_____________کلام آخر_____________

بورسیه تحصیلی در پرتغال و شرایط دریافت آن به انضمام ویزای تحصیلی پرتغال در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که تصمیم بر اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال گرفته اید، با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات کامل و کافی را در مورد موضوع بورسیه و مدارک موردنیاز جهت اخذ آن و حتی شرایط سنی تحصیل در پرتغال کسب کنید. شرایط سنی تحصیل در پرتغال آن چنان پر اهمیت نیست. متقاضیان در صورتی که شرایط مناسبی از نظر تحصیل و مدرک زبان دارند می توانند تقاضای بورسیه تحصیلی در پرتغال را دهند. از مزایای تحصیل در پرتغال می توانیم به بورسیه های متنوع در مقاطع ارشد و دکتری اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در پرتغال هزینه های زندگی و تحصیل خیلی پایین این کشور است. در صورتی که به زبان پرتغالی تحصیل کنید در مقطع ارشد سالی 3 هزار یورو نیز هزینه نخواهید داشت. پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی در خصوص مهاجرت به کشورهای دیگر حتماً از شرایط مهاجرتی کشور پرتغال به عنوان مقصد مهاجرتی مطلع باشید. البته می توانید شرایط خود را برای کشورهای دیگری همچون کانادا، دانمارک، هلند، اتریش و... را نیز بسنجید و سپس تصمیم گیری نمایید در کل پرتغال جهت مهاجرت کشور فوق العاده عالی است.. در این راستا شما می توانید از کارشناسان موسسه ملک پور نیز اطلاعات کاملی دریافت کنید و از این عزیزان مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهایی همین مقاله، نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنید و در صورت داشتن سوال، پاسخ مناسب دریافت نمایید.

امتیاز 4.33 از 5 ( 5 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان