بورسیه تحصیلی سوئد

2 نظر

بسیاری از دانشجویانی که قصد مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل را دارند تمایل دارند تا در مورد بورسیه تحصیلی سوئد اطلاعات کافی را داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز بورسیه سوئد را دریافت نمایند. جالب است که بدانید سوئد یکی از کشورهایی است که بهترین دانشگاه ها را دارا می باشد و همچنین این دانشگاه ها دارای بورسیه تحصیلی متفاوت نیز هستند. بنابراین شرایط تحصیل در سوئد به صورت رایگان برای متقاضیان فراهم است. اگر قصد اخذ بورسیه تحصیلی رایگان سوئد را دارید باید شرایط دریافت بورسیه را نیز دارا باشید مانند اینکه رزومه علمی قوی و مناسبی ارائه نمایید همچنین دارای معدل تحصیلی بالا و سطح زبان مناسبی باشید تا بتوانید برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئد اقدام نمایید. اگر قصد دریافت بورسیه تحصیلی سوئد را دارید پیشنهاد می کنیم مقاله ذیل را انتها مطالعه نمایید. موسسه ملک پور در این مقاله توسط مشاوران موسسه ملک پور و وکلای محلی کشور سوئد در مورد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئد به تحریر در آمده است. برای اخذ اطلاعات بیشتر و همچنین بررسی شرایط خود می توانید با کارشناسان ما در موسسه از طریق تماس تلفنی یا پر کردن فرم تماس ارتباط برقرار کرده و از خدمات مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

بورسیه تحصیلی در سوئد

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئد

دانشجویانی که قصد اخذ بورسیه تحصیلی سوئد را دارند باید شرایط دریافت بورسیه تحصیلی را به صورت کامل اطلاع داشته باشند تا زمانی که برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور سوئد اقدام می نمایند بتوانند بورسیه تحصیلی مناسبی را اخذ نمایند.

جالب است که بدانید هر ساله سازمان SI (Swedish institute) بورسیه های تحصیلی متفاوتی را برای دانشجویان ارائه می نماید که باید بدانید این بورسیه های تحصیلی با توجه به مقاطع تحصیلی و شرایط، بسیار متفاوت می باشند. نکته بسیار مهمی که در مورد بورسیه تحصیلی سوئد باید بدانید این است که دریافت بورسیه تحصیلی در کشور سوئد با سختی بسیاری همراه است و در بیشتر مواقع برای دانشجویان ایرانی سخت و غیر ممکن خواهد بود.

اگر در اندیشه دریافت بورسیه تحصیلی سوئد هستید بهتر است بدانید که بیشتر بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است بنابراین اشخاص متقاضی باید بتوانند رزومه بسیار قوی علمی ارائه نمایند. نکته ای که در مورد بورسیه تحصیلی سوئد باید گفت این است که بیشتر بورسیه های تحصیلی در نیمسال دوم یعنی ترم پاییز ارائه می شود. در مورد اخذ بورسیه تحصیلی باید گفت که هدف از ایجاد بورسیه تحصیلی فراهم آوردن تحصیل رایگان و یا حتی کم هزینه برای دانشجویان می باشد تا دانشجویان بتوانند در موقعیت مناسب و شرایط عالی به تحصیل بپردازند.

 در این بخش بهتر است کمی در مورد تفاوت بورسیه تحصیلی و فاند نیز مطالبی را بگوییم. بورسیه تحصیلی در واقع همان کمک هزینه تحصیلی است که به دانشجویان به منظور کاهش هزینه ها اعطا می شود. بورسیه تحصیلی ممکن است به صورت مستقیم به شخص دانشجو پرداخت شود و یا حتی ممکن است از شهریه تحصیلی کم گردد. فاند در واقع به کمک هزینه زندگی در سوئد گفته می شود که به اشخاص دانشجویی که تمکن مالی مناسبی برای تامین هزینه های زندگی ندارند پرداخت می شود. 

بورسیه فول فاند سوئد چیست؟

بورسیه فول فاند سوئد از طرف دولت سوئد یا دانشگاه ها و سازمان های مربوطه، به دانشجویان ممتاز و واجد شرایط تعلق می گیرد. برای اینکه دانشجویان بتوانند بورسیه فول فاند را دریافت کنند، باید نشان دهند که نسبت به سایر دانشجویان از رتبه برتری علمی پژوهشی برخوردار هستند. بورسیه های فول فاند همان طور که از اسمش پیداست پوشش دهنده کل هزینه ها یعنی هزینه های سفر، بیمه، تحصیل، اقامت و زندگی به صورت کامل می باشد که ار اینجا به چند مورد آن اشاره خواهیم داشتبه طور متوسط هزینه های تحصیل در سوئد در دوره کارشناسی ارشد، بین 8 هزار تا 29 هزار و 500 یورو می باشد که هزینه ها توسط موسسه هایی مانند Erasmus Mundus و یا دولت سوئد کامل پوشش داده خواهد شد. اینکه چه مبلغ از این هزینه برای شما پرداخت شود، بستگی به شهر و رشته ای که در آن تحصیل می کنید و هزینه هایی که به شما تحمیل می‌شود، دارد. برای تمدید بورسیه تحصیلی رایگان سوئد سال دوم نیاز است نشان دهید که شایستگی تمدید بورسیه را دارید به عنوان مثال از نظر علمی و نمره های کسب شده باید جز شاگرد ممتاز باشید، و یا مقاله های مهمی را در ژورنال های رتبه برتر به چاپ رسانده باشید.

بورسیه دولتی سوئد چه شرایطی دارد؟

بورسیه دولتی سوئد که توسط دولت سوئد برای مقطع کارشناسی ارشد تمام وقت یک ساله و یا دو سال در نظر گرفته شده است، کلیه هزینه های شهریه و هزینه های تحصیل را پرداخت می کند، همچنین هر ترم مبلغ 11 هزار کرون معادل 980 دلار برای زندگی به دانشجو پرداخت میکند. همچنین کمک هزینه سفر برای یک بار در سال به مبلغ 980 الی 1336 دلار می پردازد و بیمه‌های درمانی حوادث و غیره را پوشش می دهد. پس از پایان دوره بورسیه تحصیلی سوئد، شما عضو شبکه فارغ التحصیلان si می شوید و به عنوان یک عضو برای شما یک فرصت منحصر به فرد برای توسعه و فعالیت کاری داده می شود.

فاکتورهای لازم جهت اخذ بورسیه دولت سوئد: متقاضی باید از شهروند های کشورهای در حال توسعه و یا کشورهایی مانند بنگلادش، برزیل، اکوادور، غنا، اندونزی، آفریقای جنوبی و غیره باشد.

  • نیاز است که حداقل تجربه رهبری به مدت سه هزار ساعت را داشته باشید که این مورد باید توسط مدارکی مانند مدرک استخدامی و غیره ارائه شود
  • برای ارسال درخواست این بورسیه نهایتا تا ۱۶ ژانویه، باید درخواست خود را همراه با مدارک ارسال کنید. هنگامی که درخواست خود را در سامانه ثبت می کنید، یک شماره اختصاصی برایتان ارسال می شود، از این طریق این شماره اختصاصی می‌توانید روال پرونده را پیگیری کنید. مدارک مورد نیاز باید به صورت دیجیتال از درگاه درخواست تا نهایتاً ۲۸ فوریه ارسال شود.
  • حتما باید مطمئن شوید که تمامی اطلاعات خود را به صورت کامل ارسال کردید و الا فرصت استفاده شما از بین خواهد رفت.
  • افراد تنها از 1 منبع قادر به اخذ کمک هزینه هستند.
  • بعد از پرکردن نتایج منتظر اعلام نتایج بمانید تا ۲۷ آوریل نتایج اعلام می‌شود.

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

یکی از مهمترین مواردی که برای دانشجویان حائز اهمیت می باشد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئد و در مقطع کارشناسی می باشد به همین دلیل در این بخش شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی را بررسی می نماییم. اگر قصد ادامه تحصیل در این مقطع و اخذ بورسیه تحصیلی را دارید باید بدانید که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی وجود ندارد و دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید هزینه تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند. بهتر است بدانید که دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند به 2 زبان سوئدی و انگلیسی تحصیل نمایند. برای تحصیل به زبان سوئدی فرد دانشجو باید بتواند حداقل مدرک زبان در سطح B1 را ارائه نماید و برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک زبان حداقل IELTS 6 نیز ارائه گردد. یکی از مهمترین مواردی که باید بدانید شرایط سنی تحصیل در سوئد می باشد که دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی می توانند تا سن 23 سالگی برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. دانشجویانی که برای تحصیل در این مقطع اقدام می نمایند می توانند تحصیلات خود را طی 3 سال به اتمام برسانند و مدرک تحصیلی خود را اخذ نمایند. دانشجویانی که در این مقطع تحصیل می نمایند امکان کار پاره وقت در حدود 10 ساعت در هفته را خواهند داشت که در این صورت می توانند تا حدودی هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند. در مورد هزینه تحصیل در کشور سوئد و در مقطع کارشناسی باید گفت که هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه و همچنین رشته تحصیلی شخص متغیر می باشد اما به طور میانگین دانشجویان هزینه ای در حدود 8000 تا 13000 یورو را خواهند داشت. در صورتی که قصد تحصیل در سوئد را دارید برای اینکه اطلاعات بیشتری از شرایط تحصیل در سوئد داشته باشید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

بورسیه سوئد برای دوره کارشناسی

تعداد بورسیه سوئد برای کارشناسی نسبت به کارشناسی ارشد بسیار محدود تر می باشد، یکی از این بورسیه ها بورسیه دانشگاه لوند می باشد که به شرح آن می پردازیم:

بورسیه جهانی دانشگاه لوند: این بورسیه یک برنامه بورسیه تحصیلی انتخاب بر اساس شایستگی علمی و تحصیلی دانشجو و سوابق تحصیلی اوست. دانشجویان برتر دانشگاهی خارج از اتحادیه اروپا و سوئیس، که مایلند برای برنامه دوره لیسانس، کارشناسی ارشد بورسیه دریافت کنند، این بورسیه را می توانند درخواست دهد. دانشگاهی که این بورسیه در آن به دانشجویان تعلق میگیرد دانشگاه لوند سوئد می باشد که مختص دوره لیسانس و ارشد است. بورسیه ممکن است از 25% تا کل شهریه را پوشش دهد که این موضوع بسته به شرایط دانشجو دارد. هرچه رزومه شما قوی تر باشد احتمال اینکه بتوانید بورسیه کامل را دریافت کنید، بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که این بورسیه برای پوشش شهریه می باشد و هزینه های زندگی افراد تامین نمی شود. اگر شرایط زیر را داشته باشید واجد دریافت این بورسیه خواهید بود:

  • خارج از اتحادیه اروپا زندگی کنید.
  • یک ترم از درخواست شما گذشته باشد.
  • قادر به تامین مخارج زندگی باشید.
  • مهلت ارسال درخواست بورسیه تا ۱۷ ژانویه می باشد و تا این تاریخ باید درخواست شما ثبت شده باشد.
  • باید از دانشجویان دانشگاه لوند سوئد باشید.

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، بسیار مورد توجه متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار می گیرد. یکی از مزایای مهاجرت از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس، امکان اخذ بورسیه تحصیلی است. این شرایط برای متقاضیان تحصیل در سوئد نیز فراهم است و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند از بورسیه تحصیلی سوئد استفاده نمایند. اما تحصیل در این مقطع و اخذ بورسیه تحصیلی، ملزم به برخورداری از شرایطیست که در ادامه به آن ها می پردازیم. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سوئد دارای محدودیت سنی است و دانشجویان تا سن 33 سالگی می توانند برای ادامه تحصیل در این مقطع اقدام نمایند. طول دوره تحصیل این مقطع، 2 سال است و ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی سوئد الزامی است. برخوداری از شرایط علمی مناسب مانند نگارش و تألیف مقالات معتبر، نمره زبان بالا و دیگر مواری از این دست نیز از جمله شروط دریافت بورسیه تحصیلی سوئد می باشد. تعداد بورسیه های ارائه شده در این مقطع، 900 نوع است که همین امر، نشان دهنده حمایت کشور سوئد از دانشجویان برتر می باشد.

برخی از بورسیه های تحصیلی در سوئد و در مقطع کارشناسی ارشد از قرار ذیل است:

  • BTH Scholarships
  •  Chalmers University of Technology scholarships
  •  Dalarna University scholarships
  •  Halmstad University scholarships
  •  KTH Royal Institute of Technology scholarships

بورسیه سوئد KTH

این بورسیه تحصیلی سوئد، بورسیه ارشد سوئد است که برای دانشجویان مقطع ارشد است. مهلت ثبت نام آن ۱۶ ژانویه می باشد، این بورسیه بر اساس برتری علمی به دانشجویانی اعطا می شود که صلاحیت آن را داشته باشند. با دریافت این بورسیه شهریه تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد پرداخت می شود. موسسه KTH این بورسیه با همین شرایط را برای برنامه مشترک بورسیه هند، بورسیه موسسه فناوری سوئد نیز اعطا می کند. تعداد این بورسیه ۷۵ عدد در سال می باشد. و گروه هدف این بورسیه شهروندان غیر از اتحادیه اروپا می باشد، ارزش بورسیه شامل هزینه های تحصیل برای سال اول و دوم افراد می باشد.

  • نکته مهم: برای تمدید این بورسیه برای سال دوم متقاضی باید حتما شایستگی خود را از نظر علمی مجددا ثابت کند تا بورسیه او برای سال دوم نیز تمدید گردد. در صورتی که نتواند توانمندی خود را ثابت کند، بورسیه او لغو می گردد.

بورسیه جهانی دانشگاه اوپسالا

این بورسیه سوئد، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده که مهلت ارسال درخواست تا یک فوریه می باشد. این بورسیه با اسم Ipk uppsala در قدیم نیز به دانشجویان داده میشد. این بورسیه فقط برای دانشجویان کارشناسی ارشد می باشد و کلیه رشته ها را پوشش می دهد. شرایط دریافت بورسیه به شرح زیر است:

  • از نظر علمی باشد رتبه علمی بالای خود را ثابت کند.
  • این بورس مختص افرادی از کشورهای غیراتحادیه اروپایی بوده.
  • ارزش بورسیه هزینه های تحصیل را پوشش می‌دهد اما هزینه‌های زندگی را پوشش نمی دهد بنابراین برای تحصیل باید قادر باشید هزینه های زندگی را تامین کنید.
  • برای دریافت بورسیه اصلا نباید از جای دیگری بورسیه دریافت کرده باشید.
  • ارسال درخواست باید در وب سایت اصلی ثبت شود universityadmis
  • تا ۱۶ ژانویه درخواست خود را باید ارسال کنید.

بورسیه تحصیلی در سوئد

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا

تحصیل دکترا در سوئد و دریافت بورسیه تحصیلی سوئد و در این مقطع یکی از شرایط رایج در بین دانشجویان می باشد. دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع دکترا در سوئد اقدام می نمایند می توانند با شانس بیشتری بورسیه سوئد را اخذ نمایند چرا که بیشتر بورسیه های تحصیلی در این کشور در مقطع دکترا می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند باید در ابتدا تایید سوپروایزر (استاد راهنما) را از این کشور داشته باشند همچنین برای تحصیل در این مقطع شخص دانشجو باید رزومه قوی نیز ارائه نماید تا امکان اخذ پذیرش و ویزای سوئد وجود داشته باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا علاوه بر داشتن سوپروایزر شخص دانشجو باید حداقل IELTS 7 را نیز ارائه نماید همچنین داشتن مقالات علمی متعدد مانند مقالات داخلی و مقالات ISI در اخذ پذیرش و ویزا از این مقطع بسیار حائز اهمیت می باشد. طول دوره تحصیل در مقطع دکترا معمولاً 4 ساله می باشد و دانشجو پس از گذراندن این دوره می توانند مدرک تحصیلی خود را اخذ نمایند. دانشجویان مقطع دکترا امکان کار پاره وقت به صورت 30 ساعت در هفته را خواهند داشت که در این صورت می توانند بخشی از هزینه های خود را تامین نمایند.

برخی از بورسیه های تحصیلی مقطع دکترا از قرار ذیل است:

  •  Karlstad University scholarships
  •  Karolinska Institutet scholarships
  •  Kristianstad University scholarships
  •  Linnaeus University scholarships
  •  Lund University scholarships
  •  Mid Sweden University scholarships

بورسیه های Erasmus Mundus برای دانشجویان بین المللی

بورسیه تحصیلی سوئد برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده، آخرین مهلت ارسال درخواست تا سپتامبر می باشد. بورسیه اراسموس موندوس که توسط اتحادیه اروپا کلیه هزینه های آن تامین می‌شود، مختص دانشجویان ارشد و دکترا برای اتحادیه اروپا می باشد. دانشگاه هایی که این بورسیه را به دانشجویان اعطا می کنند، کلیه دانشگاه ها و موسساتی می باشند که برنامه های مشترک اراسموس موندوس در آن ها اجرا می شود. رشته های تحصیلی که می‌تواند از این بورسیه بهره‌مند شوند عبارتند از رشته های:

  • کشاورزی
  • حقوق
  • دامپروری
  • مهندسی
  • ساخت و تولید
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی
  • هنر
  • ریاضیات
  • کلیه رشته های مهندسی
  • تجارت
  • بهداشت

با دریافت این بورسیه کلیه هزینه های تحصیل و کمک هزینه های ماهانه و همچنین هزینه سفر و بیمه دانشجویان به آنها تعلق میگیرد.

معرفی دانشگاه های سوئد برای اخذ بورسیه

به طور قطع اشخاصی که قصد مهاجرت به سوئد و تحصیل در سوئد را دارند علاوه بر دانستن شرایط بورسیه تحصیلی رایگان سوئد و همچنین هزینه تحصیل در سوئد باید دانشگاه های این کشور را نیز برای تحصیل بشناسند تا بتوانند با توجه به شرایط خود دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل انتخاب نمایند. این مقاله توسط کارشناسان و مشاورین موسسه ملک پور تهیه و نوشته شده است به همین دلیل هر گونه کپی برداری از این مقاله شرعاً و قانوناً حرام خواهد بود. در این بخش از مقاله به معرفی دانشگاه های سوئد می پردازیم تا بتوانید با توجه به شرایط و موقعیت هر دانشگاه و همچنین رنکینگ آن دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نام دانشگاه

شهر

رنکینگ جهانی

رنکینگ داخلی

موسسه فناوری سلطنتی

Kungliga Tekniska högskolan

استکهلم

173

1

دانشگاه لوند

Lunds Universitet

لوند

184

2

دانشگاه اوپسالا

Uppsala Universitet

اوپسالا

186

3

دانشگاه Linköping

Linköpings Universitet

لینکوپینگ

286

4

دانشگاه گوتنبرگ

Göteborgs universitet

گوتنبرگ

330

5

دانشگاه Umeå

Umeå universitet

وستربوتن

350

6

دانشگاه تکنولوژی چالمرز

Chalmers tekniska högskola

گوتنبرگ

367

7

دانشگاه استکهلم

Stockholms universitet

استکهلم

435

8

موسسه کارولینسکا

Karolinska Institutet

استکهلم

622

9

دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

Sveriges lantbruksuniversitet

اوپسالا

1170

10

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئد چیست؟

به طور قطع پس از اطلاع از بورسیه تحصیلی سوئد یکی از موارد مهم برای دانشجویان دانستن مدارک مورد نیاز برای اخذ بورس تحصیلی سوئد خواهد بود. در صورتی که خواهان اخذ بورس تحصیلی سوئد هستید باید مدارک مورد نیاز خود را به صورت کامل ارائه نمایید تا بتوانید درخواست بورسیه تحصیلی خود را در این کشور به ثبت برسانید و بورسیه تحصیلی مناسب را برای خود اخذ کنید به همین دلیل در این بخش از مقاله مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئد را بررسی می نماییم تا بتوانید با تهیه و جمع آوری مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی این کشور اقدام نمایید چرا که اگر مدارک خود را به صورت کامل و درست ارائه نکنید ممکن است با درخواست بورسیه تحصیلی شما موافقت نشو به همین دلیل تهیه مدارک یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئد از قرار ذیل است:

  •  ارائه رزومه قوی
  •  ارائه انگیزه نامه
  •  ارائه نامه سوابق کاری
  •  ارائه پاسپورت معتبر از شخص دانشجو
  •  ارائه مدرک زبان مناسب

برای اطلاع از شرایط و قوانین تحصیل در اکثر کشورها و همچنین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی می توانید ویدئو راهنمای گام به گام اخذ اقامت را مشاهده نمایید تا با آگاهی از قوانین و شرایط حال حاضر اکثر کشورها برای مهاجرت خود اقدام نمایید.

بورسیه تحصیلی در سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل را دارند علاوه بر اینکه باید از هزینه تحصیل در سوئد و همچنین شرایط بورسیه تحصیلی اطلاع داشته باشند باید هزینه های زندگی در سوئد را نیز بدانند تا بتوانند با اطلاع از هزینه ها و شرایط زندگی در سوئد برای مهاجرت و ادامه تحصیل به این کشور اقدام نمایند. در مورد هزینه های زندگی در سوئد باید گفت که به طور میانگین هزینه ای در حدود 10.000 تا 13.000 یورو در سال را خواهید داشت که این هزینه ها با توجه به سبک و نوع زندگی افراد ممکن است کمتر و یا بیشتر گردد. در ادامه این بحث می توانید هزینه های زندگی در سوئد را به صورت جزیی بررسی نمایید.

موارد

هزینه ها به یورو

رستوران ارزان قیمت

9.55

کاپوچینو

3.51

1بطری آب معدنی

1.65

1 لیتر شیر

1.10

1 کیلو گرم برنج

2.41

12 عدد تخم مرغ

2.72

1 کیلو گرم پنیر

8.35 €

1 کیلو گرم گوشت گاو

14.32

1 کیلو گرم موز

2.13

1 کیلو گرم گوجه فرنگی

2.90

1 کیلو گرم سیب زمینی

1.10

1 کیلو گرم پیاز

1.24

1 کیلو گرم پرتغال

2.42

 

علاوه بر دانستن هزینه های معمول زندگی مانند هزینه های خورد و خوراک و پوشاک و... باید از هزینه های مسکن مانند اجاره ملک و خرید ملک نیز اطلاع داشته باشید که می توانید این هزینه ها را در جدول زیر مشاهده نمایید.

موارد

هزینه ها به یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

810.00       

اجاره آپارتمان 1خوابه در خارج از شهر

584.63 

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

1،303.92

اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر

937.70 

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

5،146.41

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز

3،373.76

 


سوالات متداول راجع به بورسیه تحصیلی سوئد

✅ آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی وجود دارد؟

خیر؛ برای دانشجویان ایرانی در مقطع لیسانس، امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود ندارد و دانشجویان در مقاطع بالاتر می توانند بورسیه تحصیلی خود را اخذ نمایند.

✅ متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی چه شرایطی باید داشته باشند؟

شخص دانشجو باید رزومه علمی قوی و مناسب داشته باشد ؛همچنین دارای مدرک زبان مناسب و معدل بالا باشد. علاوه بر این موارد فرد باید اثبات کند که امکان تأمین و پرداخت هزینه های خود را ندارد؛ در این صورت می تواند بورسیه تحصیلی را اخذ نماید.

✅ در حال حاضر چندین بورسیه تحصیلی سوئد وجود دارد؟

در حال حاضر کشور سوئد دارای 900 بورسیه تحصیلی می باشد که بیشتر این بورسیه ها در مقطع دکترا و سپس در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود.

✅ آیا بدون ارائه مدارک می توان بورسیه تحصیلی اخذ کرد؟

خیر؛ در صورتی که مدارک خود را به صورت کامل ارائه نکنید امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود ندارد.


___________نکات پایانی در رابطه با بورسیه سوئد___________

در این مقاله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی رایگان سوئد و شرایط تحصیل در سوئد رایگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا دانشجویانی که قصد مهاجرت و تحصیل در سوئد را دارند از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی سوئد اطلاع داشته باشند. همانطور که می دانید برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئد یکی از مهمترین موارد ارائه رزومه قوی و مناسب می باشد تا بتوانید برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایید. دانشجویانی که قصد دارند برای مقطع کارشناسی در سوئد تحصیل نمایند امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع را نخواهند داشت و باید هزینه تحصیل در سوئد و همچنین هزینه زندگی در این کشور را تامین نمایند اما دانشجویانی که برای مقاطع بالاتر مانند فوق لیسانس و دکترا اقدام می نمایند می توانند بورسیه تحصیلی خود را متناسب با شرایط خود اخذ نمایند. موسسه ملک پور اتریش آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما همراهان گرامی در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی در سوئد می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود در یک مشاوره تلفنی رایگان می توانید با موسسه ملک پور تماس گرفته و یا فرم تماس را در صفحه اصلی وب سایت موسسه پر کنید. در صورتی که سوالات متعددی در زمینه بورسیه تحصیلی سوئد دارید می توانید در قسمت "ثبت پرسش" سوالات خود را مطرح نمایید و پاسخ آن ها را در مدت زمان کوتاهی دریافت کنید.

امتیاز 5 از 5 ( 11 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
رحمانی
درود و احترام فراوان. تشکر می کنم از اطلاعات خوبی که در مورد بورسیه تحصیلی در سوئد در اختیار ما گذاشتین. با توجه به هزینه زیاد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، آیا برای تحصیل پزشکی در سوئد بورسیه خاصی تعریف شده یا خیر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بورسیه ها عموماً به صرف رشته تحصیلی داده نمی شود بورسیه یا از سمت دولت هستند، یا سازمان های خیریه و گاها نهادهای سیاسی هم مثل کشور آلمان بورس هایی دارد که سالیانه بسته به شرایط به دانشجویان واجد شرایط اهدا می شود. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
رامین جعفری
باسلام ممنون از مقاله خوبتون آیا دریافت بورسیه تحصیلی سوئد در رشته پزشکی با معدل ۱۹ و سن ۲۰ سال در مقطع کارشناسی امکان پذیر است؟ من تمکن مالی بالایی ندارم و علاقه در در اروپا رایگان بتونم در رشته پزشکی تحصیل کنم. لطفا راهنمایی کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب تحصیل در رشته پزشکی در این کشور رایگان نبوده و باید با هزینه خودتان تحصیل کنید. ولی در کشور اتریش، اگر به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشید و در ازمون ورودی دانشگاه دولتی دانشگاه اتریش قبول شدید میتوانید رایگان تحصیل کنید. ولی باید یکسال در دوره پیش پزشکی با هزینه خود تحصیل کنید. سپاس
مشاوره رایگان